Ιερομόναχος Ευθύμιος Τρικαμηνάς. ερμηνεία του 15ου Κανόνος από το νέο βιβλίο του, που μόλις κυκλοφόρησε.


δ, πως βλέπουμε, γιος γνωστοποιε τήν θέσι του καί τονίζει διά τόν Νεστόριο τι μετά τό πέρας τς προθεσμίας «οδένα κοινωνίας χει τόπον πρός τούς ερέας το Θεο, λλ’ σται πάντων λλότριος», χωρίς βέβαια συνοδική πόφασι καί καταδίκη το Νεστορίου. ν τέλει δέ τς πιστολς προτρέπει κλρο καί λαό νά συνεχίσουν τήν κοινωνησία μέ τόν αρετικό Πατριάρχη των «ε μένει λύκος ντί ποιμένος» καί προσθέτει τι χει κοινωνία κκλησιαστική μέ τούς καθηρημένους καί κοινώνητους πό τόν Νεστόριο «παινοντες δέ μλλον τούς πεπονθότας, κακενο λέγοντες ατος “ε νειδίζεσθε ν Κυρί μακάριοι”». Προφανς τρίτη πιστολή το γίου πρός τόν Νεστόριο καί πιστολή πρός τόν κλρο καί τόν λαό τς Κωνσταντινουπόλεως γράφησαν κατά τήν δια ρα καί στάλησαν μέ τόν διο ταχυδρόμο. περίοδος ατή τς αρέσεως το Νεστορίου μς δίδει μία θαυμασία εκόνα το ρθοδόξου ασθητηρίου το λαο καί το μοναχισμο τς Κωνσταντινουπόλεως. Εναι πολύ σημαντική ατή στάσις τν ρθοδόξων καί ντιπαραβάλλεται μέ τήν σημερινή δική μας τελεία διαφορία. ταν κούσθηκε διά πρώτη φορά νώπιον το λαο στήν κοινή σύναξι τς κκλησίας αρεσις το Νεστορίου, ποία νεφέρετο στό πρόσωπο τς Παναγίας, λαός πάραυτα ντέδρασε καί ξλθε μετά βος καί λαλαγμο κ το ναο. περιγραφή γίνεται πό τόν γ. Κύριλλο λεξανδρείας ς ξς: «Καί γέγονε μέν κραυγή μεγάλη παρά παντός το λαο καί κδρομή · νν ποσυνάκτους εναι τούς λαούς τς Κωνσταντινουπόλεως, πλήν λίγων λαφροτέρων καί τν κολακευόντων ατόν. Τά δέ μοναστήρια σχεδόν παντα καί ο τούτων ρχιμανδρται, καί τς συγκλήτου πολλοί ο συνάγονται, δεδιότες μή δικηθσιν ες πίστιν, ατο καί τν σύν ατ, ος πό τς ντιοχείας ναβαίνων γαγε πάντων λαλούντων τά διεστραμμένα».
δ χουμε τό γεγονός τι αρεσις το Νεστορίου δέν το κν κατεγνωσμένη πό Συνόδου πό Πατέρων καί ν τούτοις πλός λαός ντέδρασε νστικτωδς στήν αρεσι καί ξλθε κ το ναο. Ατό ποδεικνύει τι ποτείχισις πό κάθε αρεσι το νέκαθεν Παράδοσις τς κκλησίας καί λαός τήν διεφύλαττε μπράκτως σάκις νεφανίζετο κάποια αρεσι. ξιοσημείωτο πίσης εναι τό γεγονός, τι ο μοναχοί πρωτοστατοσαν στήν ποτείχισι πό τόν Νεστόριο «δεδιότες μή δικηθσιν ες πίστιν», δηλαδή φοβούμενοι μήπως διά τς κκλησιαστικς πικοινωνίας προδώσουν τήν πίστι. ξ σου σημαντική καί στό διο κριβς πνεμα εναι καί πιστολή το γ. Κυρίλλου πρός τούς γουμένους καί μοναχούς τς Κωνσταντινουπόλεως. νημέρωσις το μοναχισμο εναι κρως σημαντική, διότι ο μοναχοί νέκαθεν ταν ο πρτοι φύλακες τς πίστεως. Γράφει λοιπόν γιος μεταξύ λλων τά ξς: «πειδή δέ μεμένηκεν ν τος ατος (τοπήμασι Νεστόριος) τάχα δήπου καί ν χείροσι γέγονε, προστιθείς εί δυσφημίας πί δυσφημίας, καί ξένα καί λλότρια παντελς ξηγούμενος δόγματα, μή οδεν λως γία καθολική κκλησία · δικαιώσαμεν πομνησθέντα
τρίτ γράμματι, τούτ δή τ πεμφθέντι παρά τε μν, καί το σιωτάτου καί θεοσεβεστάτου δελφο μν καί συλλειτουργο Κελεστίνου, το τς μεγάλης Ρώμης πισκόπου. Ε μέν λοιτο μετανοσαι, καί φ’ ος ερηκε δακρύσας, ναθεματίσαι μέν γγράφως τά διεστραμμένα αυτο δόγματα, μολογσαι δέ ρθς καί νεπιλήπτως τς καθολικς κκλησίας τήν πίστιν, μένειν ατόν, συγγνώμην ατοντα, καί δε μανθάνοντα. Ε δέ μή λοιτο τατα πρξαι, λλότριον ατόν εναι καί ξένον το χορο τν πισκόπων, καί το διδασκαλικο ξιώματος. Ο γάρ στιν κίνδυνον ν εδει ποιμένος λύκον παφεναι δεινόν τος το Σωτρος ποιμνίοις. νδρίζεσθε τοίνυν ς δολοι Χριστο, καί φροντίσατε τν δίων ψυχν, πάντα πράττοντες πέρ τς δόξης το Χριστο, καί πως ν ες ατόν πίστις ρθή καί καταίτιος κηρύττηται πανταχο. Τοτο γάρ μς καί τν μετά τατα κινδύνων παλλάξει, καί πί το θείου βήματος στεφάνων ξιωθναι παρασκευάσει, τς ες ατόν γάπης νεκα σύμπαντας ποδεχομένου το πάντων μν Σωτρος Χριστο» (P.G. 77, 128Α). Τό χαρακτηριστικό τς παρούσης πιστολς εναι ναφορά το γίου: «Ο γάρ στιν κίνδυνον ν εδει ποιμένος λύκον παφεναι δεινόν τος το Σωτρος ποιμνίοις». Θά λέγαμε καί μες σήμερα: «κουέτωσαν τατα ο νν Οκουμενισταί πίσκοποι». Εναι πίσης ξιον προσοχς τι κατά τόν γ. Κύριλλο εναι δύνατον νά εναι κάποιος πίσκοπος χωρίς νά χη ρθόδοξο πίστι.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου