Ἀπευθύνεται εἰς ὅλους μας -- «ΠΡΟΣΧΩΜΕΝ» -- Τοῦ αειμνήστου Μιχαὴλ Ε. Μιχαηλίδη, Θεολόγου

Μιὰ παραινετικὴ λέξη ποὺ τὴν ἀκοῦμε ἀπὸ μικρὰ παιδιὰ στὴ Θεία Λειτουργία. Τὴ λέει ὁ ἱερέας πρὶν τὸ ἀποστολικὸ ἀνάγνωσμα, καὶ ἐπαναλαμβάνεται πρὶν τὸ εὐαγγελικὸ ἀνάγνωσμα. Ἡ λέξη «πρόσχωμεν», εἶναι ὑποτακτικὴ παραινετική α´ προσώπου πληθυντικοῦ, τοῦ ρήματος προσέχω, καὶ σημαίνει: ἄς προσέξουμε. Τὶ νὰ προσέξουμε; Ἀσφαλῶς τὸ περιεχόμενο καὶ τὰ νοήματα τῆς ἀποστολικῆς, ἀλλὰ καὶ τῆς εὐαγγελικῆς περικοπῆς. Ἐπίσης τὴ λέξη «πρόσχωμεν», τὴν ἀκοῦμε πρὶν τὴν ἐκφώνηση τοῦ ἱερέα: «Τὰ Ἅγια τοῖς ἁγίοις». Σὲ τούτη τὴν περίπτωση, ἐπιστρατεύεται ἡ προσοχή μας στὸ Μυστήριο τῆς Θ. Εὐχαριστίας, καὶ ἰδιαίτερα, στὴν ὕστατη ἐσωτερικὴ προσοχὴ καὶ συναίσθηση τῆς θείας Μετάληψης, στὴν ὁποία ἤδη βαδίζουμε «μετὰ φόβου Θεοῦ, πίστεως καὶ ἀγάπης». Τὶ σημαίνει ὅμως, προσέχω; Σημαίνει: ἐπικεντρώνω τὴ σκέψη καὶ τὶς αἰσθήσεις μου σὲ κάτι πολὺ σημαντικὸ καὶ ἐνδιαφέρον, ποὺ πρόκειται νὰ συμβεῖ. Ἡ προσοχὴ ἀποτελεῖ μιὰ μοναδικὴ ψυχοδυναμικὴ τοῦ ἀνθρώπινου προσώπου. Στὴ λειτουργία της ἐπιστρατεύονται ὅλες οἱ ἐσωτερικὲς δυνάμεις καὶ ἱκανότητες τοῦ ἀνθρώπου: Νοῦς, αἴσθημα, λογική, ἐλευθερία. Ἡ προσοχὴ εἶναι τὸ βάθρο καὶ τὸ κλειδὶ κάθε ἐπιτυχίας. Ἰδιαίτερα στὴν πνευματικὴ ζωή. Εἶναι ἀσπίδα προστασίας. Εἶναι φύλακας τῆς ἀρετῆς, Εἶναι ἀσφάλεια βίου. Εἶναι ὀχυρὸ ἀντίστασης. Εἶναι ὑπόσχεση νίκης. Εἶναι συντριβὴ διαβόλου. Εἶναι θρίαμβος τοῦ πνεύματος... Ὅταν προπάντων, ἡ προσοχὴ συνοδεύεται μὲ προσευχή, τότε διπλασιάζεται καὶ πολλαπλασιάζεται ἡ νίκη.

ΣΥΓΚΛΟΝΙΖΕΙ ο Dr. Sucharit Bhakdi ---- Δραματικό κάλεσμα στον κόσμο


 
Ο/Η Δημήτριος Χατζηνικολάου είπε...

Ὁ κ. Bhakdi εἶναι ἕνας καταπληκτικός ἄνθρωπος, πού ἀγωνίζεται μέ ζῆλον ὑπέρ τῆς Ἀληθείας καί τῆς ἀνθρωπότητος. Περισσότερον ἀπό ὅλα ὅσα ἔχει εἰπῆ, μοῦ ἔχει κάνει ἐντύπωσιν τό γεγονός ὅτι, σέ δύο τοὐλάχιστον συνεντεύξεις του (μία στόν δημοσιογράφον Στέφανον Δαμιανίδην καί μίαν στόν Μάκην Τριανταφυλλόπουλον), εἶπεν ὅτι οἱ Ἕλληνες δέν πρέπει νά φοβοῦνται τίποτε διότι ἔχουν τόν Θεόν μέ τό μέρος των, ὁ Ὁποῖος πάντοτε τούς προστατεύει καί πρέπει νά ἔχουν ἐμπιστοσύνην εἰς Αὐτόν, ὅτι τό ἴδιο θά συμβῇ καί τώρα προφανῶς μή γνωρίζων ὅτι οἱ Ἕλληνες ἔχουν δυστυχῶς ἐγκαταλείψει τόν Θεόν. Ὅταν δέ εἶπε στόν Μ. Τριανταφυλλόπουλον ὅτι ἐκεῖνος εἶναι Βουδιστής καί ὁ κ. Τριανταφυλλόπουλος τότε τόν ἠρώτησε σέ ποιόν Θεόν νά πιστέψουν οἱ Ἕλληνες γιά νά σωθοῦν ἀπό τό κακόν πού ἔχει ἐνσκήψει ἐσχάτως στήν χώραν των, τότε ἐκεῖνος, κουνώντας ζωηρῶς τά χέρια του, εἶπε: «στόν δικόν σας τόν Θεόν!!!». Γιά μένα, αὐτός ὁ λόγος εἶναι ὁμολογία Πίστεως εἰς τόν Ἀληθινόν Θεόν, καθότι ἔχει εἰπῆ ἐπίσης ὅτι ἔχει διαβάσει πολλά γιά τήν Ἑλλάδα καί τήν ἀγαπᾶ πολύ. Ὑπάρχει ἆραγε κάποιος Ὀρθόδοξος Ἕλλην νά τόν προσεγγίσῃ, νά τόν κατηχήσῃ καί νά τόν ὁδηγήσῃ στό Ἅγιον Βάπτισμα;

Όταν τό Σύνταγμα ενός κράτους υστερεί έναντι τών Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων -- του ιατρού κ. Κυπριανού Χριστοδουλίδη

Τά ανθρώπινα δικαιώματα είναι αδιαπραγμάτευτη αξιακή αρχή τού ΟΗΕ, τήν οποία συχνά επικαλούνται οι κυβερνήτες μας, όταν ψηφίζουν τούς διάφορους αντιρατσιστικούς καί λοιπούς άλλους πρωτόγνωρους Νόμους. Υπάρχει όμως καί η οδός διαφυγής, πρός παράκαμψη τού, θά έλεγα, πολιτικού δόγματος τών ανθρωπίνων δικαιωμάτων. 

Καί πώς γίνεται η παράκαμψη ; Γίνεται μέ τό νά θυμούνται ( : κυβερνήτες και συνταγματολόγοι) τό Σύνταγμα καί τούς νόμους ... μέ τίς δισταλτικές ερμηνείες ! Εισηγητής καί  εφευρέτης τών διασταλτικών ερμηνειών ο κ. Ευάγγελος Βενιζέλος. 

Ο ΜΕΓΑΣ ΦΩΤΙΟΣ ΚΑΙ Ο ΣΥΓΧΡΟΝΟΣ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΣ -- Ὑπὸ τοῦ κ. ΑΝΔΡΕΟΥ ΘΕΟΔΩΡΟΥ

Πανηγυρικὸς Λόγος ἐκφωνηθεὶς ὑπὸ τοῦ Καθηγητοῦ τῆς Ἱστορίας Δογμάτων καὶ Συμβολικῆς κ. Ἀνδρέου Θεοδώρου ἐν τῇ Θεολογικὴ Σχολὴ τοῦ Πανεπιστημίου Ἀθηνῶν κατὰ τὴν συνοδικὴν θείαν Λειτουργίαν ἐν τῷ Καθολικῷ τῆς Ἱερᾶς Μονῆς Πεντέλης τὴν 6ην Φεβρουαρίου 1970, ἑορτὴν τοῦ Ἁγίου Φωτίου.

Ἡ 6η Φεβρουαρίου εἶναι ἡ ἡμερομηνία, τὴν ὁποίαν ἡ Ὀρθόδοξος Καθολικὴ Ἐκκλησία ἡμῶν ὥρισεν εἰς μνήμην Φωτίου τοῦ Μεγάλου. Δι’ ὃ καὶ ἡμεῖς σήμερον, ἀγαλλομένῳ ποδὶ καὶ σκιρτώσῃ καρδίᾳ, προσήλθομεν εἰς τὸν Ἱερὸν τοῦτον Ναόν, ἵνα, ἐν ἱεροπρεπεῖ καὶ κατανυκτικῷ καὶ ἡσυχίῳ μοναστικῷ περιβάλλοντι, τιμήσωμεν τὸν ἑορταζόμενον Ἅγιον, ὅστις, διαγράψας τροχιὰν αἰγλήεσσαν καὶ λαμπροφόρον ἐν τῷ πνευματικῷ στερεώματι τῆς Ἐκκλησίας, κατέστη ἀστὴρ παμφαὴς καὶ πολύφωτος, ἀποστίλβων τὴν θεσπεσίαν μαρμαρυγὴν καὶ τὸ ἀείζωον πνευματικὸν κάλλος τῆς Ὀρθοδοξίας, καταλάμπων δὲ τοῖς ἑαυτοῦ μεγαλείοις ἐν οἷς ἐθαυμάστωσεν αὐτὸν ὁ Κύριος, ἅπαν τὸ οἰκουμενικὸν πλήρωμα τῆς γεραρᾶς καὶ σεπτῆς ἡμῶν Μητρὸς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας.

Τη ΙΔ΄ (14η) του Δεκεμβρίου, μνήμη των Αγίων Μαρτύρων ΦΙΛΗΜΟΝΟΣ και ΑΠΟΛΛΩΝΙΟΥ και του Αγίου Μάρτυρος ΑΡΡΙΑΝΟΥ και των τεσσάρων Προτεκτόρων των συναθλησάντων αυτώ.

Φιλήμων, Απολλώνιος και Αρριανός οι Άγιοι Μάρτυρες ως και οι μετά του Αγίου Αρριανού συναθλήσαντες Άγιοι Τέσσαρες Προτέκτορες ήσαν κατά τον καιρόν του τυράννου Διοκλητιανού του βασιλεύσαντος κατά τα έτη σπδ΄ - τε΄ (284-305), υπό του οποίου εκινήθη και πάλιν διωγμός μέγας κατά των Χριστιανών. Τότε ήτο ηγεμών εις την Θηβαϊδα της Αιγύπτου ο Αρριανός, όστις ειδωλολάτρης ων πρότερον εθανάτωσε πολλούς Χριστιανούς και μάλιστα δύο, Ασκλάν και Λεωνίδην καλουμένους, τους οποίους εβασάνισε με διάφορα κολαστήρια. Ημέραν δε τινα, κατά την οποίαν όλη η χώρα ήτο συνηθροισμένη εις το θέατρον, έδειξεν ο ηγεμών τα παιδευτήρια όργανα και έλεγε προς τους περιεστώτας με βλέμμα άγριον· «Όσοι δεν προσκυνήσουν τους θεούς, θέλουν αποθάνει βιαίως με ταύτα τα κολαστήρια». Τότε πηδούν εις το μέσον του θεάτρου άνδρες τριάκοντα επτά και καταγελώντες τα άδικα των τυράννων προστάγματα, ωμολόγησαν τον Χριστόν παρρησία, οι γενναιότατοι.

Άρτος και Θεάματα --- Χαράλαμπος Β. Κατσιβαρδάς Δικηγόρος Παρ’ Αρείω Πάγω

Η επιβολή δύο μέτρων και δύο σταθμών εις το σύγχρονο κοινωνικό γίγνεσθαι, συνιστά τον λόγο, της δικαιολογημένης αντίδρασης και αγανάκτησης του κόσμου, προκειμένου να διεκδικήσει καθοιονδήποτε τρόπο την ζωή του, αντιδρώντας λυσιτελώς δια την καταβαράθρωση πάσης μορφής ελπίδας δια το μέλλον του βίου τους.

Η διττή υποκρισία της παρούσης κυβερνήσεως να προάγει ιταμώς, εν τη περιώδω τοιαύτη, τα δικαιώματα των ανθρώπων με γνώμονα τον σεξουαλικό προσανατολισμό, την στιγμή την οποία καταλύει εκ βάθρων τα ισόκυρα Συνταγματικά κατοχυρωμένα δικαιώματα της πλειοψηφίας των πολιτών εξ αφορμής του υποχρεωτικού εμβολιασμού επί ποινής, επαχθούς προστίμου, αποδεικνύει το μέγεθος της επικρατούσας σηψαιμικής καταστάσεως, υπό την έννοια ότι η κυβέρνηση και εν εκτάσει η Πολιτεία συλλήβδην, ουδόλως ενδιαφέρεται δια τον κοινό καλό και για το δημόσιο συμφέρον, αλλά αμιγώς περί εξυπηρέτησης ορισμένων συμφερόντων, γεγονός το οποίο άγει εις την εξαγωγή ορισμένων κρίσιμων συμπερασμάτων περί της πορείας της καταστάσεως.

Eάν ο διάβολος μετασχηματίζεται εις Άγγελον φωτός, πόσω μάλλον ημείς πρέπει να μετασχηματίζωμεν τον εαυτόν μας…

Έμεινε λοιπόν ο μακάριος Αυξίβιος εις τον τόπον εκείνον ικανόν χρόνον, χωρίς να φανερώση εις κανένα ότι ήτο Χριστιανός, αλλ’ υπεκρίνετο ότι ηκολούθει την θρησκείαν των Ελλήνων συλλογιζόμενος καθ’ εαυτόν, ότι εάν ο διάβολος μετασχηματίζεται εις Άγγελον φωτός, δια να σύρη εις τον εαυτόν του εκείνους, οι οποίοι πείθονται εις αυτόν και δια μέσου των καλών και ευαρέστων λόγων να τους φέρη από το φως εις το σκότος, καθώς κάνουν και οι υπηρέται και ακόλουθοι αυτού, πόσω μάλλον ημείς πρέπει να μετασχηματίζωμεν τον εαυτόν μας ως τους ομοιοπαθείς ανθρώπους, δια να τους αφαρπάσωμεν από την εξουσίαν του σκότους και του διαβόλου και να τους μεταφέρωμεν εις το θαυμαστόν φως της επιγνώσεως του Ιησού Χριστού του Υιού του Θεού!

Φώτης Κόντογλου - Παράδοση

Ὅσοι ἀπομείναμε πιστοὶ στὴν παράδοση, ὅσοι δὲν ἀρνηθήκαμε τὸ γάλα ποὺ βυζάξαμε, ἀγωνιζόμαστε, ἄλλος ἐδῶ, ἄλλος ἐκεῖ, καταπάνω στὴν ψευτιά. Καταπάνω σ᾿ αὐτοὺς ποὺ θέλουνε την Ἑλλάδα ἕνα κουφάρι χωρὶς ψυχή, ἕνα λουλούδι χωρὶς μυρουδιά. Κουράγιο, ὁ καιρὸς θὰ δείξει ποιὸς ἔχει δίκιο, ἂν καὶ δὲ χρειάζεται ὁλότελα αὐτὴ ἡ ἀπόδειξη.

ΤΟ ΠΡΩΤΟΝ ΒΗΜΑ -- του αειμνήστου Στεργίου Σάκκου, Ομ. Καθηγητού Α.Π.Θ.

«Χριστός γεννάται, δοξάσατε· Χριστός εξ ουρανών, απαντήσατε· Χριστός επί γης, υψώθητε!»

Μ΄ αυτές τις δοξολογικές ιαχές, που ταυτόχρονα αποτελούν σωτήρια παραγγέλματα για τους πιστούς, αρχίζει τον 38ο Λόγο του, αφιερωμένο στη γέννηση του Σωτήρος, ο άγιος Γρηγόριος ο θεολόγος. Τα πατερικά παραγγέλματα έγιναν ύμνος πανηγυρικός στα στόματα των πιστών και η Εκκλησία τα απευθύνει ως προσκλητήριο χαράς και ευφροσύνης στην ανθρωπότητα όλη. Κι είναι το τριπλό αυτό παράγγελμα ένας άριστος οδηγός για τον καθένα, που θα ήθελε να εμβαθύνει στο νόημα της μεγάλης γιορτής των Χριστουγέννων και να μελετήσει την προσφορά της στην ιστορία του κόσμου και στην προσωπική του ζωή.  Η γέννηση του Ιησού Χριστού, η ενανθρώπηση του Θεού, διαφέρει ριζικά από τη γέννηση οποιουδήποτε άλλου ανθρώπου. Κάθε γέννηση πάνω σ΄ αυτή τη γη εκ των πραγμάτων περιορίζεται στο χρονικό σημείο κατά το οποίο συντελείται. Η γέννηση όμως του Θεανθρώπου απλώνεται αέναα μέσα στην ιστορική πραγματικότητα. Η Αγία Γραφή ιστορεί τρεις γεννήσεις του Ιησού Χριστού: Πριν γίνει ο κόσμος και ο χρόνος, «εκ γαστρός προ εωσφόρου εγέννησά  σε»(Ψαλμ. 109: 3), αλλά και «εγώ σήμερον γεγέννηκά σε»(Ψαλμ. 2: 7), διαβεβαιώνει η φωνή του ουράνιου Πατέρα.  Αυτός ο άναρχος και «αϊδιος» Λόγος του Θεού «σαρξ εγένετο και εσκήνωσεν εν ημίν»(Ιω. 1: 14).

Σου ορκίζομαι στο Κοράνι θα σου κόψω τον λαιμό

 

Η πολυπολιτισμικότητα που κάποιοι επιθυμούν έχει αρχίσει να εφαρμόζεται στην Γαλλία. Πιστοί παπικοί δεν μπορούν να κάνουν μια απλή λιτανεία, διότι απειλούνται από ισλαμιστές. (Σχόλιο Ο.Τ.)

Απειλές κατά ιερέα σε λιτανεία της Παναγίας : ¨Σου ορκίζομαι στο Κοράνι θα σου κόψω τον λαιμό¨…

“Ορκίζομαι στο Κοράνι θα σου κόψω το λαιμό” : Καθολική πομπή θύμα απειλών στην πόλη Ναντέρ

Την Τετάρτη 8 Δεκεμβρίου, περίπου 30 πιστοί της ενορίας του Φοντενέλς δέχτηκαν απειλές για θάνατο και βρισιές του τύπου “άπιστοι” , “ομάδες π….” και “Δεν είστε στο σπίτι σας”.

Το βράδυ της 8ης Δεκεμβρίου, περίπου τριάντα πιστοί από την ενορία του Fontenelles, στη Ναντέρ, δέχθηκαν επίθεση από δώδεκα άτομα κατά τη διάρκεια λιτανείας που οργανώθηκε προς τιμήν της Παναγίας, που γιορτάζεται από όλους τους Καθολικούς στη γιορτή της Αμόλυντης Σύλληψης – και ιδιαίτερα στο Fontenelles, του οποίου η ενοριακή εκκλησία είναι αφιερωμένη σε αυτήν.

Reading from the Synaxarion:

Martyrs Eustratius, Auxentius, Eugene, Mardarius, and Orestes of Greater Armenia

The Five Martyrs were from Greater Armenia. Like their ancestors, they worshipped Christ in secret; during the persecution of Diocletian, they presented themselves before the Forum authorities, and having been tormented in diverse manners, by Lysius the proconsul, three of them ended their lives in torments. As for Saints Eustratius and Orestes, they survived and were sent to Sebastia to Agricolaus, who governed the whole East; by his command these Saints, received their end as martyrs by fire in 296. Saint Auxentius was a priest. Saint Eustratius was educated and an orator; he was the foremost among Lysius' dignitaries and the archivist of the province. In the Synaxarion he is given the Latin title of scriniarius, that is, "keeper of the archives." The prayer, "Magnifying I magnify Thee, O Lord," which is read in the Saturday Midnight Service, is ascribed to him. In the Third Hour and elsewhere there is another prayer, "O Sovereign Master, God the Father Almighty," which is ascribed to Saint Mardarius.