Ἔχει λεχθῆ καί γραφῆ πολλάκις, ἀλλ’ ἀνακριβῶς, ὅτι τό 1924 οἱ Ὀρθόδοξοι Χριστιανοί (Ο.Χ.) δέν ἐγνώριζον δῆθεν ὅτι ὁ λόγος τῆς εἰσαγωγῆς τοῦ νέου ἑορτολογίου (ν.ἑ.) ἦτο ἡ προώθησις τῆς παναιρέσεως τοῦ Οἰκουμενισμοῦ. Συνεπῶς, συμπεραίνουν αὐτοί πού χρησιμοποιοῦν αὐτήν τήν ἐπιχειρηματολογίαν, ὅσοι ἀπετειχίσθησαν τότε ἀπό τήν καινοτομήσασαν Ἱεραρχίαν, ἐπικαλούμενοι τόν 15ον Κανόνα τῆς ΑΒ Συνόδου καί γενικώτερον τήν Πατερικήν Διδασκαλίαν καί Παράδοσιν, ἔσφαλον, διότι δέν ὑφίστατο δῆθεν δογματικός λόγος πού νά δικαιολογῇ τήν ἀποτείχισιν.
Σκοπός τοῦ
παρόντος ἄρθρου εἶναι ν’ ἀποδείξῃ ὅτι ὁ ὡς ἄνω ἰσχυρισμός εἶναι ἐσφαλμένος, μέ
τήν παράθεσιν κειμένων πού εἶδον τό φῶς τῆς δημοσιότητος πρό τοῦ 1924 καί πού ἀποδεικνύουν
ὅτι ἀπό τό 1582 καί ἐντεῦθεν εἶναι γνωστόν ὅτι οἱ παπικοί καί οἱ ἑνωτικοί «ὀρθόδοξοι»
(οἱ σημερινοί Οἰκουμενισταί, δηλαδή) ἐπεδίωκον τήν ἐπιβολήν τοῦ ν.ἑ. εἰς τήν Ὀρθόδοξον
Ἐκκλησίαν, ὄχι ἐπειδή ὑφίστατο κάποιος λόγος πρός ὠφέλειαν τῆς Ἐκκλησίας, ἀλλ’ ὡς
τό «πρῶτον βῆμα» διά τήν εἰς τόν Παπισμόν ὑποταγήν της, πού ἐθεωρεῖτο ἀνέκαθεν ὡς
τό πρῶτον στάδιον τοῦ Οἰκουμενισμοῦ. Τά στοιχεῖα πού παρατίθενται κατωτέρω, μικρόν
μόνον δεῖγμα ἀπό τά πολλά πού ὑπάρχουν, φανερώνουν ἐπίσης ὅτι ἡ ἐπιβολή τοῦ ν.ἑ.
ἀνεμένετο νά προκαλέσῃ σχίσμα εἰς τήν Ὀρθόδοξον Ἐκκλησίαν. Τέλος, φανερώνουν ὅτι
κατακριτέα δέν εἶναι μόνον ἡ ἀλλαγή τοῦ Πασχαλίου, ὅπως διατείνονται ἐσφαλμένως
πολλοί, ἀλλά καί ἡ «διόρθωσις» τοῦ Ἰουλιανοῦ ἡμερολογίου.
Πρῶτον, εἰς τήν γνωστήν
ἐπιστολήν τοῦ Πατριάρχου Ἱερεμίου Β’ τοῦ Τρανοῦ πρός τόν πρίγκηπα τῆς Βενετίας Νικόλαον
Νταπόντε τό ἔτος 1583, βλέπομεν ὅτι ἡ Ὀρθόδοξος Ἐκκλησία ἠρνήθη νά ἐνδώσῃ εἰς τάς
ἀξιώσεις τοῦ «πάπα» διά τήν ἀποδοχήν τοῦ ν.ἑ., διαβλέπουσα τά «ὅσα σκάνδαλα ἔχουσι
γενέσθαι διά τά νέα ταῦτα ὡρολόγια», καθώς καί τήν σύγχυσιν καί «τό παγκόσμιον σκάνδαλον
τῶν ἀκουομένων δέκα ἡμερῶν» (Ἰωάννου Βελούδου, Χρυσόβουλλα καί Γράμματα τῶν Οἰκουμενικῶν Πατριαρχῶν, Φοῖνιξ, Βενετία
1893, σελ. 12-19). Ἀξίζει νά σημειωθῇ ὅτι αὐτό πού χαρακτηρίζεται εἰς τήν ἐπιστολήν
ὡς «παγκόσμιον σκάνδαλον» δέν εἶναι μόνον ἡ ἀλλαγή τοῦ Πασχαλίου, πού συνεπάγεται
ἡ υἱοθέτησις τοῦ Γρηγοριανοῦ ἡμερολογίου, ἀλλά καί ἡ ἀφαίρεσις τῶν 10 ἡμερῶν ἀπό
τό Ἰουλιανόν ἡμερολόγιον.
Δεύτερον, εἰς τήν Ἐκκλησιαστικήν Ἱστορίαν τοῦ Μελετίου, Μητροπολίτου
Ἀθηνῶν, Γ’ Τόμος, Βιέννη 1784, σελ. 402 (http://invenio.lib.auth.gr/record/125916), ἀναγιγνώσκομεν τά ἑξῆς: «Πατριαρχεύοντος τότε τοῦ
Ἱερεμίου σύνοδος Μητροπολιτῶν συνήχθη ἐν Κωνσταντινουπόλει τῷ αφπγ’.
ἐπιδημήσαντος καί Σιλβέστρου τοῦ Ἀλεξανδρείας, ἥτις κατακρίνασα τό καινοτομηθέν
ὑπό Γρηγορίου τοῦ Ρώμης Καλενδάριον, δέν τό ἐδέχθη, κατά τήν αἴτησιν τῶν
Λατίνων». Ἀξίζει καί πάλι νά σημειωθῇ ὅτι ἡ Πανορθόδοξος Σύνοδος τοῦ
1583 δέν ἀπέρριψε μόνον τήν ἀλλαγήν τοῦ Πασχαλίου, ἀλλά ὁλόκληρον τό «Καλενδάριον»
τοῦ «πάπα».
Τρίτον, εἰς τό
βιβλίον τοῦ ἀγωνιστοῦ Κοσμᾶ Φλαμιάτου Φωνή
Ὀρθόδοξος καί Σπουδαία εἰς Ἀνακάλυψιν τῆς κατά τῶν Ὀρθοδόξων Ἐπιβουλῆς,
Ἀθῆναι 1849, σελ. 100, ἀναγιγνώσκομεν τά ἑξῆς διά τόν
Παπισμόν: «Διά δέ τήν κατάργησιν πάλιν τῶν καθ’ ἡμᾶς ἑορτασίμων καί
πανηγυρικῶν ἡμερῶν, ἐκτός τῆς Κυριακῆς, ἐπενόησε καί ἐνεργεῖ πολλά ἄλλα
σκάνδαλα. Πρῶτον μέν ἐνεργεῖ πολυτρόπως ἵνα εἰσάξῃ διά νόμου εἰς τά ὀρθόδοξα
Κράτη, τό νέον λεγόμενον ἔτος τῆς Δύσεως, καθ’ ὅ αὐτοί προτρέχουσι 12 ἡμέρας,
ὥστε ὅταν ἡμεῖς ἔχωμεν πρώτην τοῦ μηνός, αὐτοί μετρῶσι 13. Δι’ αὐτῆς τῆς
καινοτομίας ἐλπίζει ἵνα συγχύσῃ καί ἀνατρέψῃ τάς ἑορτασίμους ἡμέρας καί εἰσάξῃ
καί ἄλλους νεωτερισμούς». Βλέπομεν καί πάλιν ὅτι κατακριτέα δέν ἦτο μόνον ἡ
ἀλλαγή τοῦ Πασχαλίου, ἀλλά καί κάθε διόρθωσις τοῦ Ἰουλιανοῦ. Ἄς σημειωθῇ ὅτι ὁ
Κοσμᾶς Φλαμιάτης δέν ἔγραφε μόνον βιβλία, ἀλλά ἦτο δημοδιδάσκαλος τοῦ γένους
καί περιήρχετο τήν Ἑλλάδα διδάσκων τόν λαόν νά προφυλάσσηται ἀπό τά ὀθνεῖα
δόγματα καί ἔθιμα (http://www.inkefalonia.gr/koinonia/51088-kosmas-flamiatos-enas-dimodidaskalos-tou-genous-apo-ta-poulata).
Αὐτό σημαίνει ὅτι, τοὐλάχιστον ἀπό τόν 19ον αἰῶνα, ἀκόμη καί οἱ
ἁπλοῖ Ἕλληνες χωρικοί ἐγνώριζον ὅτι ὁ σκοπός τῆς εἰσαγωγῆς τοῦ ν.ἑ. ἦτο ὁ
«ἐκφραγκισμός» των!
Τέταρτον, εἰς τό
δημοσιογραφικόν ὄργανον τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου «Ἐκκλησιαστική Ἀλήθεια»
τῆς 24/11/1895 (σελ. 312-314), ἀναγιγνώσκομεν
τά ἑξῆς: «ἡ ἀπότομος λοιπόν ἀλλαγή τοῦ ἡμερολογίου, θά ἰσοδυνάμει εἰς τά ὄμματα
τοῦ λαοῦ πρός ἀπόπειραν τροποποιήσεως τῆς πίστεως τῶν Πατέρων του, πρός
αὐτόχρημα ἐκφραγκισμόν»! Βλέπομεν ἐδῶ τήν ἐπίσημον μαρτυρίαν ὅτι τό 1895 ὁ λαός
ἐγνώριζεν ὅτι ὁ σκοπός τοῦ ν.ἑ. ἦτο ὁ «ἐκφραγκισμός» τῶν Ὀρθοδόξων!
Πέμπτον, εἰς τήν
ἐφημερίδα «Ἐμπρός» τῆς 15 Μαρτίου 1899,
ὁ Μελέτιος Α. Χρυσοχοΐδης γράφει: «Τὸ ζήτημα τῆς
ἀφομοιώσεως τῶν ἡμερολογίων Ἰουλιανοῦ καὶ Γρηγοριανοῦ περὶ τοῦ ὁποίου
γίνεται λόγος κατὰ τὰς ἡμέρας ταύτας εἶναι
ἴσον τῷ ζητήματι τῆς ἑνώσεως τῶν δύω Ἐκκλησιῶν» (βλ. Ν. Μάννη, Ἑλληνική Ἀσπίς κατά τοῦ Γρηγοριανοῦ
Ἡμερολογίου: Τό Ἡμερολογιακό Ζήτημα
στήν Ὀρθόδοξη Ἀνατολή κατά τά Ἔτη 1581-1901, Ἀθῆναι 2016, σελ. 257-263). Τοὐτέστιν,
ἡ εἰσαγωγή τοῦ ν.ἑ. ἐπεδιώκετο χάριν τοῦ Οἰκουμενισμοῦ, ὅπως ἄλλωστε μᾶς
διαβεβαιοῖ ἐπισήμως τό «Σύνταγμα τοῦ Οἰκουμενισμοῦ», ἤτοι ἡ Ἐγκύκλιος τοῦ
Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου τοῦ 1920.
Ἕκτον, ἡ Ἐγκύκλιος
τοῦ Οἰκ. Πατριαρχείου τοῦ 1902 ἔθεσε τό ζήτημα τοῦ ν.ἑ. πρός τάς ὑπολοίπους Ὀρθοδόξους
Ἐκκλησίας, προκειμένου νά ὑπάρξῃ προσέγγισις μέ «τάς δύο μεγάλας τοῦ
Χριστιανισμοῦ ἀναδενδράδας, τόν Καθολικισμόν καί τόν Προτεσταντισμόν». Ὁ
Οἰκουμενισμός καί πάλιν τό ζητούμενον! Βεβαίως, αἱ ἀρνητικαί ἀπαντήσεις πολλῶν
Ὀρθοδόξων Ἐκκλησιῶν εἰς αὐτήν τήν Ἐγκύκλιον εἶχον ὡς ἀποτέλεσμα τήν Πατριαρχικήν
Ἐγκύκλιον τοῦ 1904, εἰς τήν ὁποίαν ἡ ἀφαίρεσις 13 ἡμερῶν ἀπό τό Ἰουλιανόν
ἡμερολόγιον ἐχαρακτηρίσθη «ἀνόητος καί ἄσκοπος», ὑπ’ οὐδενός λόγου
ἐπιβαλλομένη, οὔτε Ἐκκλησιαστικοῦ οὔτε Ἐπιστημονικοῦ! Καί πάλιν, δέν ἀπερρίφθη μόνον
ἡ ἀλλαγή τοῦ Πασχαλίου ὡς «ἀνόητος καί ἄσκοπος», ἀλλά καί ἡ διόρθωσις τοῦ
Ἰουλιανοῦ μέ τήν ἀφαίρεσιν 13 ἡμερῶν. Δυστυχῶς, τήν ὀρθήν αὐτήν θέσιν τῆς
Ἐγκυκλίου τοῦ 1904 ἀνέτρεψεν ἐκ βάθρων ἡ ἄκρως οἰκουμενιστική Ἐγκύκλιος τοῦ
1920, ἡ ὁποία, ὅμως, ἐκρατήθη ἀρχικῶς μυστική ἀπό τόν λαόν.
Ἕβδομον, εἰς ἄρθρον
τοῦ Καθηγητοῦ τῆς Θεολογίας τοῦ Πανεπιστημίου Ἀθηνῶν Γρηγορίου Παπαμιχαήλ μέ
τίτλον «Ἐπί τῆς Ἡμερολογιακῆς Μεταρρυθμίσεως», ἀναγιγνώσκομεν
τά ἑξῆς σημαντικά: «Ἡ ὑπό τοῦ Πάπα Γρηγορίου τοῦ ΙΓ’ τῷ 1582 ἐπενεχθεῖσα
ἡμερολογιακή μεταρρύθμισις ἀνέκαθεν ἤ μᾶλλον εὐθύς ἀμέσως ἐθεωρήθη ἐν τῇ
Ὀρθοδόξῳ Ἀνατολῇ ὡς κ α ι ν ο τ ο μ ί α ἐ
κ κ λ η σ ι α σ τ ι κ ή καί θ ρ η σ κ ε υ τ ι κ ή καί ὡς μία ἐκ τῶν συνήθων
τάσεων τῆς κρατούσης ἐν τῇ Δύσει ἐκκλησιαστικῆς ἀπολυταρχίας, τό ὄνειρον τῆς
ὁποίας ἦν καί ἔστι καί ἔσται ἡ ἐπέκτασις τῆς ἐπιρροῆς αὐτῆς ἐπί τῆς Ὀρθοδόξου
Ἀνατολῆς. Ἐθεωρήθη, ἄλλαις λέξεσι, νέα παπική ἐκστρατεία κατά τῆς ἐν Ἀνατολῇ
Ὀρθοδοξίας. Ὡς τοιαύτη θεωρηθεῖσα καί ἐκτιμηθεῖσα ἡ καινοτομία αὕτη ἀμέσως
κατεδικάσθη ὑπό τῆς Ἐκκλησίας Κων/πόλεως ... Ἡ δέ οὐσία τοῦ περί οὗ ὁ λόγος
ζητήματος τούτου ἔγκειται ἐν τῇ ἀποδοχῇ ἤ μή ‘τ ῆ ς μ ι ᾶ ς π η γ ῆ ς τ ῆ ς ἐ κ κ
λ η σ ι α σ τ ι κ ῆ ς δ ι κ α ι ο δ ο σ
ί α ς’, ἄλλαις λέξεσιν, ἐν τῇ ἀποδοχῇ ἤ ἀποκρούσει τοῦ παπικοῦ πρωτείου ἐν τῇ
Ἐκκλησίᾳ τοῦ Χριστοῦ. Ὀρθῶς ἄρα ἡ Ἐκκλησία Ἱεροσολύμων ἀπεφήνατο κατά τῆς
καινοτομίας ἐπί τῇ βάσει καθαρῶς δογματικῶν λόγων [σ.σ. ἄς τό ἀκούσουν αὐτό
ὅσοι ἐξακολουθοῦν νά γράφουν ὅτι τό θέμα δέν εἶναι δογματικόν]. ... Ἐκ πασῶν
τούτων τῶν ἐπισήμων γνωμῶν καί ἀποφάνσεων τῶν Ὀρθοδόξων Ἐκκλησιῶν ὁ κ. Σοκολώφ
συνάγει, ὅτι αὗται οὐ μόνον κατά τοῦ Γρηγοριανοῦ ἡμερολογίου ἀπεφάνθησαν, ἀλλά
καί κατά παντός οὐδετέρου ἤ ἐν γένει διωρθωμένου ἡμερολογίου» (ἡ ἔμφασις ὑπάρχει
εἰς τό πρωτότυπον, βλ. περιοδικόν Πάνταινος,
1910, ἀρ. 39, σελ. 624-628, http://digital.lib.auth.gr/record/146308/files/5471_1.pdf).
Ἀξίζει καί ἐδῶ νά σημειωθῇ ὅτι αἱ Ὀρθόδοξοι Ἐκκλησίαι δέν ἀπέρριπτον μόνον τήν
ἀλλαγήν τοῦ Πασχαλίου, ἀλλά καί κάθε διόρθωσιν τοῦ Ἰουλιανοῦ ἡμερολογίου, ἡ
ὁποία οὐσιαστικῶς θά ἐσήμαινε ὅτι ἡ Ὀρθόδοξος Ἐκκλησία ἦτο οὐραγός τῆς παπικῆς
αἱρέσεως. Πρέπει δέ νά ὑπογραμμισθῇ ἡ πληροφορία πού ἐμπεριέχεται εἰς τό ὡς ἄνω
κείμενον τοῦ Καθηγητοῦ Γ. Παπαμιχαήλ, ὅτι τό Πατριαρχεῖον Ἱεροσολύμων ἀπέρριψεν
τό ν.ἑ. «ἐπί τῇ βάσει καθαρῶς δογματικῶν λόγων»!
Ὄγδοον, εἰς τό
βιβλίον τοῦ Ἀνθίμου, Μητροπολίτου Βιζύης, μέ τίτλον Τό Ἡμερολογιακόν Ζήτημα, τό ὁποῖον ἐδημοσιεύθη τό 1922, ἤτοι δύο
ἔτη πρό τῆς ἀλλαγῆς, ἀναγιγνώσκομεν τά ἑξῆς
(βλ. σελ. 141 καί ἀλλαχοῦ): «ὅτι διά τοῦ ζητήματος τοῦ Ἡμερολογίου,
ἐπιτυγχανομένης τῆς ἑνοποιήσεως αὐτοῦ, θέλει ἀναμφισβητήτως ἐπιτελεσθῆ τό
πρῶτον σπουδαῖον βῆμα πρός ἐπίτευξιν τῆς μελετωμένης καί ὑπό τῶν πραγμάτων
ἐπιτακτικῶς ἐπιβαλλομένης Κοινωνίας τῶν Ἐκκλησιῶν». Τό κείμενον αὐτό, ἐν
συνδυασμῷ μάλιστα μέ τήν κατά τό αὐτό ἔτος (1922) ἀναγνώρισιν τῶν Ἀγγλικανικῶν
χειροτονιῶν ὑπό τοῦ Οἰκ. Πατριαρχείου (Β. Στεφανίδου, Ἐκκλησιαστική Ἱστορία: Ἀπ’ Ἀρχῆς Μέχρι Σήμερον, Ἐκδόσεις Παπαδημητρίου,
Β’ Ἔκδοσις, Ἀθῆναι, 1959, σελ. 711), ἐφανέρωσεν εἰς πάντα ἐνδιαφερόμενον αὐτό
πού ἐπιμελῶς ἀπεκρύβη μέ τήν μή διάδοσιν τῆς Ἐγκυκλίου τοῦ 1920, ἤτοι τόν
οἰκουμενιστικόν οἶστρον πού ἐπεκράτει εἰς τά ἀνώτατα ἐπίπεδα τῆς Ἱεραρχίας
ὀλίγον πρό τῆς ἡμερολογιακῆς μεταρρυθμίσεως, τήν ὁποίαν ἀνέκαθεν οἱ συνήγοροι
τῶν Οἰκουμενιστῶν ἤθελαν νά παρουσιάσουν ὡς ἕν ἀστρονομικόν τάχα θέμα, μή
ἁπτομένου τάχα τοῦ δόγματος καί ἀγνώστου τάχα εἰς τόν εὐσεβῆ λαόν!
Τά παρατεθέντα
στοιχεῖα ἐξηγοῦν τό γεγονός ὅτι ἀμέσως μετά τήν πραξικοπηματικήν ἐπιβολήν τοῦ
ν.ἑ. ὁ εὐσεβής λαός ἐκραύγαζεν: «μᾶς ἐφράγκεψαν!» Τό γνωστόν, ἀλλ’ ἀνακριβές,
ἐπιχείρημα τῶν συνηγόρων τῶν Οἰκουμενιστῶν, ὅτι ὁ λαός δῆθεν δέν ἐγνώριζεν τούς
προεκτεθέντας δογματικούς λόγους πού ἐκρύπτοντο ὄπισθεν τῆς εἰσαγωγῆς τοῦ ν.ἑ.,
ἐπειδή ὀλίγοι μόνον εἶχον ἀναγνώσει τέτοια βιβλία καί ἄρθρα μέχρι τό 1924, δέν
εὐσταθεῖ ἐπιστημονικῶς. Διότι, πρῶτον, συμφώνως μέ τήν ἐπικρατοῦσαν θεωρίαν
διαμορφώσεως προσδοκιῶν, τήν «θεωρίαν τῶν ὀρθολογικῶν προσδοκιῶν», ἀρκεῖ πολύ
ὀλίγοι μόνον, οἱ εἰδήμονες, νά γνωρίζουν μίαν πληροφορίαν. Αὐτοί θά τήν
διαδώσουν καί στούς ἁπλοϊκούς, συνήθως ἐπ' ἀμοιβῇ, ἄν καί εἰς τήν προκειμένην
περίπτωσιν ἡ ἀμοιβή πού ἀνεμένετο δέν ἦτο χρηματική καί δέν ἀνεμένετο ἀπό
ἀνθρώπους, ἀλλ' ἀπό τόν Θεόν. Διό καί πολλοί Ἁγιορεῖται Πατέρες ἐξῆλθον τότε
τοῦ Ἄθωνος καί ἐδίδασκον τόν λαόν, ἐλειτούργουν κ.λπ. Δεύτερον, ὅπως
προανεφέρθη, ὁ Κοσμᾶς Φλαμιάτης καί ἄλλοι ἀγωνισταί εἶχον πρό πολλοῦ
καταγγείλει εἰς τόν Ἑλληνικόν λαόν τόν δόλιον σκοπόν τῆς εἰσαγωγῆς τοῦ ν.ἑ. εἰς
τήν Ὀρθόδοξον Ἐκκλησίαν. Τό ὡς ἄνω ἀνακριβές ἐπιχείρημα χρησιμοποιεῖται κατά
κόρον ἀκόμη καί σήμερον ὑπό τῶν Οἰκουμενιστῶν καί τῶν κρυπτο-οικουμενιστῶν,
προκειμένου αὐτοί νά ἰσχυρισθοῦν ὅτι δῆθεν τό 1924 δέν ὑφίστατο λόγος ἀποτειχίσεως
καί συνεπῶς νά συκοφαντήσουν τούς Ὀρθοδόξους τοῦ Πατρίου Ἑορτολογίου (π.ἑ.) ὡς
σχισματικούς.
Συμπερασματικῶς, τό
ν.ἑ. εἶναι αἵρεσις, πρῶτον διότι εἰσήχθη εἰς τήν Ὀρθόδοξον Ἐκκλησίαν χάριν τῆς ἀδογματίστου
ἑνώσεώς της μέ τούς Παπικούς καί τούς Προτεστάντας, τοὐτέστιν χάριν τῆς
καταργήσεως τῆς Ὀρθοδοξίας, καί, δεύτερον, διότι ἀνεμένετο νά θίξῃ τό δόγμα τῆς
ἑνότητος τῆς Ἐκκλησίας, ὅπως καί τό ἔθιξε. Αὐτό δέν θά συνέβαινε ἄν, ἀντί τοῦ προαναφερθέντος
οἰκουμενιστικοῦ οἴστρου, ἐπεκράτει τότε ἡ σύνεσις. Ὅπως κατέθεσαν ἀρκετοί Ἱεράρχαι
εἰς τήν Σύνοδον τῆς 24-12-1923, ὁ εὐσεβής λαός ἀνθίστατο σθεναρῶς εἰς τήν
εἰσαγωγήν τοῦ ν.ἑ. καί μέ δάκρυα παρεκάλει τούς ἐπισκόπους του νά μήν προβοῦν
εἰς αὐτήν (Ἀρχιμ. Θ. Στράγγα, Ἐκκλησίας τῆς
Ἑλλάδος Ἱστορία ἐκ Πηγῶν Ἀψευδῶν: 1817-1967, Τόμ. Β´, σελ. 1194-96). Εἰκάζω
ὅτι οἱ ἐπίσκοποι αὐτοί, περιφρονοῦντες τά ὡς ἄνω στοιχεῖα, θά ἔλεγον ὅτι «δέν
πειράζει, τό θέμα δέν εἶναι δογματικόν»! Σήμερον, ἕνα αἰῶνα ἀργότερον, τά ἴδια
τά γεγονότα ἔχουν ἐπιβεβαιώσει πέραν πάσης ἀμφιβολίας ὅτι τό θέμα εἶναι ὄντως
δογματικόν, ὄχι ἀφ’ ἑαυτοῦ, βεβαίως, δηλαδή ὄχι διά τάς 13 ἡμέρας, ἀλλ’ ὡς
ἀρρήκτως συνδεδεμένον μέ τήν κήρυξιν καί τήν ἐπικράτησιν τῆς αἱρέσεως τοῦ
Οἰκουμενισμοῦ, καθώς καί ὡς ἡ αἰτία τοῦ σχίσματος τοῦ 1924. Τό σχίσμα ἐδημιούργησαν
τεχνηέντως οἱ τότε Οἰκουμενισταί καί Μασσῶνοι (Μελέτος Μεταξάκης κ.ἄ.),
προκειμένου ν’ ἀποδυναμώσουν τήν Ἐκκλησίαν καί νά ἐπιβάλουν κατόπιν, χωρίς
ἰσχυράς ἀντιστάσεις, τά οἰκουμενιστικά σχέδιά των.
Ἐν ἄλλαις λέξεσιν,
ἡ εἰσαγωγή τοῦ ν.ἑ. ἔπληξε διττῶς τήν δογματικήν βάσιν τῆς Ὀρθοδοξίας, πρῶτον,
διότι ἔγινεν ὄχι διά ποιμαντικούς λόγους καί πρός ὠφέλειαν τῆς Ἐκκλησίας, ἀλλά διά
τήν καταστροφήν της (διά τῆς προωθήσεως τοῦ Οἰκουμενισμοῦ) καί, δεύτερον, διότι
ἔβλαψε τό δόγμα τῆς ἑνότητος τῆς Ἐκκλησίας, ὅπως ἀνεμένετο. Ἀνεμένετο, πρῶτον, διότι
τό ν.ἑ. εἶχε κατακριθῆ ὑπό τριῶν Πανορθοδόξων Συνόδων (1583, 1587 καί 1593)·
δεύτερον, διότι ἦσαν τότε εὐρέως γνωστοί οἱ προαναφερθέντες πονηροί σκοποί τῆς
ἐπιβολῆς τοῦ ν.ἑ. εἰς τήν Ἐκκλησίαν· καί, τρίτον, διότι ἀνέτρεπεν ἀποφάσεις
Τοπικῶν καί Οἰκουμενικῶν Συνόδων. Χάριν παραδείγματος, ἀναφέρομεν τόν 37ον
Κανόνα τῆς ἐν Λαοδικείᾳ Συνόδου, ἐπικυρωθέντος ὑπό τοῦ 2ου Κανόνος τῆς
ΣΤ' Οἰκ. Συνόδου, ὁ ὁποῖος ἀπαγορεύει εἰς τούς Ὀρθοδόξους νά ἐπιδιώκουν τόν
συνεορτασμόν τῶν Χριστιανικῶν ἑορτῶν μέ αἱρετικούς, καθώς καί τόν 56ον
Κανόνα τῆς ΣΤ' Οἰκουμενικῆς, ὁ ὁποῖος θέλει νά ἐπικρατῇ μία ἑορτολογική τάξις
παγκοσμίως. Συνεπῶς, ἦτο βέβαιον ὅτι πολλοί πιστοί δέν θά ἐδέχοντο τό ν.ἑ. Ἐφόσον,
ὅμως, τό δόγμα τῆς ἑνότητος σημαίνει κοινήν πίστιν, κοινήν διοίκησιν καί κοινήν
λατρείαν, ἦτο πασιφανές ὅτι ἡ εἰσαγωγή τοῦ ν.ἑ. θά προεκάλει τοὐλάχιστον τήν λειτουργικήν
διάσπασιν. Ὁ Ἀπ. Παῦλος λέγει: «Παρακαλῶ δὲ ὑμᾶς, ἀδελφοί, διὰ τοῦ ὀνὸματος
τοῦ Κυρίου ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ, ἵνα τὸ αὐτὸ λέγητε πάντες, καὶ μὴ ᾖ ἐν ὑμῖν
σχίσματα, ἦτε δὲ κατηρτισμένοι ἐν τῷ αὐτῷ νοΐ καὶ ἐν τῇ αὐτῇ γνώμῃ» (Α' Κορ.
1:10). Ἀλλ’ ὅταν οἱ μέν πιστοί τοῦ ν.ἑ. συρρέουν εἰς τούς ναούς των διά νά
ἑορτάσουν τά Χριστούγεννα, οἱ δέ πιστοί τοῦ π.ἑ. νηστεύουν καί πηγαίνουν εἰς τούς
ἰδικούς των ναούς διά νά ἑορτάσουν τόν Ἅγιον Σπυρίδωνα, δύναταί τις νά
ἰσχυρισθῇ σοβαρῶς ὅτι καί αἱ δύο αὐταί παρατάξεις «λέγουν τό αὐτό» καί εἶναι
«κατηρτισμένοι ἐν τῷ αὐτῷ νοΐ καὶ ἐν τῇ αὐτῇ γνώμῃ»; Ἀσφαλῶς, ὄχι! Ὅπως ἐπισημαίνει ὁ Καθηγητής Χ.
Ἀνδροῦτσος, «καθόσον δ' ἐν γένει ἡ
λατρεία εἶναι ἡ ἔκφρασις ἅμα καί ἡ βεβαίωσις τῆς πίστεως, εἶνε προφανές ὅτι καί
ἡ τήρησις τῆς αὐτῆς λατρείας, ἐφ' ὅσον αὕτη στηρίζεται ἐπί δογματικῶν βάσεων,
εἶναι ἕτερον γνώρισμα ἅμα καί στοιχεῖον τῆς ἑνότητος τῆς πίστεως» (βλ. Δογματική
τῆς Ὀρθοδόξου Ἀνατολικῆς Ἐκκλησίας, 4η Ἔκδοσις, σελ. 274).
Τά ὡς ἄνω ἀποδεικνύουν ὅτι ὑπεύθυνοι
τοῦ σχίσματος τοῦ 1924 εἶναι οἱ Οἰκουμενισταί, διότι εἰσήγαγον τό ν.ἑ.
αὐταρχικῶς, ἤτοι χωρίς πανορθόδοξον συμφωνίαν καί παρά τάς καταδικαστικάς
ἀποφάσεις τριῶν Πανορθοδόξων Συνόδων, καί ἐπίσης παρά τό γεγονός ὅτι ἔτσι ἀνετρέποντο
ἀποφάσεις Οἰκουμενικῶν Συνόδων, στόχος των δέ ἦτο νά προωθήσουν τήν «Ἕνωσιν τῶν
Ἐκκλησιῶν». Παρά ταῦτα, πολλοί
ἐξακολουθοῦν νά διατείνωνται ὅτι τό ἡμερολογιακόν ζήτημα δέν εἶναι δογματικόν
καί ν’ ἀπευθύνουν τήν δεινήν συκοφαντίαν τοῦ «σχισματικοῦ» πρός τούς Ὀρθοδόξους
τοῦ π.ἑ. Ὁποία ἀδικία καί διαστροφή τῆς ἀληθείας!
Αγαπητέ κύριε Δημήτριε σε χαιρετώ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠολλή καλά και συγκεντρωμένα όλα αυτά.
Θέλω να προσθέσω στην μελέτη σου και τον αντίποδα που προστρέχει στα όσα αναφέρεις.
Εκτός την επιχειρηματολογία του πως κινήθηκε η κάθε μία πλευρά, εκ των υστέρων υπάρχει και η "εκ του Καρπού της" αξιολόγηση της κάθε Πράξης.
Η μία μερίδα περπάτησε σε φαρδύ οδό, έλαβε κοσμική δόξα, κρατικούς παχυλούς μισθούς, παρουσία σε κάθε εκδήλωση και παρουσία στις παρελάσεις. Το αδιάφορο κράτος πάντα την είχε στα δεξιά του και αυτή ως Σεργιανιστές, πάντα αποδέχτηκε τα όσα νομοθετούσε.
Η άλλη μερίδα σήκωσε τον σταυρό της. Διωγμοί, εξορία και εγκλεισμό σε μοναστήρια, κοινωνική απαξίωση, ξεντύθηκαν και ξυρίστηκαν ιερείς, απαγόρευσης τέλεσης μυστηρίων, προβλήματα στην αναγνώριση γάμων και βαπτίσεων, εκ των έσω και των έξω διαιρέσεις και διασπάσεις, μαρτυρικό θάνατο.
Συνοπτικά, το αποτέλεσμα της μίας είναι η "γυμνή τη κεφαλή" αναγνώριση του πάπα ως γνήσιο αδελφό και της άλλης, να εξακολουθεί να μένει μακριά από τον οικουμενισμό.
Αν και παλιότερα ή και σήμερα υπάρχει κάποια κίνηση των λεγόμενων αποτειχισμένων, ωστόσο από πουθενά δεν φαίνεται να σηκώνουν τον ίδιο σταυρό. Αυτοί μπορούν να πηγαινοέρχονται στις κρατικές εκκλησίες, χωρίς άλλους διωγμούς παρά μόνο λεκτικούς. Αυτοί θα λέγαμε ότι είναι σε ένα άλλο μικρό οικουμενισμό. Δέχονται το πατριαρχείο και την αρχιεπισκοπή Αθηνών, ως αδελφή εκκλησία και όταν είναι μεταξύ τους μιλούνε για τον αντιοικουμενισμό.
Εκτός λοιπόν από τις ιστορικές αποδείξεις πρέπει να δούμε και το πνεύμα το Άγιο, που οδήγησε τους δικούς Του. Εκτός την ανθρώπινη αντίδραση και τα επιχειρήματα τους να δούμε και την Θεία παρέμβαση. Ο Χριστός που είναι η Κεφαλή της Εκκλησίας οδήγησε τους αγαπητούς Του και όσους τους ακολούθησαν από έρημο και από Θάλασσα, μακριά από το κράτος και την ασφάλεια της αναγνώρισης και των αγαθών. Αν ήταν ανθρώπινη κίνηση όσων κράτησαν το ημερολόγιο, με όλα αυτά που υπέστησαν θα διαλύονταν. Το ότι παρέμηναν σημαίνει ότι κάτι υψηλότερο τους κρατάει.
Γιατί δεν δημοσιεύθηκε εδώ: https://orthodox-voice.blogspot.com/2023/12/blog-post_28.html το κατωτέρω ορθόδοξο σχόλιο μου ; Τεχνικό πρόβλημα; Ή μήπως η Αλήθεια του Χριστού ενοχλεί και αδιαφορούμε για την σωτηρία της αθάνατης ψυχής μας;
ΑπάντησηΔιαγραφήΤίποτα δεν έχουν που να τους κρατά ενωμένους για αυτό είναι χίλια κομμάτια όσοι έχουν κεφαλή το ημερολόγιο και όχι τον Χριστό, τον οποίον έχουν Κεφαλή μόνο οι αληθινά αποτειχισμένοι σήμερα που δεν έχουν εκκλησιαστική κοινωνία με τους αμετανόητους αιρετικούς οικουμενιστές πανθρησκειαστές αντίχριστους σιωνιστές ψευδεπισκοπους και ψευδοϊερείς ούτε με τον αντίχριστο "αλάθητο" αιρετικό Πάπα της Ρώμης... Για αυτό διώκονται απηνώς από τους αναγνωρισμένους, από το αντίχριστο κοσμικό σοδομιτικό κράτος τους, δήθεν ορθόδοξους αιρετικούς οικουμενιστές πανθρησκειαστές νεοημερολογίτες και παλαιοημερολογίτες . Γιατί με την Χάρη του Θεού (όσο λίγοι αριθμητικά και αν είναι) είναι ενωμένοι με την αληθινή ορθόδοξη πίστη και ομολογία χωρίς να δημιουργούν αμέτρητες παράνομες παρασυναγωγές, δήθεν συνόδους και αιρετικά σχίσματα... Όπως αντιτάχθηκαν μακροχρόνια οι αποτειχισμένοι Μάρτυρες και Ομολογητές στους εικονομάχους αιρετικούς ψευδεπισκόπους, τους οποίους καταδίκασε μια Οικουμενική Συνοδός εκφράζοντας τον πιστό λαό του Θεού μετά από 120 χρόνια... Αν είμαστε στα έσχατα την λύση θα δώσει ο αναστημένος Θεάνθρωπος Χριστός με την Δευτέρα Παρουσία Του... Γιατί «ὃς γὰρ ἂν θέλῃ τὴν ψυχὴν αὐτοῦ σῶσαι, ἀπολέσει αὐτήν· ὃς δ' ἂν ἀπολέσῃ τὴν ἑαυτοῦ ψυχὴν ἕνεκεν ἐμοῦ καὶ τοῦ εὐαγγελίου, οὗτος σώσει αὐτήν (Μάρκ. 8, 34-35)».
Αγαπητέ εν ΧΡΙΣΤΩ αδελφέ Δημήτριε ΧΡΙΣΤΟΣ ΕΤΕΧΘΗ... Καλή χρονιά ΜΕ ΑΓΑΠΗ ΚΑΙ ΑΛΗΘΕΙΑ ΧΡΙΣΤΟΥ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαταρχάς δεν πρέπει να επικρίνουμε αδιάκριτα όλους τους χριστιανούς που απλώς χρησιμοποιούν και όχι "ακολουθούν" σαν Δόγμα το παλαιό ημερολόγιο γιατί η αίρεση σήμερα δεν είναι η αλλαγή του κοσμικού ημερολογίου αλλά η Παναίρεση σιωνιστική πανθρησκεία του Οικουμενισμού όπως την διέγνωσε και ο αποτειχισμένος άγιος Ιουστίνος Πόποβιτς γιατί περιλαμβάνει στην ουσία στους κόλπους της όλες τις κατεγνωσμένες και καταδικασμένες από Οικουμενικές Συνόδους αιρέσεις, φιλιόκβε, παπισμό, μονοφυσιτισμό, εικονομαχία, προτεσταντισμό, "ειδωλολατρία" και άλλες...
Ο ΑΓΙΟΣ ΙΟΥΣΤΙΝΟΣ ΠΟΠΟΒΙΤΣ ΕΙΧΕ ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΤΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΝΑΙΡΕΣΗ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΥ ΑΠΟ ΤΟ 1971 (εξελέγη το 1931 επίσκοπος της νεοσυσταθείσης Επισκοπής Καρπαθίας αλλά από ταπείνωση δεν δέχτηκε την θέση εκείνη. ΔΕΝ ΕΝΤΕΙΧΙΣΤΗΚΕ ΣΕ ΚΑΜΙΑ ΠΑΡΑΣΥΝΑΓΩΓΗ ΟΥΤΕ ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΕ ΝΑ ΣΥΜΜΕΤΕΧΕΙ ΜΕ ΟΠΟΙΟΔΗΠΟΤΕ ΤΡΟΠΟ ΣΤΗΝ ΙΔΡΥΣΗ ΠΑΡΑΝΟΜΗΣ ΝΕΑΣ ΤΟΠΙΚΗΣ ΣΥΝΟΔΟΥ ΟΥΤΕ ΣΤΗΝ ΧΕΙΡΟΤΟΝΙΑ ΝΕΩΝ ΕΠΙΣΚΟΠΩΝ) ΟΠΩΣ Ο ΙΔΙΟΣ ΜΑΣ ΕΙΠΕ ΚΑΙ ΕΧΕΙ ΕΠΙΣΗΜΑ ΚΑΤΑΓΡΑΦΕΙ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ "ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΤΥΠΟΣ", ΑΡ. ΦΥΛ. 144 - 15/6/1971, http://www.freevolition.gr/apoteixisipopovits.jpg... ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΔΟ ΕΚΕΙΝΗ ΜΑΛΙΣΤΑ ΔΕΝ ΕΙΧΕ ΔΙΑΔΟΘΕΙ ΤΟΣΟ ΠΟΛΥ ΔΗΜΟΣΙΑ ΠΑΓΚΟΣΜΙΩΣ Η ΠΑΝΑΙΡΕΣΗ ΠΑΝΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΔΕΝ ΒΛΕΠΑΜΕ ΟΠΩΣ ΣΗΜΕΡΑ ΤΗΝ ΠΑΝΑΙΡΕΤΙΚΗ ΚΑΙ ΠΑΝΘΡΗΣΚΕΙΑΚΗ "ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΠΟΡΝΕΙΑ" ΑΠΟ ΤΑ ΔΙΕΘΝΗ ΜΜΕ ΚΑΙ ΤΗΝ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΜΝΗΜΟΝΕΥΣΗ ΤΟΥ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟΥ "ΑΛΑΘΗΤΟΥ" ΑΙΡΕΤΙΚΟΥ ΠΑΠΑ ΤΗΣ ΡΩΜΗΣ ΩΣ ΑΓΙΟΤΑΤΗΣ ΚΕΦΑΛΗΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΜΑΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΙΡΕΣΙΑΡΧΗ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΗ ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟ ΟΥΤΕ ΤΑ ΑΙΣΧΡΑ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΙΚΑ ΣΥΛΛΕΙΤΟΥΡΓΑ ΜΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΑΙΡΕΤΙΚΟΥΣ ΣΤΟ "ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΠΑΝΑΙΡΕΤΙΚΩΝ ΕΚΚΛΗΣΙΩΝ" ΚΑΙ ΤΙΣ ΣΥΜΠΡΟΣΕΥΧΕΣ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΜΕ ΑΛΛΟΠΙΣΤΟΥΣ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟΥΣ... https://rumble.com/vhp893-29730567.html , https://www.brighteon.com/5d88e964-3d29-4b35-a8b1-3d9b6236a69e , https://ugetube.com/watch/FcZNSDu2al2a8DX .
«Ὁ Οἰκουμενισμός εἶναι κοινόν ὄνομα διά τούς ψευδοχριστιανισμούς, διά τάς ψευδοεκκλησίας τῆς Δυτικῆς Εὐρώπης.
Μέσα του εὑρίσκεται ἡ καρδία ὅλων τῶν εὐρωπαϊκῶν οὑμανισμῶν, μέ ἐπί κεφαλῆς τόν Παπισμόν. Ὅλοι δέ αὐτοί οἱ ψευδοχριστιανισμοί, ὅλαι αἱ ψευδοεκκλησίαι, δέν εἶναι τίποτε ἄλλο παρά μία αἵρεσις παραπλεύρως εἰς τήν ἄλλην αἵρεσιν. Τό κοινόν εὐαγγελικόν ὄνομά των εἶναι ἡ παναίρεσις. Διατί; Διότι εἰς τό διάστημα τῆς ἱστορίας αἱ διάφοροι αἱρέσεις ἠρνοῦντο ἤ παρεμόρφωνον ἰδιώματα τινά τοῦ Θεανθρώπου καί Κυρίου Ἰησοῦ, αἱ δέ εὐρωπαϊκαί αὗται αἱρέσεις ἀπομακρύνουν ὁλόκληρον τόν Θεάνθρωπον καί εἰς τήν θέσιν του τοποθετοῦν τόν Εὐρωπαῖον ἄνθρωπον. Ἐδῶ δέν ὑπάρχει οὐσιαστική διαφορά μεταξύ τοῦ Παπισμοῦ, Προτεσταντισμοῦ, Οἰκουμενισμοῦ καί ἄλλων αἱρέσεων, ὧν τό ὄνομα “λεγεών”» (Αρχιμ. Ιουστίνου Πόποβιτς, "Η Ορθόδοξος Εκκλησία και ο Οικουμενισμός", σελ. 224, μετάφρ. Ιερομ. Αμφιλοχίου Ράντοβιτς και ιερομ. Αθανασίου Γιέβτιτς, Έκδ. Ορθόδοξος Κυψέλη, Θεσ/νίκη 1974). Το μεστό υψηλότατων θεολογικών νοημάτων και ορθόδοξης βιωτής ψυχωφελές βιβλίο του Αγίου Ιουστίνου Πόποβιτς με τίτλο: "Η Ορθόδοξος Εκκλησία και ο Οικουμενισμός" πρέπει και μπορούμε να το διαβάσουμε δωρεάν στην σελίδα με διεύθυνση https://drive.google.com/file/d/0B2MIhqeftC46YnFsSTQ0NVM3YWs/view?pli=1&resourcekey=0-5qVMkSg7w8O8FWqm2JAk6A .
"ΙΩ. 14,6 ΛΕΓΕΙ ΑΥΤΩ Ο ΙΗΣΟΥΣ· ΕΓΩ ΕΙΜΙ Η ΟΔΟΣ ΚΑΙ Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΚΑΙ Η ΖΩΗ· ΟΥΔΕΙΣ ΕΡΧΕΤΑΙ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΠΑΤΕΡΑ ΕΙ ΜΗ ΔΙ' ΕΜΟΥ". "ΕΦ. 4,15 ΑΛΗΘΕΥΟΝΤΕΣ ΔΕ ΕΝ ΑΓΑΠΗ". "ΨΑΛ. 95,5 ΟΤΙ ΠΑΝΤΕΣ ΟΙ ΘΕΟΙ ΤΩΝ ΕΘΝΩΝ ΔΑΙΜΟΝΙΑ".
ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ...
Η ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΑΠΟ ΑΝΩΤΕΡΩ...
ΑπάντησηΔιαγραφήΑν μελετήσουμε τις εγκύκλιους των κρυπτοΟικουμενιστών Πατριαρχών του 1902 ΚΑΙ 1920 (εύκολα τις βρίσκουμε πλέον και διαδικτυακά) θα δούμε ότι κύριος σκοπός τους ήταν η αναγνώριση ως Εκκλησιών των παπικών, μονοφυσιτών, προτεσταντών και άλλων αιρετικών δογμάτων και η εκκλησιαστική κοινωνία μαζί τους με συμπροσευχές, μνημόνευση και συλλείτουργα γιατί δεν αρκούσε η μερική αλλαγή του ημερολογίου που θα ολοκληρωθεί το 2025 με καταπάτηση του Πασχάλιου Κανόνα πλέον (για να θεωρηθεί δογματική καταπάτηση) όπως ανακοίνωσαν... Προωθούν και τις διαθρησκειακές σχέσεις στο πλαίσιο της πανθρησκείας του αντίχριστου ψευδομεσσία τους που αναμένουν οι κρυπτοσιωνιστές Οικουμενιστές ψευδεπίσκποι που αναγνώρισαν στην δήθεν πανορθόδοξη ψευδσύνοδο της Κρήτης το 2016 όλες τις αιρέσεις ως Εκκλησίες! https://ec-patr.org/patriarchiki-ka-synodiki-gkyklios-pi-t-sygklisei-t-s/ . Σε μια μόνο παράγραφο στις Εγκυκλίους του 1902 ΚΑΙ 1920 αναφέρεται και η αλλαγή του ημερολογίου που δεν έγινε τελικά παπικό στην Ελλάδα μέχρι σήμερα το 2023 γιατί το παπικό καταπατά τον Πασχάλιο Κανόνα που είναι «όρος» της Α΄ Οικουμενικής Συνόδου.
Η ΕΝΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ ΚΑΘΟΡΙΖΕΤΑΙ ΜΟΝΟ ΑΠΟ ΤΟ ΟΡΘΟΔΟΞΟ ΔΟΓΜΑ ΜΑΣ ΕΦΟΣΟΝ ΠΑΡΑΜΕΝΟΥΜΕ ΠΙΣΤΟΙ ΕΜΠΡΑΚΤΩΣ ΣΤΗΝ ΑΙΩΝΙΑ ΑΛΗΘΕΙΑ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ... ΓΙΑΤΙ ΣΥΝΕΟΡΤΑΣΜΟΣ ΜΕ ΑΙΡΕΤΙΚΟΥΣ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΜΝΗΜΟΝΕΥΣΗ ΤΟΥΣ, ΣΥΜΠΡΟΣΕΥΧΕΣ ΚΑΙ ΣΥΛΛΕΙΤΟΥΡΓΑ ΚΑΙ ΔΕΝ ΑΡΚΕΙ ΤΟ ΚΟΙΝΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ.
ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΣΗΜΕΡΑ ΟΠΩΣ ΓΡΑΦΩ ΚΑΙ ΕΠΩΝΥΜΑ ΕΙΝΑΙ ΚΡΑΤΙΚΗ Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΚΑΙ ΥΠΟΤΑΓΜΕΝΗ ΣΤΟ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟ ΣΟΔΟΜΙΤΙΚΟ ΣΙΩΝΙΣΤΙΚΟ ΚΡΑΤΟΣ ΤΩΝ ΠΡΟΔΡΟΜΩΝ ΤΟΥ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟΥ ΣΤΟ ΟΠΟΙΟ ΕΧΟΥΝ ΕΝΤΑΧΘΕΙ ΚΑΙ ΟΣΟΙ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝ ΤΟ ΠΑΛΑΙΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΚΑΙ ΕΧΟΥΝ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΕΙ ΑΠΟ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΩΣ ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ ΚΑΙ ΘΕΟΛΟΓΙΚΑ ΝΟΜΙΚΑ ΠΡΟΣΩΠΑ!... ΚΑΙ ΑΝΤΙ ΣΗΜΕΡΑ ΝΑ ΠΟΛΕΜΑΜΕ ΕΝΩΜΕΝΟΙ ΚΑΙ ΑΛΗΘΙΝΑ ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΜΕΝΟΙ ΤΗΝ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΗ ΣΙΩΝΙΣΤΙΚΗ ΠΑΝΑΙΡΕΣΗ ΠΑΝΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΥ ΘΑ ΑΣΧΟΛΟΥΜΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΜΕ ΤΗΝ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΑΚΗ ΑΛΛΑΓΗ ΓΙΑΤΙ ΕΤΣΙ ΜΑΣ ΤΟ ΔΙΔΑΞΑΝ ΙΣΩΣ ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ ΜΑΣ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΚΑΙ ΑΥΤΟΙ ΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΤΗΣ ΘΑΝΑΤΗΦΟΡΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΘΑΝΑΤΗ ΨΥΧΗ ΜΑΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑΣ ΠΑΝΟΥΚΛΑΣ ΠΑΝΔΗΜΙΑΣ ΤΗΣ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΗΣ ΣΙΩΝΙΣΤΙΚΗΣ ΠΑΝΑΙΡΕΣΗΣ ΠΑΝΘΡΗΣΚΕΙΑΣ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΥ ΤΩΝ ΠΡΟΔΡΟΜΩΝ ΤΟΥ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟΥ;;;
ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΥΙΕ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΘΕΟΥ ΕΛΕΗΣΟΝ ΚΑΙ ΣΩΣΟΝ ΗΜΑΣ ΤΟΥΣ ΑΜΑΡΤΩΛΟΥΣ.
ΣΥΜΠΛΗΡΩΝΩ ΟΤΙ Ο ΑΓΙΟΣ ΙΟΥΣΤΙΝΟΣ ΠΟΠΟΒΙΤΣ ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΤΗΚΕ ΤΟ 1971 (ΚΑΙ ΜΕΧΡΙ ΤΟ 1971 ΕΙΧΕ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΚΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΠΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙ ΤΟ ΝΕΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ!) ΟΧΙ ΛΟΓΩ ΑΛΛΑΓΗΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΙΚΟΥ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟΥ ΑΛΛΑ ΓΙΑΤΙ ΑΝΤΙΤΑΧΘΗΚΕ ΣΤΗΝ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΗ ΠΑΝΑΙΡΕΣΗ ΣΙΩΝΙΣΤΙΚΗ ΠΑΝΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΥ ΣΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΕΙΧΕ ΠΕΣΕΙ Η ΗΓΕΣΙΑ, Ο ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ΚΑΙ ΟΙ ΙΕΡΑΡΧΕΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΓΙΟΥΓΚΟΣΛΑΒΙΑΣ (ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΤΥΠΟΣ, ΑΡ. ΦΥΛ. 144 - 15/6/1971, http://www.freevolition.gr/apoteixisipopovits.jpg
ΑπάντησηΔιαγραφήΠρος τον Ανώνυμο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλά τώρα τα παραλές.
Εγώ δεν έχω πρόβλημα με τα κομμάτια αλλά με το ποιοι πραγματικά σηκώνουν τον σταυρό για την Αλήθεια.
Όσο για το ότι, οι αντιοικουμενιστές είναι ενωμένοι, είναι το ποιο σύντομο αστείο. Κάθε παπάς είναι και παράταξη.
Αν ωστόσο επιμένετε για ενότητα στους αντιοικουμενιστές, τότε Πέστε μας μια οργανωμένη δράση, αντιοικουμενιστική ή στο ηλεκτρονικό φακέλωμα ή στις ύβρεις συγκεκριμένων δεσποτάδων.
Ερώτηση κρίσεως. Αν έρθει πιστός που είναι ενεργός και κατά συνείδηση πιστός στο Πατριαρχείο Κων/λεως, στην Αμερική, στο περιστέρι, στην Ν. Ιωνία ... τότε θα έχετε το κοινό ποτύριο μαζί του ή θα τον απομακρύνεται;;;
Λοιπόν, χωρίς σταυρό όλα είναι στα λόγια. Και τα λόγια πλέον είναι περιττά. Όσο ποτέ, ήρθε η ώρα του σταυρού. Αν πάλι υπάρχει υπάρχει ο σταυρός, αντί της ανθρώπινης δόξας υπάρχει ο διωγμός (βλέπε Ι. Μ. Εσφιγμένου) τότε πραγματικά θα έρθει ο Κύριος, όπου και να είσαι και θα σου δείξει ποιος είναι ο Δρόμος Του.
Υ.Γ. Έχω εκκλησιαστικά διαφορές με τη γραμμή του Μοναστηριού, ωστόσο αναγνωρίζω τον Σταυρό τους για την αντιοικουμενιστική τους θέση.