Ιερομόναχος Ευθύμιος Τρικαμηνάς. ερμηνεία του 15ου Κανόνος.

ν μως, παρά τατα, θεωρήσωμε δυνητικό τόν Κανόνα, τότε νοίγομε νομίμως τήν κερκόπορτα (μλλον τήν πλατεα πύλη) ποία προφανς δηγε ες τήν «ερύχωρον δόν τήν πάγουσαν ες τήν πώλειαν» (Ματθ. 7,13). λόγος εναι πλός. ν δηλαδή, κλάβωμε τόν Κανόνα ς δυνητικό, λοι θά προτιμήσουν τόν εκολο δρόμο καί τήν
εκολη λύσι, ποία, στήν προκειμένη περίπτωσι, εναι ποταγή στόν αρετικό πίσκοπο, ναμονή καί πραξία, φησυχασμός καί νάθεσις το προβλήματος διά τς προσευχς ες τόν Θεόν. φ’ σον εναι δυνητικός Κανών, γιατί κάθε ρθόδοξος νά κάνη πανάστασι, νά τά βάλη μέ τήν κκλησιαστική ξουσία, ποία χει συνεργό καί τήν πολιτική, νά διωχθ καί νά πιτιμηθ διά τήν νταρσία του, νά θεωρηθ πό τούς πολλούς κτός κκλησίας καί νά κατηγορται κόμη καί πό τούς συνειδητούς λλά κατευθυνομένους ρθόδοξους; φ’ σον, τέλος, εναι δυνητικός Κανών, δός τς ποταγς στόν αρετικό πίσκοπο φαίνεται σφαλεστέρα, διότι δι’ ατς, πως λέγεται, ποφεύγονται τά σχίσματα καί διασφαλίζεται νότης στήν κκλησία. Εναι εκολο νά κατανοήση καστος τι, τό νά κληφθ ς δυνητικός παρών Κανών, ξυπηρετε τά μέγιστα τούς αρετικούς πισκόπους, καθώς πίσης καί τούς χλιαρούς καί διάφορους καί δειλούς ρθοδόξους. Διότι ο μέν πρτοι διατηρον τήν ποθητή τους νότητα, ποία χει κέντρο καί ξονα τόν αυτόν των και ο δεύτεροι παλλάσσουν τήν συνείδησί των πό τίς τύψεις καί τίς εθύνες διά τούς γνες πού θά πρεπε νά κάνουν, ν Κανών ατός δέν το δυνητικός. Δημιουργεται πίσης ελόγως καί πορία, διατί ερός ατός Κανών νά εναι δυνητικός κατά τό δεύτερόν του μισυ καί νά μήν εναι δυνητικός λόκληρος καί, πί πλέον, διατί νά μήν εναι δυνητικοί καί ο δύο προηγούμενοι, ο ποοι, πως προαναφέραμε, χουν κκλησιαστικό χαρακτρα. Δηλαδή θεωρήσαμε δυνητικό τό δογματικό τμμα το ν λόγ Κανόνος, τό ποο κατοχυρώνει καί περασπίζεται τήν πίστι, καί θεωρομε ποχρεωτικό ,τι ξυπηρετε σήμερα τίς περεξουσίες τν πισκόπων. Δι’ ατό σως σήμερα καταντήσαμε νά περασπιζώμεθα τήν πίστι, πως θά περασπιζόμεθα ναν οονδήποτε κκλησιαστικό διοικητικό θεσμό. Πρέπει ες τό σημεο ατό νά συγκρίνωμε τόν παρόντα ερό Κανόνα μέ λλους, διά νά κατανοήσωμε κάπως τό
πνεμα τν Κανόνων καί νά διαπιστώσωμε τι ο Κανόνες εναι σαφες καί δέν φήνουν περιθώρια λευθέρας πιλογς κάποιου, παρά μόνο ν ατό, ο διοι ο Κανόνες τό ναφέρουν.

Συνεχίζεται.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου