Σας τονίζω για ακόμη μία φορά, τα εξής: ΚΑΘΑΙΡΕΘΗΚΕ Ο
Κάλλιστος, χωρίς να πεί το ευνόητο πρός τους υπολοίπους Συνοδικούς, δηλαδή,
γιατί με καθαιρείτε, αφού και σείς είστε χειροθετημένοι; Ποτέ δεν είπε κάτι
τέτοιο.
Οι επιστρέψαντες από Αμερική Αρχιερείς ορκίστηκαν ότι οι Ρώσσοι έγιναν
ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ ΚΑΙ ΟΤΙ ΑΠΕΔΕΧΘΗΣΑΝ ΤΗΝ ΟΜΟΛΟΓΙΑ ΜΑΣ, ότι η ιεραποστολή εστέφθη με
επιτυχία κτλ.
Η Σύνοδος, όταν διεπίστωσε ότι οι Ρώσσοι δεν τήρησαν τα όσα είχαν υποσχεθεί, διέκοψε
ΑΜΕΣΩΣ ΠΑΣΑ πνευματική κοινωνία μαζί τους.
ΕΑΝ ΗΤΑΝ ΧΕΙΡΟΘΕΤΗΜΕΝΟΙ, ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΔΙΑΚΟΨΟΥΝ ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΑΖΙ ΤΟΥΣ;
Διακηρύσσουμε στεντορείως ότι οι Χειροτονίες του Αγίου Βρεσθένης ήταν πλήρεις
Θείας Χάριτος.
Και κάτι άλλο π. Γρηγόριε και The Cave Dweller: Γνωρίζετε τους
λόγους που διέκοψαν τότε την κοινωνία οι του Αυξεντίου με τους Ρώσσους της Διασποράς ;
---------------------
π. ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ
ΣΤΟΥ ΚΟΥΦΟΥ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ ΟΣΟ ΘΕΛΕΙΣ ΒΡΟΝΤΑ
π. ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ ΖΙΩΓΟΣ
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΜΑΤΘΑΙΙΚΟΥ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ ΤΖΑΝΗ ( ΚΑΤΟΥΝΑΚΙΩΤΟΥ )
EΠΙΤΟΜΗ
Καί τώρα γεννᾶται τό ἐρώτημα: Ποῖοι εἶναι οἱ σοβαροί λόγοι, πού μετά ἀπό ἐννέα ὅλα
ἔτη, ἡ Σύνοδός μας ἄγεται εἰς τήν ἀπόφασιν νά ἀποκηρύξη τήν Συνοδικήν πρᾶξιν τῆς
Ρωσικῆς Ἐκκλησίας πού ἀνεγνώρισε τάς χειροτονίας τῶν Ἀρχιερέων μας; Θέλομεν νά
πιστεύωμεν ὅτι ὁ κύριος λόγος εἶναι ὁ ἰσχυρισμός μερικῶν, ὅτι ἐρχόμενοι εἰς ἐπικοινωνίαν
μέ τούς Ρώσους, ἐπειδή αὐτοί ἐπικοινωνοῦσαν μέ τούς νεοημερολογίτας, χάσαμε καί
ἐμεῖς τήν Ὀρθοδοξίαν, καί ἐπειδή ἐδέχθημεν χειροθεσίαν ἀπό αὐτούς ἐμολύνθημεν
καί πρέπει νά ἀποκηρύξωμεν τήν πράξιν τους διά νά ἀποκατασταθῶμεν.
….
Ἐφ’ ὅσον τούς ἀνεκοινώθη τό πιστεύω μας καί δέν συμφωνοῦσαν ἔπρεπε νά μᾶς
κάνουν παρατήρησιν καί ὄχι νά εἰποῦνε >ὅτι καλῶς φρονοῦμεν.
Καί τρίτον: Ἐάν καί κατ’ οὐδένα τρόπον δέν ἔπρεπε νά δεχθῶμεν χειροθεσίας, διότι αὗται
προβλέπονται μόνον διά σχισματικούς καί αἱρετικούς, καί ὄχι διά
παραβάσεις κανονικῆς φύσεως ζητημάτων. Ἐπειδή ὅμως οὔτε κατά διάνοιαν
σκεφθήκαμε ὅτι ὡς σχισματικούς μᾶς
χειροθετοῦν καί ἐπειδή ὡς
ἁπλῆ εὐλογία ἐπροτάθη καί ἔγινε δεκτή
ἡ χειροθεσία
…...
Εάν οἱ λόγοι αὐτοί δέν μᾶς δικαιολογοῦν καί πιστευθῆ ὅτι ἀπό κακοδόξους καί αἱρετικούς
ἐδέχθημεν χειροθεσίαν, τότε τό θέμα καθίσταται τόσον σοβαρόν, πού δέν διορθώνεται
μέ τό νά ἀποκηρύξουμε τήν πρᾶξιν τῆς Ρωσικῆς Ἐκκλησίας, διότι αἱ χειροθεσίαι ἐνεργήθησαν
ἐμπράκτως καί χρειάζεται νά κριθῆ ἡ ὑπόθεσις ἀπό ἄλλην Σύνοδον.
….
Τό γεγενημένον οὐκ ἀπογίνεται, ἔπρεπε πρωτοῦ νά δεχθῆτε τάς χειροθεσίας, ὅταν ἐπέστρεψεν ἡ Ἐξαρχία
ἀπό τήν Ἀμερικήν, νά ἐζητούσατε ἐξηγήσεις ἀπό τούς Ρώσους, τώρα εἶναι πλέον ἀργά,
ΑΠΟ ΤΑ ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΤΩΝ ΜΑΤΘΑΙΙΚΩΝ
ΕΠΙΤΟΜΗ
1/6
Μεθ’ ἡμέρας δέ ἦλθε εἰς τό Γραφεῖον καί εἰρωνικῶς μοῦ εἶπεν: «Ἐλευθέριε τούς ἐχειροθέτησαν»,
ὅταν ἐμεῖς ἀγνοούσαμε τά πάντα.
Ἡ ἀπάντησίς μου ἦτο: «Εἶναι ἀδύνατον, τότε δέν εἶναι Ἐπίσκοποι. Πῶς
λοιπόν ἐγνώριζε τά πάντα ὁ π. Κων/νος;;».
Ἐνθυμοῦμαι ἀκόμη ὅτι εἰς τό ἀεροδρόμιον ἐπληροφορήθην ὑπό τοῦ Κων/νου
Σαραντοπούλου [σ.σ. σημερινός αρχιεπίσκοπος φλωριναίων ΓΟΧ - ΘΝΠ
] ὅτι ὁ Καλλιόπιος τοῦ ἐτηλεφώνησε καί τοῦ εἶπεν ὅτι τούς
χειροθέτησαν, τότε ἐν καταφανεῖ ἀγανακτήσει ἐπεχείρησα νά ἀποχωρήσω τοῦ
ἀεροδρομίου, διότι δέν ἐννοοῦσα νά ὑποδεχθῶ προδότας ἀρχιερεῖς. Τῆ ἐπιμονῆ
ὅμως τῶν Κληρικῶν Ματθαίου καί Νικολάου ἀνέμενον νά πληροφορηθῶ ἀκριβῶς. Ὅτε
ἔφθασεν ἡ Ἐξαρχία ἦτο καταφανῶς στενοχωρημένη, ἀλλά ἐπεδιώχθη νά
δημιουργθῆ ἀτμόσφαιρα πανηγυρική, ἐνῶ οἱ πληροφορίες πού μᾶς ἔδωσαν ἦσαν ὅτι
οἱ Ρῶσοι ὀρθοδόξησαν, ὅτι ἠ Ὀρθοδοξία διεδόθη εἰς τά τέσσερα σημεῖα τοῦ
κόσμου καί ὅτι ἐδέχθησαν χειροθεσίαν ὑπό τήν ἔννοιαν τῆς ἁπλῆς εὐλογίας
καί διά νά μήν ἔχη οὐδείς πρόφασιν νά ἐμποδίση τήν ἐνότητα καί τήν
πρόοδον τῆς Ἐκκλησίας.
Ἦτο χαρακτηριστικόν τό παράδειγμα πού μοῦ εἶπον:
Ὑπῆρχε μία παράβασις ἐξωτερική, τυπική, ὅπως ὅταν ἐσύ εἶσαι παραβάτης καί
σέ συγχωρεῖ διά τῆς ἐπιθέσεως τῶν χειρῶν ὁ πνευματικός σου, ἔτσι ἐδέχθημεν
καί ἡμεῖς τήν χειροθεσίαν.
…..
Οἱ Ρῶσοι μᾶς εἶπον: «’Αφοῦ γράφετε ὅτι εἶσθε Κανονικοί, τί θέλετε ἀπό ἐμᾶς». Ὁ π. Εὐγένιος εἶπε: «’Εμεῖς ἔτσι
φρονοῦμε. Ἐσεῖς ὡς μείζων Σύνοδος νά ἐξετάσετε συμφώνως τῶν Ἱερῶν
Κανόνων». Μᾶς εἶπαν: «Νά βγῆτε ἔξω μισή ὥρα καί θά σᾶς καλέσωμεν». Μετά μισήν ὥραν
μᾶς κάλεσαν καί
μᾶς ἀνέγνωσαν τήν ἀπόφασιν καί μᾶς εἶπαν: «Εἶσθε εὐχαριστημένοι. Ἐμεῖς αὐτά γράφουμε, ἐσεῖς ὅπως θέλετε πάρτε τα». Νά εἶναι σύμφωνα μέ
τούς Ἱερούς Κανόνας, νά μήν εὐθύνεσθε οὔτε ἐσεῖς, οὔτε ἐμεῖς». Μή ὑπαρχούσης
καμμιᾶς ἐνστάσεως, ἐσηκώθησαν ὅλοι καί ἔγινεν ἀσπασμός καί ὠνόμασαν
τήν στιγμήν ἐκείνην Μικράν Ἀνάστασιν. Ἐγώ εἶχον κάποια ἀνησυχίαν
μέσα μου, ἀλλά λόγῳ τόπου, χρόνου καί γλώσσης δέν ἠδυνάμην νά ἐκφρασθῶ.
Τήν ἰδίαν ἡμέραν ὅταν μείναμε τήν νύκτα μαζί μέ τόν Κορινθίας, ἄνοιξα τό βιβλίον
τοῦ Ἀλιβιζάτου «Σύνοψις Κανόνων» καί ἐρευνώντας τόν Η΄ Κανόνα τῆς Α΄ Οἰκουμενικῆς Συνόδου λέγω
εἰς τόν Κορινθίας: «Σεβασμιώτατε, μᾶς
μεταχειρίζονται σάν σχισματικούς. Ἔχω μέσα μου κάποιαν ἀνησυχίαν»
Μοῦ λέγει: «Νά τό πῶ τοῦ Πρωτοσυγκέλλου...».
2
Ἐκεῖ
προσπάθησε νά μή καθησυχάση καί μοῦ λέγει: «Μά δέν ἔγινε καί κανένα γεγονός ἤ θαῦμα
τοῦ Ματθαίου καί δεσμυεόμεθα νά προχωρήσωμεν εἰς τήν ἕνωσιν καί τήν ἀποδοχήν
τῆς χειροθεσίας». Τότε ἐσκέφθην, ἔφ’ ὅσον ἐδέχθη ὁ π. Εὐγένιος τόν ὁρισμόν νά ἑνωθῶμεν μετά τῶν Αὐξεντιανῶν,
καί ἐφ’ ὅσον
μία ὁλόκληρος Ἐκκλησία ἐγκατεσπαρμένη εἰς ὅλον τόν κόσμον θά ὀρθοδοξοῦσε μέ
χιλιάδας πιστῶν, δέν ἔπρεπε νά ἀντιδράσω καί νά γίνω ἀφορμή διασπάσεως
τοῦ τόσον μεγάλου καλοῦ πού ἔμελλε νά λάβη χώραν..... Καί ἔμεινα σιωπηλός.
Τήν ἄλλην ἡμέραν ἔγινε ἡ χειροθεσία τοῦ Κορινθίας. Δέν γνωρίζω τί ἐπηκολούθησεν
ἐν τοῖς παρασκηνίοις. Πρίν τῆς ἀπολύσεως ὁ προεξάρχων τῆς τελετῆς, ὁ
Γερμανίας Φιλόθεος ὡμίλησεν Ἑλληνικά καί σύν τοῖς ἄλλοις εἶπεν:
«’Εσπούδασα εἰς τήν Σχολήν τῆς Χάλκης, γνωρίζω πολλούς τῆς Μεγάλης Ἐκκλησίας,
ἀλλά δέν μπορῶ νά ἔχω ἕνωσιν μέ αὐτούς. Μέ ἐσᾶς θά ἔχω ἕνωσιν, μέ τούς Ἕλληνας
θά ἔχω ἕνωσιν». Καί τό ἐπανέλαβε, εἶναι δέ μαγνητοφωνημένο.
Εἰς τό σημεῖον αὐτό διεσκεδάσθη ἡ λύπη μου ὡς πρός τήν Ὀμολογίαν, καί ἔκρινα
ὅτι ἐφ’ ὅσον ὡς ἐκπρόσωπος τῆς Συνόδου διά τήν τελετήν, διορισθείς ἐξ αὐτῆς,
ὀμολογεῖ ὄτι κόπτει τήν κοινωνίαν μετά τῶν νεοημερολογιτῶν, συνεπῶς καί ἡ
Σύνοδός του, ἐδέχθην καί ἐγώ τήν ἄλλην ἡμέραν χειροθεσίαν, ὥρα
τῆς δοξολογίας, χωρίς νά γνωρίζω τί διαβάσανε, ἐφ’ ὅσον ἦτο εἰς ἄλλην γλῶσσαν,
χωρίς νά ἐκφωνήσουν ἔξω τίποτα. Ὡμίλησε καί πάλιν τά ἴδια ὁ Γερμανίας, ὅτι
δέν θά ἔχη ἕνωσιν μέ τούς τῆς Μεγάλης Ἐκκλησίας, καί ἀντεφώνησα ὅτι ἐπί τῆς
Ὁμολογίας ταύτην πεποίθαμεν ὅτι θά τήν τηρήσουν, ὅπως καί ἐμεῖς μέχρι
θυσίας αἵματος.
Κατόπιν καθήσαμεν εἰς Τράπεζαν., ὅπου ἔγιναν προσφωνήσεις ἀπό π.
Παντελεήμονα, Εὐγένιον κλπ.
Μετ’ ὀλίγας ἠμέρας
πήγαμε εἰς Τορόντο Καναδᾶ, συλλειτουργήσαμε μετά τῶν ἱερέων
Παντελεήμονος, Παναγιώτη Καραθανάση, Ἀλεξάνδρου Διακόνου καί μἐ ἐκκλησίαν
ἀνάμεικτον, ὡς καί πολλῶν Αὐξεντιανῶν.
Ἐκεῖ ὠμίλησεν ὁ π. Εὐγένιος καυχώμενος ὅτι οἱ κόποι του ἐστέφθησαν ἀπό
τόν Θεόν καί κατηγορώντας τούς Αὐξεντιανούς, ὅτι χειροτονήθηκαν ἀπό
Νεοημερολογίτας κ.λ.π. Ἄρχισα καί πάλιν νά ἀνησυχῶ.
Τά ἐν Ἑλλάδι εἶναι γνωστά εἰς ὅλους.
Ὁ Σεβ. Κιτίου μετά τήν ἀνάγνωσιν τῆς ἐκθέσεώς του εἶπεν. Σκέπτομαι
τώρα καί
συμπεραίνω, ὅτι ὅλα ἦσαν προσυζητημένα καί προετοιμασμένα, ὥστε νά γίνη ἡ χειροθεσία.
”Η χειροθεσία ἔγινε στήν Δοξολογία. Δέν εἶχα μελετήσει προσφάτως
τό θέμα περί χειροθεσίας διά νά εἶμαι κατατοπισμένος, ὁπότε μέ ἀιφνιδίασε.
3
Ελευθέριος Γκουτζίδης: Ἡ ρητή δήλωσις τῆς Ἐξαρχίας ὅτι οἱ Ρῶσοι ὡμολόγησαν
καί ἀνεγνώρισαν τήν χειροτονίαν τοῦ 1948, τήν δέ χειροθεσίαν ἔκαμαν τυπικῶς
ὑπό τύπον μιᾶς συγχωρητικῆς εὐχῆς καί διά τήν ἐνότητα, μᾶς εἰρήνευσε καί
μᾶς χαροποίησε, ὥστε νά μήν ἀντιδράσωμεν καθόλου. Δηλαδή πρῶτον ἠ Ὁμολογία
τῆς Ἐκθέσώς των καί δεύτερον ὅτι ἡ χειροθεσία ἦτο μία συγχωρητική εὐχή, ἦσαν
αἱ προϋποθέσεις πού ἐδεχθήκαμε τό γεγονός, καί ἐπιδιώξαμε νά δεχθοῦν
τουλάχιστον, ὅλοι οἱ Ἀρχιερεῖς αὐτοῦ τοῦ εἴδους τήν χειροθεσίαν, ἵνα μή ὑπάρξῃ
σχίσμα.
Μεσσηνίας: Ναί ἔτσι
δεχθήκαμε τήν χειροθεσία καί ἵνα μή δημιουργηθῆ μεταξύ μας σχίσμα. Ἐνθυμοῦμαι τόν π.
Εὐγένιο πού εἶπε, τό κάναμε διά νά γίνη ἡ ἕνωσις νά ἔλθη ἡ εἰρήνευσις
στήν Ἐκκλησία θέλουμε δἐν θέλουμε.
Ἀττικῆς: Ναί ἐπεκράτησε
τό πνεῦμα νά μή γίνη σχίσμα στήν Ἐκκλησία καί νά δεχθοῦμε τήν χειροθεσία, ἐφ’ ὅσον
οἱ Ρῶσοι ἦσαν πράγματι ὀρθόδοξοι κατά τήν διαβεβαίωσιν τῆς Ἐξαρχίας καί ὄτι ἐπρόκειτο περί
συγχωρητικῆς εὐχῆς.
Μακαριώτατος: Τήν δεχθήκαμε τήν χειροθεσία σάν τύπο συγχωρητικῆς εὐχῆς.
Σεβ.
Κιτίου: Μετά τήν χειροθεσία βαδίζοντες καθ’ ὁδόν Εὐγένιος, Καλλιόπιος, Μακαρία
καί ἐγώ, καί ἐνῶ ἤμουν σέ κάποια στιγμή πλησίον τῆς Μακαρίας, μοί εἶπεν
αὕτη: «Σεβασμιώτατε
νά φύγη τό ὑφ’ ἑνός καί τότε χωρίζουμε ἀπό
τούς Ρώσους». Αὐτό μοῦ ἐδημιούργησε ἐκ τῶν ὐστέρων τήν ἐντύπωσι ὅτι ἦτο
προσυνεννοημένη ἠ ὑπόθεσις.
Σεβ. Πειραιῶς: Ἄν ὅταν ἦλθε ἡ Ἐξαρχία μᾶς ἔλεγε πῶς ἔγιναν ἀκριβῶς τά πράγματα
θά ἐδιορθώνετο ἡ κατάστασις ἀμέσως τότε.
Σεβ. Κιτίου: Δέν ἀρνοῦμαι τήν ἐνοχήν, ἔστω καί μέ τήν ἀμάθειαν μου, ὅλα τά εἶπα
τά πράγματα στήν Σύνοδο τότε.
Σεβ. Μεσσηνίας: Δέν τά εἴπατε, Σεβασμιώτατε.
Ἐλευθ. Γκουτζίδης: Αὐτά τά πράγματα Ἅγιε Κιτίου, περί τοῦ Η Κανόνος καί περί
τοῦ Γερμανίας δέν τά εἴπατε τότε.
Σεβ. Κιτίου: Δέν φοβοῦμαι θά πῶ ὅτι ἔφταιξα ἑπτά φορές, ἀλλά φέρουν καί ἄλλοι
τήν εὐθύνη.
4
Θεολ. Μηνᾶς
Κοντογιάννης [σ.σ.
σημερινός επισκοπος Κήρυκος]: Πιστεύω πώς δἐν μποροῦμε νά φθάσουμε στήν τελική λύσι. Διότι εἶναι
μία πράξις, ἡ ὁποία εἶναι καταδικαστέα. Θεωρητικῶς μέν δύναται νά ἀντιμετωπισθῆ
καί δικαιολογηθῆ, πρακτικῶς ὅμως, ἐφ’ ὅσον ἔγινεν ἡ πράξις (ἤτοι
ἡ ἀνάγνωσις τῶν εὐχῶν τῆς χειροθεσίας) γιά μένα εἶναι ἕνα σοβαρόν
πρόβλημα. Τό πρόσωπα ἔσφαλλον,
ἡ Ἐκκλησία βεβαίως ὄχι.
Ἐλευθ. Γκουτζίδης: Ἡ ὅλη ὐπόθεσις ἀποτελεῖ σαφῶς ἐπίθεσιν κατά τῆς Ἐκκλησίας. Δέν
δυνάμεθα νά ἀμφισβητήσωμεν ὅτι ἡ πρᾶξις ἀποτελεῖ
μῶμον κατά
τῆς Ἱερᾶς Συνόδου.
….
Ἡ συνεδρίασις ἔληξεν τήν 18ην μ.μ. μέ τήν συνήθη προσευχήν.
Η ΙΕΡΑ ΣΥΝΟΔΟΣ
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ
+Ὁ Ἀθηνῶν καί πάσης Ἑλλάδος ΑΝΔΡΕΑΣ
ΤΑ ΜΕΛΗ
+Ὁ Κιτίου Ἐπιφάνιος
+Ὁ Μεσσηνίας Γρηγόριος
+Ὁ Ἀττικῆς καί Μεγαρίδος Ματθαῖος
+Ὀ Πειραιῶς καί Νήσων Νικόλαος
+Ὀ Βρεσθένης Λάζαρος
+Ὁ Ἀργολίδος Παχώμιος
+Ὁ Φθιώτιδος Θεοδόσιος
+ὁ Σερβίων καί Κοζάνης Τίτος
Διά τήν Ἀντιγραφήν ἐκ τοῦ Βιβλίου τῶν Πρακτικῶν
Ο ΑΡΧΙΓΡΑΜΜΑΤΕΥΣ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΣΥΝΟΔΟΥ
+Ὁ Μεσογαίας καί Λαυρεωτικῆς
https://kirykos.livejournal.com/1046165.html
5
Η χειροθεσία του Πατρών Ἀνδρέα στα Ἀθίκια
πηγη https://kirykos.livejournal.com/
...Η συνεχισις
του ψεύδους, το οποίον ακούεται μέχρι της σήμερον, είναι ότι την Ἀπόφασιν των
Ρώσων της Διασποράς, την απέκρυψαν, ως εικάζεται, καί από τους εδώ Ἀρχιερείς.
Ερωτηθείς
εν έτει 2015 ο θεολόγος Ελευθέριος
Γκουτζίδης υπ εμού, εάν
εγνώριζε την απόφασιν περί της χειροθεσίας,
πρίν γίνη το πανηγυρικόν Συλλείτουργον της 15/28 Οκτωβρίου 1971, κατά τόν
οποίον εωρτάσθη η "ένωσις" μετά των Ρώσων της Διασποράς, ωμολόγησε
"ενόρκως", ότι δέν του την έδειξαν.. Αυτό ήταν καθ ημάς τό θέμα πού πρέπει νά
διερευνηθεί υπό της Επιτροπής, διότι ίσως ο. κ. Γκουτζίδης δέν
ενθυμείται καλώς. Διότι όταν διά τό ίδιο θέμα ηρωτήθη πάλιν υπ εμού ο Ἀρχιεπίσκοπος Ἀνδρέας ενώπιον της Μεγάλης Συνόδου του 1981, ήτοι διά τό
πότε ενημερώθη διά την απόφασιν, απέφυγε μέν νά είπη διά τό πότε, είπεν όμως τό εξης:
"Ὁταν μου έδειξαν την απόφασι, τους είπα: Μά αυτή βγάζει παράνομο τόν Άγιο Πατέρα".
Κατά την εξέτασιν
του θέματος πρέπει νά ληφθή υπ όψιν καί η
ενημέρωσις πού μάς έκανε εις
τά πλαίσα του Διαλόγου εν αγάπη καί αληθεία ο Σεβ/τος Ἀργολίδος (νυν
Μακαριώτατος Παχώμιος). "Κατά την επιστροφήν του Γέροντός μου Καλλίστου από
τήν Ἀμερικήν (Σεπτέμβριος 1971), επειδή επληροφορήθην ότι ηνώθησαν μετά
των "κακοδόξων" Ρώσων, ως τούς εχαρακτήριζε ο ίδιος ο Κάλλιστος, δέν τόν επλησίασα,
ούτε πήρα την ευχή του, διά τούτο καί μέ κατέταξαν μεταξύ των αντιδρώντων εις την ένωσιν μετά των
Ρώσων της Διασποράς.
Διά τούτο καί όταν εκάλεσαν τόν τότε Πατρών μετέπειτα Ἀρχιεπίσκοπον Ἀνδρέαν διά νά τόν "χειροθετήσουν", εμένα μέ έστειλαν σέ
ενορία
δηλαδή σάν νά μέ έδιωξεν από τό μοναστήρι πού ήμουν ο Κανονικός Εφημέριος, διά νά μη ιδώ καί
αντιδράσω εις τήν τελετήν της "χειροθεσίας" πού επρόκειτο νά
κάνουν εις τόν Πατρών Ἀνδρέα. Έφεραν όμως
τόν Καλλιόπιο,
ο οποίος "ανέλαβε"
νά πείση τόν
Μητροπολίτην τότε Πατρών Ἀνδρέα, ο
οποίος καί αυτός αντιδρούσε, ότι πρέπει νά λάβη την "χειροθεσίαν",
λέγοντάς του "δέν είναι τίποτε Σεβ/τε Ἀνδρέα, είναι μιά απλή συγχωρητική ευχή", όπως κάμνει ο πνευματικός εις τόν εξομολογούμενον, η οποία όμως είναι
σωτήριος διά την Εκκλησία"...
6
TO πρωτόκολλο
της ΡΟΕΔ
ΧΕΙΡΟΘΕΣΙΕΣ ΕΠΙ ΣΧΙΣΜΑΤΙΚΩΝ
https://katakomviki-ecclesia.blogspot.com/2020/06/1971_30.html#more
-------------------------
Ο/Η Ανώνυμος είπε...
Και κάτι άλλο π. Γρηγόριε και The Cave Dweller: Γνωρίζετε τους λόγους που διέκοψαν τότε την κοινωνία οι του Αυξεντίου με τους Ρώσσους της Διασποράς ;
ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΤΟΥΣ ΓΡΑΨΕΙΣ;;
--------------------------
Ο/Η The Cave Dweller είπε...
9:35
Μια συμβουλή από εμένα :
Ο Γοχισμός απέθανε και ετάφη !
Τα υπόλοιπα just waste of time !