Κύριε διαχειριστά του ιστολογίου
Επειδή ο κ.Δ.Χ σε ορισμένα σχόλια
παρερμηνεύει τον 37ο κανόνα της εν Λαοδικεία Συνόδου σας παρακαλώ να
δημοσιεύσετε το παρακάτω.
--------------------------------------------------------------------------------------
Ο 37ος κανόνας της Εν Λαοδικεία Συνόδου λέει:
«Ὅτι οὐ δεῖ παρὰ τῶν Ἰουδαίων ἢ αἱρετικῶν, τὰ
πεμπόμενα ἑορταστικὰ λαμβάνειν, μηδὲ συνεορτάζειν αὐτοῖς.(37Ος ΚΑΝΟΝΑΣ).
Οπότε το πρόβλημα είναι ποια είναι η ερμηνεία
του «συνεορτάζειν».
ΣΤΟ ΠΗΔΆΛΙΟ του Αγίου Νικοδήμου του Αγιορείτη
ο κανόνας αυτός συνδέεται
Α. Με τον ΜΕ΄ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΟ ΚΑΝΟΝΑ ο οποίος λέει:
«Επίσκοπος ή
πρεσβύτερος η διάκονος αιρετικοίς συνευξάμενος, μόνον αφοριζέσθω, ει δε
επέτρεψεν αυτοίς ως κληρικοίς ενεργήσαι τις,καθαιρέσθω».
Β. Με τον -70ο - ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΟ ΚΑΝΟΝΑ
ο οποίος λέει:
«Εἴ τις ἐπίσκοπος, ἢ
πρεσβύτερος, ἢ διάκονος, ἢ ὅλως τοῦ καταλόγου τῶν κληρικῶν, νηστεύοι μετὰ
Ἰουδαίων, ἢ ἑορτάζοι μετ᾿ αὐτῶν, ἢ δέχοιτο παρ᾿ αὐτῶν τὰ τῆς ἑορτῆς
ξένια, οἷον ἄζυμα ἤ τι τοιοῦτον, καθαιρείσθω· εἰ δὲ λαϊκὸς εἴη, ἀφοριζέσθω».
Επομένως η ερμηνεία του «συνεορτάζειν» θα
πρέπει να γίνει σε συνδυασμό με τους παραπάνω ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΟΥΣ κανόνες.
Ο συνεορτασμός με τους Ιουδαίους αφορά μόνο την
εορτή του Πάσχα και αυτός έχει λυθεί από τους Όρους της Α Οικουμενικής για τον
καθορισμό της ημερομηνίας εορτασμού του Πάσχα. Στην ερμηνεία του Ο
Αποστολικού κανόνα ο Άγιος Νικόδημος επικεντρώνεται ως επί το πλείστον στον
συνεορτασμό του Πάσχα ΟΡΘΟΔΌΞΩΝ και ΙΟΥΔΑΙΩΝ.
Το ΣΥΝΕΟΡΤΑΖΕΙΝ με τους άλλους αιρετικούς περιλαμβάνει:
1.ΣΥΜΠΡΟΣΕΥΧΗ (συνευξάμενος)
2.ΑΠΟΔΟΧΗ ΕΟΡΤΑΣΤΙΚΩΝ ΔΩΡΩΝ (της εορτής
ξένια).Εδώ ο Άγιος Νικόδημος κάνει αναφορά στα κουρμπάνια των Αγαρηνών και ΣΤΑ
ΑΖΥΜΑ ΤΩΝ ΛΑΤΙΝΩΝ. Πουθενά στην ερμηνεία του κανόνα δεν ταυτίζεται ο
ΣΥΝΕΟΡΤΑΣΜΟΣ με την ΙΔΙΑ ημερομηνία της εορτής.
Χαρακτηριστικά αναφέρουν: «Οι τοιαύτα δεχόμενοι
και συνηστεύοντες και συνεορτάζοντες δεν είναι ομόφρονες με τους Ιουδαίους
(διότι αν ήταν τοιούτοι δεν έπρεπε μόνο να καθαιρεθούν η να αφορισθούν,άλλα και
τω αναθέματα να παραδοθούν κατά τον κθ της Λαοδικείας). Δίδουσι όμως ΚΑΙ
ΥΠΟΨΙΑΝ ΌΤΙ ΤΙΜΏΣΙ ΤΩΝ Ιουδαίων τας τελετάς το οποίον είναι των ορθοδόξων
αλλότριον.(ζ Αποστολικός κανόνας).
Αν συνέβαινε αυτό τότε τα έτη π.χ
1974-1977-1980-1984-1987-1990-2001-2004-2007-2010-2011-2014-2017-κατά τα
οποία ΤΟ ΠΑΣΧΑ ΤΩΝ ΛΑΤΙΝΩΝ συνέπιπτε την ίδια ημερομηνία με το ΠΑΣΧΑ ΤΩΝ
ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ τότε όλο ΤΟ ΟΡΘΟΔΟΞΟ ΙΕΡΑΤΕΙΟ ΝΕΟΥ ΚΑΙ ΠΑΛΑΙΟΥ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟΥ θα
ήταν ΑΦΟΡΙΣΜΕΝΟ.
Επομένως
η ερμηνεία του κ.Δ.Χ που ταυτίζει τον συνεορτασμό Ορθοδόξων και Παπικών με την
ημερομηνία της εορτής ΕΙΝΑΙ ΑΥΘΑΙΡΕΤΟΣ και δεν έχει καμμία σχέση με τα παραπάνω.
π.Δημήτριος Αθανασίου
Προς κ.Δ.Χ (απάντηση σε σχόλιο)-Ερμηνεία του 37ου κανόνα της εν Λαοδικεία Συνόδου)
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ κ.Δ.Χ ΄έγραψε:
Ἔ, λοιπόν, ἐσύ δέν ἔχεις οὔτε ὅσιον οὔτε ἱερόν! Δέν παραθέτεις τήν ἑρμηνείαν τοῦ 37ου Κανόνος τῆς ἐν Λαοδικείᾳ, πού λέγει «οὔτε νά συνεορτάζῃ ὅλως αὐτοῖς», τοὐτέστιν εἰς καμμίαν περίπτωσιν νά μήν ἐπιδιώκῃς τόν συνεορτασμόν μέ τούς Ἰουδαίους καί τούς αἱρετικούς, ἀλλά πιάνεσαι ἀπό τήν σύνδεσίν του μέ ἄλλους κανόνες, οἱ ὁποῖοι, βεβαίως δέν λέγουν κάτι διαφορετικόν, ἀλλά, ὡς γνήσιον τέκνον τοῦ Σατανᾶ πού εἶσαι, ἁπλῶς θολώνεις τά νερά! Ντροπή σου, αἱρετικέ π.Δ.Ἀ.! Ὁ Τρικαμηνισμός σου σ' ἔχει ὁδηγήσει εἰς τήν ἐσχάτην πτῶσιν τῆς Διαστροφῆς τῆς Ἀληθείας καί τῆς αἱρέσεως! Ντροπή! Ἤθελα νά ξέρω ἄν ὁ π. Εὐθύμιος συμφωνεῖ καί μέ αὐτά τά δαιμονικά φληναφήματα πού γράφεις.
---------------------------------------------------------------------------------------------
ΣΧΟΛΙΟ Συνεχίζετε να διαστρεβλώνετε,όχι απλά κείμενα, αλλά ιερούς κανόνες…Τι αθλιότητα…
Γράφω ακριβώς τι λεει ο κανόνας σε ερμηνεία του Κανόνα του Αγίου Νικοδήμου.
«Δεν πρέπει. Κατά τον Κανόνα τούτον, να λαμβάνη τινας Χριστιανός ορθόδοξος τα δώρα οπού στέλλουσιν εις αυτούς οι Ιουδαίοι και οι αιρετικοί, όταν έχουν τας εορτάς των, αλλ΄ούτε να συνεορτάζη όλως αυτοίς.’Ορα και τον ΜΕ και Ο΄Αποστολικόν»
-------------------------------
ΚΑΙ ΕΡΩΤΩ. Που γράφει την ερμηνεία σου «τοὐτέστιν εἰς καμμίαν περίπτωσιν νά μήν ἐπιδιώκῃς τόν συνεορτασμόν μέ τούς Ἰουδαίους καί τούς αἱρετικούς».
Υπάρχει πουθενά στο κείμενο του Αγίου Νικοδήμου η έκφραση «νά μήν ἐπιδιώκῃς τόν συνεορτασμόν μέ τούς Ἰουδαίους καί τούς αἱρετικούς»;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;
Το «μη συνεορτάζειν όλως» δεν έχει καμία σχέση με την ερμηνεία σας. «να μην επιδιώνεις τον συνεορτασμό με τους Ιουδαίους και αιρετικούς».Μπορεί αυτό να σας βολεύει αλλά γίνεσθε ΠΑΡΕΡΜΗΝΕΥΤΗΣ ΙΕΡΩΝ ΚΑΝΟΝΩΝ…
Επίσης καλό θα είναι να ρωτήσετε και κάποιον σχετικό με το Κανονικό δίκαιο τι σημασία έχουν οι σχετικοί κανόνες που αναφέρονται σε κάθε ένα κανόνα του ΠΗΔΑΛΙΟΥ από τον Άγιο ΝΙΚΌΔΗΜΟ.
Αν ερμηνευόταν ο κανόνας, όπως τον ερμηνεύετε εσείς τότε από το 1054 (μεγαλο Σχίσμα) μέχρι το 1582 (ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΟΥ ΓΡΗΓΟΡΙΑΝΟΥ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟΥ ΣΤΗΝ ΔΥΣΗ), επειδή όλες οι γιορτές κινητές και ακίνητες εορταζόταν την ίδια ημερομηνία από Λατίνους και Ορθοδόξους, όλο το ορθόδοξο ιερατείο θα ήταν αναθεματισμένο και αφορισμένο.
Τώρα ποιος είναι γνήσιο τέκνο του Σατανά και τους υπόλοιπους χαρακτηρισμούς τα αφήνω στην κρίση του Δικαιοκρίτη Θεού και των αναγνωστών του ιστολογίου. Το θεωρώ χάσιμο χρόνου να ασχολούμαι μαζί σας.
Ο κ.Δ.Χ συνεχίζει το διαστροφικό παραλήρημα ΑΥΘΑΙΡΕΤΗΣ ΕΡΜΗΝΕΙΑ των κανόνων.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑναδεικνύει τον εαυτό του ΝΕΟ ΕΡΜΗΝΕΥΤΗ ΤΩΝ ΙΕΡΩΝ ΚΑΝΟΝΩΝ και συγχρόνως αποδεικνύει ότι δεν γνωρίζει την Ελληνική γλώσσα:
συνεορταζω= συν+εορτάζω =εορτάζω μαζί (και όχι επιδιώκω να εορτάζω μαζί)
ολως=απολύτως, καθ' ολοκληρία, εντελώς.
συνεορτάζω όλως= γιορτάζω μαζί ολοκληρωτικά (δηλ.με όλα τα προβλεπόμενα -συμπροσευχή ,ανταλλαγή δώρων κ.α)
Τα υπόλοιπα σχόλια περιττεύουν.
Ο άνθρωπος πάσχει απο εμμονές.Λυπάμαι
@ 24 Μαΐου 2023 στις 2:29 π.μ.
ΑπάντησηΔιαγραφή1. Ἑλληνικά γνωρίζεις, ὦ τρισάθλιε; Προφανῶς ὄχι, ὅπως ἔχω ἀποδείξει ὅτι συμβαίνει καί μέ τούς ἄλλους Τρικαμηνιστάς. Ρώτησε, λοιπόν, κάποιον Ὀρθόδοξον πού γνωρίζει τήν Ἑλληνικήν νά σοῦ πῇ ἄν τό «οὔτε νά συνεορτάζῃ ὅλως αὐτοῖς» ἔχῃ σχέσιν ἤ ὄχι μέ τήν φράσιν μου «τοὐτέστιν εἰς καμμίαν περίπτωσιν νά μήν ἐπιδιώκῃς τόν συνεορτασμόν μέ τούς Ἰουδαίους καί τούς αἱρετικούς».
2. Δέν παρέθεσες τήν ἑρμηνείαν τοῦ 37ου τῆς ἐν Λαοδικείᾳ, ὦ δεινέ ψεῦστα, ἀλλά πῆγες ἀμέσως σέ ἄλλους Κανόνες! Τήν παρέθεσες μόνο ἀφοῦ ἀπεκάλυψα τήν ἀπάτην σου καί φυσικά γιά νά συνεχίσῃς ἀπτόητος τήν ψευδολογίαν σου.
3. Τέλος, κατά τό ἀποστολικόν «αἱρετικόν ἄνθρωπον μετά πρώτης καί δευτέρας νουθεσίας παραιτοῦ».
ΠΡΟΣ κ.Δ.Χ
ΑπάντησηΔιαγραφήΧρειάζεστε επειγόντως μαθήματα ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ και οπωσδήποτε ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΕΡΜΗΝΕΙΑΣ ΤΩΝ ΙΕΡΩΝ ΚΑΝΟΝΩΝ.
Θέλω να πιστεύω ότι ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΠΟΥ ΣΑΣ ΠΙΣΤΕΥΟΥΝ.
Οἱ δύο Μητροπολίτες Δημητριάδος Γερμανός καί Φλωρίνης Χρυσόστομος ἐπί 11 χρόνια, ἢτοι ἀπό τό 1924 μέχρι τό 1935, ἀπεδέχοντο τήν ἡμερολογιακήν ἀλλαγή, τήν ὁποία καί συνυπέγραψαν καί τελοῦσαν σύμφωνα μέ τό "διορθωμένο Ἰουλιανό" στίς Μητροπόλεις τους τίς γιορτές. Ἀλλά καί ὡς πρόεδροι τῶν Ἐκκλησιαστικῶν δικαστηρίων (Α΄βαθμίου καί Β΄βαθμίου) δίκαζαν καί ἐπέβαλλαν ποινές κατά κληρικῶν παλαιοημερολογιτῶν γιά φατρεία καί τυρεία καί ἀπείθεια πρός τίς ἀποφάσεις τῆς ἐκκλησίας τοῦ Νέου περί Ἡμερολογίου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι ο θείος Παύλος,πρίν γίνει Απόστολος, ήταν διώκτης του Χριστού,π.Δημήτριε...
ΑπάντησηΔιαγραφήΜήπως η σύγκριση είναι ατυχης;
ΑπάντησηΔιαγραφή