Μιχαήλ Ζηλωτής
22 Απριλίου στις 6:05 μ.μ. ·
Η εικόνα της Αναστάσεως του Χριστού είναι μόνο
αυτή που παρουσιάζει τον Χριστόν εξερχόμενον εκ του Παναγίου του Τάφου ως
νικητής του Άδου και του θανάτου, ενώ η άλλη εικόνα που παρουσιάζει τον Χριστό
μας στον Άδη ελευθερώνοντας τις ψυχές των δικαίων και κρατώντας από τα χέρια
του τον Αδάμ και την Εύα είναι η εις Άδου κάθοδος του Χριστού και όχι η
Ανάστασις. Ανάστασις λέγεται, όπως το γράφει και ο άγιος Νικόδημος ο Αγιορείτης
στο Ιερό Πηδάλιο, όταν ανασταίνεται το σώμα εισερχομένης της ψυχής ενώ στον Άδη
κατέβηκε μόνο η ψυχή του Χριστού. Προσέξτε αυτήν την λεπτομέρεια. Η εικόνα της
εις Άδου καθόδου του Χριστού τοποθετείται στο Ιερό προσκυνητάριο για προσκύνημα
το Μέγα Σάββατο ενώ η εικόνα της Αναστάσεως του Χριστού τοποθετείται την
Κυριακή του Πάσχα και παραμένει επί 40 μέρες μέχρι της Αποδόσεως της εορτής,
όπως επίσης και κάθε Σάββατο εσπέρας στον Εσπερινό μέχρι πριν τον Εσπερινό της
Κυριακής όταν ψάλλουμε Αναστάσιμα
Kyprianos Christodoulides
25 Απριλίου στις 1:01 π.μ. ·
Η ερμηνεία αυτή, ότι στον τάφο ήταν μόνο η
ασώματη ψυχή τού Κυρίου, είναι λάθος.
"Όλος ήν
εν τοις κάτω, και των άνω ουδόλως απήν ο απερίγραπτος Λόγος· συγκατάβασις γαρ
θεϊκή, ου μετάβασις δε τοπική γέγονε·" (Εις τούς Χαιρετισμούς).
Βλέπε καί Κατηχητικό Λόγο αγίου Ιωάννου
Χρυσοστόμου :
« 'Ἔλαβε σῶμα καί Θεῶ περιέτυχεν.
Ἔλαβε γῆν καί συνήντησεν οὐρανῶ.
Ἔλαβεν ὅπερ ἔβλεπε καί πέπτωκεν ὅθεν οὐκ ἔβλεπε.»
Σημείωση εδώ, όχι στό σχόλιο που έθεσα καί
διέγραψε ο Μιχαήλ Ζηλωτής.
Υπάρχουν πλείστα όσα ακόμη εδάφια από Π. καί Κ.
Διαθήκη, αλλά καί τήν υμνολογία τής Εκκλησίας, τά οποία στηρίζουν θεολογικά τό
επιχείρημα ότι η ψυχή του Κυρίου στόν Άδη δέν ήταν άμορφη καί ασώματη. Τό σώμα
ήταν νεκρό, όμως, η ψυχή ήταν, εν Αγίω Πνεύματι, ζώσα καί, φέρουσα καί φορούσα
τήν επουράνιον εικόνα : «47 ὁ πρῶτος ἄνθρωπος ἐκ γῆς χοϊκός, ὁ δεύτερος ἄνθρωπος
ὁ Κύριος ἐξ οὐρανοῦ. 48 οἷος ὁ χοϊκός, τοιοῦτοι καὶ οἱ χοϊκοί, καὶ οἷος ὁ ἐπουράνιος,
τοιοῦτοι καὶ οἱ ἐπουράνιοι. 49 καὶ καθὼς ἐφορέσαμεν τὴν εἰκόνα τοῦ χοϊκοῦ, φορέσομεν
καὶ τὴν εἰκόνα τοῦ ἐπουρανίου.» (1Κρ. ιε΄).
------------------------------
Ευθεία ερώτηση προς τον Μιχαήλ :
Σε ποια "σύνοδο" των Ματθαϊκών ανήκεις ;
--------------
Απάντηση στον Μιχαήλ :
Απόσπασμα από την Πασχαλινή Ημερονύκτιο ακολουθία :
Εν τάφω σωματικώς, εν άδου δε μετά ψυχής ως Θεός, εν Παραδείσω δε μετά ληστού, και εν θρόνω υπήρχες Χριστέ, μετά Πατρός και Πνεύματος, πάντα πληρών ο απερίγραπτος.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕυθεία ερώτηση προς τον Μιχαήλ :
Σε ποια "σύνοδο" των Ματθαϊκών ανήκεις ;
Απάντηση στον Μιχαήλ :
ΑπάντησηΔιαγραφήΑπόσπασμα από την Πασχαλινή Ημερονύκτιο ακολουθία :
Εν τάφω σωματικώς, εν άδου δε μετά ψυχής ως Θεός, εν Παραδείσω δε μετά ληστού, και εν θρόνω υπήρχες Χριστέ, μετά Πατρός και Πνεύματος, πάντα πληρών ο απερίγραπτος.