Αγιοποιήσεις -- Του Αθανασίου Σακαρέλλου, θεολόγου

Misha:
φίλε Κοσμά... στα ερωτήματα που μού τίθενται θα επιλέξω εγώ τον τρόπο απάντησης.
Η ελληνική γλώσσα είναι πλουσιοτάτη, δόξα τω Θεώ, και μας δίνει την δυνατότητα να πούμε περισσότερα από ένα ΝΑΙ ή ΟΧΙ.
Και εν πάση περιπτώσει αυτό το επίμονα ανακριτικό ύφος των ερωτήσεων με απωθεί....
τις απαντήσεις μου τις έχω δώσει νομίζω...
χαίρομαι που ξεκαθάρισες με ποια παράταξη συμπορεύεσαι ώστε να ξέρουμε τι μας γίνεται...
Θα σου πω μόνο ένα: ψαξε να δεις ποιοι επίσκοποι και ιερείς σας μεταδίδουν μυστήρια και σε νεοημερολογίτες....  έτσι για αρχή....

Kosmas:

Αδελφέ μου Misha, καταλαβαίνω τη δυσκολία σου να απαντήσεις στο ερώτημά μου αν θεωρείς τον Αθηναγόρα Ορθόδοξο η αιρετικό! Το ίδιο ισχύει και για το ερώτημά μου για τον Πατριάρχη σου, Βαρθολομαίο!

Εγώ δεν σου έκανα καμιά ανάκριση, όπως με κατηγορείς. Συζήτηση κάνουμε και σε παρεκάλεσα, εάν θέλεις, να μου απαντήσεις για μερικά ειδικώτερα θέματα, προκειμένου να ερευνήσουμε το θέμα της "αγιοποίησης των νέων αγίων". Γιατί, πως αλλοιώς μπορούμε να ελέγξουμε αν κάποιο πρόσωπο, που αγιοποιήσατε είναι Ορθόδοξο, που είναι απαραίτητη προϋπόθεση αγιοποιήσεώς του, αν δεν εξετάσουμε το αν ο επίσκοπός του, τον οποίο μνημονεύει είναι Ορθόδοξος, ή όχι! Βέβαια, αυτός ο έλεγχος, είναι ιδιαίτερα οδυνηρός για όσους δεν τα πάνε και τόσο καλά με την Ορθοδοξία, που μας παρέδωσαν οι άγιοι Πατέρες της Εκκλησίας. 

Πρωτοπρ. Νικόλαος Μανώλης, Με στεναχώρησαν τα λόγια του μητροπολίτου Λαγκαδά

Ο πρωτοπρεσβύτερος Νικόλαος Μανώλης, σχολίασε στο Ιστολόγιό μας τις θέσεις που διατύπωσε κατά την πανήγυρη του αγίου Αθανασίου στη Λητή, ο σεβασμιώτατος μητροπολίτης Λαγκαδά, Λητής και Ρεντίνης κ. Ιωάννης.  Ολόκληρη την παρέμβαση του μητροπολίτου μπορείτε να την διαβάσετε εδώ

Παραθέτουμε τις επίμαχες φράσεις του σεβασμιωτάτου και στη συνέχεια το σχόλιο του π. Νικολάου.

π. Ευθύμιος Τρικαμηνάς:

Ἐμεῖς λοιπόν ἰσχυριζόμεθα γιά τούς συγχρόνους γέροντες ὅτι, ναί μέν εἶχαν ἁγία βιοτή, ἄσκησι, προσευχή κλπ., πλήν ὅμως εἰς αὐτό τό σημεῖο τῆς αἱρέσεως τοῦ Οἰκουμενισμού ὀλιγώρησαν καὶ ἔσφαλαν καί τό ἀντιμετώπισαν ὄχι ὀρθῶς, μέ συνέπεια νά γίνουν κακό παράδειγμα στοὺς Ὀρθοδόξους.

***
Σχόλιο του αδελφού μας Ιουστίνου:

Αγαπητέ μου πάτερ  Ευθύμιε, τι θες να μας πεις; Ότι οι Άγιοι "ολιγώρησαν" διότι εφοβήθηκαν τον οικουμενισμό; Μάλλον δεν πατάς  καλά στο σημείο αυτό. Αν μπορείς να τους φθάσεις στην αγιότητα, μπράβο σου. Αν όχι, κάνε τον αγώνα σου με υπομονή , γιατί έρχονται άλλωστε πολλά πράγματα που ούτε καν τα έχεις σκεφτεί ακόμη. Όλους θα μας "συνιάσει ως τον σίτον" Ειδικά τους ορθοδόξους. Ο     Άγιος Παϊσιος είπε ότι "θα ξεχωρήσει ο  Θεός πρώτα  το χρυσάφι απο το μπακίρι, και μετά θα  φανεί ΠΟΣΑ ΚΑΡΑΤΙΑ ΧΡΥΣΑΦΙ ΕΙΝΑΙ Ο ΚΑΘΕΝΑΣ" ! Γι' αυτό μην βιάζεσαι....Υπάρχουν ορθόδοξοι με καράτια  στο 30%, ορθόδοξοι στο 60%, ορθόδοξοι στο 100%.
***
Ο   ΣΤΑΥΡΟΣ   άφησε ένα  σχόλιο για την ανάρτησή σας "π. Ευθύμιος Τρικαμηνάς:":


Η ποσόστωση 30-60-100 έχει να κάνει με τον προσωπικό αγώνα
Αστέρι με αστέρι διαφέρει στην λάμψη - Απόστολος.
Δεν υπάρχει ορθόδοξος με εκπτώσεις… να έχεις 30-60 και να μπάζεις κακοδοξία άλλα 70
Το απυρόβλητο κάποιων Γεροντάδων, μας έφερε σήμερα εδώ που μας έφερε
Και τι να το κάνω να είναι πχ ο Εφραίμ ο Αριζονίτης άγιος και να μνημονεύει όλους τους οικουμενιστές;
Συμφωνώ με τον π. Ευθύμιο Τρικαμηνά

O Συναξαριστής της ημέρας.

Πέμπτη, 19 Ιανουαρίου 2017

Μακαρίου του Αιγυπτίου, Μάρκου του Ευγενικού.

Ὁ Ὅσιος Μακάριος γεννήθηκε περὶ τὸ 300 μ.Χ. σὲ κάποιο χωριὸ τῆς Ἄνω Αἰγύπτου καὶ ἔζησε στὰ χρόνια του Θεοδοσίου τοῦ Μεγάλου (379 – 395 μ.Χ.). Σὲ ἡλικία 30 χρόνων ἀποσύρθηκε στὴν ἔρημο τῆς Νιτρίας καὶ στὴ Συρία, ὅπου παρέμεινε γιὰ ἑξήντα ὁλόκληρα χρόνια καὶ ἀπέκτησε μεγάλη φήμη γιὰ τὸν ἀσκητικό του βίο καὶ τὶς ἄλλες θαυμαστὲς ἀρετές του. Ἐπειδή, παρὰ τὸ νεαρὸ τῆς ἡλικίας του, προέκοπτε στὶς ἀρετὲς ὀνομάσθηκε «παιδαριογέρων».

ΑΝΟΙΚΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΕΞΟΧΩΤΑΤΟ Κ. ΑΛΕΞΙΟ ΤΣΙΠΡΑ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ -- Ο ΚΑΛΑΒΡΥΤΩΝ ΚΑΙ ΑΙΓΙΑΛΕΙΑΣ ΑΜΒΡΟΣΙΟΣ

ΚΥΡΙΕ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΕ,,,



Κύριε Πρωθυπουργέ,
 Επιτρεψατέ μοι να Σας ομιλήσω με την γλώσσα της αληθείας. Είμαι εξ εκείνων, οι οποίοι, πιστεύοντας στις προεκλογικές εξαγγελίες Σας, «όχι στα Μνημόνια, όχι στους φόρους, όχι…., όχι…., όχι….», εθεώρησα ότι ο Πανάγαθος Θεός λυπήθηκε την Ελλάδα μας και μας αποστέλλει ένα Ήρωα Πρωθυπουργό, ο οποίος θα μας απαλλάξει από την τυραννική σκλαβιά του κ. Σώϋμπλε και των άλλων Ευρωπαίων Εταίρων μας.  Γι αυτό και όταν αναλάβετε τα υψηλά καθήκοντά σας Σας επήνεσαν δημοσίως! Θυμηθείτε εκείνο το «Γειά σου, λεβέντη Πρωθυπουργέ κ. Τσίπρα»!
          Νομιμοποιούμαι, λοιπόν, σήμερα να Σας ελέγξω δημοσίως για τα δημοσίως υφ’ Υμών  πραττόμενα!

Του Μεγάλου Βασιλείου, στὸ «Περὶ τοῦ μὴ προσηλῶσθαι τοῖς βιοτικοῖς»:

«Σὲ ὅλα, λοιπόν, αὐτά, ποὺ φαίνονται τερπνὰ καὶ εὐχάριστα, κρύβεται ὁ κοινὸς ἐχθρός μας διάβολος, περιμένοντας μήπως τυχὸν δελεασθοῦμε καὶ ἑλκυσθοῦμε ἀπὸ αὐτά, ποὺ βλέπουμε, καὶ ἔτσι ξεστρατήσουμε ἀπὸ τὸν ἴσιον δρόμον καὶ πέσουμε στὴν παγῖδα του. Καὶ ὑπάρχει μεγάλος φόβος, μήπως σπεύσουμε ἀπροφύλαχτοι σὲ αὐτὰ τὰ εὐχάριστα καὶ νομίσουμε ὅτι ἡ εὐχαρίστηση ἀπὸ τὴν ἀπόλαυσή τους δὲν εἶναι τίποτε βλαβερόν, καὶ μόλις γευθοῦμε τὸ δόλωμα, καταπιοῦμε τὸ ἀγκίστρι, ποὺ εἶναι κρυμμένο σὲ αὐτό, καὶ ἔπειτα, ἄλλοτε θέλοντας καὶ ἄλλοτε μὴ θέλοντας, προσδεθοῦμε ἀπὸ αὐτὸ τὸ ἀγκίστρι στὰ τερπνὰ καὶ ἔτσι, χωρὶς νὰ τὸ καταλάβουμε, ἑλκυσθοῦμε ἀπὸ τὶς ἡδονὲς καὶ καταπέσουμε στὸ φοβερὸν καταφύγιον τοῦ ληστοῦ τῆς ψυχῆς μας διαβόλου, δηλονότι στὸ καταφύγιον τοῦ θανάτου»

ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΤΗΣ ΠΕΡΙΤΟΜΗΣ -- του αειμνήστου Στεργίου Σάκκου Ομ. Καθηγητού Α.Π.Θ.

Το περιεχόμενο της γιορτής                                                                                                                       

Οκτώ μέρες μετά την γέννηση του Χριστού, την πρώτη του πρώτου μηνός, η Εκκλησία μας γιορτάζει την περιτομή του Χριστού. Μία εβραϊκή τελετουργική διάταξη, την οποία εκπλήρωσε ο Ιησούς, όπως όλοι οι Ισραηλίτες, αλλά η οποία καταργήθηκε με το κήρυγμα του ευαγγελίου, τι νόημα έχει πράγματι να την γιορτάζει η ορθόδοξη καθολική Εκκλησία; Είναι ένα ερώτημα, που αυθόρμητα γεννιέται λίγο-πολύ σε όλους μας – όσοι δεν έχουμε τη βαθειά γνώση των ιερών πραγμάτων. Βέβαια, υπάρχει η απλή απάντηση, που μπορούμε αμέσως να σκεφθούμε. Με τη γιορτή τιμούμε ένα γεγονός της ζωής του Χριστού, σημαντικό κατά το ότι ανήκει στη θρησκευτική του πολιτεία και κατά το ότι σημαίνει την ώρα της ονομασίας του· τότε πήρε το όνομα Ιησούς και επαληθεύθηκε η προφητεία του αγγέλου ότι ο γιός, που θα γεννήση η Μαρία θα ονομαστεί έτσι. Όταν αγαπούμε ένα πρόσωπο – πολύ περισσότερο – όταν λατρεύουμε τον Θεό, η κάθε στιγμή της ιστορίας του εύλογα γίνεται αντικείμενο προσοχής και αφορμή ευφροσύνης. Στην Εκκλησία μας, όμως, το κάθε γεγονός του Θεού μεταποιείται σε γεγονός του ανθρώπου κι η κάθε γιορταστική πράξη μεταφέρει τον άνθρωπο στη θεϊκή πράξη. Στη γιορτή της Περιτομής πως μπορεί να νοηθεί αυτό;

ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΚΑΙ ΘΕΟΛΟΓΙΚΗ ΤΑΥΤΟΤΗΣ ΤΟΥ ΟΣΙΟΥ ΝΙΚΟΔΗΜΟΥ ΤΟΥ ΑΓΙΟΡΕΙΤΟΥ ΕΙΣ ΤΗΝ ΣΥΓΧΡΟΝΟΝ ΕΡΕΥΝΑΝ -- Τοῦ π. Γεωργίου Δ. Μεταλληνοῦ

1.
Τὸν 18ον αἰώνα συντελεῖται νέα, πολυεπίπεδη καὶ πολυσήμαντη, συνάντηση τῆς ἑλληνορθόδοξης Ἀνατολῆς μὲ τὴν διαφωτιστικὴ Εὐρώπη, ἡ ὁποία στὰ βασικά της σημεῖα συνιστᾶ ἐπανάληψη τῆς ἀνάλογης διαδικασίας τοῦ 14ου αἰώνα (ἡσυχαστικὴ ἔριδα)1. Συνεχιστές, ἄλλωστε, τῶν Ἡσυχαστῶν καὶ τῆς παραδόσεώς τους, ποὺ ἄρδευε συνειδησιακὰ τὸ εὐρὺ λαϊκὸ σῶμα, ἦσαν οἱ Ἁγιορεῖτες Πατέρες γνωστοὶ ὡς Κολλυβάδες, ἐνῶ στὴ θέση τοῦ «λατινοέλληνος» Βαρλαὰμ τοῦ Καλαβροῦ, τοῦ φορέα καὶ ἐκφραστῆ τοῦ εὐρωπαϊκοῦ «παραδείγματος», βρίσκονται οἱ ταυτισμένοι μὲ τὴν εὐρωπαϊκὴ πραγματικότητα Διαφωτιστές. Πρόκειται γιὰ νέα φάση τοῦ μακρόσυρτου ἐθνικοῦ διχασμοῦ μας, ἀλλὰ καὶ μερικὴ κρίση ταυτότητος, ποὺ κατὰ κανόνα προκύπτει ἀπὸ τὴν συνάντηση μὲ τὴν μεταλλαγμένη πολιτισμικά, ἐκφραγκευμένη δηλαδή, δυτικὴ κοινωνία. Ἡ οὐσία αὐτοῦ τοῦ προβληματισμοῦ εἶναι ὅτι ἕνας νέος κόσμος εἰσβάλλει «πολυμερῶς καὶ πολυτρόπως» (Ἑβρ. 1, 1) στὴν καθ᾽ ἡμᾶς Ἀνατολή, ποὺ ἡ ἐπιδιωκομένη ἔσωθεν καὶ ἔξωθεν ἐπικράτησή του ἀπαιτοῦσε τὴν ἀνατροπὴ τοῦ κόσμου τῆς Ἑλληνορθοδοξίας2.

ΜΑΣΩΝΙΑ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ: ΑΠΑΝΤΗΣΙΣ ΕΙΣ ΤΟΝ π. ΒΑΣΙΛΕΙΟΝ ΒΟΛΟΥΔΑΚΗΝ

Γράφει ο κ. Εμμ. Μηλιαράκης Επιτ. πρόεδρος του Κινήματος Χριστιανική Δημοκρατία

Ο Ο.Τ. ακολουθών την παράδοσιν της Εφημερίδος παραθέτει τον επίκαιρον διάλογον μεταξύ των π. Βασιλείου Βολουδάκη και κ. Ε. Μηλιαράκη, ο οποίος αφορά εις την στάσιν κάθε Χριστιανού έναντι της πολιτικής ζωής της Χώρας:

ΠΡΟΣ: Την Εφημερίδα «ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΤΥΠΟΣ», ΑΘΗΝΑ 19-12-2016
Α ΜΕΡΟΣ
Διάβασα, με προσοχή, στον «Ορθόδοξο Τύπο», της 25 Νοεμβρίου ε.ε. το άρθρο    «Μασωνία- Θεολογία-Πολιτική» του πρωτοπρ. π. Βασιλείου Βολουδάκη ( στο εξής π. Β.Β.), ως απάντηση σε σχόλιό μου, στην εφημερίδα «ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ», της 20ης Οκτωβρίου 2016, το οποίο αναφερόταν στο πρωτοσέλιδο άρθρο του π.Β.Β., στον «Ο.Τ.», της 30ης Σεπτεμβρίου 2016, με τίτλο «Μασωνική Πολιτική της Ελληνικής Βουλής» και σας αποστέλλω την απάντησή μου, προς δημοσίευση στην εφημερίδα σας, για τους εξής δύο λόγους:

ΑΣ ΑΠΑΝΤΗΣΟΥΝ ΟΙ ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ ΑΡΧΙΕΡΕΙΣ—ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΙΣΤΑΙ ΤΩΝ ΔΙΑΘΡΗΣΚΕΙΑΚΩΝ ΔΙΑΛΟΓΩΝ

Τον τελευταίον  καιρόν Ἀρχιερεῖς τῆς Ἑλληνοφώνου Ὀρθοδοξίας προπαγανδίζουν ἀνοικτῶς τούς Διαθρησκειακούς Διαλόγους, οἱ ὁποῖοι διεξάγονται κατά κύριον λόγον με πρωτοβουλίαν τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου. Ὅλοι οἱ Ἀρχιερεῖς μᾶς ὡμίλουν διά τήν θετικήν συμβολήν τῶν Διαλόγων εἰς την εἰρηνικήν συνύπαρξιν τῶν Κρατῶν καί τῶν λαῶν, εἰς τήν ἐξάλειψιν ἤ τήν ἀντιμετώπισιν τῶν φαινομένων τοῦ ρατσισμοῦ καί τῆς ξενοφοβίας ἤ τήν ἀντιμετώπισιν ἄλλων κρισίμων ζητημάτων, τά ὁποῖα ἀπασχολοῦν τήν ἀνθρωπότητα. Ὅλοι οἱ Ὀρθόδοξοι ὑπέρμαχοι τῶν Διαθρησκειακῶν Διαλόγων ψεύδονται, διότι οὐδέν θετικόν ἔχει προκύψει διά τήν ἀνθρωπότητα ἀπό τούς Διαλόγους. Ἐάν εἶχον θετικά ἀποτελέσματα οἱ Διαθρησκειακοί Διάλογοι μεταξύ τῶν ἐκπροσώπων τῶν τριῶν Μονοθεϊστικῶν θρησκειῶν (Χριστιανισμοῦ, Μωαμεθανισμοῦ καί Ἰουδαϊσμοῦ), τά πράγματα θα ἦσαν πολύ διαφορετικά διά τήν ἀνθρωπότητα. Τά παραδείγματα πολλά. Θά ἀρκεσθῶμεν εἰς ὡρισμένα. Εἰς τί ἤλλαξαν οἱ Διαθρησκειακοί Διάλογοι, εἰς τούς ὁποίους οἱ Ὀρθόδοξοι ἐκπρόσωποι ἐταύτισαν τήν Διδασκαλίαν τοῦ Χριστοῦ μέ τήν βίαν, ὅταν ἡ Διδασκαλίαν Του εἶναι ταυτισμένη μέ τήν ἀγάπην καί συνεφώνησαν νά ἀπαλείψουν τά βίαια στοιχεῖα ἀπό τήν Ἁγίαν Γραφήν, τήν ὁποίαν ἐξίσωσαν μέ τάς Γραφάς τῶν Μουσουλμάνων καί τῶν Ἰουδαίων, αἱ ὁποῖαι διδάσκουν τήν βίαν καί τό «ὀφθαλμόν ἀντί ὀφθαλμοῦ»; Ἤλλαξαν μέ τούς Διαθρησκειακούς Διαλόγους συμπεριφοράν οἱ Ἰουδαῖοι ἔναντι τῶν Παλαιστινίων, οἱ Τοῦρκοι ἔναντι τῆς Κύπρου, τήν ὁποίαν κατέχουν κατά τό ἥμισυ, ἀλλά καί ἔναντι τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου καί τοῦ ἐναπομείναντος Ἑλληνισμοῦ εἰς τήν Κωνσταντινούπολιν, τήν Ἴμβρον καί τήν Τένεδον; Ἤ μήπως ἤλλαξαν «γραμμήν» ἔναντι τοῦ Ἀφγανιστάν καί τοῦ Ἰράκ ἤ τοῦ Ἰράν ἤ ἄλλων χωρῶν οἱ Ἀμερικανοί καί αἱ Νατοϊκαί Δυνάμεις; Τό αὐτό ἰσχύει καί μέ τήν Ρωσίαν ἔναντι τῆς Γεωργίας καί «κρατιδίων», ὡς εἶναι ἡ Ὀσετία καί ἡ Ἀπχαζία. Ἤ μήπως ἤλλαξαν συμπεριφοράν αἱ δυνάμεις, αἱ ὁποῖαι κατέστρεψαν τήν Ὀρθόδοξον Σερβίαν, ἀπέσπασαν τό Κόσσοβον ἐξ αὐτῆς καί τό ἀνεκήρυξαν κρατίδιον, εἰς τό ὁποῖον διώρισαν ὡς ἡγεσίαν τούς κυριωτέρους ἐκπροσώπους διακινήσεως ναρκωτικῶν, ἀπαγωγῆς μικρῶν παιδιῶν διά τήν πώλησιν τῶν ὀργάνων των εἰς τήν Εὐρώπην καί τήν Ἀμερικήν, ἤ τούς ἐκπροσώπους Μαφιόζικων καί τρομοκρατικῶν Ὀργανώσεων. Εἶναι καιρός πλέον νά παύσουν νά προπαγανδίζουν τους Διαθρησκειακούς Διαλόγους, οἱ ὁποῖοι ὑπηρετοῦν εὐθέως τά ὑπόγεια ρεύματα τῆς Ἀμερικῆς καί συγκεκριμένως τήν Νέαν Ἐποχήν καί τήν Νέαν Τάξιν Πραγμάτων.