Ο ἀείμνηστος ἱερομόναχος π. Ἀθανάσιος Μυτιληναῖος. (Ὁμιλία 20 στὸν Ἰεζεκιήλ). Λέγει:


 

«ντιλαμβάνεσθε, λοιπόν, τι δ φτάνουμε ν χουμε κληρικος πο ν εναι μασνοι. Ατς ( κληρικός) οσιαστικ χει χάσει τν πίστη του. τσι, πως τ βλέπουμε τώρα, στν ποχ το εζεκιήλ, πο  κλρος εχε προσχωρήσει στν εδωλολατρία, κα τ εδαμε ατ πολύ-πολ καθαρά.

Σς ατιολόγησα, γιατί ρχίζει  σφαγ π τος κληρικούς, πο πρεπε ν φυλάξουν τ λαό καί, μως, ατο δηγον τλα μ κακό τους παράδειγμα ες τν εδωλολατρία.

Κα ρχόμεθα ν ρωτήσουμε: Γιατί τ ερ κείμενο τοςποκαλε γίους Του; Λέει  Θεός: «π τος γίους μου». Ατος δηλαδή, πο τώρα εδωλολατρον, τος ποκαλεγίους Του, τος ερες. Σημειώνει  Θεοδώρητος πορμηνεύει:«οκ ληθς γους ατος νομζει, λλ πειδτοτο εναι πελαμβνοντο, ς ες τν το Θεο θεραπεαννθρώπων». χι γιατ σαν γιοι, λλ γιατ τσιθεωροντο, πειδ ερίσκοντο ες τν διακονίαν το Θεο.πως λέμε, γιε ρχιμανδρίτα, γιε..., λλ δν σαν μωςγιοι.

«Κα ρξαντο –λέγει τ κείμενο στν συνέχεια– π τννδρν τν πρεσβυτέρων, ο σαν σω ν τ οκ», δηλ. μέσα στν Να κα τς αλς το Ναο.

Διότι, κε δν εδωλολατροσαν; κε τώρα πέρχεται σφαγή.  σφαγ ρχίζει π τος ερες 
πο ερίσκοντο ες τν σωτάτην αλν κα μέσα ες τν Ναό. Θ πετε βεβήλωσις (το ερο Ναο); λλ  χρος, εχε δη βεβηλωθε π τος δίους τος ερες μ τν εδωλολατρία.

Γράφει  π. Πέτρος. λήθεια, θ φανταζόσαστε τι ατ τσημεο τ γράφει  π. Πέτρος, δηλ.  Κ. Διαθήκη; κοστε τί λέγει ες τν πρώτη του πιστολή, (1Πέτρ., δ΄ 17-18): «τι καιρς το ρξασθαι τ κρμα ( καιρς ν ρχίσει καταδίκη) π το οκου το Θεο (π τος ερες, λέει, θρχίσει  καταδίκηε δ πρτον φ' μν (ἐὰν λοιπον, πρτα π μς –βάζει κα τν αυτό του- θ ρχίσει  ργ κατ κρμα το Θεο), τ τ τλος τν πειθοντων τ τοΘεο εαγγελίῳ; (ποιό θ εναι τ τέλος κείνων πο πειθον ες τ Εαγγέλιον το Θεο;). κα ε  δκαιος μλις σζεται σεβς κα μαρτωλς πο φανεται;».

Εδατε διάκριση μεταξ σεβος καμαρτωλο; σεβς λέγεται κενος,  ποος παραβαίνει τς τέσσερις πρτες ντολς το Θεο π τ Δεκάλογο. Καμαρτωλς κενος πο παραβαίνει τς ξη πόμενες ντολς το ΘεοΤ πρτο λέγεται σέβεια, τ δεύτερο λέγεταιμαρτία. Κάτι, πο στρέφεται ναντίον το Θεο, λέγεταισέβεια.


τσι βλέπουμε τι  σφαγή, νεκα τν μαρτιν τοερατείου –κα το λαο πο κολουθε τ ερατεον– εναιστορικς παναλαμβανομένη... φόσον χουμε τ δια ατια, θ χουμε κα τ δια ποτελέσματα. Μπορομε ν θυμηθομεγαπητοί, κείνη τν τριήμερη σφαγ τς Βασιλευούσης πτος Τούρκους. Πγε  πληθυσμς τς Πόλης (σοι πγαν) μέσα στν γία Σοφία γι ν σωθον· κι κε ο Τορκοισφαξαν μ τν ψυχή τους. Μέσα στν Ναό. Ναί. Γιατπροηγουμένως εχε βεβηλωθε π πολλς μαρτίες καμάλιστα π κληρικούς, κα δ Πατριάρχες, ο ποοι εχαν σταθε αρετικοί. ναφέρονται π στορικος σημεαγκαταλείψεως τς θείας προστασίας τς Πόλεως.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου