Τοῦ κ. Ἰωάννου Τάτση, Θεολόγου
ΤΟ «ΑΝΟΙΓΜΑ» τοῦ μαθήματος τῶν Θρησκευτικῶν πρός τίς ἑτερόδοξες ὁμολογίες καί τίς ξένες θρησκεῖες, πού ἐπιχειρεῖται μέσω τοῦ νέου προγράμματος σπουδῶν γιά τά Θρησκευτικά
ὁδηγεῖ σέ τραγικές γιά τόν ὀρθόδοξο θεολογικό του χαρακτήρα συνέπειες. Οἱ συντάκτες τοῦ προγράμματος σπουδῶν ἰσχυρίζονται πώς τό θρησκευτικό μάθημα διατηρεῖ τό χριστιανικό του χαρακτήρα καί δέν μετατρέπεται σέ θρησκειολογικό. Δέν λένε ὅμως τήν ἀλήθεια. Ἀπό τή
θεματολογία, πού ἐπέλεξαν νά διδάσκεται στίς τρεῖς τάξεις τοῦ Γυμνασίου, ἀπουσιάζει ἡ συστηματική μελέτη τῆς Παλαιᾶς καί Καινῆς Διαθήκης, τοῦ σχεδίου τῆς Θείας Οἰκονομίας, ἀλλά
καί ὁποιαδήποτε ἀναφορά στό πρόσωπο τῆς Θεοτόκου...
Ἡ πλήρης ἀπουσία τοῦ προσώπου τῆς Παναγίας ἀπό τό πρόγραμμα σπουδῶν γιά τά Θρησκευτικά τοῦ Γυμνασίου ἔγινε θέμα ἀκόμη καί στίς στῆλες κοσμικῶν ἐφημερίδων καί ἦρθε
στή Βουλή μέ Ἐρωτήσεις βουλευτῶν. Ἡ πανομοιότυπη ἀπάντηση, πού δόθηκε ἐκ μέρους τοῦ Ὑπουργείου σέ ὅλες τίς σχετικές ἐρωτήσεις, δέν περιεῖχε καμία ἀναφορά στόν ἐξοβελισμό τῆς Θεοτόκου ἀπό τά Θρησκευτικά τοῦ Γυμνασίου, γιά τόν ὁποῖο ζητοῦσαν διευκρινίσεις οἱ ἐρωτῶντες βουλευτές. Ἀκολούθησαν μάλιστα ἄρθρα καί κείμενα, πού ὑπογράφονταν ἀπό θεολόγους, ὑπεύθυνους καί συντάκτες τοῦ προγράμματος σπουδῶν, στά ὁποῖα δέν ὑπῆρξε δέσμευση γιά ἀναθεώρηση τοῦ περιεχομένου τοῦ προγράμματος καί σχετική διόρθωσή του.
Ἡ «ἐξορία» τῆς Θεοτόκου ἀπό τά Θρησκευτικά μοιάζει νά εἶναι ὁριστική καί οἱ θεολόγοι, πού ἔλαβαν τή σχετική ἀπόφαση παρουσιάζονται ἀμετανόητοι γιά τίς ἐπιλογές τους. Ἐκτελοῦν
σχέδιο προώθησης τῆς νεοεποχίτικης πανθρησκείας, πού ἐκδιώκει μέ περισσή εὐκολία τήν Θεοτόκο καί τούς ἁγίους, πού ἀγωνίσθηκαν κατά τῶν αἱρέσεων καί τῶν πλανῶν τῶν ξένων
θρησκειῶν ἀπό τή θρησκευτική παιδεία τῶν μαθητῶν τῆς πατρίδας μας. Πῶς ὅμως νά χωρέσει ἡ Θεοτόκος στό μάθημα τῶν Θρησκευτικῶν, ὅταν τή θέση της ἔχει καταλάβει ὁ παχύσαρκος Βούδας, στόν ὁποῖο γίνεται ἀναφορά καί στίς τρεῖς τάξεις τοῦ Γυμνασίου; Πιστεύει ἀλήθεια κανείς ὅτι μέ τέτοιο περιεχόμενο τό θρησκευτικό μάθημα παραμένει
χριστιανικό καί δέν μετατρέπεται σέ θρησκειολογικό; Ἄς βάλουμε ἕνα τέλος στήν ὑποκρισία τῶν θεολόγων. Τό νέο πρόγραμμα σπουδῶν ἄν δέν ἀποσυρθεῖ ἐπισήμως ἀπό τήν ἡγεσία τοῦ Ὑπουργείου Παιδείας, θά πρέπει νά ἀκυρωθεῖ μέσα στίς σχολικές αἴθουσες, κατά τήν διδασκαλία
τοῦ μαθήματος τῶν Θρησκευτικῶν, ἀπό τούς θεολόγους ἐκπαιδευτικούς. Ὁ Υἱός τῆς Παρθένου «λάμψας ἐν τῇ Αἰγύπτῳ φωτισμόν ἀληθείας, ἐδίωξε τοῦ ψεύδους τό σκότος»
καί τά εἴδωλα τῆς Αἰγύπτου «μή ἐνέγκαντα τήν ἰσχύν αὐτοῦ, πέπτωκεν». Πῶς ἄραγε μποροῦμε ἀπό τή μία νά ἐκφωνοῦμε «Χαῖρε» στήν Θεοτόκο, πού εἶναι ἡ «ἐλέγξασα τόν δόλον τῶν εἰδώλων» κατά τόν ὑμνογράφο τοῦ Ἀκαθίστου Ὕμνου, καί ἀπό τήν ἄλλη νά ἀντικαθιστοῦμε κατά τή διδασκαλία
τοῦ θρησκευτικοῦ μαθήματος τό πολυσέβαστο πρόσωπό Της μέ ἀναφορές στήν πλάνη τῶν εἰδώλων, ὅπως το ἄγαλμα τοῦ Βούδα;
Πηγή : "Ο.Τ."