Αγιοποιήσεις -- Του Αθανασίου Σακαρέλλου, θεολόγου

Kosmas:

β. Με τους Μητροπολίτες πρώην Φλωρίνης Αυγουστίνο και Ναυπάκτου Ιερόθεο, το πρόβλημα είναι κατ’ αρχήν διαφορετικό. Και οι δύο αυτοί Ιεράρχες είναι απ’ τη μιά μεριά αντιπαπικοί, αντιοικουμενιστές και ανθενωτικοί. Απ’ την άλλη όμως μεριά, ατυχώς, και οι δύο αυτοί Ιεράρχες διατηρούν «κοινωνία» με τους άλλους Λατινόφρονες επισκόπους και Πατριάρχες, που απαγορεύουν οι Πατέρες.
Και όταν οι Πατέρες της Εκκλησίας απαγορεύουν αυστηρά αυτή την «κοινωνία», πως είναι δυνατό να έλθω εγώ τώρα, λόγω ανυπόκριτης αγάπης και θαυμασμού στα πρόσωπά τους, και να αμνηστεύσω τη στάση τους αυτή;
Γι’ αυτό, στο ερώτημά σου, αδελφέ
Misha
, μολονότι φέρνω στη σκέψη μου κάποιο αρκετά παρόμοιο προηγούμενο, που αναφέρει ο Ευαγγελιστής (Ματθ. 22, 15-21), θα σου ειπώ το εξής. Πριν λίγους μήνες, Νεοημερολογίτης, αγωνιζόμενος για την ορθή πίστη, σε συζήτησή μας για θέματα Ορθοδοξίας, μου «πέταξε» με κάποιο παράπονο τη φράση «εμείς οι Λατινόφρονες....)! Του απάντησα αμέσως τα εξής: «Εγώ δεν σε αποκάλεσα ποτέ έτσι! Ούτε έχει σημασία το τι σε θεωρώ εγώ. Αυτό που έχει σημασία είναι το πώς σε θεωρούν οι Πατέρες της Εκκλησίας. Κι’ αυτό, το ξέρεις πολύ καλά»!
Την ίδια απάντηση θα έδινα και στους δύο αυτούς Ιεράρχες, αν ρωτούσαν ποτέ τη γνώμη μου. Θα τους παρέπεμπα στους Πατέρες, οι οποίοι είναι ξεκάθαροι στο ζήτημα αυτό.

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ – ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ

Ἡ Ἱερὰ Μητρόπολις Μυτιλήνης καὶ ἡ Ἕνωση Θεολόγων Λέσβου διοργανώνουν ἐκδήλωση – ὁμιλία, τό Σάββατο 28Ἰανουαρίου 2017 καὶ ὥρα 5:30 μ.μ., στὴν αἴθουσα τῆς Ἐνοριακῆς Ἑστίας τοῦ  Μητροπολιτικοῦ Ναοῦ Μυτιλήνης (παραπλεύρως τοῦ Μητροπολιτικοῦ Ναοῦ καὶ ἀκριβῶς ἐπάνω ἀπὸ τὸ βιβλιοπωλεῖο τῆς Μητροπόλεως), μὲ θέμα:

«Ἡ συνέχεια τοῦ Πνεύματος
τῶν Τριῶν Οἰκουμενικῶν διδασκάλων
στὴν ἀγωγὴ τῶν νέων μας,
μέσα ἀπὸ σύγχρονους ἁγίους
τῆς Ἐκκλησίας μας
(Ἅγ. Παΐσιος - Πορφύριος - Ἰουστίνος Πόποβιτς)»

Ὁμιλητής θά εἶναι ὁ κ.  Ἡρακλῆς Ρεράκης,
Καθηγητής Παιδαγωγικῆς τῆς Θεολογικῆς Σχολῆς τοῦ Α. Π. Θ.

Στὴν ἀρχή τῆς ἐκδήλωσης θά εὐλογηθεῖ καί θὰ κοπεῖ

ἡ βασιλόπιτα τῆς Ἕνωσης Θεολόγων Λέσβου

O Συναξαριστής της ημέρας.

Πέμπτη, 26 Ιανουαρίου 2017

Ξενοφώντος οσίου και της συνοδείας αυτού.


Ὁ Ὅσιος Ξενοφῶν κατοικοῦσε στὴν Κωνσταντινούπολη κατὰ τοὺς χρόνους τῶν αὐτοκρατόρων Ἰουστίνου Α’ (518 – 527 μ.Χ.) καὶ Ἰουστινιανοῦ (527 – 565 μ.Χ.). Ἦταν πλούσιος συγκλητικὸς καὶ διακρινόταν γιὰ τὴν βαθιὰ εὐσέβειά του πρὸς τὸν Θεό. Εἶχε δύο παιδιά, τὸν Ἀρκάδιο καὶ τὸν Ἰωάννη. Μόλις αὐτὰ τελείωσαν τὰ ἐγκύκλια γράμματα, τὰ ἔστειλε στὴ Βηρυττὸ τῆς Φοινίκης, γιὰ νὰ μελετήσουν καὶ νὰ σπουδάσουν τὴ νομικὴ ἐπιστήμη. Καθ’ ὁδὸν τὸ πλοῖο μὲ τὸ ὁποῖο ταξίδευαν ναυάγησε. Διασώθηκαν ὅμως καὶ μετέβησαν στὰ Ἱεροσόλυμα ὅπου ἔγιναν μοναχοί. Οἱ γονεῖς τους, Ξενοφῶν καὶ Μαρία, τοὺς ἀναζήτησαν καὶ πληροφορήθηκαν ὅτι διάγουν στὴν ἔρημο ἀσκητικὸ βίο, δόξασαν τὸν Θεὸ καὶ ἀποταξάμενοι τὸν κόσμο, ἀκολούθησαν καὶ αὐτοὶ τὸ μοναχικὸ βίο. Ὁ Ξενοφῶν, ἡ γυναίκα του καὶ τὰ παιδιά τους πρόκοψαν τόσο πολὺ στὴν ἀρετὴ καὶ στὴ φιλανθρωπία, ὥστε τοὺς ἀξίωσε ὁ Θεὸς νὰ ἐπιτελοῦν καὶ θαύματα.  Ἔτσι ἡ θεία αὐτὴ οἰκογένεια ἔζησε θεοφιλῶς καὶ κοιμήθηκε μὲ εἰρήνη.

Η αρχή της ηδονής εκτοπίζει την αρχή της οδύνης, όπως την διαζωγραφίζει με τον λόγο του ο άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος.-- του Κυπριανού Χριστοδουλίδη

Ανώνυμος έγραψε:
«-Σε ποιον τα λέτε, αδελφοί; Γέρασα κι έλιωσα στην άσκηση και συνεχώς πολεμάω τα πάθη μου… τέλος δεν έχουνε τ` άθλια… Θα μου πείτε τώρα εσείς ότι τα νικήσατε και δεν τα φοβόσαστε; Και είσαστε ακόμα νέοι! Μα όταν εγώ ήμουν νέος, τα πολέμαγα νύχτα μέρα και ιδροκοπούσα να τα υποτάξω! Κοιμόμουνα στο χώμα, νήστευα τελείως για μέρες πολλές και πάλι δυσκολευόμουνα! Έκανα χιλιάδες μετάνοιες, κλεινόμουνα στο κελλί σαράντα μέρες, τα δάκρυά μου μουσκεύανε το μαύρο ράσο μου.»

κχ.
Τι κρίμα ! Ο άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος δεν είχε το διορατικό χάρισμα να προΐδει ότι, κάποτε, θα μας έβρισκε ο Φρόιντ. Ο μέγας αυτός Ψυχίατρος που μας είπε ότι τα πρώην άψυχα, που αργότερα έγιναν έμψυχα (σημ. δεν μας είπε πώς τα άψυχα έγιναν έμψυχα, αυτό μας τόκρυψε) προήλθαν από την αρχή της ηδονής. Όλα αρχίζουν από εκεί, από την ηδονή, και καταλήγουν στον αφανισμό της ψυχής (σημείωση δεύτερη, ούτε αυτό μας το είπε ο Φρόιντ). Ωστόσο, πάντα κατά τον Φρόιντ, υπάρχουν και οι ενορμήσεις θανάτου, όπου ο άνθρωπος επιθυμεί να γευθεί την ηδονή στον υπέρτατο βαθμό - είναι τα λεγόμενα
extreme sports - με αποτέλεσμα, συχνά, τον θάνατο του ηδονοθήρα. Βέβαια, στο μικτό Μοναστήρι του Έσσεξ δεν συμβαίνουν τέτοια πράγματα, οπωσδήποτε όμως, η αρχή της ηδονής εκτοπίζει την αρχή της οδύνης, όπως την διαζωγραφίζει με τον λόγο του ο άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος.

Προσοχή! Ένας κρυφός προσηλυτισμός στην "Αγάπη" του Οικουμενισμού και της Πανθρησκείας! -- Γράφει ο Αλέξανδρος

Οι φαινομενικά ακίνδυνες, οι δήθεν "γλυκές" και "ρομαντικές" καρδιές-σύμβολα είναι τα διασημότερα παγκόσμια σύμβολα της νέας εποχής αλλά και της επερχόμενης χρυσής νέας εποχής! Για τους περισσότερους το σύμβολο της κόκκινης καρδούλας έχει συνδεθεί εδώ και εκατοντάδες χρόνια προπαγάνδας με τα πιο αγνά και όμορφα συναισθήματα αγνοώντας όμως ότι αυτό το σύμβολο προέρχεται άμεσα από την λεγόμενη παπική Ιερή Καρδιά ή Ιερή Καρδιά του Χριστού (του Χριστού της Νέας Εποχής) και την Άσπιλη Καρδιά της παπικής Παρθένου.
Στην παπική αίρεση πιστεύουν στην εξής "μαγική" γι αυτούς εξίσωση:
Αγάπη = Σαρκική Καρδιά του Ιησού ή Αγάπη = Σαρκική Καρδιά της Παρθένου.
Αυτή την εξίσωση φρόντισαν να την μεταδώσουν αρχικά σε όλες τις κοινωνίες του λεγόμενου Δυτικού Χριστιανισμού και σταδιακά ολόκληρου του πλανήτη! Στη σημερινή εποχή η Αγάπη = Καρδιά έχει γίνει μία ακαθόριστη μεν αλλά αποδεκτή συνήθεια και έθιμο, ενώ στην κοσμική ζωή έχει πλέον γίνει ο κανόνας!


***
Ο  Kyprianos Christodoulides άφησε ένα  σχόλιο για την ανάρτησή σας "Προσοχή! Ένας κρυφός προσηλυτισμός στην "Αγάπη" το...":

Η παπική κακοποίηση ούτε καν υποψιάζεται το νοηματικό/πνευματικό περιεχόμενο «Καρδίαν καθαρὰν κτίσον ἐν ἐμοί, ὁ Θεός, καὶ πνεῦμα εὐθὲς ἐγκαίνισον ἐν τοῖς ἐγκάτοις μου». Τί μπορεί να περιμένει κανείς από αιρετικούς, εκτός από διαβολάκια που βάφουν τις καρδούλες (
sic) κόκκινες και βελάκια να τις τρυπούν ;

Παρένθεση : Έχουμε και τα νυστέρια που τις αφαιρούν για να σώσουν άλλους* η παρένθεση κλείνει. 

Διεκόπη προσωρινά η δίκη της Ι.Μ.Εσφιγμένου

Πριν από λίγο (στις 13:30) που κατηγορείται από την νέα ψευδοαδερφότητα για την αντίσταση που προέβαλαν οι μοναχοί της,την 29η Ιουλίου 2013, όταν 12μελής ομάδα υπό τις εντολές του δικαστικού επιμελητή και την συνδρομή σκαφτικού μηχανήματος προσπάθησαν να σπάσουν την πόρτα από το κονάκι που διατηρεί η Ι.Μ.Εσφιγμένου στις Καρυές του Αγίου Όρους.

Είμασταν παρόντες στην δίκη, στο πλευρό βεβαίως της δοκιμαζόμενης Ι.Μ.Εσφιγμένου, που αντιστέκεται σθεναρώς στον οικουμενισμού.

Το τι απόφαση θα αποφανθεί το δικαστήριο δεν το γνωρίζουμε. 
Αυτό που θα θέλαμε εσείς να ξέρετε,είναι ποια είναι τα κίνητρα που γίνονται όλα αυτά.
Και την απάντηση την δίνει ο ίδιος ο ηγουμενος της ψευδοαδερφότητας που κατά δήλωση του στο δικαστήριο είπε κατά λέξη και ανερυθρίαστα 
"εμείς χάσαμε 1.000.000 ευρώ από το ΕΣΠΑ που είχε εγκριθεί για το κονάκι..."

ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΒΟΜΒΑ ΑΠΟ ΕΠΙΣΚΟΠΟ ΓΙΑ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΗΣ ΕΛΛ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ!!!!! ….εσείς τα κορόϊδα δεν θα αντιδράτε….

«Πάτερ μου, σε λίγο καιρό, όχι μακριά, σε πολύ λίγα χρόνια, θα υπάρξη μία εκκλησία σε όλον τον κόσμο… παπικοί, προτεστάντες, ορθόδοξοι, θα υπάρχει μία λέξη, αυτή που επικρατεί στις ημέρες μας, «ενότητα»· υπό το πρίσμα τῆς ενότητος. Από κάτω θα γίνει ένας ακταρμᾶς, δηλ. ο καθένας θα κρατάει την πίστη του, αλλά εδώ θα βλέπετε καρδινάλιο. Αυτός θα κρατάει την πίστη του, εγώ την πίστη μου, θα έχουμε όμως κοινό ποτήριο. Και θα μεταλαμβάνουμε και σείς τα κορόïδα θα μᾶς βλέπετε και δεν θα αντιδράτε. Ξέρετε γιατί δεν θα αντιδράτε; Γιατί θα σᾶς λένε «Κάντε υπακοή στην Εκκλησία». «Κάντε υπακοή», έτσι θα σᾶς λένε.» 

Ενός κακού δοθέντος (με τη συμμετοχή μας στο ΠΣΕ ), μύρια έπονται:

Με το κείμενο του Porto Alegre Βραζιλίας, εκτός των άλλων, αναγνωρίσαμε εκκλησιαστική υπόσταση στις 340 προτεσταντικές «εκκλησίες» του Π.Σ.Ε. («Παγκοσμίου Συμβουλίου των Εκκλησιών» ) και αποδεχτήκαμε ότι η πληθώρα των κακοδοξιών και των πλανών τους, είναι «διαφορετικοί τρόποι διατύπωσης της «Ίδιας Πίστης» και «ποικιλία Χαρισμάτων του Αγίου Πνεύματος»! Η δημοσίευση αυτής της επαίσχυντης συμφωνίας τότε συγκλόνισε τον πιστό λαό ανά την Ελλάδα. Τώρα με το 6ο άρθρο, η ληστρική Σύνοδος της Κρήτης έδωσε εκκλησιαστική υπόσταση και στην Παπική παρασυναγωγή!!!

Μητρ. Καλαβρύτων Αμβρόσιος : Η ΕΛΛΑΔΑ ΜΑΣ, Η ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ, ΧΑΝΕΤΑΙ!



Η ΑΛΩΣΙΣ ΕΠΙΤΥΓΧΑΝΕΤΑΙ 

ΧΩΡΙΣ ΠΟΛΕΜΙΚΕΣ ΣΥΓΚΡΟΥΣΕΙΣ!

___________Κάποτε ο Τοργκούτ  Οζάλ, πάλαι ποτέ Πρόεδρος της Τουρκίας, είπε τα εξής πολύ βαρυσήμαντα λόγια: «Εμείς θα κατακτήσουμε την Ευρώπη δια των γεννήσεων»!  

___________Τα  προφητικά αυτά λόγια βρήκαν επαλήθευση και εφαρμογή πολύ ενωρίτερα από όσο φανταζόμασταν!  Η Ευρώπη έχει ήδη κατακτηθεί! Στη Ρουμανία για πρώτη φορά εξελέγη τις τελευταίες αυτές ημέρες Πρόεδρος της Χώρας μία γυναίκα, που ασπάζεται τον Μωαμεθανισμό. Είναι Μουσουλμάνα!

_________Η Ευρώπη υποφέρει ήδη από τα στίφη των Ισλαμιστών, τα οποία καταφθάνουν με κάθε τρόπο. Κάποια Χώρα αποφάσισε να υψώσει τείχη, για να προασπίσει τα σύνορά της!
________Η κατάσταση όμως είναι εξόχως  τραγική, προκειμένου για την Ελλάδα μας.  Μυριάδες «προσφύγων ή μετανα-στών» καταφθάνουν  καθημερινώς στη Χώρα μας με μύρια όσα μέσα!

ΜΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΑΝΑΤΟΛΗ, ΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΛΟΙ ΟΙ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΙ; -- π. Βασίλειος Ἐ. Βολουδάκης


Ἡ σύγχυση καί, κατ’ ἐπέκτασιν ὁ µαρασµός καί ἡ δυστυχία τῶν ἀνθρώπων τῆς ἐποχῆς µας ὀφείλεται, κυρίως, στήν ἀπώλεια τοῦ Μοναδικοῦ πνευµατικοῦ προσανατολισµοῦ, τόν ὁποῖον ἀντικατέστησε ὁ ἄκρατος  ὑποκειµενισµός καί οἱ ἀπολύτως ὑποκειµενικές ἐπιλογές τοῦ κάθε ἀνθρώπου στά πάντα, ἀκόµη καί στήν ἐπιλογή µιᾶς ἄλλης ψυχολογικῆς καί ἀνατοµικῆς ταυτότητος, ἀπό ἐκείνη πού ἔλαβε «ἐκ κοιλίας µητρός του», κάτι πού µέχρι χθές ἦταν καί ἐθεωρεῖτο ἀφύσικο!

Άγιος Γρηγόριος : Ανεπηρέαστος από την παρουσία της γυναίκας δεν είναι κανείς! (σ.σ. Λάθος άγιε Γρηγόριε. Ιδού η μικτή Μονή του Έσσεξ Αγγλίας του "Γέροντα" Σωφρόνιου...)

Και περί συνεισάκτων!

Αποτέλεσμα εικόνας για γρηγοριοσ θεολογοσ

Ο Άγιος Γρηγόριος χτυπάει

το παραπάτημα κληρικών και μοναχών

Από το βιβλίο του Στυλιανού Παπαδόπουλου, καθηγητού Πανεπιστημίου

«Ο ΠΛΗΓΩΜΕΝΟΣ ΑΕΤΟΣ» (Γρηγόριος ο Θεολόγος)

   Δεν του `φτανε  η αρρώστια και οι δυσκολίες της άσκησης, ήρθε και η κατακραυγή του κόσμου. Λες και όλοι όλα τα περίμεναν απ` αυτόν. Σήμερα κληρικοί από τη μια πόλη΄ αύριο μοναχοί από το τάδε μοναστήρι. Είχε παραγίνει το κακό και τρέχανε στο Γρηγόριο. Αν επενέβαινε, αν συμβούλευε αυτός, κάτι θα γινότανε, θα τον άκουγαν αρκετοί. Οι πιστοί σκανδαλίζονταν με την άθλια συνήθεια.

     Ποια ήταν η συνήθεια; Των συνεισάκτων. Ναι, υπήρχαν άγαμοι κληρικοί και προπαντός μοναχοί και μοναχές, που στο σπίτι τους είχανε συνείσακτες και συνεισάκτους. Ένας μοναχός, δηλαδή, εκεί που ασκήτευε είχε και μοναχή, μια γυναίκα που επίσης ασκήτευε. Το ίδιο και μια μοναχή, συνέβαινε στο σπίτι που ασκήτευε να έχει καλέσει κι έναν μοναχό. Ο Γρηγόριος δεν κατηγορούσε τον άλφα ή τον βήτα μοναχό ή μοναχή, ότι τάχα έχουνε σχέσεις σαρκικές. Αλλά λέγονταν πολλά και οπωσδήποτε ο κίνδυνος μεγάλος.
     -Δεν το καταλαβαίνετε, δύστυχοι αδελφοί –τους έλεγε και τους έγραφε– δεν το καταλαβαίνετε ότι αμαρτάνετε; Μου λες, αδελφέ, ότι «εγώ εγκρατεύομαι κι ας έχω συνείσακτη». Το δέχομαι και μακάρι έτσι να είναι, μα δεν σκέπτεσαι πόσο σκανδαλίζεις τον κόσμο; Οι άνθρωποι έχουνε πάθη, που δεν τα συγκρατούν. Κι όταν σε βλέπουνε με συνείσακτη, το πρώτο που σκέπτονται είναι ότι κι εσύ δε συγκρατείς τα πάθη σου. Τι άλλο νομίζεις θα σκεφτούν; Έπειτα, εσύ μπορεί να είσαι πολύ δυνατός και να νικάς το φυσικό πάθος. Ο άλλος μοναχός όμως, που δεν είναι τόσο δυνατός, παίρνει συνείσακτη και υποκύπτει, νικιέται. Άντεξες τον πειρασμό σήμερα και μένεις παρθένος, πολύ ωραία! Ξέρεις αν θα αντέξεις και αύριο; Γίνεσαι λοιπόν αίτιος μεγάλου κακού. Στο κάτω κάτω, αν δεν μπορείς να μείνεις παρθένος, ας είχες παντρευτεί. Ο γάμος δεν είναι ντροπή! Νόμιμος και «τίμιος» είναι κι ευλογείται από την Εκκλησία μας.
     Ο βίος της παρθενίας είναι ανώτερος, αλλά πρέπει να τον τηρείς, να μην τον φαλκιδεύεις. Η γνώμη μου είναι ότι με το να συναναστρέφονται καθημερινά ο μοναχός και η μοναχή, χάνουνε την καθαρότητά τους, ακόμα κι αν δεν υποκύπτουνε στα πάθη της σάρκας. Διώχτε μοναχοί τις συνείσακτες και σεις μοναχές τους συνείσακτους, μην ατιμάζετε την παρθενία και το μοναχισμό. Ανεπηρέαστος από την παρουσία της γυναίκας δεν είναι κανείς!

Ο Όσιος Σισώης, ελθών ποτε εις τον τάφον του Μεγάλου Αλεξάνδρου...

του πάλαι ποτέ διαλάμψαντος εν δόξη βασιλέως των Ελλήνων, έστη προ αυτού και βλέπων αυτόν έφριττεν, αναλογιζόμενος το άστατον του καιρού και της δόξης το πρόσκαιρον· κλαίων δε και θρηνών έλεγε τους εξής επιγραμματικούς λόγους, τους οποίους ύστερον οι μαθηταί του, ζωγραφούντες την εικόνα του παρά τον τάφον του Μεγάλου Αλεξάνδρου, έγραφον επ’ αυτής· «Ορών σε, τάφε, δειλιώ σου την θέαν και καρδιοστάλακτον δάκρυον χέω, χρέος το κοινόφλητον εις νουν λαμβάνων· πως ουν μέλλω διελθείν πέρας τοιούτον; Αι, αι, θάνατε, τις δύναται φυγείν σε»; 

Δηλαδή «βλέπων σε, τάφε, δειλιώ και τρομάζω από την θεωρίαν σου και χύνω δάκρυα εκ καρδίας, φέρων εις τον νουν μου το υπό πάντων των ανθρώπων οφειλόμενον χρέος, δηλαδή τον θάνατον· πως και εγώ μέλλω να διέλθω από τοιούτον τέλος; Αι, αι θάνατε, ποίος είναι εκείνος ο άνθρωπος, ο οποίος δύναται να διαφύγη από των χειρών σου»; 

ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ ΤΕΛΙΚΑ ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ; -- του αδελφού μας Ιουστίνου

Είναι ορθόδοξος αυτός που δηλώνει οικουμενιστής; Είναι αυτός που δηλώνει αντι-οικουμενιστής; Είναι αυτός που αποτειχίζεται; Είναι αυτός που παλαιο-καλενταρίζει; Είναι αυτός που δηλώνει «θεματοφύλακας της πίστεως»;

Ποιος από όλους τελικά είναι αληθινά ορθόδοξος χριστιανός και πως να τον διακρίνουμε; Μας απαντά βέβαια ο ίδιος ο Κύριος, αλλά και όλοι οι Άγιοι Πατέρες. Ας μου επιτρέψει όμως η αγάπη  και η μακροθυμία του αδελφού  Κωνσταντίνου, να σας παραθέσω τα 14 κριτήρια του Αγίου Νεκταρίου (παρμένα από το έργο του, τα «κείμενα αυτογνωσίας»), με τα οποία κριτήρια και εμείς οι αμαρτωλοί, θα μπορούμε χωρίς καμμιά αμφιβολία, να  απαντήσουμε με βεβαιότητα στο ερώτημα, εάν κάποιος ανήκει    στη κατηγορία των αληθινών ορθοδόξων χριστιανών  ή  στην κατηγορία των ψευδορθοδόξων .

Τα 14  κριτήρια ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ (=αληθινής πίστεως) του Αγίου Νεκταρίου (και φυσικά όλης της Εκκλησίας) είναι, σε ελεύθερη μεταφορά,  τα εξής:

Queen’s Chaplain Who Questioned Quran Prayers in Cathedral Steps Down After Attempts to ‘Silence, Defenestrate’ Him




Former Chaplain to Her Majesty the Reverend Gavin Ashenden announced his resignation on his personal blog on Saturday night, anticipating that a BBC Radio 4 segment on him and the controversy surrounding the Quranic readings in a Scottish Cathedral to be broadcast on Sunday morning would reveal his resignation despite his requests to the contrary.