Κυπριανός Χ.
Ο γραφών τούτο τό σχόλιο, ούτε θέλει, ούτε περιμένει μιά
Κωνσταντινούπολη, που θά είναι κάτι σάν τό New York, τό Λονδίνο, τό Παρίσι ή τό
Βερολίνο. Λάθος κουμπί (...) πάτησε ο Σεβασμιώτατος. Βλέπε βίντεο στό τέλος.
Spach Lefteris.
"Με δυσκολία θα έρθει " / το ποθούμενο (
Εθναπόστολος Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός)
Κυπριανός Χ.
Spach Lefteris διάβασε : Αποκάλυψις, κεφ.21
Τά παρατιθέμενα εδάφια - δές πιό κάτω - κάνουν λόγο γιά
"τήν πόλιν τήν αγίαν, Ιερουσαλήμ τήν καινήν, καταβαίνουσαν εκ τού ουρανού
τού Θεού". Καί η πόλις δέν έχει τήν ανάγκη τού ηλίου καί τής δόξας τής
σελήνης γιά νά τήν φωτίζουν καί νά φαίνεται κλπ.
Ευνόητο ότι "η πόλις, η καινή Ιερουσαλήμ", είναι η
Εκκλησία, τήν οποία ονομάζει ο ιερός Αποκαλυπτικός συγγραφεύς "καινή
Ιερουσαλήμ", επειδή εκεί συντελέστηκαν σημαντικά γεγονότα τής εν ανθρώποις
παρουσίας τού αγίου Θεού.
Συνεπώς, οποιαδήποτε σύνδεση τής Κων/πολις μέ τήν γεωγραφικά εντοπισμένη καινή Ιερουσαλήμ στερείται θεολογικού ερείσματος.
Καί όσον αφορά στό "μέ δυσκολία θά έρθει τό
ποθούμενο", τού αγίου Πατροκοσμά, είναι σωστά διατυπωμένο : ότι η βασιλεία
τών ουρανών βιάζεται. Βεβαίως, όχι η βασιλεία τού κόσμου τούτου. Ποθούμενο τών
αγωνιζομένων κατά τού διαβόλου, είναι όπως «Ἡ Χάρις τοῦ Κυρίου ἡμῶν Ἰησοῦ
Χριστοῦ καί ἡ ἀγάπη τοῦ Θεοῦ καί Πατρός καί ἡ κοινωνία τοῦ Ἁγίου Πνεύματος εἴη
μετά πάντων ὑμῶν».
Είη μετά πάντων ημών ! Δηλαδή, νά είναι (ή άς είναι)
πάντα μαζί μας, βοηθός μας. Είναι η εγγραφή μας "ἐν τῷ βιβλίῳ τῆς ζωῆς
τοῦ ἀρνίου." Ακολουθούν τά εδάφια (Απ. κα') :
ΚΑ´\Καί εἶδον οὐρανὸν καινὸν καὶ γῆν καινήν· ὁ γὰρ πρῶτος οὐρανὸς
καὶ ἡ πρώτη γῆ ἀπῆλθον, καὶ ἡ θάλασσα οὐκ ἔστιν ἔτι. 2 καὶ τὴν πόλιν τὴν ἁγίαν ῾Ιερουσαλὴμ
καινὴν εἶδον καταβαίνουσαν ἐκ τοῦ οὐρανοῦ ἀπὸ τοῦ Θεοῦ, ἡτοιμασμένην ὡς νύμφην
κεκοσμημένην τῷ ἀνδρὶ αὐτῆς. 3 καὶ ἤκουσα φωνῆς μεγάλης ἐκ τοῦ οὐρανοῦ λεγούσης·
ἰδοὺ ἡ σκηνὴ τοῦ Θεοῦ μετὰ τῶν ἀνθρώπων, καὶ σκηνώσει μετ᾿ αὐτῶν, καὶ αὐτοὶ λαὸς
αὐτοῦ ἔσονται, καὶ αὐτὸς ὁ Θεὸς μετ᾿ αὐτῶν ἔσται, 4 καὶ ἐξαλείψει ἀπ᾿ αὐτῶν ὁ
Θεὸς πᾶν δάκρυον ἀπὸ τῶν ὀφθαλμῶν αὐτῶν, καὶ ὁ θάνατος οὐκ ἔσται ἔτι, οὔτε πένθος
οὔτε κραυγὴ οὔτε πόνος οὐκ ἔσται ἔτι· ὅτι τὰ πρῶτα ἀπῆλθον. (...) 10 καὶ ἀπήνεγκέ
με ἐν πνεύματι ἐπ᾿ ὄρος μέγα καὶ ὑψηλόν, καὶ ἔδειξέ μοι τὴν πόλιν τὴν ἁγίαν ῾Ιερουσαλὴμ
καταβαίνουσαν ἐκ τοῦ οὐρανοῦ ἀπὸ τοῦ Θεοῦ, 11 ἔχουσαν τὴν δόξαν τοῦ Θεοῦ (...)
23 καὶ ἡ πόλις οὐ χρείαν ἔχει τοῦ ἡλίου οὐδὲ τῆς σελήνης ἵνα φαίνωσιν αὐτῇ· ἡ γὰρ
δόξα τοῦ Θεοῦ ἐφώτισεν αὐτήν, καὶ ὁ λύχνος αὐτῆς τὸ ἀρνίον. 24 καὶ περιπατήσουσι
τὰ ἔθνη διὰ τοῦ φωτὸς αὐτῆς, καὶ οἱ βασιλεῖς τῆς γῆς φέρουσι τὴν δόξαν καὶ τὴν
τιμὴν αὐτῶν εἰς αὐτήν, 25 καὶ οἱ πυλῶνες αὐτῆς οὐ μὴ κλεισθῶσιν ἡμέρας· νὺξ γὰρ
οὐκ ἔσται ἐκεῖ· 26 καὶ οἴσουσι τὴν δόξαν καὶ τὴν τιμὴν τῶν ἐθνῶν εἰς αὐτήν. 27
καὶ οὐ μὴ εἰσέλθῃ εἰς αὐτὴν πᾶν κοινὸν καὶ ὁ ποιῶν βδέλυγμα καὶ ψεῦδος, εἰ μὴ οἱ
γεγραμμένοι ἐν τῷ βιβλίῳ τῆς ζωῆς τοῦ ἀρνίου."
Δείτε τό βίντεο
Διευκρινιστικό Σχόλιο
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ Μητροπολίτης Μόρφου κάνει αναφορά στό μικρό βιβλίο τού Ζ. Λορεντζάτου "Τό Χαμένο Κέντρο". Τό είχα διαβάσει στό παρελθόν καί είχα εντυπωσιαστεί από τήν έξοχη γραφή του. Η γνωστή λόγο-τεχνία τών Νεοορθοδόξων. Ο Χρήστος Γιανναράς καί άλλοι, είναι σαφή παραδείγματα. Γιά ποιό λόγο αναφέρομαι σέ αυτά είναι :
"Τό Χαμένο Κέντρο", τού Νεορθόδοξου Ζήσιμου Λορεντζάτου, στό οποίο αναφέρθηκε ο Μητροπολίτης Μόρφου, δέν είναι ορατό, δέν είναι αισθητό. Οράται καί βιώνεται εν Πνεύματι αγίω. Είναι Κέντρο νοητό μέ "αισθητικώς" νοερή έδρα τήν καρδίαν : "12 καρδίαν καθαρὰν κτίσον ἐν ἐμοί, ὁ Θεός, καὶ πνεῦμα εὐθὲς ἐγκαίνισον ἐν τοῖς ἐγκάτοις μου." (Ψ. 50). Συνδυάστε το αυτό, μέ τήν ερωτική αγαπολογία τής σχολής Γιανναρά, Ζήσιμου Λωτερντζάτου κλπ. άλλων, καί τήν αρχή τής ηδονής τού Φρόϊντ. Θά καταλάβετε ότι οι Νεορθόδοξοι ντύνουν μέ ένδυμα θεολογίας τόν Φρόϊντ, πρός ικανοποίηση τής ακόρεστης σαρκικής βουλιμίας των.