«Ἀλλά γάρ οὕτως ἡμῖν ὁ ἐν τρισίν ὑποστάσεσιν εἷς Θεός ἐκπεφασμένος, οὕτω καί δοξάζεται˙ καί οὕτω μιᾶς εἰκόνος οὔσης καί μορφῆς ἐπί τῆς μόνης ἀνειδέου και προσκυνητῆς Τριάδος... τόν μέν Υἱόν τοῦ Πατρός μορφήν τε καί εἰκόνα λέγομεν, τό δέ Πνεῦμα τοῦ Υἱοῦ. Οὕτω γάρ ἡμῖν ὡς εὐδόκησεν ἑαυτήν ἐγνώρισε καί οὕτως ἔχειν πρός τόν Υἱόν τό Πνεῦμα λέγομεν, ὡς αὐτός πρός τόν Πατέρα˙ ὁμοίως γάρ ἀμφότερα ἔχουσι πρός τόν Πατέρα, πλήν τοῦ τρόπου τῆς ὑπάρξεως...» (ΕΠΕ 1, σελ. 156).
Στην Παλαιά Διαθήκη υπήρχε αδυναμία όρασης του Θεού. Αυτό ήταν το τείχος, ο Θάνατος και το χάσμα ανάμεσα στον Θεό και τον άνθρωπο. Όλοι οι προφήτες είδαν τον Θεό της Καινής Διαθήκης και την Μία Ενέργεια του Τριαδικού Θεού. Με την Ανάσταση του Χριστού ολοκληρώθηκε το έργο πατήθηκε ο θάνατος και ήρθε η ζωή. Ωστόσο αδικούμε τον Κύριο αν του αποδώσουμε μόνο την όραση του Θεού. Αντίθετα τα Πάντα είναι Διά Αυτού. Τα Πάντα είναι από τον Πατέρα, διά του Υιού εν Πνεύμα Άγιο.
ΑπάντησηΔιαγραφή«Θεὸν ἀνθρώποις ἰδεῖν ἀδύνατον, ὃν οὐ τολμᾷ Ἀγγέλων ἀτενίσαι τὰ τάγματα· διὰ σοῦ δὲ Πάναγνε ὡράθη βροτοῖς, Λόγος σεσαρκωμένος, ὃν μεγαλύνοντες, σὺν ταῖς οὐρανίαις Στρατιαῖς, σὲ μακαρίζομεν».
"Διπλοῦς ἐτέχθη, Χριστὸς τὸν ἄνω, κόσμον θέλων ἀναπληρῶσαι."
ΑπάντησηΔιαγραφήΑπό Υμνολογικά τού όρθρου τής εορτής τής Χριστού Γεννήσεως