Sweden is a peaceful democratic state that has long been a safe haven for those fleeing conflict. Yet many young people whose families took refuge there are now turning their back on the country. More than 300 people have gone to fight in Syria and Iraq, making Sweden per capita one of the biggest exporters of jihadists in Europe.
I meet a young woman in the basement of a building in Gothenburg, Sweden's second city. She seems like any other young Western woman, wearing tight clothing and make-up and displaying a number of tattoos on her arms and neck. But she has recently returned from Raqqa in Syria, where her husband died fighting for the so-called Islamic State (IS).O Συναξαριστής της ημέρας.
Σάββατο, 8 Οκτωβρίου 2016
Πελαγίας οσίας, Ταισίας αμαρτωλ.
Ζοῦσε στὴν Ἀντιόχεια καὶ ἀνῆκε στὴν
τάξη τῶν ἐλαφρῶν γυναικών. Ἦταν
πόρνη. Ἡ ζωή της ἦταν βουτηγμένη μέσα στὸν οἶστρο τῶν ἁμαρτωλῶν ἡδονῶν. Ἡ
ἀκολασία εἶχε πωρώσει τόσο τὴν συνείδησή της, ὥστε καμιὰ ἔννοια μετανοίας νὰ μὴ
μπορεῖ νὰ εἰσχωρήσει στὴν ψυχή της. Ἑπομένως, θὰ μποροῦσε νὰ πεῖ κανείς, ἦταν
καταδικασμένη ἀπὸ τὴν ἐπίγεια ζωή της στὸ πῦρ τῆς κολάσεως. Ὅμως ὄχι! Ὁ
πολυεύσπλαχνος Κύριός μας διαβεβαίωσε ὅτι «αἱ τελώναι καὶ αἱ πόρνοι προάγουσιν ὑμᾶς εἰς τὴν
βασιλείαν τοῦ Θεοῦ». Δηλαδή,
οἱ τελῶνες καὶ οἱ πόρνες, ποὺ στὴν ἀρχὴ ἔδειξαν ἀπείθεια στὸ Νόμο τοῦ Θεοῦ,
ἀλλὰ κατόπιν εἰλικρινὰ μετάνιωσαν, προλαμβάνουν στὴ βασιλεία τοῦ Θεοῦ ἐσᾶς, ποὺ
μόνο μὲ τὰ λόγια δείξατε ὑπακοὴ στὸν Θεό, στὴν πράξη ὅμως ὑπήρξατε ἀπειθεῖς καὶ
ἄπιστοι.
Πράγματι ἡ Πελαγία τυχαῖα σὲ κάποια σύναξη χριστιανῶν
ἄκουσε θερμὸ κήρυγμα περὶ ἁγνότητας, τοῦ ἐπισκόπου Νόννου. Τὰ λόγια του ἤλεγξαν
καὶ συγκλόνισαν τὴν ψυχή της. Μὲ τὴν χάρη τοῦ Θεοῦ, ἀπαρνήθηκε τὴν ἄσωτη ζωή
της, πούλησε τὰ διάφορα κοσμήματά της καὶ τὰ χρήματα τὰ διαμοίρασε στοὺς φτωχούς. Ἀφοῦ κατηχήθηκε καὶ βαπτίσθηκε, μετὰ ὀκτὼ ἡμέρες πῆγε
στὴν Ἱερουσαλήμ, ὅπου μὲ σκληρὴ ἄσκηση πέρασε τὴν ὑπόλοιπη ζωή της.
Ένα εντυπωσιακό παράδειγμα διδασκαλίας, για να μη βλασφημούμε αναφέρεται από ένα βλάσφημο στρατιωτικό, που διηγείται ο ίδιος.
«Ήμουν ανθυπασπιστής στο τάγμα της Κορέας.
Δεν πίστευα πουθενά, παρά μόνο στη δύναμη των βαρέων όπλων που κατεύθυνα. Επί
πλέον ήμουν αδιόρθωτα βλάσφημος. Όλες οι βλασφημίες μου συγκεντρώνονταν στην
Παναγία. Όσοι με άκουγαν ανατριχίαζαν. Οι φαντάροι μου έκαναν τον σταυρό τους,
για να μη τους βρη κακό. Οι ανώτεροί μου διαρκώς με παρατηρούσαν και με
τιμωρούσαν. Ώσπου μία νύχτα έζησα ένα ολοφάνερο θαύμα.
Ξημέρωνε η 7η Απριλίου 1951. Με τη διμοιρία
μου είχα καταλάβει μία πλαγιά σε ύψωμα κοντά στον 38ο παράλληλο. Μέχρι τα
ξημερώματα έμεινα άγρυπνος στο όρυγμά μου μαζί με τον στρατιώτη Σταύρο Αδαμάκο.
Όταν ρόδιζε η αυγή, οπότε δεν υπήρχε φόβος αιφνιδιασμού, αποκοιμήθηκα. Είδα
τότε ένα όνειρο που με συνετάραξε:
Μία γυναίκα στα μαύρα ντυμένη, με αγνή
ομορφιά και γλυκύτατη φωνή, με πλησιάζει και με ρωτά ακουμπώντας το χέρι στον
ώμο μου: – θέλεις να βρίσκωμαι κοντά σου Χρήστο;
ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΩΣ ΜΕΙΟΝΟΤΗΤΑ
Είτε μας αρέσει είτε όχι η εν έτει
2016 κυβέρνηση συνασπισμού της χώρας μας, σύμφωνα με τα κρατούντα στην
δημοκρατία, εκφράζει την βούληση όλων όσων είχαν δικαίωμα και διάθεση ψήφου
κατά τις παρελθούσες εθνικές εκλογές, και θα επιβιώνει για όση χρονική περίοδο
θα τυγχάνει της εμπιστοσύνης του παρόντος κοινοβουλίου.
Αναμφίβολα, οι πράξεις και τα νομοθετήματα της παρούσας διακυβέρνησης αντανακλούν ένα υφέρπον κοινωνικό γίγνεσθαι τερατουργηματικών προδιαγραφών, το οποίο προσδιορίζεται από την άκρατη εισροή αλλόφυλων, αλλόγλωσσων και αλλόθρησκων πληθυσμών αφροασιανής προελεύσεως, από την άκρατη ανοχή της στους ποικίλης φύσεως αλλά της ιδίας ιδεοχημικής συγγένειας καταλυσίες της εννόμου τάξεως, από την επιβολή βαριάς φορολογίας σε όλους όσους έχουν εργασθεί σκληρά και δημιουργικά στη ζωή τους για να αποκτήσουν την όποια ακίνητη περιουσία (με τελικό σκοπό να την κατάσχει, όπως έκαναν οι Τούρκοι με την επιβολή του «βαρλίκ βεργκισί», του υπέρογκου φόρου περιουσίας, μέσω του οποίου δήμευσαν στην πράξη τα υπάρχοντα των Ελλήνων Κωνσταντινουπολιτών που δεν μπορούσαν εκ των πραγμάτων να πληρώσουν τον επαχθέστατο αυτό φόρο),
Αναμφίβολα, οι πράξεις και τα νομοθετήματα της παρούσας διακυβέρνησης αντανακλούν ένα υφέρπον κοινωνικό γίγνεσθαι τερατουργηματικών προδιαγραφών, το οποίο προσδιορίζεται από την άκρατη εισροή αλλόφυλων, αλλόγλωσσων και αλλόθρησκων πληθυσμών αφροασιανής προελεύσεως, από την άκρατη ανοχή της στους ποικίλης φύσεως αλλά της ιδίας ιδεοχημικής συγγένειας καταλυσίες της εννόμου τάξεως, από την επιβολή βαριάς φορολογίας σε όλους όσους έχουν εργασθεί σκληρά και δημιουργικά στη ζωή τους για να αποκτήσουν την όποια ακίνητη περιουσία (με τελικό σκοπό να την κατάσχει, όπως έκαναν οι Τούρκοι με την επιβολή του «βαρλίκ βεργκισί», του υπέρογκου φόρου περιουσίας, μέσω του οποίου δήμευσαν στην πράξη τα υπάρχοντα των Ελλήνων Κωνσταντινουπολιτών που δεν μπορούσαν εκ των πραγμάτων να πληρώσουν τον επαχθέστατο αυτό φόρο),
Ο Επίσκοπος Επιδαύρου Καλλίνικος νέος Μητροπολίτης Αρτης
Με μεγάλη πλειοψηφία ο Επίσκοπος Επιδαύρου Καλλίνικος εξελέγη σήμερα νέος Μητροπολίτης Αρτης.
Ο κ.Καλλίνικος έλαβε 66 ψήφους, ενώ 12 έλαβε ο Αρχιμανδρίτης Θεολόγος Ντούβαλης.
Το βιογραφικό του νέου Μητροπολίτη
Ο Επίσκοπος Καλλίνικος (κατά κόσμον Κωνσταντίνος) Κορομπόκης γεννήθηκε στις 6 Οκτωβρίου 1967 στο Άργος Αργολίδος. Είναι απόφοιτος του Λυκείου της Ριζαρείου Εκκλησιαστικής Σχολής Αθηνών (1985) και πτυχιούχος του Νομικού Τμήματος της Σχολής Νομικών, Οικονομικών και Πολιτικών Επιστημών του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (1991) και του Θεολογικού Τμήματος της Θεολογικής Σχολής (1996) του ίδιου Πανεπιστημίου.
Εκάρη στην Ιερά Μονή Αγίας Φωτεινής Ναυπλίου μοναχός στις 28 Ιουλίου 1991 από τον Μητροπολίτη Αργολίδος Ιάκωβο Β΄, ο οποίος και τον χειροτόνησε στον Καθεδρικό Ναό του Αγίου Πέτρου Άργους Διάκονο στις 18 Αυγούστου 1991 και Πρεσβύτερο στις 13 Οκτωβρίου 1996 .
Ο κ.Καλλίνικος έλαβε 66 ψήφους, ενώ 12 έλαβε ο Αρχιμανδρίτης Θεολόγος Ντούβαλης.
Το βιογραφικό του νέου Μητροπολίτη
Ο Επίσκοπος Καλλίνικος (κατά κόσμον Κωνσταντίνος) Κορομπόκης γεννήθηκε στις 6 Οκτωβρίου 1967 στο Άργος Αργολίδος. Είναι απόφοιτος του Λυκείου της Ριζαρείου Εκκλησιαστικής Σχολής Αθηνών (1985) και πτυχιούχος του Νομικού Τμήματος της Σχολής Νομικών, Οικονομικών και Πολιτικών Επιστημών του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (1991) και του Θεολογικού Τμήματος της Θεολογικής Σχολής (1996) του ίδιου Πανεπιστημίου.
Εκάρη στην Ιερά Μονή Αγίας Φωτεινής Ναυπλίου μοναχός στις 28 Ιουλίου 1991 από τον Μητροπολίτη Αργολίδος Ιάκωβο Β΄, ο οποίος και τον χειροτόνησε στον Καθεδρικό Ναό του Αγίου Πέτρου Άργους Διάκονο στις 18 Αυγούστου 1991 και Πρεσβύτερο στις 13 Οκτωβρίου 1996 .
Ἡ αἰώνια διδασκαλία τοῦ Χριστοῦ -- Τοῦ πρωτοπρεσβυτέρου π. ∆ιονυσίου Τάτση
Η εποχή µας εἶναι
δύσκολη. Οἱ σύγχρονοι ἄνθρωποι εἶναι ἀρνητικοὶ ἀπένατνι στὴ χριστιανικὴ
διδασκαλία. Οἱ συνειδητοὶ χριστιανοὶ εἶναι λίγοι καὶ σὲ µερικὲς περιοχὲς
δυσεύρετοι. Οἱ κατὰ κόσµον σοφοί, οἱ καλλιτέχνες καὶ οἱ πολιτικοὶ προκαλοῦν
σύγχυση στὸ λαό, ὁ ὁποῖος δὲν µπορεῖ νὰ ἀντιδράσει, γιατὶ δὲν ἔχει τὸν
πνευµατικὸ ὁπλισµὸ ποὺ χρειάζεται. Ἡ κατάσταση ἐπιδεινώνεται µὲ τὰ µέσα ἐνηµέρωσης
καὶ ἰδίως τὶς εἰκόνες τῆς τηλεόρασης, ἀλλὰ καὶ τῆς κινητῆς τηλεφωνίας. Ὅλα ὅσα
προβάλλονται εἶναι ἀντίθετα µὲ τὴν ἀληθινὴ καὶ σώζουσα διδασκαλία τοῦ Χριστοῦ.
Αὐτό, βέβαια, συνέβαινε πάντα, στὶς µέρες µας ὅµως ἔχει κορυφωθεῖ. Ἡ διάβρωση τῶν
συνειδήσεων ἔχει προχωρήσει σὲ ἀνησυχητικὸ βαθµό. Στὸ ὄνοµα τῆς ἐλευθερίας καὶ
τῶν ἀνθρωπίνων δικαιωµάτων ὅλα ἐπιτρέπονται, ἐνῶ οἱ ἠθικὲς ἀξίες καὶ οἱ ἐντολὲς
τοῦ Θεοῦ περιφρονοῦνται προκλητικά. Μέσα σὲ αὐτὴ τὴν πνευµατικὴ κατάπτωση οἱ
χριστιανοὶ δὲν πρέπει νὰ χάνουν τὸν προσανατολισµό τους. Ὁ ἀπόστολος Παῦλος
δίνει στοὺς χριστιανοὺς ὅλων τῶν ἐποχῶν µιὰ συµβουλὴ γιὰ τὴν ἀντιµετώπιση τῆς ἀρνητικῆς
αὐτῆς κατάστασης: «Νὰ θυµᾶστε τοὺς ἐκκλησιαστικοὺς ἡγέτες σας, ποὺ σᾶς µετέδωσαν
τὸ λόγο τοῦ Θεοῦ· νὰ βλέπετε πῶς τελείωσαν τὴ ζωή τους καὶ ν’ ἀκολουθεῖτε τὸ
παράδειγµα τῆς πίστης τους» (Ἑβρ. ιγ΄ 7). ∆ηλαδή, οἱ χριστιανοὶ πρέπει νὰ ἔχουν
στραµµένο τὸ νοῦ τους στοὺς ἁγίους κι ἐνάρετους, οἱ ὁποῖοι µεταδίδουν τὸ λόγο
τοῦ Θεοῦ µὲ τρόπο ὑποδειγµατικὸ καὶ σαφή, χωρὶς νὰ τὸν νοθεύουν ἤ νὰ τὸν
παρερµηνεύουν.
«Εν τω ονόματι του Ιησού…» -- του αείμνηστου Ιωάννου Κορναράκη, Καθηγητού Παν. Αθηνών
Βέβαια είναι αλήθεια ότι η πρώτη σύλληψη, από το
λογοκρατούμενο πνεύμα μας, της
λειτουργίας της επικλήσεως του ονόματος του Ιησού είναι συνήθως μια
διαφάνεια νοησιαρχική. Τη διαδικασία της επικλήσεως συλλαμβάνουμε ως καθαρή
νοητική λειτουργία. Αλλά αν βιώνουμε έναν ορισμένο βαθμό αγιοπνευματικής
εμπειρίας, το πνεύμα μας, καθώς ανοίγει τις πύλες του για να δεχθεί την εικόνα
της λειτουργίας της επικλήσεως του ονόματος του Ιησού, δεν υποδέχεται μια
παράσταση της διανοίας αλλά μια άγιοπνευματική «Θεία Λειτουργία», στην οποία
εκφράζεται συνοπτικά όλη η δυναμική λυτρωτική παρουσία της ζωής του Κυρίου. Η
επίκληση του ονόματος του Ιησού δεν είναι μια τυπική (μηχανική – ψυχολογική)
επανάληψη προβολής νοητικών διαφανειών στην οθόνη του πνεύματός μας. Είναι
αναμφιβόλως η έκχυση της συνολικής δυναμικής του σωτηριολογικού Του έργου στην
καθολική μας ύπαρξη.
Αρχιεπίσκοπος κ.Ιερώνυμος: Ξεκινά άμεσα ο διάλογος με το υπουργείο Παιδείας για τα Θρησκευτικά
Στο «καταστάλλαγμα» της συνάντησης που είχε χθες για το μάθημα των Θρησκευτικών, αναφέρθηκε ο αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος Ιερώνυμος, στην τρίτη τακτική συνεδρία της Ιεράς Συνόδου της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος.
Ειδικότερα, επισήμανε ότι θα γίνει άμεσος διάλογος για το τρέχον Πρόγραμμα Σπουδών, προκειμένου αυτό να εξετασθεί και εν τέλει να αξιολογηθεί στο τέλος της σχολικής χρονιάς. Για τον σκοπό αυτό, η Ιεραρχία θα ορίσει επιτροπή, η οποία θα απαρτίζεται από αρχιερείς, ενώ παράλληλα θα εμπλουτισθεί και με ειδήμονες, προκειμένου να ξεκινήσει άμεσα ο διάλογος με το υπουργείο Παιδείας.
Σε ό,τι αφορά την τρέχουσα χρονιά, θα αξιοποιηθούν τα υπάρχοντα βιβλία Θρησκευτικών, τα οποία έχουν ήδη διανεμηθεί στους μαθητές.
Ειδικότερα, επισήμανε ότι θα γίνει άμεσος διάλογος για το τρέχον Πρόγραμμα Σπουδών, προκειμένου αυτό να εξετασθεί και εν τέλει να αξιολογηθεί στο τέλος της σχολικής χρονιάς. Για τον σκοπό αυτό, η Ιεραρχία θα ορίσει επιτροπή, η οποία θα απαρτίζεται από αρχιερείς, ενώ παράλληλα θα εμπλουτισθεί και με ειδήμονες, προκειμένου να ξεκινήσει άμεσα ο διάλογος με το υπουργείο Παιδείας.
Σε ό,τι αφορά την τρέχουσα χρονιά, θα αξιοποιηθούν τα υπάρχοντα βιβλία Θρησκευτικών, τα οποία έχουν ήδη διανεμηθεί στους μαθητές.
***
Ο Ανώνυμος άφησε ένα σχόλιο για την ανάρτησή σας "Αρχιεπίσκοπος κ.Ιερώνυμος: Ξεκινά άμεσα ο
διάλογος...":
Από ότι διαβάζω δεν υπάρχει καμμία απόφαση ή αναφορά στο ανακοινωθέν της Συνόδου της 7/10/2016 για το πότε θα συζητηθεί το θέμα της Πανορθόδοξης της Κρήτης, μόνο κάποιες χθεσινές δημοσιογραφικές πληροφορίες αναφέρθηκαν σ αυτό. Αν καταλαβαίνω καλά αυτό σημαίνει αναβολή της συζήτησης επ αόριστον. Και εμείς από ότι φαίνεται εις μάτην περιμέναμε την τελική τοποθέτηση της Ελληνικής Εκκλησίας. Όμορφος κόσμος, ηθικός, αγγελικά πλασμένος !!!!!
Από ότι διαβάζω δεν υπάρχει καμμία απόφαση ή αναφορά στο ανακοινωθέν της Συνόδου της 7/10/2016 για το πότε θα συζητηθεί το θέμα της Πανορθόδοξης της Κρήτης, μόνο κάποιες χθεσινές δημοσιογραφικές πληροφορίες αναφέρθηκαν σ αυτό. Αν καταλαβαίνω καλά αυτό σημαίνει αναβολή της συζήτησης επ αόριστον. Και εμείς από ότι φαίνεται εις μάτην περιμέναμε την τελική τοποθέτηση της Ελληνικής Εκκλησίας. Όμορφος κόσμος, ηθικός, αγγελικά πλασμένος !!!!!
***
Ο Ανώνυμος άφησε ένα σχόλιο για την ανάρτησή
σας "Αρχιεπίσκοπος κ.Ιερώνυμος: Ξεκινά άμεσα ο
διάλογος...":
Τι να πουν και οι "Γνήσιοι" που έχουν πιεί το αμίλητο νερό...
Επιτρέπεται μετά απο 3 μήνες να μην έχουν βγάλει μια καταδικαστική ανακοίνωση;
Αλλά ποιόν να καταδικάσουν, τον εαυτό τους; αφού έχουν κοινό ποτήριο με τους οικουμενιστές.
Τι να πουν και οι "Γνήσιοι" που έχουν πιεί το αμίλητο νερό...
Επιτρέπεται μετά απο 3 μήνες να μην έχουν βγάλει μια καταδικαστική ανακοίνωση;
Αλλά ποιόν να καταδικάσουν, τον εαυτό τους; αφού έχουν κοινό ποτήριο με τους οικουμενιστές.
***
Ο Ανώνυμος άφησε ένα σχόλιο για την ανάρτησή σας
"Αρχιεπίσκοπος κ.Ιερώνυμος: Ξεκινά άμεσα ο
διάλογος...":
Αν οι ενέργειες των επισκόπων... δεν ταυτίζονται με την διδασκαλία τους, αλλά και με όλη την διδασκαλία των Πατέρων, τότε δεν μας δίνουν δικαίωμα να τις επικαλούμεθα, πολλώ μάλλον να τις μιμούμεθα· όταν μάλιστα οι άγιοι ενήργησαν και αντιθέτως, αλλά και ΔΙΔΑΞΑΝ αντιθέτως.
Η οικονομία των αγίων είχε περιορισμένη διάρκεια μερικών μηνών ή ελαχίστων χρόνων, και όχι δεκαετιών και αιώνων. Εν προκειμένω 100 έτη· αυτό δεν είναι οικονομία, αλλά εμπαιγμός της έννοιας της οικονομίας· αυτό δεν είναι διάκριση, αλλά εμπαιγμός της έννοιας της διάκρισης.
Αν οι ενέργειες των επισκόπων... δεν ταυτίζονται με την διδασκαλία τους, αλλά και με όλη την διδασκαλία των Πατέρων, τότε δεν μας δίνουν δικαίωμα να τις επικαλούμεθα, πολλώ μάλλον να τις μιμούμεθα· όταν μάλιστα οι άγιοι ενήργησαν και αντιθέτως, αλλά και ΔΙΔΑΞΑΝ αντιθέτως.
Η οικονομία των αγίων είχε περιορισμένη διάρκεια μερικών μηνών ή ελαχίστων χρόνων, και όχι δεκαετιών και αιώνων. Εν προκειμένω 100 έτη· αυτό δεν είναι οικονομία, αλλά εμπαιγμός της έννοιας της οικονομίας· αυτό δεν είναι διάκριση, αλλά εμπαιγμός της έννοιας της διάκρισης.
Μητροπολίτης Ναυπάκτου καί Ἁγίου Βλασίου κ. Ἱερόθεος:
Ἡ Παπική «Ἐκκλησία»
εἶναι αἵρεση, αἱρετικό «διδασκαλεῖον», δηλαδή παρασυναγωγή (ἀντορθόδοξη, ἀντιευχαριστιακή,
ἀντιεκκλησιαστική) καί ποτέ Ἐκκλησία τοῦ Θεοῦ... Ἡ Παπική «Ἐκκλησία», οὖσα στήν
πλάνη, ὄχι μόνον προσπαθεῖ νά πλανήση τούς Ὀρθοδόξους, ἀλλά ἀγωνίζεται νά
πλανήση καί τούς δικούς της ὀπαδούς κρατώντας αὐτούς στήν πλάνη...»