Ο ὀρθόδοξος ἔναντι τοῦ Οἰκουμενισμοῦ --- Ανδρέου Θεοδώρου

῾Ο ὀρθόδοξος θεολόγος ἔναντι τοῦ Οἰκουμενισμοῦ* Τοῦ Καθηγητοῦ Πανεπιστημίου Αθηνών, ᾿Ανδρέου Θεοδώρου (†)

(῾Ως γνωστόν, τὸν Δεκέμβριον τοῦ παρελθόντος ἔτους [1972] Αδελφότης Θεολόγων «῾Ο Σωτήρ», συνεκρότησε Σύναξιν Θεολόγων, φίλων καὶ συνεργατῶν αὐτῆς, καθ᾿ ἣν ὡμίλησεν Καθηγητὴς κ. ᾿Ανδρέας Θεοδώρου με θέμα: «῾Ο ὀρθόδοξος Θεολόγος ἔναντι τοῦ Οἰκουμενισμοῦ». ᾿Εκ τῆς ἐμπεριστατωμένης αὐτῆς εἰσηγήσεως «Ο.Τδημοσιεύει ἀκολούθως τὰ σημεῖα ἐκεῖνα, εἰς τὰ ὁποῖα τονίζονται εὐστόχως οἱ τεράστιοι κίνδυνοι, τοὺς ὁποίους διατρέχει ᾿Ορθοδοξία ἐκ τῆς συμμετοχῆς αὐτῆς εἰς τὸν σύγχρονον Οἰκουμενισμόν).

Η ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΚΗ ΘΕΣΙΣ τῆς ᾿Ορθοδοξίας ἐν τῷ συγχρόνῳ Οἰκουμενισμῷ, ἐγκυμονεῖ, ὡς εἶναι φυσικόν, τεραστίους δι᾿ αὐτὴν κινδύνους. ῾Ο μόνος λόγος δυνάμενος ὁπωσοῦν νὰ δικαιολογήση βασίμως τὴν ἐν τῷ Π.Σ.Ε. συμμετοχὴν τῆς ᾿Ορθοδόξου ᾿Εκκλησίας, εἶναι τὸ χρέος τῆς μεταδόσεως τοῦ ὀρθοδόξου καθολικοῦ φωτὸς εἰς τοὺς ἐν τῷ σκότει καὶ τῇ πλάνῃ εὑρισκομένους Χριστιανοὺς τῆς Δύσεως. Τὸ ἔργον δηλαδὴ αὐτῆς εἶναι ἔργον σαφῶς ἱεραποστολικόν. ῾Η μέχρι τοῦδε ἀποστολὴ αὕτη τῆς ᾿Ορθοδοξίας εἶχε μὲν ἀποτελέσματα, πενιχρὰ ὅμως καὶ ἀσήμαντα. Βεβαίως δὲν δυνάμεθα νὰ ἀρνηθῶμεν τὸ γεγονὸς ὅτι ἐν τοῖς κόλποις τῆς οἰκουμενικῆς κινήσεως ᾿Ορθοδοξία κατέστη βαθμιαίως περισσότερον γνωστὴ εἰς τοὺς ἑτεροδόξους τῆς Δύσεως. Πέραν ὅμως τούτου, καὶ δὴ καὶ πέραν ἑνὸς συγκινησιακοῦ θαυμασμοῦ ἐν ὄψει τοῦ πλούτου τῆς ὀρθοδόξου λατρείας (κατὰ προτίμησιν τῆς ρωσικῆς), οὐδὲν τὸ θετικόν, ἁπτόμενον τοῦ ὀντολογικοῦ βάθους τῶν ἐκκλησιαστικῶν ὁμολογιῶν, ἔχει ἄχρι τοῦδε ἐπιτευχθῆ. ῎Ηδη παρῆλθον πολλαὶ δεκαετηρίδες οἰκουμενιστικῆς ἐμπειρίας καὶ ζωῆς. Οἱ Προτεστάνται μᾶς ἔχουν γνωρίσει ἐπαρκῶς. Θὰ ἦτο δὲ ἀφέλεια νὰ πιστεύσωμεν, ὅτι εἶναι ποτὲ δυνατὸν νὰ προσέλθουν οὗτοι εἰς τὴν ᾿Ορθοδοξίαν καὶ νὰ ἀποστοῦν τῆς βασικῆς των προτεσταντικῆς ἀρχῆς, τοσούτω μᾶλλον ὅσω ἡ περὶ κλάδων θεωρία καὶ ἄσκοπον θεωρεῖ καὶ ἀποκλείει ἓν τοιοῦτον ἐνδεχόμενον. ᾿Εν συγκρίσει πρὸς τὰ πενιχρὰ ταῦτα ὀφέλη τῆς ᾿Ορθοδοξίας, αἱ ζημίαι καὶ οἱ κίνδυνοι, τοὺς ὁποίους αὕτη διατρέχει ἐκ τῆς ἐν τῷ Οἰκουμενισμῷ συμμετοχῆς της, εἶναι ἀσυγκρίτως περισσότεροι καὶ σημαντικώτεροι. ῾Ο κυριώτερος κίνδυνος ἐν προκειμένῳ εἶναι ἡ βαθμιαία διάβρωσις τῆς ὀρθοδόξου συνειδήσεως πρῶτον μὲν τῶν μετεχόντων ἐν τῇ οἰκουμενιστικῇ κινήσει ὀρθοδόξων ἐκπροσώπων, εἶτα δὲ καὶ εὐρυτέρων ἐκκλησιαστικῶν ὁμάδων καὶ κύκλων, ἰδία τῶν συμφυρομένων μετὰ τῶν ἑτεροδόξων ἐν τῷ Νέῳ Κόσμῳ καὶ ταῖς χώραις τῆς Δύσεως. ῾Η διαμορφουμένη κατάστασις ἐνταῦθα εἶναι αὐτόχρημα τραγική! Πλεῖστοι τῶν κατ᾿ ἐπίφασιν ὀρθοδόξων οἰκουμενιστῶν ἔπαυσαν νὰ πιστεύουν, ὅτι ἡ ᾿Ορθόδοξος Καθολικὴ ᾿Εκκλησία ἀποτελεῖ τὴν Unam Sanctam ἐπὶ τῆς γῆς. Καὶ ἂν δὲν τὸ ὁμολογοῦν παρρησία, ἐν τούτοις ἡ συνείδησίς των ἀσπάζεται ἐνδομύχως τὴν περὶ κλάδων προτεσταντικὴν θεωρίαν καὶ ἄλλας συναφεῖς ἀλλοκότους ἰδέας. Τὰ ὀρθόδοξα τῆς Πίστεως δόγματα ἐλαφρᾷ τῇ καρδίᾳ παραθεωροῦν, τὴν ἱερὰν Παράδοσιν τῆς ᾿Ορθοδοξίας εἰς ὀλίγον λογίζονται, τοὺς ἱεροὺς κανόνας αὐτῆς περιφρονοῦν καὶ καταπατοῦν! Καυχῶνται ὅτι εἶναι ὀρθόδοξοι, ἐνῶ εἰς τὴν πραγματικότητα εἶναι βεβαπτισμένοι εἰς τὴν κολυμβήθραν πασῶν τῶν χριστιανικῶν ὁμολογιῶν! ῎Ισως δὲ καὶ μερικοὶ ἐξ αὐτῶν νὰ εἶναι ἕτοιμοι νὰ ἀπεμπολήσουν καὶ τὰ ὀρθόδοξα πρωτοτότκιά των ἀντὶ πινακίου οἰκουμενιστικῆς φακῆς! Τὸ πνεῦμα τοῦτο, τὸ συνταράσσον τὰς ὀρθοδόξους κοινότητας τοῦ ἐξωτερικοῦ, ἤρχισεν, ὡς μὴ ὤφελε, νὰ πνέη καὶ εἰς τὸν παραδοσιακὸν χῶρον τῆς ᾿Ορθοδόξου ῾Ελλαδικῆς ᾿Εκκλησίας. ῾Ως ἓν μικρὸν δεῖγμα τῆς ἰδέας, ὅτι ἡ ᾿Ορθόδοξος Καθολικὴ ᾿Εκκλησίας δυνατὸν νὰ μὴ εἶναι ἡ μία καὶ μοναδικὴ ᾿Εκκλησία τοῦ Χριστοῦ ἐπὶ τῆς Γῆς, ἀναφέρομεν κατωτέρω βραχεῖαν περικοπῂν ἐκ τοῦ περιοδικοῦ «Χριστιανικὸν Φῶς» (τεῦχος ᾿Οκτωβρίου 1972, ἀρ. φύλ. 146), τῆς ἱερᾶς Μητροπόλεως Κυδωνίας καὶ ᾿Αποκορώνου, Κρήτης: «Αἱ ἐργασίαι τοῦ Σεμιναρίου διεξήχθησαν ἐντὸς ἀτμοσφαίρας μυστατωγικῆς μὲ ἀποτέλεσμα τὸν ἀν α β απ τ ι σ μ ὸν τ ῶν ψ υχ ῶν π ρ ὸ ς τ ὴ ν ἰ δ έ α ν τ ῆ ς Μ ι ᾶ ς κα ὶ ῾ Ε ν ι α ί α ς ἀνὰ τ ὸ ν κό σ μ ο ν ᾿ Ε κ κ λ η σ ί α ς — Παλλαδίου κα ὶ Κ ι β ω τ ο ῦ τ ῶ ν ἐ λ π ί δ ω ν τ ῆ ς μ έ χ ρ ι θ α ν ά τ ο υ ἀ γ ω ν ι ώ σ ης σήμερον Πανανθρωπίνης Κοινότητος »1. Τί νὰ ἐννοῆ ἆραγε ὁ συντάκτης τοῦ σχολίου λέγων, ὅτι ἀνεβαπτίσθησαν αἱ ψυχαὶ ἐν τῇ ἰδέᾳ τῆς Μιᾶς καὶ ῾Ενιαίας ἀνὰ τὸν κόσμον ᾿Εκκλησίας; Ποία εἶναι ἡ ᾿Εκκλησία αὕτη; Μήπως ἀνεβαπτίσθησαν εἰς τὴν ἰδέαν αὐτῆς καὶ οἱ ᾿Ορθόδοξοι; Δὲν ἀρκεῖ δηλαδὴ τὸ ὅτι εἶναι βεβαπτισμένοι οὗτοι εἰς τὴν μίαν, ἁγίαν, καθολικὴν καὶ ἀποστολικὴν τοῦ Χριστοῦ ᾿Εκκλησίαν; Εἶναι ἢ ὄχι ἡ ᾿Ορθοδοξία ἡ μοναδικὴ καὶ πραγματικὴ ἐν τῷ κόσμῳ ᾿Εκκλησία τοῦ Σωτῆρος; ῍Η μήπως εἶναι ἁπλῶς μία τῶν τριῶν μεγάλων ῾Ομολογιῶν, ὡς ὁ ἴδιος ὁ συντάκτης εἰς ἄλλο σημεῖο τοῦ σχολίου του παρατηρεῖ; Θὰ ἤμεθα ὄντως εὐτυχεῖς ἂν ὁ σχολιογράφος, τὸν ὁποῖον προσωπικῶς δὲν γνωρίζομεν, μᾶς ἐδήλωνε σαφῶς καὶ ἀπεριφράστως, ὅτι ὑπὸ ἀναβαπτισμὸν ἐνταῦθα ἐννοεῖ τὸν ἀναβαπτισμὸν τῶν ἑτεροδόξων τῆς Δύσεως εἰς τὴν ἰδέαν τῆς ᾿Ορθοδόξου Καθολικῆς ᾿Εκκλησίας, ὡς τῆς Μιᾶς καὶ ἑνιαίας ᾿Εκκλησίας τοῦ Κυρίου ἐπὶ τῆς γῆς.

* * *

Ο ΚΙΝΔΥΝΟΣ, τὸν ὁποῖον διατρέχει ἡ ᾿Ορθόδοξος Καθολικὴ ᾿Εκκλησία ἐκ τοῦ ρ ω μ α ι ο κ α θ ο λ ι κ ο ῦ Οἰκουμενισμοῦ , εἶναι, κατὰ τὴν κρίσιν ἡμῶν, πολὺ μεγαλύτερος καὶ σημαντικώτερος. ᾿Ενταῦθα πρόκειται περὶ ὑποκριτικοῦ Οἰκουμενισμοῦ, ἠμφιεσμένου τὰ ψιμύθια τῆς ἀγάπης. ᾿Αγάπης δ᾿ ἀορίστου καὶ γενικῆς, κεχωρισμένης τῆς ἐξ ἀποκαλύψεως θείας ἀληθείας καὶ διεζευγμένης τῆς θεολογίας. ᾿Εν ὀνόματι τῆς ἀγάπης ταύτης παραθεωροῦνται τὰ χάσματα καὶ τὰ κενά, γεφυροῦται ἡ διάστασις καὶ αἴρεται ὁ ἀποχωρισμός. Πρὸ αὐτῆς ὁ θεολογικὸς διάλογος ὑποχωρεῖ. ᾿Εν ὄψει τῆς ἀγάπης, παραδίδονται εἰς τὴν λήθην ἡ παράδοσις καὶ ἡ ἱστορία! Λέξις ἡ ἀγάπη μαγική, μεταποιοῦσα ταχυδακτυλουργικῶς ἐκκλησιαστικὰς καταστάσεις μορφωθείσας εἰς τὸ πέρασμα μακρῶν αἰώνων! ῾Η ἰδέα τῆς ἀγάπης συγκινεῖ. ῾Ως πελώριος μαγνίτης ἕλκει τὰς ψυχὰς τῶν ἀνθρώπων, σαγηνεύουσα τὰ ἀστήρικτα πνεύματα καὶ γοητεύουσα τοὺς περὶ τὴν πίστιν ἀπληροφορήτους. ᾿Εν ὀνόματι τῆς ἀγάπης οἱ ἀρχηγοὶ τοῦ Ρωμαιοκαθολικισμοῦ καὶ τῆς ᾿Ορθοδοξίας προῆλθον εἰς θεαματικὰς ἐκδηλώσεις ἐπὶ τοῦ προσκηνίου τοῦ οἰκουμενιστικοῦ θεάτρου. ῞Υψωσαν τὴν φωνήν των μέχρις οὐρανοῦ. ῎Εχυσαν ποταμοὺς οἰκουμενιστικῶν δακρύων. ῎Επλασαν ὄνειρα οἰκουμενιστικά! ᾿Επεδόθησαν εἰς δρόμον ταχύτητος πρὸς τὸ τέρμα τῆς οἰκουμενιστικῆς ἑνώσεως. Καὶ τὴν τελευταίαν στιγμὴν ἡ θεία Πρόνοια ἔσωσε τὴν ᾿Ορθοδοξίαν ἀπὸ μίαν de facto ἕνωσιν, τὴν ὁποίαν ἐσκόπευον νὰ ἐγκαινιάσουν οἱ ὡς ἄνω ἀρχηγοὶ τῶν ᾿Εκκλησιῶν κατὰ τὸ παρελθὸν ἔτος (1971) ἐν Ρώμῃ, κοινωνοῦντες ἐκ τοῦ αὐτοῦ θείου Ποτηρίου! ῾Ο ἀδεὴς μετὰ τῶν Ρωμαιοκαθολικῶν συγχρωτισμὸς ἐγκυμονεῖ θανασίμους διὰ τὴν ᾿Ορθοδοξίαν κινδύνους . ῾Υπὸ τὸ οἰκουμενιστικὸν πνεῦμα ἀγάπης καὶ διὰ τῆς ἰδέας ὅτι ὁ Ρωμαιοκαθολικισμὸς δὲν ἀφίσταται δῆθεν οὐσιωδῶς τῆς ᾿Ορθοδοξίας, διανοίγεται ἡ πύλη πρὸς ποικίλα κακὰ καὶ ἐγκληματικὰ τολμήματα, ὡς ἡ ἀπονενοημένη πρωτοβουλία τοῦ ρωσικοῦ πατριαρχείου, ὅπερ βασιλικώτερον τοῦ βασιλέως, ἀπεφάσισεν ἐσχάτως τὴν μυστηριακὴν διακοινωνίαν μετὰ τῶν αἱρετικῶν τῆς Δύσεως (Παπικῶν)! Προώθησις ἐν προκειμένῳ τῆς ἐγκληματικῆς ταύτης πολιτικῆς θὰ ὁδηγήση ἀφεύκτως τὴν ᾿Ορθοδοξίαν εἰς τὸ θλιβερώτερον σχίσμα τῆς ἱστορίας της!

* * *

Ο ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΣ, ὑπ᾿ ἀμφοτέρας αὐτοῦ τὰς ὄψεις, ἀποτελεῖ θλιβερὰν ἐκκοσμίκευσιν τοῦ Χριστιανισμοῦ. Ζῶν καὶ ἀναστρεφόμενος εἰς ἕνα κόσμον, ὁ ὁποῖος οὐσιαστικῶς κατέλυσε πᾶσαν ἔννοιαν αὐθεντίας καὶ ἀρχῆς καὶ ἀπώλεσε πᾶσαν μεταφυσικὴν αἴσθησιν τῆς μυστηριακῆς ἱερότητος τοῦ βίου, περιστέλλων ἀσφυκτικῶς τὴν ἀνθρωπίνην ὕπαρξιν ἐντὸς τῶν φυσικῶν ὁρίων τῆς παρούσης ζωῆς, ἤρχισεν ἀπό τινος χρόνου ἐπικινδύνως νὰ συσχηματίζεται πρὸς τὸ πνεῦμα τοῦτο τοῦ αἰῶνος, ἀμβλύνων πᾶσαν ἔννοιαν θείας καὶ ἀνθρωπίνης αὐθεντίας καὶ ἀποβάλλων βαθμηδὸν τὴν αἴσθησιν τῆς μυστηριακῆς δομῆς τῆς χριστιανικῆς ὑπάρξεως καὶ ζωῆς. ῾Ο σύγχρονος Οἰκουμενισμός, ὁσημέραι ἐκκοσμικευόμενος, τείνει νὰ ὑποβαθμίση τὸ ἀπόλυτον καὶ ἀποκλειστικὸν μεγαλεῖον τοῦ Χριστιανισμοῦ, ὡς τῆς μόνης καὶ par excellence [κατ᾿ ἐξοχὴν] ἐξ ἀποκαλύψεως θείας θρησκείας, οὕτω δὲ [τείνει] νὰ μειώση καὶ τὴν ἀποκλειστικότητα τοῦ λυτρωτικοῦ χαρακτῆρος αὐτοῦ. Τί ἄλλο ἆραγε νὰ σημαίνη ἡ ἄκριτος καὶ ἐπιπολαία στροφή του πρὸς τὰ ἄλλα ἐξωχριστικανικὰ θρησκεύματα, μετὰ τῶν ὁποίων σπεύδει νὰ ἔλθη εἰς διάλογον ἀδελφικὸν καὶ φιλικόν; Τί ἄλλο, ἢ ὅτι ἀναγνωρίζει οὗτος ἓν εἶδος ἰσοτιμίας τῶν θρησκευμάτων τούτων πρὸς τὸν Χριστιανισμὸν καὶ μέχρις ἑνὸς βαθμοῦ — ἂν μὴ πλήρως καὶ τελείως — τὴν δυνατότητα παρ᾿ αὐτοῖς σωτηρίας τοῦ ἀνθρώπου! Ταῦτα δὲ πάντα εἰς πεῖσμα τοῦ Κυρίου ἡμῶν, ὅστις ἀπέστειλε τοὺς Μαθητάς Του ὄχι νὰ συνδιαλέγωνται ἀδελφικῶς, μετὰ τῶν εἰδωλολατρῶν, ἀλλὰ νὰ κηρύσσουν εἰς αὐτοὺς τὸ εὐαγγέλιον τῆς σωτηρίας καὶ νὰ βαπτίζουν τούτους εἰς τὸ ὄνομα τοῦ Πατρὸς καὶ τοῦ Υἱοῦ καὶ τοῦ ἁγίου Πνεύματος! ῞Οτι ἡ τοιαύτη οἰκουμενιστικὴ ἐκκοσμίκευσις τῆς οὐσίας τοῦ Χριστιανισμοῦ, καταλύουσα πλήρως τὴν παραδοσιακὴν ὑπόστασιν τῆς ᾿Ορθοδοξίας, τείνει νὰ ὑποσκάψη καὶ τὰ θεμέλεια τοῦ ῎Εθνους ἡμῶν, εἶναι περιττὸν καὶ νὰ σημειώσωμεν.

* * *

ΛΕΓΕΤΑΙ καὶ γράφεται, ὅτι ὁ Οἰκουμενισμὸς εἶναι παναίρεσις. Προσωπικῶς δὲν συμφνοῦμεν πρὸς τὸν χαρακτηρισμὸν τοῦτον. ῾Ο Οἰκουμενισμὸς δὲν εἶναι παναίρεσις, διότι δὲν ἀσχολεῖται εἰδικῶς μὲ τὰ δόγματα, τὰ ὁποῖα κακοδόξως νὰ παραμορφοῖ. Τοὐναντίον, οὗτος οὐδόλως ἐνδιαφέρεται δι᾿ αὐτά. Τὰ παραθεωρεῖ καὶ τὰ ὑπερβαίνει, ὅπως παραθεωρεῖ καὶ ὑπερβαίνει τὰς δογματικὰς τῶν ᾿Εκκλησιῶν διαφοράς. ῾Ο Οἰκουμενισμὸς εἶναι ἀμνήστευσις καὶ ἀνοχὴ τῶν αἱρέσεων, διὰ νὰ μὴ εἴπωμεν κολασμὸς καὶ δικαίωσις αὐτῶν. Εἶναι ὑπέρβασις τῶν αἱρέσεων καὶ ἀποδυνάμωσις καθόλου τοῦ βάρους καὶ τῆς ἰσχύος αὐτῶν. ᾿Εν τούτῳ δ᾿ ἀκριβῶς ὁ Οἰκουμενισμὸς εἶναι τι κατὰ πολὺ χειρότερον τῆς παναιρέσεως. Αἱ αἱρέσεις εἶναι ἐμφανεῖς τῆς ᾿Εκκλησίας ἐχθροί . Πρὸς αὐτὰς δύναται αὕτη νὰ ἀντιπαλαίση. Πρὸς τὸν Οἰκουμενισμὸν ὅμως, διεκδικοῦντα ὑπὲρ ἑαυτοῦ τὴν γνησίαν μορφὴν καὶ οὐσίαν τῆς ᾿Ορθοδοξίας, πῶς νὰ ἀντιπαλαίση; ῾Ο Οἰκουμενισμὸς εἶναι ἐχθρὸς καταχθόνιος καὶ ὕπουλος . ᾿Αναβλύζει ἐκ τῶν ἔνδον, κοπτόμενος δῆθεν ὑπὲρ τοῦ κάλλους τῆς ᾿Ορθοδοξίας! ᾿Εν τούτῳ δὲ ἔγκειται καὶ ὁ ἐξ αὐτοῦ θανάσιμος κίνδυνος. ῾Ο Οἰκουμενισμὸς εἶναι παγὶς καὶ νόσος πρὸς θάνατον!

17 σχόλια:

  1. Ψευτοδιλήμματα....
    Αν οι ορθόδοξοι επιμένουν ότι ο Θεός που λατρεύουν είναι (και) το πυρ της κόλασης τότε απλά η Ορθοδοξία τους είναι μια μη κατεγνωσμενη αίρεση...
    Όλα τα άλλα φαντάζουν...παιχνιδάκια

    Πέτρος Τυριντζής

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τό πύρ τής Κολάσεως δέν τό έφτιαξε ο Θεός, όπως δέν έφτιαξε καί τόν θάνατο. Τό γράφουν καί οι πατέρες τής Εκκλησίας, τό γράφει καί ο Απ. Παύλος. Όπως ο άνθρωπος αθέτησε τήν προειδοποίηση τού αγίου Θεού καί τόν βρήκε ο θάνατος. Τό ίδιο έπαθε καί ο Διάβολος. Έφτιαξε μόνος του τό πύρ τής Κολάσεως. Άν μετανοήσει - δέν πρόκειται - θά σβήσει. Αλλά δέν μετανοεί, η υπερηφανία δέν τόν αφήνει.

      Κυπριανός Χ.

      Διαγραφή
  2. Κυπριανός Χ
    Έχω ήδη απαντήσει. Ήταν σέ άλλη (;) δημοσίευση μέ τό ίδιο άρθρο. Μπορεί νά κάνω λάθος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Για να σταματήσετε να λέτε το ανεκδιήγητο ότι ο διάβολος ετοίμασε το αιώνιο πυρ της Κόλασης :
    Α. Και μονο από τη μετάφραση του «Πορεύεσθε εἰς τὸ πῦρ τὸ αἰώνιον τὸ ἡτοιμασμένον τῷ διαβόλῳ καὶ τοῖς ἀγγέλοις αὐτοῦ» καταλαβαίνει κανείς ότι το πυρ είναι ητοιμασμένο ΓΙΑ τον διάβολο και όχι ΑΠΟ τον διάβολο.
    Β. Δείτε τι λέει ο ιερός Χρυσόστομος στην ερμηνεία του
    ΕΙΣ ΤΗΝ ΠΡΟΣ ΡΩΜΑΙΟΥΣ ΕΠΙΣΤΟΛΗΝ, ΟΜΙΛΙΑ ΚΕʹ
    «ὥσπερ οὖν ὁ Θεὸς ἀπεναντίας ἀπειλεῖ γέενναν, καὶ ἡτοίμασε γέενναν, ἵνα μαθὼν οὕτω βιώσῃς ὡς μὴ ἐμπεσεῖν εἰς γέενναν…»
    Ο Θεός ἡτοίμασε γέενναν, λοιπόν και όχι ο διάβολος.
    Γ. Και πάλι του ιερού Χρυσόστομου από το
    ΥΠΟΜΝΗΜΑ ΕΙΣ ΤΟΝ ΑΓΙΟΝ ΜΑΤΘΑΙΟΝ ΤΟΝ ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΗΝ, ΟΜΙΛΙΑ ΟΘʹ
    «Ἐγὼ μὲν γὰρ τὴν μὲν βασιλείαν ὑμῖν ἡτοίμασα, τὸ δὲ πῦρ οὐκέτι ὑμῖν, ἀλλὰ τῷ
    διαβόλῳ καὶ τοῖς ἀγγέλοις αὐτοῦ·»
    Δεν υπάρχει αμφιβολία για το αυτονόητο όότι δηλαδή το αιώνιο πυρ της Κόλασης είναι ετοιμασμένο από τον Θεό για τα δαιμόνια και τους αμαρτωλούς ανθρώπους.

    Αλλά κι αν συνέβαινε αυτό που λέτε εσείς ακόμη χειρότερα για τους ορθόδοξους που κηρύττουν και λένε ότι το πυρ της κόλασης είναι Άκτιστο δλδ ο Θεός είναι το πυρ της κόλασης. Και οι δύο λοιπόν δε τα καταλάβατε καλά…

    Όσο αφορά εσάς μικρό το κακό αλλά σχετικά με τους ορθόδοξους θεολογους που , όπως λενε, στηριζόμενοι στους Πατέρες μας λένε ότι ο Θεός είναι το πυρ της κόλασης, στην ουσία ότι ο Θεός είναι η Κόλαση ( https://alopsis.gr/%CE%B7-%CE%BA%CF%8C%CE%BB%CE%B1%CF%83%CE%B7-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%BF-%CF%80%CE%B1%CF%81%CE%AC%CE%B4%CE%B5%CE%B9%CF%83%CE%BF%CF%82-%CF%84%E1%BD%80%CF%80%CE%BF%CF%82-%CE%AE-%CF%84%CF%81%CF%8C%CF%80/»
    υπάρχει πρόβλημα και μάλιστα μεγάλο.

    Γιαυτό είπα στο προηγούμενο σχόλιό μου ότι η Ορθοδοξία κηρύττοντας τέτοια πράγματα θα καταλήξει ως μια μη κατεγνωσμένη αίρεση!

    Πέτρος Τυριντζής

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Άν, κύριε Τυριντζή, κρίνεται "αυτονόητη" τήν ερμηνεία «ὥσπερ οὖν ὁ Θεὸς ἀπεναντίας ἀπειλεῖ γέενναν, καὶ ἡτοίμασε γέενναν, ἵνα μαθὼν οὕτω βιώσῃς ὡς μὴ ἐμπεσεῖν εἰς γέενναν…»,τότε, ο Θεός αντιφάσκει πρός εαυτόν, σύμφωνα μέ το "ο Θεός αγάπη εστί", αλλά καί μέ τά όσα προηγουμένως κατέθεσα.

      Ο ιερός Χρυσόστομος εκφράζει ανθρωποπαθώς καί διδακτικώς τό "ἡτοίμασε γέενναν, ἵνα μαθὼν οὕτω βιώσῃς ὡς μὴ ἐμπεσεῖν εἰς γέενναν…".

      Δηλαδή, πρός συνετισμόν τού διαρκώς επιμένοντος στήν αμαρτία ανθρώπου. Ο οποίος, άνθρωπος, θέλει νά δικαιώσει εαυτόν καί όχι τόν άγιο Θεό ! Κατήγορος τού Θεού ο άνθρωπος ! Μή γένοιτο Κύριε.

      Διάβασε, Ψαλμός 142, "2 καὶ μὴ εἰσέλθῃς εἰς κρίσιν μετὰ τοῦ δούλου σου, ὅτι οὐ δικαιωθήσεται ἐνώπιόν σου πᾶς ζῶν". Τό ίδιο καί ο Ψαλμός 50.

      Διαγραφή
  4. Αν αρχίσουμε τα "ανθρωποπαθώς", τα "συμβολικά", τις "ποιητικές αδείες", τα "παραβολικά" κι άλλα τέτοια κολπάκια δε θα μείνει τίποτα όρθιο...
    Ό,τι δε μας βολεύει το χαρακτηριζουμε π.χ. "συμβολικό" και καθαρίζουμε...

    Έτσι άνετα κάποιος βγάζει παραμυθάκι την όλη ιστορία περί κόλασης μιας και η Αγάπη δε μπορεί να υποφέρει τούτο δηλαδή να βλέπει να καίγονται άνθρωποι στο πυρ της κόλασης!!


    Πέτρος Τυριντζής

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Κυπριανός Χ.
    Τό (δικό σας) γράμμα φονεύει, τό Πνεύμα ζωοποιεί. Νά τό φροντίσετε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. https://docs.google.com/document/d/1s0kgs8qM2JnWNBQm7sF6uhOoydKt_3y05SORYwk4NMc/edit?usp=drivesdk

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Κυπριανός Χ.

    https://docs.google.com/document/d/1EFEUh9W0FUeU6uGM2d4q8RzvCVRRjjmC/edit?usp=drivesdk&ouid=109270966716349707863&rtpof=true&sd=true

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όχι αυτός ο σύνδεσμος, δέν είναι πλήρης, υπήρξε συνέχεια, είναι ο ...
      https://docs.google.com/document/d/1s0kgs8qM2JnWNBQm7sF6uhOoydKt_3y05SORYwk4NMc/edit?usp=drivesdk

      Διαγραφή
    2. Όχι αυτός ο σύνδεσμος αλλά αυτός

      https://docs.google.com/document/d/1s0kgs8qM2JnWNBQm7sF6uhOoydKt_3y05SORYwk4NMc/edit?usp=drivesdk

      Διαγραφή
  8. ΜΝΗΣΘΗΤΙ ΜΟΥ ΚΥΡΙΕ ΕΝ ΤΗ ΒΑΣΙΛΕΙΑ ΣΟΥ4 Αυγούστου 2023 στις 4:27 μ.μ.

    Αιώνια κόλαση είναι οι αμαρτίες που πηγάζουν από την απιστία μας, την έλλειψη ορθόδοξης πίστης και καίνε αιώνια την αθάνατη ψυχή μας όταν αλαζονικά παραμένουμε σαν τον διάβολο αμετανόητοι και δεν ζητάμε συγχώρεση για να γευτούμε τον αιώνιο Παράδεισο της Σταυροαναστάσιμης Αγάπης του Χριστού.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Κυπριανέ Χ. ,
    μου θυμίζετε τους οικουμενιστές που κι αυτοί δεν τόχουν με το γράμμα των πατέρων...
    Είστε κάποιο είδος οικουμενιστή;

    Το γράμμα που για εσάς φονεύει έχει λεχθεί πολλάκις από τον Κύριο.
    Ο Κύριος μίλησε για αιώνιο πυρ, για βασανιστές, για σκώληκα, για σκότος, για βρυγμό των οδόντων, για βάσανα αιώνια..
    Ή μήπως κι Αυτός, κατ'εσάς, εκφράστηκε έτσι "ανθρωποπαθώς";;

    Δε μου είπατε κι αν φτάσατε, όπως κι οι σημερινοί ορθόδοξοι θεολογοι, να πιστεύετε ότι τελικά ο Κυριος είναι το πυρ της κόλασης..
    Κυριος και κόλαση ένα και το αυτό!!!! Θου Κύριε.....

    Πέτρος Τυριντζής


    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Προς "Πέτρος Τυριντζής 5 Αυγούστου 2023 στις 12:36 π.μ."

    Ο Άγιος Τριαδικός Θεός είναι η Αιώνια Αγία «Αλήθεια, Αγάπη και Δικαιοσύνη» και όταν λόγω των αμέτρητων αμαρτιών μας χωρίς ταπεινό ορθόδοξο φρόνημα αμετανόητοι αποστρεφόμαστε τον μοναδικό άγιο σκοπό της ζωής μας, ο οποίος είναι με την Χάρη του Θεού να φθάσουμε από το κατ’ Εικόνα στο καθ’ Ομοίωση του Αγίου Θεού και προτιμάμε ΟΧΙ τον αιώνιο παράδεισο της Σταυροαναστάσιμης Αγάπης του αναστημένου Θεανθρώπου Χριστού αλλά την αιώνια κόλαση της αμαρτωλής αμετανόητης αθάνατης ψυχής μας με το διαβολικό ψεύδος, την αποστασία και απιστία μας… ΤΟΤΕ δεν μπορούμε να αρνηθούμε την αιώνια ΑΓΙΑ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ ΤΟΥ ΘΕΟΥ, που έχουμε το θράσος να την κρίνουμε όσο ζούμε στην γη με στρεβλά διαβολικά ΑΙΡΕΤΙΚΑ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΙΚΑ πανθρησκειακά σιωνιστικά κοσμικά μέτρα ΞΑΝΑΣΤΑΥΡΩΝΟΝΤΑΣ ΤΟΝ ΧΡΙΣΤΟ ΜΕ ΤΗΝ ΑΠΙΣΤΙΑ ΜΑΣ και αδιαφορώντας για την σωτηρία της αθάνατης ψυχής μας… Θου Κύριε ΓΙΑΤΙ ΟΙ ΔΙΑΒΟΛΙΚΕΣ ΑΛΑΖΟΝΙΚΕΣ ΑΜΕΤΑΝΟΗΤΕΣ ΑΜΑΡΤΩΛΕΣ ΠΡΑΞΕΙΣ ΚΡΙΝΟΥΝ ΚΑΙ ΚΟΛΑΖΟΥΝ ΑΙΩΝΙΑ ΤΗΝ ΑΘΑΝΑΤΗ ΨΥΧΗ ΜΑΣ ΓΙΑΤΙ ΚΑΤΑΠΑΤΟΥΝ ΤΗΝ ΑΓΙΑ ΑΙΩΝΙΑ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ ΚΑΙ ΑΓΙΟ ΝΟΜΟ ΤΟΥ ΘΕΟΥ.


    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τα λίγα λόγια ζάχαρη ..
      Γράψατε τόσα για να μας πείτε τι;;
      Την επόμενη φορά να είστε πιο λιτός και να μιλάτε πιο συγκεκριμένα..
      Υπάρχουν ζητήματα που θέλουν απάντηση και όχι λόγια στα λόγια

      Πέτρος Τυριντζής

      Διαγραφή
    2. Κυπριανός Χ.
      'Ίσως γιά τόν γράφοντα, ίσως γιά άλλον σχολιαστή.
      Λόγος τώ λόγω αντιπαλεύει

      Διαγραφή
  11. Γιά νά τελειώσουμε μέ τόν κ. Πέτρο Τυριντζή. Καθυστερημένο μέν, απαραίτητο δέ • χρήσιμο στήν ανάγνωση εφόσον κάποιος τό συνηθίζει • όταν "γινώσκει ά αναγιγνώσκει.
    Θεόφιλος Αντιοχεύς, Πρός Αυτόλυκον, Βιβλίον Β'

    27. Ἀλλὰ φήσει οὖν τις ἡμῖν· “Θνητὸς φύσει ἐγένετο ὁ ἄνθρωπος;” οὐδαμῶς. “Τί οὖν ἀθάνατος;” οὐδὲ τοῦτό φαμεν. Ἀλλὰ ἐρεῖ τις· “Οὐδὲν οὖν ἐγένετο;” οὐδὲ τοῦτο λέγομεν. οὔτε οὖν φύσει θνητὸς ἐγένετο οὔτε
    ἀθάνατος. εἰ γὰρ ἀθάνατον αὐτὸν ἀπ' ἀρχῆς πεποιήκει, θεὸν αὐτὸν
    πεποιήκει· πάλιν εἰ θνητὸν αὐτὸν πεποιήκει, ἐδόκει ἂν ὁ θεὸς αἴτιος
    εἶναι τοῦ θανάτου αὐτοῦ. οὔτε οὖν ἀθάνατον αὐτὸν ἐποίησεν οὔτε μὴν
    θνητόν, ἀλλά, καθὼς ἐπάνω προειρήκαμεν, δεκτικὸν ἀμφοτέρων, ἵνα εἰ ῥέψῃ ἐπὶ τὰ τῆς ἀθανασίας τηρήσας τὴν ἐντολὴν τοῦ θεοῦ, μισθὸν κομίσηται παρ' αὐτοῦ τὴν ἀθανασίαν καὶ γένηται θεός, εἰ δ' αὖ τραπῇ ἐπὶ τὰ τοῦ θανάτου πράγματα παρακούσας τοῦ θεοῦ, αὐτὸς ἑαυτῷ αἴτιος ᾖ τοῦ θανάτου.

    Κυπριανός Χ. Αθήνα, 18/10/2024

    ΑπάντησηΔιαγραφή