Ο Τόπος καί τό Σάββατο ---- του ιατρού Κυπριανού Χριστοδουλίδη

Επειδή συμβαίνουν πολλά σήμερα, μερικά δε από αυτά άπτονται θρησκευτικών ζητημάτων, όπως η ημερολογιακή εισβολή, θά παρακαλούσα τίς αντιμαχόμενες δυνάμεις νά μέ βοηθήσουν στόν προβληματισμό μου, που ευθύς εκθέτω.

 

Ο Τόπος καί τό Σάββατο

 

"17 καὶ ἐμετεωρίζετο τὴν διάνοιαν ὁ ᾿Αντίοχος, οὐ συνορῶν ὅτι διὰ τὰς ἁμαρτίας τῶν τὴν πόλιν οἰκούντων ἀπώργισται βραχέως ὁ Δεσπότης, διὸ γέγονε περὶ τὸν τόπον παρόρασις. 18 εἰ δὲ μὴ συνέβαινε προσενέχεσθαι πολλοῖς ἁμαρτήμασι, καθάπερ ὁ ῾Ηλιόδωρος ὁ πεμφθεὶς ὑπὸ Σελεύκου τοῦ βασιλέως ἐπὶ τὴν ἐπίσκεψιν τοῦ γαζοφυλακίου, οὗτος προαχθεὶς παραχρῆμα μαστιγωθεὶς ἀνετράπη τοῦ θράσους.19 ἀλλ᾿ οὐ διὰ τὸν τόπον τὸ ἔθνος, ἀλλὰ διὰ τὸ ἔθνος τὸν τόπον ὁ Κύριος ἐξελέξατο. 20 διόπερ καὶ αὐτὸς ὁ τόπος συμμετασχὼν τῶν τοῦ ἔθνους δυσπετημάτων γενομένων, ὕστερον εὐεργετημάτων ὑπὸ τοῦ Κυρίου ἐκοινώνησε, καὶ ὁ καταληφθεὶς ἐν τῇ τοῦ Παντοκράτορος ὀργῇ πάλιν ἐν τῇ τοῦ μεγάλου Δεσπότου καταλλαγῇ μετὰ πάσης δόξης ἐπανωρθώθη."

(Μακκαβαίων Β')

 

"27 καὶ ἔλεγεν αὐτοῖς· τὸ σάββατον διὰ τὸν ἄνθρωπον ἐγένετο, οὐχ ὁ ἄνθρωπος διὰ τὸ σάββατον· 28 ὥστε κύριός ἐστιν ὁ υἱὸς τοῦ ἀνθρώπου καὶ τοῦ σαββάτου."

(Μκ. 2)

 

Συχνά δικαιολογούν τήν εισβολή τού νέου ημερολογίου επικαλούμενοι τό εδάφιο Μκ. 2. Θά επιθυμούσα νά μού δοθεί επεξηγηματικά/νοηματικά, η συμφωνία ή όχι, μεταξύ τών δύο χωρίων τής Π. καί τής Κ. Διαθήκης : 

 

1) ... 19 ἀλλ᾿ οὐ διὰ τὸν τόπον τὸ ἔθνος, ἀλλὰ διὰ τὸ ἔθνος τὸν τόπον ὁ Κύριος ἐξελέξατο. 20 διόπερ καὶ αὐτὸς ὁ τόπος συμμετασχὼν τῶν τοῦ ἔθνους δυσπετημάτων γενομένων, ὕστερον εὐεργετημάτων ὑπὸ τοῦ Κυρίου ἐκοινώνησε, καὶ ὁ καταληφθεὶς ἐν τῇ τοῦ Παντοκράτορος ὀργῇ πάλιν ἐν τῇ τοῦ μεγάλου Δεσπότου καταλλαγῇ μετὰ πάσης δόξης ἐπανωρθώθη.(Μακκαβαίων Β') 

 

2) ... 28 τὸ σάββατον διὰ τὸν ἄνθρωπον ἐγένετο, οὐχ ὁ ἄνθρωπος διὰ τὸ σάββατον· ὥστε κύριός ἐστιν ὁ υἱὸς τοῦ ἀνθρώπου καὶ τοῦ σαββάτου.

(Κατά Μάρκον, κεφ. 2)

 

Ευχαριστώ

4 σχόλια:

  1. ΤΗΝ ΑΘΑΝΑΤΗ ΨΥΧΗ ΜΑΣ ΣΩΖΕΙ ΜΟΝΟ Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΚΑΙ Η ΜΙΑ ΑΓΙΑ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΟΥ ΚΑΙ ΟΧΙ ΤΑ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΑ, ΝΕΟ Ή ΠΑΛΑΙΟ.
    ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ «ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΟΥ ΝΕΟΥ Ή ΠΑΛΑΙΟΥ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟΥ» ΑΛΛΑ ΜΟΝΟ Η ΜΙΑ ΑΓΙΑ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΟΥ ΑΝΑΣΤΗΜΕΝΟΥ ΘΕΑΝΘΡΩΠΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΠΟΥ ΣΩΖΕΙ ΤΗΝ ΑΘΑΝΑΤΗ ΨΥΧΗ ΜΑΣ… ΕΦΟΣΟΝ ΤΗΝ ΟΜΟΛΟΓΟΥΜΕ ΟΡΘΟΔΟΞΑ ΑΠΟΧΩΡΙΣΜΕΝΟΙ, ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΜΕΝΟΙ http://www.freevolition.gr/orthodoxy-homology.htm ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΗ ΣΙΩΝΙΣΤΙΚΗ ΠΑΝΑΙΡΕΣΗ ΠΑΝΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΥ https://rumble.com/vhp893-29730567.html , https://www.brighteon.com/5d88e964-3d29-4b35-a8b1-3d9b6236a69e , https://ugetube.com/watch/FcZNSDu2al2a8DX , ΜΕΤΑΝΟΩΝΤΑΣ ΔΙΑΡΚΩΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΜΑΡΤΙΕΣ ΜΑΣ ΜΕ ΑΔΙΑΛΕΙΠΤΗ ΝΟΕΡΑ ΠΡΟΣΕΥΧΗ (ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΥΙΕ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΘΕΟΥ ΕΛΕΗΣΟΝ ΚΑΙ ΣΩΣΟΝ ΗΜΑΣ ΤΟΥΣ ΑΜΑΡΤΩΛΟΥΣ) ΚΑΙ (ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ) ΝΗΣΤΕΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΕΝΩΘΟΥΜΕ ΚΑΤΑ ΧΑΡΗ ΜΥΣΤΗΡΙΑΚΑ ΜΕ ΤΟΝ ΑΓΙΟ ΘΕΟ ΠΑΤΕΡΑ ΜΑΣ ΔΙΑ ΤΗΣ ΣΤΑΥΡΟΑΝΑΣΤΑΣΙΜΗΣ ΑΓΑΠΗΣ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ.

    ΥΓ. ΟΠΟΙΟΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΖΗΤΑ ΔΗΜΟΣΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΑΠΟ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥΣ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ ΤΟΥ ΣΕ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΠΙΣΤΕΩΣ ΕΠΙΤΡΕΠΕΙ ΟΛΑ ΤΑ ΟΡΘΟΔΟΞΑ ΣΧΟΛΙΑ… ΓΙΑΤΙ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ Η ΠΑΓΙΔΑ ΝΑ ΕΠΙΤΡΕΠΕΙ Ο ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗΣ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ-ΣΧΟΛΙΟ ΣΕ ΕΝΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑ Ή ΣΧΟΛΙΟ ΤΡΙΤΟΥ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΝΑ ΜΗΝ ΔΗΜΟΣΙΕΥΕΙ ΜΙΑ ΕΠΟΜΕΝΗ ΑΝΤΑΠΑΝΤΗΣΗ ΟΤΑΝ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ ΝΑ ΤΑ ΑΝΤΙΚΡΟΥΣΕΙ ΓΙΑ ΝΑ ΦΑΝΕΙ ΟΤΙ ΕΧΕΙ ΔΙΚΙΟ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Διάβασε πρώτα τό κατά Ιωάννην ζ' 14 - 30. Έπειτα τόν άγιο Ιωάννη Χρυσόστομο στόν επισυναπτόμενο σύνδεσμο, μέρος τού οποίου είναι τό παρατιθέμενο χωρίο. Όλος ο Λόγος τού αγίου στόν σύνδεσμο. (1)

    [ Όταν συμπληρώθηκαν οι οκτώ ημέρες»: Γιατί ο νόμος ορίζει την ογδόη ημέρα να γίνεται η περιτομή, και όταν φθάση η ογδόη, έρχεται μέσα ο γιατρός και πιάνει το μαχαιράκι και κάνει τα της τέχνης του. Δεν ισχύει δε τότε η αργία του Σαββάτου λόγω της περιτομής.

    Ας ρωτήσουμε λοιπόν τους Ιουδαίους: Ανάπαυσις το Σάββατο· τέλεια αργία αυτή την ημέρα… Για ποια λοιπόν αιτία η ογδόη εκτοπίζει την εβδόμη; Γιατί η ο­γδόη γίνεται ανώτερη από την εβδόμη; Όμως οι Ιουδαίοι δεν γνωρίζουν τα των Ιουδαίων. Ενώ η Εκκλησία του Χριστού και τον Χριστό γνωρίζει και τις Ιου­δαϊκές διδασκαλίες.

    Περιτέμνεται λοιπόν το παιδί την ογδόη ημέρα, επειδή κατά την ογδόη η Ανάστασις, δηλαδή η Κυριακή, έμελλε να αποβή η περιτομή[2] όλου του κόσμου. Γιατί άλλωστε δεν διέταξε ο Μωυσής να γίνεται η περιτομή την έκτη ημέρα; Γιατί όχι την εννάτη ή την δεκάτη; Είναι λοιπόν προφανής η σημασία της ο­γδόης ημέρας, κατά την οποία γίνεται η Ανάστασις του Κυρίου. Όποιος λοιπόν δεν πιστεύει στην Ανάστασι είναι απερίτμητος στην καρδιά, αφού με την απιστία του αποξενώνεται από τον Θεό. Ενώ η περιτομή της πίστεως είναι αληθινή γνώσις και αίσθησις. Γι’ αυτό, αγαπητέ μου, η περιτομή δίδεται θεωρητικά στους πι­στούς υπό την έννοια του αγίου βαπτίσματος. Το δε άγιο βάπτισμα είναι τύπος της Αναστάσεως του Χριστού. Να περάσης λοιπόν από την σάρκα στο πνεύμα και από τα σωματικά στο μεγαλείο του πνεύματος και θα βρης εκεί μεν περιτομή σαρκική, εδώ δε περιτομή πνευματική και κάθαρσι από τις αμαρτίες. Ογδόη ημέρα είναι η περιτομή· η δε ογδόη ημέρα είναι και η ανάστασις· της δε αναστάσεως τύπος είναι το βάπτισμα. Δέστε πώς από τα μικρά προοδεύουμε στα μεγαλύτερα, από τα σω­ματικά στα πνευματικώτερα. Να έλθουν λοιπόν οι Ιουδαίοι κι αυτοί και να προοδεύσουν. Γιατί πρέπει να προοδεύσουν από τα σαρκικά και να μην αρκεστούν σ’ αυτά.]

    Οι δοθείσες ημερομηνίες τού Εορτολογίου είναι δοθείσες άνωθεν, συμπληρωματικές τού νόμου Μωσέως. Θεσμός είναι ο άγιος τριαδικός Θεός καί όσοι εκ τών ανθρώπων αξιώθηκαν τήν κατά χάριν μετοχή τους καί ένωση μέ τόν ενανθρωπήσαντα Υιόν καί Λόγο τού Θεού.
    (1)
    https://inpip.gr/%CF%85%CF%80%CE%B1%CF%80%CE%B1%CE%BD%CF%84%CE%AE-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%BA%CF%85%CF%81%CE%AF%CE%BF%CF%85-2/

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έχει συντρίψει(με λόγο του)ο Χρυσόστομος Άγιος τους χρονολάτρας της εποχής του,αλλά ο γιατρός τον αγνοεί.

      Διαγραφή
    2. Κυπριανός Χ
      Εύχομαι ο άγιος τριαδικός Θεός νά σέ φωτίσει, ώστε νά καταλάβεις ότι ο τόπος, η γή, τό χώμα, δέν αγιάζουν τόν άνθρωπο. Ομοίως, οι μέρες, οι μήνες, τά χρόνια, δέν γίνονται θεσμοί. Μόνο όταν ο άνθρωπος είναι άγιος, τότε αγιάζουν οι τόποι, γή καί χώμα, καί τά χρόνια, μέρες καί μήνες. Διό λέγει : "27 καὶ ἔλεγεν αὐτοῖς· Τὸ σάββατον διὰ τὸν ἄνθρωπον ἐγένετο, οὐχ ὁ ἄνθρωπος διὰ τὸ σάββατον· 28 ὥστε κύριός ἐστιν ὁ υἱὸς τοῦ ἀνθρώπου καὶ τοῦ σαββάτου."
      Ο υιός ανθρώπου αγιάζει τό Σάββατο ( : θεσμός ) καί όχι τό Σάββατο τόν άνθρωπο.

      Εφεσίους ε'
      "Γίνεσθε οὖν μιμηταὶ τοῦ Θεοῦ ὡς τέκνα ἀγαπητά, ...".

      Διαγραφή