Ἐπί 3,5 αἰῶνες, ἀπό τήν εἰσαγωγήν τοῦ
«Καλανταρίου τῶν Λατίνων» τό 1582 καί τήν καταδίκην του ὑπό τριῶν Πανορθοδόξων
Συνόδων (1583, 1587 καί 1593) καί ἐντεῦθεν, ἐγράφησαν πολλά σπουδαῖα κείμενα
καί ἐπίσημες Συνοδικές Ἐγκύκλιοι ὑπό Πατριαρχῶν καί λογίων, τονίζοντας πρός πᾶσαν
κατεύθυνσιν ὅτι ἡ τυχόν υἱοθέτησις τοῦ «Καλανταρίου τῶν Λατίνων» ὑπό τῆς Ὀρθοδόξου
Ἐκκλησίας θά ἦτο παντελῶς «ἀνόητος καί ἄσκοπος» καί θά προεκάλει «παγκόσμιον
σκάνδαλον» καί βεβαίως σχίσμα, ὡς αὐθαίρετος καταπάτησις τῶν ἱερῶν Κανόνων.
Χάριν παραδείγματος, εἰς τό δημοσιογραφικόν ὄργανον τοῦ Οἰκ. Πατριαρχείου «Ἐκκλησιαστική
Ἀλήθεια» τῆς 24/11/1895, σελ. 312-314, διαβάζουμε τά ἑξῆς: «ἡ ἀπότομος λοιπόν ἀλλαγή
τοῦ ἡμερολογίου, θά ἰσοδυνάμει εἰς τά ὄμματα τοῦ λαοῦ πρός ἀπόπειραν
τροποποιήσεως τῆς πίστεως τῶν Πατέρων του, πρός αὐτόχρημα ἐκφραγκισμόν»! Διό
καί οἱ ἀπαντήσεις τῶν κατά τόπους Ὀρθοδόξων Ἐκκλησιῶν πρός τόν Πατριάρχην Ἰωακείμ
Γ´, ὅταν αὐτός ἀνεκίνησε τό ζήτημα τό 1902, ἦσαν ὅλες ἀρνητικές. Οἱ περισσότερες
μάλιστα ἀπό αὐτές ἐγνωμοδότησαν ὅτι θεωροῦν τό νέον ἡμερολόγιον ἀντικανονικόν, ἀντιπαραδοσιακόν,
ἀνόητον, ἄσκοπον καί ὡς ἕν ἐπιπλέον προσηλυτιστικόν μέσον τοῦ Βατικανοῦ. Τά
μετά τό 1924 γεγονότα ἐδικαίωσαν πλήρως αὐτές τίς γνωματεύσεις.
-------------------------
Δημήτριος Χατζηνικολάου said...@ 1 Οκτωβρίου 2021 - 7:11 μ.μ.
Ἡ ἀνάρτησις αὐτή εἶναι ἡ ἀπάντησίς μου στό αἴτημά σου τῆς 17-9-21: «Θα πρέπει να αποδείξεις τουλάχιστον ένα ψέμα μου». Σοῦ ἀπέδειξα, λοιπόν, ὅτι ἡ ἀλλαγή τοῦ ἑορτολογίου (τό ὁποὶον εἶναι συνυφασμένον μέ τό ἡμερολόγιον) δέν ἦτο ἁπλῶς ἀλλαγή ἑνός ἀριθμοῦ, ὅπως ἔγραψες παραπλανητικῶς, ἀλλά ἦτο ἕν θέμα πού ἀπασχολοῦσε ὅλες τίς τοπικές Ἐκκλησίες, οἱ ὁποῖες ἐκτιμοῦσαν ὅτι ἡ ἀλλαγή αὐτή θά προκαλοῦσε σχίσμα, διό καί τό 1902 τήν ἀπέρριψαν ὁμοφώνως. Γι' αὐτόν ἀκριβῶς τόν λόγον τό 1924 οἱ Σατανισταί, πού λές ὅτι ὀρθῶς ἐνήργησαν, οὐδένα ἠρώτησαν, ἀλλ' ἐνήργησαν πραξικοπηματικῶς! Τό ἀποτέλεσμα ἦτο αὐτό πού προέβλεψαν τό 1902! Ἐσύ τώρα, πού γνωρίζεις μάλιστα τό ἐγκληματικόν ἀποτέλεσμα τοῦ Πραξικοπήματος, συμμαχεῖς μέ τούς Σατανιστάς, παίρνοντας τό μέρος τους, λέγοντας πελώρια ψεύδη (ὅπως ὅτι δέν ἄλλαξε δῆθεν τό ἑορτολόγιον, ὅταν περικόπτωνται 13 ἡμέρες ἀπό τήν νηστείαν τῶν Ἁγίων Ἀποστόλων κατ' ἔτος, ὅταν «ἁγιοκατατάσσωνται» κοινωνικοί καί ὑμνηταί τῶν Οἰκουμενιστῶν κ.λπ.) καί κατακρίνοντας καί συκοφαντῶντας ὅσους ἀντέδρασαν στό Πραξικόπημα ὡς ... «χρονολάτρας»! Δικαίωμά σου, διό καί θά λάβῃς ἀνάλογον «μισθόν» ἐν ἡμέρα κρίσεως. Τρέχα στόν Τρικαμηνᾶ! Ταιριάζετε ἀπολύτως!
Ο/Η Δημήτριος Χατζηνικολάου είπε...
Οὐδέν ἀπό ὅσα ἔγραψες εἶναι ὀρθόν! Ἀπολύτως οὐδέν! Χάριν παραδείγματος, γράφεις ὅτι ἀπεφασίσθη ἡ ἀλλαγή ἀπό «Σύνοδον»! Ποία εἶναι αὐτή; Μήπως ἐννοεῖς τό «πανορθόδοξον συνέδριον» τοῦ Μεταξάκη τοῦ 1923, τό ὁποῖον ὁ Σάμου Εἰρηναῖος ἐχαρακτήρισεν «ἀντορθόδοξον» καί κατόπιν τοῦ ὁποίου ὁ λαός «μπούκαρε» στό Πατριαρχεῖον καί ἔδιωξε τόν Μεταξάκην μέ τίς κλωτσιές; Ἤ μήπως ἐννοεῖς τήν Σύνοδον τῆς Ἱεραρχίας τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος, ἡ ὁποία «ἐσυνεδρίασεν» τόν Δεκέμβριον τοῦ 1923 ὑπό τήν μπόταν τοῦ Πλαστήρα καί μέ πρόεδρον τόν Μασσῶνον Χρυσόστομον Παπαδόπουλον (ΧΠ) γιά ν' ἀποφασίσῃ γιά ἕν θέμα ΠΑΝΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ἐνδιαφέροντος καί ἰσχύος, γιά τό ὁποῖον τό 1918 ὁ ἴδιος ὁ ΧΠ, ὡς ἀρχιμανδρίτης, ὡς μέλος τῆς Ἐπιτροπῆς πού εἶχε συγκροτηθῇ γιά νά γνωματεύσῃ ἐπί τοῦ θέματος, ἀλλά καί ὡς καθηγητής τῆς Ἐκκλησιαστικῆς Ἱστορίας, εἶχε γράψει ὅτι δέν εἶναι δυνατόν νά γίνῃ μονομερής ἀλλαγή (δηλαδή ἀπό μίαν μόνον τοπικήν Ἐκκλησίαν καί χωρίς Πανορθόδοξον Σύνοδον) χωρίς νά προκληθῇ σχίσμα; Ὡς γνωστόν, ἡ γνωμάτευσις αὐτή ἀπετυπώθη τό 1923 εἰς Βασιλικόν Διάταγμα, τό ὁποῖον ἐδημοσιεύθη εἰς τήν Ἐφημερίδα τῆς Κυβερνήσεως καί εἶναι ἀκόμη ἐν ἰσχύι, ὁπότε ἡ ἀπόφασις τῆς ἱεραρχίας ἦτο ΠΑΡΑΝΟΜΟΣ, ὄχι μόνον ἐκκλησιαστικῶς (ὡς μονομερής), ἀλλά καί κοσμικῶς. Τέλος, ἡ ἐν λόγῳ ἀπόφασις ἦτο δογματικῶς ἐσφαλμένη, ὄχι μόνον ἐπειδή ἀνεμένετο ὑπό πάντων νά προκαλέσῃ σχίσμα (βλ. προηγούμενα ἄρθρα καί σχόλιά μου) καί ἐπειδή ἐλήφθη χάριν τῆς «Ἑνώσεως τῶν Ἐκκλησιῶν», ἀλλά καί ἐπειδή ἠγνόησε τήν ἀντίθεσιν τοῦ λαοῦ, ὁ ὁποῖος μέ κλάμματα παρακαλοῦσε τούς ἐπισκόπους του νά μήν προβοῦν στήν ἀλλαγήν (βλ. Ἐκκλησιαστικήν Ἱστορίαν Στράγγα). Δέν ἔχω χρόνον οὔτε διάθεσιν ν' ἀνασκευάσω καί τά ἄλλα φανερά ΨΕΥΔΗ σου καί τίς διαστρεβλώσεις τῆς Ἀληθείας πού κάμνεις, ἀλλά καί δέν ὑπάρχει λόγος, καθότι ὁ ἐγωϊσμός σας δέν σᾶς ἀφήνει νά δεῖτε τήν Ἀλήθειαν ὅ,τι καί ἄν σᾶς ποῦν. Καί αὐτά πού ἔγραψα τά ἔγραψα γιά τούς τυχόν ἀναγνώστας.
----------------------
Ο/Η Δημήτριος Χατζηνικολάου είπε...
@ 4 Οκτωβρίου 2021 - 11:23 μ.μ.
Βλέπω ὅτι συνεχίζεις ἀπτοήτως τήν διαστροφήν τῆς Ἀληθείας! Ἀπό πότε θεωρεῖται Πανορθόδοξος Σύνοδος ἡ παρασκηνιακή «συνεννόησις», ἡ ὁποία ἀμφιβάλλω ἄν ἔγινε καί αὐτή(!), καθ' ἥν στιγμήν μάλιστα δύο Πατριᾶρχαι (ὁ Ἱεροσολύμων Δαμιανός καί ὁ Ἀλεξανδρείας Φώτιος) εἶχον ἐκδηλώσει τήν ἀντίθεσίν των; «Πανορθόδοξος Σύνοδος» σημαίνει τήν σύναξιν ὅλων τῶν Πατριαρχῶν, τῶν Ἀρχιεπισκόπων καί ὅλων τῶν Ἐπισκόπων τῆς Ὀρθοδοξίας διά νά συζητήσουν τό θέμα, ν' ἀναγνωσθοῦν στήν ἀρχήν τά Πρακτικά ὅλων τῶν προηγουμένων Συνόδων, πρός διαβεβαίωσιν τῶν πάντων ὅτι ἡ Σύνοδος βαδίζει ἐπί ὀρθοδόξου ἐδάφους, νά ἀντιπαρατεθοῦν ἐπιχειρήματα ὑπέρ ἤ κατά ἑνός ἐγχειρήματος πανορθοδόξου βεληνεκοῦς καί ν' ἀκολουθήσῃ ψηφοφορία. Ἐσύ, προκειμένου νά δικαιολογήσῃς τούς Μασσώνους πρωτεργάτας τοῦ σχίσματος, διαστρεβλώνεις ἀκόμη καί θεμελιώδεις ἔννοιες, ὅπως αὐτές τῆς Πανορθοδόξου Συνόδου καί τοῦ ἑορτολογίου, ἐφόσον ἔγραψες ὅτι τό ν' ἀφαιρεθοῦν 13 ἑορτάσιμες ἡμέρες ἀπό τήν νηστείαν τῶν Ἁγίων Ἀποστόλων κατ' ἔτος ἀφήνει ... ἄθικτον τό ἑορτολόγιον!!! Ντροπή σου! Τέλος!