Η ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΚΑΙ Ο ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΣ του Αγίου Ιουστίνου (Πόποβιτς)

 Και ως οργανισμός και ως οργάνωσις η Εκκλησία κατά πάντα είναι ένα μοναδικόν γεγονός εις τον επίγειον κόσμον μας. Ως οργανισμός η Εκκλησία είναι θεανθρώπινος οργανισμός, δηλαδή αυτός ο Χριστός παρατεινόμενος εις όλους τους αιώνας και εις όλην την αιωνιότητα. Αλλά και ως οργάνωσις η Εκκλησία είναι επίσης θεανθρωπίνη οργάνωσις του κλήρου και του λαού και των άλλων επιγείων στοιχείων. Εις όλα αυτά όμως ο Θεάνθρωπος είναι τα πάντα εν πάσι, ώστε Αυτός να είναι πάντοτε η μόνη Κεφαλή και της Εκκλησιαστικής οργανώσεως. Εκεί όπου αντικαθιστούν Αυτόν με άνθρωπον, έστω με τον λεγόμενον αλάθητον, εκεί αποκόπτεται το σώμα από την Κεφαλήν και ως εκ τούτου εκεί εξαφανίζεται η Εκκλησία, και επομένως χάνεται και η αποστολική θεανθρωπίνη Ιεραρχία και η αποστολική ιερατική διαδοχή.                                                                                             
Εις όλην την καθολικότητα και πληρότητά της η Ιερά Παράδοσις της Ορθοδόξου Εκκλησίας είναι αυτός ούτος ο Θεάνθρωπος Χριστός. Δια τούτο Αυτός είναι η πηγή, το κέντρον και το περιεχόμενον και της Ιερωσύνης και της Ιεραρχίας της Εκκλησίας. Ουσιαστικώς η ιερωσύνη Του ως Αιωνίου Αρχιερέως είναι η ιερωσύνη της Εκκλησίας και η θεανθρωπίνη εξουσία Του είναι η ιεραρχική εξουσία της Εκκλησίας. Δια τούτο η Ορθόδοξος Εκκλησία ως το Σώμα Του, ως και η ιερατική και ιεραρχική εξουσία εν αυτή, λειτουργεί πάντοτε «εν τω ονόματι του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού και τη δυνάμει του Κυρίου Ιησού Χριστού» (πρβλ. Α’ Κορ. 5, 4).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου