Άγιος Ιουστίνος (Πόποβιτς) : Άνθρωπος και Θεάνθρωπος.


Εις τον Χριστιανισμόν η Αλήθεια δεν είναι μία φιλοσοφική έννοια ούτε μία θεωρία ούτε μία διδασκαλία ούτε ένα σύστημα διδασκαλιών, αλλ΄είναι η ζώσα Θεανθρωπίνη Υπόστασις—ο ιστορικός Ιησούς Χριστός (Ιωάνν. 14, 6). Προ του Χριστού οι άνθρωποι μόνον προείκαζον την Αλήθειαν, δεν την είχον όμως. Με τον Χριστόν ως τον σεσαρκωμένον Θεόν Λόγον, η αιωνία Θεία Αλήθεια εισέρχεται ολόκληρος εις αυτόν τον κόσμον. Διο και ελέχθη εις το θείον Ευαγγέλιον: «Η Αλήθεια δια Ιησού Χριστού εγένετο» (Ιωάνν. 1, 17).                                               Τι είναι η ζωή, η γνησία, η αληθής ζωή, και ποίον είναι το μέτρον της ζωής; Το Πρόσωπον του Θεανθρώπου Χριστού. Το Πρόσωπον πάλιν και ουχί η διδασκαλία Του, χωρισμένη από το θαυματουργόν και ζωοποιόν Πρόσωπόν Του. Ουδείς εκ των ανθρώπων ετόλμησε ποτέ να είπη: εγώ είμαι η ζωή, διότι πάντες είναι θνητοί. Ο Θεάνθρωπος όμως είπεν: «Εγώ ειμι η Ζωή» (Ιωάνν. 14, 6). Και δικαίως, διότι με την Ανάστασίν Του ενίκησε τον θάνατον, και έδειξεν Εαυτόν ζώντα αιωνίως δια της Αναλήψεώς Του και της εκ δεξιών του Πατρός καθέδρας. Δια τούτο ο Θεάνθρωπος είναι και η Ζωή, και το μέτρον της Ζωής. Παν ό,τι δεν είναι εξ Αυτού είναι θνητόν. Εν Αυτώ η ζωή ευρίσκει το έλλογον αυτής και την λογικότητά της, διότι ευρίσκει την θείαν αιωνιότητά της. Ως αιώνιος Θεός Λόγος Αυτός είναι η ζωή και η παν-ζωή (πρβλ. Ιωάνν. 1, 4), διότι η ζωή δι΄ Αυτού μόνον είναι ζωή. Όπου δεν είναι Αυτός, εκεί η ζωή μεταβάλλεται εις θάνατον, διότι Αυτός είναι ο μόνος, ο οποίος καθιστά την ζωήν όντως ζωήν. Η αποστασία από Αυτόν, όστις είναι η Ζωή, τελειώνει πάντοτε εις την θνητότητα και τον θάνατον. Δια τούτο μόνον εν Αυτώ ως τω Λόγω και τη Λογική της ζωής, ευρίσκεται η μόνη δυνατή λογική δικαίωσις της ανθρωπίνης ζωής εις την κατηγορίαν του χρόνου και του χώρου.                                                                                                                                                                                                                                   

Συνεχίζεται.  

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου