Ὅπως γνωρίζουμε ἀπὸ τὴν Ὀρθόδοξη Δογματικὴ τὸ τρίτο πρόσωπο
τῆς Ἁγίας Τριάδος εἶναι τὸ Πανάγιο Πνεῦμα. Ἐὰν ὁ Θεάνθρωπος Κύριος εἶναι ἡ
κεφαλὴ τῆς Ὀρθόδοξης Ἐκκλησίας μας, τὸ Πανάγιο Πνεῦμα εἶναι ἡ ψυχή της. Εἶναι τὸ
“πλήρωμα τοῦ τὰ πάντα ἐν πᾶσι πληρουμένου»1. Τὸ Πανάγιο Πνεῦμα ἐκπορεύεται ἀπὸ
τὸν Πατέρα καὶ στέλλεται μέσῳ τοῦ Υἱοῦ. Τὸ “filioque” εἶναι παπικὴ αἵρεση. Ὁ
Ἱερὸς Καβάσιλας, ἀναφερόμενος στὸ Τρίτο Πρόσωπο τῆς Ἁγ. Τριάδος, λέει χαρακτηριστικά: “Ὁ Σωτὴρ γιʼ αὐτὸ ἀπέστειλε τὸν ἄλλον Παράκλητο, τὸ Πνεῦμα τὸ Ἅγιο, γιὰ νὰ μένη μαζί μας αἰωνίως”2.
Τὸ Ἅγιο Πνεῦμα ζωογονεῖ τὴν Ἐκκλησία καὶ τὴν πληροῖ θεότητος. Ἑπομένως εἶχε
δίκαιο ὁ Ἅγιος Εἰρηναῖος, ὅταν ἔλεγε: «ubi Ecclesia, ibi et Spiritus Dei, et ubi Spiritus Dei, illie Ecclesia, et omnis gratia». (Ὅπου Ἐκκλησία, ἐκεῖ
καὶ Πνεῦμα Ἅγιον, ἐκεῖ Ἐκκλησία καὶ πᾶσα χάρις)3.
Τὸ Πνεῦμα τὸ Ἅγιο ἦταν παρὸν τόσο στὸ ἔργο τῆς
Δημιουργίας τοῦ κόσμου, ὅσο καὶ στὸ ἔργο τῆς ἀναδημιουργίας καὶ ἀπολυτρώσεως.
Όλη η θεωρία περί της εκπορεύσεως του Ελέους και της χάρης που δίδεται για κάθε αμαρτία από την καρδιά του Χριστού και μετέπειτα και της Παναγίας που οι παπικοί τόσο κοπιάζουν να επιτύχουν ειδικά κατά την εορτή του Θείου Ελέους που ατενίζουν ακόμη και τον ήλιο εξελίχθηκε δυστυχώς από αυτή την πρώτη διαστροφή του φιλιόκβε....
Αλέξανδρος
***
Ο Αλέξανδρος
άφησε ένα σχόλιο για την ανάρτησή σας
"ΤΟ ΤΡΙΤΟΝ ΠΡΟΣΩΠΟΝ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΤΡΙΑΔΟΣ -- Τὸ
φιλι...":
Όλη η θεωρία περί της εκπορεύσεως του Ελέους και της χάρης που δίδεται για κάθε αμαρτία από την καρδιά του Χριστού και μετέπειτα και της Παναγίας που οι παπικοί τόσο κοπιάζουν να επιτύχουν ειδικά κατά την εορτή του Θείου Ελέους που ατενίζουν ακόμη και τον ήλιο εξελίχθηκε δυστυχώς από αυτή την πρώτη διαστροφή του φιλιόκβε....
Αλέξανδρος