ΠΕΡΙ ΠΙΣΤΕΩΣ

Ὁ ἅγιος Ἰωάννης ὁ Χρυσόστομος στὴν πρὸς Ἑβραίους ἐπιστολὴ λέει γιὰ τὴν πίστη:   

« Ἡ πίστις εἶναι τὸ μέσο μὲ τὸ ὁποῖο βλέπουμε τὰ μὴ φανερὰ καὶ κάμνει ἐξ ἴσου βέβαια τὰ μὴ βλεπόμενα μὲ τὰ βλεπόμενα. Οὔτε εἶναι δυνατὸ νὰ μὴ πιστεύση κανεὶς σὲ ἐκεῖνα ποὺ βλέπει, οὔτε πάλι εἶναι δυνατὸ νὰ πιστεύση, ἐὰν δὲν ἔχη σαφέστερη βεβαιότητα γιὰ τὰ ἀόρατα ἀπὸ ὅ,τι γιὰ τὰ ὁρατά. Ἐπειδὴ δηλαδὴ τὰ ἐλπιζόμενα θεωροῦνται ἀνυπόστατα, ἡ πίστις δίνει σὲ αὐτὰ ὑπόστασι ἢ καλύτερα δὲν δίνει, ἀλλὰ αὐτὸ εἶναι ἡ οὐσία τους. Γιὰ παράδειγμα, ἡ ἀνάστασις δὲν ἔχει γίνει, οὔτε ὑπάρχει ὡς ὑπόστασις, ἀλλὰ ἡ ἐλπίδα τὴν τοποθετεῖ μέσα στὴ ψυχή μας. Αὐτὸ σημαίνει “ὑπόστασις ἐλπιζομένων πραγμάτων” ».

Η πολυπολιτισμική Ευρώπη και ο Αττίλας

Κωνσταντίνος Χολέβας.
 
Ως άνθρωπος που εργάζομαι επί χρόνια στον χώρο της ενημέρωσης, θλίβομαι για το κλείσιμο της ΕΡΤ και για την απόλυση των εργαζομένων σε όλες τις υπηρεσίες της. Είναι φανερό ότι ο Αντώνης Σαμαράς επέλεξε να γιορτάσει την πρώτη επέτειο από τις εκλογές, που τον έφεραν στην εξουσία, με μία επίδειξη πυγμής προς φίλους και αντιπάλους. Εύχομαι στη νέα δημόσια τηλεόραση, που υποσχέθηκε ο κ. Κεδίκογλου, να βρουν πράγματι θέση όσοι άξιοι και ικανοί επαγγελματίες υπήρχαν στην ΕΡΤ. Μακάρι να βρεθεί τρόπος να έχουμε μία σοβαρή δημόσια ραδιοτηλεόραση με λιγότερο κόστος και μεγαλύτερη ακροαματικότητα/τηλεθέαση.
 Υπάρχουν, όμως, κάποιες ειδήσεις που δεν προβάλλονται όσο θα έπρεπε ούτε σχολιάζονται από τους αυτοαποκαλούμενους «προοδευτικούς».


H συνέχεια, “κλικ’’ πιο κάτω στο: Read more



Επίστρεψον, ψυχή μου, εις την ανάπαυσιν σου

Ύστερα από την επίγνωση της αμαρτίας ακολουθεί η απόφαση για την μετάνοια. Είναι το κρίσιμο σημείο στην πορεία του ανθρώπου, ο οποίος αποφασίζει αν θα παραμείνει στο σκοτάδι της αμαρτίας ή θα επιστρέψει στον Θεό. Διότι «μετάνοια είναι η επιστροφή στον Χριστό και σε ζωή σύμφωνη με το θέλημα Του». 

H συνέχεια, “κλικ’’ πιο κάτω στο: Read more


Kαι τα πολυσύνθετα προβλήματα απλοποιούμεν, αλλά και την αιτιολόγησιν των φαινομένων επιτυγχάνομεν

Δι’ ημάς τους χριστιανούς, δεν δύναται να νοηθή η ιστορία, να ερμηνευθή η εξέλιξις, η πορεία των πραγμάτων, ειμή μόνον ορωμένη από της περιωπής της πίστεως εις ένα Θεόν, υπέρτατον ρυθμιστήν. Μόνον από της αρχής ταύτης εκκινούντες, και τα πολυσύνθετα προβλήματα απλοποιούμεν, αλλά και την αιτιολόγησιν των φαινομένων επιτυγχάνομεν, βλέποντες την αλληλουχίαν της ιστορίας με διαύγειαν κρυστάλλου.

Η ΜΙΚΡΗ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΔΕΝ ΒΛΕΠΕΙ. MΕ ΤΗΝ ΑΓΑΠΗ ΚΑΙ ΤΗ ΣΥΜΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΜΑΣ ΑΥΤΟ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΑΛΛΑΞΕΙ

alt
Aς βοηθήσουμε να γιατρευτεί ακόμα ένα μικρό παιδί!

Κάποιοι μετράνε την αγάπη με ένα βλέμμα, με μερικά όμορφα λόγια…Ένας γονιός δεν έχει λόγο να βάλει μέτρο στην αγάπη.
Αντλεί δύναμη από το παιδί και παλεύει καθημερινά να του δώσει ό,τι καλύτερο μπορεί. Κάποια παιδάκια χρειάζονται παραπάνω φροντίδα...

Όπως η μικρή Παρασκευή, η όποια από βρεφική ηλικία γνώρισε την ψυχρότητα των νοσοκομείων αλλά και των χειρουργείων…
Η Παρασκευή – Ευφραιμία Θεοδώρου δεν μπορεί να δει αλλά ούτε και να μιλήσει. Είναι μόλις πέντε χρονών και ακόμα δεν έχει περπατήσει.
Δίνει μάχη για να κρατήσει την όρασή της. Ανά πάσα στιγμή μπορεί να υποστεί αποκόλληση του αμφιβληστροειδούς.


H συνέχεια, “κλικ’’ πιο κάτω στο: Read more

Οι «50 ομιλίες» του Αββά Μακαρίου του Αιγυπτίου.

Μελέτημα  23ον.


1. Να ξέρεις ότι τα σχετικά με τη Χάρη έχουν ως εξής: Ας υποθέσουμε ότι η τελειότητα έχει (12) δώδεκα σκαλοπάτια. Συμβαίνει λοιπόν να φτάσει κάποιος και σ΄ αυτό το μέτρο. Αλλά πάλιν υποχωρεί η Χάρη και κατεβαίνει ένα σκαλοπάτι, σταματώντας στο ενδέκατο. Τώρα και ν΄ ακούει και να μιλάει και να φροντίζει για κάτι μπορεί. Αν όμως έμενε στο δωδέκατο σκαλοπάτι θα ήταν εκστατικός, σαν μεθυσμένος και δεν θα φρόντιζε για τους αδελφούς του ούτε θ΄ ασχολείτο με τη διακονία του λόγου.                                                                                                                                                  
2. Ο Κύριος είπε: «Όταν όμως θα έλθει εκείνος, το Πνεύμα της αληθείας, θα σας οδηγήσει σε όλη την αλήθεια».Εκείνος λοιπόν θα προσευχηθεί και εκείνος θα κλάψει. Γιατί, όπως λέει ο Απόστολος, εμείς δεν ξέρουμε πώς να προσευχηθούμε όπως πρέπει, αλλά το Πνεύμα το ίδιο μεσιτεύει για μας με στεναγμούς αλαλήτους. Γιατί μόνο στο Πνεύμα είναι φανερό το θέλημα του Θεού. Και όταν κατά την ημέρα της Πεντηκοστής επιφοίτησε ο Παράκλητος και η δύναμη του αγαθού Πνεύματος σκήνωσε στις ψυχές των Αποστόλων, αφαιρέθηκε απ΄ αυτούς το κάλυμμα της κακίας, καταργήθηκαν τα πάθη και ξεσκεπάστηκαν τα μάτια της καρδιάς τους. Και αφού γέμισαν από σοφία και έγιναν τέλειοι από το Πνεύμα, έμαθαν πώς να πράττουν το θέλημα του Θεού.                                                                                                                                 
3. Όταν ακούσεις περί ενώσεως νυμφίου και νύμφης και περί χορών και οργάνων και εορτών, μη βάλεις στο νου σου τίποτε υλικό ή επίγειο. Η ουσία τους είναι ανέκφραστη και πνευματική και απρόσιτη στα σαρκικά μάτια. Μόνο ψυχές άγιες και πιστές μπορούν να τα εννοήσουν. Γιατί η κοινωνία του Αγίου Πνεύματος, οι επουράνιοι θησαυροί, οι χοροί και οι εορτές των Αγίων Αγγέλων φανερώνονται μόνον σ΄ εκείνον που τα δοκίμασε. Ενώ ο αμύητος ούτε καν να τα εννοήσει είναι δυνατόν. Άκουε λοιπόν γι΄ αυτά με ευλάβεια, μέχρις ότου σου συμβεί, για την πίστη σου, να καταξιωθείς να τα επιτύχεις. Τότε θα εννοήσεις με την πείρα των ψυχικών οφθαλμών, σε ποια αγαθά και μυστήρια μπορούν να μετέχουν οι ψυχές των Χριστιανών απ΄ αυτή τη ζωή. Γιατί στην ανάσταση, και το σώμα το ίδιο των ανθρώπων αυτών θα αξιωθεί να τα βλέπει αυτά και να τα κρατά, όταν και αυτό γίνει πνευματικό.                                                                                                              
4. Τα κάλλη και οι αγαθοί καρποί της ψυχής μας, δηλαδή η προσευχή, η αγάπη, η πίστη, η αγρυπνία, η νηστεία και οι λοιπές αρετές, όταν ενωθούν με το Άγιο Πνεύμα, τότε και αυτά σαν θυμίαμα βγάζουν πλούσια ευωδία. Αλλά και εμείς τότε πολιτευόμαστε εύκολα κατά το θέλημα του Θεού. Γιατί χωρίς το Άγιο Πνεύμα, κανείς δεν μπορεί να γνωρίζει το θέλημα του Θεού. Όταν η ψυχή γίνει άξια να ενωθεί με τον Νυμφίο Χριστό, υποτάσσεται πλέον και δεν ακολουθεί πια το δικό της θέλημα, αλλά το θέλημα του Νυμφίου της Χριστού!                                                                                                    
5. Το ένδυμα γάμου, για το οποίο κάνει λόγο ο Χριστός, να φρονείς ότι είναι η Χάρη του Αγίου Πνεύματος. Και εκείνος που δεν έγινε άξιος να την περιβληθεί, δεν θα μετάσχει στον επουράνιο γάμο και στο πνευματικό εκείνο δείπνο.

ΠΕΡΙ ΠΙΣΤΕΩΣ

Ὁ ἅγιος Ἰωάννης ὁ Δαμασκηνὸς ὁρίζει τὴν πίστη ὡς :

«Ἡ πίστις εἶναι διπλή. “ Ἐστι γὰρ πίστις ἐξ ἀκοῆς”. Γιατί ἀκούγοντας τὶς θεῖες Γραφές, πιστεύουμε στὴ διδασκαλία τοῦ Πνεύματος. Καὶ αὐτὴ τελειοποιεῖται μὲ ὅλα ποὺ νομοθετήθηκαν ἀπὸ τὸν Χριστό, ἀφοῦ ἐκδηλώνεται μὲ ἔργα, παρουσιάζοντας εὐσέβεια καὶ ἐφαρμόζοντας τὶς ἐντολὲς αὐτοῦ ποὺ μᾶς ἀνακαίνισε. Αὐτὸς ποὺ δὲν πιστεύει κατὰ τὴν παράδοση τῆς Καθολικῆς Ἐκκλησίας ἤ κοινωνεῖ μὲ τὸν Διάβολο, κάνοντας ἀνάρμοστα ἔργα, εἶναι ἄπιστος. “ Ἔστι δὲ πίστις ἐλπιζομένων ὑπόστασις ἔλεγχος οὐ βλεπομένων” ἡ ἀδίσταχτη ἀκλόνητη ἐλπίδα σὲ αὐτὰ, ποὺ ἔχει ὑποσχεθεῖ ὁ Κύριος καὶ στὴν ἐπιτυχία τῶν παρακλήσεών μας. Ἡ πρώτη εἶναι τῆς δικῆς μας γνώμης, ἐνῶ ἡ δεύτερη τῶν χαρισμάτων τοῦ Πνεύματος».