Τάδε έφη ο ιατρός Σωτήριος Ζουρίδης

Sotirios Zouridis Όταν μνημονεύει ΠΑΠΑ, όταν μνημονεύει μονοφυσίτες ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ καταδικαστεί κατ επανάληψη συνοδικά δεν πρέπει καν να μπαίνει ζήτημα νέας καταδίκης αλλά εφαρμογής των ήδη υπαρχουσών συνοδικών αποφάσεων.  Ας εφαρμόσουμε πρώτα όσα αποφάσισαν οι Σύνοδοι του 867, του 879, του 1009, του 1054, του 1341, του 1347, του 1351, του 1440, του 1441, του 1443, του 1450, του 1484, του 1722, του 1727, του 1838, του 1848, του 1895 ...  Δεν βλέπω σε τι χρειάζεται νέα σύνοδος ΟΤΑΝ δεν εφαρμόζονται οι αποφάσεις τόσων συνόδων!  Ας εφαρμόσουμε όσα παραλάβαμε από τον άγιον Φώτιον, τον ιερόν Θεοφύλακτον, τον άγιον Γρηγόριον τον Παλαμάν, τον άγιο Συμεών τον Θεσσαλονίκης, τον άγιον Μάρκον Ευγενικό, τον Ευγένιον Βούλγαριν, τον Νικηφόρον Θεοτόκην, τον άγιον Νικόδημον, τον άγιον Νεκτάριον ...  Μνημόνευσε τον αιρετικό Πάπα ο Βαρθολομαίος ? Στο ανάθεμα και αυτός ΚΑΙ ΟΠΟΙΟΣ ΔΕΝ ΤΟΝ ΑΝΑΘΕΜΑΤΙΖΕΙ γιατί έτσι διατάζει η συνοδική απόφαση που διαβάζεται την Κυριακή της Ορθοδοξίας “O μή λέγων τοις αιρετικοίς ανάθεμα, ανάθεμα έστω”!

----------------------

 Ο/Η Δημήτριος Χατζηνικολάου είπε...

Κε Ζουρίδη, συγχέετε τήν καταδίκην τοῦ Παπισμοῦ, διά τήν ὁποίαν ὄντως ΔΕΝ χρειάζεται νέα Σύνοδος, μέ τήν καταδίκην τοῦ Βαρθολομαίου, ἡ ὁποία δυστυχῶς δέν ἔχει γίνει καί πρέπει νά γίνῃ μέ Σύνοδον, ἡ ὁποία θά τόν καλέσῃ (μέχρι τρεῖς φορές, ἄν ἐνθυμοῦμαι καλῶς) μέ ἐπιστολήν γιά νά τόν δικάσῃ καί καθαιρέσῃ. Μέχρι νά γίνῃ αὐτό, ὁ Βαρθολομαῖος παραμένει ἀκαθαίρετος, ἐφόσον δέν ἔχει ἐνταχθῆ ἐπισήμως στόν Παπισμόν καί συνεχίζει νά τελῇ τά μυστήρια ἐν τῷ ὀνόματι τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας. Ὅσοι γνωρίζουν αὐτήν τήν Προδοσίαν του καί παραμένουν εἰς κοινωνίαν μαζί του κολάζονται.

-----------------

Ο/Η Δημήτριος Χατζηνικολάου είπε...


1. Ὁ Α' Κανών τοῦ Μ. Βασιλείου, «αἱρετικούς» ὀνομάζει τούς «παντελῶς ἀπερρηγμένους καί κατ' αὐτήν τήν πίστιν ἀπηλλοτριωμένους». Προφανῶς, ἀναφέρεται εἰς τούς Συνοδικῶς κεκριμένους καί καθῃρημένους αἱρετικούς, σχισματικούς καί παρασυναγώγους, καθότι λέγει τά ἑξῆς: «εἴτις ἐν πταίσματι ΕΞΕΤΑΣΘΕΙΣ, ἀπεσχέθη τῆς λειτουργίας ...» (Βλ. Πηδάλιον, σελ. 587-590). Γιά ὅσους γνωρίζουν στοιχειωδῶς τήν Ἑλληνικήν γλῶσσαν, αὐτά σημαίνουν Συνοδικήν καταδίκην. Τά ὑπόλοιπα πού γράφονται εἶναι τσαρλατανισμοί.

2. Παραπέμπουν μερικοί εἰς τόν Μ. Ἀθανάσιον καί τόν ἱερόν Χρυσόστομον, ἀλλά ἀορίστως! Ἐγώ δέν γνωρίζω σέ ποιά κείμενα τῶν Ἁγίων ἀναφέρονται, ἀλλά πιστεύω ὅτι καί πάλιν περί τσαρλατανισαμῶν πρόκειται. Χάριν παραδείγματος, ὁ Μ. Ἀθανάσιος ἦτο διάκονος ὅταν ἔγινεν ἡ Α' Οἰκ. Σύνοδος, ἡ ὁποία κατεδίκασε τόν Ἀρειανισμόν. Πῶς, λοιπόν, λέγει ὁ ὡς ἄνω σχολιαστής ὅτι δέν ἀνεγνώριζε παντελῶς τά μυστήρια τῶν Ἀρειανῶν ΠΡΙΝ τήν Α' Οἰκ. Σύνοδον, μήπως ἔγραψε διά τό θέμα καί ὡς διάκονος; Δέν γνωρίζω, ἐρωτῶ. Ἔχω μισήσει θανασίμως τόν τσαρλατανισμόν τῶν Ματθαιϊστῶν καί τῶν Ματθαιϊζόντων, οἱ ὁποῖοι, μέ τήν οἴησίν των, κατέστρεψαν τό εὐγενές καί Ὀρθόδοξον κίνημα τοῦ 1924, ἀλλά τώρα ἐμφανίζονται (ψευδόμενοι) εἰς τούς ἀδαεῖς ὡς τιμηταί του!

38 σχόλια:

  1. Κε Ζουρίδη, συγχέετε τήν καταδίκην τοῦ Παπισμοῦ, διά τήν ὁποίαν ὄντως ΔΕΝ χρειάζεται νέα Σύνοδος, μέ τήν καταδίκην τοῦ Βαρθολομαίου, ἡ ὁποία δυστυχῶς δέν ἔχει γίνει καί πρέπει νά γίνῃ μέ Σύνοδον, ἡ ὁποία θά τόν καλέσῃ (μέχρι τρεῖς φορές, ἄν ἐνθυμοῦμαι καλῶς) μέ ἐπιστολήν γιά νά τόν δικάσῃ καί καθαιρέσῃ. Μέχρι νά γίνῃ αὐτό, ὁ Βαρθολομαῖος παραμένει ἀκαθαίρετος, ἐφόσον δέν ἔχει ἐνταχθῆ ἐπισήμως στόν Παπισμόν καί συνεχίζει νά τελῇ τά μυστήρια ἐν τῷ ὀνόματι τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας. Ὅσοι γνωρίζουν αὐτήν τήν Προδοσίαν του καί παραμένουν εἰς κοινωνίαν μαζί του κολάζονται.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εντελώς λάθος το σχόλιό σου αυτό Ίσως δεν γνωρίζεις τι λένε οι Άγιοι για το θέμα αυτό και πέφτεις σε μεγάλη βλασφημία.Τους Ιερούς Κανόνες και μόνο να διαβάσεις,φτάνει για να δεις πόσο αυστηροί είναι σε αυτό το θέμα.Ο Μέγας Αθανάσιος δεν αναγνωρίζει έγκυρα Μυστήρια στους Αρειανούς(πριν καταδικαστούν από Σύνοδο).Ο Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος δεν αναγνωρίζει Μυστήρια σε αιρετικούς που δεν έχουν καταδικαστεί από Ορθόδοξη Σύνοδο.Μπορεί να κάνουν λάθος αυτοί οι Άγιοι και οι Ιεροί Κανόνες και να έχεις δίκιο εσύ.Όλα είναι πιθανά στην εποχή μας.

      Διαγραφή
  2. Κύριε Χατζηνικολάου, τι σύνοδος να γίνει;
    Ο παπισμός αίρεση είναι συμφωνώ κατεδικάστηκε από τις συνόδους.
    Αλλά σχεδόν όλοι οι κανονικοί επίσκοποι (όχι παλαιοημερολογίτες,ή αρμενιοουνιτοκόπτες) και οι σχισματικοί ουκρανίας πχ Κιέβου Επιφάνιος είναι μια από τα ίδια. Τότε τι σύνοδος να γίνει; να καταδικάσουν τους εαυτούς τους;δεν γίνεται
    Μάριος Αθανασίου-Πάππας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Υγ. Γίνεται; δεν γίνεται
      Μάριος Αθανασίου-Πάππας

      Διαγραφή
  3. ΠΡΙΝ ΤΗΝ Α ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗ ΠΟΙΑ ΗΤΑΝ Η ΘΕΣΗ ΤΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ;;

    Ο Μ Βασίλειος το ξεκαθαρίζει σε πενηνταράκια στον 1ο κανόνα και στον 47ο
    Ομοίως ο αγιος Θεόδωρος ο Στουδίτης και ο αγιος Κυπριανός

    Ο άγιος Κυπριανός, ως Επίσκοπος Καρχηδόνος, συνήθροισε τρεις τοπικές Συνόδους στη Καρχηδόνα. Τήν πρώτη τό 255 μ.Χ, τήν δεύτερη το 258 μ.Χ. καί την τρίτη τό ίδιο έτος, ή οποία εξέθεσε καί κανόνα, στον οποίο διορίζεται ότι όλοι οι αιρετικοί και σχισματικοί πρέπει νά βαπτίζονται, επειδή τό βάπτισμα των αιρετικών καί των σχισματικών είναι αδεκτο. Πιό συγκεκριμένα στον Κανόνα της Τοπικής Συνόδου της Καρχηδόνος (258) λέγει ό άγιος Κυπριανός, ότι στους αιρετικούς δέν υφίσταται καν αληθές βάπτισμα ή χρίσμα: «Ασφαλώς κρατούμεν, μηδένα βαπτίζεσθαι δύνασθαι εξω της καθολικής εκκλησίας˙ ενός όντος βαπτίσματος καί εν μόνη τή καθολική εκκλησία υπάρχοντος˙ … όθεν ου δύναται χρίσμα τό παράπαν παρά τοις αιρετικοίς είναι».


    ΔΙΑ ΤΑΥΤΑ
    Πριν απο δεκαετίες ο κόσμος σε γενικές γραμμές είχε άγνοια για το μέγεθος της σήψης... Σήμερα που εχει τον υπερκαταιγισμό της πληροφόρησης ( ιντερνετ) εχει απενεργοποιήσει το μυαλό του οικειοθελώς οπως το τηλέφωνο ωστε να μην τον ενοχλεί κανείς

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Χάριν τῶν ἀναγνωστῶν, ἀπαντῶ εἰς τά ὡς ἄνω σχόλια.

    1. Ὁ Α' Κανών τοῦ Μ. Βασιλείου, «αἱρετικούς» ὀνομάζει τούς «παντελῶς ἀπερρηγμένους καί κατ' αὐτήν τήν πίστιν ἀπηλλοτριωμένους». Προφανῶς, ἀναφέρεται εἰς τούς Συνοδικῶς κεκριμένους καί καθῃρημένους αἱρετικούς, σχισματικούς καί παρασυναγώγους, καθότι λέγει τά ἑξῆς: «εἴτις ἐν πταίσματι ΕΞΕΤΑΣΘΕΙΣ, ἀπεσχέθη τῆς λειτουργίας ...» (Βλ. Πηδάλιον, σελ. 587-590). Γιά ὅσους γνωρίζουν στοιχειωδῶς τήν Ἑλληνικήν γλῶσσαν, αὐτά σημαίνουν Συνοδικήν καταδίκην. Τά ὑπόλοιπα πού γράφονται εἶναι τσαρλατανισμοί.

    2. Παραπέμπουν μερικοί εἰς τόν Μ. Ἀθανάσιον καί τόν ἱερόν Χρυσόστομον, ἀλλά ἀορίστως! Ἐγώ δέν γνωρίζω σέ ποιά κείμενα τῶν Ἁγίων ἀναφέρονται, ἀλλά πιστεύω ὅτι καί πάλιν περί τσαρλατανισαμῶν πρόκειται. Χάριν παραδείγματος, ὁ Μ. Ἀθανάσιος ἦτο διάκονος ὅταν ἔγινεν ἡ Α' Οἰκ. Σύνοδος, ἡ ὁποία κατεδίκασε τόν Ἀρειανισμόν. Πῶς, λοιπόν, λέγει ὁ ὡς ἄνω σχολιαστής ὅτι δέν ἀνεγνώριζε παντελῶς τά μυστήρια τῶν Ἀρειανῶν ΠΡΙΝ τήν Α' Οἰκ. Σύνοδον, μήπως ἔγραψε διά τό θέμα καί ὡς διάκονος; Δέν γνωρίζω, ἐρωτῶ. Ἔχω μισήσει θανασίμως τόν τσαρλατανισμόν τῶν Ματθαιϊστῶν καί τῶν Ματθαιϊζόντων, οἱ ὁποῖοι, μέ τήν οἴησίν των, κατέστρεψαν τό εὐγενές καί Ὀρθόδοξον κίνημα τοῦ 1924, ἀλλά τώρα ἐμφανίζονται (ψευδόμενοι) εἰς τούς ἀδαεῖς ὡς τιμηταί του!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. ΓΙΑ ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΠΟΙΟΣ ΕΧΕΙ ΔΙΚΙΟ
    Ο ΔΟΓΜΑΤΟΓΟΓΟΣ ΤΡΕΜΠΕΛΑΣ Η ΕΣΥ;;

    https://katakomviki-ecclesia.blogspot.com/2020/08/blog-post_806.html#more

    Ἀνάλυση τοῦ θέματος ἀπό τόν καθηγητή Παναγιώτη Τρεμπέλα

    Ὁ καθηγητής Παναγιώτης Τρεμπέλας στόν Τρίτο Τόμο τῆς Δογματικῆς τῆς Ὀρθοδόξου Καθολικῆς Ἐκκλησίας περιλαμβάνει κεφάλαιο μέ τίτλο «Χειροτονίαι ἄκυροι καί ἀναχειροτονίαι» (Παναγιώτου Τρεμπέλα, Δογματική τῆς Ὀρθοδόξου Καθολικῆς Ἐκκλησίας, τόμ. 3ος, ἐκδ. Ἀδελφότης Θεολόγων «Ὁ Σωτήρ», Ἀθήνα 1961, σελ. 314-319), στό ὁποῖο μέ συντομία ἐκθέτει τίς βασικές ἀρχές τῆς ὀρθοδόξου ἐκκλησιολογίας, ὅπως φαίνεται στούς Κανόνες τῆς Ἐκκλησίας καί στήν Παράδοσή της γιά τό θέμα τῶν χειροτονιῶν ἐκτός τῆς Ἐκκλησίας.
    …..
    Ὡς πρός τήν δεύτερη ἀρχή, δηλαδή γιά τίς χειροτονίες τῶν σχισματικῶν καί αἱρετικῶν, πού εἶναι μυστήρια πού τελέσθηκαν ἔξω ἀπό τήν Ἐκκλησία «δέον νά λογίζωνται ὡς πάντῃ ἄκυρα». Ἔτσι, ὅσοι κληρικοί ἀπό τούς αἱρετικούς καί σχισματικούς προσχωροῦν στήν Μία, Ἁγία Ἐκκλησία «δέον νά χειροτονοῦνται», καί ἡ χειροτονία αὐτή δέν λογίζεται δεύτερη χειροτονία, ἀλλά ἔγκυρη πρώτη χειροτονία.
    Ὅσοι Κληρικοί ἔλαβαν τήν χειροτονία στήν Μία καί Ἁγία Ἐκκλησία καί στήν συνέχεια ἔκκλιναν σέ αἵρεση ἤ σχίσμα, «οὗτοι μετανοοῦντες καί γινόμενοι δεκτοί ὑπό τῆς Ἐκκλησίας κἄν ἔτι καθηρέθησαν ἐν τῷ μεταξύ, ἀποκαθίστανται εἰς τόν ὅν κατεῖχον βαθμόν ἱερωσύνης, ἄνευ ἀναχειροτονίας». Δευκρινίζεται δέ ὅτι ὅσο χρόνο ἦταν στό σχίσμα ἤ στήν αἵρεση, ἀφοῦ εἶχαν καθαιρεθῆ καί ἀποκηρυχθῆ ἀπό τήν μία Ἐκκλησία ἀπό τήν ὁποία ἔλαβαν τό χάρισμα, αὐτό τό χάρισμα τῆς ἱερωσύνης «ἦτο ἀνενέργητον καί ἀνίσχυρον», οἱ δέ χειροτονίες πού ἔγιναν ἀπό αὐτούς «δέον κατ’ ἀκρίβειαν νά λογίζωνται ὅλως ἄκυροι καί νά ἐπαναλαμβάνωνται».
    Ἐπικαλεῖται στό σημεῖο αὐτό τήν διδασκαλία τοῦ Μεγάλου Βασιλείου πού ἀκολούθησε τήν διακήρυξη τοῦ Κυπριανοῦ καί τοῦ Φιρμιλιανοῦ, ὅτι, ὅταν ἀφίστανται κάποιοι ἀπό τήν Ἐκκλησία, διακόπτεται ἡ μετάδοση τῆς Χάριτος.
    Γιά τό θέμα αὐτό χρησιμοποιεῖται τό παράδειγμα τοῦ ἀγωγοῦ, πού συνδέεται μέ τήν δεξαμενή ὕδατος. Δηλαδή, ὁ ἀγωγός μεταφέρει τό ὕδωρ τῆς δεξαμενῆς σέ διάφορα μέρη. Ἐκεῖνος, λοιπόν, πού λαμβάνει τό χάρισμα τῆς Ἱερωσύνης στήν μία καί ἁγία Ἐκκλησία «καθίσταται ἀγωγός μεταδίδων καί τοῖς ἄλλοις τήν θείαν χάριν», ἐφ’ ὅσον διατελεῖ σέ κοινωνία ἀδιάσπαστη μέ τήν ταμιοῦχο τῆς χάριτος Μία, Ἁγία Ἐκκλησία, ἀντλώντας ἀπό αὐτήν ὡς ἀπό ἀνεξάντλητη δεξαμενή τό σωτήριο νάμα τῆς χάριτος τοῦ Ἁγίου Πνεύματος καί γιά τόν ἑαυτό του καί γιά τούς ἄλλους. Ὅμως, ὅταν ἀποσπᾶται ἀπό τήν Μία, Ἁγία Ἐκκλησία, παραμένει μέν ἀγωγός, «διά τό ἀνεξάλειπτον τῆς ἱερωσύνης», ἐπειδή ὅμως ἀποκόπτεται ἀπό τήν μόνη ταμειοῦχο καί ζωοπάροχο δεξαμενή τῆς χάριτος «παραμένει ἀγωγός κενός καί ἀνίκανος νά μεταδώσῃ οἱανδήποτε χάριν».
    Μποροῦμε ἀντί τοῦ ἀγωγοῦ ὕδατος, νά χρησιμοποιήσουμε τό παράδειγμα τοῦ ἀγωγοῦ ἠλεκτρικοῦ ρεύματος (καλωδίου), τό ὁποῖο, ὅταν συνδέεται μέ τόν ρευματολήπτη (πρίζα), μεταφέρει τό ἠλεκτρικό ρεῦμα, διαφορετικά εἶναι ἕνα ἁπλό καλώδιο.


    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευλαβεύστατε κύριε/α κατακομβική εκκλησία,
      Δίκιο έχει και ο Κος Τρεμπέλας αλλά και ο Κος Χατζηνικολάου. Άποψις δική μου είναι πως ο τρεμπέλας έχει πέρισσότερο δίκιο αλλά και ο Κος χατζηνικολάου έχει εν μέρει αν όχι εξολοκλήρου δίκιο. Άλλωστε ο χατζηνικολάου το έχει αναλύσει και το χει ψάξει πολύ και εις βάθος.. ναι στην αποτείχιση όχι στο σχίσμα και στην αίρεσιν
      Μάριος Αθανασίου Πάππας

      Διαγραφή
  6. Επισυναπτόμενο διευκρινιστικό σχόλιο ( βλ. σχόλιο 7.59)

    Ξαναγράφω για τον φλωρινικό τσαρλατανισμό

    Απο την μια δεν εχουν καταδικαστεί οι Ν/γίτες γιατί είναι απόφαση Μ. Συνόδου
    Απο την άλλη οι ιδιοι επέβαλαν τις καταδικαστικές αποφάσεις πριν την καταδίκη που επικαλούνται
    Αυτό ακριβώς είναι η καθαίρεσή τους οπως ορίζουν οι κανόνες της Α & Β
    Διοτι:
    Εμπηξαν ιδιον θυσιαστήριον ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΓΟΧ
    Χειροτόνησαν μητροπολίτες στους θρόνους των ΜΗ καταδικασμένων μητροπολιτών
    Αρχιεπίσκοπο Αθηνών και πάσης Ελλάδος στην θεση του κανονικού μΗ καταδικασμένου Αθηνών
    Χειροθετούν τους ΜΗ καταδικασμένους Νγίτες ιερείς ( αλλοι τους αναχειροτονούσαν)
    Οι μισοί τουλάχιστον κατά το παρελθόν αναμύρωναν τους ΜΗ καταδικασμένους Νγιτες ενω οι αλλοι μισοι πιστεύουν οτι εχουν το αγιο μύρω της εκκλησίας.
    Και το καλύτερο:
    Εψησαν δικό τους αγιο μύρω!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το μύρο γράφεται με ο
      Και τι είναι για να ψηθεί; σπαλομπριτζόλα ή γουρνοπούλα;
      Μάριος Αθανασίου Πάππας

      Διαγραφή
  7. ΠΡΩΤΟΣ ΚΑΝΩΝ Μ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ

    Ώστε, ει και τον μέγαν Διονύσιον τούτο παρέλαθεν, αλλ ημίν ου φυλακτέον την μίμησιν του σφάλματος, το γαρ άτοπον, αυτόθεν πρόδηλον και πάσιν εναργές, οις και μικρόν του λογίζεσθαι μέτεστιν. Οι δε Καθαροί και αυτοί των απεσχισμένων εισί, πλήν αλλ έδοξε τοις αρχαίοις, τοις περί Κυπριανόν λέγω και Φιρμιλιανόν τον ημέτερον, τούτους πάντας μια ψήφω υποβαλείν· Καθαρούς και Εγκρατίτας και Υδροπαραστάτας και Αποτακτίτας. Διότι η μεν αρχή του χωρισμού δια σχίσματος γέγονεν, οι δε της Εκκλησίας αποστάντες ουκ έτι έσχον την χάριν του αγίου Πνεύματος εφ εαυτούς, επέλιπε γαρ η μετάδοσις τω διακοπήναι την ακολουθίαν.
    Οι μεν γαρ πρώτοι αναχωρήσαντες, παρά των Πατέρων έσχον τας χειροτονίας και δια της επιθέσεως των χειρών αυτών είχον το χάρισμα το πνευματικόν. Οι δε, αποραγέντες, λαϊκοί γενόμενοι, ούτε του βαπτίζειν, ούτε του χειροτονείν είχον εξουσίαν, ούτε ηδύνατο χάριν Πνεύματος αγίου ετέροις παρέχειν, ης αυτοί εκπεπτώκασι· διο ως παρά λαϊκών βαπτιζομένους τους, παρ αυτών εκέλευσαν, ερχομένους επί την Εκκλησίαν, τω αληθινώ βαπτίσματι τω της Εκκλησίας ανακαθαίρεσθαι.
    Επειδή δε όλως έδοξέ τισι των κατά την Ασίαν, οικονομίας ένεκα των πολλών, δεχθήναι αυτών το βάπτισμα, έστω δεκτόν. Το δε των Εγκρατιτών κακούργημα νοήσαι ημάς δει ότι, ίνα αυτούς απροσδέκτους ποιήσωσι τη Εκκλησία, επεχείρησαν λοιπόν ιδίω προκαταλαμβάνειν βαπτίσματι, όθεν και την συνήθειαν την εαυτών παρεχάραξαν. Νομίζω τοίνυν ότι, επειδή ουδέν εστι περί αυτών φανερώς διηγορευμένον, ημάς προσήκε, αθετείν αυτών το βάπτισμα, καν τις η παρ αυτών ειληφώς, προσιόντα τη Εκκλησία βαπτίζειν.
    Εάν μέντοι μέλλη τη καθόλου οικονομία εμπόδιον έσεσθαι τούτο, πάλιν τω έθει χρηστέον και τοις οικονομήσασι τα καθ ημάς Πατράσιν ακολουθητέον. Υφόρομαι γαρ μήποτε, ως βουλόμεθα οκνηρούς αυτούς περί το βαπτίζειν ποιήσαι, εμποδίσωμεν τοις σωζομένοις δια το της προτάσεως αυστηρόν. Ει δε εκείνοι φυλάσσουσι το ημέτερον βάπτισμα, τούτο ημάς μη δυσωπείτω· ου γαρ αντιδοδόναι αυτοίς υπεύθυνοι χάριν εσμέν, αλλά δουλεύειν ακριβεία κανόνων. 

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. ΕΡΜΗΝΕΙΑ

    Επομένως, αν αυτό του διέφυγε και του μεγάλου Διονυσίου, εμείς όμως δεν πρέπει να εξακολουθήσουμε να μιμούμασθε το σφάλμα· γιατί το παράλογο γίνεται από μόνο του ολοφάνερο και σαφές σε όλους, όσοι έχουν έστω και λίγη λογική. Οι Καθαροί ανήκουν κι αυτοί στους σχισματικούς, αλλά οι παλιοί αποφάσισαν, εννοώ τους οπαδούς του Κυπριανού και του Φιρμιλιανού του δικού μας, να τους υποβάλουν όλους αυτούς σε μια απόφαση, δηλαδή τους Καθαρούς και τους Εγκρατίτες και τους Υδροπαραστάτες και τους Αποτακτίτες. Γιατί η αρχή του χωρισμού έγινε με σχίσμα· αυτοί όμως που αποστάτησαν από την εκκλησία δεν είχαν πια τη χάρη του αγίου Πνεύματος επάνω τους· γιατί σταμάτησε η μετάδοση, επειδή διακόπηκε η συνέχεια.
    Αυτοί που πρώτοι έφυγαν είχαν χειροτονηθεί από τους Πατέρες και δέχτηκαν το πνευματικό χάρισμα με την επίθεση των χεριών εκείνων· εκείνοι όμως που αποσχίστηκαν, έγιναν λαϊκοί και δεν είχαν εξουσία ούτε να βαφτίζουν ούτε να χειροτονούν ούτε μπορούσαν να δίνουν στους άλλους τη χάρη του αγίου πνεύματος, την οποία οι ίδιοι είχαν χάσει· γι' αυτό, επειδή βαφτίζονται από λαϊκούς όσοι βαφτίζονται απ' αυτούς, όρισαν να έρχονται στην εκκλησία και να εξαγνίζονται πάλι με το αληθινό βάφτισμα της εκκλησίας.
    Επειδή όμως αποφάσισαν ομόφωνα κάποιοι από την Ασία για τακτοποίηση των πολλών, να δεχτούν το βάφτισμά τους, ας γίνει δεκτό. Όμως πρέπει να καταλάβουμε εμείς το έγκλημα των Εγκρατιτών, ότι δηλαδή επιχείρησαν να προλαβαίνουν στο εξής με δικό τους βάφτισμα τους οπαδούς τους, για να τους κάνουν να μη γίνονται δεκτοί από την εκκλησία· γι' αυτό και διαστρέβλωσαν τη συνήθειά τους. Νομίζω λοιπόν ότι, επειδή τίποτε σχετικά μ' αυτούς δεν έχει καθοριστεί σαφώς, έπρεπε εμείς να θεωρήσουμε άκυρο το βάφτισμα τους, κι αν κάποιος είχε βαφτιστεί απ' αυτούς, όταν προσέρχεται στην εκκλησία, να τον βαφτίζουμε.
    Αν ωστόσο αυτό πρόκειται να είναι εμπόδιο στη γενική εκκλησιαστική τάξη, πρέπει να χρησιμοποιήσουμε πάλι τη συνήθεια και να ακολουθήσουμε τους Πατέρες που ρύθμισαν τα ζητήματα μας. Γιατί φοβάμαι μήπως κάποτε, επειδή θέλουμε να τους αποθαρρύνουμε αυτούς σχετικά με το βάφτισμα, εμποδίσουμε αυτούς που θέλουν να σωθούν λόγω της αυστηρότητας της απόφασης· κι αν εκείνοι διατηρούν το δικό μας βάφτισμα, αυτό ας μη μας στενοχωρεί· γιατί δεν έχουμε χρέος να τους ανταποδώσουμε χάρη, αλλά να υπηρετούμε την ακρίβεια των κανόνων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. 1. ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΝΕΡΓΟ ΣΧΙΣΜΑ

    2. ΔΙΑΠΙΣΤΕΥΜΕΝΕΣ ΑΙΡΕΣΕΙς ΜΕ ΑΙΧΜΗ ΤΟΥ ΔΟΡΑΤΟΣ ΤΟ 2016 ΣΤΗΝ ΚΡΗΤΗ

    3. ΟΙ ΓΟΧ ΕΧΟΥΝ ΚΑΘΑΙΡΕΘΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΔΙΟΙΚΟΥΣΑ

    4.Οποιος Πγιτης προσχωρεί στην διοικούσα βαπτίζεται εξ άπαντος ασχετα αν εχει τρεις καταδύσεις ( πολλά τα γνωστά περιστατικά )
    Οι ιερείς αναχειροτονούνται
    Κραυγαλέο παράδειγμα οι γοχ επίσκοποι Παισιος Βικεντιος ( αν θυμάμαι καλά τα ονόματα) που προσχώρησαν στον Βαρθολομαίο ο οποιος τους ξανάκανε διάκους, ιερείς και επισκόπους

    ΔΙΑ ΤΑΥΤΑ
    ΕΝ ΣΥΝΔΥΑΣΜΩ ΤΩΝ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ( βλ δικά μου σχόλια )
    ΟΙ ΓΟΧ ΠΟΥ ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΚΑΝΟΝΙΚΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΗΝ ΔΙΟΙΚΟΥΣΑ...
    ΕΙΝΑΙ ΚΑΘΗΡΗΜΕΝΟΙ ΚΙ ΑΝΙΕΡΟΙ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τυάνων Παΐσιος Λουλουργάς
      Απαμείας Βικέντιος ( νομίζω Μαλαματένιος το επίθετο)
      ΓΟΧ ΠΟΥ ΕΝΤΑΧΘΗΚΑΝ ΣΤΟ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΕΩΣ ΜΕ ΧΕΙΡΟΤΟΝΙΕΣ ΚΛΠ
      Ο ΤΥΑΝΩΝ ΗΓΟΥΜΕΝΟΣ ΣΤΗΝ ΙΕΡΑ ΠΑΤΡΙΑΡΧΙΚΗ ΣΤΑΥΡΟΠΗΓΙΑΚΗ ΜΟΝΗ ΑΓ ΕΙΡΗΝΗΣ ΧΡΥΣΟΒΑΛΑΝΤΟΥ Ν. ΥΟΡΚΗ
      Ο ΔΕ ΑΠΑΜΕΙΑΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΗΓΟΥΜΕΝΟΣ
      καθαιρέθηκαν ένεκεν σεξουαλικών σκανδάλων ( ο παΐσιος σίγουρα ο δε βικέντιος λένε κάποιοι ότι δεν ήτανε μπλεγμένος με αυτά. Αν ισχύει αυτό τότε γιατί καθαιρέθηκε; δεν ξέρω)
      Το σκάνδαλο αυτό απασχόλησε πολύ σε σημείο που να πάει ειδική επιτροπή νομίζω χωρίς να είμαι 1000% σίγουρος πως πρόεδρός της ήταν ο τότε δαρδανελλίων νικήτας νυν αρχιεπ. Θυατείρων κ ΜΒ και πριν γίνει δαρδανελλίων έιχε χειροτονηθεί μητροπολίτ χόγκ κόνγκ, μεγάλος οικουμενιστής ο νικήτας και μασσώνος δείτε Άρθρο Ορθόδοξου τύπου "θυατείρων ο υπερπόντιος χαλκίτης" ή κάτι μρ παρόμοιο τίτλο δεν θυμάμαι)
      Μάριος Αθανασίου Πάππας

      Διαγραφή
  10. 10.07
    Μαριος Αθαν.
    Τωρα κατάλαβα ποσο ασχετος είσαι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Θα διαβάσω τα σχόλιά σας.
      Πιστεύω αυτά να μην είναι ειρωνείες( 10.14 πμ "τωρα καταλαβα ποσο ασχετος..."). όχι ότι με ενοχλεί.
      Είπα την γνώμη μου.. άλλωστε πρέπει να είμαστε δημοκρατικοί και να τα βλέπουμε από πολλές οπτικές γωνίες.
      Αν είπα κάτι που σας προσέβαλε ή έστω σας έθιξε παραδέχομαι τα λάθη μου και ζητώ να με συγχωρέσετε. Νερό κ αλάτι δεν λένε; πάντως το 10.07 σχόλιο της αναξιότητός μου έχει διττή σημασία: α. Να διακωμωδίσω το λάθος ή την παράβλεψή σας και β. Και παράλληλα να σχολιάσω
      Μάριος Αθανασίου Πάππας
      Εκτός αν δεν δέχεστε την καλοπροαίρετη κριτική

      Διαγραφή
  11. Η ΑΠΟΔΕΙΞΗ ΓΙΑ ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΠΟΥ ΕΓΡΑΨΑ

    https://katakomviki-ecclesia.blogspot.com/2019/03/blog-post_29.html

    Ἡ Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος, παρ’ ὅτι αὐτοκέφαλος ἀπὸ τὸ 1850, ἐκ λόγων σεβασμοῦ πρὸς τὸ Πατριαρχεῖον Κωνσταντινουπόλεως, ἐλάμβανε τὸ ἅγιον μῦρον παρ’ αὐτοῦ. Ἡμεῖς ὅμως οἱ γνήσιοι Ὀρθόδοξοι Χριστιανοί, ὡς συνέχεια τῆς αὐτοκεφάλου Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας ἐν Ἑλλάδι ὑπὸ τὴν ἀκαινοτόμητον ἔννοιαν, ἐφ’ ὅσον τὸ Πατριαρχεῖον Κωνσταντινουπόλεως περιέπεσεν εἰς τὴν καινοτομίαν καὶ τὸν Οἰκουμενισμόν δὲν εἶναι δυνατὸν νὰ δεχόμεθα μῦρον παρ’ αὐτοῦ καὶ ὡς ἐκ τούτου προβαίνομεν εἰς τὸν καθαγιασμὸν τοῦ ἁγίου μύρου. Εὐκόλως, λοιπόν, δύναται νὰ γίνῃ ἀντιληπτὸν τὸ πόσον σημαντικὸν εἶναι τὸ γεγονὸς αὐτὸ διὰ τὴν Ἐκκλησίαν μας. Ὁ προηγούμενος καθαγιασμὸς Ἁγίου Μύρου ἐκ μέρους τῆς Ἱερᾶς ἡμῶν Συνόδου ἐγένετο τὸ ἔτος 2001, ἤτοι πρὸ 18 ἐτῶν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. 10.07
    Προς Μαριο Αθαν. Π.

    https://katakomviki-ecclesia.blogspot.com/2019/03/blog-post_29.html

    Ἡ παρασκευή (ἔψησις) τοῦ Ἁγίου Μύρου θὰ λάβῃ χώραν εἰς τὸν Καθεδρικὸν Ἱερὸν Ναὸν Ἁγίου Ἀθανασίου Ν. Φιλαδελφείας (Ἀναγεννήσεως 37). Ἡ ὅλη διαδικασία θὰ ἀρχίσῃ τὴν Κυριακὴν τῶν Βαΐων πρωΐ μὲ τὴν προχείρησιν τῶν μυρεψῶν, ὑπὸ τοῦ Ἀρχιεπισκόπου.

    Ἡ διαδικασία τῆς ἐψήσεως (βρασμοῦ τοῦ ἐλαίου μετ’ οἴνου καί ἀρωματικῶν οὐσιῶν) θὰ γίνει εἰς τρεῖς φάσεις μετὰ τὰς πρωϊνὰς ἀκολουθίας τῆς Μ. Δευτέρας, Μ. Τρίτης καὶ Μ. Τετάρτης. Εἰς ὅλας τὰς ἀκολουθίας τῶν ἡμερῶν αὐτῶν θὰ προΐσταται Ἀρχιερεύς. Τὸ ἀποκορύφωμα τοῦ γεγονότος εἶναι ἡ τελετή τοῦ Καθαγιασμοῦ τὴν Μ. Πέμπτην πρωΐ εἰς τὸ Συνοδικὸν συλλείτουργον.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Λαμβάνοντας υπόψιν την ετυμολογία (έψησις), έχετε δίκιο. Δεν ήθελα με τα περί γουρνοπούλας κ μπριζόλας να θίξω αυτήν την τόσο σπουδαία στιγμή για το αγιο μύρο. Εάν διακωμώδισα κάτι εν αγνοία μου αν και δεν είμαι γοχ θα ήθελα να με συγχωρέσετε. Βέβαια, για το ορθογραφικό όντως γράφετε το μύρο με ο αλλά δεν ήθελα να το διακωμωδίσω.
      Και πάλι αν νιώθετε ότι προσέβαλα κάτι ζητώ συγγνώμη και απολογούμαι.
      Συνειδητοποιώ το λάθος π έκανα και σε ΟΥΔΕΜΙΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΔΕΝ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΑΣΤΕΙΕΥΤΩ Μ ΚΑΤΙ ΤΟΣΟ ΣΟΒΑΡΟ. ΑΛΛΑ ΟΤΑΝ ΤΟ ΕΓΡΑΨΑ ΜΟΥ ΦΑΝΗΚΕ ΑΣΤΕΙΟ ΣΑΣ ΤΟ ΛΕΩ ΕΙΛΙΚΡΙΝΑ
      από περιέργεια χωρίς να θέλω να γίνομαι αδιάκριτος και χωρίς ναβθέλω να οξύνω καταστάσεις, εσείς σε ποια εκκλησία γοχ ανήκετε; αυτή υπό τον Μακαριώτατον Αρχιεπίσκοπ Αθηνών κ Πάσης Ελλάδος Καλλίνικον Σαραντόπουλον( αφού είναι η μεγαλύτερη κ πιο γνωστη εκκλησία γοχ) ή σε άλλη; μάριος αθανασίου πάππας

      Διαγραφή
  13. 11.54
    Μαριος Αθανασ. Π.

    Η αποτείχισή μου απο την συνοδο γοχ Καλλινίκου Σαραντόπουλου ( ο οποιος και με χειροτόνησε)
    https://katakomviki-ecclesia.blogspot.com/2020/05/blog-post_443.html

    π.χ.
    σε συνδυασμό και εν συνδυασμώ - ιεροσύνη και ιερωσύνη - μασονία και μασωνία κ.ο.κ.

    ΥΣ
    Εισαι ο μοναδικός εδω μέσα που ζήτησε συγνώμη κι αυτο είναι προς τιμήν σου

    ΥΣ2
    Ὀι αλλοι κοροιδεύουν και ειρωνεύονται και αφου τους εχεις αποδείξει οτι ζουν σε μαυρα σκοτάδια η εξαφανίζονται για να εμφανιστούν στα καλά καθούμενα σα να μην τρεχει τιποτα η ξανακοροιδεύουν με θράσος 100 πιθήκων
    πχ οπως ο αλλος που με λεει πιτμπουλ ( επειδη εχω πιτμπουλ ) και αυτος τωρα απευθύνεται σε ιερεα και παριστάνει τον χριστιανό φίλε μου κατάλαβες...
    παρα ταυτα δεν του εχω πει τιποτα ουτε και με ενοχλησε στο ελαχιστο ειλικρινά.
    (Ετσι το αναφερω ως δειγμα γραφης για καποιους )

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είχες χειροτονηθεί απτον σαραντόπουλο; παπάς ή επίσκοπος;
      Νόμιζα ότι είναι από τους σκληρούς και αδιάλλακτους γοχ δν ήξερα ότι ήταν μασόνος.
      Κράτα γερά και μην αφήνεις τύπους σαν αυτό που σε λέει πίτμπουλ να σου σπάνε τα νεύρα. Θες την γνώμη μου; απλά αγνόησέ τους... αν και είμαι απόλυτα πεπεισμένος πως το κάνεις
      ΥΓ ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια και ελπίζω να με συγχώρεσες για αυτά που είπα και έγραψα.
      Μάριος Αθανασίου Πάππας
      Υγ2 ελπίζω και θα προσεύχομαι να είσαι καλά
      ΥΓ3 και πάλι συγγνώμη
      Υγ4 συγγνώμη για τα τόσα υγ

      Διαγραφή
    2. ΚΑΤΑΚΟΜΒΙΚΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ
      ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΤΟ ΕΡΓΟ ΣΟΥ ΝΑ ΦΩΤΙΖΕΙΣ ΟΛΟΥΣ ΕΜΑΣ ΒΑΖΩ ΚΑΙ ΕΜΕΝΑ ΜΕΣΑ ΠΟΥ ΕΙΜΑΣΤΕ ΣΤΑ ΣΚΟΤΑΔΙΑ ΚΑΘΩΣ ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΛΙΓΟΠΙΣΤΟΙ ΚΑΙ ΔΕΝ ΞΕΡΟΥΜΕ ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΜΑΣ
      ΚΑΛΟΝ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΑΓΩΝΑ
      ΜΑΡΙΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΠΑΠΠΑΣ

      Διαγραφή
  14. Εύχομαι κ προσεύχομαι αδελφέ.
    Αλλά επειδή ως μαθητής που είμαι θέλω μια χάρη. Να εύχεσαι να με βοηθά ο ύψιστος στις εξετάσεις στο σχολείοβ και στα φροντηστήρια
    Μάριος Αθανασίου Πάππας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Προς Δημήτριο Χατζηνικολάου

    Αν παραθέσω το κείμενο του Μεγάλου Αθανασίου,θα σταματήσεις να ονομάζεις αίρεσιν την αυτόματη απώλεια της Θείας Χάρης όλων των αιρετικών(αιρετικών χωρίς Συνοδική καταδίκη);Αν αυτό σε αλλάξει την γνώμη,ευχαρίστως να γράψω τι λέει ο Μέγας Αγιος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Ο/Η Ανώνυμος είπε...
    Αν παραθέσω το κείμενο του Μεγάλου Αθανασίου,θα σταματήσεις να ονομάζεις αίρεσιν την αυτόματη απώλεια της Θείας Χάρης όλων των αιρετικών(αιρετικών χωρίς Συνοδική καταδίκη);



    Σε εμποδίζει κανείς να το παραθέσεις να πλουτίζουμε και εμείς τις γνώσεις μας, που δεν τα γνωρίζουμε όλα αυτά τα πράγματα;

    Και μια ερώτηση με το συμπάθιο: είσαι σίγουρος ότι αντιλαμβάνεσαι το νόημα του αγίου και για ποια περίπτωση το έχει γράψει;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι,είμαι σίγουρος ότι κατάλαβα το νόημα του Μεγάλου Αθανασίου.Θα γράψω τι λέει ο Άγιος σε 10 ώρες(δεν έχω χρόνο τώρα).

      Διαγραφή
  17. Για να τελειώνουμε
    Ο Οικουμενισμός δεν ειναι καινούργια αίρεση για να χρειάζεται καταδίκη πχ μονοθελητισμός κλπ
    Ο οικουμενισμός ειναι ηδη καταδικασμένος απο τις οικουμενικές συνόδους γιατί πολύ απλά ΑΚΥΡΩΣΕ τις αποφάσεις των συμπεριλαμβάνοντας ολες τις καταδικασμένες αιρέσεις συν τις καινούργιες οι οποιες καταργούν ολοκληρωτικά το ευαγγέλιο

    Αν ξανακαταδικάσεις πχ την ενωση με τους μονοφυσίτες ( αδελφη ορθόδοξη εκκλησία με μυστήρια εγκυρα και σωτηριολογικά ) ΒΛΑΣΦΗΜΑΣ το αγιο πνεύμα ως μη λαλήσαι ορθά τότε....καθως το διόρθωσες εσυ σήμερα
    Και μια ερώτηση
    Τοτε ποιος ο λόγος να εχω στον σβέρκο τις οικουμενικές οταν ο πάσα ενας αιρετικός θα πρεπει να ξανακαταδικαστεί για την ιδια αιρεση;;


    Ειναι απλά τα πράγματα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. @ 21 Φεβρουαρίου 2022 - 8:44 μ.μ.

    Σέ παρακαλῶ πολύ, παράθεσέ το, μέ ἀκριβῆ παραπομπήν, βεβαίως.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι στον τρίτο λόγο του Αγίου κατά των Αρειανών.Σε 10 ώρες θα γράψω τι λέει ο Αγιος(εκτός αν προλάβεις να διαβάσεις από μόνος σου αυτά που λέει ο Αγιος για τους αιρετικούς).

      Διαγραφή
  19. @ 23 Φεβρουαρίου 2022 - 6:07 π.μ.

    Καί πάλιν, σημασίαν ἔχει τό πότε τό λέγει. Ἄν τό λέγῃ γιά ΜΕΤΑ τήν Α' Οἰκ. Σύνοδον, τότε εἶναι αὐτονόητον καί οὐδείς ἔχει ἀντίρρησιν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Με αυτό που θα γράψω,περιπλέκουν τα πράγματα.Σημασία δεν έχει πότε το λέει,αλλά πως το λέει.Δεν λέει πουθενά ο Άγιος ότι αυτά που σας λέω(για το ότι οι Αρειανοί δεν έχουν έγκυρα Μυστήρια)εννοούνται μετά την καταδίκη των Αρειανών από κάποια Σύνοδο Ορθοδόξων.Δεν υπάρχει Άγιος που ξεχωρίζει τους αιρετικούς σε κριμένους από Σύνοδο και μη κριμένους από Ορθόδοξη Σύνοδο(αν υπάρχει,σε ακούω).Πέραν τούτων,μας ζητάς να αποδείξουμε πότε τα λέει αυτά ο Αγιος.Η Σύνοδος της Νικαίας έγινε το 325(η οποία καταδίκασε τον Άρειο και την αίρεσή του),ο δε Μέγας Αθανάσιος ήταν γραμματέας της Τοπικής Συνόδου του Πατριαρχείου Αλεξανδρείας(τότε Πατριάρχης Αλεξανδρείας ήταν ο Άγιος Αλέξανδρος).Ο Μέγας Άγιος δίνει απάντηση στα κείμενα του Αρείου και ειδικά στο τελευταίο κείμενο που έγραψε το 318 μ.Χ.(ή 320).Άρα οι λόγοι του κατά των Αρειανών είναι πριν την Α' Οικουμενική Σύνοδο του 325.Όμως,κάνεις και ένα σοβαρό λάθος.Ο Άρειος δεν καταδικάστηκε από Σύνοδο το 325 μόνο,αλλά η Τοπική Σύνοδος της Αλεξάνδρειας τον καταδίκασε το 320(πρόσθεσε και ανάθεμα).Επίσης,υπάρχει καταδίκη του Αρείου το 318 από τους Πατέρες της Αλεξάνδρειας(ήταν,δηλαδή,καταδικασμένη η αίρεσή του και ο ίδιος από Πατέρες,αυτό που ζητάει ο 15ος Ιερός Κανών για να προχωρήσει κάποιος σε διακοπή κοινωνίας από τον αιρετικό ψευδεπίσκοπο).Εσύ ζητάς να υπάρχει πρώτα η καταδίκη του Αρείου από την Α' Οικουμενική Σύνοδο.Δεν ενδιαφέρεσαι για το ανάθεμα προς τον Άρειο(την καταδίκη της διδασκαλίας του και των οπαδών του)της Τοπικής Συνόδου της Αλεξάνδρειας που έγινε το 320.Θα φέρω ένα παράδειγμα για να καταλάβεις το λάθος που κάνεις (να θεωρείς άκυρα τα μυστήρια των αιρετικών μόνο όταν αυτοί καταδικαστούν από Οικουμενική Σύνοδο).Αν εγώ είμαι κληρικός της Τοπικής Εκκλησίας της Ρωσίας και κηρύξω μια αίρεση(παλαιά ή καινούρια), δεν σου αρκεί η καταδίκη μου από το Πατριαρχείο της Ρωσίας για να θεωρήσεις ότι δεν έχω έγκυρα Μυστήρια;Χρειάζεται να περιμένεις την Δεκάτη Οικουμενική Σύνοδο της Εκκλησίας για να θεωρήσεις τα μυστήρια άκυρα;Μπορώ να έχω μια απάντηση(για να προχωρήσω στην διδασκαλία του Αγίου για το θέμα αυτό); Αλλιώς,άδικα θα κάνω τον κόπο να γράψω αυτά πού διδάσκει ο Άγιος(χωρίς να ξεχωρίζει τους αιρετικούς σε καταδικασμένους και μη καταδικασμένους από Σύνοδο).

      Διαγραφή
  20. @ 23 Φεβρουαρίου 2022 - 6:13 μ.μ.

    Λάθος 1: Οἱ Ἅγιοι κάνουν σαφῆ διάκρισιν μεταξύ αἱρετικῶν ΠΡΙΝ τήν Συνοδικήν καταδίκην των (=ἐν δυνάμει αἱρετικῶν) καί αἱρετικῶν ΜΕΤΑ τήν Συνοδικήν καταδίκην των (=ἐν ἐνεργείᾳ αἱρετικῶν). Ἔχω γράψει ἄπειρες φορές περί τούτου.

    Λάθος 2: Ἄν ἕνας κληρικός τῆς Ρωσικῆς Ἐκκλησίας καθαιρεθῇ ἀπό τήν τοπικήν Σύνοδον, ποιός σοῦ εἶπε ὅτι ἐγώ δῆθεν δέν ἀναγνωρίζω αὐτήν τήν καθαίρεσιν καί περιμένω Οἰκ. Σύνοδον; Ἄν ὅμως, ὁ ἐν λόγῳ κληρικός κηρύσσῃ μίαν νέαν αἵρεσιν ἡ ὁποία ἔχει ἐξαπλωθῆ εἰς ὁλόκληρον τήν Ἐκκλησίαν καί τόσον ὁ ἴδιος ὅσον καί ἡ αἵρεσίς του καταδικασθοῦν ἀπό τοπικήν Σύνοδον, τότε ἡ μέν καθαίρεσίς του ἰσχύει, ἀλλά ἡ καταδίκη τῆς νέας αὐτῆς αἱρέσεως πρέπει νά ἐπικυρωθῇ ἀπό Οἰκουμενικήν Σύνοδον, ὥστε νά τό μάθῃ καί νά πεισθῇ ὅλη ἡ Οἰκουμένη. Μέχρι τότε, ἡ αἵρεσις εἶναι ἐν δυνάμει αἵρεσις, κατεγνωσμένη ὑπό Πατέρων καί ἅπαντες ὑποχρεοῦνται εἰς ἀποτείχισιν ἀπό τούς «ἐπισκόπους» πού τήν δέχονται, χωρίς αὐτό νά σημαίνῃ ὅτι ἔχουν ἀπολέσει τήν ἱερωσύνην των.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. 1) Μπορείς να μας παρουσιάσεις τους Αγίους που κάνουν αυτή την διάκριση(δυο ή τρεις,αλλά όχι αγίους που αγιοκατάταξαν οι Οικουμενιστές ή οι Γ.Ο.Χ)και τι γράφουν ακριβώς για το θέμα;Επίσης,μπορείς να μας πεις μερικούς Αγίους που χρησιμοποιούν αυτό τον όρο("δυνάμει αιρετικοί");Πιστεύω ότι δεν γνωρίζεις τι σημαίνει η λέξη "δυνάμει"και γι'αυτό σε επηρέασαν κάποιοι τους οποίους διάβασες για το θέμα αυτό.Δεν μπορούμε να πούμε για έναν αιρετικό ότι είναι "δυνάμει" επειδή δεν έχει καταδικαστεί Συνοδικά.Ποιος Άγιος τα λέει αυτά,μας είναι άγνωστο.Διδάσκει κάποιος άνθρωπος μια αίρεση δημόσια και τον ονομάζουμε αιρετικό.Είναι αιρετικός,δεν θα γίνει γιατί τον καταδίκασε μια Σύνοδος.Πρώτη φορά τα ακούω αυτά τα πράγματα.
      2)Αυτό ζήτησες στο σχόλιό σου για τον Μέγα Αθανάσιο,να έχει απαντήσει στον Άρειο και τους οπαδούς του πριν την Α 'Οικουμενική Σύνοδο.Αν τα λέει αυτά μετά την Σύνοδο της Νικαίας, δεν σε ενδιαφέρουν.Ίσως δεν γνώριζες την καταδίκη του Αρείου από τους Πατέρες της Αιγύπτου και το ανάθεμα της Συνόδου του 320 μ. Χ.Παρακάτω παραθέτεις την γνώμη σου η οποία είναι εντελώς λάθος.Περιμένεις να γίνει μια Οικουμενική Σύνοδος για να θεωρήσεις άκυρα τα "Μυστήρια" αυτών που συμμετέχουν και υποστηρίζουν την αίρεση.Δηλαδή αν έρθει ο Αντίχριστος και μας παρουσιαστεί σαν κληρικός της Εκκλησίας και διδάξει κάτι αντίθετο από αυτά που μας παρέδωσαν οι Απόστολοι,αν δεν καθαιρεθεί,πιστεύεις ότι θα έχει έγκυρα Μυστήρια;Και αυτοί που θα δεχθούν την αιρετική διδασκαλία του(ας είναι και νέα),είναι μεν αιρετικοί αλλά συνεργάζονται με το Άγιο Πνεύμα;Διαβάζοντας τον 46ο Ιερό Κανόνα των Αγίων Αποστόλων,παράξενα μου φαίνονται όλα αυτά που γράφεις.Ο Κανόνας γράφτηκε το 44 μ.Χ.,σε μια εποχή που δεν υπήρχαν καταδικασμένες αιρέσεις(μπορεί να μην υπήρχαν και καθόλου).Αν διαβάσεις τον Κανόνα αυτό και την εξήγηση από τον Άγιο Νικόδημο,ίσως πλησιάσεις περισσότερο την αλήθεια για το θέμα αυτό.Εκεί θα δεις την αυστηρότητα των Αποστόλων προς αυτούς που θεωρούν ότι έχουν Βάπτισμα οι αιρετικοί και Θεία Κοινωνία.Με την ποινή της καθαίρεσης προστάζουν να τιμωρούνται οι κληρικοί που δέχονται Μυστήρια στους αιρετικούς.Στην τεράστια υποσημείωση του Αγίου Νικοδήμου(στον 46ο Ι.Κ.)θα διαβάσεις και μερικούς Αγίους που υποστηρίζουν την ανυπαρξία Μυστηρίων στους αιρετικούς(χωρίς να κάνουν την διάκριση που κάνεις εσύ,χωρίζοντάς τους σε καταδικασμένους και μή καταδικασμένους αιρετικούς).Παρακαλώ να διαβάσεις προσεκτικά τον Κανόνα και την υποσημείωση του Αγίου.Αυτή η μελέτη των 15 λεπτών θα σου λύσει όλες τις απορίες και θα σε οδηγήσει στην αλήθεια.Δεν μπορεί να υπάρξει συμφωνία ανάμεσα στον Χριστό και τον Σατανά.Οπου υπάρχει αίρεση,υπάρχει απουσία του Αγίου Πνεύματος.

      Διαγραφή

  21. @ 24 Φεβρουαρίου 2022 - 5:41 μ.μ.

    Τά ἔχω γράψει ἄπειρες φορές. Δέν μπορῶ κάθε φορά πού «ξεφυτρώνει» κάποιος καινούργιος στήν παρέα καί μέ «ὗφος 100 καρδιναλίων» μοῦ λέγει ὅτι κάνω λάθος ν' ἀρχίζω τήν «συζήτησιν» ἀπό τήν ἀρχήν. Βλ. π.χ. τό κατωτέρω ἄρθρον μου.

    https://orthodox-voice.blogspot.com/2021/08/blog-post_55.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Σταύρος Κ.
    Αγαπητέ Δημήτρη Χατζηνικολάου
    Του Ιατρού Σωτήριου Ζουρίδη
    Είμαστε ήδη ενωμένοι μαζί σας, μη μας προσκαλείτε....
    Μητρόπολις του Αγίου Φραγκίσκου: Οικουμενική Λειτουργία στο Μπέλμοντ της Καλιφόρνιας-Παρακαλούμε ενωθείτε μαζί μας!

    Ελληνορθόδοξοι και Ρωμαιοκαθολικοί θα εορτάσουν Οικουμενική Λειτουργία την 8ην Απριλίου στο Μπέλμοντ, της Καλιφόρνιας.

    Ο Σεβ. Μητροπολίτης Γεράσιμος της Ελληνικής Ορθοδόξου Μητροπόλεως του Αγίου Φραγκίσκου και ο Σεβ. Αρχιεπίσκοπος Salvatore Cordileone της Ρωμαιοκαθολικής Αρχιεπισκοπής του Αγίου Φραγκίσκου θα ενωθούν προσευχητικώς μαζί στην Λειτουργία των Χαιρετισμών του Τιμίου Σταυρού του Κυρίου μας την Τρίτη, 8ην Απριλίου στο Μπέλμοντ της Καλιφόρνιας.

    Η σύναξις αυτής της χρονιάς γίνεται εις ανάμνηση της 50ης επετείου της ιστορικής συναντήσεως μεταξύ του Οικουμενικού Πατριάρχου Αθηναγόρου και του Πάπα Παύλου του έκτου, και είναι αφιερωμένη εις την ερχόμενη συνάντηση μεταξύ της Α.Θ.Π. του Οικουμενικού Πατριάρχου Βαρθολομαίου και της Αυτού Αγιώτητος του Πάπα Φραγκίσκου τον Μάϊο του 2014.
    Αυτή η τοπική παράδοσις άρχισε το 2007 μετά την παραλαβή από την Ελληνική Ορθόδοξο Εκκλησία του Τιμίου Σταυρού του Μπέλμοντ, τμήματος του τιμίου Σταυρού επάνω εις τον οποίο εσταυρώθη ο Ιησούς Χριστός.


    Οι πιστοί της Εκκλησίας του Τιμίου Σταυρού και της γειτονικής ενορίας της Immaculate Heart της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας συγκεντρώνονται κάθε χρόνο και προσεύχονται τιμώντας αυτό το άγιο λείψανο, ενθυμούμενοι την τέλεια θυσία του Ιησού Χριστού που πέθανε επάνω στο Σταυρό για την σωτηρία μας.

    Αποστολή με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου
    BlogThis!
    Μοιραστείτε το στο Twitter
    Μοιραστείτε το στο Facebook
    Κοινοποίηση στο Pinterest

    ΑπάντησηΔιαγραφή