ΙΗΣΟΥΣ ΧΡΙΣΤΟΣ - Η ΖΩΗ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ


 +π. Ιωάννης Σ. Ρωμανίδης

http://www.romanity.org/htm/im/w.gifΤοιουτοτρόπως οι Ορθόδοξοι και οι αιρετικοί χρησιμοποιούν αμφοτέρας, την Παλαιάν και την Καινήν Διαθήκην άνευ διακρίσεως, δια ν' αποδείξουν αν οι προφήται και οι απόστολοι είδαν μίαν κτιστήν ή άκτιστον θείαν υπόστασιν ή πρόσωπον του Χριστού. Η επιχειρηματολογία είναι απλή. Αμφότεροι αι πλευραί καταγράφουν όλας τας δυνάμεις και ενεργείας του Θεού τας αναγραφομένας εις την Βίβλον. Κάνουν το ίδιο δια τον Άγγελον - Λόγον - Μονογενή Υιόν. Τότε συγκρίνουν αυτάς να ιδούν εάν ταυτίζωνται ή όχι. Αυταί αι ενέργειαι δεν αρκεί να είναι απλώς όμοιαι, αλλά να είναι ταυτόν.
      Αμφότεροι, Ορθόδοξοι και Αρειανοί, συνεφώνουν πλήρως με την κληρονομηθείσαν παράδοσιν, της Παλαιάς Διαθήκης, μαρτυρουμένην δια των αποστόλων και Αγίων, εις τους οποίους ο Θεός αποκαλύπτει την δόξαν Του, εν τω Ενσαρκωθέντι Υιώ Του, διότι τα κτίσματα δεν ημπορούν να γνωρίζουν την άκτιστον ουσίαν του Θεού και διότι μεταξύ ακτίστου και κτιστού εκ του μη όντος ουδεμία ομοιότης υπάρχει. Ούτως, δια να αποδείξουν οι Αρειανοί ότι ο Λόγος είναι κτίσμα, ισχυρίζοντο ότι Ούτος δεν γνωρίζει ούτε την ουσίαν του Θεού ούτε την ιδικήν Του ουσίαν και δεν είναι κατ' ουδένα τρόπον όμοιος με τον Θεόν. Οι Ορθόδοξοι ισχυρίζοντο ότι ο Λόγος γνωρίζει την ουσίαν του Πατρός και είναι κατά πάντα όμοιος με τον Πατέρα, έχοντας όλα, όσα έχει ο Πατήρ, (ο Υιός έχει) κατά φύσιν εκτός της Πατρότητος ή το να είναι αιτία της υπάρξεως του Εαυτού Του και του Αγίου Πνεύματος.
      
     Συνεχίζεται.

Εκκλησιαστικά νέα


Ιερά λείψανα των Αγίων  Ραφαήλ, Νικολάου και Ειρήνης και του Αγίου
Λουκά του Ιατρού,   τίθενται  σε προσκύνηση στον Ιερό Ναό Αγίου
Γεωργίου Χαϊδαρίου     έως τις   19 Οκτωβρίου .
Σήμερα Τετάρτη 3/10 μετά τον Εσπερινό και την Παράκληση  θα μιλήσει
ο Αρχ. Ανδρέας Κονάνος με θέμα «Μην αφήνεις τις ενοχές να σε
πνίγουν».
Στο Ναό καθημερινά  τελούνται το πρωί η Θεία Λειτουργία και στις 7:00
το απόγευμα ο εσπερινός και η Παράκληση των Αγίων. Κάθε Κυριακή
βράδυ (9:00μμ-1:00πμ) τελείται ιερά αγρυπνία και ιερό ευχέλαιο.

Με πρωτοβουλία του Σεβ. Μητροπολίτου Ιλίου κ. Αθηναγόρου 
λειτουργεί και πάλι ο Ιερός Ναός Αγίας Αικατερίνης που βρίσκεται στο
Κέντρο Προστασίας Ανηλίκων «Μητέρα» στο Ίλιον. Κάθε Σάββατο και
Κυριακή το πρωί  τελείται η Θεία Λειτουργία καθώς και τις εορτές. Κάθε
Σάββατο στις 6:00μμ  ψάλλονται ο εσπερινός και η Παράκληση της
Αγίας Αικατερίνης.

Στον Ιερό Ναό Αγ. Κωνσταντίου και Ελένης Ν. Ιωνίας κάθε Τρίτη, στο
Παρεκκλήσιο της Αγ. Παρασκευής  θα τελείται το μυστήριο του Ιερού
Ευχελαίου και στην συνέχεια Ιερά Αγρυπνία (8:00μ.μ.).

Με την ευκαιρία της εορτής του Αγ. Διονυσίου πανηγυρίζει σήμερα Τετάρτη
3/10 ο ομώνυμος Ιερός Ναός της Μητροπολιτικής περιφέρειας Πειραιώς
με το ακόλουθο πρόγραμμα:
Σήμερα  Τετάρτη το πρωί  θα τελεσθεί η Θεία Λειτουργία και στις 6:00μ.μ.
η παράκληση του Αγίου.

Σήμερα Τετάρτη 3/10. θα τελεσθεί το μυστήριο του Ιερού Ευχελαίου:
-6:00 μ.μ.  στον Ιερό Ναό Αγ. Μαρίνης  Θησείου  και θα τεθεί σε
προσκύνηση τεμάχιο Ιερού Λειψάνου του Αγ. Διονυσίου.
-6:30μ.μ. στον Ιερό Ναό Αγ. Πάντων Καλλιθέας.

Στο πλαίσιο των ομιλιών που πραγματοποιούνται κάθε Τετάρτη στον
Ιερό Ναό Παναγίας Νερατζιωτίσσης Αμαρουσίου, σήμερα Τετάρτη 3/10
θα μιλήσει ο κ. Εμμανουήλ Μελινός θεολόγος, συγγραφέας.

Πανηγυρίζει αύριο Πέμπτη 4/10 επί τη εορτή του Αγίου Ιεροθέου ο
ομώνυμος Ιερός Ναός που βρίσκεται στο Περιστέρι, με το ακόλουθο
πρόγραμμα:
Σήμερα  Τετάρτη 3/10 στις 7:00μ.μ. θα ψαλλεί Αρχιερατικός Εσπερινός  και
στις 10:00μ.μ. θα αρχίσει η τέλεση Ιεράς Αγρυπνίας. Αύριο Πέμπτη 4/10 το
πρωί θα ψαλλεί ο Όρθρος και στην συνέχεια Πανηγυρική Θεία
Λειτουργία , το απόγευμα στις 6:00μ.μ. Εσπερινός και περιφορά της
Εικόνας. Στις Ιερές Ακολουθίες θα ιερουργήσει Ο Σεβ. Μητροπολίτης
Περιστερίου κ. Χρυσόστομος.

Η Εστία Πατερικών Μελετών υπό την αιγίδα της Ιεράς Μητροπόλεως
Πειραιώς διοργανώνει το Σάββατο 6/10 στις 4:00 το απόγευμα  στην
αίθουσα «Μελίνα Μερκούρη» του Σταδίου Ειρήνης και Φιλίας στο Νέο
Φάληρο, ημερίδα με θέμα « Νέα ταυτότητα, εισιτήριο χωρίς επιστροφή».
Η είσοδος είναι ελεύθερη για όλους.

Στο Πνευματικό Κέντρο του Ιερού Ναού Αγίων Κωνσταντίνου και
Ελένης στον Πειραιά, λειτουργεί, σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο, τμήμα
δημιουργικής απασχόλησης για παιδιά προσχολικής ηλικίας. Κάθε Τρίτη
και Πέμπτη από τις 6:00-8:00μμ και το Σάββατο από τις 10:30 το πρωί
έως τις 12:30 μμ.
Στο Πνευματικό Κέντρο του Ναού θα λειτουργήσει ,επίσης,  κάθε
Δευτέρα και Παρασκευή Τμήμα δημιουργικής απασχόλησης για ενήλικες
που θα περιλαμβάνει ψαλτική τέχνη, χορωδία, παραδοσιακούς χορούς
και  κατασκευές λαϊκής τέχνης.
Ακόμη,  υπό τη διεύθυνση του κ. Στέφανου Καρδιόλακα, θα
λειτουργήσει χορωδία για νέους και παιδιά κάθε Δευτέρα στις 5:00 το
απόγευμα.
Πληροφορίες  δίδονται  καθημερινά από τις 9:00ππ-12:00 μμ.
Και 6:00-8:00μμ    στον τηλεφ. Αριθμό 210-4178118.

Ι. Μ. Πειραιώς.

ΔΡΑΣΗ ΦΙΛΟΤΟΥΡΚΙΚΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΣΤΗ ΘΡΑΚΗ


ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΥ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΥ ΤΩΝ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΑΙ ΥΠΕΥΘΥΝΟΥ ΤΟΜΕΑ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ ΕΞΩΤΕΡΙΚΩΝ ΤΕΡΕΝΣ ΚΟΥΙΚ ΓΙΑ ΤΗ ΔΡΑΣΗ ΦΙΛΟΤΟΥΡΚΙΚΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΣΤΗ ΘΡΑΚΗ
«ΝΑ ΣΤΕΙΛΕΤΕ ΚΑΙ ΕΚΕΙ ΤΟ ΣΔΟΕ ΓΙΑ ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΟΥΝ ΤΟΝ ΠΑΚΤΩΛΟ ΤΩΝ ΧΡΗΜΑΤΩΝ ΤΑ ΔΙΑΦΟΡΑ ΣΤΕΛΕΧΗ ΦΟΡΕΩΝ - ΦΕΡΕΤΖΕ ΠΟΥ ΔΡΟΥΝ ΓΙΑ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟ ΤΗΣ ΑΓΚΥΡΑΣ»

Την ύποπτη και άκρως επικίνδυνη για τα εθνικά μας συμφέροντα δράση των (τουρκικών) παρακρατικών οργανώσεων που εδρεύουν στην ελληνική Θράκη, διερευνά με Ερώτησή του προς τον Υπουργό Εξωτερικών κ. Δημήτρη Αβραμόπουλο ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος των ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ και Τομεάρχης Εξωτερικών Τέρενς Κουίκ.

Ο Τέρενς Κουίκ αναγκάζεται να επανέλθει στο σοβαρό αυτό ζήτημα εφόσον ο Υπουργός Εξωτερικών κατά τη διάρκεια ενημέρωσης που έκανε πρόσφατα στη Διαρκή Επιτροπή Άμυνας και Εξωτερικών του Ελληνικού Κοινοβουλίου, ενώ «ουσιαστικά απέφυγε να απαντήσει επί της ουσίας στις Ερωτήσεις του Κοινοβουλευτικού Εκπροσώπου για τη δράση του Τουρκικού Προξενείου Κομοτηνής, φιλοτουρκικών Συλλόγων και διαφόρων πρακτόρων της Άγκυρας», εν τούτοις σε μία αποστροφή του λόγου του, αποδέχθηκε με σαφήνεια τη δράση (τουρκικών) παρακρατικών οργανώσεων στη Θράκη, χωρίς όμως να παράσχει περαιτέρω διευκρινήσεις.

Ο Τέρενς Κουίκ απαιτεί, όχι μόνο την άμεση διερεύνηση της υπόθεσης αλλά και την εμπλοκή του ΣΔΟΕ για στελέχη - φερετζέ της Άγκυρας, εφόσον «οι μειονοτικοί Σύλλογοι που προπαγανδίζουν τόσο εντός όσο και εκτός των συνόρων την αυτονόμηση τμήματος της Ελληνικής Επικράτειας, κινούνται με έναν πακτωλό χρημάτων, τα οποία δεν δικαιολογούνται σε καμία περίπτωση από τις επίσημες (βιτρίνα) επαγγελματικές ενασχολήσεις τους».

Ακολουθεί το κείμενο της Ερώτησης.


ΠΡΟΣ: ΥΠΟΥΡΓΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΩΝ ΔΗΜΗΤΡΗ ΑΒΡΑΜΟΠΟΥΛΟ

ΘΕΜΑ: ΔΡΑΣΗ ΦΙΛΟΤΟΥΡΚΙΚΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΣΤΗ ΘΡΑΚΗ

Κύριε Υπουργέ,

Στη πρόσφατη ενημέρωση που κάνατε στη Διαρκή Επιτροπή Άμυνας και Εξωτερικών του Ελληνικού Κοινοβουλίου, σας έθεσα με ερωτήσεις μου πολύ σοβαρά ζητήματα σχετιζόμενα με τη δράση του τουρκικού προξενείου Κομοτηνής, φιλοτουρκικών συλλόγων και διαφόρων πρακτόρων της Άγκυρας, ανδρών και γυναικών.

Δεν μπορώ να ισχυρισθώ ότι με ικανοποίησαν οι απαντήσεις σας και κυρίως εκείνη που αφορούσε την άρνησή σας να επισκεφθείτε τη περιοχή της Θράκης, με το επιχείρημα ότι τα συμβαίνοντα στη περιοχή είναι εσωτερική και όχι...εξωτερική υπόθεση!

Εν τούτοις, σε μία αποστροφή του λόγου σας αποδεχθήκατε με σαφήνεια τη δράση (τουρκικών) παρακρατικών οργανώσεων στη Θράκη.

Δεν διευκρινίσατε τίποτα παραπάνω.

Επειδή, όμως, δεν είναι μόνο η δράση των παρακρατικών οργανώσεων που αναφέρατε, αλλά και η δράση Συλλόγων, σας ερωτώ:

1. Ποια είναι η αποτρεπτική πολιτική που προτίθεστε να υιοθετήσετε απέναντι σε μειονοτικούς συλλόγους με απροσδιόριστες πηγές χρηματοδοτήσεως, οι οποίοι έχουν ως στόχο την πλήρη αποδόμηση της Ελληνικής (και όχι Δυτικής, όπως εσφαλμένα αναφέρεται) Θράκης;

2. Ποια εθνική στρατηγική θα υιοθετηθεί απέναντι σε συλλόγους όπως η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία «Τούρκων» Δυτικής Θράκης (ABTTF) και ο Σύλλογος Αλληλεγγύης Τούρκων Δυτικής Θράκης» (BTTDD) που προπαγανδίζουν τόσο εντός, όσο και εκτός συνόρων την αυτονόμηση τμήματος της Ελληνικής Επικράτειας;

3. Θα ζητήσετε από τον Υπουργό Οικονομικών να δώσει εντολή στο ΣΔΟΕ να κάνει επιτέλους ελέγχους σε στελέχη των Συλλόγων αυτών, που κινούνται με ένα πακτωλό χρημάτων τα οποία δεν δικαιολογούνται από τις επίσημες (βιτρίνα) επαγγελματικές ενασχολήσεις τους; Όπως και στα οικονομικά των συγκεκριμένων Συλλόγων;

Ο ερωτών Βουλευτής

Τέρενς - Νικόλαος Κουίκ

http://anexartitoiellines.gr/post.php?post_id=1060

Άγιος Ιουστίνος (Πόποβιτς) : Άνθρωπος και Θεάνθρωπος.


Εις την Εκκλησίαν το παρελθόν είναι πάντοτε και σύγχρονον. Το παρόν εν τη Εκκλησία είναι παρόν δια του πάντοτε ζώντος παρελθόντος, διότι ο Θεάνθρωπος Χριστός, όστις είναι «χθες και σήμερον ο αυτός και εις τους αιώνας» (Εβρ. 13, 8), διαρκώς ζη εις το θεανθρώπινον σώμα Του δια της αυτής αληθείας, της αυτής αγιότητος, της αυτής αγαθότητος, της αυτής ζωής, και καθιστά όλον το παρελθόν παρόν. Όθεν δια την ζώσαν ορθόδοξον αίσθησιν και συνείδησιν πάντα τα μέλη της Εκκλησίας, από των αγίων Αποστόλων μέχρι των χθες κοιμηθέντων, είναι σύγχρονα, ως πάντοτε ζώντα εν τω Χριστώ. Και εις κάθε αληθινόν ορθόδοξον άνθρωπον και σήμερον είναι σύγχρονοι όλοι οι άγιοι Απόστολοι και Μάρτυρες και οι άγιοι Πατέρες. Μάλλον δε ούτοι, δια τον αληθινόν ορθόδοξον, είναι περισσότερον πραγματικοί (ζωντανοί) από πολλούς κατά σάρκα συγχρόνους του. Αυτή η αίσθησις της καθολικής ενότητος της πίστεως, της ζωής και της επιγνώσεως αποτελεί την ουσίαν της ορθοδόξου εκκλησιαστικότητος. Και αύτη η αίσθησις φανερώνει την αλήθειαν ότι ο Θεάνθρωπος είναι η αδιάλειπτος ζωοποιός δύναμις, η οποία εκδηλούται συνεχώς εν τη θεανθρωπίνη ζωή της Εκκλησίας δια της ενότητος, αγιότητος, καθολικότητος και αποστολικότητος της πίστεως, της ζωής και της αληθείας. Διότι τι σημαίνει να είναι κανείς ορθόδοξος; Σημαίνει τούτο: να ευρίσκεται εις τον συνεχή αγώνα από τον άνθρωπον προς τον Θεάνθρωπον, να ευρίσκεται εις την συνεχή οικοδομήν του εαυτού του δια των θεανθρωπίνων μυστηρίων, ασκήσεων και αρετών. Και εις αυτό ο ορθόδοξος άνθρωπος ποτέ δεν είναι μόνος, αλλά κάθε αίσθησίς του και κάθε πράξις και σκέψις του είναι προσωπικαί-καθολικαί, όχι μόνον προσωπικαί και όχι μόνον καθολικαί, αλλά θεανδρικαί.                                                                                                                

Συνεχίζεται.  

Η Εισήγηση του Μακαριωτάτου στην πρώτη Συνεδρία της Ι.Σ.Ι.


2/10/2012


Σε­βα­σμι­ώ­τα­τοι γιοι ρ­χι­ε­ρες
καί γαπητοί ν Χριστ δελφοί,

Χάριτι Θεο συνέρχεται σήμερα Τακτική ερά Σύνοδος τς εραρχίας μας. Καί τοτο γίνεται σέ μιά ποχή ποικίλων γκυλώσεων, μφισβητήσεων καί κανθωδν προβλημάτων. Ατός εναι καί λόγος πού παρελθοσα Διαρκής ερά Σύνοδος πέλεξε ς κεντρικό θέμα νασχολήσεώς μας τίς μέρες ατές: « ποιμαντική διακονία τς κκλησίας ες μίαν κοινωνίαν πτωχείας, νεργίας καί συγ­χρό­νου πνευματικς συγ­χύ­σεως».

Μεγάλη
εθύνη μας, μεγάλο τό βάρος τς δι­α­κο­νίας, σέ μιά ποχή πού λα λλάζουν, που κοινωνία μας σταδιακά ποϊεροποιεται. Ταυτόχρονα οκονομική κρίση χει ξαχρειώσει μεγάλο μέρος το πλη­θυ­σμο καί χει δημιουργήσει γχος, θλίψη, γανάκτηση καί νασφάλεια στόν λαό μας.

H συνέχεια, ‘’κλικ’’ πιο κάτω στο: Read more

Ρωσική κίνηση "ματ" στο Αιγαίο υπέρ Ελλάδος


Με μία απλή αλλά πολύ έξυπνη κίνηση η Ρωσία έστειλε σαφές προειδοποιητικό μήνυμα στην Τουρκία σε ότι αφορά τις συνεχείς ΝΟΤΑΜ και NAVTEX που εκδίδει η Άγκυρα περί δήθεν παραβιάσεων των Συνθηκών του 1914 και του 1923, από την Ελλάδα με την στρατικοποίηση των νησιών του Α. Αιγαίου. Η Ρωσία εμμέσως πλην σαφώς, αναγνώρισε το δικαίωμα της Ελλάδας να διατηρεί δυνάμεις αυτοάμυνας στα νησιά και ότι οι δυνάμεις αυτές δεν αποτελούν παραβίαση των συνθηκών. 

Συγκεκριμένα, αμέσως μετά την έκδοση των τουρκικών ΝΟΤΑΜ και
NAVTEX που αμφισβητούσαν το ελληνικό δικαίωμα αυτοάμυνας, η Mόσχα έστειλε ομάδα αξιωματικών των ρωσικών ενόπλων δυνάμεων για να ... επιθεωρήσουν σε εφαρμογή του Κειμένου Βιέννης 2011 από 24 έως 27 Σεπτεμβρίου 2012, τα περισσότερα νησιά στα οποία η Τουρκία αρνείται το δικαίωμα ύπαρξης δυνάμεων αυτοάμυνας, αποδεχόμενη έτσι, στην πράξη το νόμιμο της ύπαρξης ελληνικών στρατιωτικών δυνάμεων στα νησιά.. 



H συνέχεια, ‘’κλικ’’ πιο κάτω στο: Read more


ΙΗΣΟΥΣ ΧΡΙΣΤΟΣ - Η ΖΩΗ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ


+π. Ιωάννης Σ. Ρωμανίδης


Ούτως η βασική ερώτησις ήτο. Είδον οι Προφήται και Απόστολοι μέσα εις την άκτιστον δόξαν του Θεού (Ορθόδοξοι και Αρειανοί) ή εις την κτιστήν ενέργειαν (Ευνομιανοί) ένα άκτιστον ή ένα κτιστόν Λόγον, ένα Λόγον, ο Οποίος είναι Θεός κατά φύσιν και έχει συνεπώς όλας τας ενεργείας και δυνάμεις του Θεού κατά φύσιν, ή ένα Θεόν κατά χάριν, ο Οποίος έχει τινάς, αλλά όχι όλας τας ενεργείας του Θεού Πατρός και τότε μόνον κατά χάριν και ουχί κατά φύσιν; Αμφότεροι, Ορθόδοξοι και Αρειανοί - Ευνομιανοί, συνεφώνουν κατ' αρχήν ότι, εάν ο Λόγος έχη όλας τας δυνάμεις και ενεργείας του Πατρός κατά φύσιν, τότε είναι άκτιστος, εάν όχι τότε Αυτός είναι κτίσμα.
      
Το πρόβλημα εις το κέντρον της διαμάχης ταύτης ήσαν αι εμπειρίαι της αποκαλύψεως ή του δοξασμού ή της θεώσεως, τας οποίας παρέχει ο Θεός, εν τω Πνεύματί Του μέσω του Λόγου Του - Αγγέλου - Χριστού εις τους Προφήτας, Αποστόλους και Αγίους. Αι εμπειρίαι αύται ή αυτοί οι βίοι των αγίων είναι καταγεγραμμένοι αρχικώς εις την Βίβλον, αλλά επίσης εις την μετα-βιβλικήν συνέχισιν της Πεντηκοστής εις το Σώμα του Χριστού, την Εκκλησίαν. Επομένως, αμφότεροι αι πλευραί επεκαλούντο τους Πατέρας όλων των αιώνων, αρχίζοντες με τους βίους των, τους καταγεγραμμένους εις την Γένεσιν και επεκτεινομένους έως των ημερών των. Αυτοί δεν ημπορούν να συμφωνήσουν με την αυθεντίαν των μαρτύρων της εποχής των, αλλά είχον έν κοινόν σημείον συζητήσεως εις την Παλαιάν και την Καινήν Διαθήκην, καθώς και εις την προηγουμένην πατερικήν παράδοσιν.
      
     Συνεχίζεται.