Αγιοποιήσεις -- Του Αθανασίου Σακαρέλλου, θεολόγου

Με την ευκαιρία αυτή, θέλουμε να αναφερθούμε σ’ αυτό που γράφει ο Μisha στην προηγούμενη καταχώρησή του στην ιστοσελίδα αυτή. 

Γράφει, ότι στο θέμα της μη «κοινωνίας» με τη Υπερόρια Ρωσική Σύνοδο, αναφέρομαι στους λεγόμενους «Ματθαιϊκούς ή, κάποια απ’ τις παρατάξεις» των Παλαιοημερολογιτών. Όχι! Δεν αναφέρομαι, ούτε στους λεγόμενους Ματθαιϊκούς, ούτε σε άλλη Παράταξη. Αναφέρομαι στην Εκκλησία του Χριστού, μετά το 1924, στην οποία σήμερα Αρχιεπίσκοπος είναι ο Χρυσόστομος Κιούσης.
 
Η Εκκλησία αυτή και τυπικά το 1982 έκοψε κάθε εκκλησιαστική «κοινωνία» με τους Ρώσους Επισκόπους της Διασποράς. Λέω «και τυπικά», γιατί ουσιαστικά είχε κόψει πολλά χρόνια πιο μπροστά. Δεν γνωρίζω το πόσα χρόνια προηγουμένως είχαν να συλλειτουργήσουν. Κοινωνικές σχέσεις μεταξύ των επισκόπων της Εκκλησίας του Παλαιού Ημερολογίου και της Υπερόριας αυτής συνόδου υπήρχαν, όχι όμως μυστηριακές και λειτουργικές.
 
Στην ενθρόνιση του Ρώσου Μητροπολίτη Λαύρου, όπως με είχε πληροφορήσει τότε, το 2001, ο Μητροπολίτης Παύλος, επειδή τον είχε προσκαλέσει ο ίδιος ο Λαύρος, είχε μεταβεί μετά την τελετή της ενθρόνισής του και συνέφαγε μαζί του στην Τράπεζα. Αυτά τα γνωρίζω από τον ίδιο τον Μητροπολίτη Παύλο, τα οποία μου είπε σε ανύποπτο χρόνο.
 
Προφανώς δεν έχει να επικαλεστεί κάποιο συλλείτουργο μεταξύ επισκόπων ή άλλων κληρικών της Εκκλησίας του Παλαιού Ημερολογίου και της Ρωσικής Συνόδου, γιατί δεν υπάρχει. Το «περισσόν εκ του πονηρού εστί» και εδώ αγαπητέ φίλε Μ
isha. 

Κατά τα άλλα, αναμένω «εναγωνίως» την απάντησή σου στις αναπάντητες μέχρι τώρα ερωτήσεις!
Αδελφέ μου Misha, καταλαβαίνω τη δυσκολία σου να απαντήσεις στο ερώτημά μου αν θεωρείς τον Αθηναγόρα Ορθόδοξο η αιρετικό! Το ίδιο ισχύει και για το ερώτημά μου για τον Πατριάρχη σου, Βαρθολομαίο! 

EKTAKTO! Ο Θεσσαλονίκης Άνθιμος τιμωρεί ''άρον άρον'' τον π. Νικόλαο Μανώλη πριν αυτός απολογηθεί


Με καραμπινάτες παρατυπίες συνεχίζει επιτιθέμενος ο  μητροπολίτης Θεσσαλονίκης κ. Άνθιμος, κατά του πρωτοπρ. Νικολάου Μανώλη. Παραβιάζοντας νόμους και κανονισμούς, μετά την απαράδεκτη κλήση σε απολογία που δημοσιεύσαμε εδώπριν ακόμη απολογηθεί ο π. Νικόλαος, και ενώ η διαδικασία βρίσκεται σε εξέλιξη, ο μητροπολίτης κ. Άνθιμος, απέστειλε νέο μητροπολιτικό έγγραφο ντροπής, με το οποίο, τιμωρεί βαρύτατα τον πνευματικό μας πατέρα, καταλύοντας κάθε αίσθημα δικαίου. Πρόκειται για προσωρινή παύση ιεροπραξιών και ακοινωνησίας, μέχρι την ολοκλήρωση της ανάκρισης και τυχόν επισκοπικού δικαστηρίου.

O Συναξαριστής της ημέρας.

Πέμπτη, 2 Μαρτίου 2017

Ησυχίου μάρτυρος, Ευθαλίας της παρθένου, Θεοδότου ιερομάρτυρος επισκόπου Κυρηνείας Κύπρου, Ανδρονίκου μάρτυρος

Ὁ Ἅγιος Ἡσύχιος ἔζησε κατὰ τοὺς χρόνους τοῦ αὐτοκράτορος Μαξιμιανοῦ (286 – 305 μ.Χ.) καὶ κατεῖχε τὸ ἀξίωμα τοῦ Συγκλητικοῦ. Ὅταν διὰ διατάγματος τοῦ Μαξιμιανοῦ ξέσπασε ὁ διωγμὸς κατὰ τῶν Χριστιανῶν καὶ οἱ κατέχοντες ἀνώτερα ἀξιώματα Χριστιανοὶ ἀπαγορεύθηκε νὰ φέρουν ζώνη καὶ στολή, τότε ὁ Ἅγιος προτίμησε νὰ περιφρονήσει ὅλες τὶς τιμὲς τῆς πρόσκαιρης δόξας, ἀπέβαλε τὰ ἐνδύματα καὶ τὴ ζώνη τοῦ ἀξιωματικοῦ καὶ ἐνδύθηκε ταπεινὰ καὶ ἄσημα.

Ὅταν ὁ αὐτοκράτορας ἔμαθε τί εἶχε γίνει ὀργίσθηκε καὶ διέταξε νὰ δέσουν στὸν λαιμὸ τοῦ Ἁγίου βαριὰ πέτρα καὶ νὰ τὸν ρίξουν στὸ ποτάμι.
Ἔτσι ὁ Ἅγιος Ἡσύχιος ἔλαβε τὸ στέφανο τῆς μακαρίας δόξας τοῦ Θεοῦ.

ΙΟΥΔΑΣ: ΣΥΜΒΟΛΟΝ ΤΗΣ «ΝΕΑΣ ΕΠΟΧΗΣ»; -- της κ. Δάφνης Βαρβιτσιώτη

Μέ τό Πάσχα ἐπί θύραις, ἐπανέρχεται στήν μνήμη ὅλων ἡ παγκοσμίου ἐμβέλειας ―καί μέχρι πρότινος ἀδιανόητη― ἐκστρατεία γιά τήν ἠθική ἀποκατάσταση τοῦ Ἰούδα τοῦ ᾽Ισκαριώτου, τήν ὁποίαν ἐνορχήστρωσαν, τά τελευταῖα χρόνια, διάφοροι φορεῖς, φαινομενικῶς ἄσχετοι μεταξύ τους. Στήν ῾Ελλάδα, οἱ πρῶτες σχετικές προσπάθειες ἐμφανίσθηκαν στις ἀρχές τῆς δεκαετίας τοῦ 1990, κυρίως ὑπό μορφήν τηλεοπτικῶν συζητήσεων. Εἴτε ἐνεπίγνωστα, εἴτε ὄχι, οἱ συζητήσεις αὐτές ἐξυπηρετοῦσαν τήν ἐκστρατεία ὑπονομεύσεως τῶν ἠθικῶν ἐρεισμάτων τῶν δυτικῶν κοινωνιῶν, τήν ὁποίαν ἔχουν ἐξαπολύσει ἐναντίον τους οἱ φορεῖς τῆς Νέας ᾽Εποχῆς. Καί, εἴτε ἐνεπίγνωστα, εἴτε ὄχι, οἱ συζητήσεις αὐτές ἐναπέθεσαν, μέσα στήν συνείδηση τοῦ ἀνυποψίαστου μέσου Ἕλληνα, τόν σπόρο τῆς σχετικοποιήσεως ἑνός συμβόλου, τό ὁποῖο ἀντιπροσώπευε, ἐπί δύο χιλιετίες, τόν ῞Υπατο Προδότη.Μέ τήν ἔναρξη τῆς νέας χιλιετίας, ἐμφανίσθηκε τό περιβόητο «Εὐαγγέλιο τοῦ ᾽Ιούδα», τό ὁποῖο ἀνέλαβε τήν—ἀνεπίσημη καί ἐκλαϊκευμένη, ἀλλά πολύ ἀποτελεσματική— ἠθική ἀποκαταστάση τοῦ ᾽Ιούδα.

Εξ οικείων τα βέλη -- του αδελφού μας Κυπριανού Χριστοδουλίδη



«7 ἐκοπίασα ἐν τῷ στεναγμῷ μου, λούσω καθ᾿ ἑκάστην νύκτα τὴν κλίνην μου, ἐν δάκρυσί μου τὴν στρωμνήν μου βρέξω» (Ψ.6)

Ο συντάκτης του παρόντος σχολίου έγραψε, σχετικά με τον αναβαπτισμό που εισηγείται ο Ιερομόναχος Γρηγόριος Ζιώγος (ΓΟΧ) τα κατωτέρω :

κχ
«Τώρα, που αλωνίζει ο οικουμενισμός, αυτή η παναίρεση, και οι πιστοί δεν ξέρουν πού τους πάνε τα τέσσερα, βρήκε την ώρα να ξεσηκωθεί ο Ιερομόναχος Γρηγόριος Ζιώγος, με λεξιλόγιο πεζοδρομιακό, κηρύσσοντας εκστρατεία αναβαπτισμού των προερχομένων εκ του νέου ημερολογίου ; Και ποιος του εγγυάται ότι οι αναβαπτισμένοι θα αποδειχθούν άξιοι του αναβαπτισμού των ; Ο Άρειος, ο Νεστόριος, ο Σεβήρος, ο Ωριγένης και πλήθος άλλων αιρεσιαρχών - μη ξεχνάμε και τους πρό φιλιόκβε πάπες - δεν ήταν όλοι αυτοί βαπτισμένοι σύμφωνα με το Ορθόδοξο Τυπικό ; Και τί έγινε ύστερα ;»

Επ΄ αυτού, σχολιαστής ονόματι
chris dovism, παρατηρεί και γράφει :

Ανεπαίσθητη διαστρέβλωσις -- του Στάρετς Ανατόλιου της Όπτινα

Ο εχθρός του ανθρωπίνου γένους θα ενεργεί με πονηρία, με σκοπό να ελκύσει εντός της αιρέσεως εάν ήτο δυνατόν ακόμη και τους εκλεκτούς. Δεν θα αρχίσει κατ΄ ευθείαν ωμά να απορρίπτει τα δόγματα, αλλά θα αρχίσει ανεπαίσθητα να διαστρεβλώνει τις διδασκαλίες και τους θεσμούς της Εκκλησίας και το πραγματικό νόημά τους, όπως μας παρεδόθησαν από τους Αγίους Πατέρες εν Αγίω Πνεύματι. Ολίγοι θα αντιληφθούν αυτές τις πανουργίες του εχθρού, εκείνοι μόνον οι πλέον πεπειραμένοι εις την πνευματικήν ζωήν. Οι αιρετικοί θα πάρουν την εξουσία της εκκλησίας και θα τοποθετήσουν ιδικούς τους υπηρέτες παντού, οι δε πιστοί θα καταφρονούνται… γι΄ αυτό παιδί μου, όταν δεις την παράβαση της πατερικής παράδοσης και της Θείας τάξεως, που εγκαθιδρύθη από τον ίδιο τον Θεό, γνώριζε ότι οι αιρετικοί έχουν ήδη εμφανισθεί, αν και προς το παρόν μπορεί να αποκρύπτουν την ασέβειά τους. Ακόμη θα διαστρέφουν την Αγία Πίστη μας ανεπαίσθητα με σκοπό να παραπλανήσουν τους άπειρους στα δίκτυά τους. Να αναγνωρίζεις αυτούς τους λύκους με ένδυμα προβάτου από τις υπερήφανες διαθέσεις τους και από την αγάπη τους για εξουσία… οι αληθινοί υπηρέτες του Θεού είναι ταπεινοί και υπακούουν στην εκκλησία. Οι πιστοί τότε που δεν έχουν δείξει τίποτε άλλες αρετές θα λάβουν στεφάνους μόνο και μόνον, επειδή στάθηκαν στέρεοι στην πίστη. Να φοβάσαι τον Κύριο, παιδί μου. Να φοβάσαι μην αποβληθείς στην αιώνια κόλαση. Στέκε ανδρείως στην πίστη και αν είναι αναγκαίο υπόμενε διωγμούς και άλλες θλίψεις, διότι και ο Κύριος θα είναι μαζί και οι Άγιοι μάρτυρες και ομολογητές θα βλέπουν με χαρά τούς αγώνες σου. Να μη φοβάσαι τις θλίψεις, αλλά μάλλον να φοβάσαι την ολέθρια αίρεση, διότι αυτό είναι που μας γυμνώνει από την Θεία Χάρη. 

---
Ο Ανώνυμος άφησε ένα  σχόλιο για την ανάρτησή σας "Ανεπαίσθητη διαστρέβλωσις -- του Στάρετς Ανατόλι...":

(Ειναι ταπεινοι και υπακουουν στην εκκλησια) αυτο ειναι και το μεγαλυτερο επιχειρημα των οικουμενιστων...οτι οσοι αντιδρουν δεν εχουν αγαπη,διακριση,σεβασμο και θελουν να θεσουν τους εαυτους τους και να παρασυρουν κι αλλους εκτος εκκλησιας...

ΨΕΥΔΕΠΙΓΡΑΦΟΙ «ΓΕΡΟΝΤΕΣ» -- Τοῦ Πρωτοπρεσβυτέρου Διονυσίου Τάτση

ΟΙ ΚΛΗΡΙΚΟΙ, ποὺ ἐφημερεύουν στὶς μεγάλες πόλεις πρέπει νὰ εἶναι ἰδιαίτερα προσεκτικοί, γιατὶ καλοῦνται νὰ ἀντιμετωπίσουν πολλοὺς ἀνθρώπους, ποὺ ἔχουν διάφορα προβλήματα καὶ νὰ ἐπουλώσουν πληγὲς σώματος καὶ ψυχῆς. Ἰδιαίτερα οἱ νεαροὶ ἄγαμοι κληρικοί, οἱ ὁποῖοι ἀνυπομονοῦν νὰ ἐπιβληθοῦν στὸ λαὸ τοῦ Θεοῦ ὡς ἐνάρετοι καὶ θεοφώτιστοι γέροντες. Ἡ ἀπειρία τους, τὸ κοσμικὸ φρόνημα, ἡ ἔπαρση καὶ ἡ «μοναχική» τους ἰδιότητα τοὺς ὁδηγοῦν σὲ ἐσφαλμένες ἐπιλογὲς καὶ ἀδιάκριτες ἀποφάσεις. Τὸ γεγονὸς δὲ ὅτι εἶναι καὶ προϊστάμενοι τῶν ναῶν ἐπιδεινώνει τὴν κατάστασή τους καὶ τοὺς καθιστᾶ πνευματικὰ ἐπικίνδυνους στὸ ποίμνιό τους καὶ κυρίως στοὺς νέους, ποὺ ἀνυποψίαστοι τοὺς πλησιάζουν. Εἶναι πολλὰ τὰ προβλήματα, ποὺ δημιουργοῦνται καὶ ὄχι σπάνια καταλήγουν καὶ σὲ σκάνδαλα. Καὶ δὲν ἀναφέρομαι μόνο σὲ ἠθικῆς φύσεως σκάνδαλα.

ΑΦΙΕΡΩΝΕΤΑΙ ΕΙΣ ΤΟΥΣ «ΑΓΑΘΟΥΣ» ΑΔΕΛΦΟΥΣ ΜΟΥ… ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΕΙΣ ΟΣΟΥΣ ΚΑΠΗΛΕΥΟΝΤΑΙ ΤΗΝ ΕΝΝΟΙΑΝ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ - Τοῦ Σεβ. Μητροπολίτου Καλαβρύτων καὶ Αἰγιαλείας κ. Ἀμβροσίου

Στὸ βραδυνὸ κεντρικὸ δελτίο εἰδήσεων χθὲς Σάββατο 6/2 καὶ σήμερα Κυριακὴ 7/2 οἱ ὑπεύθυνοι τοῦ τηλεοπτικοῦ Σταθμοῦ «ALTER» ἔκαναν τὴν ἐξαιρετικὴ τιμὴ νὰ
ἀσχοληθοῦν μὲ τὴν ἀναξιότητά μας, παρουσιάζοντας, ἐπικριτικὰ βέβαια, τὶς θέσεις μας ὡς πρὸς τὸ ζήτημα τῆς ἀπονομῆς τῆς ἑλληνικῆς ἰθαγένειας σὲ ἀλλοδαποὺς μετανάστες. Μᾶς πολεμοῦν χωρὶς ἐπιχειρήματα. Πολεμοῦν ἐμὲ καὶ ὄχι τὶς ἰδέες μου! Σήμερα τὸ βράδυ μάλιστα μὲ τρέϊλερ, ποὺ ἐμφανιζόταν συνεχῶς στὴν ὀθόνη, προανήγγειλαν, ὅτι ὁ Μακαριώτατος καὶ ἀγαπητὸς ἐν Χριστῷ Ἀδελφός μου, ὁ Ἀρχιεπίσκοπος Ἀθηνῶν καὶ πάσης Ἑλλάδος κ.κ. Ἱερώνυμος, «ἀπαντᾶ στὶς δηλώσεις τοῦ Μητροπολίτη Καλαβρύτων». Τελικὰ ὁ Μακαριώτατος μὲ χαμόγελο εἶπε: «αὐτὰ θὰ τὰ κρίνει ἡ ἱστορία!» Τίποτε παραπάνω! Καὶ πράγματι, τὰ ἀποτελέσματα τῶν ἀποφάσεων, ποὺ λαμβάνονται σήμερα γιὰ τὴν παραχώρηση τῆς Ἰθαγένειας σὲ μὴ Ἕλληνες τὸ γένος μετανάστες, θὰ φανοῦν ἔπειτα ἀπὸ τριάντα καὶ βάλε χρόνια, ὅταν ἐμεῖς δὲν θὰ εἴμαστε στὴ ζωή! Συμφωνοῦμε λοιπὸν ἀπόλυτα μὲ τὸν Μακαριώτατο κ. Ἱερώνυμο ὡς πρὸς τὸ σημεῖο αὐτό. Καὶ συγχρόνως δηλώνουμε πρὸς πᾶσα κατεύθυνση. Ἄλλο πράγμα εἶναι ἡ ἀγάπη καὶ ἄλλο ἡ παραχώρηση τῆς Ἰθαγένειας. Ὅπως ἔλεγα καὶ στὸ πρωϊνὸ κήρυγμά μου: Κάποιος χριστιανὸς πρὸ ἡμερῶν μοῦ ἔλεγε: «Σεβασμιώτατε, τί θὰ πεῖ ἀγάπη; Τὰ δίνω ὅλα; Ὄχι δά, διότι ὑπάρχουν καὶ πράγματα, ποὺ δὲν χαρίζονται! Μπορῶ καὶ ὀφείλω νὰ δώσω τροφή, στέγη, ἔνδυμα, τὸ σπίτι μου, τὸ μάτι μου, τὸ νεφρό μου καὶ πολλὰ ἄλλα ἀκόμη στὸν ξένο, τὸν ὁποιοδήποτε ξένο, πιστὸ ἢ ἄπιστο, ἀλλὰ δὲν μπορῶ νὰ τοῦ δώσω τὴν γυναίκα μου, γιὰ νὰ χαρεῖ σαρκικά! Ὑπάρχουν λοιπὸν καὶ πράγματα, ποὺ δὲν χαρίζονται!».

Σχόλιο ανώνυμου για την ανάρτησή "Transhistory, όπως transexual":

Γνωρίζω ότι στην Αμερική τα παιδιά διδάσκονται ότι υπάρχουν και άλλες επιλογές από του να είσαι γυναίκα ή άντρας (όπως όρισε ο Θεός να γεννηθείς).

Η αιτιολογία τους για την διδαχή αυτή είναι για να αντιμετωπιστεί το
bulling εναντίον των θηλυπρεπών αγοριών και των αρρενωπών κοριτσιών, τα οποία έχουν πληθύνει πάρα πολύ.
Αγαθός σκοπός...

Ετεροφωνία εις μίαν «Σύναξη»

Η ετεροφωνία είναι γενικώς θετική, όταν αφορά εις ζητήματα κοινής συνεννοήσεως, ώστε να εξευρεθή η καλυτέρα γνώμη. Όταν αυτή όμως αφορά εις θεμελιώδη και παραδεδομένα ζητήματα αντί να διευκολύνη προκαλεί σύγχυσιν. Αυτό συμβαίνει εις το τελευταίον τεύχος 140 του περιοδικού «Σύναξη». Το τεύχος με το προλογικόν σημείωμα του κ. Αθ. Παπαθανασίου και την συμβολήν των Στ. Γιαγκάζογλου, π. Ν. Λουδοβίκου, π. Δ. Μπαθρέλου, Β. Σταθοκώστα και Χ. Σταμούλη  αποπειράται μία αποτίμησις της Συνάξεως του Κολυμβαρίου. Αι τοποθετήσεις ωστόσο αντιμάχονται αλλήλας. Δεν θα ασχοληθώμεν εκτενώς με όσα γράφονται παρά μόνον με τας καταφανείς αντιφάσεις όχι δια λόγους υποτιμήσεως, αλλά με οδύνην δια το ότι απουσιάζει ο διάλογος και απλώς κατατίθενται έτοιμοι μονόλογοι.
Ο κ. Παπαθανασίου γράφει: «Το να μπορέσουν να συναχθούν οι Ορθόδοξοι είναι πρώτα απ’ όλα γεγονός χαράς». Συνήχθησαν οι Ορθόδοξοι η κάποιοι μεμονωμένοι Επίσκοποι; Ο κ. Γιαγκάζογλου ομολογεί ότι υπήρξε «συμμετοχή επισκόπων, οι οποίοι δεν εκπροσωπούν το πλήρωμα της τοπικής τους Εκκλησίας» και ο π. Δημήτριος ότι «οι ευχαριστιακές κοινότητες, πρεσβύτεροι και λαός, παρέμειναν κατά κανόνα αμέτοχοι στα τεκταινόμενα… οι επίσκοποι συμμετείχαν στη Σύνοδο περισσότερο ως «άτομα» και λιγότερο ως ποιμένες των ευχαριστιακών τους κοινοτήτων».

Πρόγραμμα εξομολόγησης του π.Νικολάου Μανώλη για την περίοδο 1-12 Μαρτίου 2017

Πρόγραμμα εξομολόγησης του π.Νικολάου Μανώλη για την περίοδο 1-12 Μαρτίου 2017 
Ο πρωτοπρεσβύτερος π.Νικόλαος Μανώλης, εφημέριος του Ιερού Ναού Αγ. Σπυρίδωνος Τριανδρίας, μας ενημέρωσε πως θα εξομολογήσει στον Ιερό Ναό για την περίοδο 1-12 Μαρτίου 2017 κατά το εξής πρόγραμμα:
Παρασκευή 3/3 από 9:00 -11:00 το πρωί. 
Τετάρτη 8/3 από 9:00 -11:00 το πρωί. 
Παρασκευή 10/3 από 9:00 -11:00 το πρωί. 
Σάββατο 11/3 από 5:00 -7:00 το απόγευμα.
Νέο πρόγραμμα εξομολόγησης θα ανακοινώσουμε το Σάββατο 11 Μαρτίου.
Ενημέρωση από τον π. Νικόλαο Μανώλη