Aπό την Επιστολή Αγιορειτών Πατέρων προς τον Βεκκον τον λατινόφρονα Πατριάρχη:

Ει γαρ το απλώς χαίρειν ειπείν, κοινωνίαν δίδωσι τοις έργοις τοις πονηροίς, πόσον η διάτορος αυτού μνημοσύνη και ταύτα αυτών των Θείων μυστηρίων φρικτώς προκειμένων;.....                                            
Και πως ταύτα ανέξεται ορθοδόξου ψυχή, και ουκ αποστήσεται της κοινωνίας των μνημονευσάντων αυτίκα, και ως καπηλεύσαντας τα Θεία τούτους ηγήσεται;....
--------------
Ο/Η Δημήτριος Χατζηνικολάου είπε...

Ἄς μοῦ ἐπιτραπῇ νά συμπληρώσω ὀλίγα ἀκόμη ἀπό τήν ἰδίαν ἐπιστολήν γιά τό πῶς ἔβλεπον οἱ Ὀρθόδοξοι τότε Ἁγιορεῖται τήν μνημόνευσιν αἱρετικοῦ "ἐπισκόπου." Ἄς προσεχθῆ ἰδιαιτέρως τό περίφημον "ὁ αἱρετικόν δεχόμενος τοῖς αὐτοῦ ἐγκλήμασιν ὑπόκειται," πού κονιορτοποιεῖ τά ψευδο-επιχειρήματα τῶν συγχρόνων "δυνητιστῶν" καί "ἀχρικαιριστῶν":

"Ἄν δέ Αὐτός πού κεῖται ἔμπροσθεν ἡμῶν εἶναι ἡ Αὐτοαλήθεια, τότε πῶς εἶναι δυνατόν νά ἀνεχθῇ τοῦτο τό μέγα ψεῦδος, τό νά κατατάσσηται δηλαδή αὐτός [σ.σ. ὁ 'πάπας'] μεταξύ τῶν λοιπῶν Ὀρθοδόξων Πατριαρχῶν; Θέατρον θά παίξωμεν ἐνώπιον τῶν φρικτῶν μυστηρίων; Πῶς εἶναι δυνατόν ν’ ἀνεχθῇ τοιοῦτόν τι ἡ ὀρθόδοξος ψυχή, χωρίς ν’ ἀπομακρυνθῇ ἀμέσως ἀπό τούς μνημονευτάς, θεωρῶντας αὐτούς ἱεροκαπήλους; Διότι ἡ Ὀρθόδοξος Ἐκκλησία θεωρεῖ τήν ἀναφοράν τοῦ ὀνόματος τοῦ ἀρχιερέως ἐνώπιον τῶν ἀδύτων μυστηρίων ὡς τελείαν συγκοινωνίαν. Εἰς τήν ἑρμηνείαν τῆς θείας λειτουργίας ἔχει γραφῇ ὅτι ὁ ἱερουργῶν ἀναφέρει τό ὄνομα τοῦ ἀρχιερέως, διά νά δείξῃ ὅτι ὑποτάσσεται εἰς αὐτόν καί ὅτι εἶναι κοινωνός τῆς πίστεώς του... Καί ὁ μέγας πατήρ ἡμῶν καί ὁμολογητής Θεόδωρος ὁ Στουδίτης ταῦτα λέγει: μολυσμόν ἔχει ἡ κοινωνία ἐκ μόνου τοῦ ἀναφέρειν τόν αἱρετικόν, ἀκόμη καί ὅταν ὁ ἀναφέρων εἶναι ὀρθόδοξος ... Ἀλλά θά δεχθῶμεν τό μνημόσυνον κατ’ οἰκονομίαν; Καί πῶς εἶναι δυνατόν νά εἶναι ἀποδεκτή μία οἰκονομία πού βεβηλώνει τά θεῖα μυστήρια καί διώκει ἀπό αὐτά τό Ἅγιον Πνεῦμα, στερῶντας ἔτσι τούς πιστούς ἀπό τήν ἄφεσιν τῶν ἁμαρτιῶν των καί τήν χάριν τῆς υἱοθεσίας; Ὑπάρχει τι ζημιωδέστερον τούτου; Ἡ κοινωνία μετ’ αὐτῶν εἶναι προφανής ἔκπτωσις καί ἀνατροπή τῆς Ὀρθοδοξίας. Διότι ὁ αἱρετικόν δεχόμενος τοῖς αὐτοῦ ἐγκλήμασιν ὑπόκειται καί ὁ ἀκοινωνήτοις κοινωνῶν ἀκοινώνητός ἐστιν, ὡς συγχέων τόν κανόνα τῆς Ἐκκλησίας Βλ. V. Laurent καί J. Darrouzes, Dossier Grec de L´Union de Lyon (1273-1277), Institut Francais D´Etudes Byzantines, Paris 1976, σ. 377-403.

18 σχόλια:

  1. Ἄς μοῦ ἐπιτραπῇ νά συμπληρώσω ὀλίγα ἀκόμη ἀπό τήν ἰδίαν ἐπιστολήν γιά τό πῶς ἔβλεπον οἱ Ὀρθόδοξοι τότε Ἁγιορεῖται τήν μνημόνευσιν αἱρετικοῦ "ἐπισκόπου." Ἄς προσεχθῆ ἰδιαιτέρως τό περίφημον "ὁ αἱρετικόν δεχόμενος τοῖς αὐτοῦ ἐγκλήμασιν ὑπόκειται," πού κονιορτοποιεῖ τά ψευδο-επιχειρήματα τῶν συγχρόνων "δυνητιστῶν" καί "ἀχρικαιριστῶν":

    "Ἄν δέ Αὐτός πού κεῖται ἔμπροσθεν ἡμῶν εἶναι ἡ Αὐτοαλήθεια, τότε πῶς εἶναι δυνατόν νά ἀνεχθῇ τοῦτο τό μέγα ψεῦδος, τό νά κατατάσσηται δηλαδή αὐτός [σ.σ. ὁ 'πάπας'] μεταξύ τῶν λοιπῶν Ὀρθοδόξων Πατριαρχῶν; Θέατρον θά παίξωμεν ἐνώπιον τῶν φρικτῶν μυστηρίων; Πῶς εἶναι δυνατόν ν’ ἀνεχθῇ τοιοῦτόν τι ἡ ὀρθόδοξος ψυχή, χωρίς ν’ ἀπομακρυνθῇ ἀμέσως ἀπό τούς μνημονευτάς, θεωρῶντας αὐτούς ἱεροκαπήλους; Διότι ἡ Ὀρθόδοξος Ἐκκλησία θεωρεῖ τήν ἀναφοράν τοῦ ὀνόματος τοῦ ἀρχιερέως ἐνώπιον τῶν ἀδύτων μυστηρίων ὡς τελείαν συγκοινωνίαν. Εἰς τήν ἑρμηνείαν τῆς θείας λειτουργίας ἔχει γραφῇ ὅτι ὁ ἱερουργῶν ἀναφέρει τό ὄνομα τοῦ ἀρχιερέως, διά νά δείξῃ ὅτι ὑποτάσσεται εἰς αὐτόν καί ὅτι εἶναι κοινωνός τῆς πίστεώς του... Καί ὁ μέγας πατήρ ἡμῶν καί ὁμολογητής Θεόδωρος ὁ Στουδίτης ταῦτα λέγει: μολυσμόν ἔχει ἡ κοινωνία ἐκ μόνου τοῦ ἀναφέρειν τόν αἱρετικόν, ἀκόμη καί ὅταν ὁ ἀναφέρων εἶναι ὀρθόδοξος ... Ἀλλά θά δεχθῶμεν τό μνημόσυνον κατ’ οἰκονομίαν; Καί πῶς εἶναι δυνατόν νά εἶναι ἀποδεκτή μία οἰκονομία πού βεβηλώνει τά θεῖα μυστήρια καί διώκει ἀπό αὐτά τό Ἅγιον Πνεῦμα, στερῶντας ἔτσι τούς πιστούς ἀπό τήν ἄφεσιν τῶν ἁμαρτιῶν των καί τήν χάριν τῆς υἱοθεσίας; Ὑπάρχει τι ζημιωδέστερον τούτου; Ἡ κοινωνία μετ’ αὐτῶν εἶναι προφανής ἔκπτωσις καί ἀνατροπή τῆς Ὀρθοδοξίας. Διότι ὁ αἱρετικόν δεχόμενος τοῖς αὐτοῦ ἐγκλήμασιν ὑπόκειται καί ὁ ἀκοινωνήτοις κοινωνῶν ἀκοινώνητός ἐστιν, ὡς συγχέων τόν κανόνα τῆς Ἐκκλησίας Βλ. V. Laurent καί J. Darrouzes, Dossier Grec de L´Union de Lyon (1273-1277), Institut Francais D´Etudes Byzantines, Paris 1976, σ. 377-403.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Συμφώνως μέ τήν ἐπιστολήν αὐτήν, ὁ "λέων τῆς Ὀρθοδοξίας" Σεραφείμ "Πειραιῶς" καί οἱ ὅμοιοί του παίζουν θέατρον ἐνώπιον τῶν φρικτῶν μυστηρίων! Αὐτά νά βλέπουν οἱ Οἰκουμενισταί "σχολιασταί" αὐτοῦ τοῦ ἱστολογίου, πού μᾶς ἔχουν πρήξει μέ τίς ἀνοησίες καί τά ψεύδη τοῦ π. Π. Δημητρακοπούλου, τοῦ Λ. Σκόντζου καί τῶν ὁμοίων των.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Δεν είναι οικουμενιστές, Παλαιοημερολογίτη Δ. Χατζηνικολάου, οι Ορθόδοξοι Αντιοικουμενιστές που βάζουν τις Ορθόδοξες Ανακοινώσεις της Ι. Μητρόπολης Πειραιώς που δείχνει την πλάνη των Παλαιοημερολογιτών και το κακό του Παλαιοημερολογίτικος Σχίσματος.

    Είναι Αντιοικουμενιστές Ορθόδοξοι και κάνουν καλό στην Εκκλησία με τα όσα μας μεταφέρουν!

    Οι Παλαιοημερολογίτες αντί να τους φταίνε οι Αντιοικουμενιστές Ορθόδοξοι που αποκαλύπτουν την πλάνη του Σχισματικού Παλαιοημερολογιτισμού, καλύτερα να επιστρέψουν στην Εκκλησία από την έφυγαν για τα ασήμαντα ημερολόγια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. -Μεταφορά Ορθόδοξου σχολίου
    --------------
    Ο ΙΕ΄ ΚΑΝΟΝΑΣ της Πρωτοδευτέρας Συνόδου είναι ΟΛΟΦΑΝΕΡΑ ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΟΣ και όχι υποχρεωτικός.

    Αυτό λένε οι σωστοί Ορθόδοξοι Αντιοικουμενιστές.

    Αυτό λέει και ο Πατρολόγος π. ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΖΗΣΗΣ.

    Αυτό λέει ο Άγιος Γέροντας της Ορθοδοξίας και Κανονολόγος Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος!

    Περαστικά στους παλαιοημερολογίτες!


    Ορθόδοξος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Από τη Φωτισμένη ανακοίνωση του Αντιαιρετικού Γραφείου της Μητρόπολης Πειραιώς για τους Παλαιοημερολογίτες

    "Ένα άλλο βασικό λάθος τους είναι το γεγονός, ότι θα έπρεπε να εστιάσουν την προσοχή τους όχι στο ημερολόγιο, σε ένα μη δογματικής φύσεως ζήτημα, αλλά στην παναίρεση του Οικουμενισμού, που τότε, μόλις πριν από μερικά χρόνια, με τις δύο γνωστές εγκυκλίους του 1902 και 1920 του Οικουμενικού Πατριαρχείου, είχε ήδη κάνει την εμφάνισή του στο προσκήνιο της εκκλησιαστικής ιστορίας. Ο ισχυρισμός δε τον οποίον προβάλλουν σήμερα για να δικαιολογήσουν την απόσχισή τους, ότι δηλαδή η Εκκλησία της Ελλάδος έχει εξ ολοκλήρου καταληφθεί από την αίρεση του Οικουμενισμού δεν δικαιώνεται, διότι την εποχή εκείνη, όπως μαρτυρούν οι ιστορικές πηγές, «ούτε καν, τουλάχιστον τις πρώτες δεκαετίες, ανεφέρθησαν στην αιρετική εγκύκλιο του 1920».



    ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ
    ΓΡΑΦΕΙΟ ΕΠΙ ΤΩΝ ΑΙΡΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΑΡΑΘΡΗΣΚΕΙΩΝ

    ΜΙΑ ΑΝΟΙΚΤΗ ΠΛΗΓΗ ΣΤΟ ΣΩΜΑ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ
    Σύντομος σχολιασμός του Παλαιοημερολογητικού ζητήματος
    https://www.impantokratoros.gr/2837A100.el.aspx

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Δεν είναι σωστό να αγανακτεί ο Παλαιοημερολογίτης Δ. Χατζηνικολάου που Ορθόδοξοι Αντιοικουμενιστές κάνουν πολτό τις παλαιοημερολογίτικες πλάνες.
    Ακολουθούν τους Πατέρες της Εκκλησίας οι Ορθόδοξοι Αντιοικουμενιστές κάνουν πολτό τις παλαιοημερολογίτικες πλάνες.

    Ούτε με το Σχίσμα, ούτε με τις αιρέσεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Σήμερον τά ἄνω τοῖς κάτω συνεορτάζει καί τά κάτω τοῖς ἄνω συνομιλεῖ»
    αυτό πάντως διορθόδοξε,εν τω Ιορδάνη με το παλιό συμβαίνει.
    ρώτα το παππούλη εάν αυτό,μπορεί-λέω μπορεί-να ανασύρει δογματικόν
    ζήτημα.
    ρώτα λοιπόν...η υπακοή εις την εκκλησίαν(αλλαγή εορτολογίου), προηγείται
    από την Θεοσημείαν;
    αν και είμαι αποτειχισμένος ακολουθώντας το πολιτικό,οφείλουμε ως εραστές
    της Αλήθειας να ομολογήσομε το Μέγα σημείον εξ άνωθεν πριν ακριβώς 96 έτη.
    εύχομαι ολοψύχως εις όλους τους αδελφούς,ανεξαρτήτως χρώματος και ομάδος,
    με φλόγα ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΚΑΙ ΨΥΧΗ ΚΑΘΑΡΙΑ...ΚΑΛΗΝ ΕΟΡΤΗΝ!
    και ελπίζουμε όπως εν μία νυκτί μετεφέρθησαν αι ημέραι,να φωτιστούν
    κάποιοι, κάπου, κάποτε και να το επαναφέρουν νομίμως μεγαλοφώνως και να είναι
    και ημέρα.Αμήν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. @26 Σεπτεμβρίου 2019 - 3:33 μ.μ.

    Δέν ἀγανακτῶ πλέον, ἀλλά διασκεδάζω μαζί σας, καθότι, συμφώνως μέ τήν ἐπιστολήν αὐτήν, παίζετε θέατρον!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Δεν παίζουμε θέατρο Παλαιοημερολογίτα Δημήτρη Χατζηνικολάου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Απάντηση στον Παλαιοημερολογίτη 3,50 μ.μ. από τον Άγιο Γέροντα της Ορθοδοξίας Επιφάνιο Θεοδωρόπουλο:
    ----------------------

    Λέει ακόμα ο Άγιος Γέροντας της Ορθοδοξίας Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος:

    "Όχι! Κραυγάζουν οι Παλαιοημερολογίτες! Η διάσπαση της εορτολογικής ομοιομορφίας (πότε όμως η Εκκλησία γνώρισε απόλυτη εορτολογική ομοιομορφία;) στέρησε από την Εκκλησία την Χάρη, κατέστησε (άκου και φρίξε!) άκυρα τα Μυστήριά της και επομένως οι Νεοημερολογίτες είναι εκτός Χάριτος, δηλαδή εκτός σωτηρίας!!

    Αυτός ο φρικαλέος ισχυρισμός, αδελφέ Νικόδημε, αποτελεί φοβερή αίρεση και βλασφημία κατά του Αγίου Πνεύματος. Προβίβασαν οι ταλαίπωροι σε Δόγματα πίστεως, σε όρους σωτηρίας, στοιχεία...ημερολογιακά και εορτολογικά!... κανείς βεβαίως δεν θεωρεί καλό πράγμα την ύπαρξη δύο ημερολογίων στο χώρο της ανά την Οικουμένη Ορθοδόξου καθολικής Εκκλησίας. Κακώς, κάκιστα έγινε η αλλαγή του Ημερολογίου. Αλλά από το σημείο αυτό μέχρι το σημείο να δούμε τα ημερολόγια ως...Δόγματα πίστεως και να εξαρτήσουμε από αυτά το κύρος των Μυστηρίων και την επίτευξη της σωτηρίας, η απόσταση είναι αβυσσαλέα."

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. http://www.dromokaiteio.gr
    ή εναλλακτικά.....
    http://www.psyhat.gr
    αδελφέ με το συμπάθειο κάτι άλλο για την περίπτωσή σου δε βρήκα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Αν εννοείς τους Ορθόδοξους Αντιοικουμενιστές εσύ το χρειάζεσαι 4:37 μ.μ. πρὠτος απ' όλους.
    Με το συμπάθειο. Αλλά δεν μπορούμε να σου πούμε κάτι άλλο όταν έχεις τέτοια αναίδεια και διαστροφή!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Τα όσα λέει ο Άγιος Γέροντας της Ορθοδοξίας Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος στο σχόλιο του 26 Σεπτεμβρίου 2019 - 4:28 μ.μ. πρέπει να προσεχθούν ιδιαίτερα απ΄ όλους τους Ορθοδόξους ακόμα και σήμερα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Άλλη μια απάντηση στον Παλαιοημερολογίτη 3,50 μ.μ. από τον Άγιο Παΐσιο
    -----------------

    "Ένα άλλο θέμα που απασχόλησε τον Γέροντα, ήταν το θέμα του ημερολογίου. Πονούσε για το χωρισμό και προσευχόταν. Λυπόταν για τις παρατάξεις των παλαιοημερολογιτών που είναι ξεκομμένες σαν τα κλήματα από την Άμπελο, και δεν έχουν κοινωνία με τα Ορθόδοξα Πατριαρχεία και τις κατά τόπους αυτοκέφαλες Ορθόδοξες Εκκλησίες. Μερικές τέτοιες ενορίες στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη ενώθηκαν καθ’ υπόδειξή του με την Εκκλησία κρατώντας το παλαιό ημερολόγιο. "

    Από το βιβλίο «Βίος γέροντος Παϊσίου του Aγιορείτου», Ιερομονάχου π. Ισαάκ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Ο Παλαιοημερολογίτης 3:50 μ.μ. θα βρεις τις απαντήσεις του και την λύση στην παλαιοημερολογίτικη πλάνη του στους Αγίους Επιφάνιο Θεοδωρόπουλο και Άγιο Παϊσιο.
    Και στα σχόλια 26 Σεπτεμβρίου 2019 - 4:28 μ.μ. και 26 Σεπτεμβρίου 2019 - 5:25 μ.μ.

    Αλλά και κάθε Παλαιοημερολογίτης που δεν τον ικανοποιεί το Παλαιοημερολογίτικο Σχίσμα και θέλει ν΄ απαλλαγεί από την Παλαιοημερολογίτικη πλάνη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Λέει ένα πολύ τρανταχτό ο Άγιος Στουδιτης.
    "Ἀλλά θά δεχθῶμεν τό μνημόσυνον κατ’ οἰκονομίαν; Καί πῶς εἶναι δυνατόν νά εἶναι ἀποδεκτή μία οἰκονομία πού βεβηλώνει τά θεῖα μυστήρια καί διώκει ἀπό αὐτά τό Ἅγιον Πνεῦμα, στερῶντας ἔτσι τούς πιστούς ἀπό τήν ἄφεσιν τῶν ἁμαρτιῶν των καί τήν χάριν τῆς υἱοθεσίας;"

    Ακόμη και ένα μνημόσυνο ενός αιρετικού φυγαδεύει, - ερμηνεύει ο Αγιος, - το Πνεύμα το Αγιο, βεβηλώνει τα Μυστήρια, γράφει.

    Όταν φυγαδεύεται το Άγιο Πνεύμα δεν υπάρχουν Μυστήρια στην κοινωνία με τον αιρετικό.
    Η αίρεση είναι πάρα πολύ σοβαρή υπόθεση που δυστυχώς στις μέρες μας με τις πλάνες που κυκλοφορούν έχει ατονισει η σημασία της ανόθευτης Ορθοδόξου Πίστης.

    Ορθοδοξία ή Θάνατος παραλάβαμε. Και η αίρεση είναι ο χειρότερος θάνατος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Ανώνυμε 4:14 π.μ. δεν είπαμε ότι πρέπει να δεχθούμε την αίρεση. Είμαστε αντίθετοι με την αίρεση.
    Έχεις δίκαιο ότι "Η αίρεση είναι πάρα πολύ σοβαρή υπόθεση που δυστυχώς στις μέρες μας με τις πλάνες που κυκλοφορούν έχει ατονισει η σημασία της ανόθευτης Ορθοδόξου Πίστης".

    Δεν είπαμε να παραδώσουμε τίποτα από την Ορθοδοξία.

    Τώρα γι΄ αυτά που μεταφέρεις σαν λόγια του αγίου Θεοδώρου Στουδίτου δώσε μας παραπομπή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή