Υἱοθέτησις τοῦ «Καλανταρίου τῶν Λατίνων, αὐθαίρετος καταπάτησις τῶν ἱερῶν Κανόνων -- Τοῦ Δημητρίου Χατζηνικολάου, Ἀν. Καθηγητοῦ Οἰκονομικῶν τοῦ Παν/μίου Ἰωαννίνων

Ἐπί 3,5 αἰῶνες, ἀπό τήν εἰσαγωγήν τοῦ «Καλανταρίου τῶν Λατίνων» τό 1582 καί τήν καταδίκην του ὑπό τριῶν Πανορθοδόξων Συνόδων (1583, 1587 καί 1593) καί ἐντεῦθεν, ἐγράφησαν πολλά σπουδαῖα κείμενα καί ἐπίσημες Συνοδικές Ἐγκύκλιοι ὑπό Πατριαρχῶν καί λογίων, τονίζοντας πρός πᾶσαν κατεύθυνσιν ὅτι ἡ τυχόν υἱοθέτησις τοῦ «Καλανταρίου τῶν Λατίνων» ὑπό τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας θά ἦτο παντελῶς «ἀνόητος καί ἄσκοπος» καί θά προεκάλει «παγκόσμιον σκάνδαλον» καί βεβαίως σχίσμα, ὡς αὐθαίρετος καταπάτησις τῶν ἱερῶν Κανόνων. Χάριν παραδείγματος, εἰς τό δημοσιογραφικόν ὄργανον τοῦ Οἰκ. Πατριαρχείου «Ἐκκλησιαστική Ἀλήθεια» τῆς 24/11/1895, σελ. 312-314, διαβάζουμε τά ἑξῆς: «ἡ ἀπότομος λοιπόν ἀλλαγή τοῦ ἡμερολογίου, θά ἰσοδυνάμει εἰς τά ὄμματα τοῦ λαοῦ πρός ἀπόπειραν τροποποιήσεως τῆς πίστεως τῶν Πατέρων του, πρός αὐτόχρημα ἐκφραγκισμόν»! Διό καί οἱ ἀπαντήσεις τῶν κατά τόπους Ὀρθοδόξων Ἐκκλησιῶν πρός τόν Πατριάρχην Ἰωακείμ Γ´, ὅταν αὐτός ἀνεκίνησε τό ζήτημα τό 1902, ἦσαν ὅλες ἀρνητικές. Οἱ περισσότερες μάλιστα ἀπό αὐτές ἐγνωμοδότησαν ὅτι θεωροῦν τό νέον ἡμερολόγιον ἀντικανονικόν, ἀντιπαραδοσιακόν, ἀνόητον, ἄσκοπον καί ὡς ἕν ἐπιπλέον προσηλυτιστικόν μέσον τοῦ Βατικανοῦ. Τά μετά τό 1924 γεγονότα ἐδικαίωσαν πλήρως αὐτές τίς γνωματεύσεις.

-------------------------

Δημήτριος Χατζηνικολάου said...

@ 1 Οκτωβρίου 2021 - 7:11 μ.μ.

Ἡ ἀνάρτησις αὐτή εἶναι ἡ ἀπάντησίς μου στό αἴτημά σου τῆς 17-9-21: «Θα πρέπει να αποδείξεις τουλάχιστον ένα ψέμα μου». Σοῦ ἀπέδειξα, λοιπόν, ὅτι ἡ ἀλλαγή τοῦ ἑορτολογίου (τό ὁποὶον εἶναι συνυφασμένον μέ τό ἡμερολόγιον) δέν ἦτο ἁπλῶς ἀλλαγή ἑνός ἀριθμοῦ, ὅπως ἔγραψες παραπλανητικῶς, ἀλλά ἦτο ἕν θέμα πού ἀπασχολοῦσε ὅλες τίς τοπικές Ἐκκλησίες, οἱ ὁποῖες ἐκτιμοῦσαν ὅτι ἡ ἀλλαγή αὐτή θά προκαλοῦσε σχίσμα, διό καί τό 1902 τήν ἀπέρριψαν ὁμοφώνως. Γι' αὐτόν ἀκριβῶς τόν λόγον τό 1924 οἱ Σατανισταί, πού λές ὅτι ὀρθῶς ἐνήργησαν, οὐδένα ἠρώτησαν, ἀλλ' ἐνήργησαν πραξικοπηματικῶς! Τό ἀποτέλεσμα ἦτο αὐτό πού προέβλεψαν τό 1902! Ἐσύ τώρα, πού γνωρίζεις μάλιστα τό ἐγκληματικόν ἀποτέλεσμα τοῦ Πραξικοπήματος, συμμαχεῖς μέ τούς Σατανιστάς, παίρνοντας τό μέρος τους, λέγοντας πελώρια ψεύδη (ὅπως ὅτι δέν ἄλλαξε δῆθεν τό ἑορτολόγιον, ὅταν περικόπτωνται 13 ἡμέρες ἀπό τήν νηστείαν τῶν Ἁγίων Ἀποστόλων κατ' ἔτος, ὅταν «ἁγιοκατατάσσωνται» κοινωνικοί καί ὑμνηταί τῶν Οἰκουμενιστῶν κ.λπ.) καί κατακρίνοντας καί συκοφαντῶντας ὅσους ἀντέδρασαν στό Πραξικόπημα ὡς ... «χρονολάτρας»! Δικαίωμά σου, διό καί θά λάβῃς ἀνάλογον «μισθόν» ἐν ἡμέρα κρίσεως. Τρέχα στόν Τρικαμηνᾶ! Ταιριάζετε ἀπολύτως!

Ο/Η Δημήτριος Χατζηνικολάου είπε...

Οὐδέν ἀπό ὅσα ἔγραψες εἶναι ὀρθόν! Ἀπολύτως οὐδέν! Χάριν παραδείγματος, γράφεις ὅτι ἀπεφασίσθη ἡ ἀλλαγή ἀπό «Σύνοδον»! Ποία εἶναι αὐτή; Μήπως ἐννοεῖς τό «πανορθόδοξον συνέδριον» τοῦ Μεταξάκη τοῦ 1923, τό ὁποῖον ὁ Σάμου Εἰρηναῖος ἐχαρακτήρισεν «ἀντορθόδοξον» καί κατόπιν τοῦ ὁποίου ὁ λαός «μπούκαρε» στό Πατριαρχεῖον καί ἔδιωξε τόν Μεταξάκην μέ τίς κλωτσιές; Ἤ μήπως ἐννοεῖς τήν Σύνοδον τῆς Ἱεραρχίας τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος, ἡ ὁποία «ἐσυνεδρίασεν» τόν Δεκέμβριον τοῦ 1923 ὑπό τήν μπόταν τοῦ Πλαστήρα καί μέ πρόεδρον τόν Μασσῶνον Χρυσόστομον Παπαδόπουλον (ΧΠ) γιά ν' ἀποφασίσῃ γιά ἕν θέμα ΠΑΝΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ἐνδιαφέροντος καί ἰσχύος, γιά τό ὁποῖον τό 1918 ὁ ἴδιος ὁ ΧΠ, ὡς ἀρχιμανδρίτης, ὡς μέλος τῆς Ἐπιτροπῆς πού εἶχε συγκροτηθῇ γιά νά γνωματεύσῃ ἐπί τοῦ θέματος, ἀλλά καί ὡς καθηγητής τῆς Ἐκκλησιαστικῆς Ἱστορίας, εἶχε γράψει ὅτι δέν εἶναι δυνατόν νά γίνῃ μονομερής ἀλλαγή (δηλαδή ἀπό μίαν μόνον τοπικήν Ἐκκλησίαν καί χωρίς Πανορθόδοξον Σύνοδον) χωρίς νά προκληθῇ σχίσμα; Ὡς γνωστόν, ἡ γνωμάτευσις αὐτή ἀπετυπώθη τό 1923 εἰς Βασιλικόν Διάταγμα, τό ὁποῖον ἐδημοσιεύθη εἰς τήν Ἐφημερίδα τῆς Κυβερνήσεως καί εἶναι ἀκόμη ἐν ἰσχύι, ὁπότε ἡ ἀπόφασις τῆς ἱεραρχίας ἦτο ΠΑΡΑΝΟΜΟΣ, ὄχι μόνον ἐκκλησιαστικῶς (ὡς μονομερής), ἀλλά καί κοσμικῶς. Τέλος, ἡ ἐν λόγῳ ἀπόφασις ἦτο δογματικῶς ἐσφαλμένη, ὄχι μόνον ἐπειδή ἀνεμένετο ὑπό πάντων νά προκαλέσῃ σχίσμα (βλ. προηγούμενα ἄρθρα καί σχόλιά μου) καί ἐπειδή ἐλήφθη χάριν τῆς «Ἑνώσεως τῶν Ἐκκλησιῶν», ἀλλά καί ἐπειδή ἠγνόησε τήν ἀντίθεσιν τοῦ λαοῦ, ὁ ὁποῖος μέ κλάμματα παρακαλοῦσε τούς ἐπισκόπους του νά μήν προβοῦν στήν ἀλλαγήν (βλ. Ἐκκλησιαστικήν Ἱστορίαν Στράγγα). Δέν ἔχω χρόνον οὔτε διάθεσιν ν' ἀνασκευάσω καί τά ἄλλα φανερά ΨΕΥΔΗ σου καί τίς διαστρεβλώσεις τῆς Ἀληθείας πού κάμνεις, ἀλλά καί δέν ὑπάρχει λόγος, καθότι ὁ ἐγωϊσμός σας δέν σᾶς ἀφήνει νά δεῖτε τήν Ἀλήθειαν ὅ,τι καί ἄν σᾶς ποῦν. Καί αὐτά πού ἔγραψα τά ἔγραψα γιά τούς τυχόν ἀναγνώστας.

----------------------

 Ο/Η Δημήτριος Χατζηνικολάου είπε...

@ 4 Οκτωβρίου 2021 - 11:23 μ.μ.

Βλέπω ὅτι συνεχίζεις ἀπτοήτως τήν διαστροφήν τῆς Ἀληθείας! Ἀπό πότε θεωρεῖται Πανορθόδοξος Σύνοδος ἡ παρασκηνιακή «συνεννόησις», ἡ ὁποία ἀμφιβάλλω ἄν ἔγινε καί αὐτή(!), καθ' ἥν στιγμήν μάλιστα δύο Πατριᾶρχαι (ὁ Ἱεροσολύμων Δαμιανός καί ὁ Ἀλεξανδρείας Φώτιος) εἶχον ἐκδηλώσει τήν ἀντίθεσίν των; «Πανορθόδοξος Σύνοδος» σημαίνει τήν σύναξιν ὅλων τῶν Πατριαρχῶν, τῶν Ἀρχιεπισκόπων καί ὅλων τῶν Ἐπισκόπων τῆς Ὀρθοδοξίας διά νά συζητήσουν τό θέμα, ν' ἀναγνωσθοῦν στήν ἀρχήν τά Πρακτικά ὅλων τῶν προηγουμένων Συνόδων, πρός διαβεβαίωσιν τῶν πάντων ὅτι ἡ Σύνοδος βαδίζει ἐπί ὀρθοδόξου ἐδάφους, νά ἀντιπαρατεθοῦν ἐπιχειρήματα ὑπέρ ἤ κατά ἑνός ἐγχειρήματος πανορθοδόξου βεληνεκοῦς καί ν' ἀκολουθήσῃ ψηφοφορία. Ἐσύ, προκειμένου νά δικαιολογήσῃς τούς Μασσώνους πρωτεργάτας τοῦ σχίσματος, διαστρεβλώνεις ἀκόμη καί θεμελιώδεις ἔννοιες, ὅπως αὐτές τῆς Πανορθοδόξου Συνόδου καί τοῦ ἑορτολογίου, ἐφόσον ἔγραψες ὅτι τό ν' ἀφαιρεθοῦν 13 ἑορτάσιμες ἡμέρες ἀπό τήν νηστείαν τῶν Ἁγίων Ἀποστόλων κατ' ἔτος ἀφήνει ... ἄθικτον τό ἑορτολόγιον!!! Ντροπή σου! Τέλος!

6 σχόλια:

  1. Νεκτάριος Τόμπρος1 Οκτωβρίου 2021 στις 7:11 μ.μ.

    Τι μας ενδιαφέρει τι έλεγε ο κάθε Πατριάρχης και ο κάθε λόγιος της εποχής εκείνης.Εμάς μας ενδιαφέρει τι λέει η Αγία Γραφή,οι Ιεροί Κανόνες και οι Άγιοι της Εκκλησίας.
    Υπάρχει λογικός άνθρωπος,στην σημερινή εποχή,που πιστεύει αυτό το ψέμα("... ως αυθαίρετος καταπάτησις των Ιερών Κανόνων);
    Φτάσαμε στο 2021 και ασχολούμαστε ακόμα με τα ημερολόγια και τις ανοησίες των λαοπλάνων Γ.Ο.Χ.;Υπάρχει ο Οικουμενισμός και από αυτόν πρέπει να φύγει ο κόσμος. Δεν μας ενδιαφέρουν τα ημερολόγια.Δεν είναι θέμα πίστεως το ημερολόγιο(ούτε θέμα δικαιοσύνης).Η αλλαγή έπρεπε να γίνει. Η Εκκλησία ακολούθησε την Πολιτεία και καλώς έπραξε.Δεν καταργήθηκε ούτε ένας Ιερός Κανόνας.Δεν άλλαξε το πιστεύω μας.Δεν έκανε κανένα σχίσμα η Εκκλησιά μας(η Ελληνική Τοπική Εκκλησία).Δεν άλλαξε το Ευαγγέλιο η αλλαγή που έκαναν σε έναν αριθμό.Ευτυχώς,ο λαός του Θεού κατάλαβε την απάτη των Γ.Ο.Χ. και καταδίκασε το σχίσμα τους(μόνο το 1% στην Ελλάδα ακολουθεί αυτήν την απάτη σήμερα).
    Αν άλλαζαν το εορτολόγιο το 1924,τότε αλλάζει το πράμα.Αφού δεν το άλλαξαν μέχρι σήμερα(και έμειναν στα λόγια),τι ασχολούμαστε με αυτό το θέμα;
    Διέκοψε κάθε κοινωνία με την αίρεση του Οικουμενισμού και γιόρτασε με όποιο ημερολόγιο θέλεις.Αυτό αρκεί.Δεν πρέπει να γινόμαστε χρονολάτρες(όπως έλεγε και ο π.Επιφάνιος).Οι Χριστιανοί του Νέου Ημερολογίου δεν έχουν καμία κοινωνία με την αίρεση του Οικουμενισμού και προσπαθούν να τηρούν τις εντολές του Κυρίου.Αυτό αρκεί.
    Δεν διακόπτουμε την εκκλησιαστική κοινωνία για ημερολόγια και ανοησίες.Ας σοβαρευτούμε επιτέλους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. @ 1 Οκτωβρίου 2021 - 7:11 μ.μ.

    Ἡ ἀνάρτησις αὐτή εἶναι ἡ ἀπάντησίς μου στό αἴτημά σου τῆς 17-9-21: «Θα πρέπει να αποδείξεις τουλάχιστον ένα ψέμα μου». Σοῦ ἀπέδειξα, λοιπόν, ὅτι ἡ ἀλλαγή τοῦ ἑορτολογίου (τό ὁποὶον εἶναι συνυφασμένον μέ τό ἡμερολόγιον) δέν ἦτο ἁπλῶς ἀλλαγή ἑνός ἀριθμοῦ, ὅπως ἔγραψες παραπλανητικῶς, ἀλλά ἦτο ἕν θέμα πού ἀπασχολοῦσε ὅλες τίς τοπικές Ἐκκλησίες, οἱ ὁποῖες ἐκτιμοῦσαν ὅτι ἡ ἀλλαγή αὐτή θά προκαλοῦσε σχίσμα, διό καί τό 1902 τήν ἀπέρριψαν ὁμοφώνως. Γι' αὐτόν ἀκριβῶς τόν λόγον τό 1924 οἱ Σατανισταί, πού λές ὅτι ὀρθῶς ἐνήργησαν, οὐδένα ἠρώτησαν, ἀλλ' ἐνήργησαν πραξικοπηματικῶς! Τό ἀποτέλεσμα ἦτο αὐτό πού προέβλεψαν τό 1902! Ἐσύ τώρα, πού γνωρίζεις μάλιστα τό ἐγκληματικόν ἀποτέλεσμα τοῦ Πραξικοπήματος, συμμαχεῖς μέ τούς Σατανιστάς, παίρνοντας τό μέρος τους, λέγοντας πελώρια ψεύδη (ὅπως ὅτι δέν ἄλλαξε δῆθεν τό ἑορτολόγιον, ὅταν περικόπτωνται 13 ἡμέρες ἀπό τήν νηστείαν τῶν Ἁγίων Ἀποστόλων κατ' ἔτος, ὅταν «ἁγιοκατατάσσωνται» κοινωνικοί καί ὑμνηταί τῶν Οἰκουμενιστῶν κ.λπ.) καί κατακρίνοντας καί συκοφαντῶντας ὅσους ἀντέδρασαν στό Πραξικόπημα ὡς ... «χρονολάτρας»! Δικαίωμά σου, διό καί θά λάβῃς ἀνάλογον «μισθόν» ἐν ἡμέρα κρίσεως. Τρέχα στόν Τρικαμηνᾶ! Ταιριάζετε ἀπολύτως!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Νεκτάριος Τόμπρος3 Οκτωβρίου 2021 στις 4:28 μ.μ.

    Δεν άλλαξαν το ημερολόγιο από μόνοι τους,έκαναν Σύνοδο και αποφασίστηκε η αλλαγή.Έπρεπε να ακολουθήσουν την Πολιτεία.Η Πολιτεία άλλαξε το ημερολόγιο το 1923 και δημιουργήθηκε μεγάλο πρόβλημα.
    Το σχέση έχει η νηστεία με το εορτολόγιο;Δηλαδή αν αλλάξει μια νηστεία(που δεν άλλαξε),αλλάζει και το εορτολόγιο;Μήπως θέλεις να μας μπερδέψεις;Όπως ορίζει η Παράδοση της Εκκλησίας,έτσι νηστεύουν(αν και δεν υπάρχει καμία νηστεία στην ουσία)οι Ορθόδοξοι που γιορτάζουν με το Ν. Η.
    Δεν έγινε κανένα σχίσμα το 1924. Όλες οι τοπικές Εκκλησίες συνέχισαν να έχουν κοινωνία.Χωρίστηκαν από το Σώμα της Εκκλησίας μερικά κακογέρια που ήθελαν να γίνουν Επίσκοποι(όπως ο αιρετικός Ματθαίος Καρπαθάκης)και μερικοί αγράμματοι που τους πίστεψαν.Που ήταν όλοι αυτοί το 1920(τότε που αναγνώρισαν τις αιρέσεις και τις ονόμασαν Εκκλησίες);Αν διέκοπταν την κοινωνία τότε(το 1920),κανένας από εμάς δεν θα μπορούσε να τους κατηγορήσει σήμερα.
    Οι αγιοκατατάξεις δεν αλλάζουν το εορτολόγιο(και ούτε έγιναν το 1924).Αλλαγή στο εορτολόγιο έκανε ο Πάπας(είναι περιττό να αναφέρω τις αλλαγές που έκαναν οι Παπικοί).
    Χρονολάτρες δεν ήταν αυτοί που αντέδρασαν και έφυγαν από την Εκκλησία(αυτοί ήταν μπαστουνολάτρες), χρονολάτρες έγιναν αυτοί που καλλιέργησαν την πλάνη αυτών των ανόητων ανθρώπων(δηλαδή αυτοί που ειδωλοποίησαν το ημερολόγιο).
    Ο Θεός θα με κρίνει για τις αμαρτίες μου(αν δεν μετανοήσω),αλλά σε καμία περίπτωση δεν θα με κρίνει για τα ημερολόγια(με αυτόν τον θεό δεν έχω καμία δουλειά και δεν θέλω να ζήσω κοντά του,με τον θεό του Παλαιού Ημερολογίου).Αγάπη ζήτησε από εμάς ο Θεός,αγάπη προς τον συνάνθρωπο και το Πανάγιο όνομά Του(όχι αγάπη στο Ιουλιανό ημερολόγιο).
    Αν μας αναφέρεις έστω και έναν Άγιο που δίδαξε αυτά που διδάσκουν οι Γ.Ο.Χ.(οι αιρετικοί Γ.Ο.Χ.),να το συζητήσουμε.
    Ο πατήρ Τρικαμηνάς είναι πολύ φίλος μου και τα λέει πολύ καλύτερα από εμάς.Έχει τρομερή γνώση των Πατέρων και απεριόριστη αγάπη για τον συνάνθρωπο.Σας αγαπάει και γι'αυτό προσπαθεί να σας φωτίσει με τα κείμενά του(και να σας επαναφέρει στην πίστη των Αγίων).
    Αποτειχίσου από τις παρατάξεις των Γ.Ο.Χ. και διέκοψε κάθε κοινωνία μαζί τους.Αν ερευνήσεις καλά τα κείμενά τους(π.χ. των "Κουτσουμπικών"),σίγουρα θα καταλάβεις τις αιρέσεις τις οποίες ακολουθούν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Οὐδέν ἀπό ὅσα ἔγραψες εἶναι ὀρθόν! Ἀπολύτως οὐδέν! Χάριν παραδείγματος, γράφεις ὅτι ἀπεφασίσθη ἡ ἀλλαγή ἀπό «Σύνοδον»! Ποία εἶναι αὐτή; Μήπως ἐννοεῖς τό «πανορθόδοξον συνέδριον» τοῦ Μεταξάκη τοῦ 1923, τό ὁποῖον ὁ Σάμου Εἰρηναῖος ἐχαρακτήρισεν «ἀντορθόδοξον» καί κατόπιν τοῦ ὁποίου ὁ λαός «μπούκαρε» στό Πατριαρχεῖον καί ἔδιωξε τόν Μεταξάκην μέ τίς κλωτσιές; Ἤ μήπως ἐννοεῖς τήν Σύνοδον τῆς Ἱεραρχίας τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος, ἡ ὁποία «ἐσυνεδρίασεν» τόν Δεκέμβριον τοῦ 1923 ὑπό τήν μπόταν τοῦ Πλαστήρα καί μέ πρόεδρον τόν Μασσῶνον Χρυσόστομον Παπαδόπουλον (ΧΠ) γιά ν' ἀποφασίσῃ γιά ἕν θέμα ΠΑΝΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ἐνδιαφέροντος καί ἰσχύος, γιά τό ὁποῖον τό 1918 ὁ ἴδιος ὁ ΧΠ, ὡς ἀρχιμανδρίτης, ὡς μέλος τῆς Ἐπιτροπῆς πού εἶχε συγκροτηθῇ γιά νά γνωματεύσῃ ἐπί τοῦ θέματος, ἀλλά καί ὡς καθηγητής τῆς Ἐκκλησιαστικῆς Ἱστορίας, εἶχε γράψει ὅτι δέν εἶναι δυνατόν νά γίνῃ μονομερής ἀλλαγή (δηλαδή ἀπό μίαν μόνον τοπικήν Ἐκκλησίαν καί χωρίς Πανορθόδοξον Σύνοδον) χωρίς νά προκληθῇ σχίσμα; Ὡς γνωστόν, ἡ γνωμάτευσις αὐτή ἀπετυπώθη τό 1923 εἰς Βασιλικόν Διάταγμα, τό ὁποῖον ἐδημοσιεύθη εἰς τήν Ἐφημερίδα τῆς Κυβερνήσεως καί εἶναι ἀκόμη ἐν ἰσχύι, ὁπότε ἡ ἀπόφασις τῆς ἱεραρχίας ἦτο ΠΑΡΑΝΟΜΟΣ, ὄχι μόνον ἐκκλησιαστικῶς (ὡς μονομερής), ἀλλά καί κοσμικῶς. Τέλος, ἡ ἐν λόγῳ ἀπόφασις ἦτο δογματικῶς ἐσφαλμένη, ὄχι μόνον ἐπειδή ἀνεμένετο ὑπό πάντων νά προκαλέσῃ σχίσμα (βλ. προηγούμενα ἄρθρα καί σχόλιά μου) καί ἐπειδή ἐλήφθη χάριν τῆς «Ἑνώσεως τῶν Ἐκκλησιῶν», ἀλλά καί ἐπειδή ἠγνόησε τήν ἀντίθεσιν τοῦ λαοῦ, ὁ ὁποῖος μέ κλάμματα παρακαλοῦσε τούς ἐπισκόπους του νά μήν προβοῦν στήν ἀλλαγήν (βλ. Ἐκκλησιαστικήν Ἱστορίαν Στράγγα). Δέν ἔχω χρόνον οὔτε διάθεσιν ν' ἀνασκευάσω καί τά ἄλλα φανερά ΨΕΥΔΗ σου καί τίς διαστρεβλώσεις τῆς Ἀληθείας πού κάμνεις, ἀλλά καί δέν ὑπάρχει λόγος, καθότι ὁ ἐγωϊσμός σας δέν σᾶς ἀφήνει νά δεῖτε τήν Ἀλήθειαν ὅ,τι καί ἄν σᾶς ποῦν. Καί αὐτά πού ἔγραψα τά ἔγραψα γιά τούς τυχόν ἀναγνώστας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Νεκτάριος Τόμπρος4 Οκτωβρίου 2021 στις 11:23 μ.μ.

    Όταν λέω Σύνοδο,δεν εννοώ το Συνέδριο(δεν ήταν Πανορθόδοξο, απουσίαζαν τρια Πατριαρχεία)του 1923, αλλά ούτε και την Σύνοδο της Ελληνικής Ιεραρχίας.Όλες οι Εκκλησίες(εκτός του Πατριαρχείου Ιεροσολύμων)δέχθηκαν να γίνει αυτή η αλλαγή(όποιος γνωρίζει Εκκλησιαστική Ιστορία,καταλαβαίνει τι εννοώ).Μέχρι και ο Πατριάρχης της Ρωσίας ήταν θετικός ως προς το θέμα της αλλαγής(μετέπειτα Άγιος της Εκκλησίας).Δεν θα αναφέρω τους λόγους για τους οποίους δεν άλλαξαν το ημερολόγιο οι άλλες Εκκλησίες(Ρωσία, Σερβία,Ιεροσόλυμα).Ας διαβάσει όποιος θέλει την Εκκλησιαστική Ιστορία(για το θέμα του Παλαιού Ημερολογίου)που έγραψε ο Βλάσιος Φειδάς και θα καταλάβει.
    Ο Χρυσόστομος Παπαδόπουλος έγραψε για μονομερή αλλαγή,αλλά η Εκκλησία μας πήρε την έγκριση από όλες τις άλλες Εκκλησίες(εκτός από τα Ιεροσόλυμα).Δεν υπήρξε διακοπή Εκκλησιαστικής κοινωνίας από τις Εκκλησίες που κράτησαν το Παλαιό Ημερολόγιο(άλλωστε,το 1931,έκαναν Σύναξη στο Άγιο Όρος όλες οι Εκκλησίες για το θέμα).
    Ολη την ζημιά την δημιούργησε ο Γερμανός και ο φίλος του ο Χρυσόστομος Καβουρίδης.Έχασε την προεδρία από τον Χρυσόστομο Παπαδόπουλο και βρήκε ευκαιρία για να τον εκδικηθεί.
    Ο Χρυσόστομος Παπαδόπουλος έγραψε και κάτι άλλο στην γνωμάτευσή του,αλλά δεν το αναφέρεις.Που να ήξερες τι έλεγε ο ίδιος(ο Χ.Παπαδόπουλος)για την αλλαγή του ημερολογίου.Θα το αναφέρω στην συνέχεια για να τελειώνει αυτό το παραμύθι(της δήθεν αλλαγής του εορτολογίου).
    Η αλλαγή του ημερολογίου έχει δογματική διάσταση γιατί ήθελε να ενώσει την Εκκλησία με τις αιρέσεις;Κατάλαβα καλά;Εδώ δεν έχουν μεταξύ τους κοινωνία οι ίδιες οι τοπικές "Εκκλησίες" και θα ενωθούν με τις αιρέσεις;Ούτε Πάσχα γιορτάζουν μαζί από τότε που έγινε η αλλαγή του ημερολογίου.Πάλι προσπαθείς να μας μπερδέψεις,αλλά δεν θα τα καταφέρεις.
    Αγνόησε την αντίθεση του λαού;Δηλαδή οι Πατέρες της Α'Οικουνενικής Συνόδου,εσφαλμένα έπραξαν όταν άλλαξαν τον χρόνο εορτασμού του Πάσχα(και έσφαλαν σε δογματικό επίπεδο γιατί αγνόησαν αυτούς που αντέδρασαν!);
    Τα λόγια είναι περιττά.Θα σφραγίσω, όμως,το πρώτο θέμα που άνοιξα(για το αν άλλαξε ή όχι το εορτολόγιο)με τα λόγια του ίδιου του Αρχιεπισκόπου Αθηνών Χρυσόστομου Παπαδόπουλου(για να τελειώνει το θέμα).
    Λέει ο Χρυσόστομος Παπαδόπουλος:...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. @ 4 Οκτωβρίου 2021 - 11:23 μ.μ.

    Βλέπω ὅτι συνεχίζεις ἀπτοήτως τήν διαστροφήν τῆς Ἀληθείας! Ἀπό πότε θεωρεῖται Πανορθόδοξος Σύνοδος ἡ παρασκηνιακή «συνεννόησις», ἡ ὁποία ἀμφιβάλλω ἄν ἔγινε καί αὐτή(!), καθ' ἥν στιγμήν μάλιστα δύο Πατριᾶρχαι (ὁ Ἱεροσολύμων Δαμιανός καί ὁ Ἀλεξανδρείας Φώτιος) εἶχον ἐκδηλώσει τήν ἀντίθεσίν των; «Πανορθόδοξος Σύνοδος» σημαίνει τήν σύναξιν ὅλων τῶν Πατριαρχῶν, τῶν Ἀρχιεπισκόπων καί ὅλων τῶν Ἐπισκόπων τῆς Ὀρθοδοξίας διά νά συζητήσουν τό θέμα, ν' ἀναγνωσθοῦν στήν ἀρχήν τά Πρακτικά ὅλων τῶν προηγουμένων Συνόδων, πρός διαβεβαίωσιν τῶν πάντων ὅτι ἡ Σύνοδος βαδίζει ἐπί ὀρθοδόξου ἐδάφους, νά ἀντιπαρατεθοῦν ἐπιχειρήματα ὑπέρ ἤ κατά ἑνός ἐγχειρήματος πανορθοδόξου βεληνεκοῦς καί ν' ἀκολουθήσῃ ψηφοφορία. Ἐσύ, προκειμένου νά δικαιολογήσῃς τούς Μασσώνους πρωτεργάτας τοῦ σχίσματος, διαστρεβλώνεις ἀκόμη καί θεμελιώδεις ἔννοιες, ὅπως αὐτές τῆς Πανορθοδόξου Συνόδου καί τοῦ ἑορτολογίου, ἐφόσον ἔγραψες ὅτι τό ν' ἀφαιρεθοῦν 13 ἑορτάσιμες ἡμέρες ἀπό τήν νηστείαν τῶν Ἁγίων Ἀποστόλων κατ' ἔτος ἀφήνει ... ἄθικτον τό ἑορτολόγιον!!! Ντροπή σου! Τέλος!

    ΑπάντησηΔιαγραφή