Καθ. Ι. Κορναράκης :





.....Τ 2003, δύο χρόνια μετ τν ρχομ το Πάπα,  ρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος εσηγήθηκε τν νεωτερισμ τς «Λειτουργικς ναγέννησης» τς κκλησίας.

Τ θεολογικ πόβαθρο τς ναγεννήσεως πο εχε στ μυαλό του, δημοσιεύθηκε τ διο τος, στ περιοδικ ΕΚΚΛΗΣΙΑ, ς συνοδικ κείμενο, γραμμένο π καθηγητς τς Θεολογικς Σχολς το Α.Π. Θεσσαλονίκης. Τ κείμενο ατ ποτυπώνει, μ γνώμονα τν ρχ τς μετανεωτερικότητος, τς σαρωτικς λλαγές πο πρεπε ν γίνουν γι ν λοκληρωθε  «Λειτουργικ ναγέννηση» τς κκλησίας.
π τς προτεινόμενες ατς λλαγές, ναφέρουμε δύο:

α) Λόγ τν προόδων τν νθρωπιστικν κα κοινωνικν πιστημν, θ πρέπει ν παναπροσδιορίζεται  ταυτότητα τς κκλησίας, προκειμένου ν συμπορευόμαστε μ ατς τς προόδους κα τς πολιτιστικς ξελίξεις.
β) Γι τος δίους λόγους, θ πρέπει ν παναπροσδιορίζεται συνεχς κα τ Μυστήριο τς Θείας Εχαριστίας.  πλατύτερη παναδιατύπωση το μυστηρίου ατο προταθεσα κα σ λλο κείμενο το δίου, σ πετηρίδα τς Σχολς ξηγε τι, στ μυστήριο ατό, δν προσερχόμαστε γι ν γίνουμε γιοι, λλ γι ν ποκτήσουμε πνεμα λληλεγγύης μεταξύ μας (στ πνεμα τς παγκοσμιοποιήσεως), γι ν φθάσουμε στ σχατα!!!

πειδή, μως,  ταυτότητα τς κκλησίας κα τ Μυστήριο τς Θείας Εχαριστίας εναι  διος  Χριστός, τ συνοδικ ατ κείμενο πρότεινε, κατοσίαν, τν διαρκ παναπροσδιορισμ το δίου το Χριστο!!!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου