Ἔχει λεχθῆ καί γραφῆ πολλάκις, ἀλλ’ ἀνακριβῶς, ὅτι τό 1924 οἱ Ὀρθόδοξοι Χριστιανοί (Ο.Χ.) δέν ἐγνώριζον δῆθεν ὅτι ὁ λόγος τῆς εἰσαγωγῆς τοῦ νέου ἑορτολογίου (ν.ἑ.) ἦτο ἡ προώθησις τῆς παναιρέσεως τοῦ Οἰκουμενισμοῦ. Συνεπῶς, συμπεραίνουν αὐτοί πού χρησιμοποιοῦν αὐτήν τήν ἐπιχειρηματολογίαν, ὅσοι ἀπετειχίσθησαν τότε ἀπό τήν καινοτομήσασαν Ἐκκλησίαν, ἐπικαλούμενοι τόν 15ον Κανόνα τῆς ΑΒ Συνόδου καί γενικώτερον τήν Πατερικήν Διδασκαλίαν καί Παράδοσιν, ἔσφαλον, διότι δῆθεν δέν ὑφίστατο δογματικός λόγος πού νά δικαιολογῇ τήν ἀποτείχισιν, ἐνῷ ὅσοι ἀπεδέχθησαν τό ν.ἑ. δέν ὑπέπεσαν εἰς δογματικόν σφάλμα. Σκοπός τοῦ παρόντος ἄρθρου εἶναι ν’ ἀποδείξῃ ὅτι ὁ ὡς ἄνω ἰσχυρισμός εἶναι ἐσφαλμένος, παραθέτοντας κείμενα πού εἶδον τό φῶς τῆς δημοσιότητος πρό τοῦ 1924 καί πού ἀποδεικνύουν ὅτι ἀπό τό 1582 καί ἐντεῦθεν εἶναι γνωστόν ὅτι οἱ παπικοί καί οἱ ἑνωτικοί «ὀρθόδοξοι» (οἱ σημερινοί Οἰκουμενισταί, δηλαδή) ἐπεδίωκον τήν ἐπιβολήν τοῦ ν.ἑ. εἰς τήν Ὀρθόδοξον Ἐκκλησίαν, ὡς τό «πρῶτον βῆμα» διά τήν εἰς τόν Παπισμόν ὑποταγήν της, πού ἐθεωρεῖτο ἀνέκαθεν ὡς τό πρῶτον στάδιον τοῦ Οἰκουμενισμοῦ.
Τά στοιχεῖα πού παρατίθενται κατωτέρω, μικρόν μόνον δεῖγμα ἀπό τά πολλά πού ὑπάρχουν (βλ. π.χ. τά καλά ἱστολόγια «ΚΡΥΦΟ ΣΧΟΛΕΙΟ» καί «ΕΝ ΤΟΥΤῼ ΝΙΚΑ»), φανερώνουν ἐπίσης ὅτι ἡ ἐπιβολή τοῦ ν.ἑ. ἀνεμένετο νά προκαλέσῃ σχίσμα εἰς τήν Ὀρθόδοξον Ἐκκλησίαν, θίγοντας ἔτσι τό δόγμα τῆς ἑνότητός της. Φανερώνουν ἐπιπλέον ὅτι κατακριτέα δέν εἶναι μόνον ἡ ἀλλαγή τοῦ Πασχαλίου, ὅπως διατείνονται ἐσφαλμένως πολλοί, ἀκόμη καί σήμερον, ἀλλά καί ἡ «διόρθωσις» τοῦ Ἰουλιανοῦ ἡμερολογίου. Πρῶτον, εἰς τήν γνωστήν ἐπιστολήν τοῦ Πατριάρχου Ἱερεμίου Β’ τοῦ Τρανοῦ πρός τόν πρίγκηπα τῆς Βενετίας Νικόλαον Νταπόντε τό ἔτος 1583, βλέπομεν ὅτι ἡ Ὀρθόδοξος Ἐκκλησία ἠρνήθη νά ἐνδώσῃ εἰς τάς ἀξιώσεις τοῦ «πάπα» διά τήν ἀποδοχήν τοῦ ν.ἑ., διαβλέπουσα τά «ὅσα σκάνδαλα ἔχουσι γενέσθαι διά τά νέα ταῦτα ὡρολόγια», καθώς καί τήν σύγχυσιν καί «τό παγκόσμιον σκάνδαλον τῶν ἀκουομένων δέκα ἡμερῶν» (Ἰωάννου Βελούδου, Χρυσόβουλλα καί Γράμματα τῶν Οἰκουμενικῶν Πατριαρχῶν, Φοῖνιξ, Βενετία 1893, σελ. 12-19). Ἀξίζει νά σημειωθῇ ὅτι αὐτό πού χαρακτηρίζεται εἰς τήν ἐπιστολήν ὡς «παγκόσμιον σκάνδαλον» δέν εἶναι μόνον ἡ ἀλλαγή τοῦ Πασχαλίου, πού συνεπάγεται ἡ υἱοθέτησις τοῦ Γρηγοριανοῦ ἡμερολογίου, ἀλλά καί ἡ ἀφαίρεσις τῶν 10 ἡμερῶν ἀπό τό Ἰουλιανόν ἡμερολόγιον. Δεύτερον, εἰς τήν Ἐκκλησιαστικήν Ἱστορίαν τοῦ Μελετίου, Μητροπολίτου Ἀθηνῶν, Γ’ Τόμος, Βιέννη 1784, σελ. 402 (http://invenio.lib.auth.gr/record/125916), ἀναγιγνώσκομεν τά ἑξῆς: «Πατριαρχεύοντος τότε τοῦ Ἱερεμίου σύνοδος Μητροπολιτῶν συνήχθη ἐν Κωνσταντινουπόλει τῷ αφπγ’. ἐπιδημήσαντος καί Σιλβέστρου τοῦ Ἀλεξανδρείας, ἥτις κατακρίνασα τό καινοτομηθέν ὑπό Γρηγορίου τοῦ Ρώμης Καλενδάριον, δέν τό ἐδέχθη, κατά τήν αἴτησιν τῶν Λατίνων». Ἀξίζει καί πάλι νά σημειωθῇ ὅτι ἡ Πανορθόδοξος Σύνοδος τοῦ 1583 δέν ἀπέρριψε μόνον τήν ἀλλαγήν τοῦ Πασχαλίου, ἀλλά ὁλόκληρον τό «Καλενδάριον» τοῦ «πάπα». Τρίτον, εἰς τό βιβλίον τοῦ ἀγωνιστοῦ Κοσμᾶ Φλαμιάτου Φωνή Ὀρθόδοξος καί Σπουδαία εἰς Ἀνακάλυψιν τῆς κατά τῶν Ὀρθοδόξων Ἐπιβουλῆς, Ἀθῆναι 1849, σελ. 100, ἀναγιγνώσκομεν τά ἑξῆς διά τόν Παπισμόν: «Διά δέ τήν κατάργησιν πάλιν τῶν καθ’ ἡμᾶς ἑορτασίμων καί πανηγυρικῶν ἡμερῶν, ἐκτός τῆς Κυριακῆς, ἐπενόησε καί ἐνεργεῖ πολλά ἄλλα σκάνδαλα. Πρῶτον μέν ἐνεργεῖ πολυτρόπως ἵνα εἰσάξῃ διά νόμου εἰς τά ὀρθόδοξα Κράτη, τό νέον λεγόμενον ἔτος τῆς Δύσεως, καθ’ ὅ αὐτοί προτρέχουσι 12 ἡμέρας, ὥστε ὅταν ἡμεῖς ἔχωμεν πρώτην τοῦ μηνός, αὐτοί μετρῶσι 13. Δι’ αὐτῆς τῆς καινοτομίας ἐλπίζει ἵνα συγχύσῃ καί ἀνατρέψῃ τάς ἑορτασίμους ἡμέρας καί εἰσάξῃ καί ἄλλους νεωτερισμούς». Βλέπομεν καί πάλιν ὅτι κατακριτέα δέν ἦτο μόνον ἡ ἀλλαγή τοῦ Πασχαλίου, ἀλλά καί κάθε διόρθωσις τοῦ Ἰουλιανοῦ. Ἄς σημειωθῇ ὅτι ὁ Κοσμᾶς Φλαμιάτης δέν ἔγραφε μόνον βιβλία, ἀλλά ἦτο δημοδιδάσκαλος τοῦ γένους καί περιήρχετο τήν Ἑλλάδα διδάσκων τόν λαόν νά προφυλάσσηται ἀπό τά ὀθνεῖα δόγματα καί ἔθιμα (http://www.inkefalonia.gr/koinonia/51088-kosmas-flamiatos-enas-dimodidaskalos-tou-genous-apo-ta-poulata). Αὐτό σημαίνει ὅτι, τοὐλάχιστον ἀπό τόν 19ον αἰῶνα, ἀκόμη καί οἱ ἁπλοῖ Ἕλληνες χωρικοί ἐγνώριζον ὅτι ὁ σκοπός τῆς εἰσαγωγῆς τοῦ ν.ἑ. ἦτο ὁ «ἐκφραγκισμός» των! Τέταρτον, εἰς τό δημοσιογραφικόν ὄργανον τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου «Ἐκκλησιαστική Ἀλήθεια» τῆς 24/11/1895 (σελ. 312-314), ἀναγιγνώσκομεν τά ἑξῆς: «ἡ ἀπότομος λοιπόν ἀλλαγή τοῦ ἡμερολογίου, θά ἰσοδυνάμει εἰς τά ὄμματα τοῦ λαοῦ πρός ἀπόπειραν τροποποιήσεως τῆς πίστεως τῶν Πατέρων του, πρός αὐτόχρημα ἐκφραγκισμόν»! Βλέπομεν ἐδῶ τήν ἐπίσημον μαρτυρίαν ὅτι τό 1895 ὁ λαός ἐγνώριζεν ὅτι ὁ σκοπός τοῦ ν.ἑ. ἦτο ὁ «ἐκφραγκισμός» τῶν Ὀρθοδόξων! Πέμπτον, εἰς τήν ἐφημερίδα «Ἐμπρός» τῆς 15 Μαρτίου 1899, ὁ Μελέτιος Α. Χρυσοχοΐδης γράφει: «Τὸ ζήτημα τῆς ἀφομοιώσεως τῶν ἡμερολογίων Ἰουλιανοῦ καὶ Γρηγοριανοῦ περὶ τοῦ ὁποίου γίνεται λόγος κατὰ τὰς ἡμέρας ταύτας εἶναι ἴσον τῷ ζητήματι τῆς ἑνώσεως τῶν δύω Ἐκκλησιῶν» (βλ. Ν. Μάννη, Ἑλληνική Ἀσπίς κατά τοῦ Γρηγοριανοῦ Ἡμερολογίου: Τό Ἡμερολογιακό Ζήτημα στήν Ὀρθόδοξη Ἀνατολή κατά τά Ἔτη 1581-1901, Ἀθῆναι 2016, σελ. 257-263). Τοὐτέστιν, ἡ εἰσαγωγή τοῦ ν.ἑ. ἐπεδιώκετο χάριν τοῦ Οἰκουμενισμοῦ, ὅπως ἄλλωστε μᾶς διαβεβαιοῖ ἐπισήμως τό «Σύνταγμα τοῦ Οἰκουμενισμοῦ», ἤτοι ἡ Ἐγκύκλιος τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου τοῦ 1920. Ἕκτον, ἡ Ἐγκύκλιος τοῦ Οἰκ. Πατριαρχείου τοῦ 1902 ἔθεσε τό ζήτημα τοῦ ν.ἑ. πρός τάς ὑπολοίπους Ὀρθοδόξους Ἐκκλησίας, προκειμένου νά ὑπάρξῃ προσέγγισις μέ «τάς δύο μεγάλας τοῦ Χριστιανισμοῦ ἀναδενδράδας, τόν Καθολικισμόν καί τόν Προτεσταντισμόν». Ὁ Οἰκουμενισμός καί πάλιν τό ζητούμενον! Βεβαίως, αἱ ἀρνητικαί ἀπαντήσεις πολλῶν Ὀρθοδόξων Ἐκκλησιῶν εἰς αὐτήν τήν Ἐγκύκλιον εἶχον ὡς ἀποτέλεσμα τήν Πατριαρχικήν Ἐγκύκλιον τοῦ 1904, εἰς τήν ὁποίαν ἡ ἀφαίρεσις 13 ἡμερῶν ἀπό τό Ἰουλιανόν ἡμερολόγιον ἐχαρακτηρίσθη «ἀνόητος καί ἄσκοπος», ὑπ’ οὐδενός λόγου ἐπιβαλλομένη, οὔτε Ἐκκλησιαστικοῦ οὔτε Ἐπιστημονικοῦ! Καί πάλιν, δέν ἀπερρίφθη μόνον ἡ ἀλλαγή τοῦ Πασχαλίου ὡς «ἀνόητος καί ἄσκοπος», ἀλλά καί ἡ διόρθωσις τοῦ Ἰουλιανοῦ μέ τήν ἀφαίρεσιν 13 ἡμερῶν. Δυστυχῶς, τήν ὀρθήν αὐτήν θέσιν τῆς Ἐγκυκλίου τοῦ 1904 ἀνέτρεψεν ἐκ βάθρων ἡ ἄκρως οἰκουμενιστική Ἐγκύκλιος τοῦ 1920, ἡ ὁποία, ὅμως, ἐκρατήθη ἀρχικῶς μυστική ἀπό τόν λαόν. Ἕβδομον, εἰς ἄρθρον τοῦ Καθηγητοῦ τῆς Θεολογίας τοῦ Πανεπιστημίου Ἀθηνῶν Γρηγορίου Παπαμιχαήλ μέ τίτλον «Ἐπί τῆς Ἡμερολογιακῆς Μεταρρυθμίσεως», ἀναγιγνώσκομεν τά ἑξῆς σημαντικά: «Ἡ ὑπό τοῦ Πάπα Γρηγορίου τοῦ ΙΓ’ τῷ 1582 ἐπενεχθεῖσα ἡμερολογιακή μεταρρύθμισις ἀνέκαθεν ἤ μᾶλλον εὐθύς ἀμέσως ἐθεωρήθη ἐν τῇ Ὀρθοδόξῳ Ἀνατολῇ ὡς κ α ι ν ο τ ο μ ί α ἐ κ κ λ η σ ι α σ τ ι κ ή καί θ ρ η σ κ ε υ τ ι κ ή καί ὡς μία ἐκ τῶν συνήθων τάσεων τῆς κρατούσης ἐν τῇ Δύσει ἐκκλησιαστικῆς ἀπολυταρχίας, τό ὄνειρον τῆς ὁποίας ἦν καί ἔστι καί ἔσται ἡ ἐπέκτασις τῆς ἐπιρροῆς αὐτῆς ἐπί τῆς Ὀρθοδόξου Ἀνατολῆς. Ἐθεωρήθη, ἄλλαις λέξεσι, νέα παπική ἐκστρατεία κατά τῆς ἐν Ἀνατολῇ Ὀρθοδοξίας. Ὡς τοιαύτη θεωρηθεῖσα καί ἐκτιμηθεῖσα ἡ καινοτομία αὕτη ἀμέσως κατεδικάσθη ὑπό τῆς Ἐκκλησίας Κων/πόλεως ... Ἡ δέ οὐσία τοῦ περί οὗ ὁ λόγος ζητήματος τούτου ἔγκειται ἐν τῇ ἀποδοχῇ ἤ μή ‘τ ῆ ς μ ι ᾶ ς π η γ ῆ ς τ ῆ ς ἐ κ κ λ η σ ι α σ τ ι κ ῆ ς δ ι κ α ι ο δ ο σ ί α ς’, ἄλλαις λέξεσιν, ἐν τῇ ἀποδοχῇ ἤ ἀποκρούσει τοῦ παπικοῦ πρωτείου ἐν τῇ Ἐκκλησίᾳ τοῦ Χριστοῦ. Ὀρθῶς ἄρα ἡ Ἐκκλησία Ἱεροσολύμων ἀπεφήνατο κατά τῆς καινοτομίας ἐπί τῇ βάσει καθαρῶς δογματικῶν λόγων [σ.σ. ἄς τό ἀκούσουν αὐτό ὅσοι ἐξακολουθοῦν νά γράφουν ὅτι τό θέμα δέν εἶναι δογματικόν]. ... Ἐκ πασῶν τούτων τῶν ἐπισήμων γνωμῶν καί ἀποφάνσεων τῶν Ὀρθοδόξων Ἐκκλησιῶν ὁ κ. Σοκολώφ συνάγει, ὅτι αὗται οὐ μόνον κατά τοῦ Γρηγοριανοῦ ἡμερολογίου ἀπεφάνθησαν, ἀλλά καί κατά παντός οὐδετέρου ἤ ἐν γένει διωρθωμένου ἡμερολογίου» (ἡ ἔμφασις εἰς τό πρωτότυπον, Πάνταινος, 1910, ἀρ. 39, σελ. 624-628, http://digital.lib.auth.gr/record/146308/files/5471_1.pdf). Ἀξίζει καί ἐδῶ νά σημειωθῇ ὅτι αἱ Ὀρθόδοξοι Ἐκκλησίαι δέν ἀπέρριπτον μόνον τήν ἀλλαγήν τοῦ Πασχαλίου, ἀλλά καί κάθε διόρθωσιν τοῦ Ἰουλιανοῦ ἡμερολογίου, ἡ ὁποία οὐσιαστικῶς θά ἐσήμαινε ὅτι ἡ Ὀρθόδοξος Ἐκκλησία ἦτο οὐραγός τῆς παπικῆς αἱρέσεως. Πρέπει δέ νά ὑπογραμμισθῇ ἡ πληροφορία πού ἐμπεριέχεται εἰς τό ὡς ἄνω κείμενον τοῦ Καθηγητοῦ Γ. Παπαμιχαήλ, ὅτι τό Πατριαρχεῖον Ἱεροσολύμων ἀπέρριψεν τό ν.ἑ. «ἐπί τῇ βάσει καθαρῶς δογματικῶν λόγων»! Ὄγδοον, εἰς τό βιβλίον τοῦ Ἀνθίμου, Μητροπολίτου Βιζύης, μέ τίτλον Τό Ἡμερολογιακόν Ζήτημα, τό ὁποῖον ἐδημοσιεύθη τό 1922, ἤτοι δύο ἔτη πρό τῆς ἀλλαγῆς, ἀναγιγνώσκομεν τά ἑξῆς (βλ. σελ. 141 καί ἀλλαχοῦ): «ὅτι διά τοῦ ζητήματος τοῦ Ἡμερολογίου, ἐπιτυγχανομένης τῆς ἑνοποιήσεως αὐτοῦ, θέλει ἀναμφισβητήτως ἐπιτελεσθῆ τό πρῶτον σπουδαῖον βῆμα πρός ἐπίτευξιν τῆς μελετωμένης καί ὑπό τῶν πραγμάτων ἐπιτακτικῶς ἐπιβαλλομένης Κοινωνίας τῶν Ἐκκλησιῶν». Τό κείμενον αὐτό, ἐν συνδυασμῷ μάλιστα μέ τήν κατά τό αὐτό ἔτος (1922) ἀναγνώρισιν τῶν Ἀγγλικανικῶν χειροτονιῶν ὑπό τοῦ Οἰκ. Πατριαρχείου (Β. Στεφανίδου, Ἐκκλησιαστική Ἱστορία: Ἀπ’ Ἀρχῆς Μέχρι Σήμερον, Ἐκδόσεις Παπαδημητρίου, Β’ Ἔκδοσις, Ἀθῆναι, 1959, σελ. 711), ἐφανέρωσεν εἰς πάντα ἐνδιαφερόμενον αὐτό πού ἐπιμελῶς ἀπεκρύβη μέ τήν μή διάδοσιν τῆς Ἐγκυκλίου τοῦ 1920, ἤτοι τόν οἰκουμενιστικόν οἶστρον πού ἐπεκράτει εἰς τά ἀνώτατα ἐπίπεδα τῆς Ἱεραρχίας ὀλίγον πρό τῆς ἡμερολογιακῆς μεταρρυθμίσεως, τήν ὁποίαν ἀνέκαθεν οἱ συνήγοροι τῶν Οἰκουμενιστῶν ἤθελαν νά παρουσιάσουν ὡς ἕν ἀστρονομικόν τάχα θέμα, μή ἁπτομένου τάχα τοῦ δόγματος καί ἀγνώστου τάχα εἰς τόν εὐσεβῆ λαόν! Τά παρατεθέντα στοιχεῖα ἐξηγοῦν τό γεγονός ὅτι ἀμέσως μετά τήν πραξικοπηματικήν ἐπιβολήν τοῦ ν.ἑ. ὁ εὐσεβής λαός ἐκραύγαζεν: «μᾶς ἐφράγκεψαν!» Τό γνωστόν, ἀλλ’ ἀνακριβές, ἐπιχείρημα τῶν συνηγόρων τῶν Οἰκουμενιστῶν, ὅτι ὁ λαός δῆθεν δέν ἐγνώριζεν τούς προεκτεθέντας δογματικούς λόγους πού ἐκρύπτοντο ὄπισθεν τῆς εἰσαγωγῆς τοῦ ν.ἑ., ἐπειδή ὀλίγοι μόνον εἶχον ἀναγνώσει τέτοια βιβλία καί ἄρθρα μέχρι τό 1924, δέν εὐσταθεῖ ἐπιστημονικῶς. Διότι, πρῶτον, συμφώνως μέ τήν ἐπικρατοῦσαν θεωρίαν διαμορφώσεως προσδοκιῶν, τήν «θεωρίαν τῶν ὀρθολογικῶν προσδοκιῶν», ἀρκεῖ πολύ ὀλίγοι μόνον, οἱ εἰδήμονες, νά γνωρίζουν μίαν πληροφορίαν. Αὐτοί θά τήν διαδώσουν καί στούς ἁπλοϊκούς, συνήθως ἐπ' ἀμοιβῇ, ἄν καί εἰς τήν προκειμένην περίπτωσιν ἡ ἀμοιβή πού ἀνεμένετο δέν ἦτο χρηματική καί δέν ἀνεμένετο ἀπό ἀνθρώπους, ἀλλ' ἀπό τόν Θεόν. Διό καί πολλοί Ἁγιορεῖται Πατέρες ἐξῆλθον τότε τοῦ Ἄθωνος καί ἐδίδασκον τόν λαόν, ἐλειτούργουν κ.λπ. Δεύτερον, ὅπως προανεφέρθη, ὁ Κοσμᾶς Φλαμιάτης καί ἄλλοι ἀγωνισταί εἶχον πρό πολλοῦ καταγγείλει εἰς τόν Ἑλληνικόν λαόν τόν δόλιον σκοπόν τῆς εἰσαγωγῆς τοῦ ν.ἑ. εἰς τήν Ὀρθόδοξον Ἐκκλησίαν. Τό ὡς ἄνω ἀνακριβές ἐπιχείρημα χρησιμοποιεῖται κατά κόρον ἀκόμη καί σήμερον ὑπό τῶν Οἰκουμενιστῶν καί τῶν κρυπτο-οικουμενιστῶν, προκειμένου αὐτοί νά ἰσχυρισθοῦν ὅτι δῆθεν τό 1924 δέν ὑφίστατο λόγος ἀποτειχίσεως καί συνεπῶς νά συκοφαντήσουν τούς Ὀρθοδόξους τοῦ Πατρίου Ἑορτολογίου (π.ἑ.) ὡς σχισματικούς. Συμπερασματικῶς, τό ν.ἑ. εἶναι αἵρεσις, πρῶτον διότι εἰσήχθη εἰς τήν Ὀρθόδοξον Ἐκκλησίαν χάριν τῆς ἀδογματίστου ἑνώσεώς της μέ τούς Παπικούς καί τούς Προτεστάντας, δηλαδή χάριν τῆς καταργήσεως τῆς Ὀρθοδοξίας, καί, δεύτερον, διότι ἀνεμένετο νά θίξῃ τό δόγμα τῆς ἑνότητος τῆς Ἐκκλησίας, ὅπως καί τό ἔθιξε. Αὐτό δέν θά συνέβαινε ἄν, ἀντί τοῦ προαναφερθέντος οἰκουμενιστικοῦ οἴστρου, ἐπεκράτει τότε ἡ σύνεσις. Ὅπως κατέθεσαν ἀρκετοί Ἱερᾶρχαι εἰς τήν Σύνοδον τῆς 24-12-1923, ὁ εὐσεβής λαός ἀνθίστατο σθεναρῶς εἰς τήν εἰσαγωγήν τοῦ ν.ἑ. καί μέ δάκρυα παρεκάλει τούς ἐπισκόπους του νά μήν προβοῦν εἰς αὐτήν (Ἀρχιμ. Θ. Στράγγα, Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος Ἱστορία ἐκ Πηγῶν Ἀψευδῶν: 1817-1967, Τόμ. Β´, σελ. 1194-96). Εἰκάζω ὅτι οἱ ἐπίσκοποι αὐτοί, περιφρονοῦντες τά ὡς ἄνω στοιχεῖα, ἔλεγον ὅτι «δέν πειράζει, τό θέμα δέν εἶναι δογματικόν»! Σήμερον, 94 ἔτη ἀργότερον, ὅταν τά ἴδια τά γεγονότα ἔχουν ἐπιβεβαιώσει, πέραν πάσης ἀμφιβολίας, ὅτι τό θέμα ΕΙΝΑΙ ΟΝΤΩΣ ΔΟΓΜΑΤΙΚΟΝ, ὡς ἀρρήκτως συνδεδεμένον μέ τήν κήρυξιν καί τήν ἐπικράτησιν τῆς αἱρέσεως τοῦ Οἰκουμενισμοῦ, ἀλλά καί ὡς ἡ αἰτία τοῦ σχίσματος τοῦ 1924, πολλοί ἐξακολουθοῦν νά διατείνωνται ὅτι δέν εἶναι δογματικόν, νά κρατοῦν τό ν.ἑ. καί ν’ ἀπευθύνουν τήν δεινήν συκοφαντίαν τοῦ «σχισματικοῦ» πρός τούς Ὀρθοδόξους τοῦ π.ἑ. Ὁποία διαστροφή τῆς ἀληθείας!
Οι Πατέρες της Εκκλησίας απαγορεύουν να δίνουμε τόση σημασία σε ημέρες και χρόνους. Απο τον Μεγάλο Φώτιο μέχρι τον Άγιο Ιωάννη Χρυσόστομο, απαγορεύουν ρητά να επικεντρώνουμε την προσοχή μας σε ημέρες και ημερολόγια.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑν είστε ειλικρινείς άνθρωποι θα ψάξετε να βρείτε τι πραγματικά διδάσκουν οι Πατέρες, αν είστε όμως εγωιστές σίγουρα θα συνεχίσετε να ειδωλοποιείτε το ημερολόγιο και να ζαλίζετε κι εμάς που έχουμε πάρει απόφαση να ακολουθούμε μόνον τους Άγιους Πατέρες και την Αγία Γραφή.
Σας βοηθάω λιγάκι σε περίπτωση που σας ενδιαφέρει να ψάξετε...
Μέγας Φώτιος, Επιστολή β, βιβλίο α, PG 102 604 cd
Aγιος Ιωάννης Χρυσόστομος ΕΠΕ 34 σελ 179
Από την στιγμή που όπως όλοι γνωρίζουμε σήμερα ότι η Α΄ Οικουμενική Σύνοδος καθόρισε ως «όρο» της μόνο τον «Πασχάλιο Κανόνα» για να εορτάζουμε πάντα τα Άγιο Πάσχα ημερολογιακά μετά τα Πάσχα των Εβραίων δεν θα ήταν δυνατόν κάποια άλλη Οικουμενική ή Πανορθόδοξη Σύνοδος να θεωρήσει ως αμετάβλητο άγιο δόγμα τα ημερολόγιο αλλά να καταδικάσει μόνο όποιο ημερολόγιο δεν τηρούσε τον Πασχάλιο Κανόνα όπως έπραξε ο αντίχριστος «αλάθητος» αιρετικός Πάπας της Ρώμης προσθέτοντας άλλη μία στις τόσες αιρέσεις του. Γιατί τον Πασχάλιο Κανόνα ανακοίνωσαν οι αιρετικοί οικουμενιστές πανθρησκειαστές ψευδεπίσκοποι της διοικούσας εκκλησίας της Ελλάδας ότι θα καταργήσουν τα 2025! Γιατί η αλλαγή μόνο του ημερολογίου χωρίς να μεταβληθεί ο Πασχάλιος Κανόνας δεν μας κάνει αιρετικούς εφόσον είμαστε αληθινά αποτειχισμένοι και δεν έχουμε εκκλησιαστική κοινωνία, συμπροσευχές, συλλείτουργα ούτε μνημόνευση αιρετικού οικουμενιστή ψευδεπισκόπου και εφόσον δεν ιδρύουμε άνομες ψευτοσυνοδους γιατί νέες τοπικές Συνόδους μπορεί να ιδρύσει μόνο μια Οικουμενική Σύνοδος.
ΑπάντησηΔιαγραφήΓια αυτό επί εικονομαχίας για 120 χρόνια είχε αποτειχισθεί ο πιστός ορθόδοξος λαός από τους εικονομάχους αιρετικούς ψευδεπισκόπους χωρίς να δημιουργεί νέες άνομες Τοπικές Συνόδους μέχρι μια Οικουμενική Σύνοδος να καταδικάσει επίσημα τους ψευδεπισκόπους εκφράζοντας την θέληση του απτειχισμένου πιστού λαού και να εκλέξει νέους αληθινά ορθόδοξους Επισκόπους. Ο άγιος Μάξιμος ο Ομολογητής που ήταν αποτειχισμένος από όλα τα Πατριαρχεία και τις Τοπικές Εκκλησίες που είχαν πέσει στην αίρεση του μονοθελητισμού δεν προσπάθησε να προωθήσει ούτε προέτρεπε τον Λαό εκεί που βρισκόταν να ιδρύσει νέα άνομη Τοπική Σύνοδο ούτε αναζητώντας ακόμα και μερικούς αποτειχισμένους Επικόπους… και τον δικαίωσε μετά τον θάνατό του η Οικουμενική Σύνοδος που αναγνώρισε την αγιότητά του, το ορθόδοξο ομολογιακό μαρτυρικό φρόνημά του άχρι θανάτου αφού τον σκότωσαν οι αιρετικοί ψευδεπίσκοποι.
Γιατί η Ενότητα της Πίστεως και της Εκκλησίας θεμελιώνεται μόνο στην κοινή αληθινή ορθόδοξη Ομολογιακή Μαρτυρική Πίστη μας εφόσον είμαστε, αποχωρισμένοι, αποτειχισμένοι από τους αιρετικούς Οικουμενιστές πανθρησκειαστές Σιωνιστές ψευδεπισκόπους και όχι από ένα ημερολόγιο.
Με την Χάρη του Θεού και ταπεινό φρόνημα να μην επιτρέπουμε να διαστρεβλώνεται ο Άγιος Λόγος του Θεού από ιδιοτελή κρυφά και φανερά υλικά συμφέροντα για να μην χάσουμε την αθάνατη ψυχή μας στην αιώνια κόλαση.
@ 8 Σεπτεμβρίου 2022 - 6:45 π.μ.: «Αν είστε ειλικρινείς άνθρωποι θα ψάξετε να βρείτε τι πραγματικά διδάσκουν οι Πατέρες, αν είστε όμως εγωιστές σίγουρα θα συνεχίσετε να ειδωλοποιείτε το ημερολόγιο και να ζαλίζετε κι εμάς που έχουμε πάρει απόφαση να ακολουθούμε μόνον τους Άγιους Πατέρες και την Αγία Γραφή.»
ΑπάντησηΔιαγραφήΣχόλιον: Εἴτε οὐ γινώσκεις ἅ ἀναγιγνώσκεις εἴτε ὑποκρίνεσαι ὅτι δέν καταλαβαίνεις καί γράφεις πράγματα πού εἶναι οὐσιαστικῶς ἐκτός θέματος. Καί στίς δύο περιπτώσεις σφάλλεις θανασίμως, ὡς ἀμετανόητος αἱρετικός! Ἐγώ σοῦ δίδω στοιχεῖα πού δείχνουν τήν δογματικήν πλευράν τοῦ θέματος κι ἐσύ μοῦ λές ὅτι ... εἰδωλοποιῶ τό ἡμερολόγιον! Ὀρθῶς ἔχει λεχθῆ ὅτι «ἡ αἵρεσις εἶναι ἀσθένεια τοῦ νοός».
Ακριβώς αυτό βλέπω κι εγώ με μεγάλη θλίψη. Η ειδωλολατρεία σας είναι ασθένεια του νοός, δεν υπάρχει τρόπος να συνέλθετε με ανθρώπινα μέσα. Εύχομαι απο καρδιάς να σας βοηθήσει ο Κύριος Ιησούς Χριστός μεωτην παντοδυναμία και φιλανθρωπία Του !
ΔιαγραφήΑἱ Ἐκκλησίαι τοῦ Χριστοῦ ὑποχρεωτικῶς ὀφείλουσι τηρεῖν κυρίως τάς ἀποφάσεις τῶν Οἰκουμενικῶν Συνόδων, ἐνῶ κατά τά ἄλλα, ώς ἐν τοῖς ἐθίμοις καί ἑτέραις διατάξεσι δύναται νά ὑπάρχη διαφορά ἄνευ βλάβης τῆς ἑνότητος τῆς Πίστεως.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜέγας Φώτιος
Ἐπιστολή β, βιβλίο α
P.G.102, 604cd
«Ὁ Θεός ἀδιαφορεῖ γιά τήν φύλαξη ὁρισμένων ἡμερῶν.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚανείς δέν τιμωρήθηκε, οὔτε ἀποκλείστηκε ἀπό τόν παράδεισο ἐπειδή ἐτέλεσε Πάσχα αὐτόν ἤ τόν ἄλλον μῆνα».
ΕΠΕ 34, σελ. 183
«Τό νά διαφωνοῦμε στό χρόνο τῆς νηστείας καί νά λέμε, τώρα ἤ ὕστερα νηστεύουμε, δέν εἶναι ἔγκλημα».
Ε.Π.Ε. 34, 190
«Ὁ Χριστιανός δέν πρέπει νά γιορτάζει σύμφωνα μέ τούς μῆνες ἤ τίς νουμηνίες ἤ τίς Κυριακές, ἀλλά σέ ὅλη του τή ζωή πρέπει νά ζεί μέ τήν πρέπουσα γιορτή. Ἄν ἔχεις καθαρῆ συνείδηση, ἔχεις πάντοτε γιορτή».
Ε.Π.Ε. 31, 472
Ἅγιος Ἰωάννης ὁ Χρυσόστομος
@ 8 Σεπτεμβρίου 2022 - 9:42 π.μ.: «δεν θα ήταν δυνατόν κάποια άλλη Οικουμενική ή Πανορθόδοξη Σύνοδος να θεωρήσει ως αμετάβλητο άγιο δόγμα τα ημερολόγιο ... Γιατί η αλλαγή μόνο του ημερολογίου χωρίς να μεταβληθεί ο Πασχάλιος Κανόνας δεν μας κάνει αιρετικούς».
ΑπάντησηΔιαγραφήΣχόλιον: Πονηρά καί στρεψόδικα εἶναι αὐτά πού γράφεις. Θά σταθῶ μόνον στά παραπάνω λόγια σου. Πρῶτον, οὐδείς ἐχέφρων ἐθεώρησεν ποτέ «ἅγιον δόγμα» τό Ἰουλιανόν ἡμερολόγιον, ἄρα ψεύδεσαι ἀσυστόλως. Ἐάν ὑπῆρχον ποιμαντικοί λόγοι καί Πανορθόδοξος συμφωνία γιά τήν υἱοθέτησιν ἑνός νέου ἡμερολογίου πού δέν θά προσέκρουε στίς ἀποφάσεις τῶν τριῶν Πανορθοδόξων Συνόδων, δέν θά διεσάλευε τό Πασχάλιον, δέν θά περιέκοπτε νηστεῖες κ.λπ., τότε θά μποροῦσε νά υἱοθετηθῇ. Ὁ Ὀρθόδοξος λαός τοῦ 1924 ἀπέρριψε τό συγκεκριμένον Γρηγοριανόν Ἡμερολόγιον τοῦ «πάπα», διότι ὄχι μόνον δέν πληροῦσε τίς ὡς ἄνω προϋποθέσεις, ἀλλά καί ἦτο γνωστόν ὅτι ἀπέβλεπεν εἰς τόν συνεορτασμόν τῶν ἑορτῶν μέ τούς αἱρετικούς καί ὅτι θά προκαλοῦσε σχίσμα. Δεύτερον, δι' αὐτούς ἀκριβῶς τούς λόγους, ἡ μανία σας νά ἐπιμένετε νά πολεμῆτε τούς Ὀρθοδόξους ἐξαπατῶντας τούς ἑαυτούς σας, σᾶς καθιστᾶ αἱρετικούς.
Περί ἡμερομηνιῶν καί χρόνων
ΑπάντησηΔιαγραφήκαί περί σχισμάτων
Ἁγίου Ἰωάννου Χρυσοστόμου
Τό ὅτι ὁ Θεός ἀδιαφορεῖ γιά τή διαφύλαξη ὁρισμένων ἡμερῶν, ἄκουσέ τον τί λέγει ὅταν κρίνει˙ πεινῶντα μέ εἴδετε καί ἐθρέψατε, διψῶντα καί ἐποτίσατε, γυμνόν καί περιεβάλετε˙ ἐνῶ τούς εὑρισκομένους στά ἀριστερά του τούς κατηγορεῖ μέ τά ἀντίθετα ἀπό αὐτά.
Καί πάλι προσάγοντας ἄλλον γιά τήν μνησικακία, τόν κολάζει λέγοντας˙ πονηρέ δοῦλε, πᾶσαν τήν ὀφειλήν ἐκείνην ἀφήκά σοί˙ ἔδει καί σέ ἐλεῆσαι τόν συνδοῦλον σου, ὡς καί ἐγώ σέ ἠλέησα.
Πάλι τίς παρθένες, ἐπειδή δέν εἶχαν λάδι στίς λαμπάδες τους, τίς ἀπέκλεισε ἀπό τόν νυμφῶνα.
Ἄλλον πάλι τόν ἀπέκλεισε ἐπειδή εἰσῆλθε μή ἔχοντας ἔνδυμα γάμου, ἀλλά μέ ρυπαρά ἐνδύματα, δηλαδή τήν πορνεία καί τήν ἀκαθαρσία.
Ἀλλά κανείς δέν ἀποκλείσθηκε ἐπειδή τέλεσε τό Πάσχα αὐτόν ἤ τόν ἄλλο μῆνα...
Καί γιατί νά ὁμιλῶ γιά μας, πού ἔχουμε ἀπαλλαγῇ ἀπό κάθε νομική ὑποχρέωση καί βρίσκεται τό πολίτευμά μας ἐπάνω στούς οὐρανούς, ὅπου δέν ὑπάρχουν μῆνες καί ἥλιος καί σελήνη καί κύκλοι ἐτῶν;...
Ἄς μή φιλονικοῦμε λοιπόν, οὔτε καί νά λέμε ἐκεῖνο, ὅτι δηλαδή τόσα χρόνια νήστευα ἔτσι καί τώρα θά ἀλλάξω; Ἄλλαξε ἀκριβῶς γι' αὐτό καί μόνο˙ ἐπειδή γιά τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα ἀποκόπηκες ἀπό τήν Ἐκκλησία, γύρισε τώρα πίσω στήν μητέρα.
Κανείς δέν λέγει, ἐπειδή γιά τόσο χρόνο παρέμενα στήν ἔχθρα, ντρέπομαι τώρα νά συμφιλιωθῶ. Γιατί ντροπή εἶναι ὄχι ἡ πρός τό καλύτερο μεταβολή ἀλλά ἡ παραμονή στήν ἄκαιρη φιλονεικία.
Ἄς μήν ἐπιστρέφουμε λοιπόν πρός τά πρῶτα, τήν στιγμή πού ἦρθαν τά τελειότερα, κι οὔτε νά φυλάσσουμε ἀκόμη ἡμέρες καί ἐποχές καί ἔτη, ἀλλά παντοῦ ἄς ἀκολουθοῦμε μέ κάθε ἀκρίβεια τήν Ἐκκλησία, προτιμῶντας πάνω ἀπ ὅλα τήν ἀγάπη καί τήν εἰρήνη.
Γιατί, κι ἄν ἀκόμη ἡ Ἐκκλησία διέπραττε σφάλμα, δέν θά ἦταν τό κατόρθωμα ἀπό τήν ἀκριβῆ τήρηση τῶν χρόνων τόσο μεγάλο, ὅσο εἶναι τό ἔγκλημα πού προέρχεται ἀπό τή διαίρεση καί τό σχίσμα.
Τώρα δέν ἔχει γιά μένα καμιά σημασία ἡ τήρηση τοῦ καιροῦ, ἀφοῦ, ὅπως ἀποδείξαμε, δέν ἔχει οὔτε γιά τόν Θεό σημασία. Ἄλλωστε γιά τό θέμα αὐτό ἀφιέρωσα πολλούς λόγους.
Ἀλλά ἕνα μόνο πρᾶγμα ζητώ˙ το νά κάνουμε τά πάντα μέ εἰρήνη καί ὁμόνοια καί ὅταν ἐμεῖς καί ὅλος ὁ λαός νηστεύουμε καί οἱ ἱερεῖς ἀναπέμπουν τίς κοινές ὑπέρ τῆς οἰκουμένης εὐχές, σύ νά μήν παραμένεις στό σπίτι μεθυσμένος.
Οὔτε ἡ Ἐκκλησία ἀνεγνώριζε τήν ὑποχρεωτική καί ἀκριβῆ τήρηση τῶν καιρῶν. Ἀλλ' ἐπειδή ἀπό τήν ἀρχή φάνηκε καλό στούς Πατέρες πού ἦταν διασκορπισμένοι παντοῦ, νά συνέλθουν καί νά ὁρίσουν τήν ἡμέρα αὐτή, ἡ Ἐκκλησία τιμῶντας πάντοτε τήν συμφωνία καί ἀγαπῶντας τήν ὁμόνοια, ἀποδέχθηκε τήν ἀπόφαση.
Γιά τό ὅτι καί σε μας καί σε σας καί σέ ὁποιονδήποτε ἄλλον εἶναι ἀδύνατο νά καθορίσει ἐπακριβῶς τήν ἡμέρα, κατά τήν ὁποία ὁ Κύριος τέλεσε τό μυστήριο, ἀποδείχθηκε ἱκανοποιητικά μέ τά ὅσα ἔχουν λεχθῇ.
Ἄς μή σκιαμαχοῦμε, λοιπόν, κι ἄς μή βλάπτουμε τούς ἑαυτούς μας στά μεγάλα πράγματα, φιλονικῶντας γιά τά ἀνάξια λόγου.
Γιατί δέν ἀποτελεῖ ἔγκλημα τό νά νηστεύουμε αὐτή ἡ τήν ἄλλη περίοδο, ἀλλά ἔγκλημα, καί μάλιστα ἀσυγχώρητο καί ἄξιο καταδίκης καί πρόξενο μεγάλης τιμωρίας, εἶναι ἡ διαίρεση τῆς Ἐκκλησίας, ὁ διαπληκτισμός, ἡ σπορά τῆς διχόνιας καί ἡ συνεχής ἀποστέρηση τοῦ ἑαυτοῦ μας ἀπό τίς συνάξεις τῶν πιστῶν.
... Γι' αὐτό τερματίζοντας ἐδῶ τήν ὁμιλία, ἄς εὐχηθοῦμε ἀπό κοινοῦ ὅλοι, νά ἐπιστρέψουν οἱ ἀδελφοί μας κοντά μας, καί
ἀφοῦ ἀσπασθοῦν τήν εἰρήνη,
ἀποφύγουν τήν ἄκαιρη φιλονικία,
καταγελάσουν τήν ψυχρότητα τῶν αἰσθημάτων τους,
σκεφθοῦν πιό σοβαρά
καί ἀπαλλαγοῦν ἀπό τήν τήρηση τῶν ἡμερῶν,
ὅλοι μαζί τότε μ' ἕνα στόμα νά δοξάζουμε τόν Θεό καί Πατέρα τοῦ Κυρίου μας Ἰησοῦ Χριστοῦ, στόν ὁποῖο ἀνήκει ἡ δόξα καί τό κράτος, τώρα καί πάντοτε καί στούς αἰῶνες τῶν αἰώνων.
Ἀμήν.
Περί ἡμερομηνιῶν καί χρόνων
ΑπάντησηΔιαγραφήκαί περί σχισμάτων
Ἁγίου Ἰωάννου Χρυσοστόμου
Τό ὅτι ὁ Θεός ἀδιαφορεῖ γιά τή διαφύλαξη ὁρισμένων ἡμερῶν, ἄκουσέ τον τί λέγει ὅταν κρίνει˙ πεινῶντα μέ εἴδετε καί ἐθρέψατε, διψῶντα καί ἐποτίσατε, γυμνόν καί περιεβάλετε˙ ἐνῶ τούς εὑρισκομένους στά ἀριστερά του τούς κατηγορεῖ μέ τά ἀντίθετα ἀπό αὐτά.
Καί πάλι προσάγοντας ἄλλον γιά τήν μνησικακία, τόν κολάζει λέγοντας˙ πονηρέ δοῦλε, πᾶσαν τήν ὀφειλήν ἐκείνην ἀφήκά σοί˙ ἔδει καί σέ ἐλεῆσαι τόν συνδοῦλον σου, ὡς καί ἐγώ σέ ἠλέησα.
Πάλι τίς παρθένες, ἐπειδή δέν εἶχαν λάδι στίς λαμπάδες τους, τίς ἀπέκλεισε ἀπό τόν νυμφῶνα.
Ἄλλον πάλι τόν ἀπέκλεισε ἐπειδή εἰσῆλθε μή ἔχοντας ἔνδυμα γάμου, ἀλλά μέ ρυπαρά ἐνδύματα, δηλαδή τήν πορνεία καί τήν ἀκαθαρσία.
Ἀλλά κανείς δέν ἀποκλείσθηκε ἐπειδή τέλεσε τό Πάσχα αὐτόν ἤ τόν ἄλλο μῆνα...
Καί γιατί νά ὁμιλῶ γιά μας, πού ἔχουμε ἀπαλλαγῇ ἀπό κάθε νομική ὑποχρέωση καί βρίσκεται τό πολίτευμά μας ἐπάνω στούς οὐρανούς, ὅπου δέν ὑπάρχουν μῆνες καί ἥλιος καί σελήνη καί κύκλοι ἐτῶν;...
Ἄς μή φιλονικοῦμε λοιπόν, οὔτε καί νά λέμε ἐκεῖνο, ὅτι δηλαδή τόσα χρόνια νήστευα ἔτσι καί τώρα θά ἀλλάξω; Ἄλλαξε ἀκριβῶς γι' αὐτό καί μόνο˙ ἐπειδή γιά τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα ἀποκόπηκες ἀπό τήν Ἐκκλησία, γύρισε τώρα πίσω στήν μητέρα.
Κανείς δέν λέγει, ἐπειδή γιά τόσο χρόνο παρέμενα στήν ἔχθρα, ντρέπομαι τώρα νά συμφιλιωθῶ. Γιατί ντροπή εἶναι ὄχι ἡ πρός τό καλύτερο μεταβολή ἀλλά ἡ παραμονή στήν ἄκαιρη φιλονεικία.
Ἄς μήν ἐπιστρέφουμε λοιπόν πρός τά πρῶτα, τήν στιγμή πού ἦρθαν τά τελειότερα, κι οὔτε νά φυλάσσουμε ἀκόμη ἡμέρες καί ἐποχές καί ἔτη, ἀλλά παντοῦ ἄς ἀκολουθοῦμε μέ κάθε ἀκρίβεια τήν Ἐκκλησία, προτιμῶντας πάνω ἀπ ὅλα τήν ἀγάπη καί τήν εἰρήνη.
Γιατί, κι ἄν ἀκόμη ἡ Ἐκκλησία διέπραττε σφάλμα, δέν θά ἦταν τό κατόρθωμα ἀπό τήν ἀκριβῆ τήρηση τῶν χρόνων τόσο μεγάλο, ὅσο εἶναι τό ἔγκλημα πού προέρχεται ἀπό τή διαίρεση καί τό σχίσμα.
Τώρα δέν ἔχει γιά μένα καμιά σημασία ἡ τήρηση τοῦ καιροῦ, ἀφοῦ, ὅπως ἀποδείξαμε, δέν ἔχει οὔτε γιά τόν Θεό σημασία. Ἄλλωστε γιά τό θέμα αὐτό ἀφιέρωσα πολλούς λόγους.
Ἀλλά ἕνα μόνο πρᾶγμα ζητώ˙ το νά κάνουμε τά πάντα μέ εἰρήνη καί ὁμόνοια καί ὅταν ἐμεῖς καί ὅλος ὁ λαός νηστεύουμε καί οἱ ἱερεῖς ἀναπέμπουν τίς κοινές ὑπέρ τῆς οἰκουμένης εὐχές, σύ νά μήν παραμένεις στό σπίτι μεθυσμένος.
Οὔτε ἡ Ἐκκλησία ἀνεγνώριζε τήν ὑποχρεωτική καί ἀκριβῆ τήρηση τῶν καιρῶν. Ἀλλ' ἐπειδή ἀπό τήν ἀρχή φάνηκε καλό στούς Πατέρες πού ἦταν διασκορπισμένοι παντοῦ, νά συνέλθουν καί νά ὁρίσουν τήν ἡμέρα αὐτή, ἡ Ἐκκλησία τιμῶντας πάντοτε τήν συμφωνία καί ἀγαπῶντας τήν ὁμόνοια, ἀποδέχθηκε τήν ἀπόφαση.
Γιά τό ὅτι καί σε μας καί σε σας καί σέ ὁποιονδήποτε ἄλλον εἶναι ἀδύνατο νά καθορίσει ἐπακριβῶς τήν ἡμέρα, κατά τήν ὁποία ὁ Κύριος τέλεσε τό μυστήριο, ἀποδείχθηκε ἱκανοποιητικά μέ τά ὅσα ἔχουν λεχθῇ.
Ἄς μή σκιαμαχοῦμε, λοιπόν, κι ἄς μή βλάπτουμε τούς ἑαυτούς μας στά μεγάλα πράγματα, φιλονικῶντας γιά τά ἀνάξια λόγου.
Γιατί δέν ἀποτελεῖ ἔγκλημα τό νά νηστεύουμε αὐτή ἡ τήν ἄλλη περίοδο, ἀλλά ἔγκλημα, καί μάλιστα ἀσυγχώρητο καί ἄξιο καταδίκης καί πρόξενο μεγάλης τιμωρίας, εἶναι ἡ διαίρεση τῆς Ἐκκλησίας, ὁ διαπληκτισμός, ἡ σπορά τῆς διχόνιας καί ἡ συνεχής ἀποστέρηση τοῦ ἑαυτοῦ μας ἀπό τίς συνάξεις τῶν πιστῶν.
... Γι' αὐτό τερματίζοντας ἐδῶ τήν ὁμιλία, ἄς εὐχηθοῦμε ἀπό κοινοῦ ὅλοι, νά ἐπιστρέψουν οἱ ἀδελφοί μας κοντά μας, καί
ἀφοῦ ἀσπασθοῦν τήν εἰρήνη,
ἀποφύγουν τήν ἄκαιρη φιλονικία,
καταγελάσουν τήν ψυχρότητα τῶν αἰσθημάτων τους,
σκεφθοῦν πιό σοβαρά
καί ἀπαλλαγοῦν ἀπό τήν τήρηση τῶν ἡμερῶν,
ὅλοι μαζί τότε μ' ἕνα στόμα νά δοξάζουμε τόν Θεό καί Πατέρα τοῦ Κυρίου μας Ἰησοῦ Χριστοῦ, στόν ὁποῖο ἀνήκει ἡ δόξα καί τό κράτος, τώρα καί πάντοτε καί στούς αἰῶνες τῶν αἰώνων.
Ἀμήν.
Γιατί αγαπητέ μου δεν δημοσιεύτε το κείμενο του μεγάλου Πατρός και Αγίου Ιωάννου Χρυσοστόμου που σας έστειλα;
ΑπάντησηΔιαγραφήΘα φθάσετε να λογοκρίνετε και τους αγίους; Δεν θα ήθελα να το πιστεύω αυτό για εσάς
8 Σεπτεμβρίου 2022 - 11:56 π.μ. Δημήτριος Χατζηνικολάου. ΜΕ κοπτοραπτική, απομόνωση φράσεων και νοηματική διαστροφή με σοφιστείες δεν υφίσταται διάλογος… Ιδού τι έγραψα: «Από την στιγμή που όπως όλοι γνωρίζουμε σήμερα ότι η Α΄ Οικουμενική Σύνοδος καθόρισε ως «όρο» της μόνο τον «Πασχάλιο Κανόνα» για να εορτάζουμε πάντα τα Άγιο Πάσχα ημερολογιακά μετά τα Πάσχα των Εβραίων δεν θα ήταν δυνατόν κάποια άλλη Οικουμενική ή Πανορθόδοξη Σύνοδος να θεωρήσει ως αμετάβλητο άγιο δόγμα το ημερολόγιο αλλά να καταδικάσει μόνο όποιο ημερολόγιο δεν τηρούσε τον Πασχάλιο Κανόνα όπως έπραξε ο αντίχριστος «αλάθητος» αιρετικός Πάπας της Ρώμης προσθέτοντας άλλη μία στις τόσες αιρέσεις του». Είπα τα αντίθετα από ότι λέτε δηλαδή, ΓΙΑΤΙ επεσήμανα ότι οι Οικουμενικές και Πανορθόδοξες Σύνοδοι δεν θεώρησαν ποτέ το ημερολόγιο ως αμετάβλητο άγιο δόγμα και ΟΧΙ ΤΟ ΑΝΤΙΘΕΤΟ. ΓΙΑΤΙ ΚΑΝΕΤΕ ΤΟ ΜΑΥΡΟ ΑΣΠΡΟ; Σε τι δήθεν ψεύδομαι ΟΤΑΝ ΛΕΩ δεν θα ήταν δυνατόν καμιά Οικουμενική ή Πανορθόδοξη Σύνοδος να θεωρήσει ως αμετάβλητο άγιο δόγμα τα ημερολόγιο… ΓΙΑΤΙ γράφετε: "Πρῶτον, οὐδείς ἐχέφρων ἐθεώρησεν ποτέ «ἅγιον δόγμα» τό Ἰουλιανόν ἡμερολόγιον, ἄρα ψεύδεσαι ἀσυστόλως" ΕΝΩ ΕΙΠΑ ΑΚΡΙΒΩΣ ΟΤΙ ΚΑΜΙΑ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗ ΣΥΝΟΔΟΣ ΔΕΝ ΘΕΩΡΗΣΕ ΠΟΤΕ ΤΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΩΣ ΑΜΕΤΑΒΛΗΤΟ ΑΓΙΟ ΔΟΓΜΑ!!!! ΚΑΙ ΓΙΑ ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΘΑ ΗΤΑΝ ΔΥΝΑΤΟΝ ΝΑ ΤΟ ΚΑΤΑΔΙΚΑΣΕΙ!!! ΔΕΝ ΘΕΩΡΗΣΕ ΕΙΠΑ… ΔΕΝ. ΔΕΝ ΘΕΛΕΤΕ ΝΑ ΤΟ ΔΕΙΤΕ ΤΟ «ΔΕΝ» ΚΑΙ ΛΕΤΕ ΨΕΜΑΤΑ ΣΑΝ ΝΑ ΕΙΠΑ «ΟΤΙ ΘΕΩΡΗΣΕ» ΚΑΙ ΟΧΙ ΟΤΙ «ΔΕΝ ΘΕΩΡΗΣΕ»;;;;;;
ΑπάντησηΔιαγραφήΌταν λοιπόν λέτε ΨΕΥΔΕΣΤΑΤΑ (ΛΥΠΑΜΑΙ ΓΙΑΤΙ το ποιος είναι πονηρός το βλέπει ο Θεός που δεν μυκτηρίζεται) ότι Πανορθόδοξες Σύνοδοι καταδίκασαν δήθεν το ημερολόγιο τότε πώς δεν το θεωρείτε μόνο στην δική σας σκέψη φυσικά ως αμετάβλητο δόγμα πίστεως ενώ γνωρίζετε πολύ καλά ότι η Ά Οικουμενική Σύνοδος ΔΕΝ όρισε ένα αμετάβλητο ως άγιο δόγμα ημερολόγιο και για αυτό και η Ενότητα της Πίστεως θεμελιώνεται μόνο στην Ομολογία της αληθινής Ορθόδοξης Πίστης (ΠΟΥ ΣΚΟΠΙΜΑ ΠΑΡΑΒΛΕΠΕΤΕ) και όχι στο κοινό ημερολόγιο. Γιατί επαναλαμβάνω ότι οποιοδήποτε ημερολόγιο δεν είναι δυνατόν να καταδικαστεί Συνοδικά αν τηρείται ο «Πασχάλιος Κανόνας» που δεν έχει καταργήσει ακόμα η διοικούσα εκκλησία παρόλο που έχει ΠΡΟΔΩΣΕΙ την Μια Αγία ορθόδοξη Εκκλησία εντειχεισμένη στην αντίχριστη σιωνιστική παναίρεση πανθρησκεία του οικουμενισμού! ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΜΕΝΟΙ ΑΛΗΘΙΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΩΤΗΡΙΑ ΤΗΣ ΑΘΑΝΑΤΗΣ ΨΥΧΗΣ ΜΑΣ!
Ὡς γνωστόν, οἱ Οἰκουμενισταί καί οἱ κρυπτο-οικουμενισταί τοῦ τύπου τοῦ π. Εὐθυμίου Τρικαμηνᾶ διαστρέφουν τά πάντα γύρω ἀπό τό ἡμερολογιακόν ζήτημα. Δημιουργοῦν οἱ ἴδιοι κακά φαντάσματα, τά ὁποῖα κατόπιν χρεώνουν στούς Ὀρθοδόξους καί ἀποδεικνύουν τήν κακότητά τους! Χάριν παραδείγματος, ἀντιστρέφοντας τήν πραγματικότητα, συκοφαντοῦν τούς Ὀρθοδόξους ὅτι δῆθεν λατρεύουν ἡμερολόγια, ἰσημερίες, ἡμέρες κ.λπ. καί ἐπικαλοῦνται ἐπικαλοῦνται τόν ἱερόν Χρυσόστομον (βλ. τούς προηγουμένους «σχολιαστάς») γιά νά κατηγορήσουν τούς Ὀρθοδόξους! Τά κείμενα αὐτά τοῦ ἱ. Χρυσοστόμου, ὅμως, εἶναι καταπέλτης ἐναντίον τους, διότι αὐτοί ἄλλαξαν τό ἡμερολόγιον, διά νά ἐπαναφέρουν τήν ἰσημερίαν στήν 21ην Μαρτίου, ὅπερ πρέπει νά συνεχίσουν νά πράττουν κάθε 128 χρόνια, ἄν καί ἐγνώριζαν ὅτι θά προκαλοῦσαν σχίσμα, ὅτι θά περιέκοπταν τήν νηστείαν τῶν Ἁγίων Ἀποστόλων κατά 13 ἡμέρας κατ' ἔτος, ὅτι ἡ πρᾶξις των αὐτή ἀποσκοποῦσε στόν συνεορτασμόν μέ τούς αἱρετικούς, ὅπερ καταδικααστέον ὑπό τῶν ἱερῶν κανόνων, ὅτι ἐναντιοῦτο στίς τρεῖς Πανορθοδόξους Συνόδους τοῦ 16ου αἰῶνος κ.λπ. Οἱ Ὀρθόδοξοι δέν ἔπαιξαν μέ αὐτά τά ὡρολόγια, ἀλλ' ἁπλῶς ἔμειναν ἐκεῖ πού ἦσαν! Ἀλλά τότε πόθεν συνάγεται ὅτι οἱ Ὀρθόδοξοι εἶναι αὐτοί πού δῆθεν «καίγονται» διά τήν τήρησιν τῶν χρόνων, ἐνῷ οἱ Ν/Ηται εἶναι δῆθεν ὑπεράνω αὐτῶν τῶν θεμάτων;;; Φαρισαῖοι, Ὑποκριταί, Διαστροφεῖς τῆς Ἀληθείας!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήωσάν τους ιεχωβάδες,πεντηκοστιανούς και άλλους ακαταδίκαστους υπό Συνόδου χριστιανούς
ΑπάντησηΔιαγραφήομολογητές,χρησιμοποιείτε κάποιοι, λόγους πατέρων και εδαφίων των Γραφών για ένα ασήμαντο
θέμα,που τελικά καθίσταται άκρως δογματικό όταν επισκέπτεστε το Άγιον Όρος από 1-15 αυγούστου
και οι πατέρες σας διαχωρίζουν,αφού αυτοί καταλύουν και εσείς σερβίρεστε αλάδωτα.
τόσο ασήμαντο αφού μαζί εκκλησιάζεστε,μαζί κοινωνάτε αλλά στην κοινή τράπεζα της αγάπης
χωρίζεστε.το ίδιο ισχύει Χριστούγεννα,Θεοφάνεια,Αγίων Αποστόλων,αλλά δεν μας είπατε γιατί
πρίν ανοίξει το Τριώδιο διαβάζετε τα ίδια γράμματα δύο κυριακές για να έλθει το ιουλιανό
να ξεκινήσει το Τριώδιο.το 2100 αυτό θα συμβαίνει τρείς κυριακές αφού θα επαναδιορθωθεί
το πεντάκις διορθωμένο Ιουλιανό,άλλη μία μέρα.Θού Κύριε φυλακήν το στόματι μου!
Άλλα αντ' άλλων....
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαμμία σχέση.
Απο ότι βλέπω δεν υπάρχει ταπείνωση.
Έτσι δεν μπορεί να υπάρξει και επικοινωνία.
Δεν σέβεστε ούτε τους Πατέρες, ούτε τις Οικουμενικές Συνόδους. Δεν θα συνεχίσω όμως να γράφω, γιατί δεν έχει νόημα.
Όποιος έχει καλή διάθεση μπορεί να τα βρει και μόνος του και να καταλάβει για τι είδους τύφλωση και ειδωλολατρεία μιλάμε όταν προσκυνούν το παλαιό ημερολόγιο.
Ο Κύριος Ιησούς Χριστός ας ελεήσει όλους μας.
@ 8 Σεπτεμβρίου 2022 - 2:40 μ.μ.: «Σε τι δήθεν ψεύδομαι ΟΤΑΝ ΛΕΩ δεν θα ήταν δυνατόν καμιά Οικουμενική ή Πανορθόδοξη Σύνοδος να θεωρήσει ως αμετάβλητο άγιο δόγμα τα ημερολόγιο… ΓΙΑΤΙ γράφετε: "Πρῶτον, οὐδείς ἐχέφρων ἐθεώρησεν ποτέ «ἅγιον δόγμα» τό Ἰουλιανόν ἡμερολόγιον, ἄρα ψεύδεσαι ἀσυστόλως" ΕΝΩ ΕΙΠΑ ΑΚΡΙΒΩΣ ΟΤΙ ΚΑΜΙΑ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗ ΣΥΝΟΔΟΣ ΔΕΝ ΘΕΩΡΗΣΕ ΠΟΤΕ ΤΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΩΣ ΑΜΕΤΑΒΛΗΤΟ ΑΓΙΟ ΔΟΓΜΑ!!!! ΚΑΙ ΓΙΑ ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΘΑ ΗΤΑΝ ΔΥΝΑΤΟΝ ΝΑ ΤΟ ΚΑΤΑΔΙΚΑΣΕΙ!!! ΔΕΝ ΘΕΩΡΗΣΕ ΕΙΠΑ… ΔΕΝ. ΔΕΝ ΘΕΛΕΤΕ ΝΑ ΤΟ ΔΕΙΤΕ ΤΟ «ΔΕΝ» ΚΑΙ ΛΕΤΕ ΨΕΜΑΤΑ ΣΑΝ ΝΑ ΕΙΠΑ «ΟΤΙ ΘΕΩΡΗΣΕ» ΚΑΙ ΟΧΙ ΟΤΙ «ΔΕΝ ΘΕΩΡΗΣΕ»;;;;;; Όταν λοιπόν λέτε ΨΕΥΔΕΣΤΑΤΑ (ΛΥΠΑΜΑΙ ΓΙΑΤΙ το ποιος είναι πονηρός το βλέπει ο Θεός που δεν μυκτηρίζεται) ότι Πανορθόδοξες Σύνοδοι καταδίκασαν δήθεν το ημερολόγιο τότε πώς δεν το θεωρείτε μόνο στην δική σας σκέψη φυσικά ως αμετάβλητο δόγμα πίστεως ενώ γνωρίζετε πολύ καλά ότι η Ά Οικουμενική Σύνοδος ΔΕΝ όρισε ένα αμετάβλητο ως άγιο δόγμα ημερολόγιο και για αυτό και η Ενότητα της Πίστεως θεμελιώνεται μόνο στην Ομολογία της αληθινής Ορθόδοξης Πίστης (ΠΟΥ ΣΚΟΠΙΜΑ ΠΑΡΑΒΛΕΠΕΤΕ) και όχι στο κοινό ημερολόγιο».
ΑπάντησηΔιαγραφήἈπάντησις: Κατ' ἀρχάς, ἐπειδή τώρα ἀντιλαμβάνομαι ὅτι εἶσαι ὁ ἀγαπητός μου Εὐστάθιος, ζητῶ συγγνώμην διά τήν ἔντασιν. Ὡστόσον, ἡ παρεξήγησις δέν ἔχει ἀκόμη άρθῆ. Ἐξηγοῦμαι. Πρῶτον, ἡ ὁμάς τοῦ π. Εὐθυμίου Τρικαμηνᾶ (καί ὁ ἴδιος ὁ π. Εὐθύμιος), ἀλλά καί ὅλοι οἱ ἐπί δεκαετίες ἐχθρικῶς διακείμενοι πρός τό π.ἑ., προσάπτουν στούς Π/Ητας τήν ψευδῆ κατηγορίαν ὅτι δῆθεν λατρεύουν τό Ἰουλιανόν Ἡμερολόγιον ὡς δόγμα πίστεως. Ἑπομένως, αὐτό πού ἔγραψες, ὅτι δηλαδή καμμία Οἰκ./Πανορθόδοξος Σύνοδος δέν θά μποροῦσε ποτέ νά θεωρήσῃ ἅγιον δόγμα τό ἡμερολόγιον, τό ἑρμήνευσα ὡς νά ὑπονοοῦσε ὅτι «ὅπως πράττετε ἐσεῖς τοῦ π.ἑ.» Συνεπῶς, τό δικό μου «οὐδείς ἐχέφρων ...» ἐννοοῦσε «οὐδείς ἐχέφρων τοῦ π.ἑ. ...» Δεύτερον, ἡ ἐπίσης Τρικαμηνική θέσις ὅτι οἱ τρεῖς Πανορθόδοξες Σύνοδοι τοῦ 16ου αἰῶνος κατεδίκασαν δῆθεν μόνον τό Πασχάλιον τοῦ «πάπα», οὐχί δέ καί τήν ἀλλαγήν/διόρθωσιν τοῦ ἡμερολογίου προερχομένην ἐκ τῆς παπικῆς αὐλῆς, ἀποδεικνύεται περιτράνως ὡς ἐσφαλμένη στό ἄρθρον μου, διότι ἡ ἀλλαγή/διόρθωσις ἀφενός ἀνεμένετο νά προκαλέσῃ σχίσμα καί ἀφετέρου ἦτο ἡλίου φαεινότερον ὅτι ἀπέβλεπεν εἰς τήν προσέγγισιν τῆς δυτικῆς «ἐκκλησίας» καί τήν μετ' αὐτῆς ἕνωσιν (διάβαζε ὑποταγήν εἰς τόν «πάπαν»). Ἄλλωστε, εἶναι γνωστός ὁ κομπασμός τοῦ Μ. Μεταξάκη, ὅτι ἡ ἀλλαγή / διόρθωσις θά προκαλοῦσε μεγάλην ἐντύπωσιν «εἰς τόν πεπολιτισμένον κόσμον». Τρίτον, τί σημαίνει αὐτό πού ἔγραψες παραπάνω, ὅτι δηλαδή ἡ φράσις «πώς δεν το θεωρείτε μόνο στην δική σας σκέψη φυσικά ως αμετάβλητο δόγμα πίστεως...»; Δέν σημαίνει ὅτι ἐγώ θεωρῶ δῆθεν τό Ἰουλιανόν Ἡμερολόγιον ὡς δόγμα πίστεως; Τέλος, δέν εἶναι ὀρθόν αὐτό πού ἔγραψες, ὅτι δηλαδή ἡ ἑνότης τῆς Ἐκκλησίας θεμελιώνεται μόνον εἰς τήν Ὀρθόδοξον πίστιν καί ὄχι στά ἡμερολόγια. Ὅπως γράφει ὁ Καθηγητής τῆς Δογματικῆς Χρῆστος Ἀνδροῦτσος τρία εἶναι τά στοιχεῖα πού θεμελιώνουν τήν ἑνότητα: ἡ κοινή (Ὀρθόδοξος) πίστις, ἡ κοινή λατρεία καί ἡ κοινή διοίκησις (βλ. Δογματική, σελ. 274). Ἡ ἀλλαγή τοῦ ἡμερολογίου ΑΝΕΜΕΝΕΤΟ ὑπό πάντων ὅτι θά καταργοῦσε τά δύο τελευταῖα στοιχεῖα, καί γι' αὐτό ἀκριβῶς ἔγινε, προκειμένου ν' ἀποδυναμωθῆ ἡ Ὀρθόδοξος Ἐκκλησία καί νά εἶναι ἀφενός μέν εὐκολωτέρα ἡ ὑποταγή της εἰς τόν Παπισμόν, ἀφετέρου δέ νά μήν ἀνθίσταται εἰς ὅ,τι σατανικόν ἤθελον εἰσαγάγει μελλοντικῶς οἱ Μασσῶνοι εἰς τήν κοινωνίαν! Ἑπομένως, πῶς δέν εἶναι αἵρεσις ἡ ἀλλαγή/διόρθωσις, ἐφόσον ἔγινε μέ σκοπόν τήν πλήρη διάλυσιν τῆς Ἐκκλησίας, ὅπως ἀπέδειξαν τά ἴδια τά γεγονότα ἀπό τό 1924 μέχρι σήμερα;
Συγνώμη εν Χριστώ αδελφέ μου Δημήτριε Χατζηνικολάου, 9 Σεπτεμβρίου 2022 - 6:47 π.μ., γιατί δεν είναι σκοπός μου να σε θίξω ούτε να σε προσβάλλω αλλά η συνείδησή μου με αποτρέπει να θεωρήσω την αλλαγή και ΜΟΝΟΝ του ημερολογίου (είτε γινόταν το 1924 είτε σήμερα και εφόσον δεν μεταβάλλεται ο Πασχάλιος Κανόνας γιατί η παναίρεση του οικουμενισμού ουσιαστικά ξεκίνησε με την πρώτη οικουμενιστική Εγκύκλιο του Οικουμενικού ψευδοπατριάρχη το 1902) ως αιτία ορθής νόμιμης εκκλησιαστικά αποτειχίσεως ούτε να δεχτώ ότι μας δίνει την «άδεια» να δημιουργήσουμε μια ή περισσότερες Τοπικές Συνόδους χωρίς έγκριση της μόνης αρμόδιας Οικουμενικής Συνόδου και αν δεν ήταν εντειχισμένη η σημερινή «διοικούσα εκκλησία» των ψευδεπισκόπων στην αντίχριστη σιωνιστική παναίρεση πανθρησκεία του οικουμενισμού https://rumble.com/vhp893-29730567.html , https://www.brighteon.com/5d88e964-3d29-4b35-a8b1-3d9b6236a69e , https://ugetube.com/watch/FcZNSDu2al2a8DX δεν θα είχα κανένα λόγο να αποτειχιστώ ανεξάρτητα από το ημερολόγιο που χρησιμοποιούμε. Γιατί ο σημαντικότερος θεμέλιος λίθος της Ενότητας της Πίστεως και της Εκκλησίας είναι η ορθόδοξη ομολογία Πίστεως χωρίς να παραγνωρίζω τους παράγοντες της κοινής λατρείας και κοινής διοίκησης, που όμως δεν έχουν κανένα νόημα χωρίς αληθινή ορθόδοξη ομολογιακή πίστη άχρι θανάτου ΓΙΑΤΙ ΜΟΝΟ ΑΥΤΗ Η ΑΛΗΘΙΝΗ ΠΙΣΤΗ ΣΩΖΕΙ ΤΗΝ ΑΘΑΝΑΤΗ ΨΥΧΗ ΜΑΣ ΣΤΑ ΕΣΧΑΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΗΣ ΜΕΓΑΛΗΣ ΑΠΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΩΝ ΠΡΟΔΡΟΜΩΝ ΤΟΥ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟΥ.
ΑπάντησηΔιαγραφή