Αν τώρα κάποιος μπερδεύεται και δεν μπορεί να καταλάβει πώς είναι δυνατό η αγάπη του Θεού να καταστήσει κάποιον αξιοθρήνητα δυστυχισμένο και πονεμένο, ακόμα και καιόμενο, σαν μέσα σε φλόγες, άς αναλογιστεί το μεγαλύτερο αδελφό του ασώτου υιού. Δεν ήταν μέσα στό κτήμα του πατέρα του; Ο ίδιος ο πατέρας του δε βγήκε να τον παρακαλέσει και να τον ικετεύσει να έρθει και να λάβει μέρος στη χαρούμενη γιορτή; Τι τον έκανε δυστυχισμένο και τον έκαιγε με εσωτερική πικρία και μίσος; Ποιος του αρνήθηκε τίποτα; Γιατί δε χάρηκε με την επιστροφή του αδελφού του; Γιατί δεν είχε αγάπη είτε πρός τον πατέρα του είτε πρός τον αδελφό του; Δεν ήταν από την κακή εσωτερική του διάθεση; Δεν παράμεινε στην κόλαση από αυτή την αιτία; Και τι ήταν αυτή η κόλαση; Ήταν κάποιος ξεχωριστός τόπος; Υπήρχαν όργανα βασανισμού; Δε συνέχισε να ζεί στό σπίτι του πατέρα του; Τι τον ξεχώρισε από όλους τους χαρούμενους ανθρώπους του σπιτιού, εκτός απʼ το μίσος του και την πικρία του; Μήπως ο πατέρας του ή ακόμα και ο αδελφός του σταμάτησαν να τον αγαπούν; Δεν ήταν αυτή ακριβώς η αγάπη που σκλήραινε όλο και περισσότερο την καρδιά του; Δεν ήταν η χαρά που τον έκανε λυπημένο; Δεν έκαιγε το μίσος την καρδιά του, μίσος γιά τον πατέρα του και τον αδελφό του, μίσος γιά την αγάπη του πατέρα του πρός τον αδελφό του και γιά την αγάπη του αδελφού του πρός τον πατέρα του;
Το όραμα του Δανιήλ και ο Παλαιός των ημερών: Μια χριστοκεντρική θεώρηση
Από συνέχεια.
Του Ασλανίδη Σταύρου.
Εισαγωγή
Από την αρχή, το ζητούμενο της ομιλίας σχετικά με τον Παλαιό των ημερών, ήταν να δοθεί μια ερμηνεία για το ποιος είναι και έτσι να κλείσει το θέμα. Ωστόσο, η ερμηνεία δεν είναι τόσο απλή ώστε να δίνεται βιαστικά, ούτε ο λόγος της είναι τόσο εύκολος για να γίνει σωστά κατανοητός. Πολλές ερμηνείες υπάρχουν ήδη, τις συναντάμε στα λόγια των Πατέρων, αλλά συχνά γίνονται αποδεκτές με περσοναλιστικό τρόπο, όπως έχει αναφερθεί σε άλλο άρθρο. Θέλουμε, λοιπόν, να δούμε πού χωλαίνει η ερμηνεία. Χρειάζεται αυτός που την λέει να την εκφέρει σωστά (κάτι που το βρίσκουμε στους Πατέρες της Εκκλησίας), εντούτοις χρειάζεται προσοχή και από αυτόν που την ακούει, να την κατανοεί σωστά.