Η «δυτικοποίηση», ή το φράγκεμα της εκκλησιαστικής ζωής και θεολογίας στη Ρωσία, έχει ιδιαίτερη σημασία, όχι μόνο για την Ορθοδοξία, αλλά και για την κοινωνία της Ρωσίας.

Toυ αδελφού μας "Κοσμά"

1. Στη Δύση η θεολογία των Φράγκων ήταν το στήριγμα του ευρωπαϊκού φεουδαλισμού, γιατί ξεχώριζε τους «ευγενείς» από τους δουλοπάροικους! Οι πρώτοι ήταν Φράγκοι, οι δεύτεροι Ρωμαίοι! Οι τσάροι, μιμήθηκαν και σ’ αυτό το σημείο τους Φράγκους, μολονότι στη Ρωσία «ευγενείς» και δουλοπάροικοι ήταν ομοεθνείς, δηλ. ο ίδιος λαός (Ιω. Ρωμανίδου, Η Ρωμηοσύνη του 1821 και οι μεγάλες δυνάμεις, σ. 2)!
 

α. Στη Ρωμηοσύνη, όπως λέει ο π. Ιω. Ρωμανίδης, ποτέ δεν υπήρξε θεολογική ή κοινωνική θεωρία να χωρίζει τους ανθρώπους σε εκ φύσεως γεννημένους «ευγενείς» και σε εκ φύσεως γεννημένους δουλοπάροικους, όπως δίδασκε ο Αυγουστίνος! Αντίθετα στη Φραγκιά, μόνο εκείνος που ανήκε στη τάξη των «ευγενών», δηλ. των Φράγκων, μπορούσε να γίνει ιππότης, ηγούμενος και επίσκοπος! Για να γίνει κάποιος ρήγας, ή αυτοκράτορας έπρεπε απαραίτητα να έχει βασιλική καταγωγή! Να είναι «γαλαζοαίματος»!
 

β. Σημαντικό ρόλο στον εκφραγκισμό της Ρωσίας έπαιξε η Θεολογική Ακαδημία του Κιέβου, που ιδρύθηκε τον 17ο αιώνα. Απ’ αυτή αποφοίτησαν τα σπουδαιότερα στελέχη της Ρωσικής Εκκλησίας. Αυτά, χρησιμοποίησε ο τσάρος Μέγας Πέτρος σε καίριες θέσεις, για να πετύχει το φράγκεμα της ρωσικής θεολογίας και την επιβολή του φεουδαλισμού.
Ο Μέγας Πέτρος, (πέθανε το 1725), είναι εκείνος που ξέκοψε την ρωσική θεολογία απ’ την Πατερική Παράδοση και τη θεμελίωσε στα Αυγουστίνεια φιλοσοφικά μεταφυσικά θεμέλια, κατά το πρότυπο της σχολαστικής θεολογίας των Φράγκων. Είναι χαρακτηριστικό, ότι ο Μέγας Πέτρος τόσο πολύ ήθελε να φραγκέψει τη ρωσική Εκκλησία, ώστε και αυτή την πρωτεύουσα του κράτους του μετέφερε από τη Μόσχα, που ήταν γεμάτη από βυζαντινές εκκλησίες, στη Νέα πόλη που έκτισε, την Πετρούπολη. Τη νέα του πρωτεύουσα την στόλισε με εκκλησίες δυτικής τεχνοτροπίες (μπαρόκ!), με φράγκικες εικόνες, ακόμα και με αγάλματα, που απαγορεύει η Ορθόδοξη Εκκλησία. 
Από την εποχή αυτή του Μεγάλου Πέτρου άρχισε στη Ρωσία η συστηματική εκρίζωση της ρωμέηκης παραδόσεως στην εκκλησιαστική μουσική, την αγιογραφία, την αρχιτεκτονική, αλλά και σ’ ολόκληρη τη θεολογία. Η εκκλησιαστική αυτή πολιτική του Μεγάλου Πέτρου έγινε νόμος του νέου Ελληνικού Έθνους το 1827!
 

γ. Είναι χαρακτηριστικό, ότι προηγουμένως η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ρωσίας, επηρεασμένη από την φράγκικη σχολαστική θεολογία, καταδίκασε τον Ορθόδοξο μοναχισμό, τον ησυχασμό, ως αίρεση! Την καταδίκη αυτή, ποτέ μέχρι σήμερα, δεν την έχει ανακαλέσει η Ρωσική Εκκλησία!
 
Στα πλαίσια αυτά του διωγμού του ησυχασμού οι Ρώσοι επίσκοποι φυλάκισαν για 48 χρόνια τον περίφημο Έλληνα μοναχό άγιο Μάξιμο Βατοπαιδινό (1470-1555), ο οποίος τελικά πέθανε στη φυλακή. Μαζί του φυλάκισαν και τους μαθητές του, όπως τον άγιο Νείλο Σόρσκυ κ.ά.
 
Αργότερα, αρχές του 19ου αιώνα, μερικά Ρωσόπουλα, πνευματικά παιδιά του αγιορείτη μοναχού αγίου Παΐσιου Βελιτσκόφσκη, επανέφεραν τον ησυχασμό στη Ρωσία. Τότε, αναδείχτηκαν οι σπουδαίοι στάρετς, μεταξύ των οποίων είναι και ο άγιος Σεραφείμ του Σαρώφ!
 

2. Μέχρι το 1448 η Ρωσία υπάγονταν εκκλησιαστικά στο Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως. Τον 16ο αιώνα το Οικουμενικό Πατριαρχείο ίδρυσε το Πατριαρχείο Ρωσίας, στο οποίο περιλαμβάνονταν μόνο η ηγεμονία της Μόσχας. Όλοι οι άλλοι Ορθόδοξοι, που ζούσαν έξω από την επαρχία αυτή, (Βεσσαραβίας, Λιθουανίας, Κριμαίας κλπ.), εξακολουθούσαν να υπάγονται στην κανονική δικαιοδοσία του Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως. Οι Ρώσοι όμως, καθώς επεξέτειναν την ηγεμονία τους σε γειτονικές επαρχίες, επεξέτειναν αντικανονικά και αυθαίρετα τη δικαιοδοσία του Πατριαρχείου τους και στις περιοχές αυτές.
 

α. Τον 19ο αιώνα αναπτύχθηκε στη Ρωσία ο λεγόμενος Πανσλαβισμός. Αυτό ήταν ένα κίνημα καθαρά πολιτικό. Απέβλεπε στην εξάπλωση και κυριαρχία της Ρωσίας.
 
Δεν είναι όμως γνωστό στο ελληνικό κοινό, ότι έκφραση του πολιτικού αυτού κινήματος του Πανσλαβισμού στο χώρο της θεολογίας, ήταν το κίνημα του «Σλαβοφιλισμού», ή των «Σλαβόφιλων». Ιδρυτής του ήταν ο Αλέξιος Χομιακώφ (1804- 1860) ένας Ρώσος φιλόσοφος, θεολόγος, ποιητής και δραματογράφος!
 

β. Την εποχή αυτή έγινε μεταξύ των Ρώσων θεολόγων μεγάλη συζήτηση για το εάν θα έπρεπε η Ρωσική Εκκλησία να προχωρήσει στον πλήρη «εκφραγκισμό» της, ή να επιστρέψει στις ρίζες της, το Βυζάντιο.
 
Ο Αλέξιος Χομιακώφ πρότεινε τότε μια τρίτη λύση. Υποστήριξε, ότι η Ρωσική Εκκλησία δεν έπρεπε ούτε να προχωρήσει στην πλήρη «δυτικοποίησή» της, δηλ. το φράγκεμά της, ούτε να επιστρέψει στην βυζαντινή Ορθοδοξία. Εξήγησε, ότι και οι δύο αυτές «παραδόσεις», η φράγκικη και η βυζαντινή, είναι των «Χουσιτών». Ως «Χουσίτες» θεωρούσε τους Ρωμαίους (Βυζαντινούς) και τους Φράγκους! Οι Ρώσοι, όμως, έλεγε, δεν ανήκουν στους «Χουσίτες», παραβλέποντας, ότι η άρχουσα τάξη τους ήταν Νορμανδικής, δηλ. φράγκικης καταγωγής. Είναι, έλεγε, « Ιρανικοί»! Κι’ επομένως, πρέπει ν’ αποκτήσουν δική τους «παράδοση»! Αυτή είναι ην τρίτη λύση, που υποδείκνυε ο «πατέρας του Πανσλαβισμού» Χομιακώφ.
 
Κατά τον Χομιακώφ, οι «Ιρανικοί» είναι μια φυλή ανώτερη απ’ τους «Χουσίτες»! Γι’ αυτό, μόνο αυτή η φυλή μπορεί να καταλάβει καλύτερα την Ορθοδοξία! Καλύτερα ακόμα, κι’ απ’ τους Πατέρες! Πρόβαλαν μάλιστα, σαν ιδιαίτερο είδος ευσέβειας, την «ρωσική ευσέβεια» και «ρωσική πνευματικότητα»! Είναι δηλ. σαν να υποστηρίζει κάποιος, ότι υπάρχει ιδιαίτερο είδος υγείας, η «ρωσική υγεία»! Έτσι πλάσθηκε η εικόνα της «Αγίας Ρωσίας»!
 
Γι’ αυτό το λόγο η Ρωσία, από την εποχή του Μεγάλου Πέτρου, εγκολπώθηκε τα σχέδια των Φράγκων ηγεμόνων της Ευρώπης, να διαλύσουν το Πατριαρχείο της Κωνσταντινουπόλεως. Οι Ρώσοι επεδίωκαν τη διάλυση της Δεύτερης Ρώμης, με την ελπίδα η Μόσχα, ως «τρίτη Ρώμη» (!), να κληρονομήσει τα δικαιώματα της Κωνσταντινουπόλεως! Ο όρος « τρίτη Ρώμη» χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά από το μοναχό Φιλόθεο από το
Pskow το 1510. Η Ρώμη όμως, Παλαιά και Νέα, ήταν πάντοτε πρωτεύουσα Ρωμαίων και όχι των Ρώσων! 

3. Η τρίτη αυτή λύση, που υπόδειξε ο Χομιακώφ, επέδρασε καταλυτικά στη ρωσική θεολογία, που μέχρι σήμερα είναι ένα κράμα Ορθοδοξίας και Φραγκιάς! Η ρωσική θεολογία, όπως και η εκκλησιαστική ζωή των Ρώσων, επηρεάζεται μέχρι σήμερα από την «Σλαβοφιλία». Οι Ρώσοι καλλιεργούν έντονα την αντίληψη, ότι την πραγματική Ορθοδοξία στον κόσμο την εκπροσωπούν μόνο οι…Ρώσοι!
 

α. Η θεολογία αυτή των Ρώσων δεν είναι στην πραγματικότητα Ορθόδοξη. Αντικατέστησαν τα πατερικά θεμέλιά της, που είναι η εμπειρία των αγίων, με τα φράγκικα θεμέλια του σχολαστικισμού, που είναι η μεταφυσική και ο στοχασμός! ΄Ετσι, οι Ρώσοι διαμόρφωσαν μια νέα θεολογία, φαινομενικά μόνο Ορθόδοξη. Είναι συντηρητική θεολογία, όχι όμως πατερική!
 
Αυτή η αντιπατερική θεολογία, η οποία στην ουσία της είναι φράγκικη, τους τελευταίους αιώνες, από την Ρωσία διαδόθηκε στην Ελλάδα.
 
Η γραμμή αυτή επιβλήθηκε στην απελευθερωμένη Ελλάδα από τον Αδαμάντιο Κοραή, τον οποίο η Γ΄ Εθνοσυνέλευση της Τροιζήνας (1827) ανακήρυξε «πατέρα του έθνους»! Ο Κοραής ήταν εχθρός της Ρωμηοσύνης, όπως προηγουμένως ο Καρλομάγνος, ο Μέγας Πέτρος και Μέγας Ναπολέων, του οποίου υπήρξε σύμβουλος (και ποράκτοράς του!). Ήθελε οι συμπατριώτες του να μην ονομάζονται Ρωμηοί, αλλά γραικοί, γιατί έτσι μας ονόμαζαν τότε τα «φωτισμένα έθνη» της Ευρώπης! Ζητούσε η Ορθόδοξη Εκκλησία να προσαρμοσθεί στα Ευρωπαϊκά πρότυπα, όπως είχε γίνει στη Ρωσία, κατά την εποχή του Μεγάλου Πέτρου!
 
«Έτσι βλέπουμε», γράφει ο π. Ιω. Ρωμανίδης, «διατί κατεκλύσθη η νέα Εκκλησία της Ελλάδος με αρχιτεκτονική, μουσική, εικονογραφία, αλλά και θεολογία και πνευματικότητα ισχυρώς επηρεασμένη από την Ρωσίαν και την Ευρώπην» (βλ. Ιω. Ρωμανίδη, Η Ρωμηοσύνη και αι μεγάλαι δυνάμεις).
 
Ο π. Γ. Μεταλληνός επισημαίνει ότι « Κοραής υποστηρίζει - και ενεργεί ο ίδιος - τη διάδοση “φράγκικων” εικόνων, παραπονείται δε διότι “αι Εκκλησίαι μας δεν δέχονται ακόμη τοιαύτας ζωγραφίας” ( βλ. Γ. Μεταλληνού, Παράδοση και αλλοτρίωση, σ. 175). Από τότε οι Ορθόδοξοι ναοί της Ελλάδος πλημμύρισαν από τις αναγεννησιακές «εικόνες» (χαλκομανίες) της Δύσεως, με τις κακόδοξες και κακόγουστες απεικονίσεις τους!
 
Αλλά και στα εθνικά θέματα ο Κοραής, όπως γράφει ο π. Γ. Μεταλληνός στο βιβλίο του «Παράδοση και αλλοτρίωση» (σελ. 175), υποστήριξε θέσεις απαράδεκτες και επιζήμιες, όπως όταν :
 

αα. Κατηγορούσε τους Μακεδόνες ως υποδουλωτές των Ελλήνων, κάτι που χρησιμοποιείται εύκολα κατά της ελληνικότητας της Μακεδονίας!
 

ββ. Εισηγήθηκε γύρω στα 1825 να ζητήσει η Ελλάδα τη Γαλλική προστασία, διακόπτοντας τον απελευθερωτικό αγώνα. Ζήτησε δηλ. να γίνει η Ελλάδα γαλλικό προτεκτοράτο!
 

γγ. Μετά την άφιξη στην Ελλάδα του Καποδίστρια ζήτησε από τους Χίους μεγαλέμπορους να διαπραγματευθούν την ανεξαρτησία της Χίου απευθείας με τον Σουλτάνο, για να μη γίνουν δούλοι της Ελλάδος!!!
 
Γέφυρά της υπήρξε κυρίως το Άγιο Όρος, ιδίως μετά το 1821! Οι Ρώσοι συντηρητικοί θεολόγοι, ακόμα και σήμερα, οπαδοί της θεολογίας του Αυγουστίνου και του Θωμά Ακινάτη, θαυμάζονται οι ίδιοι από πολλούς, ως μεγάλοι θεολόγοι και οι γνησιώτεροι εκφραστές της Ορθοδοξίας! Οι συντηρητικοί αυτοί θεολόγοι δέχονται συνήθως τα Ορθόδοξα σχήματα της θεολογίας. Για ν’ αντικρούσουν όμως τους παπικούς στις διάφορες αντιπαραθέσεις τους γι’ αυτά, χρησιμοποιούν τα επιχειρήματα των προτεσταντών! Αλλά, και αντίστοιχα, στις αντιπαραθέσεις τους με τους Προτεστάντες, χρησιμοποιούν εναντίον τους τα επιχειρήματα των… παπικών! Αυτή η θεολογία, δυστυχώς, παράγεται από πολλούς λεγόμενους συντηρητικούς θεολόγους μέχρι σήμερα και στην Ελλάδα! Γι’ αυτό, οι λεγόμενοι συντηρητικοί θεολόγοι είναι πολλές φορές πιό επικίνδυνοι από τους μοντέρνους ή φιλελεύθερους!
 

β. Γίνεται μια ιδιαίτερη προσπάθεια προβολής στο χώρο της Ορθοδοξίας ονομάτων των Ρώσων θεολόγων, που εκφράζουν αυτή την αντιπατερική γραμμή, ως μεγάλων θεολόγων! Τέτοια ονόματα, που φιγουράρουν ακόμα στον τόπο μας, είναι του Σμέμαν, του Μάγιεντορφ, του Λόσκυ, του Μπομπρίνσκυ, του Ευδοκίμωφ, κ.ά.
 
Εκείνο, που κάνει ιδιαίτερη εντύπωση είναι το ότι οι «Σλαβόφιλοι» Ρώσοι θεολόγοι προέρχονται από οικογένειες Ρώσων «ευγενών» του τσάρου! Είναι δηλ. φράγκικης καταγωγής! Ο Ιω. Μάγιεντορφ ήταν βαρώνος! Ο Σμέμαν, γόνος αριστοκρατικής ρωσικής οικογένειας, γερμανικής καταγωγής! Ο Μπόρις Μπομπρίνσκυ ήταν κόμης, απόγονος κάποιου εξώγαμου τέκνου της άγαμης Μεγάλης Αικατερίνης της Ρωσίας! Μόνο, ο π. Γεώργιος Φλωρόφσκυ, δεν κατάγονταν από «ευγενή» οικογένεια. Και γι’ αυτό, τον αντιπαθούσαν οι «Σλαβόφιλοι» συνάδελφοί του! Και γι’ αυτό, έτρεφε ιδιαίτερη αγάπη, προς ό,τι ελληνικό!
 

4. Όλα τα παραπάνω δείχνουν ολοφάνερα το φράγκεμα της Ρωσίας.
 

Συνέπεια αυτού του φραγκέματος είναι το ότι πρώτο το Ρωσικό Πατριαρχείο το 1969, με Συνοδική απόφαση, άρχισε να δίνει τα μυστήριά του ( θεία Κοινωνία) στους Φράγκους! Το Ρωσικό Πατριαρχείο επίσης, μετά την πτώση του κομμουνισμού δέχτηκε την προσφορά του πάπα, να αμείβει τους ιερείς του με χρήματα του Βατικανού! Πού οφείλεται άραγε αυτή η γενναιοδωρία των παπικών; Εκείνο όμως, το οποίο λυπεί ιδιαίτερα κάθε πραγματικό χριστιανό είναι η πτώση των επισκόπων της Ρωσικής Διασποράς, που τους γνωρίσαμε σαν αντι-Οικουμενιστές και αντιπαπικούς. Τώρα τελευταία, τους βλέπουμε να σπεύδουν να υποταχθούν στο φραγκεμένο Ρωσικό Πατριαρχείο της Μόσχας, αποδεικνύοντας για μιά ακόμα φορά, πως οι Ρώσοι είναι πρώτα Ρώσοι, και ύστερα Ορθόδοξοι! Η προπαγάνδα τους είναι τόσο μεγάλη, ώστε τολμούν οι αθεόφοβοι να μιλάνε για «Ρωσική ευσέβεια», αγνοούντες ότι η «ευσέβεια», που διδάσκει η Εκκλησία μας είναι μία, αυτή της Ορθοδοξίας!

5 σχόλια:

  1. +Ι.Γ.Ζ.

    «εκ φύσεως γεννημένους «ευγενείς» και σε εκ φύσεως γεννημένους δουλοπάροικους, όπως δίδασκε ο Αυγουστίνος»
    Η αίρεση του απολύτου προορισμού

    « ο Μέγας Πέτρος τόσο πολύ ήθελε να φραγκέψει τη ρωσική Εκκλησία»
    Εζησε ο ίδιος στην Ευρώπη, κατόπιν έγινε αυτοσκοπός η αλλοίωση της Ρωσίας
    Από εκείνη την εποχή οι Τσάροι παντρεύονταν αποκλειστικά με Γερμανίδες Προτεστάντισες, οι οποίες στην καλύτερη περίπτωση απλά τις μύρωναν ( ενώ έπρεπε να βαπτισθούν) Η πιο γνωστή ήταν η Μεγάλη Αικατερίνη ( αποθανατίστηκε ο βίος της στον κινηματογράφο)

    «Από την εποχή αυτή του Μεγάλου Πέτρου άρχισε στη Ρωσία η συστηματική εκρίζωση της ρωμέηκης παραδόσεως »
    Έφτασε η κατάντια να έχουν υπουργείο το οποίο έλεγχε την Ρωσική Εκκλησία με υπουργό τον εκάστοτε Τσάρο και Τσαρίνα… (γράψαμε παραπάνω )
    Οι ίδιοι έφεραν την Μασονία στην Ρωσία - εκείνη την εποχή οι Μασόνοι ήταν γνωστοί απλά ως λέσχες πλουσίων οι οποίοι έκαναν δωρεές σε ιδρύματα…

    «ρωσική θεολογία, που μέχρι σήμερα είναι ένα κράμα Ορθοδοξίας και Φραγκιάς»
    Η Ρωσία πήρε οριστικό διαζύγιο από την ακρίβεια της πίστεως το 1666 με την Πανορθόδοξη γνωστή ως Ληστρική. Εκτοτε έχουν αιρετική διδασκαλία…
    Η σημαντικότερη αίρεση του 1666 ήταν η αποδοχή του Παπικού ραντίσματος ως κανονικό και έγκυρο μυστήριο ( γι’ αυτό βοήθησε τα μέγιστα το Πατριαρχείο Κων/λεως) κατόπιν το έκαναν και οι ίδιοι κανόνα καθώς «βαπτίζουν» με ράντισμα εδώ και 300 χρόνια.
    Σημειωτέον πριν από την απόφαση αυτή οι Ρώσοι βάπτιζαν εξ’ άπαντος τους Παπικούς.
    Η Ληστρική του 1666 ήταν ο λόγος που κάποιοι ζηλωτές απεκόπησαν και έμειναν γνωστοί ως Εκκλησία των Παλαιόπιστων. Κρατούν την παράδοση σε σημείο απίστευτο για τον σύγχρονο κόσμο, π.χ. τα πρόσφορα είναι πάντα φρέσκα από την προηγούμενη μέρα, η ενδυμασία είναι αυστηρότατη, εικόνες έχουν μόνο ζωγραφισμένες και ποτέ χάρτινες κ.ο.κ.
    Κατόπιν υιοθέτησαν αρκετές πλάνες και συμπερασματικά μετά από 300 χρόνια είναι ένα ανίερο σχίσμα.

    "οι Ρώσοι είναι πρώτα Ρώσοι, και ύστερα Ορθόδοξοι"
    Ολοι οι Σλάβοι, είναι πρώτα Σλάβοι και ύστερα Ορθόδοξοι. Η αλληλεγγύη που έχουν μεταξύ τους μόνο με την εβραική μπορεί να συγκριθεί. ( Τους έχω ζήσει απο κοντά 12 χρόνια )
    Αυτό ας το προσέξουν καλά οι μνησίκακοι έλληνες επίσκοποι ΓΟΧ, που το μοναδικό πράγμα που τους ενδιαφέρει είναι η εξόντωση του άλλου... γράφε βιομηχανία καθαιρέσεων τις οποίες έχουν έτοιμες στο συρτάρι με συκοφαντικές κατηγορίες και απλά συμπληρώνουν το όνομα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Χαίρετε εν Κυρίω Πάντοτε!
    Συμπληρωματικά και εν συνεχεία των παραπάνω να υπενθυμίσω και τα σχετικά με το θέμα του προσηλυτισμού της Ρωσίας στην άσπιλη καρδιά της Φάτιμα(που σύμφωνα με τον Ιωάννη Παύλο τον 2ο έγκειται στην κοινωνία και στο κοινό ποτήριο) που για ολόκληρο τον Δυτικό Κόσμο και τους παπικούς αποτελεί το "θεολογικό" αν μπορούμε να το πούμε αίτιο του 3ουΠΠ ώστε να παρατηρήσετε και εσείς την διασύνδεση μεταξύ της Παναγίας της Φάτιμα και της Παναγίας του Καζάν που επαληθεύει μεν όλο αυτό το φράγκεμα της Ρωσικής Εκκλησίας αλλά και καταδεικνύει γιατί αυτό δεν ολοκληρώνεται στα πλαίσια του Οικουμενισμού αλλά αντιθέτως βλέπουμε την Ρωσική Εκκλησία να απέχει από το Κολυμπάρι ή από οποιαδήποτε συμπροσευχή ή συλλείτουργο. Αυτό οφείλεται στο ότι έχουν προσχεδιάσει και θέλουν να πραγματοποιηθεί ο 3ΠΠ(άρα δεν μπορεί να υπάρξει προσηλυτισμός) ώστε μετέπειτα μέσω ενός Μεγάλου Ψευδοθαύματος να παρουσιάσουν τον αντίχριστο ως λυτρωτή, σωτήρα και ειρηνοποιό...

    Η μεγαλύτερη λοιπόν Παναγία της Ρωσίας είναι η Παναγία του Καζάν, η οποία είναι η προστάτιδα της Οικογένειας. Υπάρχουν 2 καθεδρικοί ναοί που είναι αφιερωμένοι στην Παναγία του Καζάν στην Μόσχα και στην Αγία Πετρούπολη και πάρα πολλοί ναοί σε όλη την Ρωσία. Ο καθεδρικός του Καζάν στην Αγία Πετρούπολη είναι αρχιτεκτονικά παραπλήσιος (καθαρή "δυτικοποίηση") με την Βασιλική του Αγίου Πέτρου στην Ρώμη ( http://palytra.com/upload/wysiwyg/files/Kazan%20cathedral.jpg ). Η πρωτότυπη εικόνα της Παναγίας του Καζάν ανακαλύφθηκε στην πόλη του Καζάν το 1579 και φυλάχθηκε σε εκκλησία της πόλης για αιώνες. Στις 29 Ιουνίου του 1904 η εικόνα εκλάπη και λίγο αργότερα οι κομμουνιστές ανατίναξαν εντελώς τον ναό. Υπάρχουν πολλές φήμες ότι η πρωτότυπη εικόνα βρίσκονταν μέχρι και την επανάσταση του 1917 στην Αγία Πετρούπολη όποτε και πουλήθηκε στο εξωτερικό. Είναι η ίδια χρονιά που γίνονται τα θαύματα και οι αποκαλύψεις από την Παναγία της Φάτιμα!!! Η πρωτότυπη εικόνα έκτοτε χάθηκε αλλά δημιουργήθηκαν αντίγραφά της. Με κάποιο τρόπο ο μπλε στρατός της Παναγίας της Φατίμα κατάφερε να αποκτήσει ένα από τα πρώτα αντίγραφα της Παναγίας του Καζάν το 1970 και να το τοποθετήσει μέσα στην εκκλησία της Παναγίας της Φάτιμα!! Το 1993 η εικόνα της Παναγίας του Καζάν από την εκκλησία της Φάτιμα που βρισκόνταν δόθηκε στον πάπα Ιωάννη Παύλο τον 2ο ο οποίος την πήρε στο Βατικανό για 11 χρόνια όπου την μελέτησε και την προσκυνούσε. Ο ίδιος ωστόσο εξέφρασε την επιθυμία να επισκεφτεί την Μόσχα ή το Καζάν και να επιστρέψει την εικόνα αλλά δεν μπόρεσε λόγω άρνησης του Πατριαρχείου της Μόσχας να τον δεχτεί (παρά τις πολλές προσκλήσεις που του απηύθυνε ο Πούτιν).Έτσι στις 26 Αυγούστου του 2004 η εικόνα εκτέθηκε στην Βασιλική του Αγίου Πέτρου και κατόπιν παραδόθηκε στην Ρωσία. Ένα ακόμα συγκλονιστικό σε όλο αυτό είναι ότι τον ναό του αντιχρίστου και της Πανθρησκείας στην Ρωσία τον κατασκεύασαν στην πόλη του Καζάν

    http://cdn-pentapostagma.pressidium.com/wp-content/uploads/2016/01/3-2.png

    http://cdn-pentapostagma.pressidium.com/wp-content/uploads/2016/01/2.jpg

    Αλέξανδρος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. κ.ΔΟΥΜΑΝΗ,Η ΜΗ ΑΠΟΔΟΧΗ ΤΩΝ ΦΡΑΓΚΙΚΩΝ ΖΩΓΡΑΦΙΩΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ, ΠΟΥ ΗΘΕΛΕ ΝΑ ΕΠΙΒΑΛΛΕΙ Ο ΚΟΡΑΗΣ,ΞΕΡΕΤΕ ΠΟΙΕΣ ΕΙΝΑΙ;ΟΙ ΦΕΡΟΜΕΝΕΣ ΑΓΙΑ ΤΡΙΑΔΑ ΚΑΙ ΑΝΑΣΤΑΣΕΩΣ ΕΚ ΤΑΦΟΥ.Η ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΤΕΧΝΟΤΡΟΠΙΑ ,ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΙΧΕ ΤΕΤΟΙΕΣ ΑΠΕΙΚΟΝΙΣΕΙΣ,ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΘΕΙ ΜΕ ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΑ'Ι'ΙΚΗ-ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΙΑΚΗ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. H εικόνα με το σύνθρονο και το περιστέρι είναι Παπική προπαγάνδα του φιλιόκβε ( η μορφή του αγίου Πνεύματος είναι στην μέση - και εκ του Υιού)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. " Ο/Η ΧΑΡΙΛΑΟΣ είπε...
    κ.ΔΟΥΜΑΝΗ,Η ΜΗ "

    Χάριν της αληθείας

    Αδελφέ αυτό το άρθρο είναι του θεολόγου Αθανασίου Σακαρέλλου (Κοσμάς).

    Ο κ. Σακαρέλλος ακολουθεί το Πάτριο με την Σύνοδο του Καλλίνικου.

    Νάσαι πάντα καλά.

    Εν Χριστώ,
    Κωνσταντίνος Αργυρακόπουλος

    ΑπάντησηΔιαγραφή