Διαπιστώνει Ἕλλην εἰδικὸς ἐρευνητὴς εἰς ζητήματα ἀσφαλείας -- Προσοχὴ εἰς τὴν λειτουργίαν πολιτιστικῶν Ἰσλαμικῶν Κέντρων


ΚΙΝΔΥΝΟΙ ΔΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΑΠΟ ΤΑΣ ΑΚΡΑΙΑΣ ΕΚΔΟΧΑΣ ΤΟΥ ΙΣΛΑΜ

Κινδύνους διὰ τὴν ὁμαλότητα τῆς χώρας, προερχομένους ἀπὸ Ἰσλαμιστάς, οἱ ὁποῖοι ἔχουν ἐγκατασταθῆ εἰς τὴν Χώραν μας, διαπιστώνει εἰς ἔρευνάν του μὲ θέμα «Τὸ Ἰσλὰμ στὴν Ἑλλάδα» ὁ ἐρευνητὴς ζητημάτων ἀσφαλείας κ. Ἀνδρέας Μπανοῦτσος. Ἡ ἔρευνα διεξάγεται διὰ λογαριασμὸν τοῦ Πανεπιστημίου τοῦ Μπάκιγχαμ τῆς Μεγάλης Βρεττανίας καὶ τὰ σημαντικὰ εὑρήματά της ἐπαρουσιάσθησαν κατὰ τὴν 21ην Ἰανουαρίου. Ὁ ἐρευνητὴς προβαίνει εἰς ὑποδείξεις πρὸς τὴν Ἐθνικὴν Ὑπηρεσίαν Πληροφοριῶν, διαβλέπει κινδύνους διὰ τὴν Θράκην ἀπὸ τὴν ριζοσπαστικοποίησιν Μουσουλμάνων – Οἰκονομικῶν Μεταναστῶν, ἐνῶ συνιστᾶ ἰδιαιτέραν προσοχὴν εἰς τὴν λειτουργίαν διαφόρων Ἰσλαμικῶν Πολιτιστικῶν Κέντρων, διότι αὐτὰ χρηματοδοτοῦνται ἀπὸ Κράτη, ἰδιώτας καὶ ὀργανώσεις, αἱ ὁποῖαι ὑποστηρίζουν τὰς ἀκραίας ἰσλαμικὰς ἐκδοχάς. Περιληπτικῶς τὰ εὑρήματα τοῦ κ. Μπανούτσου, ὡς αὐτὰ τὰ ἀνέπτυξεν εἰς εἰσήγησίν του, ἔχουν ὡς ἀκολούθως: «Τὸ Ἰσλὰμ εἶναι ἡ μονοθεϊστικὴ θρησκεία, ἡ ὁποία διαμορφώθηκε μὲ τὸ κήρυγμα καὶ τὴ δράση τοῦ «Προφήτη» Μωάμεθ στὶς ἀρχὲς τοῦ 7ου αἰώνα μ.Χ.
Τὸ Ἰσλὰμ σήμερα εἶναι ἡ δεύτερη μεγαλύτερη θρησκεία στὸν κόσμο μετὰ τὸ Χριστιανισμὸ καὶ ἀποτελεῖ τὴν ταχύτερα ἀναπτυσσόμενη θρησκεία. Σύμφωνα μὲ μιὰ δημογραφικὴ μελέτη τοῦ Pew Research Center ἑνὸς Ἀμερικανικοῦ think tank τὸ 2009 τὸ Ἰσλὰμ ἀριθμοῦσε 1.57 δὶς πιστούς, ποὺ ἀντιπροσώπευαν τὸ 23% τοῦ παγκοσμίου πληθυσμοῦ. Ὁ μέσος ρυθμὸς αὔξησης τῶν Μουσουλμάνων εἶναι 1.84% ἐτησίως καὶ προέρχεται κυρίως ἀπὸ τὴν αὔξηση τῶν γεννήσεων. Ἡ συγκεκριμένη μελέτη ἀναφέρει ἐπίσης μεταξὺ ἄλλων ὅτι στὴ Γερμανία κατοικοῦν περισσότεροι Μουσουλμάνοι ἀπʼ ὅτι στὸ Λίβανο. Ὡστόσο, δὲν θὰ πρέπει νὰ γίνεται σύγχυση μεταξύ τοῦ Ἰσλὰμ ὡς θρησκείας καὶ τοῦ Ἰσλαμιστικοῦ κινήματος, τὸ ὁποῖο ἀποτελεῖ στὴν οὐσία μιὰ πολιτικὴ ἰδεολογία. Ἕνας ἀπὸ τοὺς πιὸ διαδεδομένους μύθους στὴν Ἑλλάδα εἶναι αὐτὸς τῆς ἀσυλίας της ἀπὸ τρομοκρατικὰ κτυπήματα τῶν Ἰσλαμιστῶν, γιατί δῆθεν ἡ Ἑλλάδα διατηρεῖ ἄριστες σχέσεις μὲ τὸν Ἀραβικὸ καὶ τὸν Ἰσλαμικὸ κόσμο. Ἂς μὴ ξεχνᾶμε ὅμως ὅτι ἡ Ἑλλάδα εἶναι μέλος τῆς Εὐρωπαϊκῆς Ἕνωσης καὶ τοῦ ΝΑΤΟ καὶ ὡς τέτοια ἀντιμετωπίζεται ἀπὸ τοὺς Ἰσλαμιστές. Οἱ Ἰσλαμιστὲς θεωροῦν τὴν Εὐρώπη γενικότερα ὡς σημαντικὴ βάση γιὰ ἐπιθέσεις ἐναντίον Δυτικῶν συμφερόντων, λόγω τῆς ὕπαρξης Ἰσλαμιστικῶν ἐξτρεμιστικῶν δικτύων μέσα στὶς ἐκτεταμένες Μουσουλμανικὲς κοινότητες, ποὺ κατοικοῦν στὰ Εὐρωπαϊκὰ ἀστικὰ κέντρα, καὶ οἱ ὁποῖες διευκολύνουν τὴ στρατολόγηση μελῶν, ὅπως ἀπέδειξαν οἱ βομβιστικὲς ἐπιθέσεις στὴ Μαδρίτη τὸ 2004 καὶ τὸ Λονδίνο τὸ 2005. Στὴν Ἑλλάδα σήμερα κατοικοῦν περίπου 140 μὲ 160 χιλιάδες Μουσουλμάνοι στὴ Δυτικὴ Θράκη καὶ  1,5 εκατομμύριο Μουσουλμάνοι οἰκονομικοὶ μετανάστες (παράνομοι καὶ μὴ), ποὺ κατοικοῦν κυρίως στὰ μεγάλα ἀστικὰ κέντρα. Ἐπιπρόσθετα σύμφωνα μὲ ἀστυνομικὲς πηγὲς εἰσέρχονται στὴν Ἑλλάδα 1200 Μουσουλμάνοι ἡμερησίως, οἱ μισοὶ ἀπὸ τοὺς ὁποίους εἰσέρχονται παράνομα. Τὸ ἐρώτημα εἶναι ἂν οἱ Μουσουλμάνοι, ποὺ κατοικοῦν στὴν Ἑλλάδα εἶναι εὐάλωτοι στὶς προσπάθειες ριζοσπαστικοποίησής τους ἀπὸ Ἰσλαμιστές. Οἱ Μουσουλμάνοι τῆς Δυτικῆς Θράκης εἶναι μᾶλλον ἀπίθανο νὰ ριζοσπαστικοποιηθοῦν, εἶναι ὅμως ἀρκετὰ πιθανὸ οἱ Μουσουλμάνοι οἰκονομικοὶ μετανάστες νὰ ἀποδειχτοῦν εὐάλωτοι στὴν ριζοσπαστικοποίηση, ὅπως ἔδειξαν οἱ ταραχὲς στὸ κέντρο τῆς Ἀθήνας τὸν Μάϊο τοῦ 2009. Τί πρέπει νὰ γίνει λοιπόν, ὥστε νὰ ἀντιμετωπιστεῖ ἡ ἀπειλὴ τοῦ Ἰσλαμιστικοῦ ἐξτρεμισμοῦ; Τὸ πρῶτο βῆμα εἶναι ἡ σωστὴ ἐνημέρωση τῶν Ἑλλήνων πολιτῶν γιὰ τὴ φύση τῆς Ἰσλαμιστικῆς ἀπειλῆς. Αὐτὴ ἡ ἐνημέρωση πρέπει νὰ ξεκινᾶ ἀπὸ τὸ σχολεῖο καὶ νὰ συνεχίζει στὸ Πανεπιστήμιο. Τὰ ΜΜΕ πρέπει ἐπίσης νὰ συμβάλουν στὴν κατεύθυνση αὐτή. Ἐπίσης οἱ τοπικὲς κοινωνίες πρέπει νὰ ἀναμειχθοῦν ἐνεργὰ σὲ αὐτὴ τὴ διαδικασία, ἀναλαμβάνοντας πρωτοβουλίες ἐνημέρωσης τῶν δημοτῶν. Στὴ Βρετανία γιὰ παράδειγμα ἀποτελεῖ ἀναπόσπαστο κομμάτι τῆς ἀντὶ–τρομοκρατικῆς στρατηγικῆς ἡ ἐφαρμογὴ τοῦ πυλώνα Prevent δηλαδὴ ἡ προσπάθεια ἀποτροπῆς τῶν νεαρῶν Μουσουλμάνων ἀπὸ τὴν υἱοθέτηση τῆς ἀκραίας Ἰσλαμιστικῆς ἰδεολογίας, ποὺ σὲ τελικὴ ἀνάλυση δυσφημεῖ τὸ ἴδιο τὸ Ἰσλάμ. Κάτι ἀντίστοιχο θὰ μποροῦσε νὰ ἐφαρμοστεῖ καὶ στὴν Ἑλλάδα μὲ τὴ συνδρομὴ τῶν τοπικῶν ἀρχῶν. Πιὸ συγκεκριμένα, θὰ μποροῦσε ὁ κάθε Δῆμος σὲ συνεργασία μὲ μετριοπαθεῖς Μουσουλμάνους κληρικοὺς καὶ μὲ τὴν Μουσουλμανικὴ Ἕνωση Ἑλλάδος νὰ ὀργανώσει σεμινάρια ἐπιμόρφωσης τῶν Μουσουλμάνων πάνω στὴν μετριοπαθῆ ἑρμηνεία τῶν λόγων τοῦ Κορανίου. Ἀπὸ ἐκεῖ καὶ πέρα ὁπωσδήποτε χρειάζεται ἐκσυγχρονισμὸς τῶν δυνάμεων ἀσφαλείας καὶ τῆς ΕΥΠ καὶ ἡ στελέχωσή τους μὲ ἐπαγγελματικὰ στελέχη, ποὺ θὰ ἔχουν γνώση τῆς δράσης τῶν τρομοκρατικῶν Ἰσλαμιστικῶν δικτύων, ἔτσι ὥστε ἐγκαίρως νὰ μποροῦν νὰ προλαμβάνουν τρομοκρατικὲς ἐπιθέσεις. Ἐπιπλέον, χρειάζεται ἰδιαίτερη προσοχὴ καὶ ἔλεγχος τῶν πηγῶν χρηματοδότησης τῶν διαφόρων Ἰσλαμικῶν Πολιτιστικῶν Κέντρων καὶ αὐτὸ γιατί ἂν τὰ Κέντρα αὐτὰ χρηματοδοτοῦνται ἀπὸ κράτη, ἰδιῶτες ἢ ὀργανώσεις, ποὺ ὑποστηρίζουν τὶς ἀκραῖες ἰσλαμικὲς ἐκδοχὲς εἶναι πολὺ πιθανὸ νὰ ριζοσπαστικοποιηθοῦν οἱ Μουσουλμανικὲς κοινότητες, ποὺ κατοικοῦν στὴν Ἑλλάδα»

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου