Ιερομόναχος Ευθύμιος Τρικαμηνάς. ερμηνεία του 15ου Κανόνος από το νέο βιβλίο του που μόλις κυκλοφόρησε.


2. συμφωνία τν ποστολικν Πατέρων διά τήν πομάκρυνσι πό αρετικούς ψευδοποιμένες

πολύτως σύμφωνες μέ τήν γ. Γραφή εναι και ο ποστολικές Διαταγές. Ες τό δέκατο νατο κεφάλαιο το δευτέρου βιβλίου ρίζουν τά ξς: «να μήποτε επ λαϊκός, τι γώ πρόβατόν εμι καί ο ποιμήν · καί οδένα λόγον μαυτο πεποίημαι · ποιμήν ψεται, καί ατός μόνος εσπραχθήσεται τήν πέρ μο δίκην· σπερ γάρ τ καλ ποιμένι τό μή κολουθον πρόβατον λύκοις κειται ες διαφθοράν, οτ τ πονηρ ποιμένι το κολουθον πρόδηλον χει τόν θάνατον, τι κατατρώξεται ατό! διό φευκτέον πό τν φθορέων ποιμένων». Δηλαδή ο Χριστιανοί πρέπει μέσως νά πομακρυνθον κκλησιαστικς πό τόν διεφθαρμένο ποιμένα, διότι διος ς λύκος θά τούς κατασπαράξη. Εναι ραγε δυνατόν νά περιμένη πόφασι Συνόδου τό πρόβατο διά νά πομακρυνθ πό τόν λύκο; Καί εναι δυνατόν νά μή βλαφθ παραμένοντας κκλησιαστικά κοντά του, σύμφωνα μέ τήν δυνητική ρμηνεία το πό ξέτασι Κανόνος; Περιττό νά ναφερθ τι πρόβατα θεωρονται χι μόνον ο λαϊκοί λλά καί ο κληρικοί ν σχέσει μέ τόν πίσκοπο. Ο ποστολικοί πίσης εροί Κανόνες εναι πόλυτα σύμφωνοι μέ τήν γ. Γραφή καί παγορεύουν κάθε κκλησιαστική πικοινωνία μέ τούς αρετικούς καί κάθε ναγνώρισι ες ατούς οασδήποτε κκλησιαστικς πράξεως μυστηρίου (Κανών Ι΄, ΛΑ΄, ΛΓ΄, ΜΕ΄, ΜΣ΄, ΜΖ΄, ΞΕ΄, ΞΗ΄, Ο΄).
Ες λους ατούς τούς ποστολικούς Κανόνες ο αρετικοί ναφέρονται γενικά καί προφανς δέν εχαν καταδικασθ πό κάποια Σύνοδο. Ο ποστολικοί Πατέρες εναι καί ατοί σύμφωνοι ες τό σημεο ατό μέ τήν γ. Γραφή καί τήν ποστολική Παράδοσι. γ. γνάτιος Θεοφόρος λέγει τά ξς: «ε δέ ο τούς νθρωπίνους οκους διαφθείροντες θανάτ καταδικάζονται πόσ μλλον ο τήν Χριστο κκλησίαν
νοθεύειν πιχειροντες, αωνίαν τίσσουσιν δίκην... μοίως δέ καί πς νθρωπος τό διακρίνειν παρά θεο εληφώς, κολασθήσεται, πείρ ποιμένι ξακολουθήσας καί ψευδ δόξαν ς ληθ δεξάμενος» (πρός φεσίους ΒΕΠΕΣ 2,291) · καί πίσης «πς λέγων παρά τά διατεταγμένα, κν ξιόπιστος , κν νηστεύ, κν παρθενεύ, κν σημεα ποι, κν προφητεύ, λύκος σοι φαινέσθω, ν προβάτου δορ, προβάτων φθοράν κατεργαζόμενος» γ. γνατίου Θεοφόρου πρός ρωνα, ΒΕΠΕΣ 2,330). Δηλαδή γιος γνάτιος κολουθν τήν ποστολικήν Παράδοσιν διδάσκει τήν πομάκρυνσι πό κάθε ποιμένα, ποος νοθεύει τήν πίστιν, στω καί ν τόν δομε νά εναι σκητής καί να κάνη θαύματα. Μέ τήν περβολήν ατή θέλει προφανς νά δείξη τήν ναγκαιότητα πρός σωτηρίαν τς νοθεύτου ρθοδόξου πίστεως. Πουθενά πίσης δέν ναφέρει γιος πόφασι Συνόδου, προκειμένου νά πομακρυνθ κάποιος πό τόν νοθεύοντα τήν ποστολική πίστι καί Παράδοσι.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου