O Συναξαριστής της ημέρας.
Σάββατο, 10
Ιουνίου 2017
Αλεξάνδρου και
Αντωνίνης μαρτύρων, ιερομάρτυρος Τιμοθέου επισκόπου Προύσης, Θεοφάνους και
Πανσέμνης οσίων.
Οἱ Ἅγιοι
Μάρτυρες Ἀλέξανδρος καὶ Ἀντωνίνα κατάγονταν ἀπὸ τὴν πόλη τῶν Κοδράμων ἢ
Κροδάμων ἢ Καρδάμων καὶ εἶναι ἄγνωστο πότε ἄθλησαν. Ἀπὸ αὐτοὺς ἡ Ἀντωνίνη,
ἀφιερωθείσα στὸν Χριστό, διῆγε βίο σώφρονα, λατρεύουσα τὸν Θεὸ καὶ καταγινομένη
σὲ ἀγαθοεργίες καὶ ἐλεημοσύνες, ἑλκύοντας διὰ τῶν ἔργων καὶ τῶν λόγων της
εἰδωλολάτριδες γυναῖκες πρὸς τὸν Χριστιανισμό. Γιὰ τὴ θεοφιλὴ αὐτὴ δράση της
καταγγέλθηκε στὸν ἡγεμόνα Φῆστο καὶ ἐκλείσθηκε σὲ οἶκο ἀνοχῆς πρὸς διαφθορά,
ἐπειδὴ ὁμολόγησε τὸ Ὄνομα τοῦ Κυρίου. Ἐκεῖ παρέμεινε ἐπὶ τρεῖς ἡμέρες νηστικὴ
καὶ στὴ συνέχεια ὁδηγήθηκε ἐκ νέου ἐνώπιον τοῦ ἡγεμόνος.
π. Ευθύμιος Τρικαμηνάς: Συνοπτική διδασκαλία του Οσίου Θεοδώρου του Στουδίτου δια το Σχίσμα.
1. Η Εκκλησία είναι μία και δεν σχίζεται.
2. Όσοι έχουν διεστραμμένη πίστι και ζωή
αποκόπτονται και απομακρύνονται αυτομάτως από την Εκκλησία, όπως από τον παράλιο
βράχο τα αφρίζοντα κύματα.
3. Αποκόπτονται από την Εκκλησία και όσοι
ακολουθούν τους ποιμένας και επισκόπους, οι οποῖοι έχουν αιρετικά φρονήματα.
4. Η αποκήρυξις όλων των αιρέσεων και η πλήρης
αποδοχή των όρων και κανόνων των εγκεκριμένων οικουμενικών και τοπικών συνόδων,
αποτελεί απόδειξι του ότι κάποιος ανήκει στην Εκκλησία.
5. Η ένστασις και αποτείχισις από τους κακώς
φρονούντας επισκόπους δεν είναι σχίσμα από την Εκκλησία, αλλά αποφυγή σχισμάτων
και επικράτησις της αληθείας.
6. Οι έχοντες διεστραμμένη και αιρετική πίστι
δεν αποτελούν μέλη της Εκκλησίας, έστω και αν είναι επίσκοποι και σύνοδοι.
7. Όποιος υποπέση σε σχίσμα, υπό την έννοια που
προαναφέρθηκε, και παρασύρη και άλλους σ' αυτό, δεν σώζεται έστω και αν έχει
επιτελέσει το έργο του Προδρόμου Ιωάννου, αν δεν διορθωθή.
***
Ο Ανώνυμος άφησε ένα σχόλιο για την ανάρτησή σας "π. Ευθ...": Αυτή η καραμέλα της αποτείχισης θα πρέπει κάποια μέρα να λιώσει στο στόμα. Να μην έχουν το ίδιο ανακυκλώσιμο υλικό και να το μηρυκάζουν. Η αποτείχιση ήδη έχει συμβεί μόνο που λίγοι, ελάχιστοι το έχουν αντιληφθεί. Υπάρχει εδώ και καιρό και είναι η επιστροφή στις πατροπαράδοτες καταβολές, αυτό που λένε κάποιοι με κακεντρέχεια ως παλαιό ημερολόγιο, για να αναβαθμίσουν τάχα τις νεωτερίστικες φληνάφλιες αρλούμπες τους.
«ΕΓΩ ΕΙΜΑΙ ΑΥΤΟΣ ΠΟΥ ΘΑ ΠΑΡΕΙΣ ΑΥΡΙΟ...» -- (ΣΥΓΚΛΟΝΙΣΤΙΚΟ ΓΕΓΟΝΟΣ)
Διηγείται
ο Πατήρ Ιάκωβος Τσαλίκης: Κάποτε μια χριστιανή εξομολογήθηκε σε αυτόν στο
παρεκκλησάκι του Αγίου Χαραλάμπους.
Μετά την εξομολόγηση, ενώ παρέμειναν οι δικοί της, για να πάρουν σειρά, εκείνη κατέβηκε στον κεντρικό Ναό και μπήκε μέσα να προσκυνήσει. Ο Ναός ήταν άδειος. Άναψε ένα κεράκι και άρχισε να προσκυνάει τις εικόνες. Και τότε είδε, για μια στιγμή την Ωραία Πύλη ανοικτή και πάνω στην Αγία Τράπεζα να κάθεται ένας ωραίος ξανθός νέος.
Μόλις τον είδε, του έβαλε τις φωνές:
- Δεν ντρέπεσαι, του είπε, να κάθεσαι πάνω στην Αγία Τράπεζα; Κατέβα κάτω γρήγορα, βγες έξω... Αλλά τέτοιοι είστε εσείς οι νέοι, κακομαθημένοι, ασεβείς, χαραμοφάηδες, τεμπέληδες, μακρυμάλληδες, αναρχικοί ... Και ποιος ξέρει τι άλλα του είπε!
Αλλά ο νέος την διέκοψε και με πολύ γλυκιά και ουράνια φωνή της είπε:
- κι εσύ, γιατί δεν εξομολογήθηκες λίγο πριν την τάδε αμαρτία, που έκανες; Και της είπε ακριβώς την αμαρτία.
Εκείνη τα έχασε, αποσβολώθηκε, έμεινε άφωνη από την αποκάλυψη αυτή του Νέου.
-Κι εσύ, ποιος είσαι; τον ρώτησε ψελλίζοντας και τρέμοντας.
-Εγώ είμαι Αυτός, που θα πάρεις αύριο, είπε και εξαφανίστηκε.
Μόλις συνήλθε, έτρεξε προς το πατέρα Ιάκωβο φωνάζοντας πανικόβλητη για το τι είδε και το τι της συνέβη.....
Μετά την εξομολόγηση, ενώ παρέμειναν οι δικοί της, για να πάρουν σειρά, εκείνη κατέβηκε στον κεντρικό Ναό και μπήκε μέσα να προσκυνήσει. Ο Ναός ήταν άδειος. Άναψε ένα κεράκι και άρχισε να προσκυνάει τις εικόνες. Και τότε είδε, για μια στιγμή την Ωραία Πύλη ανοικτή και πάνω στην Αγία Τράπεζα να κάθεται ένας ωραίος ξανθός νέος.
Μόλις τον είδε, του έβαλε τις φωνές:
- Δεν ντρέπεσαι, του είπε, να κάθεσαι πάνω στην Αγία Τράπεζα; Κατέβα κάτω γρήγορα, βγες έξω... Αλλά τέτοιοι είστε εσείς οι νέοι, κακομαθημένοι, ασεβείς, χαραμοφάηδες, τεμπέληδες, μακρυμάλληδες, αναρχικοί ... Και ποιος ξέρει τι άλλα του είπε!
Αλλά ο νέος την διέκοψε και με πολύ γλυκιά και ουράνια φωνή της είπε:
- κι εσύ, γιατί δεν εξομολογήθηκες λίγο πριν την τάδε αμαρτία, που έκανες; Και της είπε ακριβώς την αμαρτία.
Εκείνη τα έχασε, αποσβολώθηκε, έμεινε άφωνη από την αποκάλυψη αυτή του Νέου.
-Κι εσύ, ποιος είσαι; τον ρώτησε ψελλίζοντας και τρέμοντας.
-Εγώ είμαι Αυτός, που θα πάρεις αύριο, είπε και εξαφανίστηκε.
Μόλις συνήλθε, έτρεξε προς το πατέρα Ιάκωβο φωνάζοντας πανικόβλητη για το τι είδε και το τι της συνέβη.....
ΑΙΤΟΥΜΕΘΑ ΕΝΑ ΘΑΥΜΑ ΓΙΑ ΤΟ ΤΑΜΑ
ΕΤΗΣΙΕΣ ΤΑΚΤΙΚΕΣ
ΓΕΝΙΚΕΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΕΙΣ
ΓΙΑ ΤΟ ΤΑΜΑ ΤΟΥ ΕΘΝΟΥΣ
ΚΑΙ
ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΟΡΘΟΔΟΞΟ ΣΥΝΔΕΣΜΟ
9.6.2017
Διὰ ἀτομικῆς προσκλήσεως ἔχουμε
ἐνημερώσει τὰ μέλη μας, τοῦ «ΣΩΜΑΤΕΙΟΥ ΟΙ ΦΙΛΟΙ ΤΟΥ ΤΑΜΑΤΟΣ ΤΟΥ ΕΘΝΟΥΣ» καὶ ΤΟΥ
«ΔΙΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΣΥΝΔΕΣΜΟΥ Ο ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΠΑΥΛΟΣ» ὅτι οἱ ἐτησίες Γενικὲς Συνελεύσεις μας θὰ λάβουν χώραν ὁριστικὰ τὴν Τετάρτην
21.6.2017 εἰς τὴν ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΦΙΛΩΝ ΤΟΥ ΛΑΟΥ, Εὐριπίδου 12, Ἀθήνα ἀρχίζοντας τὴν
18ην ὥρα.
π. Θεόδωρος Ζήσης : Τὸ ναρκωτικὸ τοῦ Οἰκουμενισμοῦ
«Ἔπαυσαν οἱ ἄνθρωποι νὰ διακρίνουν μεταξὺ ὀρθοῦ καὶ ἐσφαλμένου,
μεταξὺ ἀληθείας καὶ πλάνης. Τὸ ναρκωτικὸ τοῦ Οἰκουμενισμοῦ, τῆς νέας αὐτῆς
θρησκείας τοῦ Ἀντιχρίστου, τῆς Παναιρέσεως αὐτῆς κατὰ τὸν Γέροντα Ἰουστίνο
Πόποβιτς, διδόμενο κατὰ μικρὲς δόσεις ἐπὶ δεκαετίες καὶ καλυμμένο μὲ
ὀρθοδοξοφανὲς περικάλυμμα σὰν τὴν Οὐνία, μὲ παρερμηνευόμενα χωρία τῆς Ἁγίας Γραφῆς
καὶ τῶν Πατέρων τῆς Ἐκκλησίας, ἔχει ναρκώσει τὶς συνειδήσεις τῶν περισσοτέρων
καὶ μάλιστα πολλῶν κληρικῶν καὶ θεολόγων. Ἔχει δημιουργήσει μία φανταστική,
ψεύτικη ἀτμόσφαιρα εἰρήνης καὶ ἑνότητος μὲ τὸν δῆθεν διάλογο τῆς ἀγάπης, μέσα
στὴν ὁποία ἀναπαύονται μακάρια τὰ πλήθη, ποὺ παίρνουν ἀνυποψίαστα καὶ δωρεὰν
ἀπὸ τὰ μέσα ἐνημέρωσης τὸ χαπάκι τῆς οἰκουμενιστικῆς ἡρωίνης».
***
Ο telemaxos doumanis άφησε ένα σχόλιο για την ανάρτησή σας "π. Θ...":
Πόσα χρόνια αρθρογραφίας, καταγγελιών, πύρινων κυριγμάτων αλλά ουσία μηδέν ,διότι -Πάντα χορηγεί το Πνεύμα το άγιον. Βρύει προφητείας, ιερέας τελιοί, αγραμμάτους σοφίαν εδίδαξεν, αλιείς θεολόγους ανέδειξεν. Όλον συγκροτεί τον θεσμόν της Έκκλησίας... , όταν όμως βλασφημείς το πνεύμα το Άγιον ως μή άρτια λαλήσαν δια των Αγίων , και διαστρεβλώνεις, ψεύδεσαι , αποσιωπείς κανόνες αγίων συνόδων , πως να ενεργήσει και να σου δώσει πνεύμα ταπείνωσης ,ομολογίας και θυσίας υπέρ της του Θεού Ορθοδόξου και αμώμου ημών Πίστεως! Ο γέρων φιλόθεος Ζερβάκος το 1965 έλεγε, παλαιότερα ξαναέλεγε, και ξαναέλεγε ,αλλά πέθανε μέσα στην παναίρεση του οικουμενισμού. Εύχομαι στους σημερινούς -αγωνιστάς - και αρθρογράφους - όσοι πραγματικά φοβούνται τον Θεό, να τους δώσει την δύναμη να επιστρέψουν στην Εκκλησία του, και να γίνουν η οδός και οι οδηγοί για τους χριστιανούς που αυτή την στιγμή πελαγοδρομούν μέσα στο πέλαγος των αιρέσεων που έχουν κατακλύσει την λεγόμενη Ορθόδοξη Ανατολική Εκκλησία !
Ο ΦΙΛΟΘΕΟΣ ΖΕΡΒΑΚΟΣ ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΠΑΠΙΚΗΣ ΕΙΣΒΟΛΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΝΗΣΤΕΙΑΣ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΑΠΟΣΤΟΛΩΝ . Ως γνωστόν με το νέον γρηγοριανόν ημερολόγιον του ΠΑΠΑ κάθε ολίγα χρόνια καταργείται τελείως ή ελαττώνεται κάτω των ορίων η νηστεία των Αγίων Αποστόλων , ένα άρθρο από τον «Ορθόδοξο Τύπο» του έτους 1965
https://xristianorthodoxipisti.blogspot.gr/2017/06/1965.html
Πόσα χρόνια αρθρογραφίας, καταγγελιών, πύρινων κυριγμάτων αλλά ουσία μηδέν ,διότι -Πάντα χορηγεί το Πνεύμα το άγιον. Βρύει προφητείας, ιερέας τελιοί, αγραμμάτους σοφίαν εδίδαξεν, αλιείς θεολόγους ανέδειξεν. Όλον συγκροτεί τον θεσμόν της Έκκλησίας... , όταν όμως βλασφημείς το πνεύμα το Άγιον ως μή άρτια λαλήσαν δια των Αγίων , και διαστρεβλώνεις, ψεύδεσαι , αποσιωπείς κανόνες αγίων συνόδων , πως να ενεργήσει και να σου δώσει πνεύμα ταπείνωσης ,ομολογίας και θυσίας υπέρ της του Θεού Ορθοδόξου και αμώμου ημών Πίστεως! Ο γέρων φιλόθεος Ζερβάκος το 1965 έλεγε, παλαιότερα ξαναέλεγε, και ξαναέλεγε ,αλλά πέθανε μέσα στην παναίρεση του οικουμενισμού. Εύχομαι στους σημερινούς -αγωνιστάς - και αρθρογράφους - όσοι πραγματικά φοβούνται τον Θεό, να τους δώσει την δύναμη να επιστρέψουν στην Εκκλησία του, και να γίνουν η οδός και οι οδηγοί για τους χριστιανούς που αυτή την στιγμή πελαγοδρομούν μέσα στο πέλαγος των αιρέσεων που έχουν κατακλύσει την λεγόμενη Ορθόδοξη Ανατολική Εκκλησία !
Ο ΦΙΛΟΘΕΟΣ ΖΕΡΒΑΚΟΣ ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΠΑΠΙΚΗΣ ΕΙΣΒΟΛΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΝΗΣΤΕΙΑΣ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΑΠΟΣΤΟΛΩΝ . Ως γνωστόν με το νέον γρηγοριανόν ημερολόγιον του ΠΑΠΑ κάθε ολίγα χρόνια καταργείται τελείως ή ελαττώνεται κάτω των ορίων η νηστεία των Αγίων Αποστόλων , ένα άρθρο από τον «Ορθόδοξο Τύπο» του έτους 1965
https://xristianorthodoxipisti.blogspot.gr/2017/06/1965.html
Κάποτε ρώτησε ὁ Ἀββᾶς Ἰωσὴφ τὸν Ὅσιο Σισώη.
-
Πόσο καιρὸ χρειάζεται ὁ ἄνθρωπος νὰ κόψη τὰ πάθη;
- Τὰ χρονικὰ διαστήματα θέλεις νὰ μάθης; Ἀπάντησε ὁ Ὅσιος.
- Ναί, τοῦ ἀπάντησε ὁ Ἀββᾶς.
- Τὴν ὥρα ποὺ ἔρχεται τὸ πάθος, ἀμέσως κόψε το, ἀπάντησε ὁ Ὅσιος. Διότι ἐὰν δὲν τὸ κόψης, λέγει ὁ Σολομών, «δι᾽ ὧν τις ἁμαρτάνει, διὰ τούτων κολάζεται» (Σοφία Σολ. 11-17).
- Τὰ χρονικὰ διαστήματα θέλεις νὰ μάθης; Ἀπάντησε ὁ Ὅσιος.
- Ναί, τοῦ ἀπάντησε ὁ Ἀββᾶς.
- Τὴν ὥρα ποὺ ἔρχεται τὸ πάθος, ἀμέσως κόψε το, ἀπάντησε ὁ Ὅσιος. Διότι ἐὰν δὲν τὸ κόψης, λέγει ὁ Σολομών, «δι᾽ ὧν τις ἁμαρτάνει, διὰ τούτων κολάζεται» (Σοφία Σολ. 11-17).
Εκκλησία και κόσμος --- του αειμνήστου Στεργίου Σάκκου Ομ. Καθηγητού Α.Π.Θ.
Η αγάπη του Θεού
αγιάζει τον κόσμον
Είναι κάποιες
αλήθειες παλιές, αλλά όχι ξεπερασμένες. Άφθορες από το πέρασμα του χρόνου,
αδιάσειστες από τους σεισμούς και αδιάφθορες από τους συρμούς των καιρών μένουν
φωτεινά μετέωρα. Φέγγουν στα σκοτάδια αυτού του κόσμου και κοντρολάρουν την
πορεία μας μέσα σ΄ αυτόν. Διευκρινίζω ότι χρησιμοποιώ τη λέξη «κόσμος» με την
ειδική έννοια, που της δίνει ο λόγος του Θεού· «ο κόσμος όλος εν τω πονηρώ
κείται» (Α΄ Ιω. 5: 19). Ο κόσμος παραδομένος στον πονηρό, που τον ανακηρύσσει άρχοντα
και κοσμοκράτορα του αιώνος τούτου, αντιτίθεται συνειδητά στο θέλημα του Θεού.
Είναι εντούτοις, θαυμαστό ότι αυτός ο πονηρός κόσμος συνιστά το άμεσο
αντικείμενο της αγάπης του Θεού.
ΑΙ ΘΛΙΨΕΙΣ ΚΑΙ ΟΙ ΔΙΩΓΜΟΙ ΤΩΝ ΕΥΣΕΒΩΝ -- του Πρεσβ. Διονυσίου Τάτση
«Πολλοι
ἱεροκήρυκες, ἀπευθυνόμενοι σὲ κοσμικοὺς καὶ ἁμαρτωλούς, συχνὰ τοὺς προβάλλουν τὸν
ἰσχυρισμὸ πὼς τάχα θὰ γίνουν χαρούμενοι κι εὐτυχισμένοι καὶ θ᾽ ἀλλάξει ἡ ζωή
τους, ἂν ἀκολουθήσουν τὸ δρόμο τῶν θείων ἐντολῶν. Ἄραγε εἶναι ὀρθὸς ὁ ἰσχυρισμὸς
αὐτός;», ρώτησα τὸ Νήφωνα. «Ὁ
ἴδιος ὁ Χριστὸς πάνω στὴ γῆ ὑπέφερε κι ἐμεῖς οἱ ἔσχατοι θὰ εἴμαστε πάντοτε
χαρούμενοι κι εὐτυχεῖς; Θὰ τολμοῦσα νὰ πῶ ὅτι ὅσο προοδεύουμε στὴν κατὰ Θεὸν
ζωή, τόσο θ᾽ αὐξάνονται οἱ πειρασμοὶ καὶ τὰ χτυπήματα τοῦ διαβόλου καὶ τῶν ὀργάνων
του. Ἂς
θυμούμαστε τοὺς λόγους τοῦ Ἀποστόλου Παύλου: “Διὰ πολλῶν θλίψεων δεῖ ἡμᾶς εἰσελθεῖν
εἰς τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ” καὶ “πάντες οἱ θέλοντες εὐσεβῶς ζῆν ἐν Χριστῷ Ἰησοῦ
διωχθήσονται”.