Σχόλιο του ιατρού Κυπριανού Χριστοδουλίδη

Φύλαξόν με ἀπὸ παγίδος, ἧς συνεστήσαντό μοι, καὶ ἀπὸ σκανδάλων τῶν ἐργαζομένων τὴν ἀνομίαν.


Δημήτριος Χατζηνικολάου είπε...
Γιά νά τελειώνουμε μέ τίς ἀντι-επιστημονικές ἀνοησίες καί τίς ψευτιές τοῦ κ. ΧΣ, παραοπέμπω τόν κάθε ἐραστήν τῆς Ἀληθείας στό βιβλίον τοῦ (ἀληθινοῦ) θεολόγου Ἀριστοτέλους Δελήμπαση μέ τίτλον Πάσχα Κυρίου, Ἀθῆναι 1985, σελ. 414-419, ὅπου τεκμηριώνονται ὅλα ὅσα ἔχω γράψει περί ἰσημερίας κ.λπ. Ἰδίως στήν σελ. 418 ὁ συγγραφεύς παραπέμπει στήν Ἑλληνικήν Πατρολογίαν τοῦ Migne, P.G., τ. 92, σελ. 96, ὅπου ἀναφέρεται ὅτι τό Ἅγιον Πνεῦμα, διά τῶν Πατέρων τῆς Α' Οἰκουμενικῆς Συνόδου, ἐδίδαξεν ὅτι ἡ ἐαρινή ἰσημερία νά ὑπολογίζεται τήν 21ην Μαρτίου. Βεβαίως, ὁ κ. ΧΣ, ἔχων ἀπορρίψει τόν Ἅγιον Νικόδημον καί ὅλους τούς ἀστρονόμους τῶν τελευταίων 200 ἐτῶν, δέν νομίζω νά ἔχῃ πρόβλημα ν' ἀπορρίψῃ καί τήν Ἑλληνικήν Πατρολογίαν τοῦ Migne, καθώς καί τίς ἑκατοντάδες ἄλλες πηγές στίς ὁποῖες παραπέμπει ὁ Ἀ. Δελήμπασης. Δέν μ' ἐνδιαφέρει ἄν τό κάνῃ, διότι δέν γράφω αὐτές τίς γραμμές γι' αὐτόν -- αὐτός εἶναι ἀμετανόητος αἱρετικός -- ἀλλά γιά τούς ἀναγνώστας.
1 Σεπτεμβρίου 2022 - 6:52 π.μ. ( https://orthodox-voice.blogspot.com/2022/08/blog-post_36.html )

Σχόλιο
Κυπριανός Χριστοδουλίδης
«19 ὥσπερ οὐκ ὅμοια πρόσωπα προσώποις, οὕτως οὐδὲ αἱ διάνοιαι τῶν ἀνθρώπων.»Κεφ.27  ΠΑΡΟΙΜΙΑΙ ΣΟΛΟΜΩΝΤΟΣ

Γιά νά τελειώνουμε, λοιπόν, μέ τίς αντιεπιστημονικές ανοησίες (sic) καί τίς ψευτιές τού κ. Χ(αριλάου) Σ(στουραΐτη), ως αναγνώστης γράφω τά κατωτέρω.
1) Διερωτώμαι πόσο επιστημονική είναι η επιστήμη τής Αστρονομίας, εφόσον τής είναι αδύνατον νά προσδιορίσει μέ ακρίβεια τήν χρονική στιγμή τής πρώτης, μετά Θεόν, ημέρας ; Πότε άρχισε τό έτος ένα (1) ; μετά τό «5 καὶ ἐκάλεσεν ὁ Θεὸς τὸ φῶς ἡμέραν καὶ τὸ σκότος ἐκάλεσε νύκτα. καὶ ἐγένετο ἑσπέρα καὶ ἐγένετο πρωΐ, ἡμέρα μία.» (Γν. α΄). Μέχρι ποίου σημείου πρέπει ή μπορούμε, νά γυρίσουμε πίσω τόν χρόνο, ώστε νά είμαστε 100% βέβαιοι ότι δέν σφάλλουμε στήν χρονομέτρηση τών ημερών ;
2) Δέν έχω διαβάσει τό βιβλίο «τοῦ (ἀληθινοῦ) θεολόγου Ἀριστοτέλους Δελήμπαση μέ τίτλον Πάσχα Κυρίου, Ἀθῆναι 1985, σελ. 414-419, ὅπου τεκμηριώνονται (...)  ὅσα ἀναφέρει ὅτι τό Ἅγιον Πνεῦμα, διά τῶν Πατέρων τῆς Α' Οἰκουμενικῆς Συνόδου, ἐδίδαξεν ὅτι ἡ ἐαρινή ἰσημερία νά ὑπολογίζεται τήν 21ην Μαρτίου.
Η γνώμη αυτή, μεταγενέστερη ούσα τής Α΄ Οικουμενικής Συνόδου, αποτελεί ιδίαν εκτίμηση του συγγραφέα. Σκοπός τής Συνόδου εκείνης ήταν νά εορτάζεται τό Πάσχα από κοινού, μεταξύ Ανατολής καί Δύσης,  βάσει μιάς σταθερής ημερομηνίας. Η ισημερία - τήν γνώμη μου γράφω - διαφέρει από τόπο σέ τόπο, ανάλογα μέ τήν γεωγραφική θέση, όπου γίνεται η μέτρηση τής ισημερίας. Ο χρόνος δέν συμπίπτει νά είναι ίδιος καί οπωσδήποτε, ο συγγραφέας τού αναφερομένου βιβλίου, δέν έλαβε υπόψη τό λάθος (!) τού αγίου Πνεύματος, που θά συμβεί μετά από 100 χρόνια. Δηλαδή, ότι θά σπρώξουμε κι άλλο μπροστά τήν ισημερία ! Ειλικρινά, δέν γνωρίζω άν οι μετακινήσεις τού άξονα τής γής μάς φέρουν κάποτε στό σημείο, ώστε εμείς νά γίνουμε δυτικότεροι καί οι Δυτικοί ανατολικότεροι.
3) Καί τελευταίο. Άν ακολουθούμε πάντα τίς επιστημονικές αποδείξεις, που ανέκαθεν αμφισβητούν τήν εν υποστάσει ελπίδας πίστη μας - παρενθετικά, η πίστη ακυρώνεται από τίς αποδείξεις, καθόσον «24 τῇ γὰρ ἐλπίδι ἐσώθημεν· ἐλπὶς δὲ βλεπομένη οὐκ ἔστιν ἐλπίς· ὃ γὰρ βλέπει τις, τί καὶ ἐλπίζει ;» (Ρμ. η΄) - οφείλουμε, πλέον, νά οικοδομήσουμε ναούς πρός χάριν τής επιστήμης. Κατά παράφραση δέ τού ρηθέντος υπό τού Πλάτωνος (Μενέξενος) γνωμικού : «Επιστήμη χωριζομένη Θεολογίας πανουργία εστί καί ου σοφία φαίνεται».
Επιμύθιο
Όπως δέν μοιάζουν τά πρόσωπά μας, έτσι δέν μοιάζουν καί οι σκέψεις μας. Καιρός οι Ορθόδοξοι νά τό καταλάβουμε, αδιάλειπτα προσευχόμενοι στόν Κύριο νά μάς φύλάξει «9 ... ἀπὸ παγίδος, ἧς συνεστήσαντό μοι, καὶ ἀπὸ σκανδάλων τῶν ἐργαζομένων τὴν ἀνομίαν.» (Ψ 140).

10 σχόλια:

  1. Εκεί είναι το θέμα γιατρέ κ.Χριστοδουλίδη,στο γεωγραφικό πλάτος.
    Πτώση ισημερίας δεν υφίσταται κάν.
    Οκτώ Μαρτίου Ιουλιανού Ημερολογίου γίνεται σήμερα,οκτώ έγινε και το 325 μ.Χ.
    Τα περί 21 Μαρτίου ,είναι η φενάκη των Οικουμενιστών και των Νεοημρολογιτών,ώστε να δικαιολογήσουν την καταδεδικασμένη διά αναθεμάτων υιοθέτηση του Γρηγοριανού Ημερολογίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. όταν διψάς και σου φαίνεται ότι μπορείς να πιεις όλη τη θάλασσα,αυτό είναι πίστη.
    όταν αρχίζεις να πίνεις και σταματάς στα δύο ποτήρια,αυτό ονομάζεται επιστήμη.
    αντόν τσέχωφ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ΚΧ: «ο συγγραφέας τού αναφερομένου βιβλίου, δέν έλαβε υπόψη τό λάθος (!) τού αγίου Πνεύματος, που θά συμβεί μετά από 100 χρόνια. Δηλαδή, ότι θά σπρώξουμε κι άλλο μπροστά τήν ισημερία !»

    Σχόλιον: Ἀγαπηρτέ μου Κυπριανέ, κατ' ἀρχάς, ἡ φράσις σου περιέχει βλασφημίαν κατά τοῦ Ἁγίου Πνεύματος! Ἀκόμη καί ἄν τό ἔγραψες εἰρωνικῶς, καί πάλιν εἶναι βλασημία νά ὁμιλῇς γιά «λάθος (!) τού αγίου Πνεύματος». Δεύτερον, ποιός εἶπε ὅτι μετά ἀπό 100 χρόνια θά ὑπάρξῃ ἀνάγκη νά σπρώξουμε τήν ἰσημερίαν «κι άλλο μπροστά»; Αὐτά τά λέγουν αὐτοί πού παίζουν μέ τά ἡμερολόγια (Μ. Μεταξάκης, Χ. Παπαδόπουλος κ.ἄ.). Γιά ἐμᾶς δέν ὑφίσταται τέτοιο θέμα. Μέ τά ἀντιφατικά καί ἀμφίσημα πού ἔγραψες πῆρε θάρρος καί ὁ ΧΣ καί ἐπανέρχεται ἀπτόητος στίς ἴδιες ἀνοησίες, ἀλλά τώρα μέ ἔπαρσιν 2000 «παπῶν»! Ποτέ δέν ἤθελα ν' ἀσχολοῦμαι μέ ἡμερολόγια, ἰσημερίες κ.λπ., ἄν καί προφανῶς ἔχουν καί αὐτά τήν σπουδαιότητά των, ἄλλά, ὅσο μπορῶ, δέν θ' ἀφήσω νά διαστρβλώνεται βαναύσως ἡ Ἀλήθεια ἀπό αἱρετικούς καί τσαρλατάνους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Απόφαση της Α' Οικουμενικής ήταν να υπολογίζουν την ημερομηνία της Ισημεριας οι υπεύθυνοι του Πατριαρχειου Αλεξάνδρειας που ήταν ειδικοί και να την κοινοποιουν σε όλες τις Εκκλησίες!!
    Όπερ σημαίνει από τον 4ο αιώνα υποχρέωση των ειδικών είναι να βρίσκουν την ακριβή ημερομηνία της Ισημεριας, τελεία και παύλα.
    Έτσι όποιος ΔΕΝ ακολουθεί τη σωστή Ισημερία και κατ'επεκταση την σωστή ημερομηνία του Πάσχα, καινοτομεί και καλό είναι να πράξει τα δέοντα.
    Όλα τα άλλα που λέει ο κάθε Χατζηνικολαου, Δελήμπασης ή Χριστοδουλιδης είναι εικασίες/παραμυθάκια.
    Ότι και να λέτε το σίγουρο είναι ότι οι ορθόδοξοι δεν υπολογίζουν σωστά το Πάσχα και αυτό δεν είναι απλό λαθάκι αλλά τρόπον τινά εγκατάλειψη όσων όρισε η Α' Οικουμενική!

    Πέτρος Τυριντζής

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. @ 3 Σεπτεμβρίου 2022 - 6:10 π.μ.

    Κε Τυριντζῆ, κάντε μου μία χάρι σᾶς παρακαλῶ: νά γράφετε τό ὄνομά σας στήν ἀρχήν τοῦ σχολίου καί ὄχι στό τέλος. Ἔτσι, θά τό βλέπω καί δέν θά διαβάζω τό σχόλιόν σας, διότι θά ξέρω ὅτι πρόκειται γιά μίαν ἀκόμη αἱρετικήν ἀνοησίαν. Τώρα, βλέπω τό «Ἀνώνυμος» καί σπαταλῶ τόν χρόνον μου διαβάζοντας σαχλαμάρες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. μία ερώτηση εάν γνωρίζει κάποιος να μας διαφωτίσει:
    το 1582 που υιοθετήθηκε το γρηγοριανό ημερολόγιο και έως το 1700 η διαφορά είναι 10 ήμέρες
    με το ιουλιανό.
    μετά κάθε 100 έτη προστίθεται και μία ημέρα.ωραία.
    άρα:1700-1800 11 μέρες,1800-1900 12μέρες,1900-2100 13 μέρες,2100-2200 14 μέρες.
    γιατί στις 13 μέρες παραμένουμε 200 έτη και όχι 100;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. @ 3 Σεπτεμβρίου 2022 - 11:21 π.μ.

    Κάθε 128 ἔτη χάνεται μία ἡμέρα, ὄχι κάθε 100.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ανώνυμε, αν και η ερώτησή σου είναι μπερδεμένη πρόσεξε αυτά όπως τα έχω καταλάβει:

    "Η μέση διάρκεια του Γρηγοριανού έτους, που είναι 365,2425 ημέρες, συγκρινόμενη με την πραγματική διάρκεια του ηλιακού τροπικού έτους (ο χρόνος από εαρινή σε εαρινή ισημερία), που είναι 365,24219878 ημέρες, είναι ελαφρά μεγαλύτερη (κατά 0,2425 μείον 0,24219878 δλδ 0,00030122 ημέρες). Έτσι, το Γρηγοριανο ημερολόγιο συσσωρεύει αθροιστικά σε σχέση με το ηλιακό έτος ένα σφάλμα μιας ημέρας κάθε 3.300 χρόνια περίπου (0,00030122 × 3.300= 1 μέρα) ενώ το Ιουλιανό συσσωρεύει αθροιστικά μια μερα κάθε 128 χρόνια.
    (Αφού το Ιουλιανό είναι 365,25 ημέρες η διάρκειά του είναι μεγαλύτερη κατά 0,25 μείον 0,24219878 δλδ 0,00780122 ημέρες. Αν αυτό το πολλαπλασιασουμε με τα 128 χρόνια βγαίνει μια ημέρα διορθωτική κάθε 128 χρόνια)"

    Αυτά είναι όμως αστρονομική υπόθεση και αν οι ορθόδοξοι ακολουθούσαν τα της Α' Οικουμενικής όπου ΞΕΚΑΘΑΡΑ όλο αυτό το πρόβλημα το ΑΝΕΘΕΣΑΝ σε ειδικούς τότε δε θα είχαμε σχίσματα και άλλα τέτοια... Η λύση είναι απλή: Όπως οι άγιοί μας της Α' Οικουμενικής έτσι κι εμείς πρέπει να ακούμε τους ειδικούς!!!

    Δημητριε, θα δώσεις λόγο που με λες αιρετικό χωρίς να το αποδεικνύεις...

    Πέτρος Τυριντζής

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ο/Η Δημήτριος Χατζηνικολάου είπε... Κάθε 128 ἔτη χάνεται μία ἡμέρα, ὄχι κάθε 100.
    @ 3 Σεπτεμβρίου 2022 - 11:21 π.μ.

    Κυπριανός Χ.
    Εντάξει, έκανα λάθος που στρογγύλεψα τόν αριθμό. Κατά τήν γνώμη, δέν είναι καί τόσο ουσιώδες τό λάθος. Αν δεχθούμε όλες τίς ακριβείς αποδείξεις τίς επιστήμης, τότε, νομίζω, πρέπει νά αναθεωρήσουμε καί πολλά άλλα. Ας πάρουμε γιά αρχή τήν διάβαση τής Ερυθράς Θαλάσσης καί μετά έρχονται πολλά άλλα ... αναπόδεικτα. Τότε, τί κάνουμε ; Προτάσσουμε τήν απόδειξη καί αφήνουμε στήν πίστη τίς τελευταίες θέσεις ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Πέτρος Τυριντζής: «Δημητριε, θα δώσεις λόγο που με λες αιρετικό χωρίς να το αποδεικνύεις...»

    Σοῦ τό ἀπέδειξα, κ. Τυριντζῆ, ἀλλά δέν παραδέχεσαι τίποτα! Έμμένεις στίς δύο αἱρέσεις σου, ἤτοι στόν Ὠριγενισμόν καί στό ὅτι δῆθεν ἡ Ὀρθόδοξος Ἐκκλησία ὑπολογίζει ἐσφαλμένως τό Πασχάλιον. Ἐπιμένεις ὅτι ὁ τέταρτος ὅρος τοῦ Πασχαλίου Κανόνος (γιά τήν πανσέληνο) δέν πρέπει νά παραβιάζεται ποτέ. Ξέχασες πού σοῦ ἔγραψα ὅτι, συμφώνως πρός τόν Ἅγιον Νικόδημον Ἁγιορείτην, κάθε 300 χρόνια ἀναγλαστικῶς παραβιάζεται αὐτός ὁ ὅρος, προκειμένου νά μήν παραβιασθῇ ὁ σπουδαιότερος ὅρος νά τελεῖται τό Πάσχα μετά τό νομικόν φάσκα τῶν Ἰουδαίων, ὅπως ὁρίζει ὁ 7ος Ἀποστολικός Κανών; Ἐφόσον, λοιπόν, θέλεις τήν διασάλευσιν τοῦ Πασχαλίου, εἶσαι αἱρετικός, συμφώνως πρός τόν Α' Κανόνα τῆς ἐν Ἀντιοχείᾳ Συνόδου. Ἐπίσης, τό νά ταυτίζῃς τόν Κύριον μέ τό πῦρ τῆς Κολάσεως γιά νά καταλήξῃς εἰς τό Ὠριγενιστικόν συμπέρασμα ὅτι αὐτό δέν εἶναι δυνατρόν, ἄρα ἡ Κόλασις δέν εἶναι δυνατρόν νά εἶναι αἰωνία, εἶναι προφανῶς αἵρεσις. Διότι, ἐξ ὅσων γνωρίζω, οὐδείς ἄλλος ἐταύτισε τόν Κύριον μέ τό πῦρ τῆς Κολάσεως. Οἱ θεολόγοι λέγουν ὅτι ὅλοι, δίκαιοι καί ἁμαρτωλοί θά εὑρεθοῦν ἐνώπιον τοῦ Κυρίου, ὁ Ὁποῖος θά εἶναι Ἕνας καί ὁ Αὐτός γιά ὅλους, ἀλλ' οἱ μέν δίκαιοι θά λαμβάνουν εὐλογίαν παρ' Αὐτοῦ, οἱ δέν ἁμαρτωλοί θά «καίγωνται», ὅπως συμβαίνει ὅταν ἀντικρύζουμε τόν ἥλιον μέ γυμνό μάτι. Καταλαβαίνεις τώρα γιατί σέ λέγω αἱρετικόν;

    ΑπάντησηΔιαγραφή