ΕΟΡΤΟΔΡΟΜΙΟΝ
Τροπάριον.
Ήνεγκε γαστήρ, ηγιασμένη Λόγον Σαφώς αφλέκτω,
ζωγραφουμένη βάτω Μιγέντα μορφή, τη Βροτησία Θεόν Εύας τάλαιναν, μηδύν αράς της
πάλαι Λύοντα πικράς· ον βροτοί δοξάζωμεν.
Ερμηνεία.
Η κοιλία, λέγει, της Θεομήτορος, η ηγιασμένη ούσα δια της
επελεύσεως του Αγίου Πνεύματος, «Πνεύμα, λέγει, Άγιον επελεύσεται επί σε»
(Λουκ. α: 35), και καθαρώς προτυπουμένη από την βάτον, η οποία εφάνη εις τον
Μωϋσήν εν τω Όρει τω Σινά, ότι εκαίετο μεν, δεν κατεφλέγετο δε από το πυρ,
ήνεγκεν: ήτοι εχώρησε και εβάστασε τον αχώρητον Υιόν και Λόγον του Θεού.
εβάστασε δε αυτόν, όχι ασώματον Θεόν, αλλά Θεόν ενωθέντα καθ΄ υπόστασιν με την
ανθρωπίνην φύσιν, και γενόμενον τέλειον άνθρωπον. Δια τι τέλος εκατοίκησεν
αυτός εις την μακαρίαν κοιλίαν της Παρθένου; Δια να λύση την ταλαίπωρον και
δυστυχή κοιλίαν της προμήτορος Εύας από την πικράν και παλαιάν εκείνην κατάραν,
εις την οποίαν εκαταδικάσθη: δηλαδή εις το
να πληθυνθούν αι λύπαι της, και να γεννά τέκνα με λύπην: «Πληθύνων,
φησί, πληθυνώ τας λύπας σου και τον στεναγμόν σου· εν λύπαις τέξη τέκνα» (Γέν.
γ: 16). Καθώς γαρ το ξύλον του Σταυρού του Κυρίου έλυσε την κατάραν την δια του
ξύλου της γνώσεως γενομένην· και καθώς ο θάνατος αυτού επάτησε τον θάνατον·
τοιουτοτρόπως και η νηδύς ηγίασε την νηδύν· η μακαρία, την ταλαίπωρον· η
γλυκυτάτη, την πικροτάτην· η ευλογημένη, την κατηραμένην, και η της Θυγατρός
Θεοτόκου, την της Προμήτορος αυτής Εύας. Δια τούτο είπε περί της Παρθένου ο
μέγας Βασίλειος: «Εν λύπαις τέξη τέκνα, ουκ έτι ακούσεται· μακαρία γαρ η
ωδίνουσα τον Εμμανουήλ»· και προ τούτου ο αρχάγγελος Γαβριήλ ευαγγελιζόμενος
την άσπορον σύλληψιν, είπε προς την Παρθένον: «Χαίρε κεχαριτωμένη· ο Κύριος
μετά σου· ευλογημένη συ εν γυναιξί» (Λουκ. α: 28). Ομοίως και η Ελισάβετ,
«Ευλογημένη, είπε, συ εν γυναιξί, και ευλογημένος ο καρπός της κοιλίας σου»
(Λουκ. α:42). Λέγων δε ο Ποιητής: «Ήνεγκε γαστήρ ηγιασμένη Λόγον, σαφώς αφλέκτω
ζωγραφουμένη Βάτω», δείχνει έμφασιν θαυμάζων, πως υπέφερεν η γαστήρ της
Παρθένου τον Θεόν Λόγον, όντα άϋλον και άστεκτον πυρ κατά την Θεότητα. Όθεν και
ο Ιερός Θεόδοτος ο Αγκύρας αποτεινόμενος προς τον Ιουδαίον λέγει: «Πως Μωϋσής
είδε Θεόν; Την φύσιν είδε την αόρατον; Ουδαμώς· ανέφικτος γαρ αύτη λογισμοίς
ανθρωπίνοις. Πως δε είδεν; Ειπέ· Είδεν εκ της Βάτου αναπτόμενον πυρ, και την
Βάτον ου φθείρον. Διατί ουν απιστείς τω εκ Παρθένου γεγενημένω, και την
παρθενίαν μη φθείραντι; Τι γαρ θαυμασιώτερον, ειπέ, Βάτου μη καταφλεγομένης ή
μήτρας παρθενικής καθαράς των αμαρτίας παθών; Ουκ οίδας ότι τα αρχαία μελέτη
των νεωτέρων, και των νυν γενομένων εστί; Τα γαρ Μυστήρια προτυπούνται δια των
παλαιών· δια τούτο Βάτος ανάπτεται, πυρ φαίνεται, και τα πυρός ουκ ενεργεί,
ούτε μην κολάζει. Άρα εν τη Βάτω ουχ΄ οράς την Παρθένον; Άρα εν τω πυρί ου
βλέπεις την φιλανθρωπίαν του παραγενομένου;» (Λόγω εις την Γέννησιν του
Χριστού, αναγνωσθέντι εν τη εν Εφέσω Συνόδω). Επιφέρει δε ακολούθως ο Μελωδός,
ότι τούτον τον ενοικήσαντα τη κοιλία της Παρθένου Θεόν Λόγον, ημείς οι άνθρωποι
δοξάζομεν· ίνα δια του «δοξάζομεν» δηλωθή το χαρακτηριστικόν σημείον της πρώτης
Ωδής, το λέγον: «Άσωμεν τω Κυρίω· ενδόξως γαρ δεδόξασται»· ως ανωτέρω είπομεν.
O Συναξαριστής της ημέρας.
Τετάρτη, 22 Απριλίου 2015
Θεοδώρου Συκεώτου του οσίου, Νεάρχου μάρτυρος, Ναθαναήλ του αποστόλου.
Ὁ
Ὅσιος Θεόδωρος γεννήθηκε στὸ χωριὸ Συκέα ἢ Συκεῶν τῆς Ἀναστασιοπόλεως, πρώτης
πόλεως τῆς ἐπαρχίας Ἀγκυρανῶν καὶ ἦταν υἱὸς τῆς πόρνης Μαρίας καὶ τοῦ Κοσμᾶ,
ἀποκρισάριου τοῦ βασιλέως Ἰουστινιανοῦ. Ἡ ἐκ πορνείας γέννηση τοῦ Ὁσίου δὲν
ἐμπόδισε τὸν Θεὸ νὰ τὸν ἀναδείξει Ἀρχιερέα τιμιότατο καὶ νὰ τὸν πλουτίσει μὲ
παράδοξες θεοσημεῖες καὶ θαυματουργίες. Στὸ σχολεῖο προέκοπτε στὴ μάθηση καὶ σὲ
ἡλικία δέκα ἐτῶν ἔδειξε κλίση στὸ μοναχικὸ βίο. Μία νύχτα καὶ ἐνῷ ὁ Ὅσιος εἶχε
γίνει δωδεκαετής, ἐμφανίσθηκε σὲ αὐτὸν ὁ Ἅγιος Μεγαλομάρτυρας Γεώργιος ὁ
Τροπαιοφόρος καὶ ἀφοῦ τὸν ξύπνησε τοῦ εἶπε: «Σήκω, Θεόδωρε, ἔφθασε ὁ ὄρθρος, πᾶμε νὰ
προσευχηθοῦμε». Ὁ Ὅσιος εἶχε τόση εὐλάβεια πρὸς τὸν Ἅγιο Γεώργιο, ὥστε κάθε μεσημέρι
φεύγοντας ἀπὸ τὸ σχολεῖο ἀνέβαινε στὸ γειτονικὸ πετρῶδες ὄρος, ὅπου ἦταν τὸ
προσκύνημα τοῦ Ἁγίου Γεωργίου. Τὸν ὁδηγοῦσε ὁ ἴδιος ὁ Ἅγιος μὲ τὴ μορφὴ ἑνὸς
παλικαριοῦ.
Ούκ έγνωσαν, ουδέ συνήκαν, εν σκότει διαπορεύονται
Σερβία: Αναγκαστική προσγείωση λόγω καφέ!
Εξαιτίας του καφέ που έπεσε πάνω στον πίνακα οργάνων αναγκάστηκε να προσγειωθεί το αεροπλάνο που επέβαινε ο πρόεδρος της Σερβίας. Ματαιώθηκε η προγραμματισμένη επίσκεψη στο Βατικανό...Πηγή : http://www.dimokratianews.gr/
Παπικό κείμενο υπογραφόμενο από τον Πάπα.
Το κείμενο εκυκλοφόρησε τον Ιούνιο του 2007 με τίτλο
: «Απαντήσεις σε ερωτήσεις που αφορούν όψεις γύρω από τη διδασκαλία της Εκκλησίας».
Στις απαντήσεις αυτές αναφέρεται ότι:
1. Η μόνη αληθινή
Εκκλησία, η οποία διατηρεί τα γνήσια στοιχεία, τα οποία καθώρισεν ο Χριστός δια
την Εκκλησίαν, είναι η καθολική Εκκλησία, αυτή είναι η πραγματική και ορατή
Εκκλησία εντός της ιστορίας. Η Καθολική
Εκκλησία είναι η μία και μοναδική Εκκλησία.
2. Η Καθολική
Εκκλησία υφίσταται εις την Εκκλησίαν εκείνην, η οποία διοικείται υπό του
διαδόχου του Πέτρου και των Επισκόπων, οι οποίοι ευρίσκονται εις κοινωνίαν μετ΄
αυτού.
3. Η Καθολική
Εκκλησία έχει την εκκλησιολογική αποκλειστικότητα της εκκλησιαστικής
αξιολογήσεως όλων των άλλων Εκκλησιών, οι Επίσκοποι των οποίων δεν ευρίσκονται
εις κοινωνίαν μετά του διαδόχου του Πέτρου και επομένως οι Εκκλησίες αυτές
έχουν εκκλησιολογικό έλλειμμα. «Ορθόδοξος Τύπος» : Κατά την Ορθόδοξον Παράδοσιν (η μικτή Μονή του Έσσεξ)
…Μία από τας ερωτήσεις, αι οποίαι ετέθησαν, ήτο και αυτή:
«Διατί η Ιερά Μονή του Γέροντος Σωφρονίου εξ αρχής έγινε μικτή, όπου
εγκαταβιούν και γυναίκες μοναχαί; Η απάντησις ήτο ασαφής. Ελέχθη ότι, αναχωρών
εξ αγίου Όρους ο Γέρων Σωφρόνιος ηρώτησε περί του θέματος αυτού τον άγιον
Σιλουανόν και του επέτρεψε…. Δεν διηυκρινίσθη σαφώς.
Αλλ΄ εν πάση περιπτώσει, το
θέμα παραμένει σοβαρόν. Θεολόγος διορθοδόξων διαστάσεων προσκυνητής της ως άνω ι. Μονής του Λονδίνου,
συζητών μετά φίλου του Καθηγητού, ηρώτησεν επί λέξει: «Μήπως γνωρίζετε, εάν
υπάρχη εις τον παγκόσμιον Ορθόδοξον χώρον, ιερά Μονή όπως αυτή του Τιμίου
Προδρόμου, με κοινήν λατρείαν, κοινήν τράπεζαν κλπ.»; Ο κ. Καθηγητής δεν
απήντησε. Μερικοί προβάλλουν το επιχείρημα ότι ευρίσκεται εις μίαν τόσον
μεγάλην πόλιν! Αλλά και άλλαι Ορθόδοξοι
Μοναί ευρίσκονται εις το Σύδνεϋ της Αυστραλίας, εις πολιτείας και πόλεις της
Αμερικής, της Ευρώπης… εντούτοις πουθενά δεν συναναστρέφονται και σχεδόν συζούν
εις τον ίδιον μοναστικόν χώρον μοναχοί και μοναχαί. Ο ιερός Χρυσόστομος, ο Μ.
Βασίλειος και όλοι οι Πατέρες της Ορθοδόξου Εκκλησίας, θα το απεδέχοντο;
Ασφαλώς, όχι! Μήπως θα πρέπει κάποτε ν΄ ακολουθήση την Ορθόδοξον Παράδοσιν και
η ανωτέρω Ιερά Μονή;Το θέτομεν εισηγητικώς.
π. Ιωάννης Φωτόπουλος: Γιατί τόση σε έκταση και περιεχόμενο….οσφυοκαμψία;
Ο Ντοστογιέφσκυ λέγει ότι ο Πάπας υπέκυψε στον τρίτο πειρασμό, στον οποίο υπέβαλε τον Χριστό ο Διάβολος («ταύτα πάντα σοι δώσω εάν πεσών προσκυνήσης μοι»). Ο Πάπας προσκύνησε τον Βελζεεβούλ, για να αποκτήσει κοσμική εξουσία. Μήπως, όσοι με ποικίλους τρόπους κάμπτουν τη μέση τους στον Πάπα, ζητούν ως αντάλλαγμα μια ασφαλέστερη, καλλίτερη θέση κάτω από τον θανατηφόρο ήλιο της παπικής εξουσίας, η οποία διακτινώνεται παγκοσμίως στο εκκλησιαστικό, πανεπιστημιακό, οικονομικό και πολιτικό πεδίο;
Τέλος στο σχίσμα της Βουλγαρικής “Εκκλησίας” -- BULGARIA CHURCH REUNITED AFTER LONG SCHISM
Sofia, April 20, 2015
Reports from Sofia indicate that the hierarchy of the
schismatic “Alternative Synod of the Bulgarian Church” has, following a long
process of trial and error, returned to full unity with the
canonically-recognized Bulgarian Orthodox Church.
The schism came about when in 1992 the
government-established Board of Religious Affairs announced that the 1971
election of Patriarch Maxim was illegal as he had been appointed by the then
Communist government, which led to a group of three bishops calling for his
resignation.
ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΤΗΣ ΜΙΑΣ ΑΓΙΑΣ ΚΑΘΟΛΙΚΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ προς τους απανταχού Ορθοδόξους
Κρατώμεν
της ομολογίας, ην παρελάβομεν άδολον παρά τηλικούτων ανδρών, αποστρεφόμενοι
πάντα νεωτερισμόν ως υπαγόρευμα του διαβόλου.
Ο δεχόμενος νεωτερισμόν, κατελέγχει ελλειπή την κεκηρυγμένην Ορθόδοξον πίστιν.
Αλλ’ αύτη πεπληρωμένη ήδη εσφράγισται, μη επιδεχομένη μήτε μείωσιν, μήτε
αύξησιν, μήτε αλλοίωσιν ήν τε ο νοών και ο τολμών ή πράξαι ή συμβουλεύσαι, ή
διανοηθήναι τούτο, ήδη ηρνήθη την πίστιν του Χριστού, ήδη εκουσίως καθυπεβλήθη
εις το αιώνιον ανάθεμα δια το βλασφημείν εις το Πνεύμα το άγιον, ως τάχα μη
αρτίως λαλήσαν ταις Γραφαίς και Οικουμενικαίς Συνόδοις.
Άπαντες ουν οι νεωτερίζοντες ή αιρέσει ή σχίσματι, εκουσίως ενεδύθησαν κατάραν ως ιμάτιον, (Ψαλμ. ΠΗ΄ 18), καν τε Πάπαι, καν τε Πατριάρχαι, καν τε κληρικοί, καν τε λαϊκοί καν άγγελος εξ ουρανού, ανάθεμα.
Άπαντες ουν οι νεωτερίζοντες ή αιρέσει ή σχίσματι, εκουσίως ενεδύθησαν κατάραν ως ιμάτιον, (Ψαλμ. ΠΗ΄ 18), καν τε Πάπαι, καν τε Πατριάρχαι, καν τε κληρικοί, καν τε λαϊκοί καν άγγελος εξ ουρανού, ανάθεμα.
Ο Οικουμενικός Πατριάρχης Άνθιμος
Πατριάρχης Αλεξανδρείας Ιερόθεος
Πατριάρχης Αντιοχείας Μεθόδιος
Πατριάρχης Ιεροσολύμων Κύριλλος
και οι λοιποί Αρχιερείς της Συνόδου
Πατριάρχης Αλεξανδρείας Ιερόθεος
Πατριάρχης Αντιοχείας Μεθόδιος
Πατριάρχης Ιεροσολύμων Κύριλλος
και οι λοιποί Αρχιερείς της Συνόδου
Kyprianos Christodoulides : Βαπτισμένοι είμαστε οι Χριστιανοί, όμως το Άγιον Πνεύμα έπαψε να αρδεύει άπασαν την κτίση προς ζωογονίαν.
….Κι εγώ δεν διαφωνώ με την κατάσταση, από άποψη ενδυμασίας, που επικρατεί.
Ήταν, βλέπεις, και ο Χριστόδουλος με εκείνο το "σας πάμε και με τα
σκουλαρίκια". Άλλοι, βέβαια, είτε με το νέο είτε με το παλαιό, μπορεί να
μη φοράνε σκουλαρίκια, αλλά βλέπεις τα κρανία τους να είναι ξυρισμένα, να
λάμπουν, χωρίς να βρίσκεται ένας ιερέας να τους πει τί τους περιμένει με αυτή
τη νέα μόδα, που περιφέρουν ακόμη και μέσα στους ιερούς Ναούς :
"καὶ περιζώσονται σάκκους, καὶ καλύψει αὐτοὺς θάμβος, καὶ ἐπὶ πᾶν πρόσωπον αἰσχύνη ἐπ᾿ αὐτούς, καὶ ἐπὶ πᾶσαν κεφαλὴν φαλάκρωμα." (Ιζ. Ζ,18)
"ἀντὶ τοῦ κόσμου τῆς κεφαλῆς τοῦ χρυσίου φαλάκρωμα ἕξεις διὰ τὰ ἔργα σου καὶ ἀντὶ τοῦ χιτῶνος τοῦ μεσοπορφύρου περιζώσῃ σάκκον." (Ησ. Γ,24)
Τι λένε αυτά ; Οι άνθρωποι υπό το βάρος της φοβεράς θλίψεως θα περιζωσθούν σάκκους, θα τους κυριεύση φρίκη. Εις τα πρόσωπα όλων θα απλωθή η καταισχύνη και κάθε κεφαλή θα γίνη φαλακρά. (Ιεζεκιήλ).
Αντί των χρυσών στολισμάτων της κεφαλής σου θα απόκτησης φαλάκραν εξ αιτίας των πονηρών έργων σου. Αντί του πολυτελούς χιτώνος του υφασμένου με πορφύραν θα ζωσθής χονδρόν τρίχινον σάκκον. (Ησαΐας)
Δυστυχώς, αφού η αίρεση κυριαρχεί παγκόσμια, ζούμε χρόνους παλαιοδιαθηκικούς και όχι την εν Χριστώ Καινή Κτίση. Βαπτισμένοι είμαστε οι Χριστιανοί, όμως το Άγιον Πνεύμα έπαψε να αρδεύει άπασαν την κτίση προς ζωογονίαν. Η λεγόμενη "βαπτισματική θεολογία", επικυρωμένη εξ ορθοδόξων του "ένας θεός για όλους" - σιωνιστικής προέλευσης - κυριαρχεί, όπως δείχνουν, εκτός άλλων, οι ξυρισμένες κεφαλές. Όχι όμως τόσο, όσο τα ακάλυπτα χέρια ή πόδια. Δεν ξέρουν τι τους περιμένει.
"καὶ περιζώσονται σάκκους, καὶ καλύψει αὐτοὺς θάμβος, καὶ ἐπὶ πᾶν πρόσωπον αἰσχύνη ἐπ᾿ αὐτούς, καὶ ἐπὶ πᾶσαν κεφαλὴν φαλάκρωμα." (Ιζ. Ζ,18)
"ἀντὶ τοῦ κόσμου τῆς κεφαλῆς τοῦ χρυσίου φαλάκρωμα ἕξεις διὰ τὰ ἔργα σου καὶ ἀντὶ τοῦ χιτῶνος τοῦ μεσοπορφύρου περιζώσῃ σάκκον." (Ησ. Γ,24)
Τι λένε αυτά ; Οι άνθρωποι υπό το βάρος της φοβεράς θλίψεως θα περιζωσθούν σάκκους, θα τους κυριεύση φρίκη. Εις τα πρόσωπα όλων θα απλωθή η καταισχύνη και κάθε κεφαλή θα γίνη φαλακρά. (Ιεζεκιήλ).
Αντί των χρυσών στολισμάτων της κεφαλής σου θα απόκτησης φαλάκραν εξ αιτίας των πονηρών έργων σου. Αντί του πολυτελούς χιτώνος του υφασμένου με πορφύραν θα ζωσθής χονδρόν τρίχινον σάκκον. (Ησαΐας)
Δυστυχώς, αφού η αίρεση κυριαρχεί παγκόσμια, ζούμε χρόνους παλαιοδιαθηκικούς και όχι την εν Χριστώ Καινή Κτίση. Βαπτισμένοι είμαστε οι Χριστιανοί, όμως το Άγιον Πνεύμα έπαψε να αρδεύει άπασαν την κτίση προς ζωογονίαν. Η λεγόμενη "βαπτισματική θεολογία", επικυρωμένη εξ ορθοδόξων του "ένας θεός για όλους" - σιωνιστικής προέλευσης - κυριαρχεί, όπως δείχνουν, εκτός άλλων, οι ξυρισμένες κεφαλές. Όχι όμως τόσο, όσο τα ακάλυπτα χέρια ή πόδια. Δεν ξέρουν τι τους περιμένει.