Οι «50 ομιλίες» του Αββά Μακαρίου του Αιγυπτίου.

Μελέτημα  23ον.


1. Να ξέρεις ότι τα σχετικά με τη Χάρη έχουν ως εξής: Ας υποθέσουμε ότι η τελειότητα έχει (12) δώδεκα σκαλοπάτια. Συμβαίνει λοιπόν να φτάσει κάποιος και σ΄ αυτό το μέτρο. Αλλά πάλιν υποχωρεί η Χάρη και κατεβαίνει ένα σκαλοπάτι, σταματώντας στο ενδέκατο. Τώρα και ν΄ ακούει και να μιλάει και να φροντίζει για κάτι μπορεί. Αν όμως έμενε στο δωδέκατο σκαλοπάτι θα ήταν εκστατικός, σαν μεθυσμένος και δεν θα φρόντιζε για τους αδελφούς του ούτε θ΄ ασχολείτο με τη διακονία του λόγου.                                                                                                                                                  
2. Ο Κύριος είπε: «Όταν όμως θα έλθει εκείνος, το Πνεύμα της αληθείας, θα σας οδηγήσει σε όλη την αλήθεια».Εκείνος λοιπόν θα προσευχηθεί και εκείνος θα κλάψει. Γιατί, όπως λέει ο Απόστολος, εμείς δεν ξέρουμε πώς να προσευχηθούμε όπως πρέπει, αλλά το Πνεύμα το ίδιο μεσιτεύει για μας με στεναγμούς αλαλήτους. Γιατί μόνο στο Πνεύμα είναι φανερό το θέλημα του Θεού. Και όταν κατά την ημέρα της Πεντηκοστής επιφοίτησε ο Παράκλητος και η δύναμη του αγαθού Πνεύματος σκήνωσε στις ψυχές των Αποστόλων, αφαιρέθηκε απ΄ αυτούς το κάλυμμα της κακίας, καταργήθηκαν τα πάθη και ξεσκεπάστηκαν τα μάτια της καρδιάς τους. Και αφού γέμισαν από σοφία και έγιναν τέλειοι από το Πνεύμα, έμαθαν πώς να πράττουν το θέλημα του Θεού.                                                                                                                                 
3. Όταν ακούσεις περί ενώσεως νυμφίου και νύμφης και περί χορών και οργάνων και εορτών, μη βάλεις στο νου σου τίποτε υλικό ή επίγειο. Η ουσία τους είναι ανέκφραστη και πνευματική και απρόσιτη στα σαρκικά μάτια. Μόνο ψυχές άγιες και πιστές μπορούν να τα εννοήσουν. Γιατί η κοινωνία του Αγίου Πνεύματος, οι επουράνιοι θησαυροί, οι χοροί και οι εορτές των Αγίων Αγγέλων φανερώνονται μόνον σ΄ εκείνον που τα δοκίμασε. Ενώ ο αμύητος ούτε καν να τα εννοήσει είναι δυνατόν. Άκουε λοιπόν γι΄ αυτά με ευλάβεια, μέχρις ότου σου συμβεί, για την πίστη σου, να καταξιωθείς να τα επιτύχεις. Τότε θα εννοήσεις με την πείρα των ψυχικών οφθαλμών, σε ποια αγαθά και μυστήρια μπορούν να μετέχουν οι ψυχές των Χριστιανών απ΄ αυτή τη ζωή. Γιατί στην ανάσταση, και το σώμα το ίδιο των ανθρώπων αυτών θα αξιωθεί να τα βλέπει αυτά και να τα κρατά, όταν και αυτό γίνει πνευματικό.                                                                                                              
4. Τα κάλλη και οι αγαθοί καρποί της ψυχής μας, δηλαδή η προσευχή, η αγάπη, η πίστη, η αγρυπνία, η νηστεία και οι λοιπές αρετές, όταν ενωθούν με το Άγιο Πνεύμα, τότε και αυτά σαν θυμίαμα βγάζουν πλούσια ευωδία. Αλλά και εμείς τότε πολιτευόμαστε εύκολα κατά το θέλημα του Θεού. Γιατί χωρίς το Άγιο Πνεύμα, κανείς δεν μπορεί να γνωρίζει το θέλημα του Θεού. Όταν η ψυχή γίνει άξια να ενωθεί με τον Νυμφίο Χριστό, υποτάσσεται πλέον και δεν ακολουθεί πια το δικό της θέλημα, αλλά το θέλημα του Νυμφίου της Χριστού!                                                                                                    
5. Το ένδυμα γάμου, για το οποίο κάνει λόγο ο Χριστός, να φρονείς ότι είναι η Χάρη του Αγίου Πνεύματος. Και εκείνος που δεν έγινε άξιος να την περιβληθεί, δεν θα μετάσχει στον επουράνιο γάμο και στο πνευματικό εκείνο δείπνο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου