ΙΗΣΟΥΣ ΧΡΙΣΤΟΣ - Η ΖΩΗ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ


+π. Ιωάννης Σ. Ρωμανίδης


http://www.romanity.org/htm/im/w.gifΟι Ορθόδοξοι και οι Αρειανοί συνεφώνουν ότι, ό,τι είναι ο Θεός εν Εαυτώ κατά φύσιν και ό,τι είναι Ούτος ή (ό,τι) κάνει κατά βούλησιν δεν ταυτίζονται, αλλά διαφωνούν οξέως εις την εφαρμογήν της διακρίσεως μεταξύ της θείας ουσίας και θελήσεως ή ενεργείας. Ούτως οι Ορθόδοξοι ισχυρίζοντο ότι ο Θεός είναι αίτιος της υπάρξεως του Λόγου κατά φύσιν και της υπάρξεως των δημιουργημάτων κατά βούλησιν ενώ οι Αρειανοί ισχυρίζοντο ότι αμφότερα, και ο Λόγος και όλα τα άλλα δημιουργήματα, είναι προϊόντα της θείας βουλήσεως.
     Εναντίον αυτών των θέσεων οι Ευνομιανοί ισχυρίζοντο ότι η ουσία και η άκτιστος ενέργεια του Θεού είναι ταυτόν, ότι ο Λόγος είναι προϊόν της κτιστής ενεργείας του Θεού, ότι το Άγιον Πνεύμα είναι το προϊόν της κτιστής ενεργείας του Λόγου και ότι κάθε κτιστόν είδος είναι προϊόν των χωριστών ή διακρινομένων κτιστών ενεργειών του Αγίου Πνεύματος. Εάν κάθε είδος δεν είχε την ατομικήν του ενέργειαν εκ του Αγίου Πνεύματος, θα υπήρχε μόνον έν κτιστόν είδος και όχι πολλά, συμφώνως προς τον Ευνόμιον.
       
      Συνεχίζεται.

Εκκλησιαστικά νέα


Ιερά λείψανα των Αγίων  Ραφαήλ, Νικολάου και Ειρήνης και του Αγίου
Λουκά του Ιατρού,  τίθενται  σε προσκύνηση στον Ιερό Ναό Αγίου
Γεωργίου Χαϊδαρίου     έως τις   19 Οκτωβρίου .
Στο Ναό καθημερινά  τελούνται το πρωί η Θεία Λειτουργία και στις 7:00
το απόγευμα ο εσπερινός και η Παράκληση των Αγίων. Κάθε Κυριακή
βράδυ (9:00μμ-1:00πμ) τελείται ιερά αγρυπνία και ιερό ευχέλαιο.

Πανηγυρίζει  σήμερα Πέμπτη 4/10  επί τη εορτή του Αγίου Ιεροθέου ο
ομώνυμος Ιερός Ναός που βρίσκεται στο Περιστέρι, με το ακόλουθο
πρόγραμμα:
σήμερα Πέμπτη  4/10 το πρωί θα ψαλλεί ο Όρθρος και στην συνέχεια Πανηγυρική Θεία
Λειτουργία , το απόγευμα στις 6:00μ.μ. Εσπερινός και περιφορά της
Εικόνας. Στις Ιερές Ακολουθίες θα ιερουργήσει Ο Σεβ. Μητροπολίτης
Περιστερίου κ. Χρυσόστομος.

Σήμερα  Πέμπτη 4/10 μετά την Ακολουθία του Εσπερινού, θα τελεσθεί το
Μυστήριο του Ιερού Ευχελαίου , στον Μητροπολιτικό Ιερό Ναό Αγ.
Τριάδος Πειραιώς.

Ιερές Αγρυπνίες επί τη εορτή του Οσίου Ευδοκίμου του Βατοπεδινού και
της Οσίας Μεθοδίας της εν Κιμώλω θα τελεσθούν σήμερα Πέμπτη το βράδυ
στους Ιερούς Ναούς :
-Κοιμήσεως Θεοτόκου Σπάτων 9:00 (Προσκύνηση λειψάνου του Οσίου
Ευδοκίμου)
-Αγ. Παύλου και Αγίου Δημητρίου στην Άνω Γλυφάδα (Λείψανο της
Οσίας Μεθοδίας)

Η Ακολουθία του Εσπερινού και το Μυστήριο του Ιερού Ευχελαίου θα
τελεστούν αύριο Παρασκευή 5/10 στις 6:00 το απόγευμα στον Ιερό Ναό
Αγίου Βασιλείου Πειραιώς και στις 8:30μ.μ. στον Ιερό Ναό Αγ.
Κωνσταντίνου και Ελένης Πειραιώς.

Ιερές Αγρυπνίες θα τελεστούν  αύριο Παρασκευή 5/10  το βράδυ στους
Ιερούς Ναούς:
-Αγίου Φιλίππου Θησείου, όπου θα τεθεί σε προσκύνηση τεμάχιο
Λειψάνου του Αγίου Θωμά.
-Αγίας Μαρίνης Αρτέμιδος
-Κοιμήσεως Θεοτόκου Ν. Φιλαδέλφειας 9

Η Εστία Πατερικών Μελετών υπό την αιγίδα της Ιεράς Μητροπόλεως
Πειραιώς διοργανώνει το Σάββατο 6/10 στις 4:00 το απόγευμα  στην
αίθουσα «Μελίνα Μερκούρη» του Σταδίου Ειρήνης και Φιλίας στο Νέο
Φάληρο, ημερίδα με θέμα « Νέα ταυτότητα, εισιτήριο χωρίς επιστροφή».
Η είσοδος είναι ελεύθερη για όλους.

I.M.Π.

To "πλοίο των εγκλημάτων" της Δυτικής "χριστιανοσύνης"...


Το «πλοίο των αμβλώσεων» σαλπάρισε για Μαρόκο

Το «πλοίο των αμβλώσεων» σαλπάρισε για Μαρόκο
Η ολλανδική οργάνωση «Women on Waves» φθάνει στο Σμιρ την 4η Οκτωβρίου

«Το Πλοίο των Αμβλώσεων, φθάνει στο Σμιρ του Μαρόκου, την Τετάρτη 4 Οκτωβρίου, ώρα 13.00μμ» ανακοίνωσαν οι «Women on Waves», οι γνωστές, πια ακτιβίστριες από την Ολλανδία που δίνουν στα διεθνή ύδατα τη λύση στις γυναίκες που ζουν σε χώρες όπου απαγορεύονται οι αμβλώσεις. Οι αντιδράσεις, θα ξεκινήσουν ωστόσο, σίγουρα πολύ πριν πλησιάσουν τις μαροκινές ακτές.
Καθώς η στιγμή της άφιξής τους πλησιάζει, η αγωνία μεγαλώνει ακόμη περισσότερο: είναι εξάλλου η πρώτη φορά που η ολλανδική οργάνωση η οποία έχει τόσους φίλους παγκοσμίως όσο και εχθρούς, έχει προορισμό ένα μουσουλμανικό κράτος. 
Ηταν το 2001, όταν  οι «Γυναίκες στα Κύματα» ξεκίνησαν τη δράση τους από την πιο αυστηρή χώρα της Ευρώπης ως προς τις αμβλώσεις, την Ιρλανδία. Χιλιάδες γυναίκες τις περίμεναν με αγωνία, χιλιάδες και οι αντιδράσεις με αποτέλεσμα να μην καταφέρουν, εκτός από τη δημοσιοποίηση του προβλήματος, να κάνουν ούτε μία άμβλωση. Ακολούθησε η Πολωνία το 2003 ενώ όταν πλησίασαν τις ακτές της Πορτογαλίας έναν χρόνο μετά, η κυβέρνηση έστειλε μέχρι και πολεμικό πλοίο για να μην τους επιτρέψει να αγκυροβολήσουν - για να προχωρήσουν στη συνέχεια τη διαδικασία σε ύδατα όπου ισχύει το διεθνές δίκαιο. Την ίδια χρονιά, ήταν και η ίδια η πατρίδα τους που τους επέβαλε νομικούς περιορισμούς ως προς το έργο τους- σχετικούς με την παρουσία της ολλανδικής σημαίας στο πλοίο όπου πραγματοποιούνται οι αμβλώσεις. Μέχρι, που η συμμετοχή του Εργατικού Κόμματος στον κυβερνητικό συνασπισμό της Ολλανδίας συνέβαλε στην άμβλυνση των περιορισμών, και οι «Women on Waves» έβαλαν πλώρη για νέους προορισμούς - και περιπέτειες με όσους αντιτίθενται στις αμβλώσεις.
Επειτα επομένως από ένα ακόμη ταξίδι στην Ισπανία, το 2008, οι δυναμικές κυρίες με επικεφαλής τη γιατρό Ρεμπέκα Γκόμπερτς καταφθάνουν στο μουσουλμανικό Μαρόκο. Μία χώρα όπου η άμβλωση είναι τόσο παράνομη όσο και ταμπού. 
Βέβαια, δεν πηγαίνουν απρόσκλητες. Κάθε φορά που η γυναικεία οργάνωση αναλαμβάνει δράση σε μία χώρα, έχει προηγουμένως λάβει πρόσκληση από τοπικά κινήματα που κάνουν έκκληση για βοήθεια προκειμένου να σωθούν γυναίκες, πολλές φορές, από τον θάνατο - 13% των θανάτων παγκοσμίως σχετίζεται με άμβλωση σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας: όταν μία εγκυμοσύνη δεν είναι άλλωστε επιθυμητή η υποψήφια μητέρα μπορεί να καταφύγει σε άκρως ακατάλληλες μεθόδους για την υγεία της προκειμένου να τη διακόψει.
Αυτή τη φορά, ήταν η οργάνωση MALI (Εναλλακτικό Κίνημα για τις Ατομικές Ελευθερίες) η οποία έστειλε την πρόσκληση μέχρι την Ολλανδία ενημερώνοντας τις «Women on Waves» ότι καθημερινώς, σχεδόν 600 με 800 γυναίκες καταφεύγουν σε άμβλωση. Το κυριότερο, μόνο όσες βρίσκονται σε ευνοϊκή οικονομική κατάσταση μπορούν να προσφύγουν σε ασφαλή μέθοδο διακοπής της κύησης. Εκείνες που ανήκουν στα χαμηλά κοινωνικά στρώματα, δυστυχώς, θέτουν σε κίνδυνο την ίδια τους τη ζωή. 
Πώς μπορούν να αποφύγουν αυτόν τον κίνδυνο; Οι «Γυναίκες στα Κύματα» θα δώσουν στις ενδιαφερόμενες - αλλά κυρίως θα τις ενημερώσουν, το χάπι Misoprostol, το οποίο στο Μαρόκο λέγεται Artotec: με αυτό, είναι δυνατή η ασφαλής διακοπή της κύησης, μέχρι τις 12 εβδομάδες. Φαίνεται αυτονόητο, ωστόσο ελάχιστες γυναίκες γνωρίζουν ότι για να απαλλαγούν από μια ανεπιθύμητη εγκυμοσύνη χρειάζονται 12 τέτοιες ταμπλέτες. Και εκείνες που δεν μπορούν να φτάσουν μέχρι το Σμιρ; Οι εξ Ολλανδίας ορμώμενες ακτιβίστριες φρόντισαν να τις ενημερώσουν τηλεφωνικά, μέσα από σχετικό νούμερο που θα βρουν στην ηλεκτρονική σελίδα www.womenonwaves.org.
Τόσο απλά. Πόσο απλά θα εξελιχθεί η προσπάθειά τους και στην πραγματικότητα, θα φανεί την Πέμπτη 4 Οκτωβρίου, καθώς θα καταφθάνουν στις ακτές του Μαρόκου. Σίγουρα, η παρουσία των «Women on Waves» θα γίνει - για άλλη μια φορά - αισθητή. 

Τρία είναι τα είδη της προσευχής:


Δοξολογία, δι’ ής δοξολογούμεν τον Θεόν δια τα 
θαυμάσια και εξαίσια Αυτού έργα.

Ευχαριστία, δι’ ής ευχαριστούμεν τον Θεόν δια 
τας προς ημάς ευεργεσίας Αυτού.

Δέησις, δι’ ής παρακαλούμεν τον Θεόν και 
ζητούμεν τα προς σωτηρίαν.


H ελευθερία της σκέψης και βούλησης είναι ιερά και αναφαίρετα δικαιώματα


Πιστεύουμε ότι ξεχωριστά από την ατομική 
ιδεολογία του κάθε ανθρώπου, η ελευθερία 
της σκέψης και βούλησης είναι ιερά και 
αναφαίρετα δικαιώματα, που δεν μπορούν 
και δεν πρέπει να αντικατασταθούν από όποια 
λογική απορρέει από "αυθεντίες" και από 
ομάδες που κάτω από το μανδύα προβάτου 
είναι αδηφάγα τρωκτικά ανθρωπίνων ψυχών.

Δεύτερη τακτική Συνεδρία της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος


Συνήλθε σήμερα Τετάρτη, 3 Οκτωβρίου 2012, σε δεύτερη τακτική Συνεδρία η Ιερά Συνοδος της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος, υπό την Προεδρία του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και Πάσης Ελλάδος κ. Ιερωνύμου, στην Αίθουσα Συνεδριών της Ιεράς Συνόδου της Ιεραρχίας.

Μετά την προσευχή ανεγνώσθη ο Κατάλογος των συμμετεχόντων Ιεραρχών και διεπιστώθη η απουσία των Σεβασμιωτάτων Μητροπολιτών Μαρωνείας και Κομοτηνής κ. Δαμασκηνού, Ιωαννίνων κ. Θεοκλήτου και Κίτρους και Κατερίνης κ. Αγαθονίκου, οι οποίοι απουσίασαν ητιολογημένα.

Κατόπιν επικυρώθηκαν τα Πρακτικά της χθεσινής Συνεδρίας.

Ακολούθησε η επεξεργασία του κεντρικού θέματος της Τακτικής Ιεράς Συνόδου της Ιεραρχίας με τον γενικό τίτλο: «Η ποιμαντική διακονία της Εκκλησίας εις μίαν κοινωνίαν πτωχείας, ανεργίας και συγχρόνου πνευματικής συγχύσεως», η οποία είχε ξεκινήσει κατά τη χθεσινή Συνεδρία. Πρώτος ανέγνωσε την εισήγηση του, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Ελασσώνος κ. Βασίλειος, με θέμα: «Δυσκολίαι της Εκκλησίας κατά την άσκησιν της ποιμαντικής Της». Ακολούθησε διάλογος επί του θέματος αυτού και τοποθετήθηκαν οι Σεβασμιώτατοι Μητροπολίτες Θεσσαλονίκης κ. Άνθιμος, Ηλείας κ. Γερμανός, Ναυπάκτου κ. Ιερόθεος, Φθιώτιδος κ. Νικόλαος, Σιδηροκάστρου κ. Μακάριος, Σερρών κ. Θεολόγος, Ύδρας κ. Εφραίμ, Βεροίας κ. Παντελεήμων, Θηβών κ. Γεώργιος, Περιστερίου κ. Χρυσόστομος, Σύρου κ. Δωρόθεος, Δημητριάδος κ. Ιγνάτιος, Λαγκαδά κ. Ιωάννης, Ξάνθης κ. Παντελεήμων, Κυθήρων κ. Σεραφείμ, Γουμενίσσης κ. Δημήτριος, Νέας Σμύρνης κ. Συμεών, Χίου κ. Μάρκος, Ιλίου κ. Αθηναγόρας, Καισαριανής κ. Δανιήλ και Φιλίππων κ. Προκόπιος.

Επίσης έγιναν προτάσεις εκ μέρους των Σεβασμιωτάτων Ιεραρχών για την συμμετοχή της Ιεράς Συνόδου στους εορτασμούς με την συμπλήρωση 100 ετών από την απελευθέρωση της Μακεδονίας και των νήσων του βορείου Αιγαίου.

Η Ιερά Σύνοδος της Ιεραρχίας θα συνεχίσει τις εργασίες Της αύριο το πρωί.

Η Επιτροπή Τύπου
της Ιεράς Συνόδου της Ιεραρχίας


Κριτική στο βιβλίο: «Εμείς και οι άλλοι. Η Ορθόδοξη Εκκλησία και οι άλλες Εκκλησίες και ομολογίες.




Εν Πειραιεί τη 3η Σεπτεμβρίου 2012
Κριτικές επισημάνσεις και παρατηρήσεις στο βιβλίο του κ. Aθανασίου Μπασδέκη «Εμείς και οι άλλοι. Η Ορθόδοξη Εκκλησία και οι άλλες Εκκλησίες και ομολογίες. Τι μας ενώνει και τι μας χωρίζει».

Υπό των Αρχιμ. Παύλου Δημητρακοπούλου
και πρεσβ. Αγγέλου Αγγελακοπούλου

κληρικών της Ιεράς Μητροπόλεως Πειραιώς
Εισαγωγή

Όπως είναι ήδη γνωστόν, οι αιρέσεις πάντοτε υπήρξαν ο μεγαλύτερος εχθρός στη ζωή της Εκκλησίας, το πιο επικίνδυνο όπλο του διαβόλου, του προαιωνίου αντιδίκου και αντιπάλου της σωτηρίας του ανθρωπίνου γένους, όπως τούτο μαρτυρεί η μακραίων υπερδισχιλιετής ιστορική πορεία της. Και τούτο, διότι κατά την αίρεση ο διάβολος πολεμεί την Εκκλησία εκ των έσω, με δόλο και απάτη, ύπουλα και παραπλανητικά, χρησιμοποιώντας ως όργανά του τους αιρετικούς, οι οποίοι εμφανίζονται ως γνήσιοι ποιμένες, «εν ενδύμασι προβάτων», στην πραγματικότητα όμως είναι «λύκοι άρπαγες»[1].


H συνέχεια, ‘’κλικ’’ πιο κάτω στο: Read more

Μητρ. Πειραιώς κ. Σεραφείμ : Παρακαλούμε τον Σεβασμιώτατο Περγάμου δημοσίως...να μας αναφέρει τα ατεκμηρίωτα και "μύρια όσα" που ακούσθησαν στο συνέδριο Μεταπατερικής Θεολογίας.



pergamouὉ Σεβ. Μητροπολίτης Περγάμου κ.κ. Ἰωάννης (Ζηζιούλας), Ἀκαδημαϊκός, διατελέσας Πρόεδρος τῆς Ἀκαδημίας Ἀθηνῶν παγκοσμίως γνωστός γιά τήν θεολογική του κατάρτιση καί τίς συγγραφές του, δημοσιοποίησε στό διαδίκτυο ἐπιστολές του πρός τόν Σεβ. Μητροπολίτη Ναυπάκτου καί Ἁγίου Βλασίου κ.κ. Ἱερόθεο, ὑπεροχικό καί ἀνεπανάληπτο θεολογικό ὀξύγραφο κάλαμο, τοῦ ὁποίου τά πολυτίμητα ἔργα ἔχουν μεταφρασθεῖ σέ εἴκοσι μία ξένες γλῶσσες παγκοσμίως, διαμαρτυρόμενος διά δῆθεν στρέβλωση τῶν θέσεών του κατά τήν ἐμπνευσμένη ὁμιλία τοῦ Σεβ. Ναυπάκτου στήν διοργανωθεῖσα ἀπό τήν Ἱ. Μητρόπολη Πειραιῶς ¨Ἡμερίδα μέ θέμα: «Πατερική Θεολογία καί Μεταπατερική Αἵρεση».
Οἱ ἀπαντήσεις τοῦ Σεβ. Μητροπολίτου Ναυπάκτου κ. Ἱεροθέου, δυστυχῶς γιά τόν Σεβ. Μητροπολίτη Περγάμου κ. Ἰωάννη εἶναι καταλυτικές καί εἰσδύουν στά μύχια τῆς θεολογικῆς σκέψεως καί ὀρθοδόξου δογματικῆς ἀληθείας καί αὐτό τό διακρίνει ἀκόμη καί προλύτης τῆς θεολογικῆς ἐπιστήμης.
Ὁ Σεβ. Μητροπολίτης Περγάμου κ. Ἰωάννης στήν ἀπό 27/9/2012 δήλωσή του ἀνέφερε τά ἑξῆς: «Ως προς το ερώτημα του Αγίου Ναυπάκτου γιατί συνέδεσα το όλον θέμα με εκείνο της πολεμικής που ασκείται κατά των θεολογικών διαλόγων, του υπενθυμίζω ότι το παραποιημένο κείμενό μου βρίσκεται σε ομιλία του που χειροκροτήθηκε από σύναξη, κατά την οποία ακούστηκαν τα μύρια όσα κατά του Οικουμενικού Πατριαρχείου και των θεολογικών διαλόγων του» τήν στιγμή κατά τήν ὁποία ἔχει ἀνά χεῖρας τά ἀποσταλέντα πρός Αὐτόν Πρακτικά τῆς διοργανωθείσης ἡμερίδος καί ἀναντιρρήτως ἔχει διακριβώσει ὅτι κατ' αὐτήν δέν ὑπῆρξε ζωντανός διάλογος μέ τούς συμμετέχοντας ἀλλά ἀκούστηκαν μόνο οἱ τεκμηριωμένες ἐπιστημονικές εἰσηγήσεις τῶν Ἀκαδημαϊκῶν εἰσηγητῶν καί τοῦ Σεβ. Μητροπολίτου Ναυπάκτου.
Ἐπειδή ἡ βαρυτάτη ἀναφορά του προσβάλλει βαναύσως τήν καθ' ἡμᾶς Ἱ. Μητρόπολη ἡ ὁποία διοργάνωσε τό ὡς εἴρηται συνέδριο, τόν παρακαλοῦμε δημοσίᾳ γιά νά μήν θεωρηθῆ ἡ τοποθέτησή του ὡς κοινή συκοφαντία νά μᾶς ἀναφέρει ὀνομαστικῶς καί ὄχι ἀφοριστικῶς ποιά εἶναι τά ἀτεκμηρίωτα καί συνεπῶς ψευδῆ καί κακόπιστα «μύρια ὅσα» πού ἀκούστηκαν «κατά τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου καί τῶν θεολογικῶν διαλόγων του». Εἶναι ὑποχρεωμένος ὁ Σεβ. κ. Ἰωάννης νά ἀπαντήσει στήν οὐσία τοῦ ἐρωτήματος, διότι ἄλλως δικαιώνει ὅσους τόν «συκοφαντοῦν» ὅτι αὐτός εὐθύνεται προσωπικῶς γιά τήν λανθασμένη πορεία τοῦ διεξαγομένου θεολογικοῦ διαλόγου καί γιά τίς δύο ἀνεπέρειστες ἐπιστολές πρός τήν Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος πού ἀπέστειλε τό Σεπτό Κέντρο.
Ὅσον ἀφορᾶ στήν ἀποστροφή τῆς τοποθετήσεώς του τῆς 17/9/2012 ὅτι: «Γνωρίζετε την πολεμικήν, η οποία ασκείται τελευταίως υπό ωρισμένων κύκλων εναντίον μου και αυτού του Οικουμενικού Πατριάρχου εξ αφορμής του γεγονότος ότι, υπείκων εις συνοδικάς αποφάσεις όλων ανεξαιρέτως των Ορθοδόξων Εκκλησιών, προεδρεύω από Ορθοδόξου πλευράς του επισήμου θεολογικού Διαλόγου μετά των Ρωμαιοκαθολικών. Η εμπάθεια και αι ύβρεις, που την συνοδεύουν, καθιστούν αδύνατον και άνευ νοήματος οιανδήποτε απάντησιν εις την πολεμικήν αυτήν. Η άμεσος η έμμεσος όμως συστράτευσις ενός επισκόπου της Εκκλησίας εις την πολεμικήν αυτήν, και δη και με μεθόδους παραποιήσεως των θέσεών μου, αποτελεί ιδιαιτέρως σοβαρόν ζήτημα», ἀσφαλῶς δέν θά ἀναφέρεται ὁ Σεβ. στούς συναδέλφους του Ἀκαδημαϊκούς Θεολόγους Καθηγητάς κ.κ. Μέγα Φαράντο καί Χρυσόστομο Σταμούλη, οἱ ὁποίοι τόν καταγγέλουν ἐπί κακοδοξίᾳ καί ὄχι ἐπειδή προεδρεύει τοῦ ἐπισήμου Θεολογικοῦ διαλόγου μέ τούς Ρωμαιοκαθολικούς.
Μήπως ἡ πεποίθησή του ὅτι «ἡ Ἀνατολὴ καὶ ἡ Δύσις ἀποτελοῦν τοὺς δύο πνεύμονας διὰ τῶν ὁποίων ἀναπνέει ἡ Ἐκκλησία» (περ. «᾿Επίσκεψις», ἀριθ. 559/31.7.1998) ἀποτελεῖ τήν αἰχμή τοῦ δόρατος ἐναντίον του, διότι παρ' ὅτι μέγιστος θεολόγος εἰσάγει τό ἀκατανόητο δηλ. παρουσιάζει τόν Χριστιανισμό ὡς ὁργανισμό πού «ὀξυγονοῦται» ἀπό δύο πνεύμονες, τόν μέν Ρωμαιοκαθολικό πού διδάσκει τά δόγματα τοῦ filioque, τοῦ παπικοῦ πρωτείου καί παπικοῦ ἀλαθήτου, τῆς κτιστῆς χάριτος, τῶν ἀξιομισθιῶν τῶν ἁγίων καί τῶν λυσιποίνων, τῆς ἀσπίλου συλλήψεως τῆς Θεοτόκου καί τῆς ἐνσωμάτου ἀναλήψεώς της καί τοῦ καθαρτηρίου πυρός καί τόν Ὀρθόδοξο πού διδάσκει ἀκριβῶς τά ἀντίθετα. Νά γιατί περιπίπτουν οἱ θέσεις του σέ ἀπόλυτη θεολογική ἀντίφαση καί νά γιατί ἀδίκως διαμαρτύρεται γιατί τοῦ τό ἐπισημειώνουν.
Ο Μ Η Τ Ρ Ο Π Ο Λ Ι Τ Η Σ
+ ὁ Πειραιῶς ΣΕΡΑΦΕΙΜ