Γέροντας Ιωσήφ ο Ησυχαστής: Με το που ξύπνησα, κατάλαβα την σημασία του ονείρου...

 Μια μέρα ο παπα-Βαρθολομαίος, που ήταν Φλωρινικός ιερομόναχος, επισκέφθηκε τον Γέροντα και ήθελε να συζητήση το ημερολογιακό θέμα μαζί του. Ο Γέροντας όμως, επειδή ήταν άνθρωπος της ειρήνης και της προσευχής, δεν ήθελε και του είπε: «Ασ΄ το, γιατί θα πούμε βαριές κουβέντες και θα στενοχωρηθούμε!» Ο άλλος όμως επέμενε και άρχισε να λέη τα δικά του περί του ημερολογίου. Και όπως το περίμενε ο Γέροντας, έτσι κι΄ έγινε. Έχασε την ψυχραιμία του και εκφράσθηκε με οξύτατες φράσεις εναντίον τους. Ύστερα, όταν πήγε στο κελλί του να ησυχάση, ένοιωθε σαν να είχε χάση λίγη Χάρι και δυσκολευόταν να αντιπολεμήση τους δαίμονες. Έμπειρος περί τα πνευματικά κατάλαβε πως κάτι δεν πήγαινε καλά. Έτσι στράφηκε επίμονα στο σταθερό του καταφύγιο, την προσευχή. Αγωνίσθηκε με δάκρυα, πόνο και βάθος ταπεινώσεως, για να λάβη απάντησι. Πάλεψε επί πολλές ώρες στην προσευχή και αφού επιτέλους ένιωσε λίγη ειρήνη πήγε να κοιμηθή. Στον ύπνο του, του έδειξε ο Θεός το εξής όνειρο, όπως μας το διηγήθηκε ο ίδιος: «Βρέθηκα σ΄ ένα κομμάτι του όρους του Άθωνα μέσα στη θάλασσα και τα κύματα το απειλούσαν. Απορούσα πως βρέθηκα σε τόσο επικίνδυνη θέσι! Και σκέφθηκα τρομαγμένος, ότι αφού αυτό αποκόπηκε από το βουνό και ταλαντεύεται, σε λίγο θα καταποντισθή κι΄ εγώ θα πνιγώ, διότι τα κύματα ήδη άρχισαν να καλύπτουν το βραχάκι. Κοντά μου όμως έβλεπα το τεράστιο όρος, τον Αθωνα, που αντίκρουε κάθε κύμα της θάλασσας. Σκέφθηκα: Μόλις πλησιάση το βραχάκι μου λίγο το βουνό, θα πηδήξω σ΄ αυτό και έπειτα δεν θα φοβάμαι τίποτε πλέον. Κι΄ έτσι με την πρώτη ευκαιρία που παρουσιάσθηκε, πήδηξα στο στερεό έδαφος του βουνού. Όντως, εντός ολίγου το μικρό βραχάκι το κατέπιε η θάλασσα κι΄ εγώ είπα ανακουφισμένος: Δοξα σοι ο Θεός! Και ξύπνησα». Με το που ξύπνησε, κατάλαβε την σημασία του ονείρου και άρχισε να αμφισβητή την ορθότητα της ζηλωτικής στάσεώς του. Αλλά και ο παπα-Εφραίμ ο Κατουνακιώτης, όταν προσευχόταν για το ίδιο θέμα, πληροφορήθηκε με μια δυνατή φωνή, που του είπε: «Εν τω προσώπω του Φλωρίνης απεκήρυξες όλη την Εκκλησίαν». Παρομοίως, λίγο αργότερα και ο Γέροντας Ιωσήφ άκουσε στην προσευχή του αισθητά θεία φωνή να του λέη: «Η Εκκλησία βρίσκεται στο Οικουμενικό Πατριαρχείο, στην Κωνσταντινούπολι».


Γράφει: αφού αυτό αποκόπηκε από το βουνό και ταλαντεύεται, σε λίγο θα καταποντισθή κι΄ εγώ θα πνιγώ

Ερώτηση του διαχειριστή: Δεν είχε διαβάσει την Π. Διαθήκη που ο Αββακούμ εξηγεί ότι η Κυρία Θεοτόκος είναι το Όρος και όχι οι εχθροί Της οι λατινόφρονες του Αθηναγόρα;


--Γέροντα, η εγκύκλιος γράφει αυτά κι΄ αυτά.                                                                

–Τέρμα! Αποχωρούμε! Αυτοί έπεσαν έξω. Δεν μπορεί να είναι η αλήθεια του Θεού αυτή. Θα πρέπη να γυρίσουμε με τα μοναστήρια. Αλλά θα κάνουμε προσευχή πρώτα να δούμε τι ο Θεός θα μας πη. Παιδιά, προσευχή! Προσευχή πατέρες, να μας αποκαλύψη ο Θεός, να μην κάνουμε λάθος. Ό,τι μας αποκαλύψη ο Θεός θα το αποδεχθούμε. Ο Γέροντας δεν είχε πανεπιστημιακό πτυχίο διανοητικής θεολογίας. Ήταν όμως πραγματικά θεοδίδακτος και ως θεόπτης ήταν κάτοχος της πραγματικής Θεολογίας. Ποτέ μου δεν τον θυμάμαι να ενήργησε χωρίς να έχη πληροφορία. Σ΄ αυτό το σημαντικώτατο ζήτημα μας έβαλε όλους μας και κάναμε τριήμερο νηστεία και προσευχή. Για τρεις μέρες δεν φάγαμε τίποτε, μόνο νεράκι ήπιαμε. Την Τρίτη μέρα κλείστηκε ο Γέροντας μέσα στην καλύβα του όλη την νύκτα κάνοντας δακρύβρεκτη ικετευτική προσευχή, κι΄ εμείς απ΄ έξω τον περιμέναμε σαν τον Μωϋσή να βγη και να μας πη τα αποτελέσματα της «συνόδου». Μετά την προσευχή φαίνεται θα είδε αποκαλυπτική οπτασία και βγαίνοντας μας λέει:                                                                                                          

--Όσοι πιστοί! Πατέρες, τέρμα. Η πληροφορία είναι να προχωρήσουμε με τα μοναστήρια κι’ αυτή είναι η αλήθεια! Οι ζηλωταί είναι πλανεμένοι!                                                                               

Ήταν πράγματι μεγάλη και απότομη η στροφή του Γέροντος, διότι ήταν ζηλωτής και μάλιστα αυστηρός. Μέχρι τότε ήμασταν όλοι ζηλωτές: ο Γερο-Αρσένιος, ο πατήρ Ιωσήφ ο νεώτερος, εγώ, ο παπα-Εφραίμ ο Κατουνακιώτης, ο Γερο-Νικηφόρος και άλλοι…  Μία τόσο, λοιπόν, απότομη μεταστροφή του Γέροντος Ιωσήφ στάθηκε «κεραυνός εν αιθρία». Αλλά επειδή ο Γέροντας ουδέποτε υπήρξε φανατικός και ουδέποτε ακολουθούσε κάτι με εμπάθεια, καταλάβαμε αμέσως πως εκείνο που μας έλεγε είναι η αλήθεια και η Ορθοδοξία.                                                                                                                                                           

–Γέροντα, τι είδες;

--Δεν θα σας το πω. Το θέμα τελείωσε. Θα προχωρήσουμε με τα μοναστήρια και θα μνημονεύσουμε τον Πατριάρχη. Πετάγεται ο πατήρ Αθανάσιος:                                                          

--Εγώ δεν μνημονεύω τον Πατριάρχη. Είναι αιρετικός!                                                                       

Ο Γερο-Αρσένιος, πήγε πίσω από τον Γέροντα και του λέει:                                                                

--Γέροντα, πολλοί πλανήθηκαν ακόμα και μεγάλοι Άγιοι.                                                                      

–Πάτερ Αρσένιε, αυτός ο δρόμος πάει προς τα εδώ και ο άλλος πάει προς τα εκεί, όποιον θέλεις διάλεξε ή θα πειθαρχήσης ή θα πάρης τον δρόμον σου. Εγώ θα ακολουθήσω τα μοναστήρια.                                                                                                                                                                               

–Γέροντα, εγώ δυσκολεύομαι.                                                                                                                  

–Πάτερ Αρσένιε, ένα κι΄ ένα κάνουν δύο. Πάρε δρόμο και φύγε!  Αμέσως όλοι κοκκαλώσαμε. Μόλις άκουσε έτσι ο πατήρ Αρσένιος, λέει στον Γέροντα:                                                                     

--Ευλόγησον! Ευλόγησον!                                                                                                                        

Ο πατήρ Αθανάσιος αντέταξε:                                                                                                                   

--Μα, αυτό κι΄ αυτό                                                                                                                                   

–Εσύ, πάτερ Αθανάσιε, πάρε τον ντουρβά σου και πήγαινε στη Λαύρα και πες τους ότι θα υποταχθούμε στο μοναστήρι και στο Πατριαρχείο. Θα πάτε μέσα να γραφτήτε. Γρήγορα! Τελείωσε! Και θα πάρετε ταυτότητες, και θα γίνουμε μοναστηριακοί. Αυτός είναι ο δρόμος του Θεού. Οι παλαιοημερολογίτες βγήκαν έξω από τον δρόμο.


Να παρεμβάλλω εδώ, πως σαν πέρασε κάμποσος καιρός, ο Γέροντας μας εκμυστηρεύθηκε το περιεχόμενο της οπτασίας, που τον πληροφόρησε για το θέμα του ημερολογίου: Προσευχόμενος είδε μία φωτισμένη ωραία εκκλησία, που είχε μία μικρή έξοδο, όπου απ΄ αυτήν έβγαιναν όλοι. Στην αυλή της όμως μάλωναν και φώναζε ο ένας πιστός στον άλλο:

--Εγώ είμαι σωστός! 

--Εγώ είμαι σωστότερος! Φώναζε ο δεύτερος.

–Εμείς είμαστε η Εκκλησία!, φώναζε ο τρίτος.

Και μας εξήγησε ο Γέροντας:

--Αυτό φανερώνει ότι ναι μεν μάλωναν, αλλά ανήκαν στην Μία, Αγία, Καθολική και Αποστολική Εκκλησία. Είχαν κοινό το δόγμα και κοινή την Χάρι, αλλά δεν είχαν ελεύθερο πνεύμα και αγιασμό, οπότε μάλωναν.


Ερώτηση του διαχειριστή του ιστολογίου: Αν καταλαβαίνω ελληνικά γράφει ότι οι Παλαιοημερολογίτες και οι Νεοημερολογίτες ανήκουν στην Μία, Αγία, Καθολική και Αποστολική Εκκλησία. Τότε γιατί άλλαξαν και έφυγαν από τους Παλαιοημερολογίτες και ακολούθησαν τους Νεοημερολογίτες; 

--------------------------------

Ο/Η Δημήτριος Χατζηνικολάου είπε...

Ὅταν κηρύττεται κατεγνωσμένη αἵρεσις ἀπό τούς ἐκκλησιαστικούς «ἡγέτας», ἤ καταργεῖται κάποιος ἡγιασμένος θεσμός, ὅπως ἡ λειτουργική καί ἡ ἑορτολογική ἑνότης τῆς Ἐκκλησίας,. τότε ὁ Θεός μᾶς ἔχει ἤδη εἰπεῖ τί δέον γενέσθαι: Ἀποτείχισις ἀπό τούς σκανδαλοποιούς πού δημιουργοῦν τέτοιες καταστάσεις! Τά ὁράματα καί οἱ «πληροφορίες» πού ζητοῦνται ἀπό τόν Θεόν εἶναι προφανῶς πλάνη! Διότι, κατ' οὐσίαν, ζητεῖται ἀπό τόν Θεόν ν' ... ἀναθεωρήσῃ τό Εὐαγγέλιον Του!!! Ἐφόσον ὁ Θεός μᾶς ἔχει διαμηνύσει διά μέσου τῶν Γραφῶν, τῶν Συνόδων καί τῶν Πατέρων τί δέον γενέσθαι εἰς τοιαύτας περιπτώσεις, οἱ προσευχές καί νηστεῖες διά νά μᾶς εἰπῇ κάτι διαφορετικόν, εἶναι νομίζω μεγίστη πλάνη, ὁ δέ δίδων τίς «πληροφορίες» δέν εἶναι προφανῶς ὁ Θεός, ἀλλ' ὁ Διάβολος!

14 σχόλια:

  1. Ὅταν κηρύττεται κατεγνωσμένη αἵρεσις ἀπό τούς ἐκκλησιαστικούς «ἡγέτας», ἤ καταργεῖται κάποιος ἡγιασμένος θεσμός, ὅπως ἡ λειτουργική καί ἡ ἑορτολογική ἑνότης τῆς Ἐκκλησίας,. τότε ὁ Θεός μᾶς ἔχει ἤδη εἰπεῖ τί δέον γενέσθαι: Ἀποτείχισις ἀπό τούς σκανδαλοποιούς πού δημιουργοῦν τέτοιες καταστάσεις! Τά ὁράματα καί οἱ «πληροφορίες» πού ζητοῦνται ἀπό τόν Θεόν εἶναι προφανῶς πλάνη! Διότι, κατ' οὐσίαν, ζητεῖται ἀπό τόν Θεόν ν' ... ἀναθεωρήσῃ τό Εὐαγγέλιον Του!!! Ἐφόσον ὁ Θεός μᾶς ἔχει διαμηνύσει διά μέσου τῶν Γραφῶν, τῶν Συνόδων καί τῶν Πατέρων τί δέον γενέσθαι εἰς τοιαύτας περιπτώσεις, οἱ προσευχές καί νηστεῖες διά νά μᾶς εἰπῇ κάτι διαφορετικόν, εἶναι νομίζω μεγίστη πλάνη, ὁ δέ δίδων τίς «πληροφορίες» δέν εἶναι προφανῶς ὁ Θεός, ἀλλ' ὁ Διάβολος!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γνωρίζεις άραγε τι είναι η λειτουργική ενότητα;Μήπως μπορείς να μας εξηγήσεις τι εννοείς;Ποιος αγιασμένος θεσμός καταργήθηκε;Τι εννοείς;Μόνο για αίρεση και αδικία μπορείς να κάνεις αποτείχιση.

      Διαγραφή
  2. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. ΠΟΛΥΜΕΝΟΠΟΥΛΟΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ13 Απριλίου 2022 στις 10:21 π.μ.

    Και ομως η εξηγηση του οραματος του Γεροντος Ιωσηφ εχει βαση. Ειπε οτι και οι μεν και οι δε ανηκουν στην Μια Αγια Καθολικη και Αποστολικη Εκκλησια. Οντως η Εκκλησια οντολογικα ειναι παντα Μια ου δυο ου πολλες. Τοτε πως ειναι δυνατον να συμβαινει η εξηγηση του Γεροντος Ιωσηφ; Και ομως μπορει να συμβει. Στην επισημη Εκκλησια υπαρχει η τυπικη εκ διαδοχης Κανονικοτητα, αλλα λογω σταδιακης αποδοχης του νεωτεριστικου πνευματος που εφερε ως καρπους και την εορτολογικη καινοτομια, με τον τροπο που εγινε, και τα Οικουμενιστικα εκτροπα ων ουκ εστι αριθμος και τελειωσης, εφεραν ως αποτελεσμα τον σοβαρο κλονισμο της Κανονικοτητος και Αποστολικοτητος χωρις να μπορουμε να υποστηριξουμε οτι εφερε την απωλεια των ως ανω σημαντικων χαρακτηριστικων της Εκκλησιας ,γεγονος που αρμοδια να διαπιστωσει και επισφραγισει ειναι μονο μια Πανορθοδοξη η εστω Μεγαλη Ορθοδοξη Συνοδος. Οι Ορθοδοξοι κληρικοι και λαικοι του Πατριου αγωνιζομενοι να διατηρησουν την Ορθοδοξια ανοθευτη απο το νεωτεριστικο πνευμα και αντιστεκομενοι στην Κανονικη παραβαση της αλλαγης του Ορθοδοξου Εκκλησιαστικου Εορτολογιου που εφερε διασπαση την Εορτολογικη Εκκλησιαστικη Ενοτητα των απανταχου Ορθοδοξων και αντιστεκομενοι επισης στους δογματικους ακροβατισμους των Φιλοοικουμενιστων, εχουν και αυτοι επαρκη Κανονικη βαση στον αγωνα τους που ειναι αγωνας υπερ της Ορθοδοξου Εκκλησιας, που διεξαγεται απο πολλα ατομα εξ ου και η αναγκη της Εκκλησιαστικης οργανωσης και δομης. Αυτη ειναι η βαση της Κανονικοτητος των Ορθοδοξων του Πατριου. Η υπερβαση ομως αυτης της Κανονικης βασεως και η υιοθετηση, ευτυχως οχι απο ολους, αλλα απο ενα μερος αυτων, οτι δηθεν μονο αυτοι εχουν την Κανονικοτητα και οι αλλοι αποτελουν ηδη εκπεσουσα Εκκλησια χωρις την υπαρξη Κανονικοτητος, αυτο το φρονημα, τουλαχιστον προς το παρον, αποτελει, κατα την γνωμη μου, υπερβαση των Ιερων Κανονων, εως οτου μια Πανορθοδοξη η εστω Μεγαλη Ορθοδοξη Συνοδος αποφασισει αρμοδιως και με τον προβλεπομενο απο τους Ιερους Κανονες τροπο μια τετοια αποφαση. Ιδου το γιατι μεχρι σημερα και οι δυο οντως ανηκουν οντολογικα στην Μια Εκκλησια, παρολλο οτι δεν υπαρχει μια διοικηση, βαρυνομενη η καθε διοικηση οι μεν για τα σοβαρα λαθη τους οι δε με τις καποιες υπερβασεις τους. Εγγραψα τα παραπανω επειδη το θεμα με απασχολει και εμενα επι χρονια, ειμαι 65 χρονων ,αγωνιζομαι στην Εκκλησια απο τα 19 μου, τα 25 χρονια με το Νεο και μετα τα υπολοιπα με το Πατριο και οφειλω να ομολογησω οτι την Χαρη του Θεου την συναντησα και στα δυο μερη, προτιμησα το δευτερο παρα τα προβληματα γιατι το θεωρησα πλησιεστερα στην Ορθοδοξια απο το πρωτο. Οσα εγγραψα δεν τα εγγραψα για διαλογο απλα διατυπωσα την εμπειρια μου μηπως φανω χρησιμος εστω και σε μια ψυχη που προβληματιζεται για το ιδιο θεμα. Καλη Ανασταση σε ολους ας εχουμε αγαθη προαιρεση και κατα το δυνατον ταπεινο φρονημα και ο Χριστος μας σε αυτη τη δυσκολη εποχη της πνευματικης συγχισεως δεν θα μας αφησει μονους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Ο/Η Ανώνυμος είπε...
    Γιατί έσβησες τα σχόλια;


    Διότι δεν έχεις ευγένεια. Δεν έχεις γνώσεις και νομίζεις ότι με πεζοδρομιακούς χαρακτηρισμούς των συνανθρώπων σου θα κερδίσεις....

    Τι νομίζεις ότι είσαι;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή