Η ΑΣΘΕΝΕΙΑ ΜΑΣ -- του αείμνηστου Στεργίου Σάκκου, Ομ. Καθηγητού Α.Π.Θ.

Εἶναι τό σαράκι τοῦ σύγχρονου κόσμου. Ταλαιπωρεῖ μικρούς και μεγάλους. Τρυπώνει στήν καρδιά τοῦ ὑπερήλικα γέροντα, πού ταράσσεται μέ τήν κάθε μικροαδιαθεσία, ἀλλά καί τοῦ μικροῦ μαθητῆ, πού ἀναστατώνεται ἀπό τίς ἀλλαγές τῶν σχολικῶν προγραμμάτων, τοῦ φοιτητῆ, πού πιέζεται ἀπό την ἐντατική μελέτη, καί τοῦ νεαροῦ ἐπιστήμονα, πού μελαγχολεῖ με τόν περιορισμό τῶν προοπτικῶν να βρεῖ μιά θέση, γιά τήν ὁποία τόσα χρόνια μόχθησε. Κατατρύχει τον «πετυχημένο» ἐπιχειρηματία, πού τρέχει καί δέν φθάνει νά διεκπεραιώσει τίς πολλές ὑποθέσεις, να προλάβει τίς ἀλλαγές τοῦ χρηματιστηρίου, γιά νά ἐπενδύσει συμφερώτερα τά κεφάλαιά του, ἀλλά και τόν φτωχό μεροκαματιάρη καί τον ταλαίπωρο ἄνεργο, πού ἀντιμετωπίζουν σοβαρό τό πρόβλημα τοῦ ἐπιούσιου, τῆς στέγης καί τόσα ἄλλα. Ἐπίσημοι καί ἀφανεῖς, μορφωμένοι καί ἀγράμματοι, φτωχοί και πλούσιοι, εἴμαστε ὅλοι ἐκτεθειμένοι στήν ἀγωνιώδη μέριμνα, στό ἄγχος, πού σωστά χαρακτηρίσθηκε ὡς ἡ ἀσθένεια τοῦ αἰώνα μας. Σύγχρονος καθηγητής τῆς Ψυχιατρικῆς παρατηρεῖ· «Κάποτε οἱ ἄνθρωποι πήγαιναν στόν γιατρό μέ τό παράπονο τοῦ πόνου. Τώρα τό κεντρικό παράπονο εἶναι τό ἄγχος. Ἀπό δέ τίς συνταγές πού καθημερινά γράφονται ἀπ᾽ ὁποιονδήποτε γιατρό, ἕνα ποσοστό γύρω στό 60% ἀφορᾶ στό ἄγχος». Ποῦ, λοιπόν, ὀφείλεται αὐτό τό καταλυτικό για τήν κοινωνία μας φαινόμενο και πῶς θά μποροῦσε τάχα ν᾽ ἀντιμετωπισθεῖ; Θά ἦταν ἀσφαλῶς ἁρμόδιος ν᾽ ἀπαντήσει στό ἐρώτημα αὐτό ἕνας ψυχίατρος, μιά καί τό ἄγχος σαφῶς ἐντάσσεται στά ψυχικά νοσήματα. Νομίζω ὅμως ὅτι δέν εἶναι μακριά ἀπό τήν ἀλήθεια καί ἑνός θεολόγου ἡ ἀπάντηση.

O Συναξαριστής της ημέρας.

Τρίτη, 17 Μαΐου 2016

Ανδρονίκου και Ιουνίας αποστόλων, Αθανασίου επισκόπου Χριστιανουπόλεως, Νικολάου νεομάρτυρος (1617).


Οἱ Ἅγιοι Ἀπόστολοι Ἀνδρόνικος καὶ Ἰουνία συγκαταλέγονται ἀνάμεσα στοὺς ἑβδομήκοντα Ἀποστόλους τοῦ Κυρίου μας, τοὺς ὁποίους ἑορτάζουμε στὶς 4 Ἰανουαρίου.

ΛΟΓΟΣ ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΚΑΤΑ ΘΕΟΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ

Ὁ Ἅγιος Νικόλαος Καβάσιλας μιλώντας γιὰ τὴν συμβολὴ τοῦ Βαπτίσματος στὴν ἐν Χριστῷ ζωή, γράφει: «Ἂν καὶ ἡ Ἁγία Τριὰς ἔσωσε τὸ ἀνθρώπινο γένος μὲ ἑνιαία φιλανθρωπία, κάθε μία ἀπὸ τὶς θεῖες ὑποστάσεις λέγεται ὅτι συνεισέφερε κάτι ἰδιαίτερο. Ὁ Πατὴρ συμφιλιώθηκε. Ὁ Υἱὸς συμφιλίωσε. Τὸ Ἅγιο Πνεῦμα προσφέρθηκε ὡς δῶρο, ὅταν συμφιλιωθήκαμε. Ὁ Πατὴρ μᾶς ἐλευθέρωσε, ὁ Υἱὸς ἦταν τὸ λύτρο, μὲ τὸ ὁποῖο ἐλευθερωθήκαμε καὶ τὸ Ἅγιο Πνεῦμα ἡ ἐλευθερία. Γιατί, ὅπως λέει ὁ Παῦλος, “οὗ τὸ Πνεῦμα Κυρίου ἐκεῖ ἐλευθερία”. Ὁ Πατὴρ μᾶς ἀνέπλασε, μὲ τὸν Υἱὸ ἀναπλασθήκαμε καὶ τὸ Ἅγιο Πνεῦμα μᾶς ζωοποιεῖ».

ΠΟΓΚΡΟΜ στην Λάρισα. Παιδιά της εκκλησίας (μαθητές Δημοτικού και Γυμνασίου) συνελήφθησαν και προπηλακίστηκαν από αστυνομικούς.

Συνέχεια : http://opaidagogos.blogspot.ca/
***
Ο  Ανώνυμος άφησε ένα  σχόλιο για την ανάρτησή σας "ΠΟΓΚΡΟΜ στην Λάρισα. Παιδιά της εκκλησίας (μαθητές...":

http://opaidagogos.blogspot.gr/2016/05/blog-post_79.html
Σεβασμιώτατε και σεβαστοί πατέρες! Εάν τα καταγγελόμενα είναι αληθή περιμένουμε να καταδικάσετε ΑΜΕΣΑ ΚΑΙ ΔΡΙΜΕΩΣ το συγκεκριμένο αίσχος! Αποτελεί αφόρητη πρόκληση να κακοποιούνται μικρά παιδιά. Δεν πρόκειται, επί του παρόντος, να προβούμε σε ανάλυση της αντικανονικής καταλήψεως του μητροπολιτικού θρόνου της Λάρισας από την πλευρά του νυν μητροπολίτου Ιγνατίου. Πρόκειται, όμως,για ΦΑΛΚΙΔΕΥΣΗ ΣΤΟΙΧΕΙΩΔΕΣΤΑΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ των διαμαρτυρόμενων πιστών! ΕΜΠΡΟΣ ΛΟΙΠΟΝ! ΤΟΛΜΗΣΤΕ ΝΑ ΚΑΤΑΔΙΚΑΣΕΤΕ ΤΑ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ ΑΙΣΧΗ ΚΑΙ ΝΑ ΔΙΑΧΩΡΙΣΕΤΕ ΤΗ ΘΕΣΗ ΣΑΣ!
Λ.Ν.
(Απεστάλη προ ολίγων λεπτών στην Ιερά Μητρόπολη Λαρίσης)

ΑΓΙΟΡΕΙΤΗΣ ΠΑΤΕΡΑΣ ΟΜΙΛΕΙ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΦΛΕΓΟΝΤΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΠΙΣΤΕΩΣ (ΕΠΕΡΧΟΜΕΝΗ ΨΕΥΔΟΣΥΝΟΔΟ, ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΗ, ΠΑΡΑΤΑΞΕΙΣ ΠΑΤΡΙΟΥ Κ.Α.)

Πηγή : 

ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΗ ΤΩΡΑ



Δεν συμφωνούμε σε πολλά από την ομιλία. Η "θεολογία" των "ΔΥΟ ΑΚΡΩΝ" (Αρχιμ. Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος),  έχει διαβρώσει σχεδόν όλους τους Κληρικούς και λαϊκούς του Νέου.....
***
Ο  Kyprianos Christodoulides άφησε ένα  σχόλιο για την ανάρτησή σας "ΑΓΙΟΡΕΙΤΗΣ ΠΑΤΕΡΑΣ ΟΜΙΛΕΙ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΦΛΕΓΟΝΤΑ ΖΗΤΗ...":

Tην ομιλία αυτή μου την έστειλε Σχολιαστής και την άκουσα. Με παρακάλεσε δε να την σχολιάσω. Δεν θα έγραφα ότι "διαφωνώ σε πολλά με αυτά" ή ότι "δεν συμφωνώ". Στη γενικότητα των λεγομένων θα έγραφα ότι συμφωνώ απόλυτα. Είναι λεπτό το θέμα και απαιτούνται προκαταρκτικές διευκρινιστικές συζητήσεις, ώστε να διατυπωθούν συμπληρωματικές απόψεις προς επίλυση ή διευθέτηση εκκρεμών ζητημάτων. Αυτά τα γράφω εδώ και όχι στο σχόλιο που έγραψα, ως απάντηση στον αναγνώστη της δικής μου ανάρτησης. Το δικό μου σχόλιο ήταν :

Ευχαριστώ πολύ τον Σχολιαστή (...). Δεν έχω να προσθέσω τίποτα άλλο εκτός από αυτό που ειπώθηκε : "Οι πιέσεις (σ.σ. στο άγιον Όρος) είναι μεγάλες". Να σημειώσω, οι πιέσεις είναι εκ μέρους της νέας αυτοκρατορίας, δηλαδή της μιάς Παγκόσμιας Τράπεζας. Αυτή είναι η παγκοσμιοποίηση.

Δεν είναι οι πολιτικοί που διαμορφώνουν τη σημερινή πραγματικότητα. Οι πολιτικοί διαχειρίζονται τα κοινά, παίρνοντας εντολές από την δικέφαλη φιλόδοξη μία Παγκόσμια Τράπεζα, δηλαδή την Οικονομία, την οποία ελέγχουν απόλυτα οι Άγγλοι και οι Αμερικανοί. Οι πρώτοι με το χρυσό, οι δεύτεροι με το μηχάνημα που κόβει χαρτονόμισμα - δολλάριο επί του παρόντος, και πλαστική κάρτα συναλλαγών σε λίγο.

Το ευρώ τους χαλάει τη δουλειά και μη ξεχνάμε, είναι ένα νόμισμα που στήθηκε από Γερμανία και Γαλλία, χώρες οικονομικά κατεστραμένες μετά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο, που έγιναν βιομηχανικοί κολοσσοί με δανεικά λεφτά. Για την Ιστορία, όταν Άγγλοι και Αμερικανοί αθέτησαν την υπογραφή τους στο σύστημα σταθερών ισοτιμιών του Μπρέττον Γουντς ...

(Παρένθεση, η συμφωνία έγινε στο
Bretton Woods το 1944, στο Νιού Χαμσάιρ των ΗΠΑ. Το σύστημα αυτό ίσχυσε μέχρι το 1971, οπότε και εγκαταλείφθηκε. Το δολάριο των ΗΠΑ έπαψε πλέον να είναι μετατρέψιμο σε χρυσό, και ως εκ τούτου δεν συνέτρεχε λόγος να υπάρχει χρυσός “σε αντίκρισμα”)

... ο τότε Πρόεδρος της Γαλλίας Ντε Γκώλ είχε πει - ήταν το 1968 και πρίν ολοκληρωθεί η απόφαση αυτή εκ μέρους Αγγλίας και Αμερικής - ότι θα γεμίσει ένα καράβι με δολλάρια, θα το στείλει στις ΗΠΑ και θα ζητήσει να του επιστρέψουν το αντίστοιχο ποσό σε χρυσό. Στη συνέχεια ακολούθησε ο γνωστός "Μάης του ΄68" στη Γαλλία και ο Ντε Γκώλ έπαψε να ενοχλεί και να είναι Πρόεδρος της Γαλλίας.

Τη συνάρτηση των ανωτέρω με τα Θρησκευτικά, τα Θεολογικά, τα Εκκλησιαστικά και τα Κοινωνικά, ας την κάνει ο αναγνώστης.

***
Ο  Ανώνυμος άφησε ένα  σχόλιο για την ανάρτησή σας "ΑΓΙΟΡΕΙΤΗΣ ΠΑΤΕΡΑΣ ΟΜΙΛΕΙ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΦΛΕΓΟΝΤΑ ΖΗΤΗ...":

κύριε κώστα Χριστός Ανέστη!
Θα συμφωνήσω με το σχόλιο σας, απλά να προσθέσω ότι ο ομιλητής πάσχει και από το σύνδρομο του κυπριανισμού. ντρέπεται να λέει ότι είναι παλαιοημερολ
oγίτης, η κανονική εκκλησία που αναγνωρίζει είναι η κρατόυσα μιας και απ' αυτήν προέρχεται, και στο 20,40 λέγει και το εξής τραγικό: το παλαιό  ημερολόγιο είναι αντικανονικό, και θα πρέπει να πούμε ότι ο Θεός ευλογεί την αντκανονικότητα.!!!!! πράγματι θαύμασα σε τι πλάνη μπορεί να πέσει κάποιος ο οποίος προσπαθεί να διαμαρτυρηθεί νόμιμα με σφραγίδες και βούλες, γιατί φαίνεται να μην είναι και πολύ σίγουρος γι' αυτά που πιστεύει. είναι πάρα πολλά τα "άκυρα" που ακούγονται, και δεν κολακεύουν καθόλου τον άγώνα που κάμει ο πατήρ Γεώργιος Αγγελακάκης, ο οποίος γνωρίζει πολύ καλά τον λόγο, που μετά την αποτείχισή του, άλλαξε και το εορτολόγιο πολύ ορθά. εάν δεν αναπαύεται ο ομιλητής, γιατί δεν ακολουθεί τον π. Ευθύμιο Τρικαμηνά;
Θα συμφωνήσω με το σχολιαστή στην ιστοσελίσα του κ. Χριστοδουλίδη,
"Η ημιμάθεια χείρων εστί και αυτής ταύτης της αμαθείας.Ηράκλειος ο εφέσιος 6ος αιώνας π.χ.
χαίρετε εν Κυρίω

Χαράλαμπος

ΤΟΥΡΚΙΚΟΣ ΕΠΙΤΡΟΠΟΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ Η ΠΡΑΞΙΣ ΤΟΥ 1928! -- Του Πρωτοπρεσβυτέρου π. Βασιλείου Ε. Βολουδάκη

...Είναι ντροπή και αίσχος όλων μας, Κληρικών και λαϊκών, που δεν έχουμε τόσα χρόνια εξεγερθεί εναντίον των Πατριαρχικών, οι οποίοι έχουν απαγορεύσει στους κατά τόπους Μητροπολίτες να βαπτίζουν ετεροδόξους και να τους δέχωνται στην Ορθοδοξία, εμποδίζοντας έτσι, εκτός των πολλών άλλων και ένα ολόκληρο Αγγλικανικό Πλήρωμα, που αντέδρασε στην χειροτονία των γυναικών, να γίνη Ορθόδοξο, αλλά το εγκατέλειψαν να προσαρτηθή αναγκαστικά στους Παπικούς, αφού ο Αρχιεπίσκοπος Θυατείρων είχε Πατριαρχική εντολή να μη τους δεχθή να προσέλθουν στην Ορθοδοξία!
Γι’ αυτά τα πνευματικά εγκλήματα έπρεπε να γίνη μία Μεγάλη Σύνοδος. Για να καταδικάση τις πάμπολλες αυθαιρεσίες των Πατριαρχών όλων των Πατριαρχείων –μεταξύ των οποίων και τη σταλινική Πατριαρχική “μόδα” να εκθρονίζουν Επισκόπους και Αρχιεπισκόπους άνευ ουσιαστικής δίκης και απολογίας των εκθρονιζομένων– και όχι γι’ αυτά που συγκαλείται η σχεδιαζομένη Μεγάλη Σύνοδος, την οποία οι διοργανωταί της έχουν το θράσος και την αλαζονεία να την αποκαλούν Αγία!
Αυτόν τον Πατριαρχικό επεκτατισμό επί ζημία της Ορθοδόξου Πίστεως και, κατ’ επέκτασιν, επί ζημία της σωτηρίας των ανθρώπων, υπηρετεί, τελικά, η Πράξη του 1928. Ενεργεί ως Πατριαρχικό ηφαίστειο, το οποίο απειλεί να “πετρώση” πνευματικά ολόκληρη την Βόρεια Ελλάδα και σταδιακά να την προσαρτήση και εδαφικά στην Τουρκία.

Ο ΜΕΓΑΛΟΣ ΣΕΡΒΟΣ ΔΟΓΜΑΤΟΛΟΓΟΣ OΣΙΟΣ ΠΑΤΗΡ ΙΟΥΣΤΙΝΟΣ ΠΟΠΟΒΙΤΣ :

«Διαίρεσις, σχίσμα της Εκκλησίας είναι πρωτίστως ένα πράγμα οντολογικώς αδύνατον. Δεν υπήρξε ποτέ διαίρεσις της Εκκλησίας, και δεν είναι δυνατόν να υπάρξη, πλην υπήρξε και θα υπάρξη έκπτωσις εκ της Εκκλησίας. Κατά καιρούς απεσπάσθησαν και εξεβλήθησαν από την μοναδικήν αδιαίρετον Εκκλησίαν οι αιρετικοί και σχισματικοί, οι οποίοι έκτοτε έπαψαν να αποτελούν μέλη της Εκκλησίας και μέρη του θεανθρωπίνου σώματός της.
Έτσι έχουν κατ’ αρχήν αποκοπή οι Γνωστικοί, κατόπιν οι Αρειανοί, …, κατόπιν οι Ρωμαιοκαθολικοί, κατόπιν οι Προτεστάνται, …». 

***
Ο  Ανώνυμος άφησε ένα νέο σχόλιο για την ανάρτησή σας "Ο ΜΕΓΑΛΟΣ ΣΕΡΒΟΣ ΔΟΓΜΑΤΟΛΟΓΟΣ OΣΙΟΣ ΠΑΤΗΡ ΙΟΥΣΤΙΝΟ...":

Ο συγχωρεμένος ο Κυπριανός Κουτσούμπας είχε κηρύξει το ακριβώς αντίθετο.
" Η εκκλησία είναι διαιρεμένη και ασθενούσα "
Δηλαδή αίρεση. Αλλά αυτά είναι ψιλά νοήματα για τους οπαδούς...


***
Ο Ανώνυμος άφησε ένα νέο σχόλιο για την ανάρτησή σας "Ο ΜΕΓΑΛΟΣ ΣΕΡΒΟΣ ΔΟΓΜΑΤΟΛΟΓΟΣ OΣΙΟΣ ΠΑΤΗΡ ΙΟΥΣΤΙΝΟ...":

ΝΑΙ ΓΙΑ ΤΟΝ ΛΑΟ ΠΟΥ ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΤΙΣ ΑΠΟ ΤΟΥ ΠΡΩΗΝ ΦΛΩΡΙΝΗΣ ΣΥΝΟΔΟΥΣ
*** 
Ο Ανώνυμος άφησε ένα νέο σχόλιο για την ανάρτησή σας "Ο ΜΕΓΑΛΟΣ ΣΕΡΒΟΣ ΔΟΓΜΑΤΟΛΟΓΟΣ OΣΙΟΣ ΠΑΤΗΡ ΙΟΥΣΤΙΝΟ...":


Ιερομόναχος Γρηγόριος Ζιώγος

Δυστυχώς ο λαός σε ποσοστό 99% ΔΕΝ ενδιαφέρεται για Δόγματα Πίστεως.
Το μόνο που τον ενδιαφέρει είναι ένα βόλεμα, λες και η Εκκλησία είναι φολκλορικό έθιμο. Οσο για τους Παπάδες, το μπακίρι να πέφτει και για τα υπόλοιπα...
Ο Θεός δεν είναι άδικος, Κατά τον λαό και οι ποιμένες.
Αναφορικά για το παλαιό:
Ξεκίνησε καλά, αλλά στην πορεία νίκησαν οι αρχομανείς. Σε λίγες μέρες επίκειται η αγιοποίηση του Φλωρίνης Χρυσοστόμου (καλώς). Ο ίδιος σταμάτησε να χειροτονεί διότι οι χειροτονίες του γύρισαν στο Νεο, και ο Ματθαίος έκανε το πρώτο σχίσμα...
Μετά τις επίσημες χειροτονίες απο τους Ρώσους το 1969 ηρέμησαν για λίγο τα πράγματα, αλλά στις αρχές της δεκαετίας του '80 ο Κυπριανός Κουτσούμπας έκανε σχίσμα στους ΓΟΧ δημιουργώντας την αρχή του Παλαιοημερολογίτικου οικουμενισμού, η οποία σήμερα έχει ΘΡΟΝΙΑΣΤΕΙ ΩΣ ΔΟΓΜΑ ΠΙΣΤΕΩΣ
Δηλαδή, καταργούνται τα σύνορα της Εκκλησίας, καθώς το Αγιο Πνεύμα όπου θέλει πνέει... και έτσι όλοι έχουν θεία χάρη, άγιο πνεύμα και σαφώς έγκυρα μυστήρια.
Τόσο σκοτάδι έχουν κάποιοι... που ακυρώνουν το Πιστεύω που ομολογεί Μια Εκκλησία.
Ρωτώ όλους τους επισκόπους και τους κληρικούς που έχουν την εκκλησιολογία Κυπριανού: (απ' όπου και αν προέρχονται)
Πως είναι δυνατόν στον ίδιο Γεωγραφικό χώρο να υπάρχουν δυο Εκκλησίες παλαιό και νεο με 100% διαφορετικό Δόγμα ( οικουμενισμός) και να έχουν και οι δυο Αγιο Πνεύμα;;;
Το Πηδάλιο σας λέει κάτι; Το πιστεύετε, η αποτελεί συλλογή για την βιβλιοθήκη σας;
Αποστολικοί Κανόνες: 31ος - 45ος - 46ος - 47ος - 50ος - 68ος
Μεγάλου Βασιλείου: 1ος και 47ος επικυρωμένοι απο την 6η οικουμενική σύνοδο.
Ξεκαθαρίζουν σε καθαρά ελληνικά ότι τίποτε δεν είναι δεκτόν απο αιρετικούς.
Αιρετικός είναι αυτός ο οποίος αντιστρατεύεται την παραδοθείσα πίστη και κανόνες. Τόσο απλά.
Δια ταύτα, ο Αγώνας κατάντησε Σιαγώνας. Βλέπε ανάκτορα, χλιδή, χρυσοθήρες, και φουκαράδες δεκαρολόγους σε ενορίες...
Ακούσατε ποτέ απο άμβωνος για την αίρεση του νέου;;;
Ελπίζω να συνεννοηθήκαμε.


Η μνημόνευση του ονόματος του Επισκόπου, Πιστοποιεί "την ενότητα της πίστεως και την κοινωνία του Αγίου Πνεύματος

Η μνημόνευση του ονόματος του Επισκόπου στη θ. Λειτουργία, κυρίως αλλά και στις λοιπές ακολουθίες, δεν εντάσσεται μέσα στην κοινή μνημόνευση ονομάτων υπέρ υγείας. Επέχει θέσιν δόγματος που πιστοποιεί την κανονικότητα. Πιστοποιεί τη γνησιότητα ότι αυτό που συντελείται είναι Εκκλησία, είναι το αυθεντικό, το σωστικό. Πιστοποιεί την παρουσία της Χάριτος βάσει της αποστολικής διαδοχής. Πιστοποιεί "την ενότητα της πίστεως και την κοινωνία του Αγίου Πνεύματος". Άλλωστε είναι γνωστή η σημασία του αντιμηνσίου που φέρει την υπογραφή του Επισκόπου, αφού η θ. Λειτουργία τελείται από τους πρεσβυτέρους εξ ονόματος του Επισκόπου. Γι' αυτό και Λειτουργία χωρίς τη μνημόνευση του ονόματος του Κανονικού Επισκόπου του τόπου, λειτουργία δεν είναι. Είναι παρασυναγωγή, είναι βαρύτατο πνευματικό παράπτωμα που τιμωρείται αυστηρότατα. Η μνημόνευση του ονόματος του Επισκόπου σφραγίζει την κανονικότητα της εκκλησιαστικής ευχαριστιακής συνάξεως. Και όπως συμβαίνει παντού, ο Επίσκοπος που για κάποιο λόγο θέλει να λειτουργήσει σε ξένη εκκλησιαστική επαρχία, εκτός δηλαδή της δικαιοδοσίας του, παίρνει άδεια από τον Κανονικό Επίσκοπο του οποίου και το όνομα μνημονεύει κατά τη Μεγάλη Είσοδο λέγοντας "του και ποιμενάρχου (ή κυριάρχου) της Ιεράς ταύτης Μητροπόλεως" μετά τη μνημόνευση του Πρώτου δηλαδή του Προκαθημένου ή της Προκαθημένης Συνόδου ....