Παληό και Νέο ημερολόγιο -- Του αειμνήστου Αθανασίου Σακαρέλλου, Θεολόγου

Το φράγκεμα του Πατριαρχείου της Ρώμης

 1. Οι Φράγκοι έβαλαν στο στόχαστρό τους να επιβάλλουν τις κακοδοξίες τους κατ’ αρχήν, σ’ όλους τους σκλαβωμένους Ρωμηούς στη Δύση. Αυτό βέβαια, δεν το έκαναν για λόγους θρησκευτικούς. Το έκαναν για λόγους πολιτικούς. Ήθελαν έτσι, να τους αποκόψουν από την Κωνσταντινούπολη. Έπρεπε, οι σκλαβωμένοι σ’ αυτούς Ρωμηοί, να πάψουν να ταυτίζουν τον εαυτό τους με τον αυτοκράτορα των Ρωμαίων. Οι Φράγκοι, φοβούνταν μήπως ο αυτοκράτορας της Κωνσταντινουπόλεως αναλάβει καμιά εκστρατεία για την απελευθέρωσή τους. Αυτό είχε κάνει παληότερα ο Ιουστινιανός (527 –565), με το θρυλικό Βελισάριο, όταν εκστράτευσε στη Δύση κι’ ελευθέρωσε πολλές επαρχίες. Κατάστρωσαν, λοιπόν, τα σχέδιά τους, χωρίς να βιάζονται. Να τι έκαναν:

α. Κατ’ αρχάς, όπως είπαμε πιο πάνω, έδιωξαν ή έσφαξαν τους Ρωμαίους επισκόπους, ηγουμένους και προϊσταμένους των μεγάλων ενοριών. Στη θέση τους διόρισαν δικούς τους, Φράγκους. Αυτοί, παλιάνθρωποι κι’ αγράμματοι όπως ήταν, προπαγάνδιζαν την φράγκικη θεολογία, ως τη μόνη Ορθόδοξη, και γι’ αυτό έλεγαν ότι είναι καλύτερη απ’ την πατερική! Ύστερα, επειδή δεν μπορούσαν αμέσως να τοποθετήσουν οριστικά στο παπικό θρόνο Φράγκο Πάπα, επειδή το ποίμνιο ήταν Ρωμαίοι πιστοί, δηλ. Ορθόδοξοι, φρόντιζαν να εκλέγονται για μια μεταβατική περίοδο, από τον 8 ο μέχρι αρχές του 11 ου αιώνα, Πάπες Ρωμαίοι μεν, αλλά συνεργάσιμοι μαζί τους, σε μικρότερο ή μεγαλύτερο βαθμό 22 . Είναι οι λεγόμενοι Φραγκόφιλοι Πάπες! 

β. Την περίοδο αυτή, όταν ανέβαιναν στον παπικό θρόνο Φραγκόφιλοι Πάπες, οι Ρωμαίοι της Ανατολής διέκοπταν την «κοινωνία» μαζί τους, μόλις εκδήλωναν φανερά το φράγκικο πιστεύω τους στα θρησκευτικά θέματα, όπως είναι το Φιλιόκβε. Στο διάστημα από το 750 μ Χ., μέχρι το 1009 μ.Χ., που εκδιώχθηκε από τον παπικό θρόνο ο τελευταίος Ορθόδοξος Ρωμαίος Πάπας, ο Ιωάννης ο ΙΗ΄, έγιναν περί τους 50 Πάπες. Από αυτούς, όπως θα δούμε πιό κάτω, μερικοί ήταν πραγματικοί Ρωμαίοι, άλλοι Φραγκόφιλοι και άλλοι Φράγκοι! Οι Ορθόδοξοι Πάπες της Ρώμης, οι Ρωμαίοι, έβλεπαν με μεγάλη ανησυχία τις εξελίξεις αυτές. Ανησυχούσαν, όχι μόνο για τους σκλάβους Ρωμαίους, που οι Φράγκοι τους έσφαζαν για την παραμικρή αιτία, αλλά και για το ίδιο το Πατριαρχείο της Ρώμης. Φοβούνταν μήπως πέσει στα χέρια τους, οπότε θα έσβηνε για πάντα απ’ τη Δύση η Ρωμηοσύνη, δηλ. ο Ελληνισμός κι’ η Ορθοδοξία. Και δυστυχώς, αυτό έγινε! Έχει μεγάλη σημασία το να ξέρουμε πως ενήργησαν οι Φράγκοι γι’ αυτό το ζήτημα.

2. H Ανατολική Ρωμανία κατά τα έτη 726 μέχρι 843 μ. Χ. δοκιμάστηκε σκληρά από την αίρεση της εικονομαχίας. Η αγία Ζ΄ Οικουμενική Σύνοδος το 787 έλυσε οριστικά το δογματικό θέμα των αγίων εικόνων.

α. Στη Σύνοδο αυτή έλαβαν μέρος και αντιπρόσωποι του Ρωμαίου Πάπα της Παλαιάς Ρώμης Αδριανού Α΄, που ήταν Ορθόδοξος. Η απόφασή της όμως δεν άρεσε καθόλου στους Φράγκους! Ήθελαν, σε κάθε περίπτωση να μπορούν να κατηγορούν τους Ρωμαίους ως αιρετικούς! Γι’ αυτό, ο Καρλομάγνος συγκάλεσε Σύνοδο, με τη συμμετοχή τριακοσίων Φράγκων επισκόπων, το έτος 794 στη Φραγκφούρτη. Στη Σύνοδο αυτή οι Φράγκοι καταδίκασαν την Ζ΄ Οικουμενική, ως αιρετική 23 ! Η αγία Η΄ Οικουμενική Σύνοδο, που έγινε στη Κωνσταντινούπολη το 879, αναθεμάτισε όσους δεν δέχονταν την Ζ΄ Οικουμενική Σύνοδο: «ο μη ούτως έχων και ονομάζων την αγίαν και οικουμενικήν εν Νικαία το δεύτερον, εβδόμην σύνοδον, ανάθεμα»! 24 Επομένως, οι Φράγκοι αναθεματίστηκαν, όχι μόνο για το Φιλιόκβε, αλλά και για το ότι προηγουμένως είχαν απορρίψει την Ζ΄ Οικουμενική Σύνοδο! Η Σύνοδος των Φράγκων στην Φραγκφούρτη αποφάσισε ότι και οι εικονομάχοι και οι εικονόφιλοι είναι αιρετικοί! Τώρα, πως γίνεται και οι δύο αντιτιθέμενες μερίδες των εικονόφιλων και των εικονομάχων, να είναι για τους Φράγκους αιρετικοί, αυτό μόνο αυτοί το γνωρίζουν! Το έκαναν όμως αυτό, για να μπορούν να λένε ότι όλοι οι Ρωμαίοι της Κωνσταντινουπόλεως, και οι εικονομάχοι και οι εικονόφιλοι, είναι αιρετικοί,! Κι’ ότι ο αυτοκράτοράς τους είναι πλέον αιρετικός! Ως αιρετικό, δεν μπορούσαν οι υπόδουλοι Ρωμαίοι να τον μνημονεύουν στους ναούς τους 25 . Με τον τρόπο αυτό απόκοψαν τον ομφάλιο λώρο, που συνέδεε τους Ρωμαίους της Δύσεως, με τον αυτοκράτορα της Κωνσταντινουπόλεως και τους Ρωμαίους της Ανατολής!

β. Όλα αυτά σημαίνουν, ότι οι Ρωμαίοι της Ανατολής, επειδή καταδικάστηκαν από τους Φράγκους ως αιρετικοί, έπαυσαν γι’ αυτούς να θεωρούνται Ρωμαίοι! Έγιναν «γραικοί», δηλ. αιρετικοί. Γι’ αυτό από τότε μας ονόμασαν Γραικούς! ΄Οντως, σατανικό το σχέδιό τους. Επαναλαμβάνεται η ίδια μέθοδος μέχρι σήμερα με τις αναγκαίες παραλλαγές, για να διαλύσουν ό,τι απέμεινε από τη Ρωμηοσύνη και την Ορθοδοξία!

γ. Το 767 οι Φράγκοι έβαλαν το Φιλιόκβε στα Σύμβολά τους και το έψαλλαν στις εκκλησίες τους. Από τότε οι Ρωμαίοι έπαυσαν την κοινωνία μαζί τους. Το 809 μ.Χ. οι Φράγκοι επίσκοποι, προστατευόμενοι από τον βασιλιά τους τον διαβόητο Καρλομάγνο 26 , ανακήρυξαν στη σύνοδο του Ακυΐσγρανου (Άαχεν) δόγμα το Φιλιόκβε! Ο Ρωμαίος πάπας Λέων Γ΄ διαμαρτυρήθηκε. Μάλιστα, πάνω σε δύο αργυρές πλάκες χάραξε το Σύμβολο Πίστεως, στα ελληνικά και λατινικά, χωρίς το Φιλιόκβε, με την επιγραφή «ταύτα Λέων έθηκα δι’ αγάπην και φύλαξιν της ορθοδόξου πίστεως»! Τις πλάκες αυτές ο Πάπας τις τοποθέτησε στον παλαιό ναό του αγίου Πέτρου στη Ρώμη. Έτσι, δημιουργήθηκε σχίσμα μεταξύ των Ρωμαίων και των Φράγκων επισκόπων, οι οποίοι με το Φιλιόκβε, που δέχτηκαν, έγιναν αιρετικοί. Έκτοτε, οι Ρωμαίοι δεν δέχονταν να έχουν καμιά «κοινωνία» με τους Φράγκους. Τους θεωρούσαν, λόγω του Φιλιόκβε, αιρετικούς! Έχουμε δηλαδή σχίσμα μεταξύ Ρωμαίων και Φράγκων. Δεν υπήρξε όμως ποτέ σχίσμα μεταξύ Ρωμαίων της Ανατολής και των Ρωμαίων της Δύσεως, για το Φιλιόκβε! Οι Ρωμαίοι πάπες, όσο υπήρχαν στη Δύση, ποτέ δεν δέχτηκαν το Φιλιόκβε, ή τις άλλες αιρέσεις των Φράγκων! Το Φιλιόκβε το δέχονταν οι Φράγκοι και Φραγκόφιλοι Πάπες, με τους οποίους οι Ρωμαίοι Πατριάρχες της Ανατολής διέκοπταν κάθε «κοινωνία», κάθε φορά που συνέβαινε ένας απ’ αυτούς ν΄ανέβη στον τον παπικό θρόνο!

3. Το 858 εκλέγεται Πάπας στη Ρώμη, ο Νικόλαος Α΄(858 – 867). Ήταν Ρωμαίος μεν, αλλά Φραγκόφιλος! Φαίνεται όμως, ότι ήταν κάθε άλλο παρά ευυπόληπτο πρόσωπο. 27 Το ίδιο έτος εκλέχτηκε στη Κωνσταντινούπολη Πατριάρχης ο Μέγας Φώτιος (858 – 886). Μεταξύ των δύο αυτών Πατριαρχών ξέσπασε μεγάλη διαμάχη, η οποία κατέληξε σε σχίσμα μεταξύ των Ρωμαίων της Ανατολής και του Φραγκόφιλου Πάπα Νικολάου. Όταν πέθανε ο Νικόλαος Α΄, το σχίσμα έληξε.

α. Μετά τον Νικόλαο Α΄ έγινε το 867 μ.Χ. Πάπας ο Αδριανός Β΄, ο οποίος ήταν Ρωμαίος. Με αντιπροσώπους του έλαβε μέρος στη Σύνοδο της Κωνσταντινουπόλεως του 769, που καθαίρεσε το Φώτιο κι’ επανέφερε τον Ιγνάτιο στον Πατριαρχικό θρόνο της Κωνσταντινουπόλεως.

 

β. Μετά το θάνατο του Αδριανού το 872, στον παπικό θρόνο ανήλθε ο Ρωμαίος Πάπας Ιωάννης Η΄, ο οποίος έμεινε μέχρι το 882. Ο Ιωάννης Η΄, ως Ρωμαίος ήταν Ορθόδοξος και φίλος του αγίου Φωτίου, ο οποίος μάλιστα τον αποκαλεί «ανδρείο» και «κεχαριτωμένο»! Έστειλε αντιπροσώπους του στην Σύνοδο του 879 μ.Χ., που συγκάλεσε ο αυτοκράτορας των Ρωμαίων Βασίλειος ο Α΄, ο Μακεδόνας. Η Σύνοδος αυτή, για μας τους Ορθοδόξους, αποτελεί την Η΄ Οικουμενική Σύνοδο 28 . Για τον Πάπα αυτόν και την Η΄ Οικουμενική Σύνοδο θα μας δοθούν και άλλες ευκαιρίες πιο κάτω να μιλήσουμε. Η Η΄ Οικουμενική Σύνοδος πήρε σπουδαίες αποφάσεις. Αναθεμάτισε όσους δεν αποδέχονταν την Ζ΄ Οικουμενική Σύνοδο για το θέμα των εικόνων. Είναι γνωστό, ότι αυτοί, που δεν δέχονταν την Ζ΄ Οικουμενική Σύνοδο, ήταν οι Φράγκοι του Καρλομάγνου. Δεν τους μνημόνευσε η Σύνοδος ονομαστικά, για να μην τους εξαγριώσει. Αν το έκανε αυτό, θα κινδύνευαν με αφανισμό οι σκλάβοι σ’ αυτούς Ρωμαίοι της Δύσης. Καταδίκασε επίσης, όσους προσθέτουν ο,τιδήποτε στο Σύμβολο της Πίστεως, χωρίς πάλι να αναφέρει το όνομα των Φράγκων, που πρόσθεσαν το Φιλιόκβε. Το 800 όταν ορισμένοι Φράγκοι μοναχοί έψαλλαν στα Ιεροσόλυμα, στο ναό του Πανάγιου Τάφου, το Σύμβολο της Πίστεως με το Φιλιόκβε, οι μοναχοί τους πέταξαν έξω απ’ το ναό, ως αιρετικούς! Κάθε φορά που οι Φράγκοι καταλάμβαναν το Πατριαρχείο Ρώμης, τοποθετώντας σ’ αυτό Φραγκόφιλους, ή Φράγκους πάπες, μετέφεραν σ’ αυτό και το σχίσμα τους με τους Ρωμαίους, γιατί οι Ρωμαίοι διέκοπταν μαζί τους την «κοινωνία».

γ. Μετά το 1012 όλοι οι πάπες, μέχρι το 1046, είναι Φράγκοι, ή Φραγκόφιλοι. Μετά το 1046 είναι μόνο Φράγκοι. Ήδη, από το 1009 μ.Χ. οι Ρωμαίοι είχαν παύσει την «κοινωνία» και με τη Ρώμη, γιατί στο παπικό θρόνο είχε ανέβει ο πάπας Σέργιος Δ΄, που ήταν Φραγκόφιλος. Το 1009 χάθηκε για πάντα το πρώτο πατριαρχείο των Ρωμαίων, το Πατριαρχείο της Παληάς Ρώμης. Φράγκεψε! Γι’ αυτό έκτοτε, οι Ορθόδοξοι Ρωμαίοι Πατριάρχες της Ανατολής, ποτέ δεν θέλησαν να έχουν «κοινωνία» μαζί του! Από το έτος αυτό, το 1009 μ.Χ., χρονολογείται το οριστικό σχίσμα των «Εκκλησιών», και όχι από το 1054 μ.Χ., όπως, κακώς, θεωρείται από πολλούς. Το 1054 έγιναν τα γνωστά αναθέματα, τα οποία έχουν μικρή σημασία! Είναι ένα όχι αναγκαίο επακόλουθο του σχίσματος. Το σχίσμα υπήρχε ήδη από το 1009! Ο Φράγκος πάπας Βενέδικτος Η΄, το 1014 εισήγαγε στο Σύμβολο της Πίστεως το Φιλιόκβε. Προηγουμένως, το αιρετικό αυτό Σύμβολο της Πίστεως, το χρησιμοποιούσαν μόνο οι Φράγκοι επίσκοποι, με τους οποίους οι Ρωμαίοι δεν είχαν «κοινωνία».

δ. Αυτό που κάνει ιδιαίτερη εντύπωση είναι, το ότι οι Φράγκοι, για να κατορθώσουν να εκπορθήσουν τον παπικό θρόνο, χρησιμοποίησαν ως όπλο, την συκοφαντία και την υποκρισία. Η χρονική περίοδος από τον 10 ο μέχρι και το πρώτο μισό του 11ου αιώνα, εκατό πενήντα χρόνια, είναι γνωστή ως «πορνοκρατία» του παπισμού! Το πόσο όμως είναι αλήθεια αυτό δεν είναι απόλυτα βέβαιο, γιατί οι πηγές δεν είναι αξιόπιστες. Κατά ένα μεγάλο μέρος μάλλον είναι κατασκεύασμα της προπαγάνδας των Φράγκων για να πετύχουν την οριστική αρπαγή του παπικού θρόνου από τους Ρωμαίους. Αυτό που κάνει εντύπωση είναι ότι την περίοδο αυτή κατηγορούνται στις φράγκικες πηγές ως ανήθικοι και αγράμματοι μόνο οι Ρωμαίοι Πάπες, ορισμένους εκ των οποίων οι ίδιοι οι Φράγκοι τους ανέβαζαν στον παπικό θρόνο! Οι Φράγκοι ήταν αυστηροί τιμητές της ηθικής των άλλων, ποτέ όμως της δικής τους! Δεν αποκλείεται να υπήρξαν ορισμένοι Ρωμαίοι Πάπες ανήθικοι, δεδομένου ότι την δύσκολη αυτή εποχή για τους Ρωμαίους στα κριτήρια για την εκλογή του Πάπα ήταν περισσότερο οι πολιτικές σκοπιμότητες. Και όσο μπορεί να αληθεύει το φαινόμενο αυτό της «πορνοκρατίας» έχει την εξήγησή του. Όσο το Πατριαρχείο της Ρώμης απομακρύνονταν από την Ορθοδοξία και διολίσθηνε στον φραγκισμό, τόσο εκδηλώνονταν φαινόμενα ηθικής σήψεως και παρακμής. Ηθική ζωή μακριά απ’ την ασκητική παράδοση της Ορθοδοξίας δεν είναι κατορθωτή, ούτε νοητή! Είναι υποκρισία! Αυτή την υποκρισία διέθεταν και διαθέτουν οι Φράγκοι μέχρι σήμερα. Και ενώ ήταν στο έπακρον φαύλοι και ανήθικοι, όμως κατηγορούσαν τους Ρωμαίους, για το όσα οι ίδιοι έκαναν! 29 Τα τεράστια ηθικά σκάνδαλα που αποκαλύφθηκαν τα τελευταία έτη στην Αμερική σε βάρος της Λατινικής Εκκλησίας, αλλά και τα πρόσφατα στην Νεοημερολογίτικη Εκκλησία της Ελλάδος μπορούν να εξηγηθούν μόνο λόγω της αποκοπής των Εκκλησιών αυτών από την πατερική παράδοση, δηλ. το φράγκεμά τους! Στην Παπική Εκκλησία την δεκαετία 1960-1970 περίπου πενήντα χιλιάδες κληρικοί, μοναχοί και μοναχές, αυτοαποσχηματίστηκαν για να έλθουν «εις γάμου κοινωνίαν»! Λόγω των πρόσφατων ηθικών σκανδάλων παπικών κληρικών στην Αμερική με θύματα παιδιά, η Λατινική Αρχιεπισκοπή της Βοστώνης για να πληρώσει τις τεράστιες αποζημιώσεις στα παιδιά αυτά, αναγκάστηκε να πωλήσει 168 ναούς της!

 

Σημειώσεις

22 Κάτι τέτοιο συμβαίνει μέχρι σήμερα στα Πατριαρχεία και τις Αυτοκέφαλες Εκκλησίες. Τοποθετούνται από σκοτεινές δυνάμεις και ξένα κέντρα αρεστά σ’ αυτές και συνεργάσιμα μαζί τους πρόσωπα! Έτσι, την περίοδο αυτή, ακόμα και πραγματικά Ρωμαίοι Πάπες, επειδή ήταν πια υποτελείς σε Φράγκους ηγεμόνες, έκαναν ορισμένους συμβιβασμούς σε θέματα εθνικά, τη στιγμή μάλιστα που η Κωνσταντινούπολη βρίσκονταν σε αδυναμία να βοηθήσει. Αιτία ήταν η εμπλοκή της στην εικονομαχία (726- 843). Η εικονομαχία προξένησε το μεγαλύτερο κακό στην Ορθοδοξία και το Γένος μας. Σ’ αυτή άλλωστε, οφείλεται η κατάρρευση της αυτοκρατορίας, που οδήγησε στην υποδούλωσή της πρώτα στους σταυροφόρους Φράγκους, κι’ ύστερα, το 1453 στους Οθωμανούς. Ο Ρωμαίος Πάπας Λέων Γ΄ (795 – 816) αναγκάστηκε τα Χριστούγεννα του 800 μ.Χ., να στέψει τον Καρλομάγνο «αυτοκράτορα» Φράγκων και Ρωμαίων!

23 Οι Φράγκοι αναγκάστηκαν τον 12 ο αιώνα ν’ αναγνωρίσουν την Ζ΄ Οικουμενική Σύνοδο, μολονότι μέχρι σήμερα τις αποφάσεις της, ως προς την εικονογράφηση, δεν τις τηρούν.

24 Δοσιθέου Ιεροσολύμων, Τόμος Χαράς, σ. 363-364.

25 Τότε υπήρχε ζωντανή κι’ απαραβίαστη η ωραία συνήθεια, που επέβαλλαν οι Ιεροί Κανόνες, να μη μνημονεύεται στις εκκλησίες κανένας αιρετικός !

26 Τον Καρλομάγνο η «Ευρωπαϊκή ΄Ενωση» ανακήρυξμε πατέρα της!

27 Ο Δοσίθεος Ιεροσολύμων αναφέρει ότι «από Ιταλίας επέμφθη συνοδική επιστολή, καταβοώσα μεθ’ όρκου, και εγκλημάτων γέμουσα κατά του πάπα Νικολάου και συνοδικήν κρίσιν ζητούσα» ( Δοσιθέου Ιεροσολύμων, Δωδεκάβιβλος, Ζ΄ Βιβλίο, σ. 167).

28 Είναι περίεργο το ότι μέχρι σήμερα πολλοί Ορθόδοξοι μιλάνε για επτά Οικουμενικές Συνόδους! Δεν μνημονεύουν ούτε την Η ΄Οικουμενική Σύνοδο επί αγίου Φωτίου, που καταδίκασε τις πλάνες των Φράγκων, ούτε την Θ΄ Οικουμενική Σύνοδο των ετών 1341-1351, επί αγίου Γρηγορίου Παλαμά, που καταδίκασε πάλι άλλες πλάνες των Φράγκων, στα πρόσωπα του Βαρλαάμ, Ακίνδυνου κλπ.! Οι λόγοι που υπάρχει αυτή η αποσιώπηση για τις δύο αυτές σπουδαίες Οικουμενικές Συνόδους, την Η΄ και Θ΄, είναι αφενός μεν να φαινόμαστε συντονισμένοι με τους Λατίνους, που δεν τις αναγνωρίζουν και αφετέρου επειδή αυτές καταδίκασαν ως αιρετικούς τους Φράγκους, που συμπαθούν, ίσως, ιδιαίτερα!

25 σχόλια:

  1. Εσύ Κωνσταντίνε θεωρείς καλό θεολόγο τον Σακαρελο, αλλά ο Νίκος Μάννης τον θεωρεί αιρετικό.Ένας από τους δυο σας έχει δίκιο, αλλά όχι και οι δύο.Έχει κάνει και μια εργασία ο Μάννης και τον κατηγορεί ωγια πλήθος αιρέσεων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αμφότεροι είναι του Πάτριου. Εγώ είμαι του νέου σε Αποτείχιση.

    Μελετώ τον αείμνηστο Σακαρέλλο. Έως τώρα αυτά που γράφει τα βλέπω σωστά όχι από δικές μου θεολογικές γνώσεις - διότι δεν γνωρίζω τίποτε - αλλά ταυτίζονται με κείμενα κληρικών και λαϊκών Θεολόγων που τους αναγνωρίζουν και σέβονται στην Ελλάδα.

    Ένα παράδειγμα: Δεν δέχονται τον Επίσκοπο Ιππώνος Αυγουστίνο ως αιρετικό. Ο Σακαρέλλος τον παρουσιάζει ως αιρεσιάρχη. Η δική μου απλή τοποθέτηση, γιατί η Εκκλησία τόσους αιώνες δεν τον κατέταξε στο Αγιολόγιό της; Τώρα, δηλαδή το 1967 ο λατινόφρονας Ιερώνυμος ο Α΄ ο εκλεκτός των Ανακτόρων, τον αγιοκατάταξε για να γίνει αρεστός στον Μασόνο Αθηναγόρα και στον Πάπα!

    Εσύ, τι λέγεις; Σκέπτομαι λογικά;

    Αυτά προς το παρόν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Λογικά σκέφτεσαι Κωνσταντίνε, αλλά δεν είναι το πρόβλημα ο Αυγουστίνος(αν είναι Άγιος ή όχι).Η αλήθεια είναι τούτη,ο Αυγουστίνος τα έκανε θάλασσα στα θέματα της πίστεως(γι'αυτό και δεν υπάρχει αγιοποίηση του πριν το 1967),αλλά ήρθε ο Αθηναγόρας για να κάνει δεύτερο δώρο στους Παπικούς(οι Λατίνοι τον θεωρούν ως μεγαλύτερο Πατέρα της Ψευδοεκκλησίας τους).
      Άρα υποστηρίζεις σε αυτό το θέμα τον Σακαρέλο.Για να δούμε στην συνέχεια μια αίρεση του Αθανασίου Σακαρέλου(ο οποίος κηδεύτηκε από κληρικό που μνημονεύει Οικουμενιστές και από τον Ιερόθεο Βλάχο-ο οποίος Λειτουργεί με το Νέο Ημερολόγιο).

      Διαγραφή
  3. Ανώνυμος Ο/Η Ανώνυμος είπε...
    Για να δούμε στην συνέχεια μια αίρεση του Αθανασίου Σακαρέλλου(ο οποίος κηδεύτηκε από κληρικό που μνημονεύει Οικουμενιστές και από τον Ιερόθεο Βλάχο-ο οποίος Λειτουργεί με το Νέο Ημερολόγιο).


    Εννοείς αίρεση το γεγονός ότι κηδεύτηκε από κληρικό που μνημονεύει Οικουμενιστές και από τον Ιερόθεο Βλάχο; ή θα συνεχίσεις να γράψεις την αίρεση;

    Αν εννοείς αίρεση το γεγονός της ταφής του, προβληματίζομαι διότι ο αείμνηστος ήταν άρρωστος για μερικά χρόνια. Δεν γνωρίζω από τι ήταν άρρωστος ούτε την διανοητική του κατάσταση στην περίοδο της αρρώστιάς του. Επίσης το ζήτησε ο ίδιος ή ήταν απόφαση της οικογένειάς του; Πιστεύεις αν γινόμουν τώρα Βουδιστής και πέθαινε τα παιδιά μου θα με ενταφιάζανε στους Βουδιστές; Αλλά και Ορθόδοξος Αποτειχισμένος που είμαι, νομίζεις ότι τα παιδιά μου θα ψάχνουν – σε τέτοιες ώρες - να βρουν Κληρικό Αποτειχισμένο και όλες τις λεπτομέρειες, όπως οι κανόνες του Κοιμητηρίου και λοιπά;
    Όταν δεις να με κηδεύει Οικουμενιστής θα συμπεράνεις ότι πρόδωσα την πίστη μου; Γιατί δεν συμφωνώ με τον πατέρα Ευθύμιο Τρικαμηνά όταν γράφει με απόλυτο τρόπο για τον Άγιο Χρυσόστομο Σμύρνης; Γράφω βίους Αγίων από τα Συναξάρια και δεν υπάρχει ούτε μια περίπτωση Νεομάρτυρα που έστω και την τελευταία στιγμή να μην του έκαναν πρόταση οι Τούρκοι να αλλάξει την πίστη του προκειμένου να σώσει την ζωή του. Είναι δυνατόν να μην του πρότειναν κάτι τέτοιο οι Τούρκοι, του Σμύρνης Χρυσοστόμου; Δυστυχώς ένεκα της κατάστασης εκείνης της ώρας δεν υπήρξε ουδείς αυτόπτης Ορθόδοξος να μας ενημερώσει. Λοιπόν αν θέλουμε να είμαστε δίκαιοι δεν πρέπει να κρίνουμε τον αείμνηστο Αθανάσιο Σακαρέλλο από τον τρόπο της ταφής του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ζήτησε να τον θάψουν κληρικοί του Νέου Ημερολογίου και όχι οι Γ.Ο.Χ.!Αφού Γ.Ο.Χ. υπάρχουν παντού στην Ελλάδα,γιατί δεν ζήτησε να τον θάψουν αυτοί;Θα τηλεφωνήσω στην αδελφή του και θα μάθω ακριβώς πως έχουν τα πράματα.
      Ο Χρυσόστομος Σμύρνης ήταν όργανο του Σατανά.Ένας καραμπινάτος Οικουμενιστής.Ενας Μασόνος.Οι Τούρκοι δεν του ζήτησαν να αλλάξη την πίστη του.Ήθελαν να τον θανατώσουν με φρικτό τρόπο,δεν τον ήθελαν ζωντανό.Οι ίδιοι οι Μασόνοι χαίρονται.Λένε ότι είναι ο πρώτος Μασόνος που έχει αγιάσει.Αν διαβάσεις τις πλάνες του,ίσως σταματήσεις να τον θεωρείς άγιο.Δεν μπορεί να αγιάσει ένας Μασόνος."Ω θεοί" έλεγε στα κείμενά του.Άρα ήταν Δωδεκαθεϊστής πατριδολάτρης και έδωσε την ζωή του για την πατρίδα.
      Ο Σακαρέλλος θεωρούσε αιρετικές όλες τις τοπικές Εκκλησίες του 1924.Ξέρεις γιατί; Γιατί είχαν κοινωνία με την τοπική Εκκλησία της Φινλανδίας(η Εκκλησία της Φινλανδίας άλλαξε και το Πασχάλιο και ακολούθησε το Παπικό).Στηριζόταν σε έναν Ιερό Κανόνα και το έλεγε αυτό.Άρα,λοιπόν,αφού είχε και αυτός κοινωνία με κληρικούς του Νέου Ημερολογίου,ήταν και αυτός αιρετικός(σύμφωνα πάντα με την θεωρεία του).Δεν είναι αυτή η αίρεση που θέλω να δούμε αλλά κάποια άλλη.Θα την γράψω αύριο το βράδυ.

      Διαγραφή
  4. Ο Σακαρέλλος κοινωνούσε τελευταία τα χρόνια που ηταν άρρωστος απο Ν/γιτη κληρικό. ( υπάρχουν οι πληροφορίες στο ιντερνετ ) Αλλα ας υποθεσουμε οτι δεν ισχυουν
    Ο Σακαρέλλος με τον Ιερόθεο Βλάχο τα ελεγαν τηλεφωνικώς καθημερινά.
    Κι αυτο ειναι πληροφορια απο κληρικό γοχ κολλητο του Σακαρελλου
    ( εχω κι αλλες εφεδρείες για Σακαρελλο μιας και ηταν στην περιοχή μας και κολλητος του αρχιεπ. Καλλίνικου και κάποιων άλλων...αλλα ας μεινουμε εδω )

    ΥΣ
    Σιλβερ δεν γνωρίζεις τιποτα περι Σακαρέλλου ουτε εσυ ουτε ο Μαννης αλλα οπως ειπα ας μεινουμε εδω

    π. Γρηγοριος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Επισυνάπτω
    Το μόνο που μπορώ να δεχτώ για τον Σακαρελλο είναι ότι σιχαθηκε τους θεατρίνους γοχ ΘΝΠ και πήγε στην μητέρα εκκλησία η οποία Δεν είναι καταδικασμένη....άρα δεν υπάρχει θέμα....

    π. Γρηγόριος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ο/Η Ανώνυμος είπε...
    Επισυνάπτω
    Το μόνο που μπορώ να δεχτώ για τον Σακαρελλο είναι ότι σιχαθηκε τους θεατρίνους γοχ ΘΝΠ και πήγε στην μητέρα εκκλησία η οποία Δεν είναι καταδικασμένη....άρα δεν υπάρχει θέμα....
    π. Γρηγόριος


    "πήγε στην μητέρα εκκλησία η οποία Δεν είναι καταδικασμένη..."

    Για να καταλάβω εννοείς εκκλησία με μικρό "ε" ή με μεγάλο "Ε" ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ο/Η Ανώνυμος είπε...

    Ο Χρυσόστομος Σμύρνης ήταν όργανο του Σατανά.Ένας καραμπινάτος Οικουμενιστής.Ενας Μασόνος.Οι Τούρκοι δεν του ζήτησαν να αλλάξη την πίστη του.Ήθελαν να τον θανατώσουν με φρικτό τρόπο,δεν τον ήθελαν ζωντανό.

    Από που γνωρίζεις αν οι Τούρκοι δεν του ζήτησαν να αλλάξει πίστη;
    Μόνο ο παντογνώστης Κύριος γνωρίζει.
    Είναι δυνατόν να γράφεις με τέτοιο απόλυτο τρόπο, αφού δεν υπάρχουν μαρτυρίες είτε θετικές είτε αρνητικές του προβλήματος;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. 7.05
    Σίλβερ σκωπτικά το γράφω ότι πήγε στην μητέρα εκκλησία που δεν είναι καταδικασμένη....
    Για τους φλωριναιους οικουμενιστες

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Και κάτι άλλο σχετικό με τα άλλα σχόλια με τον Σμύρνης.

    Έχουμε δεδομένο ότι ήταν μασόνος.
    Συνεπώς κι έτσι να είναι όπως γράφεις ο Σμύρνης μαρτύρησε για μια μασονική πίστη .... οπότε;;;

    Κι αν σώθηκε ο μασόνος Σμύρνης λόγω μαρτυρίου τότε γιατί κολαστηκαν όλοι οι αιρετοί μάρτυρες... παπικοί προτεστάντες κλπ;;;
    Π Γρηγόριος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ο/Η Ανώνυμος είπε...

    Συνεπώς κι έτσι να είναι όπως γράφεις ο Σμύρνης μαρτύρησε για μια μασονική πίστη .... οπότε;;;

    Π Γρηγόριος



    Εδώ είναι λεπτό το θέμα και χρειάζεται προσοχή. Ο θεός των Μασόνων και των Τούρκων πιστών του "προφήτη" είναι ο Σατάν. Πως ο Σατάν των Τούρκων θα ικανοποιείτο με το μαρτύριο ενός Μασόνου πιστού του Σατάν; Διότι οι Τούρκοι ενεργούσαν με το πνεύμα του Σατανά. Θυμάσαι τι είπε ο Κύριός μας; "και ει ο σατανάς τον σατανάν εκβάλλει, εφ' εαυτόν εμερίσθη, πως ουν σταθήσεται η βασιλεία αυτού;" Ο Σμύρνης Χρυσόστομος εκείνη την στιγμή αν και γνώριζε ότι στον βίο του ως Μασόνος υπηρετούσε τον Σατάν, η θεληματική του άρνηση να δεχθεί να ικανοποιήσει την πίστη των Τούρκων ήταν θυσία υπέρ του Χριστού. Ως τοιαύτη θα γίνει δεκτή από τον Κύριο και όχι ως θυσία στον ΜΑΤΣ (Μέγας Αρχιτέκτονας Του Σύμπαντος).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν τον σκότωσαν γιατί ήταν Χριστιανός,αλλά γιατί ήταν εχθρός της Αυτοκρατορίας τους.Και ο Αθανάσιος Διάκος θυσιάστηκε για την Ελλάδα,αλλά η Εκκλησία δεν τον αγιοποίησε.Το μεγάλο κακό είναι που αγιοποίησαν και όλους όσους θανατώθηκαν στην Μικρασιατική καταστροφή.

      Διαγραφή
  11. Από τον 16ο αιώνα είναι καταδικασμένο και αναθεματισμένο το νέο ημερολόγιο και οι νεοημερολογίτες,αγαπητέ Silver.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Περί καταδίκης του Ν.Ημερολογίου,αγαπητέ Silver.


    1η Ἀπόφασις τῆς Συνόδου τοῦ 1583, ἡ ὁποία ὑπογράφεται ἀπό τούς Πατριάρχες Κωνσταντινουπόλεως, Ἱερεμία, Ἀλεξανδρείας, Σίλβεστρο, Ἱεροσολύμων, Σωφρόνιο καί ἀπό τούς ὑπόλοιπους παρόντες Ἀρχιερεῖς:

    Κανών Ζ': " Ὅποιος δέν ἀκολουθᾶ τά ἔθιμα τῆς Ἁγίας Ὀρθόδοξου Ἐκκλησίας, καθώς αἱ ἑπτά Ἅγιαι Οἰκουμενικαί Σύνοδοι ἐθέσπισαν, καί τό Ἅγιον Πάσχα καί τό Μηνολόγιον καλῶς ἐνομοθέτησαν νά ἀκολουθῶμεν, καί θέλει νά ἀκολουθᾶ τό νεοεφεύρετον Πασχάλιον καί νέον Μηνολόγιον τῶν ἀθέων ἀστρονόμων τοῦ Πάπα, καί ἐναντιώνεται εἰς αὐτά ὅλα καί θέλει νά ἀνατρέψῃ καί νά χαλάσῃ τά πατροπαράδοτα δόγματα καί ἔθιμα τῆς Ἁγίας Ὀρθόδοξου Ἐκκλησίας, ἄς ἔχει τό ἀνάθεμα καί ἔξω τῆς τοῦ Χριστοῦ Ἐκκλησίας καί τῆς τῶν Πιστῶν ὁμηγύρεως ἄς εἶναι.

    Ἐσεῖς δέ οἱ εὐσεβεῖς καί Ὀρθόδοξοι Χριστιανοί μένετε ἐν οἷς ἐμάθετε, ἐγεννήθητε καί ἀνετράφητε καί, ὅταν τό καλέσῃ ὁ καιρός καί ἡ χρεία, καί αὐτό τό αἷμα σας νά χύνετε, διά νά φυλάξετε τήν πατροπαράδοτον πίστιν καί ὁμολογίαν σας καί νά φυλάγεσθε ἀπό τῶν τοιούτων, καί προσέχετε, ἵνα καί ὁ Κύριος Ἰησοῦς Χριστός σᾶς βοηθᾶ, ἅμα καί ἡ εὐχή τῆς ἡμῶν μετριότητος εἴη μετά πάντων ὑμῶν. Ἀμήν."

    1583 Ἰνδικτίων ιβ΄, Νοεμβρίου κ' "

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Αυτή την ερώτηση καντην στους μασόνους που τον έχουν άγιο.

    Κατά δεύτερον εσύ ψάχνεις δικαιοσύνη στον σατανά;;;;

    Κατά τρίτον τα πρωτόκολλα της Σιών γράφουν ότι αν είναι αναγκαίο....θα θυσιάσουν και μερικούς δικούς τους...

    π. Γρηγόριος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Επισυνάπτω

    Κανών αποστολικός 46

    Ποια συμφωνία έχει ο Χριστός με τον διάβολο και ποια μερίδα ο πιστός με τον άπιστο;;
    Π Γρηγόριος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Επισυνάπτω
    Η θυσία του Κάιν δεν έγινε δεκτή από τον Θεό γιατί είχε σπιλο.

    Φαντάσου η θυσία του μασόνου σε ποια μοίρα βρίσκεται

    ΥΣ
    Ισχύει επίσης το παραπάνω σχόλιο
    Τότε όλοι οι αιρετικοι είναι άγιοι επειδή την δεδομένη στιγμή Χριστόν εσταυρωμένο ομολόγησαν

    Π Γρηγόριος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Επαναλαμβάνω για να μην έχουμε πρόβλημα: Δεν γνωρίζω αν ο Σμύρνης Χρυσόστομος έστω και την τελευταία του στιγμή μετανόησε αν ήταν μασόνος.

    Δεν γνωρίζω αν είναι Άγιος ή όχι.

    Δεν τάσσομαι στους υπέρ ή στους κατά του Σμύρνης Χρυσοστόμου.

    Μακάρι να εισέλθει στην Βασιλεία του Κυρίου μας όλη η δημιουργία Του οπότε δεν νομίζω να με αφήσει μόνο εκτός....

    Η Κυρία Θεοτόκος σκέπη και καταφυγή μας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτό είναι αδικία που λες.Δεν είναι δίκαιο ένας που σκοτώνει γυναίκες και παιδιά να πάει στην ίδια θέση με έναν που είναι άκακος.Πως εσύ γίνεσαι ανώτερος από τον Κύριο και γράφεις αυτά τα αιρετικά και βλάσφημα;Τα ίδια δεν λένε και οι Οικουμενιστές;Δηλαδή θέλεις να καταργήσεις την δικαιοσύνη του Χριστού για να εξασφαλίσεις την αιώνια ζωή.Αυτόπου λες είναι πονηριά.

      Διαγραφή
  17. Ο/Η Ανώνυμος είπε...
    Περί καταδίκης του Ν.Ημερολογίου,αγαπητέ Silver.


    Συμφωνώ αδελφέ μου σε όλα!

    Νάσαι πάντα καλά, καλή Σαρακοστή!

    Εν Χριστώ,
    Κωνσταντίνος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αφού συμφωνείς με αυτήν την απάτη αυτού του αγράμματου σχολιογράφου,γιατί τότε δεν αλλάζεις ημερολογιακό στρατόπεδο;Δεν φοβάσαι τα ανάθεματα των Πατέρων;Πόσο ετών είσαι,αν επιτρέπεται;Γιατί βλέπω να υπάρχει ακαταστασία στην σκέψη σου.

      Διαγραφή
  18. Ο/Η Ανώνυμος είπε...
    Αυτό είναι αδικία που λες.Δεν είναι δίκαιο ένας που σκοτώνει γυναίκες και παιδιά να πάει στην ίδια θέση με έναν που είναι άκακος.Πως εσύ γίνεσαι ανώτερος από τον Κύριο και γράφεις αυτά τα αιρετικά και βλάσφημα;


    Ο/Η Ανώνυμος είπε...
    Αφού συμφωνείς με αυτήν την απάτη αυτού του αγράμματου σχολιογράφου,γιατί τότε δεν αλλάζεις ημερολογιακό στρατόπεδο;Δεν φοβάσαι τα ανάθεματα των Πατέρων;Πόσο ετών είσαι,αν επιτρέπεται;Γιατί βλέπω να υπάρχει ακαταστασία στην σκέψη σου.



    Για ποιον τα γράφεις αυτά; Είναι δύσκολο να αναφέρεις όνομα;
    Δύο σχολιαστές είμαστε εδώ και συ τώρα ο τρίτος.
    Γράψε με εξήγηση δεν χρεώνουμε τίποτε, τα σχόλια είναι δωρεάν...

    Εν Χριστώ,
    Κωνσταντίνος (Silver)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Τα γράφω για τον Κωνσταντίνο Αργυρακόπουλο από την Αρκαδία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Ο/Η Ανώνυμος είπε...
    Αυτό είναι αδικία που λες.Δεν είναι δίκαιο ένας που σκοτώνει γυναίκες και παιδιά να πάει στην ίδια θέση με έναν που είναι άκακος.Πως εσύ γίνεσαι ανώτερος από τον Κύριο και γράφεις αυτά τα αιρετικά και βλάσφημα;


    Που έγραψα ότι ένας που σκοτώνει γυναίκες και παιδιά να πάει στην ίδια θέση με έναν που είναι άκακος;

    Αν απαντήσεις γράψε την απάντησή σου στην πρώτη σελίδα διότι δεν έχω χρόνο να ψάχνω όλες τις δημοσιεύσεις να βρω που είναι το σχόλιό σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή