Ακολούθως, έπεται η απάντηση τού π. Δημητρίου (Fdimitrios Athanassiou). Βλέπε

https://orthodox-voice.blogspot.com/2023/01/blog-post_7.html?m=1

 

ΑΠΑΝΤΗΣΗ. Φυσικά υπάρχουν πολλά που δεν αποδεικνύονται και κινούνται στον χώρο της πίστεως («Ἔστι δὲ πίστις ἐλπιζομένων ὑπόστασις, πραγμάτων ἔλεγχος οὐ βλεπομένων» (Εβρ. 11,1). Όμως επειδή ο χρόνος είναι μια πραγματική, θεμελιώδης ιδιότητα του Σύμπαντος, μπορείτε να μου πείτε ποιες αποδείξεις της Αστροφυσικής έρχονται σε αντίθεση με την Ιερά Παράδοση;;;Μήπως οι Άγιοι Πατέρες της Α ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΟΔΟΥ απαξίωσαν την επιστήμη της Αστρονομίας; Η απόφαση της Α΄ Συνόδου αναφέρει 2 αστρονομικές θέσεις σχετικά με τον προσδιορισμό της ημερομηνίας εορτασμού του Πάσχα και 2 εκκλησιαστικές θέσεις: Αστρονομικές θέσεις: Εαρινή ισημερία και Πανσέληνος Εκκλησιαστικές θέσεις: Κυριακή και πάσχα Εβραίων. Από όλες αυτές τις θέσεις δεν καθόρισε καμία, αλλά παρέπεμψε τον προσδιορισμό αυτό στην Εκκλησία της Αλεξάνδρειας, η οποία χρησιμοποίησε αστρονόμους, για τον καθορισμό των θέσεων αυτών. Επομένως το θέμα ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ-ΧΡΟΝΟΣ ήταν πρωτίστως επιστημονικό και δευτερευόντως εκκλησιαστικό. Κάθε ορθή τοποθέτηση δεν ενδιαφέρει, αν την εκφράζει ακόμη και αιρετικός. Αιρετικοί ήταν οι: Γαλιλαίος, Παστέρ και Migne, παρ’ όλα όμως αυτά, τους χρησιμοποιούμε, χωρίς να εξετάζουμε τις θρησκευτικές τους πεποιθήσεις. Εξ άλλου, ο προτείνας το διορθ. Ιουλιανό (ΝΕΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ) ήταν Ορθόδοξος Σέρβος αστρονόμος (χωρίς να έχει αποκαλυφθεί αν ήταν και αυτός μασώνος ή όχι).

 

Απάντηση Κυπριανός Χ.

Σεβαστέ π. Δημήτριε καί φίλε, σάς ευχαριστώ γιά τήν απάντηση.

Θά είμαι σύντομος, διότι συζητώ μέ άνθρωπο, ο οποίος "γινώσκει ά αναγινώσκει". Δέν χρειάζεται νά επεκταθώ στίς νοηματικές προεκτάσεις τών γραφομένων μου.

 

Γράφεις : "... επειδή ο χρόνος είναι μια πραγματική, θεμελιώδης ιδιότητα του Σύμπαντος, μπορείτε να μου πείτε ποιες αποδείξεις της Αστροφυσικής έρχονται σε αντίθεση με την Ιερά Παράδοση;". 

 

Απαντώ : Πραγματικές, θεμελιώδης ιδιότητες τού Σύμπαντος είναι οι ομώνυμες σταθερές αυτού. Παραμένουν αμετάβλητες, ούτως ώστε οι φερόμενες ισημερίες : 12 ώρες (ημέρα), 12 ώρες (νύχτα), νά παραμένουν πάντα οι ίδιες. Άν, τώρα, στό ενιαύσιο κύκλο τών 365 ημερών προστέθηκαν κάτι χιλιοστά τών χιλιοστών τού δευτερολέπτου, μέ αποτέλεσμα νά μηκυνθεί ο ετήσιος χρόνος περιστροφής τής γής περί τόν ήλιο - 13 ημέρες επί τού παρόντος - ερωτάται : τί έγιναν αυτές οι ημέρες ; Πώς χάθηκαν άν καί υπήρξαν ; Η απάντηση είναι προφανής : Δέν χάθηκαν, άλλαξε ο αριθμός, τό ένα (1) έγινε δεκατρία (13). Συνεχίζοντας, λοιπόν, μέ τόν ίδιο ρυθμό, θά φθάσουμε στό σημείο τό 13 νά γίνει 30, οπότε ο ενιαύσιος κύκλος τών 12 μηνών θά γίνει μήνες 13 καί η σταθερά τού Σύμπαντος, μέ τά σημερινά δεδομένα, θά αλλάξει. Ή μήπως όχι ; Κατά τά άλλα, βαπτίζουμε τό κρέας ψάρι καί … νηστεύουμε.

 

Ωστόσο, Αστροφυσική ομού μετά τών μελετητών τών νόμων τών άστρων, θά βρίσκονται αντιμέτωποι πρό ενός δισεπίλυτου προβλήματος. Καί τούτο είναι η αδυναμία τους, νά προσδιορίσουν τήν " ημέρα μία " : 3 καὶ εἶπεν ὁ Θεός· γενηθήτω φῶς· καὶ ἐγένετο φῶς. 4 καὶ εἶδεν ὁ Θεὸς τὸ φῶς, ὅτι καλόν· καὶ διεχώρισεν ὁ Θεὸς τὸ φῶς, ὅτι καλόν· καὶ διεχώρισεν ὁ Θεὸς ἀνὰ μέσον τοῦ φωτὸς καὶ ἀνὰ μέσον τοῦ σκότους. 5 καὶ ἐκάλεσεν ὁ Θεὸς τὸ φῶς ἡμέραν καὶ τὸ σκότος ἐκάλεσε νύκτα. καὶ ἐγένετο  ἑσπέρα καὶ ἐγένετο πρωΐ, ἡμέρα μία. (Γν. α') 

Ευνόητο, όλα συντελούνται εντός ανεσπέρου φωτός. Δέν γίνονται μέσα σέ σκοτάδι. Η Γένεσις αποσιωπά τήν δημιουργία τού ουρανού : "… 2 ἡ δὲ γῆ ἦν ἀόρατος καὶ ἀκατασκεύαστος, καὶ σκότος ἐπάνω τῆς ἀβύσσου, καὶ πνεῦμα Θεοῦ ἐπεφέρετο ἐπάνω τοῦ ὕδατος." (Γν.α').

 

Εφόσον Αστροφυσική καί αστροφυσικοί δέν είναι σέ θέση νά μάς δώσουν μέ ακρίβεια τό πότε τής "ημέρας μία", θά έχω τίς επιφυλάξεις μου γιά τήν ορθότητα τής, μέ ακρίβεια χιλιοστών χιλιοστού τού δευτερολέπτου, νέας τρεπτής αρίθμησης τών ετησίων κύκλων τής γης.

Εν κατακλείδι, οι μικροί σοφοί μέ τά μικρά τους λάθη δέν κάνουν μεγάλη ζημιά, σέ αντίθεση μέ τούς μεγάλους σοφούς τού κόσμου, τού μεγάλου τούτου κόσμου μας. Τά λάθη τους προξενούν παγκόσμιο θρήνο.

7 σχόλια:

  1. Επιμύθιον,
    Κυπριανός Χ.
    Ο αναγνώστης άς προσθέσει καί αυτό :

    Σέ άρθρο σου, π. Δημήτριε, Σχόλιο μέ τίτλο " Οικουμενιστικός συνεορτασμός", παρέθεσες ημερομηνίες, μέ βάση τό Ιουλιανό ημερολόγιο, όπου οι Ορθόδοξοι συνεόρταζαν μέ τούς παπικούς. Κατέληγες δέ διερωτόμενος : "Τότε οι αδελφοί τού πατρίου θά λένε τά ίδια, σύμφωνα μέ τίς ημερομηνίες που παραθέσαμε ;"

    Τήν απάντηση δέν τή δίνω εγώ, αλλά ο Όσιος Πέτρος Δαμασκηνός : "Η διάκρισις τά πάντα σαφηνίζει". Δέν συνεορτάσαμε εμείς, αφού τό Ιουλιανό ημερολόγιο ακολουθούσαμε. Οι αιρετικοί προτεστάντες καί παπικοί συντάχθηκαν εορταστικά μαζί μας. Όχι εμείς μαζί τους. Βεβαίως, ο εκκλησιαστικός όρος τής Α' Οικουμενικής παρακάμπτεται, γιά τήν επόμενη Κυριακή τού Πάσχα, άν συμβεί τό εβραϊκό/ιουδαϊκό Νομικόν Φάσκα νά συμπίπτει τήν ημέρα τού Μ. Σαββάτου. Άν υπάρχουν καί άλλοι, ποικίλων δοξασιών, νά θέλουν νά εορτάσουν κάποια δική τους γιορτή τήν ημέρα τού δικού μας Πάσχα, τότε " τί πρός ημάς, σύ όψει ".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. αυτό δέν μπορώ να το καταλάβω πάρα πολλά χρόνια ασχολούμαι με το θέμα της αλλαγής του ημερολογίου και ποτέ δεν είδα ή διάβασα ότι η Εκκλησία ενδιαφέρεται για την αστρονομική ακρίβεια του χρόνου , δια αποφάσεων της η ΕΚΚΛΗΣΙΑ διαχρονικά όρισε τον τον τρόπο και τον χρόνο εορτασμού του όλου χρόνου τόσο των κινητών όσο και των ακινήτων εορτών , και αυτό ισχύει μέχρι και σήμερα , ότι αλλαγή προέκυψε μέσα στα περίπου 1700 χρόνια από την Α' οικουμενική σύνοδο έγινε με απόφαση της ΟΛΗΣ ΕΝΩΜΕΝΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΣΥΜΦΩΝΙΑΣ ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΑ ΤΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ , με πια απόφαση της Ορθοδόξου Εκκλησίας έγινε η αλλαγή του ημερολογίου στην Ελλάδα ?? με ποιανού εντολή ?? και διατί ?? και μάλιστα όταν υπήρχαν οι αντιρρήσεις όλων των τότε Ορθοδόξων Εκκλησιών της ανατολής αλλά και οι τόσες καταδικαστικές αποφάσεις του 16ου έως και 18ου αιώνος σε κάθε απόπειρα αλλαγής ή τροποποίησης του ημερολογίου εορτολογίου . Τό να ασχολούνται λοιπόν σήμερα κάποιοι με την αστρονομική διάσταση του θέματος είναι το λιγότερο αστείο δια να μήν σατανικό και εν γνώση στρουθοκαμηλισμός και διαστροφή και παραπλάνηση απο την αλήθεια .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ΔΕΝ ΟΡΙΖΕΤΑΙ ΑΠΟ ΠΟΥΘΕΝΑ ΟΤΙ ΕΟΡΤΑΖΟΥΜΕ ΤΟ ΠΑΣΧΑ ΓΕΝΙΚΑ ΜΕΤΑΞΥ ΜΑΡΤΙΟΥ ΚΑΙ ΑΠΡΙΛΙΟΥ ΟΥΤΕ ΜΙΑ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΣΤΑΘΕΡΗ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΑΛΛΑ ΚΑΘΟΡΙΖΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟΝ "ΠΑΣΧΑΛΙΟ ΚΑΝΟΝΑ" ΠΟΥ ΟΡΙΣΕ Η Α΄ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗ ΣΥΝΟΔΟΣ… Από το βιβλίο του Αρχιμανδρίτη Ιωήλ Γιαννακοπούλου, "ΠΑΛΑΙΟΝ ΚΑΙ ΝΕΟΝ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟΝ", πηγή: http://www.impantokratoros.gr/A004934E.el.aspx (δείτε αναλυτικά)...
    .... "Εάν ανοίξωμεν το Πηδάλιον, θα ίδωμεν εις την σελίδα 9, ότι 4 σημεία είναι εκείνα τα οποία πρέπει να τηρώνται δια την εορτήν του Πάσχα!
    α) Εαρινή ισημερία.

    β) Πρώτη πανσέληνος μετά την ισημερίαν ταύτην.

    γ) Μετά το Νομικόν Πάσχα και

    δ) Η πρώτη Κυριακή μετά από όλα αυτά

    Το Γρηγοριανόν ή Παπικόν Ημερολόγιον λαμβάνει υπ' όψιν του μόνον τα τρία: Εαρινήν ισημερίαν, πανσέληνον και Κυριακήν. Αγνοεί εντελώς το Νομικόν Πάσχα των Εβραίων. Ούτως οι Παπικοί συνεορτάζουν το Πάσχα των μετά των Εβραίων ή προηγούνται αυτού παρά τον 7ον Κανόνα των Αποστόλων και παρά την ιστορικήν ακρίβειαν, καθ' ην ο Κύριος ανέστη μετά το Πάσχα των
    Εβραίων. Ημείς όμως οι Νεοημερολογίται λαμβάνομεν υπ' όψιν και τα 4 σημεία του Πάσχα και ούτω διαφέρομεν του Γρηγοριανού ή Παπικού Ημερολογίου και Εκκλησιαστικώς. Εορτάζομεν δηλαδή το Πάσχα μας μετά το Πάσχα των Εβραίων, συμφώνως με την διάταξιν της Α' Οικουμενικής Συνόδου"....

    ΓΙΑΤΙ Η ΠΑΝΑΙΡΕΣΗ ΕΙΝΑΙ Ο ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΤΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Η Εκκλησία διαχρονικά δεν αρνήθηκε την αξία της επιστήμης, ούτε την συνεργασία της.. Όταν συγκλίθηκε η Α Οικουμενική Σύνοδος χρησιμοποιούνταν το Μακεδονικό ημερολόγιο και δεν είχαν πρόβλημα οι Άγιοι Πατέρες να το αντικαταστήσουν με το πιο επιστημονικό λόγω αστρονομικής ακρίβειας,που ήταν το Ιουλιανό.
    Η Συνοδική απόφαση έχει δύο σκέλη περί της εορτής του Πάσχα, τα οποία συμπληρώνουν τα άλλα δυο σκέλη, που προϋπήρχαν από την Παράδοση της Εκκλησίας και έτσι η μεγάλη αυτή εορτή θα έπρεπε να εορτάζεται:
    1.- πάντοτε μετά την εαρινή ισημερία (που τότε ήταν 21 Μαρτίου με το Ιουλιανό ημερολόγιο),
    2.- πάντοτε μετά την πρώτη πανσέληνο της εαρινής ισημερίας,
    3.- πάντοτε ημέρα Κυριακή, την επόμενη της πανσελήνου και
    4.- πάντοτε μετά το πάσχα των Εβραίων

    Αυτοί όμως δεν κανόνισαν τίποτε, ούτε ισημερίες, ούτε πανσελήνους.
    Για την εφαρμογή της απόφασης εορτασμού του Πάσχα, η Συνοδική απόφαση έδινε εντολή στην Εκκλησία της Αλεξάνδρειας (επειδή διέθετε τους καλύτερους αστρονόμους) να βρει πότε είναι η εαρινή ισημερία, να βρει πότε είναι η πρώτη πανσέληνος, να ορίσει την πρώτη Κυριακή μετά την πανσέληνο και εάν κατά την Κυριακή αυτή εορταζόταν το εβραϊκό πάσχα, να το μεταθέσει την επόμενη Κυριακή. Επίσης, έδινε η Σύνοδος εντολή στην Εκκλησία της Αλεξάνδρειας να στέλνει εγκυκλίους στην Εκκλησία της Ρώμης, για κοινοποίηση σ’ όλη τη Δύση και στις Εκκλησίες Κων/πόλεως, Αντιοχείας και Ιεροσολύμων για κοινοποίηση σ’ όλη την Ανατολή. Η αναγγελία της ημερομηνίας της εορτής του Πάσχα γινόταν κάθε χρόνο από τον άμβωνα, την ημέρα των Θεοφανείων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ο σημερινός υπολογισμός του Ορθόδοξου Πάσχα περιέχει δυο σφάλματα:
    1.- Η υπολογισθείσα ημερομηνία της ισημερίας συμβαίνει 13 ημέρες αργότερα από την πραγματική και
    2.- Η υπολογισθείσα ημερομηνία της πανσελήνου συμβαίνει 5 ημέρες περίπου αργότερα από την αντίστοιχη πραγματική.
    Συνεπακόλουθο αυτών των δυο λαθών είναι η ημερομηνία του Ορθόδοξου Πάσχα να συμβαίνει αργότερα από την ημερομηνία του Λατινικού Πάσχα. Μόνο σε λίγες περιπτώσεις οι δυο ημερομηνίες του Πάσχα συμπίπτουν. Συνήθως το Ορθόδοξο Πάσχα συμβαίνει 1 εβδομάδα ή 4-5 εβδομάδες αργότερα.
    Αυτή η διαφορά θα αυξάνει στο μέλλον. Μετά από κάποιες χιλιάδες χρόνια το Ορθόδοξο Πάσχα, εάν ακόμα υπολογίζεται με την ίδια λανθασμένη μέθοδο, θα συμβαίνει το καλοκαίρι και αργότερα το φθινόπωρο κ.ο.κ. Το συμπέρασμα είναι, ότι ο παρών υπολογισμός της ημερομηνίας του Πάσχα από την Ορθόδοξη Εκκλησία δεν είναι σε συμφωνία με το γράμμα της Α΄ Οικουμενικής Συνόδου. Δεν είναι ακόμη σε συμφωνία ούτε με το πνεύμα της, το οποίον είναι όλοι οι Χριστιανοί να εορτάζουν το Πάσχα την ίδια ημέρα.
    Κάποια παραδείγματα καταδεικνύουν την αλήθεια των ανωτέρω αναφερθέντων. Πράγματι, η Ορθόδοξη Εκκλησία γιορτάζει τώρα το Πάσχα συνήθως την 1η Κυριακή μετά τη 2η εαρινή πανσέληνο και αρκετές φορές τη 2η Κυριακή, αντί να γιορτάζει την 1η Κυριακή μετά την 1η πανσέληνο, όπως η απόφαση της Α΄ Οικουμενικής Συνόδου προβλέπει. Παραδείγματα:
    Η πανσέληνος μετά την εαρινή ισημερία της 21ης Μαρτίου 1992 του Γρηγοριανού ημερολογίου συνέβη Παρασκευή 17 Απριλίου. Επομένως, η 1η Κυριακή ήταν η 19η Απριλίου, κατά την οποία γιορτάστηκε το Πάσχα των Λατίνων. Η δεύτερη Κυριακή ήταν η 26η Απριλίου, κατά την οποία γιορτάστηκε το Πάσχα των Ορθοδόξων, κατά παράβαση της απόφασης της Συνόδου. Τούτο συνέβη, λόγω του λάθους του Μέτωνα στον υπολογισμό της πανσελήνου, που αντί της πραγματικής της Παρασκευής 17 Απριλίου, συνέβη κατά Μέτωνα (!) την Τετάρτη 22 Απριλίου.
    Επίσης, το 1993, η πανσέληνος μετά την εαρινή ισημερία της 21ης Μαρτίου του Γρηγοριανού ημερολογίου συνέβη την Τρίτη 6 Απριλίου, κατά την οποίαν γιορτάστηκε και το εβραϊκό Πάσχα. Η πρώτη Κυριακή μετά την Τρίτη 6 Απριλίου ήταν η 11η Απριλίου, κατά την οποία γιορτάστηκε το λατινικό Πάσχα. Η δεύτερη Κυριακή ήταν η 18η Απριλίου, κατά την οποίαν γιορτάστηκε το Ορθόδοξο Πάσχα, κατά παράβαση της απόφασης της Συνόδου. Τούτο συνέβη λόγω του λάθους του Μέτωνα στον υπολογισμό της πανσελήνου, που αντί της πραγματικής της Τρίτης 6ης Απριλίου, συνέβη κατά Μέτωνα (!) την Κυριακή 11 Απριλίου. Η ίδια κατάσταση επαναλαμβάνεται αρκετές φορές
    Βλέπουμε λοιπόν, ότι η Εκκλησία μας για τον προσδιορισμό του Πάσχα εμπιστεύεται π.χ. τον αρχαίο ειδωλολάτρη αστρονόμο Μέτωνα, ο οποίος προσδιορίζει μετά από 2500 χρόνια πότε θα γίνει η πανσέληνος το 2012 με περιθώριο λάθους 5 ολόκληρες ημέρες, με συνέπεια να καταστρατηγείται η απόφαση εορτασμού του Πάσχα της Α΄ Οικουμενικής Συνόδου.
    Βέβαια με την ακινησία που επιβάλουμε στην εαρινή ισημερία, καθώς και στον κύκλο της πανσελήνου, το Πάσχα δεν θα εορτάζεται πλέον την πρώτη Κυριακή μετά την πρώτη εαρινή πανσέληνο, αλλά θα εορτάζεται την πρώτη, δεύτερη ή τρίτη κλπ. Κυριακή μετά την δεύτερη, τρίτη, κλπ. εαρινή πανσέληνο ή την πρώτη, δεύτερη κλπ. Κυριακή μετά την πρώτη, δεύτερη κλπ. πανσέληνο του θερινού ηλιοστασίου κ.ο.κ. Περιττό να ειπωθεί, ότι η καταστρατήγηση της απόφασης της Α΄ Οικουμενικής Συνόδου θα καταντήσει στη γελοία κατάσταση, να εορτάζεται το Πάσχα το κατακαλόκαιρο ή όταν πέφτουν τα φύλλα των δένδρων κατά το φθινόπωρο ή όταν αρχίζει η σπορά ή όταν αρχίζουν τα πρωτοβρόχια ή τα πρώτα χιόνια του χειμώνα κ.ο.κ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Σύμφωνα με υπάρχοντες μελέτες
    1.- Το Ιουλιανό ημερολόγιο καταστρατηγεί αρκετές φορές την απόφαση της Α οικουμενικής Συνόδου, καθότι δεν εφαρμόζει τον 2ο και 3ο όρο της απόφασης.
    2.- Το Γρηγοριανό ημερολόγιο καταστρατηγεί την απόφαση της Συνόδου, καθότι δεν εφαρμόζει τον 4ο όρο της απόφασης.
    3.- Το διορθωμένο Ιουλιανό ημερολόγιο (ΝΕΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ) δεν καταστρατηγεί την απόφαση της Συνόδου, καθότι εφαρμόζει όλους τους όρους της απόφασης.

    Το ερώτημα είναι: υπάρχει λύση, που να μπορεί να προταθεί, με την οποία να μην παραβαίνεται η απόφαση της Συνόδου, ακολουθώντας τα σύγχρονα επιτεύγματα της Αστρονομίας;
    Όσο και αν φαίνεται παράδοξο, η λύση είναι μία, η επιστροφή στο αρχαίον έθος. Ποια είναι η απόφαση της Συνόδου, για την εορτή του Πάσχα; Να εορτάζεται την πρώτη Κυριακή, μετά την πρώτη εαρινή πανσέληνο και πάντα μετά το εβραϊκό Πάσχα. Με ποιο ημερολόγιο;. Μπορεί να χρησιμοποιήσει το Ορθόδοξο διορθωμένο Ιουλιανό ημερολόγιο, που είναι το ακριβέστερο που υπάρχει και επινοήθηκε από Ορθόδοξους ερευνητές επιστήμονες και δεν ακολουθεί το παπικό Γρηγοριανό. Σύμφωνα με το διορθ. Ιουλιανό ημερολόγιο, θα πάψει να καταστρατηγείται η απόφαση της Συνόδου.
    Η Εκκλησία, λοιπόν, οφείλει κάθε χρόνο να ερωτά την Επιστήμη και συγκεκριμένα την Αστρονομία, να της καθορίσει πότε υπάρχει εαρινή ισημερία και πότε επισυμβαίνει η πρώτη εαρινή πανσέληνος, με τα σύγχρονα επιστημονικά δεδομένα, για το επόμενο έτος και σύμφωνα με αυτά τα δεδομένα να καθορίζει την Κυριακή της εορτής του Πάσχα, πάντα μετά το εβραϊκό πάσχα. Η απόφαση της εορτής του Πάσχα θα κοινοποιείται από άμβωνος την ημέρα των Θεοφανείων, όπως η παράδοση της Εκκλησίας είχε δεχτεί και εφάρμοζε τους πρώτους αιώνες μετά την Α΄ Οικουμενική Σύνοδο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Θαυμάσια τα περιγράφεις πάτερ μου.Συνέχισε να γράφεις.Αναπαύεται η καρδιά μας. Το Νέο Ημερολόγιο είναι αυτό που μας βοηθάει να λύσουμε όλα αυτά τα προβλήματα που μας περιγράφεται.

      Διαγραφή