Ἡ ψυχρότητα στὴν προσευχὴ ὀφείλεται εἴτε σὲ ψυχικὴ κόπωση εἴτε σὲ πνευματικὸ
κορεσμὸ εἴτε σὲ σωματικὲς ἀπολαύσεις καὶ ἀναπαύσεις εἴτε σὲ πάθη, ποὺ κυριεύουν
τὴν ψυχή, προπαντὸς στὴν ἔπαρση. Ὅλα αὐτὰ εἶναι ἐνάντια στὴν πνευματικὴ ζωή, μέσα στὴν ὁποία
κεντρικὴ θέση κατέχει ἡ προσευχή. Ἔτσι, πρῶτα καὶ κύρια προκαλοῦν τὸ στέρεμα τῆς
πηγῆς τῆς προσευχῆς μέσα μας. Αὐτό, ὅμως, μπορεῖ νὰ oφείλεται καὶ σὲ ἀπομάκρυνση
τῆς χάριτος, ποὺ συμβαίνει μὲ θεία παραχώ. Και να γιατί:Καὶ νὰ γιατί:Καὶ νὰ γιατί:
Ὅταν ἡ ψυχὴ μας φλέγεται ἀπὸ τὸν πόθο τοῦ Θεοῦ καὶ ἀπὸ τὴν καρδιὰ μας
ξεχύνεται ὁλόθερμη προσευχή, δὲν ἔχουμε παρὰ ἐλεητικὴ ἐπίσκεψη τῆς χάριτος. Ἐμεῖς
ὅμως, ὅταν ἡ εὐλογημένη αὐτὴ κατάσταση παρατείνεται γιὰ πολύ, νομίζουμε ὅτι
κατορθώσαμε κάτι σπουδαῖο μὲ τὸ δικό μας ἀγώνα καὶ κυριευόμαστε ἀπὸ τὴν
κενοδοξία.Συγκλονιστικό Θαύμα της Αγίας Ειρήνης Χρυσοβαλάντου
Ήταν το 1984, στο Κεντρικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης (νυν Γ. Γεννηματά), όταν οι ιατροί είχαν σηκώσει τα χέρια τους ψηλά σχετικά με την υγεία του αδελφού μου, και πως για να το κρατήσουν στη ζωή, έπρεπε στο χειρουργείο, να ακρωτηριάσουν το ένα του πόδι.
Εκείνο το χρονικό διάστημα, στην μονάδα ήταν και μία κυρία μαζί με την κόρη της, που γνώριζαν την χάρη της Αγίας Ειρήνης Χρυσοβαλάντου, και έδωσαν στην μητέρα μου... το βιβλιαράκι της, με τα θαύματα της, το λαδάκι, και το μήλο, που έπρεπε να νηστέψεις για 3 ημέρες και το πρωί της 4ης ημέρας έπρεπε να το πάρεις νηστικός.
Ήταν τόση μεγάλη η απελπισία μας, για την υγεία του αδελφού μου, που πλέον αρχίσαμε να χάνουμε και την πίστη μας στα θεία, παρά μόνο η μητέρα μου, που από μικρή ήταν στο χώρο της Εκκλησίας, και έλεγε στο τέλος θα τα καταφέρουμε, και ο θεός δεν θα άφηνε τον αδελφό μου με ακρωτηριασμένο πόδι, για το υπόλοιπο της ζωής του, αν και ήταν τότε, μόνο 11 ετών....
Η ΕΛΛΑΣ ΕΣΩΣΕ ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗΝ, ΑΛΛΑ Η ΕΥΡΩΠΗ ΚΑΤΑΣΤΡΕΦΕΙ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
Υπό
του πρώην ὑπουργοῦ κ. Νικ. Μάρτη
ΑΓΝΩΜΟΝΕΣ ἀχάριστοι ἢ ἁπλὰ
ἀπόγονοι συνεχιστὲς καὶ ἐκδικητὲς τῶν Ναζί;
Ἡ Ἑλλάδα στὸν Β΄ ΠΠ ἔσωσε
τὸν εὐρωπαϊκὸ πολιτισμὸ. Τὴν 28η Ὀκτωβρίου 1940 ἡ Φασιστικὴ Ἰταλία τοῦ
Μουσολίνι ἐπιτέθηκε ἐναντίον τῆς Ἑλλάδας, ἡ ὁποία ἀπέκρουσε τὴν ἐπίθεση καὶ ἀντεπιτέθηκε, μὲ συνέπεια ἡ
Ἰταλία νὰ ὑποχωρήσει. Ὁ Πρωθυπουργὸς τῆς Ἀγγλίας τότε δήλωσε:
«Ἡ Ἑλλάδα ἔδωσε ἀλησμόνητο μάθημα στὸν
Μουσολίνι». Ὁ Χίτλερ, γιὰ νὰ βοηθήσει τὸν ἡττούμενο σύμμαχο Μουσολίνι,
ἐπιτέθηκε τὴν 6η Ἀπριλίου 1941 ἐναντίον τῆς Ἑλλάδας, ὅπου συνάντησε σθεναρὴ
ἀντίσταση, μὲ συνέπεια νὰ δηλώσει ὅτι «Ἀπὸ ὅλους τούς Στρατοὺς ποὺ
ἀντιμετωπίσαμε, ὁ Ἕλληνας στρατιώτης πολέμησε μὲ θάρρος καὶ ἡρωισμὸ καὶ
συνθηκολόγησε, ὅταν εἶδε ὅτι κάθε περαιτέρω ἀντίσταση ἦταν μάταια». Ἡ Ἑλλάδα,
μέχρι τὴν κατάληψη καὶ τῆς Κρήτης, πολέμησε τὸν Ἄξονα ἐπὶ 216 μέρες, ἤτοι
μακρότερα ἀπὸ κάθε Εὐρωπαϊκὴ χώρα, ποὺ εἶχε προηγουμένως δεχθεῖ ἐπίθεση τοῦ
Ἄξονα. Ἀκολούθως ἡ Ἑλλάδα συνέχισε μαχόμενη δίπλα στοὺς συμμάχους ἐκτός τῆς Ἑλλάδος, ἐνῶ στὸ ἐσωτερικὸ
ὀργάνωσε σθεναρὴ ἀντίσταση. Ἡ Ἑλλάδα τὴν περίοδο τοῦ Β΄ ΠΠ, μὲ τοὺς ἀγῶνες της
καὶ τὶς θυσίες της ἔσωσε τὸν εὐρωπαϊκὸ πολιτισμό, ὅπως ὁμολόγησαν οἱ πρωταγωνιστὲς
τοῦ ἀγώνα. Ὁ Γάλλος Pierre Bourdan δήλωσε στὸ BBC τὸ 1942:
O Συναξαριστής της ημέρας.
Τετάρτη, 29 Ιουλίου 2015
Καλλινίκου Θεοδότης και τέκνων αυτής μαρτύρων.
Καταγόταν ἀπὸ τὴν Κιλικία. Μὲ
ἰδιαίτερη εὐφράδεια λόγου, ἀλλὰ καὶ μὲ πολὺ ζῆλο, δίδασκε τὸ Εὐαγγέλιο.
Ὅταν ἔφθασε στὴν Αἴγυπτο, φανατικοὶ εἰδωλολάτρες ἐξεγέρθηκανἐναντίον του, τὸν συνέλαβαν καὶ τὸν ὁδήγησαν στὸν ἡγεμόναΣακέρδωνα. Αὐτός, ὑποκρινόμενος, ἔδειξε ὅτι
λυπᾶται, καὶ γιὰ νὰ κάμψει τὸ φρόνημα τοῦ Καλλινίκου, ἀνέφερε δῆθεν περιστατικὰ
πρώην γενναίων χριστιανῶν, ποὺ ὅταν ἀντίκρισαν τὰ σκληρὰ βάσανα, ἀρνήθηκαν τὴν
πίστη τους. Ὁ Καλλίνικος, ἀντιλαμβανόμενος τὴν ὑποκρισία τοῦ ἡγεμόνα, μειδίασε
καὶ τοῦ εἶπε: «Μὴν ἀναβάλλεις, ἔπαρχε, νὰ λάβεις πεῖρα τῆς δύναμης μὲ τὴν ὁποία
ὁ Χριστὸς ὁπλίζει τοὺς γνήσιους πιστούς Του. Γρήγορα ἑτοίμασε ὅλα σου τὰ
κολαστήρια ὄργανα, φωτιά, ξίφη, τροχούς, μαχαίρια, μαστίγια καὶ ὅτι ἄλλο σκληρὸ
μαρτύριο ἔχεις. Ὅλα αὐτὰ
καὶ ἄλλα περισσότερα καὶ σκληρότερα βασανιστήρια ποθῶ γιὰ τὴν ἀγάπη τοῦ
Χριστοῦ».
Πράγματι, ὁ
ἔπαρχος τὸν μαστίγωσε σκληρά. Ἔσκισε τὶς σάρκες του μὲ σιδερένια νύχια καὶ ὅπως
ἦταν μισοπεθαμένος, τὸν ἔδεσε πίσω ἀπὸ ἕνα ἄγριο ἄλογο, ποὺ τὸν ἔσυρε γιὰ πολλὰ
χιλιόμετρα. Τόση ἦταν ἡ λύσσα τοῦ ἐπάρχου, ποὺ πρὶν ὁ Καλλίνικος ἀφήσει τὴν
τελευταία του πνοή, τὸν ἔριξε μέσα στὴ φωτιά.
Ἔτσι ἔνδοξα πῆρε τὸ στεφάνι τοῦ
μαρτυρίου.
Ο ΑΓΙΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Ο ΣΙΝΑΪΤΗΣ:
Ἐκεῖνος ποὺ ἀγαπᾶ τὸν πλησίον
του, ποτὲ δὲν θὰ ἀνεχθῆ ἀνθρώπους ποὺ καταλαλοῦν, ἀλλὰ μᾶλλον θὰ φύγη μακρυὰ
ἀπὸ αὐτοὺς σὰν ἀπὸ φωτιά...
ΣΚΑΝΔΑΛΟΝ Η ΣΥΜΠΡΟΣΕΥΧΗ ΤΩΝ ΚΑΘΗΓΟΥΜΕΝΩΝ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΟΡΟΥΣ ΜΕ ΤΟΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΗΝ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΝ
ΑΠΟΒΑΣΙΝ» εἰς τὸ Ἁγιώνυμον Ὄρος ἑτοιμάζει ὁ Οἰκουμενικὸς Πατριάρχης κ. Βαρθολομαῖος. Ἐὰν μετέβαινεν ὡς ἐπισκέπτης -τουρίστας δὲν θὰ μᾶς ἠνόχλη. Μεταβαίνει ὅμως ὡς Προκαθήμενος τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας. Ἡ εἴδησις λέγει ὅτι θὰ συμπροσευχηθῆ καὶ θὰ συλλειτουργήση μὲ τοὺς 19 Καθηγουμένους τῆς Ἱερᾶς Κοινότητος καὶ τὸν Ἡγούμενον τῆς Ἀδελφότητος, τὴν ὁποίαν «ἔστησε» διὰ τὴν Ἱερὰν Μονὴν Ἐσφιγμένου (ἡ κανονικὴ Ἀδελφότης εὑρίσκεται εἰς ἀπηνῆ καὶ ἐξοντωτικὸν διωγμόν).
Ἀναγνωρίζει τὸν Πάπαν ὡς κανονικὸν Πατριάρχην καὶ μέλος τῆς Ἐκκλησίας. Συμπροσεύχεται μὲ τὸν Πάπαν καὶ τοὺς Μονοφυσίτας. Ἐπιτρέπει τὴν νόθευσιν τοῦ Μυστηρίου τοῦ Βαπτίσματος ὑπὸ τῆς φιλοπαπικῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας τῆς Σερβίας. Ὁ ἴδιος ἐπέτρεψε Βάπτισιν εἰς τὴν Τουρκίαν μὲ ἀνάδοχον Μουσουλμάνα ἐξευτελίζων τὰ Ἱ.Μυστήρια τοῦ Βαπτίσματος καὶ τοῦ Χρίσματος.
Περιοδικό "Ο Σωτήρ" : Ἀσέβεια πρὸς τὴν ἱστορία τοῦ Ἔθνους μας
Σὲ μιὰ ἐποχὴ ποὺ ἡ χώρα μας βάλλεται ἀπὸ φανεροὺς καὶ κρυφοὺς ἐχθροὺς καὶ ἀπὸ δῆθεν φίλους μας, εἶναι βαρὺ χτύπημα νὰ πολεμεῖται καὶ ἐκ τῶν ἔσω, ἀπὸ ἀνθρώπους ποὺ ἀσεβοῦν πρὸς τὴν ἐθνική μας ἱστορία. Αὐτὸ συνέβη πρόσφατα μὲ τὴν ἀπόφαση τοῦ Ὑπουργείου Παιδείας νὰ ἀπαλειφθεῖ ἀπὸ τὴν ἐξεταστέα ὕλη τῶν Πανελλαδικῶν ἐξετάσεων τῆς τρίτης τάξεως τοῦ Γενικοῦ Λυκείου ἡ Γενοκτονία τοῦ Ποντιακοῦ Ἑλληνισμοῦ. Δὲν φθάνει ποὺ δὲν τολμοῦμε ὡς κράτος νὰ ἀναγνωρίσουμε ὡς Γενοκτονία τὴν ἐξόντωση ἀπὸ τοὺς Τούρκους 335.000 Ποντίων ἀδελφῶν μας, μεταξὺ τῶν ὁποίων πάμπολλοι Κληρικοὶ καὶ Μοναχοί, ἐμποδίζουμε τώρα καὶ τὰ παιδιά μας νὰ ἀσχοληθοῦν μὲ τὴ μελέτη τοῦ φρικτοῦ αὐτοῦ ἱστορικοῦ γεγονότος. Ἡ ἀπόφαση αὐτὴ «προσβάλλει εὐθέως ζῶντες καὶ νεκρούς, ἀγνοώντας τὶς μνῆμες, τοὺς ἀγῶνες ἀλλὰ καὶ τὶς θυσίες τῶν Ποντίων» («Δημοκρατία» 26-6-2015).
Ὅλοι οἱ Ποντιακοὶ Σύλλογοι ἐντὸς καὶ ἐκτὸς τῆς Ἑλλάδος ἀντέδρασαν ἐντονότατα, μόλις ἔγινε γνωστὴ ἡ ἀπόφαση αὐτή. Σὲ ἐπιστολή της πρὸς τὸν Ὑπουργὸ Παιδείας κ. Ἀριστείδη Μπαλτᾶ ἡ Διεθνὴς Συνομοσπονδία Ποντίων Ἑλλήνων μεταξὺ τῶν ἄλλων ἀναφέρει: «Πειθαρχοῦμε στὶς ἐντολὲς τῆς Ἄγκυρας; Δὲν μπορεῖ ἡ πρόεδρος τῆς Βουλῆς νὰ ὑπόσχεται συμπαράσταση καὶ συμπαράταξη (πολὺ σωστά) στὸ θέμα τῆς διεθνοῦς ἀναγνώρισης τῆς Γενοκτονίας τῶν Ἑλλήνων τοῦ Πόντου, καὶ τὸ Ὑπουργεῖο Παιδείας νὰ ἐπιβάλλει συσκότιση... Ζητοῦμε τὴν ἄμεση ἐπανένταξη τῆς ἱστορίας τοῦ παρευξείνιου Ἑλληνισμοῦ στὴν ἐξεταστέα ὕλη τῶν Πανελλαδικῶν. Σὲ διαφορετικὴ περίπτωση ὁ ἀπανταχοῦ ποντιακὸς ἑλληνισμὸς θὰ ἀντιδράσει δυναμικά».
Ἡ ἀπόφαση αὐτή, ποὺ πλήττει καίρια τὸ πατριωτικὸ αἴσθημα τῶν Ποντίων καὶ ὅλων τῶν ὑγιῶς σκεπτομένων Ἑλλήνων, προσβάλλει βάναυσα τὴν ἐθνική μας ἱστορία. Εἶναι ἀσέβεια πρὸς τὸ Ἔθνος μας. Εἶναι καὶ ἔλλειψη ἀληθινῆς ἀγάπης πρὸς τὰ παιδιά μας, ποὺ ἀποτελοῦν τὸ μέλλον τοῦ Γένους μας, ἀλλὰ καὶ τοῦ κράτους μας καὶ τῆς Ἐκκλησίας μας.
ΕΦ' ΟΛΗΣ ΤΗΣ ΥΛΗΣ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ ΠΑΤΡΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΑΓΓΕΛΑΚΑΚΗ. 27.07.15
Λίστα Ερωτήσεων: 1)Τι πρέπει να κάνουμε σήμερα που βλέπουμε τη πίστη να προδίδεται? 2) Πείτε μας τη δική σας πορεία προς την Αποτείχιση. 3) Ποιά είναι η γνώμη σας για τις παρατάξεις του πατρίου εορτολογίου? 4) Τι έχετε να απαντήσετε στη θεωρία: όπου επίσκοπος εκεί και η Εκκλησία? 5) Μερικοί που θέλουν να αποτειχιστούν προβληματίζονται γιατί δεν θα μπορούν να συμμετέχουν στα μυστήρια της Εκκλησίας. Τι έχετε να απαντήσετε πάνω σε αυτό? 6) Ποιά η γνώμη σας επάνω στη Θεωρία περί Στρατηγών? 7) Τί πιστεύετε για τους σύγχρονους γεροντάδες, αγιοποιηθέντες και μή? 8) Πως πρέπει να πορευτούμε στα έσχατα (σφράγισμα κτλ) ?
Πηγή : http://apotixisis.blogspot.ca/
Πηγή : http://apotixisis.blogspot.ca/
ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ
Τοῦ Πρωτοπρεσβυτέρου
Διονυσίου Τάτση
MΕΡΙΚΟΙ
ἀναγνῶστες μου
διαφωνοῦν μὲ
τὰ ὅσα
γράφω σὲ
τούτη τὴ
μόνιμη στήλη
καὶ συχνὰ
μοῦ τηλεφωνοῦν.
Στὴν ἀρχὴ
εἶναι εὐγενεῖς
ἀπέναντί μου
καὶ ζητοῦν
νὰ τοὺς
ἐξηγήσω τὸ
ἄλφα καὶ
τὸ βῆτα
ποὺ διάβασαν.
Μὲ πραότητα
τοὺς ἀπαντῶ
καὶ τοὺς
διευκρινίζω σχετικά.
Ἐκεῖνοι ὅμως
δὲν ἱκανοποιοῦνται καὶ
ἀρχίζουν τὰ
ὑβρεολόγια. Θέλουν
νὰ ἀποδεχτῶ
αὐτὰ ποὺ
χωρὶς γνώση
ὑποστηρίζουν, νὰ
γράψω ὅπως
ἐκεῖνοι θέλουν
καὶ νὰ
γίνω περισσότερο
εὐσεβής!
Η ΛΑΘΟΣ ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Κωνσταντίνος Χολέβας
Πολιτικός επιστήμων
Τα οικονομικά προβλήματα ως άλλοθι για υποχωρήσεις και σε εθνικά θέματα
Σε πλήρη κατάργηση των κόκκινων γραμμών της εξωτερικής πολιτικής μας προβαίνει ο αρμόδιος υπουργός Νίκος Κοτζιάς, εκμεταλλευόμενος και την απορρόφηση της κοινής γνώμης από το νέο Μνημόνιο και τις οικονομικές εξελίξεις.
Πρώτα μετέβη στα Σκόπια, όπου απήλλαξε τους ψευδομακεδόνες από κάθε κατηγορία για αλυτρωτισμό και έβαλε στο ράφι το ζήτημα του ονόματος.
Στη συνέχεια έδωσε υπόσχεση στους Αλβανούς Κοσοβάρους ότι η Ελλάδα θα αναγνωρίσει ως ανεξάρτητο κράτος το Κόσοβο. Επειτα πήγε στην Αλβανία, όπου δεν προέβη στην παραμικρή διαμαρτυρία για την καλπονοθεία στη Χειμάρρα και σε άλλες περιοχές του Ελληνισμού κατά τις πρόσφατες δημοτικές εκλογές.
Πολιτικός επιστήμων
Τα οικονομικά προβλήματα ως άλλοθι για υποχωρήσεις και σε εθνικά θέματα
Σε πλήρη κατάργηση των κόκκινων γραμμών της εξωτερικής πολιτικής μας προβαίνει ο αρμόδιος υπουργός Νίκος Κοτζιάς, εκμεταλλευόμενος και την απορρόφηση της κοινής γνώμης από το νέο Μνημόνιο και τις οικονομικές εξελίξεις.
Πρώτα μετέβη στα Σκόπια, όπου απήλλαξε τους ψευδομακεδόνες από κάθε κατηγορία για αλυτρωτισμό και έβαλε στο ράφι το ζήτημα του ονόματος.
Στη συνέχεια έδωσε υπόσχεση στους Αλβανούς Κοσοβάρους ότι η Ελλάδα θα αναγνωρίσει ως ανεξάρτητο κράτος το Κόσοβο. Επειτα πήγε στην Αλβανία, όπου δεν προέβη στην παραμικρή διαμαρτυρία για την καλπονοθεία στη Χειμάρρα και σε άλλες περιοχές του Ελληνισμού κατά τις πρόσφατες δημοτικές εκλογές.
π. Θεόδωρος Ζήσης: Η συνάντησις μακράν της οδού των αγίων Πατέρων ....
Έπαυσαν οι άνθρωποι να διακρίνουν μεταξύ ορθού και εσφαλμένου, μεταξύ
αληθείας και πλάνης. Το ναρκωτικό του Οικουμενισμού, της νέας αυτής θρησκείας
του Αντιχρίστου, της Παναιρέσεως αυτής κατά τον Γέροντα Ιουστίνο Πόποβιτς,
διδόμενο κατά μικρές δόσεις επί δεκαετίες και καλυμμένο με ορθοδοξοφανές
περικάλυμμα σαν την Ουνία, με παρερμηνευόμενα χωρία της Αγίας Γραφής και των
Πατέρων της Εκκλησίας , έχει ναρκώσει τις συνειδήσεις των περισσοτέρων και
μάλιστα πολλών κληρικών και θεολόγων. Έχει δημιουργήσει μία φανταστική, ψεύτικη
ατμόσφαιρα ειρήνης και ενότητος με τον δήθεν διάλογο της αγάπης, μέσα στην
οποία αναπαύονται μακάρια τα πλήθη, που παίρνουν ανυποψίαστα και δωρεάν από τα
μέσα ενημέρωσης το χαπάκι της οικουμενιστικής ηρωϊνης. Οι δόσεις διαρκώς
γίνονται ισχυρότερες· από την απλή συνεργασία σε πρακτικά και κοινωνικά θέματα,
από τις δηλώσεις των Ορθοδόξων αντιπροσώπων στα οικουμενιστικά συνέδρια ότι
μόνον η Ορθόδοξη Εκκλησία είναι η αληθής Εκκλησία, φθάσαμε στην πλήρη
κατεδάφιση των ιερών κανόνων, με απροκάλυπτες και εμφανείς πλέον συμπροσευχές
εις τα όμματα αγγέλων και ανθρώπων, εις την διακωμώδηση του φρικτού μυστηρίου
της Θείας Ευχαριστίας, μυστηρίου απολύτου εν αληθεία ενότητος, με τους
λειτουργικούς ασπασμούς των αιρετικών και τις υπέρ αυτών δεήσεις των διακόνων
και τους πολυχρονισμούς των ιεροψαλτών.
Χρέος και τιμή --- του αειμνήστου Στεργίου Σάκκου, Ομ. Καθηγητού Α.Π.Θ.
Μήνυμα σεμνό και
δυναμικό, επίκαιρο και οδηγητικό για την εποχή μας αναδύεται από τη φωτεινή
μορφή μιας γυναίκας, της αγίας διακόνισσας Φοίβης, την οποία τιμά η Εκκλησία
μας στις 3 Σεπτεμβρίου. Στον μυθικό θεό του φωτός, τον Απόλλωνα Φοίβο,
παραπέμπει το όνομά της. Η ένταξή της όμως στην Εκκλησία του Χριστού και η αγία
ζωή της συνέδεσαν τη Φοίβη με τον ζωντανό Θεό, τον άδυτο Ήλιο της Δικαιοσύνης.
Την κατέστησαν στιλπνό κάτοπτρο του δικού του ανεσπέρου φωτός.
Πλούσιο
στη λιτότητά του το βιογραφικό της σημείωμα το διασώζει εγκωμιαστικά ο ίδιος ο
δάσκαλός της, ο απόστολος Παύλος, μέσα σε δύο μόλις στίχους της προς Ρωμαίους
Επιστολής (16,1- 2). «Αδελφή ημών», δηλαδή του εαυτού του και όλων των
χριστιανών, την ονομάζει ο απόστολος. Την μνημονεύει με το ειδικό αξίωμα που
της είχε εμπιστευθεί η Εκκλησία, ως «διάκονον της εκκλησίας της εν Κεγχρεαίς».
Η πληροφορία ότι προστάτευσε και βοήθησε πολλούς – και αυτόν τον Παύλο! –
φανερώνει πόσο άριστα αξιοποίησε το
αξίωμά της η σεμνή διακόνισσα αναπτύσσοντας ένα πλούσιο κοινωνικό και
πνευματικό έργο. Αδιαμφισβήτητη καταξίωση του προσώπου και της διακονίας της Φοίβης
συνιστά το γεγονός ότι ο απόστολος τής ανέθεσε να μεταφέρει την προς Ρωμαίους
Επιστολή από την Κόρινθο στη Ρώμη.