Αγιοποιήσεις -- Του Αθανασίου Σακαρέλλου, θεολόγου

Με την ευκαιρία αυτή, θέλουμε να αναφερθούμε σ’ αυτό που γράφει ο Μisha στην προηγούμενη καταχώρησή του στην ιστοσελίδα αυτή. 

Γράφει, ότι στο θέμα της μη «κοινωνίας» με τη Υπερόρια Ρωσική Σύνοδο, αναφέρομαι στους λεγόμενους «Ματθαιϊκούς ή, κάποια απ’ τις παρατάξεις» των Παλαιοημερολογιτών. Όχι! Δεν αναφέρομαι, ούτε στους λεγόμενους Ματθαιϊκούς, ούτε σε άλλη Παράταξη. Αναφέρομαι στην Εκκλησία του Χριστού, μετά το 1924, στην οποία σήμερα Αρχιεπίσκοπος είναι ο Χρυσόστομος Κιούσης.
 
Η Εκκλησία αυτή και τυπικά το 1982 έκοψε κάθε εκκλησιαστική «κοινωνία» με τους Ρώσους Επισκόπους της Διασποράς. Λέω «και τυπικά», γιατί ουσιαστικά είχε κόψει πολλά χρόνια πιο μπροστά. Δεν γνωρίζω το πόσα χρόνια προηγουμένως είχαν να συλλειτουργήσουν. Κοινωνικές σχέσεις μεταξύ των επισκόπων της Εκκλησίας του Παλαιού Ημερολογίου και της Υπερόριας αυτής συνόδου υπήρχαν, όχι όμως μυστηριακές και λειτουργικές.
 
Στην ενθρόνιση του Ρώσου Μητροπολίτη Λαύρου, όπως με είχε πληροφορήσει τότε, το 2001, ο Μητροπολίτης Παύλος, επειδή τον είχε προσκαλέσει ο ίδιος ο Λαύρος, είχε μεταβεί μετά την τελετή της ενθρόνισής του και συνέφαγε μαζί του στην Τράπεζα. Αυτά τα γνωρίζω από τον ίδιο τον Μητροπολίτη Παύλο, τα οποία μου είπε σε ανύποπτο χρόνο.
 
Προφανώς δεν έχει να επικαλεστεί κάποιο συλλείτουργο μεταξύ επισκόπων ή άλλων κληρικών της Εκκλησίας του Παλαιού Ημερολογίου και της Ρωσικής Συνόδου, γιατί δεν υπάρχει. Το «περισσόν εκ του πονηρού εστί» και εδώ αγαπητέ φίλε Μ
isha. 

Κατά τα άλλα, αναμένω «εναγωνίως» την απάντησή σου στις αναπάντητες μέχρι τώρα ερωτήσεις!
Αδελφέ μου Misha, καταλαβαίνω τη δυσκολία σου να απαντήσεις στο ερώτημά μου αν θεωρείς τον Αθηναγόρα Ορθόδοξο η αιρετικό! Το ίδιο ισχύει και για το ερώτημά μου για τον Πατριάρχη σου, Βαρθολομαίο! 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου