Α) Ότε της Ορθοδόξου Εκκλησίας ηγείτο μορφή Πατερική, με έντονον τον σεβασμόν προς την Ορθοδοξίαν και βαθείαν συνείδησιν της εν αυτή αληθείας, οίος ο Ιερεμίας ο Β΄, ο πράγματι τρανός κατά την φρυκτωρίαν της ης έλαβεν θείας Ακροπόλεως, (1572 – 1586), απήντησε προς τον Δόγην της Βενετίας Δαπόντε, προτείνοντα εκ μέρους του Πάπα κοινόν εορτασμόν του Πάσχα «… ει και ο χρόνος και η των φωστήρων κίνησις περί την ημέραν του Πάσχα ανωμαλίαν τινά ποιεί, τη ευσεβεία γε μην ουδ΄ οπωστιούν τούτο λυμαίνεται· όθεν ουδέ μετατρέπειν δει τον των Πατέρων Κανόνα και καινοτομεί και εις αιτίαν στάσεως τας Χριστού Εκκλησίας κινείν· είπερ αληθεία και θείω πνεύματι περί αναγκαίων καλώς εσκόπουν, πολλά εισι τα ψυχωφελή και ουχί τα παίγνια των ωρολογίων τούτων». (Εκκλησιαστική Ιστορία Φιλαρέτου Βαφείδου, τόμος Γ΄, σελ. 124). Κατεδικάσθη δε κατά το 1587 εν τοπική Συνόδω εις Κων)πολιν η ημερολογιακή μεταρρύθμισις και ο προτεινόμενος εορτασμός του Πάσχα.
Β΄) Ότε κρίμασιν, οις οίδεν Κύριος, κατέλαβε το Φανάριον, ο εξ Αμερικής
την πορείαν αρξάμενος και πολλάς τας συμφοράς τω τε έθνει και τη Εκκλησία
επενεγκών Μελέτιος Μεταξάκης, ιδού τι απήντησεν εις τον εκπρόσωπον της
αιρετικής Δύσεως, αγγλικανόν επίσκοπον Core. Ούτος, ο Core, «τυχέως» ευρεθείς εν τω
παρανόμω Συνεδρίω της Κωνσταντινουπόλεως λέγει: «… Αλλά θα ήτο καλόν να
επιτευχθή μία διαρρύθμισις ημερολογιακή τοιαύτη, η οποία να συντελέση ώστε όλοι
οι Χριστιανοί να εορτάζωμεν ταυτοχρόνως το Άγιον Πάσχα». Και ο παν άλλο ή
Ορθόδοξος Πατριάρχης Μεταξάκης απήντησε: «Θα παρακαλέσω την Υμ. Σεβασμιότητα να
ανακοινώση εις τον Αρχιεπίσκοπον Καντουαρίας ότι είμεθα διατεθειμένοι να
δεχθώμεν το νέον ημερολόγιον, το οποίον θα εξευρίσκετο υπό της Δύσεως». (Ε΄
Συνεδρία Τετάρτης 23 Μαΐου 1923). Η Ιστορία, λοιπόν, διδάσκει, ότι οι
φρονούντες και ενεργούντες ως ο Μεταξάκης, ο την κατάραν της Ορθοδόξου
Εκκλησίας περιβληθείς ως ιμάτιον ανθ΄ ων εισηγήθη και έπραξεν, εξυπηρετούν
σχέδια καταλύσεως και διασπάσεως της Ορθοδοξίας.
…. Η Εκκλησία δεν είναι αστρονομικόν Ινστιτούτον, αλλά Παλλάδιον
Χάριτος· δεν πρέπει όμως ο κλήρος και ο λαός της Ορθοδοξίας να λησμονήση, ότι
ουδεμία υποχώρησις επιτρέπεται εν τω εορτασμώ του Πάσχα, ουδεμία εν παντί
απόκλισις προς την αιρετικήν Δύσιν. Θα αγαπώμεν πάντας, αλλ’ υπέρ πάντας την
Ορθοδοξίαν εν τη αγία πληρότητι αυτής, εν η εκλήθημεν και δι’ ης σωζόμεθα.
Ελπίζομεν δε και απαιτούμεν, απηχούντες το Ορθόδοξον αίσθημα του λαού μας, ότι
θα ευρεθώσι πολλοί Αρχιερείς της Ορθοδόξου Ελλαδικής Εκκλησίας, να αποδιώξουν
με την αγιαστικήν δύναμιν της Ορθοδοξίας και την επαγρύπνησίν των τα πνεύματα
της καταστροφής, τους βρυκόλακες του Μεταξάκη, που επιζητούν να επιτύχουν τον
όλεθρον της Ορθοδοξίας.
Πηγή: https://dionysiosmpatistatos.blogspot.com/
Το να ακυρώνεται από τον Ιερεμία Β' η Α' Οικουμενική όπου σύμφωνα με την αποφασή της το θέμα ανατίθεται στους ειδικούς του Πατριαρχείου Αλεξανδρείας πως μπορεί να χαρακτηριστεί;;;
ΑπάντησηΔιαγραφήΠέτρος Τυριντζής
Μπορείτε,ω κύριε Τυριντζή, να βρείτε την απόφαση της Α'Οικουμενικής που αποδεικνύει τα λεγόμενά σας;
ΔιαγραφήΑνώνυμε, "σὺ μόνος παροικεῖς ἐν" μέσω χριστιανών "καὶ οὐκ ἔγνως τὰ γενόμενα ἐν" Νικαία εν ταις ἡμέραις" του Μεγάλου Κωνσταντίνου;;;
ΑπάντησηΔιαγραφήΑπαράδεκτος!
Και οι πέτρες γνωρίζουν ότι οι άγιοι της Α' Οικουμενικής ανέθεσαν στους ειδικούς του Πατριαρχειου Αλεξάνδρειας την εύρεση της ημερομηνίας του Πάσχα και την αναγγελία αυτής στις υπόλοιπες Εκκλησίες.
Μη τεμπελιασεις λοιπόν να διαβάσεις τα εξής:
"Ο Αλεξανδρείας Κύριλλος στον Πασχάλιο Πρόλογό του, προσθέτει: «Η Οικουμενική Σύνοδος ομοφώνως εψηφίσατο ότι η Εκκλησία της Αλεξανδρείας ένθα ήσαν έμπειροι περί τας γνώσεις ταύτης θα ήγγελε τη Ρωμαίων Εκκλησία ετησίως την ημέραν του Πάσχα, ήτις θα ανεκοινούτο τούτο» (Σωκράτους, Εκκλ. Ιστ. Ε΄). Επίσης, ο Μεδιολάνων Αμβρόσιος μας πληροφορεί, ότι η εν Νικαία Σύνοδος επί τη βάσει γνωμοδοτήσεως πολλών μαθηματικών απεδέξατο τον Αλεξανδρινόν κύκλον των 19 ετών Μέτωνος, του Ηλίου (Αμβροσίου, Επιστολή προς τους Επισκόπους Εμιλίας). Σχετική είναι επίσης και η επιστολή του Πάπα Ρώμης Λέοντα Α΄ προς τον αυτοκράτορα Μαρκιανό (επιστολή 121): «Εμερίμνησαν ουν οι άγιοι Πατέρες άπασαν ταύτην την φροντίδα τω Αλεξανδρείας Επισκόπω αναθείναι, δι’ ου ετησίως η της εορτής ημέρα τη Αποστολική Έδρα θα εδηλούτο και δι’ αυτής ως έθος ταις μάλλον απομεμακρυσμέναις Εκκλησίαις θα διέτρεχε» (Κ. Δελικάνη, Η πρώτη εν Νικαία Οικουμενική Σύνοδος, σελ. 195)."
Δες κι άλλα εδώ:
https://paterikiparadosi.blogspot.com/2013/10/blog-post_25.html
Πέτρος Τυριντζής
Καλόν είναι να προσθέσω και το ότι υπάρχουν κάποιοι που υποστηρίζουν λανθασμένα ότι η Α' Οικουμενική όρισε την 21 Μαρτίου με το Ιουλιανό ως σταθερή ημερομηνία εαρινής ισημεριας μιας και τότε όντως η Εαρινή Ισημερία έπεφτε 21 Μαρτίου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑλλά αυτό δεν αναφέρεται σε κάποιο από τα συγγράμματα των σύγχρονων ή μεταγενέστερων πατερων σε αντίθεση με το γεγονός το οποίο σχολιάζουμε ότι δλδ ανατέθηκε στους ειδικούς αστρονόμους η εύρεση της ημερομηνίας του Πάσχα...
Πέτρος Τυριντζής