ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΟ ΝΕΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΟΥ Π. ΕΥΘΥΜΙΟΥ ΤΡΙΚΑΜΗΝΑ ΠΕΡΙ ΤΟΥ 15ου ΚΑΝΟΝΟΣ ΤΗΣ ΠΡΩTΟΔΕΥΤΕΡΑΣ ΣΥΝΟΔΟΥ.


 Μοναχός Ιωσήφ
Άγιον Όρος.

Η πλέον όμως άδικη κρίση διαπράττεται από τον π. Ευθύμιο στην αναφορά του δια τους πιστούς του παλαιού εορτολογίου, όπου δεν απαξιοί απλώς την αποτείχισή τους λόγω της εισαγωγής του παπικού ημερολογίου, αλλά την παρουσιάζει και ως αντικανονική και αδίκως γενομένη (σ. 232), καθώς πιστεύει ότι δεν αποτελούσε παράβαση αντικανονική, ούτε αθέτηση κάποιας εκκλησιαστικής παραδόσεως !!! Αντιθέτως τους συντάσσει με τους σχισματικούς, αλλά και εμπεσόντες σε μία ιδιότυπη ειδωλολατρία (σ. 230) και πλάνη (σ. 231). Τα λέει αυτά ίσως δια να μην έχει αντιπάλους στην διεκδίκηση της δόξας ενός αποτειχισμένου ομολογιτού…  Προς πίστωση δε των λεγομένων του παρουσιάζει απόσπασμα του αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου, όπου λέγει ότι δεν έχει ουδεμία σημασία ο χρόνος όπου θα εορτάσωμε κάποιον Άγιο, ή μια Δεσποτική, ή Θεομητορική εορτή, αρκεί να την εορτάσομεν (σ. 240). Φθάνει δε στο σημείο να πη ότι δεν έχει σημασία το πότε θα εορτασθή ακόμη και η εορτή του Πάσχα: «Τα βασικά σημεία εδώ της διδασκαλίας του αγίου (λέγει ο π. Ευθύμιος) είναι ότι και δι΄ αυτήν την εορτή του Πάσχα δεν υπάρχει πρόβλημα δια το πότε θα την εορτάσωμε, αρκεί να εορτάσωμε μαζί με την Εκκλησία»!!!  Δυστυχώς όμως δια τον π. Ευθύμιο, τα λόγια του αγίου Χρυσοστόμου όπου επέλεξε δια να κτυπήση τους παλαιοημερολογίτας, τα ίδια ακριβώς λόγια ο άγιος Νικόδημος ο αγιορείτης, στο συγγραφέν υπ΄ αυτού και εγκεκριμένο υπό του Οικουμενικού Πατριαρχείου, Ιερόν Πηδάλιον της Ορθοδόξου Εκκλησίας (σ. 9), τα στρέφει εναντίον των καινοτομησάντων το Ιουλιανό Ημερολόγιο και Εορτολόγιο, δηλαδή κατά του π. Ευθυμίου και των συν αυτώ πεισμόνων καινοτόμων νεοημερολογιτών, και ουχί κατά των εμμενόντων μετ΄ ευλαβείας στα πάτρια! 

Συνεχίζεται.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου