Πρός Αναγνώστη περί ενός εμπαθούς καί θρασύτατου σχολιαστή -- Kyprianos Christodoulides

 


Πρός Αναγνώστη περί ενός εμπαθούς καί θρασύτατου σχολιαστή


https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=pfbid0vHm3EfEtkmeJNca1mNvtJtZ4JrPKF91RCXJFJjeqbsSQ8FywYewcBwUw9d85bEeMl&id=1093980993


Ο Αναγνώστης καλείται νά αναζητήσει τά σχόλια που ανταλλάχθηκαν, στόν υποκείμενο τού τίτλου δεσμό.


Μού ζητήθηκε νά απαντήσω, μετά από σχετικό υβρεολόγιο που δέχθηκα, χάριν, δήθεν, τής "πατερικότητας" ! Φυσικά, όπως τήν αντιλαμβάνεται ένας εκπεσών τής Ορθοδοξίας (σημ. τού Ελπιδοφόρου Αμερικής) "ευσεβής". Μάλλον, ευσεβιστής είναι καλύτερα νά γράψω. 

Στόν κάτωθεν τού παρόντος άρθρου τίτλο, τίθεται ο σύνδεσμος, όπου δίδονται οι σχετικές πληροφορίες μέ φωτογραφίες τού σχολιαστή, σχόλια τού οποίου δέν γίνονται πλέον δεκτά από τόν γράφοντα.


Η απάντηση δίδεται εδώ πρός καλοπροαίρετο φιλομαθή Αναγνώστη ή αναγνώστες. Καί αυτή είναι ακόλουθη :


Ο άγιος Αθανάσιος ο Πάριος στό πόνημα  "Περί Ταραχών Αλήθειας …" γράφει : 

"Εν πρώτοις φρονούμεν καί λέγομεν, ότι εις τήν θείαν μετάληψιν τών αχράντων μυστηρίων διάστημα τοσούτων ή τοσούτων ημερών, τουτέστι καιρός διορισμένος υπό τής Θείας Γραφής, ή υπό Κανόνος, ή υπό τινος μεγάλου πατρός καί διδασκάλου τής Εκκλησίας, άνευ τινός κωλυτικού αιτίου, ούτε είναι ουδαμού, ούτε απαιτείται όλως· μάλιστα καί εκ τής θεοπνεύστου Γραφής καί εκ τών ιερών Κανόνων καί εκ τών κατά μέρους μεγάλων διδασκάλων καί φωστήρων τής οικουμένης, όλον τό εναντίον διά μυρίων μαρτυριών καί αποδείκνυται καί συνίσταται, πώς δηλαδή ο καιρός τής θείας μεταλήψεως είναι πάντη αδιώριστος, ως εκ τών ημερών, διωρισμένος δε μόνον, ως εκ τής συνειδήσεως.".


Παραθέτει σωρεία πατέρων τής Εκκλησίας, μεταξύ τών οποίων καί τού Μεγάλου Βασιλείου. Βλέπε υποσημείωση (2), σελ. 116.

Πέραν τούτου, προκειμένου νά μή αναλωθεί ο γραφών σέ ατέρμονη "πατερικολογία", τού τύπου : αυτό λέει ο ένας πατέρας, αυτό λέει ο άλλος, όχι έτσι ερμηνεύεται αυτό, νά λέει ο ένας, όχι έτσι ερμηνεύεται αυτό, νά λέει ο άλλος καί η κουβέντα νά συνεχίζεται μέ μαχόμενους καί αντιμαχόμενους, ο γράφων προτίμησε, πρώτον ό,τι τεκμαίρεται εκ τής Αγίας Γραφής καί δεύτερον, εκ τών ιερών Κανόνων. 


Σαφέστερον τούτου τό κάτωθι :

" … εις τήν θείαν μετάληψιν τών αχράντων μυστηρίων διάστημα τοσούτων ή τοσούτων ημερών, τουτέστι καιρός διορισμένος υπό τής Θείας Γραφής, ή υπό Κανόνος, (...) ούτε είναι ουδαμού, ούτε απαιτείται όλως· ".

Οι πατέρες τής Εκκλησίας δέν φτιάχνουν αντιμαχόμενους πιστούς, ομάδες, παρατάξεις καί συνελόντι ειπείν "αντιλεγομένους ιερείς". Η συμφωνία πατέρων εδράζεται στήν Αγία Γραφή καί στίς Αποφάσεις Οικουμενικών Συνόδων (Ιεροί Κανόνες).

Σημείωση. Είναι καί η 8η καθώς καί η 9η, επί αγίου Γρηγορίου Θεσ/νίκης ή Παλαμά.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου