Για μια ανήσυχη ησυχία …! -- του αειμνήστου Ιωάννου Κορναράκη, Καθηγητού Πανεπιστημίου Αθηνών

Αν θα μπορούσε κανείς να διεισδύσει πραγματικά στον πυρήνα της υπαρξιακής αγωνίας του ανθρώπου, που γεννάται από τον πόθο για ενότητα, θα ανακάλυπτε ακριβώς ότι ο πόθος αυτός προδίδει την ψυχική δίψα του ανθρώπου για ησυχία. Είναι γεγονός ότι ο διασπασμένος και διχασμένος εσωτερικά άνθρωπος, εκείνος τουλάχιστον που βιώνει την ανάγκη για ενότητα σαν μια βασική επιδίωξη της ζωής, στο βάθος της εσώτερης ψυχικής υποστάσεώς του λαχταρά την ησυχία. Εξάλλου, εάν ένας διαταραγμένος από εσωτερικές συγκρούσεις και διασπάσεις άνθρωπος κατέληγε στην ψυχική του συγκρότηση και ενοποίηση, το πρώτο αγαθό που θα γευόταν θάταν ασφαλώς η πνευματική ησυχία, σαν έκφραση της αρμονίας των ψυχικών του καταστάσεων και περιεχομένων. Γι’ αυτό το λόγο το ασκητικό βίωμα, η νηπτική πατερική έρημος, θα πρότεινε, σ’ αυτόν που διψά την ενότητα και τον πόθο του απολύτου, να βιώσει στο ψυχικό χώρο της μοναξιάς την ασκητική ησυχία και την «αναχώρηση» από τα πράγματα του κόσμου. Κι’ εδώ βέβαια θα αντιμετώπιζε κανείς μια «παράλογη» ίσως πραγματικότητα, μια ιδιάζουσα κατάσταση ησυχίας και ψυχικής μοναξιάς.

Ἀντορθόδοξος Παιδεία! Λύσεις;

Ὑπάρχουν πολλὲς ἀνὰ τὴν Ἑλλάδα ὀρθόδοξες οἰκογένειες, ποὺ βλέποντας τὶς εἰς βάρος τῆς Παιδείας ἀντιεκκλησιαστικὲς καὶ ἀντεθνικὲς ἐνέργειες τῶν χλιαρῶν ἢ ἀθέων κυβερνητῶν τῶν τελευταίων δεκαετιῶν (μὲ ἀποκορύφωμα τὶς τελευταῖες ἐξελίξεις), τὸ φθοροποιὸ σχολικὸ περιβάλλον καὶ τὰ προβληματικὰ σχολικὰ ἐγχειρίδια - μὲ ἕνα λόγο τὴν οὐσιαστικῶς ἀντορθόδοξο Παιδεία στὴν χώρα μας σήμερα - θὰ προτιμοῦσαν νὰ μὴ στείλουν τὰ παιδιά τους στὰ σχολεῖα. Ὅμως, τί ἐναλλακτικὲς  λύσεις ὑπάρχουν; Παρακάτω θὰ παραθέσουμε μία σειρὰ λύσεων, ἡ ὁποία εἶναι πιθανὸν ὅτι καλύπτη τὶς περισσότερες γνῶμες γιὰ τὴν ἀντιμετώπισι τοῦ προβλήματος. Ἀπὸ τὶς συζητήσεις μας μὲ πολλοὺς κατενοήσαμε ὅτι ὁ καθένας μας ἔχει διαφορετικὴ προσέγγισι στὴν λύσι τῶν προβλήματος, διαφορετικὴ ἀγωνιστικὴ διάθεσι, ἄλλο τρόπο ζωῆς καὶ ποικίλου βαθμοῦ ἀποφασιστικότητα. Εὐλογημένο θὰ ἦταν νὰ φρονούσαμε ὅλοι τὸ ἴδιο. Ἐφ’ ὅσον ὅμως τοῦτο εἶναι λίγο ἕως πολὺ ἀδύνατον, καλὸ θὰ ἦταν, πιστεύουμε, νὰ ἀγωνισθοῦμε πρὸς ὅλες τὶς κατευθύνσεις (ποὺ προτείνονται κάτωθι) ὥστε νὰ καλυφθοῦν ὅλοι, ὅποιο βαθμὸ ἀποφασιστικότητος καὶ νὰ ἔχουν.

O Συναξαριστής της ημέρας.

Τρίτη, 22 Αυγούστου 2017

Αγαθονίκου και συν αυτώ.

Ὁ μάρτυρας Ἀγαθόνικος ἦταν ἀπὸ τὴ Νικομήδεια, καὶ τὸν συνέλαβε ὁ κόμης Εὐτόλμιος, ὁ ὁποῖος, ὅταν ἐπέστρεφε ἀπὸ τὴν περιοδεία του στὸν Πόντο, ὅπου εἶχε πάει γιὰ νὰ καταδιώξει χριστιανούς, στὴν Κάρπη βρῆκε τὸν Ζωτικό, ποὺ τὸν θανάτωσε μαζὶ μὲ τοὺς μαθητές του. Ἐκεῖ ἔμαθε ὅτι ὁ πρίγκιπας τῆς πόλης ἔγινε χριστιανὸς ἀπὸ κάποιο Ἀγαθόνικο. Τότε, συνέλαβε τὸν πρίγκιπα καὶ τὸν Ἀγαθόνικο, καὶ ἀφοῦ τοὺς τιμώρησε μαζὶ μὲ ἄλλους χριστιανούς, κατόπιν ὅλους μαζὶ τοὺς ὁδήγησε στὸν βασιλιά, ποὺ βρισκόταν στὴ Θρᾴκη.

Έλεγαν για τον αββά Παχώμιο ότι κάποτε κηδευόταν το σκήνωμα ενός νεκρού και ότι το συνάντησε ο αββάς στον δρόμο.

Βλέπει δύο αγγέλους να ακολουθούν τον νεκρό πίσω από το νεκροκρέβατο. Απόρησε γι αυτούς και παρακάλεσε τον Θεό να του αποκαλύψει το γεγονός. Τον πλησιάζουν οι δύο άγγελοι. Τους ρωτάει: «Γιατί εσείς που είστε άγγελοι ακολουθείτε τον νεκρό;»
Και του λένε οι άγγελοι: «Ο ένας από μας είναι της Τετάρτης κι ο άλλος της Παρασκευής. Αυτός ως τη μέρα που πέθανε δεν παρέλειπε να νηστεύει Τετάρτη και Παρασκευή, γι αυτόν τον λόγο ακολουθήσαμε πίσω από το σκήνωμά του. Επειδή λοιπόν μέχρι τον θάνατό του τήρησε τη νηστεία, κι εμείς μ΄ αυτόν τον τρόπο δοξάσαμε αυτόν που έκανε αγώνα ενώπιον του Κυρίου». Και μόλις τ΄ άκουσε ο διάβολος έγινε άφαντος.

H Θεοτόκος -- Ως προεγνωσμένον και κρύφιον Μυστήριον της Αγίας Τριάδος και ως Μήτηρ της Νοεράς Ησυχίας εις τα Άγια των Αγίων

Ιλιγγιά ο ανθρώπινος νους προ του ασυλλήπτου Θεολογικού Μυστηρίου της Υπεραγίας Θεοτόκου και Αειπαρθένου Μαρίας και ο ανθρώπινος λόγος μένει άφωνος και σιωπών, γιατί αδυνατεί να εκφράση το ασύλληπτο, απερινόητο, άρρητο και ανέκφραστο αυτό μυστήριο της ευσεβείας!...                                                                                                                                                         
Γιατί όντως και «ομολογουμένως μέγα εστί το της ευσεβείας μυστήριον· Θεός εφανερώθη εν σαρκί(1)» δια της Θεοτόκου. Γιατί η Παρθένος εγέννησε «εν σαρκί», τον ενυπόστατο Λόγο του Πατρός, την ενυπόστατη Αλήθεια και Ζωή(1α) και έγινε η ουράνιος παστάς του Λόγου, που μέσα Της ετελεσιουργήθη το μέγα Μυστήριο της υποστατικής ενώσεως θείας και ανθρωπίνης φύσεως. Γι΄ αυτό ο ιερός Ιωάννης ο Δαμασκηνός θεολογεί: «Δικαίως και αληθώς Θεοτόκον την Αγίαν Μαρίαν ονομάζομεν· τούτο γαρ όνομα, άπαν το μυστήριον της οικονομίας συνίστησιν»(2). Αυτό σημαίνει ότι το Μυστήριο της Θεοτόκου, ως συνιστών και εκφράζον «άπαν το μυστήριον της θείας οικονομίας», είναι «κρύφιον».

Γεννήστε παιδιά, περισσότερα παιδιά! -- Του Στέλιου Παπαθεμελή*

Τραγική η επωδός των κυβερνώντων προς τους αντιπάλους τους: «και σεις τα ίδια κάνατε!». Σε απλά ελληνικά κλέψατε εσείς, κλέβουμε και εμείς (ο κλέψας του κλέψαντος), διορίζατε εσείς, διορίζουμε και εμείς (=καταπολέμηση της ανεργίας κατά τον πιο επικίνδυνο τρόπο). Ό,τι (αρνητικό) κάνατε ε’ αυτό κάνουμε και μείς!...
Η Τράπεζα Αττικής πούλησε «κόκκινα δάνεια» 1,3 δισ μόλις με 70 εκ. €. Το ανήθικο και εν ταυτώ βαθύτατα άδικον του πράγματος έγκειται στο ότι, δεν κλήθηκαν προηγουμένως οι δανειολήπτες να αποπληρώσουν με αυτό το ποσό την οφειλή τους οπότε θα έκλεινε εκεί η υπόθεση, άπαξ διά παντός. Έτσι τώρα αρχίζει η μεγαλύτερή τους τραγωδία.  Και η μεν δανείστρια Τράπεζα ικανοποιήθηκε, κατά κάποιο τρόπο, με τα 70 εκ. τα Κοράκια όμως που πλήρωσαν μόλις 70 εκ., διεκδικούν από τους δανειολήπτες 1,3 δισ. = το 20πλάσιο!

Τώρα δοκιμάστε κι άλλο υποπροϊόν, διεθνούς ακτινοβολίας, οικουμενισμό τον λένε…

Ο Ανώνυμος άφησε ένα σχόλιο για την ανάρτησή σας "Ίσως να μην αρέσει σε μερικούς. Το...":

Θα τ΄αφήσουν νομίζετε; Είδαν κι έπαθαν να αλώσουν την ορθοδοξία με κάθε τρόπο, τώρα που κρατούν τα ηνία θα τα χαλαρώσουν; Από το 1204 μαρτυράμε, ίσως και λίγο νωρίτερα, αλλά από εκείνη την αποφράδα μέρα ουσιαστικά πήραμε τη κάτω βόλτα. Και ήρθαν οι Τούρκοι απ΄την ανατολή, ήρθαν οι Φράγκοι από τη δύση, πίεζαν οι Σλάβοι από το βορρά, η Μεσόγειος μας έσωσε από την Αραβοποίηση!. Απ΄ αυτούς τη γλυτώσαμε με δεκάδες επιδρομές και λεηλασίες. Εκείνοι όμως που άφησαν το στίγμα τους είναι οι Τούρκοι, εξισλάμισαν το μισό μικρασιατικό πληθυσμό, έσφαξαν ή εξανδραπόδισαν τον άλλο μισό και εδραιώθηκαν. Δε πρόλαβαν οι Φράγκοι να το κάνουν, αντιμετώπιζαν αντιστάσεις κατά τόπους από τον ορθόδοξο κλήρο και λαό, ενώ οι Τούρκοι πιο διπλωμάτες διδακτοί από τους Ρωμιούς- Βυζαντινούς από τις ευκαίρως-ακαίρως άριστες σχέσεις τους, κατάφεραν να πετύχουν εκείνο που δε μπόρεσαν οι Λατίνοι από την εποχή των Ρωμαικών κατακτήσεων!

Πανηγύρισε ἡ Ἀνδρώα Κοινοβιακή Μονή Μεταμορφώσεως Σωτῆρος, Κουβαρᾶ Ἀττικῆς, τή Μεταμόρφωση τοῦ Σωτῆρος Χριστοῦ

Κατά τήν Κτιτορική Ἁγιορειτική τάξη καί τήν ἐκκλησιαστική παράδοση

Μέ πολύωρη κατανυκτική Ἀγρυπνία, κατά τό μοναστικό τυπικό, πανηγύρισε τή Δεσποτική Ἑορτή τῆς Θείας Μεταμορφώσεως τοῦ Σωτῆρος, ἡ φερώνυμη Ἀνδρώα Ἱερά Μονή στόν Κουβαρᾶ Ἀττικῆς.
Τὀ ἱστορικό αὐτό Κοινόβιο, τό ὁποῖο ἱδρύθηκε τό 1934 ὑπό τοῦ Ἁγιορείτου Ἱερομονάχου καί περιφήμου Πνευματικοῦ Ματθαίου (Καρμπαδάκη), εἶναι ἀπό τῆς ἱδρύσεώς του ἄβατο στίς γυναῖκες καί τηρεῖ τό Ἁγιορειτικό Τυπικό στή ζωή τῆς Ἀδελφότητός του.
Ἡ καθιερωμένη, κατά τήν πανήγυρη τῆς Μονῆς, Ἀγρυπνία γίνεται ἐτησίως πόλος ἕλξεως ὅλο καί περισσοτέρων πιστῶν καί προσκυνητῶν, μεταξύ τῶν ὁποίων πολλοί νέοι, χάρη στήν πιστή τήρηση ἐκ μέρους τῶν ἐνασκουμένων σ' αὐτήν Πατέρων τῆς γνησίας μοναχικῆς καί ἐκκλησιαστικῆς Παραδόσεως.

Ίσως να μην αρέσει σε μερικούς. Το σχόλιο είναι από τον «ΟΡΘΟΔΟΞΟ ΤΥΠΟ» με τίτλο : ΚΑΙΡΟΣ ΕΙΝΑΙ.

Καιρός είναι νομίζομεν να συνταχθούν αι δυνάμεις της αγίας μας Ορθοδοξίας επί το μαχητικώτερον και ουσιωδέστερον. Και αντί να κατατριβώμεθα περί μικρά, εις καινοσπουδίας, και εις σκληράς διώξεις των πιστών του παλαιού ημερολογίου, οι οποίοι – κατά κανόνα – και συντηρητικοί το φρόνημα είναι και ευσεβείς και εθνικόφρονες, να κηρύξωμεν ανυποχώρητον ιδεολογικόν πόλεμον, εναντίον όλων των παντοειδών αιρετικών, που ασύδοτοι απεργάζονται την υπονόμευσιν της αγίας μας πίστεως και την φθοράν και την αποσύνθεσιν των πατροπαραδότων Ορθοδόξων βιωμάτων μας. Διότι εν τη ουσία και τη πραγματικότητι και ο Χιλιασμός και ο Μασωνισμός και ο Οικουμενισμός και ο Ουμανισμός παραμένουν τελείως ελεύθεροι εις το φθοροποιόν της ιστορικής σαρκός και θανασίμως υπονομευτικόν της ψυχικής του Έθνους αλκής έργου των.


«Ο.Τ.» αρ. φ. 141