Κατά την Βάπτιση του Κυρίου, δεν φανερώθηκε η υπόσταση του Θεού Πατρός, αλλά ακούσθηκε μόνον η φωνή του. Το δε «εν είδει περιστεράς», δεν σημαίνει την υπόσταση του Αγίου Πνεύματος, αλλά την Χάρι του. Φωνάζει ο Άγιος Θεόδωρος ο Στουδίτης: «Παντός εικονιζομένου... η υπόστασις εικονίζεται». Και ο άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς για τον αιρετικό Ακίνδυνο, «αὐτό πάντως τό πνεῦμα τό ἅγιον ἦν ἐπί τήν σάρκα ἐκείνην ἐκχυθεῖσα χάρις, κατά τόν Ἀκίνδυνον αὐτή ἡ οὐσία καί ἡ ὑπόστασις τοῦ Ἀγίου Πνεύματος» (Γρ. Παλαμᾶ ΕΠΕ 5, σελ. 306). Γι΄ αυτό είναι αιρετική η δήθεν εικόνα της Αγίας Τριάδος των λεγομένων τριών προσώπων. Πραγματικό-αληθινό πρόσωπο είναι μόνον ο Κύριος, όχι η περιστερά, ούτε βεβαίως η ειδωλική γεροντική μορφή. Όπως επίσης αιρετική είναι και η λεγομένη συμβολική εικόνα της Αγίας Τριάδος, και τούτο επειδή, η υπόσταση του Θεού Λόγου, η οποία περιλαμβάνεται σ΄ αυτήν, δεν είναι σύμβολο. Καλή φώτιση σε όλους τους σχισματοαιρετικούς, οι οποίοι δογματίζουν, προσκυνούν και λιτανεύουν τις παπικές αυτές παραστάσεις.
Χαρίλαος
Ι. Στουραΐτης. Θεολόγος.
----------------------
Η απάντηση που μου δόθηκε, όταν είπα ότι η Εικόνα τής Βαπτίσεως τού Κυρίου, κατά τά Άγια Θεοφάνεια, δέν είναι Εικόνα τής Αγίας Τριάδος, αλλά Εικόνα τής Βαπτίσεως - επικαλέσθηκα τό Απολυτίκιο τών Θεοφανείων, όπου λέγει "η τής Τριάδος εφανερώθη προσκύνησις" καί όχι υπόστασις - η απάντηση, συνεχίζω, ήταν : Δέν θέλουμε νά δημιουργούμε πρόβλημα, επειδή φοβόμαστε ότι θά προκύψει σχίσμα.
Δι' αυτών καί μέ αυτά, γίναμε παπικοί Ουνίτες χωρίς νά τό πάρουμε είδηση, δηλαδή, ξεσχιστήκαμε.
------------------------
Δυστυχώς, κ. Χριστοδουλίδη, διά του Νέου Ημερολογίου και αυτών των παραστάσεων και θέσεων, προσκυνείται και δοξάζεται ο Παπισμός.
΄΄Όσοι έχουν την αλήθεια ανήκουν στην Εκκλησία, όσοι δεν έχουν την αλήθεια δεν ανήκουν σ΄Αυτήν.΄΄ Άγιος Γρηγόριος Παλαμάς.
---------------------
''Η Φύσις της Αγίας Τριάδος ως Ανείδεος και Αόρατος, ουκ εικονίζεται... Αόρατος και Απερίγραπτος Η Θεία Φύσις και Ασχημάτιστος'' (Πράξεις Ζ' Οικουμενικής Συνόδου).
''Του Αοράτου και Ασωμάτου και Απεριγράπτου και Ασχηματίστου Θεού, τίς δύναται ποιήσασθαι μίμημα; Παραφροσύνης τοίνυν άκρας και ασεβείας το σχηματίζειν Το Θείον'' (Άγιος Ιωάννης Δαμασκηνός).
Γεώργιος
Η απάντηση που μου δόθηκε, όταν είπα ότι η Εικόνα τής Βαπτίσεως τού Κυρίου, κατά τά Άγια Θεοφάνεια, δέν είναι Εικόνα τής Αγίας Τριάδος, αλλά Εικόνα τής Βαπτίσεως - επικαλέσθηκα τό Απολυτίκιο τών Θεοφανείων, όπου λέγει "η τής Τριάδος εφανερώθη προσκύνησις" καί όχι υπόστασις - η απάντηση, συνεχίζω, ήταν : Δέν θέλουμε νά δημιουργούμε πρόβλημα, επειδή φοβόμαστε ότι θά προκύψει σχίσμα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔι' αυτών καί μέ αυτά, γίναμε παπικοί Ουνίτες χωρίς νά τό πάρουμε είδηση, δηλαδή, ξεσχιστήκαμε.
Δυστυχώς,κ.Χριστοδουλίδη,διά του Νέου Ημερολογίου και αυτών των παραστάσεων και θέσεων, προσκυνείται και δοξάζεται ο Παπισμός.
ΑπάντησηΔιαγραφή΄΄Όσοι έχουν την αλήθεια ανήκουν στην Εκκλησία, όσοι δεν έχουν την αλήθεια δεν ανήκουν σ΄Αυτήν.΄΄Αγιος Γρηγόριος Παλαμάς.
''Η Φύσις της Αγίας Τριάδος ως Ανείδεος και Αόρατος, ουκ εικονίζεται... Αόρατος και Απερίγραπτος Η Θεία Φύσις και Ασχημάτιστος'' (Πράξεις Ζ' Οικουμενικής Συνόδου).
ΑπάντησηΔιαγραφή''Του Αοράτου και Ασωμάτου και Απεριγράπτου και Ασχηματίστου Θεού, τίς δύναται ποιήσασθαι μίμημα; Παραφροσύνης τοίνυν άκρας και ασεβείας το σχηματίζειν Το Θείον'' (Άγιος Ιωάννης Δαμασκηνός).
Γεώργιος