Η κερκόπορτα της Βασιλεύουσας --- Χαράλαμπος Β. Κατσιβαρδάς Δικηγόρος Παρ’ Αρείω Πάγω

Η ιταμή βεβήλωση του Ιερού Ναού της Αγίας Σοφίας δια της μετατροπής της σε Μουσουλμανικό Τέμενος, συνιστά, πρωτίστως ένα ισχυρό πλήγμα προς την δομική ταυτότητα του Ελληνο-Χριστιανικού πολιτισμού, καθότι συνιστά διαχρονικά τον πυρήνα του πολιτισμού μας εκ συστάσεως του Ελλαδικού Κράτους και εντεύθεν, εξ αυτού  λοιπόν του λόγου, ο χαρακτήρας του Συντάγματος μας, φέρει διαχρονικώς  Ορθόδοξο Χριστιανικό χαρακτήρα.
Ο Σουλτάνος όμως επιδιώκει να αυτοαναγορευθεί σε Χαλίφη του Σουνιτικό Ισλαμικού Κόσμου, οσμώνοντας τον θρησκευτικό φονταμενταλισμό με τον  Νέο-Οθωμανικό επεκτατισμό, ευαγγελιζόμενος ούτως την επανίδρυση της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας, αγνοώντας εκκωφαντικά την διεθνή κοινότητα.
Το μήνυμα το οποίο βούλεται να διαμηνύσει προς άπασα την οικουμένη είναι ότι συνιστά έναν πανίσχυρο ηγέτη, ο οποίος, αγνοεί την διεθνή κοινότητα, δίδοντας αποκλειστική προτεραιότητα εις την Μεγάλη Ιδέα του Τουρκικού λαού, αναβιώνοντας την ακραία θεοκρατική αντίληψη του Ισλάμ, εξοβελίζοντας κατ’ ουσίαν τις καινοφανείς αντιλήψεις εκκοσμικευμένης Δημοκρατίας, τις οποίες εγκαθίδρυσε ο Κεμάλ Ατατούρκ.
Το πλήγμα προς τον απανταχού Χριστιανισμό καθίσταται σαφές, πλην όμως  οι εκδηλωθείσες αντιδράσεις ήσαν, τηρουμένων των αναλογιών, δυσανάλογες της βαρύτητας και της εκτάσεως της αυτής  ιεροσυλίας, αλλά και απτώς υποδεέστερες των, εν γένει περιστάσεων, με προεξάρχουσα την ήπια διαμαρτυρία της ομοδόξου Ρωσίας.

H IΔΙΚΗ ΜΑΣ ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΙΣ του αειμνήστου Στεργίου Σάκκου, Ομ. Καθηγητού Α.Π.Θ.

Συνέβη τότε, στα χρόνια της επίγειας δράσεως του Σωτήρος Χριστού, αλλά η ακτινοβολία της, όπως άλλωστε και όλων των γεγονότων της θείας Οικονομίας, διασχίζει τους αιώνες και φθάνει ως τις μέρες μας, στο εδώ και τώρα. Σαν τον φυσικό ήλιο, που δημιουργήθηκε τότε, στην αρχή του κόσμου, αλλά έκτοτε φωτίζει και ζωογονεί την πλάση, έτσι η Μεταμόρφωση του Κυρίου (6 Αυγούστου) διαχέει το φως της διαχρονικά και πανανθρώπινα.                                                                             
Μέσα σε τούτο το υπερκόσμιο, το άκτιστο φως αποκαλύπτεται η δόξα του τριαδικού Θεού· Ακούγεται η φωνή του Πατέρα, «ούτός εστιν ο Υιός μου ο αγαπητός εν ω ευδόκησα· αυτού ακούετε» (Ματθ. 17: 5)· προβάλλει η θεότητα του Ιησού Χριστού μέσα από το ανθρώπινο σώμα του· η παρουσία του αγίου Πνεύματος επισκιάζει το όρος και τυφλώνει τα μάτια των μαθητών για να φωτίσει στην άλλη διάσταση, ώστε να δουν τις άκτιστες ενέργειες του Θεού.    

Russian Orthodox Church calls for learning lessons from Hagia Sophia's transformation into mosque, Nantes Cathedral arson

Moscow, July 27, Interfax - The Hagia Sophia becoming a mosque and the recent arson of a church in Nantes should make one pause for thought and undertake to prevent such things in Russia, Bishop Savva, a deputy administrator of the Moscow Patriarchate, said.

"A namaz in the Cathedral of Saint Sophia... The arson of the Nantes Cathedral (far from being the first church arson in France in a year, let alone other anti-Christian actions) ... Some would say, perhaps even with a kind of smirk, that this is a response to Europe's abandoning Christianity. What are you laughing at? You're laughing at our common tragedy!" Bishop Savva said on Telegram.

Having acknowledged that Russia's path is special, he nevertheless said, "But European civilization is our common civilization. An assault on it is an assault on us."

Bishop Savva called Russia "one of the main pillars of Europe (whatever the descendants of various Germanic tribes, from the Saxons to the Langobards, might think)" and called Russian culture "one of the gems of European culture."

"And the Ottoman sword in the Hagia Sophia, and the Turkish Foreign Ministry spokesperson mocking 'the children of Europe' and church arsons and the demolition of monuments... All these assaults on our confused European neighbors, including on the fraternal Church, albeit one that betrayed us, these are assaults on us, too. The lesson for us, the titular nation, is to preserve our civilization and our culture," Bishop Savva said.

Τη ΚΗ΄ (28η) Ιουλίου, μνήμη της Οσίας Μητρός ημών ΕΙΡΗΝΗΣ της εκ Καππαδοκίας μεν ορμωμένης, ασκησάσης δε εν τη Μονή του Χρυσοβαλάντου.

Ειρήνη η Οσία Μήτηρ ημών, η Ηγουμένη της Μονής του Χρυσοβαλάντου, ήκμασε μετά τον θάνατον του μισοχρίστου και φιλοχρύσου βασιλέως Θεοφίλου αποθανόντος εν έτει ωμβ΄ (842), ότε η ευσεβεστάτη και θεοφιλεστάτη Θεοδώρα η σύζυγος του Θεοφίλου έμεινε διάδοχος της βασιλείας, αλλ’ όχι και της ασεβείας αυτού. Τότε αύτη εστερέωσε την Ορθοδοξίαν, αναστηλώσασα τας αγίας Εικόνας, και ούτως απέλαβε πάλιν η Εκκλησία μας την ευπρέπειαν των αγίων Εικόνων ως πρότερον. Έως ου δε ήτο ο υιός της Μιχαήλ ανήλικος, εκυβέρνα αυτή η αοίδιμος το βασίλειον· όταν δε έφθασεν ο βασιλεύς εις χρόνους ιβ΄ (12) ηθέλησε να τον υπανδρεύση, όθεν έστειλεν ανθρώπους εις διαφόρους τόπους, να εύρωσι κόρην τινά ωραίαν, ευγενικήν και ενάρετον, ήτις να είναι αξία δια σύζυγον βασιλέως.

Αλυσοδένουν τους πιστούς με το πετραχήλι τους και τους μεταβάλλουν σε αυτόματα κινούμενα ( ρομπότ).

Ο Θεός, επειδή, ο άνθρωπος ήτο προικισμένος με ελεύθερη θέληση, μετά την πτώση, ζήτησε ευθύνες. Έτσι η ευθύνη είναι στοιχείο της ζωής μας. Είναι αδιανόητο να θεωρείς το άτομο υπεύθυνο για τις πράξεις του και συγχρόνως να του αρνήσαι το δικαίωμα να αποφασίζει γι’ αυτές. Αλυσοδένουν τους πιστούς με το πετραχήλι τους και τους μεταβάλλουν σε αυτόματα κινούμενα ( ρομπότ). Καταργείται έτσι το Πρόσωπο. Στα πλαίσια των διαπιστώσεων για το Άγιον Όρος των ημερών μας, θα ήθελα επίσης να παρατηρήσω, ότι γίνεται μια παρανόηση στις πνευματικές σχέσεις μεταξύ γέροντος και υποτακτικών, με συνέπεια να ειδωλοποιείται, να απολυτοποιείται και να ανάγεται σε επίπεδα αλαθήτου ο γέροντας, πράγμα που κι΄ αυτόν βλάπτει και τους υποτακτικούς μεταβάλλει σε άβουλα και άνοα όντα.  

Παναγία η Χρυσαφίτισσα

Η βυζαντινή πόλη της Μονεμβασιάς, χτισμένη στο φρούριο της χερσονήσου ( 6ος – 7ος αι. ), το "περιώνυμον και υπερνεφελές" κατά τον ιστορικό Φραντζή, είχε περιπετειώδη αλλά και αξιόλογη ιστορία, καθώς μαρτυρούν τα σωζόμενα ερείπια από τα μεσαιωνικά μνημεία τέχνης. 
Η κάτω πόλη, χτισμένη στα κράσπεδα του βράχου, είχε κι αυτή αξιόλογη ιστορία, όπως μαρτυρούν τα παχειά τείχη, τα ποικίλα οικοδομήματα και οι πολλές εκκλησίες. 
Ιδιαίτερα αξιόλογη από αυτές είναι η Παναγία η Χρυσαφίτισσα, χτισμένη τον 17ο αι. στη θέση άλλου, παλιότερου ναού, της Παναγίας της Οδηγήτριας. Μέσα εκεί είναι τοποθετημένη η ομώνυμη θαυματουργή εικόνα της Παναγίας, έργο πιθανώς του 15ου- 16ου αιώνος.
 

Το Άγιο Πνεύμα, πνευματοποιεί τις φυσικές αρετές κατά το μέτρο της πίστεως

Μια ψυχή που καθαρίζεται από τα ψεκτά πάθη της, δηλαδή από την φιληδονία, τη φιλοδοξία, και τη φιλαργυρία, σ’ όλες τις λεπτομέρειές των, αποκτά δύναμη, αγαθότητα, και ελευθερία. Το θυμοειδές στρέφεται κατά των δαιμόνων μονάχα, το επιθυμητικό μεταβάλλεται σε αγάπη προς τον Θεό, και τον άνθρωπο και το λογιστικό κινείται με καθαρότητα στην προσευχή και στις πνευματικές θεωρίες, ενώ το Άγιο Πνεύμα, με τις άκτιστες ενέργειές του, πνευματοποιεί τις φυσικές αρετές κατά το μέτρο της πίστεως.
μ.θ.δ.