Blessed-John -- Fotis Kontoglou

After Christmas had passed, St. Basil took his staff and began to visit all the villages, in order to see who would celebrate his memory with a pure heart. He visited various cities, but none of the doors that he knocked on opened, because everyone assumed he was a beggar. Thus he left saddened, not because he himself was in need, but because he was hurt by the heartlessness that these people would show to the poor.

Jesus Christ the Light and Hope of the World -- by Protopresbyter George E. Metallinos

With the year 2000, Christianity completes two millennia of historical presence and witness.Christianity, however, means Jesus Christ, since the God-man is He who entered redemptively into the world at some historical moment, altering the process and meaning of History. The completion of the second Christian millennium calls not only for a celebration, but also for offering an account of the pilgrimage of the Christian world, and of the relation of contemporary Christians to the Founder of the Church.It is primarily, we Orthodox, the authentic-original Christians who, in spite of our sins, remain faithful to the tradition of our Saints, that are called to witness to the world what Christ means for us, and with what mindset we enter into the third Christian millennium. l reasons, reject the Godhead of Christ, but one may not reject the historicity of His Person.

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΔΡΟΣΙΝΗΣ, “ΝΥΧΤΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΗ”

Την άγια νύχτα τη Χριστουγεννιάτικη

λυγούν τα πόδια
και προσκυνούν γονατιστά στη φάτνη τους
τα άδολα βόδια.

Κι ο ζευγολάτης ξάγρυπνος θωρώντας τα
σταυροκοπιέται
και λέει με πίστη απ’ της ψυχής τ’ απόβαθα
Χριστός γεννιέται!

Λόγος εις την σεβασμίαν Περιτομήν του Κυρίου και Θεού και Σωτήρος ημών Ιησού Χριστού.

Κατά τέσσαρας τρόπους δύναται να γίνη η ευεργεσία, ευλογημένοι Χριστιανοί· πρώτον δια χρημάτων, δεύτερον δια του σώματος, τρίτον με τέχνην και τέταρτον με λόγον. Διότι, όταν τις ίδη άλλον άνθρωπον πτωχόν και ενδεή, ο οποίος είναι υστερημένος τροφής ή ενδύματος ή άλλων αναγκαίων πραγμάτων και του δώση χρήματα και τον βοηθήση εις την ανάγκην του, τότε εκείνος λέγεται, ότι προσέφερε την ευεργεσίαν και την βοήθειαν δια χρημάτων. Όταν δε, ας υποθέσωμεν, κινδυνεύη τις άνθρωπος να πνιγή και δράμη άλλος και τον λυτρώση του κινδύνου ή καίεται τινος η οικία και τρέχει άλλος και σβύνει τας φλόγας, ή κτυπώσι τινά και σπεύδει άλλος και τον ελευθερώνει ή οδηγεί τυφλόν εις ευθείαν οδόν ή άλλας τοιαύτας καλωσύνας πράξη, τότε λέγεται, ότι εκείνος ο άνθρωπος δια του σώματός του εποίησε την ευεργεσίαν και την καλωσύνην.

Τη Α΄ (1η) Ιανουαρίου, μνήμη του εν Αγίοις πατρός ημών ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ Αρχιεπισκόπου Καισαρείας Καππαδοκίας του Μεγάλου.

Βασίλειος ο Μέγας εν Αγίοις πατήρ ημών ήκμασε κατά τους χρόνους του βασιλέως Ουάλεντος εν έτει τξδ΄ (364) γεννηθείς περί το έτος τκθ΄ (329) εκ πλουσίων και ευγενών γονέων του εκ Πόντου Βασιλείου και της εκ Καισαρείας της Καππαδοκίας Εμμελείας ευσεβών και Ορθοδόξων, οι οποίοι είχον εν όλω τέσσαρας μεν παίδας άρρενας, Βασίλειον τον Μέγαν, Γρηγόριον, Ναυκράτιον και Πέτρον, μίαν δε θυγατέρα, Μακρίναν λεγομένην. Κατ’ αλήθειαν δε εις αυτούς επληρώθη ο λόγος του Δαβίδ, όστις λέγει· «Γενεά ευθέων ευλογηθήσεται»· διότι όχι μόνον ούτος ο Άγιος ήτο ευλογημένος, αλλά και οι άλλοι τέσσαρες αδελφοί θαυμαστοί και σημειοφόροι εγένοντο, διότι ο μεν Πέτρος, ο μικρότερος αδελφός του Αγίου, εγένετο Αρχιεπίσκοπος Σεβαστείας, ο Γρηγόριος, ο τρίτος, εγένετο Μητροπολίτης Νύσσης, ο δε Ναυκράτιος εγένετο Ασκητής και θαυματουργός Άγιος, ησυχάσας εις το όρος της Νητρίας.

Τη Α΄ (1η) του μηνός Ιανουαρίου την κατά σάρκα ΠΕΡΙΤΟΜΗΝ του Κυρίου και Θεού και Σωτήρος ημών ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ εορτάζομεν.

Περιτομήν την κατά Σάρκα του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού εορτάζομεν σήμερον, αδελφοί, την οποίαν κατεδέχθη να λάβη φιλανθρώπως κατά την προσταγήν του παλαιού Νόμου, ίνα αντί της χειροποιήτου και σαρκικής Περιτομής αντεισάξη εις ημάς την αχειροποίητον και πνευματικήν Περιτομήν, ήτοι το άγιον Βάπτισμα. Ταύτην, την του Κυρίου Περιτομήν, παρελάβομεν ημείς οι Χριστιανοί παρά των Αγίων Πατέρων να πανηγυρίζωμεν κατ’ έτος, ως και την πανηγυρίζομεν, λογιζόμενοι ταύτην ως μίαν των Δεσποτικών εορτών δια τον ημάς τιμήσαντα Κύριον δια μέσου αυτής. Διότι, καθώς ο Κύριος κατεδέχθη δι’ ημάς την ένσαρκον αυτού Αγίαν Γέννησιν και έλαβεν όλα τα άλλα ιδιώματα της ανθρωπίνης φύσεως, όσα ήσαν όλως αδιάβλητα και ακατηγόρητα, τοιουτοτρόπως δεν επησχύνθη ο Πανάγαθος να λάβη και την Περιτομήν.

Πρωτοχρονιά 2022 --- Μυργιώτης Παναγιώτης, Μαθηματικός

Τμήσαντες  τον  άτμητο  χρόνο   δημιουργήσαμε σταθμό - αφετηρία  με  2022 λόγους αισιοδοξίας, με 365 λεωφόρους επωφελούς παρουσίας μας, ως διάττοντες αστέρες επί της γης, ενστερνιζόμενοι το εμείς και έχοντες λησμονήσει το εγώ του εγωισμού και της υπερηφάνειας, της πηγής πολλών κακών. Να γίνουμε συνδημιουργοί των προϋποθέσεων για την επί γης ειρήνη και συναδέλφωση όλων των ανθρώπων ανεξαρτήτου χρώματος, φυλής και πολιτιστικού επιπέδου.

Χρόνια πολλά και ευλογημένα.

Ο νέος χρόνος φορέας μόνο καλών.

Τότε ο Άγιος Ερμόλαος, είπεν εις τον Παντολέοντα( Άγιο Παντελεήμονα) :

Πίστευσόν μοι, ω νεανία, ότι η τέχνη του Ασκληπιού, του Γαληνού, και των λοιπών σοφών ιατρών, τους οποίους λέγεις, μικράν βοήθειαν δύναται να δώση εις εκείνους που την σπουδάζουν. Ο δε αληθής Θεός είναι Εις, ο Ιησούς Χριστός, εις τον οποίον, εάν πιστεύσης εξ όλης καρδίας σου, θέλεις ιατρεύει πάσαν νόσον χωρίς κανέν ιατρικόν βότανον, μόνον με την χάριν Εκείνου, όστις εκαθάρισε λεπρούς, δαιμονιώντας εθεράπευσεν, αιμορροίας και έτερα δυσίατα πάθη ιάτρευσε, και απλώς ευκολώτερον ήθελε μετρήσει τις την άπειρον άμμον της θαλάσσης και τους αστέρας του ουρανού, παρά του Χριστού τα θαυμάσια. Αλλά και τώρα καθ’ εκάστην ευρίσκεται πλησίον των δούλων του και τους βοηθεί, και κάμνουν σημεία και τέρατα μεγαλύτερα, από όσα Εκείνος ετέλεσε. Μετά δε ταύτα τους κάμνει και κληρονόμους της βασιλείας του.

(Μέγας Συναξαριστής τόμος Α΄ σελ. 523 ).

Του Αρχιμ. Επιφάνιου Θεοδωρόπουλου "ΤΑ ΔΥΟ ΑΚΡΑ" σελ. 85 :

-Εκείνος (π. Νικόδημος): Θεός φυλάξαι! Εγώ ουδαμώς πιστεύω αυτάς τας ανοησίας των Παλαιοημερολογιτών. Εγώ προσεχώρησα εις αυτούς μόνον και μόνον ίνα αποφύγω την, έμεσον έστω, κοινωνίαν μετά των αιρετικών οικουμενιστών.

-Εγώ (Αρχιμ. Επιφάνιος): Ουδαμώς όμως απέφυγες την κοινωνίαν μετ' άλλης αιρέσεως: Ο ισχυρισμός των Παλαιοημερολογιτών, ότι η μεταβολή του ημερολογίου εστέρησε την Εκκλησίαν της Χάριτος, δεν είναι απλή ανοησία, ως εχαρακτηρίσθη ανωτέρω υπό σου. Είνε βαρυτάτη βλασφημία και αίρεσις.

-Εκείνος (π. Νικόδημος) : Αλλ' εγώ δεν πιστεύω αυτά τα πράγματα.

-Εγώ (Αρχιμ. Επιφάνιος) : Κοινωνείς όμως μετ' εκείνων οίτινες πιστεύουσι ταύτα.

 ****

----Εγώ ο Κωνσταντίνος: Πιστός Ορθόδοξος του νέου σε αποτείχιση, ερωτώ τον κοιμηθέντα Αρχιμ. Επιφάνιο Θεοδωρόπουλο :

Εσείς πιστεύετε σε όλες τις αιρετικές ανοησίες των Οικουμενιστών; Λογικό είναι ότι θα μου απαντούσε: Θεός φυλάξαι!

---- Εγώ ο Κωνσταντίνος : Ναι αλλά κοινωνείς (Αρχιμ. Επιφάνιε) όμως μετ' εκείνων (των Οικουμενιστών) οίτινες πιστεύουσι ταύτα! ....

Η ΣΤΑΧΟΜΑΖΩΧΤΡΑ -- Αλεξ. Παπαδιαμάντη

Μεγάλην ἐξέφρασεν ἔκπληξιν ἡ γειτόνισσα τὸ Ζερμπινιώ, ἰδοῦσα τῇ ἡμέρᾳ τῶν Χριστουγέννων τοῦ ἔτους 187… τὴν θεια-Ἀχτίτσα φοροῦσαν καινουργῆ μανδήλαν, καὶ τὸν Γέρο καὶ τὴν Πατρώνα μὲ καθαρὰ ὑποκαμισάκια καὶ μὲ νέα πέδιλα.

Τοῦτο δὲ διότι ἦτο γνωστότατον ὅτι ἡ θεια-Ἀχτίτσα εἶχεν ἰδεῖ τὴν προῖκα τῆς κόρης της πωλουμένην ἐπὶ δημοπρασίας πρὸς πληρωμὴν τῶν χρεῶν ἀναξίου γαμβροῦ, διότι ἦτο ἔρημος καὶ χήρα καὶ διότι ἀνέτρεφε τὰ δύο ὀρφανὰ ἔγγονά της μετερχομένη ποικίλα ἐπαγγέλματα. Ἦτο (ἂς εἶναι μοναχή της!) ἀπ᾽ ἐκείνας ποὺ δὲν ἔχουν στὸν ἥλιο μοῖρα. Ἡ γειτόνισσα τὸ Ζερμπινιὼ ᾤκτειρε τὰς στερήσεις τῆς γραίας καὶ τῶν δύο ὀρφανῶν, ἀλλὰ μήπως ἦτο καὶ αὐτὴ πλουσία, διὰ νὰ ἔλθῃ αὐτοῖς ἀρωγὸς καὶ παρήγορος;

Εὐτυχὴς ὁ μακαρίτης, ὁ μπαρμπα-Μιχαλιός, ὅστις προηγήθη εἰς τὸν τάφον τῆς συμβίας Ἀχτίτσας, χωρὶς νὰ ἴδῃ τὰ δεινὰ τὰ ἐπικείμενα αὐτῇ μετὰ τὸν θάνατόν του. Ἦτο καλῆς ψυχῆς, ἂς εἶχε ζωή! ὁ συχωρεμένος. Τὰ δύο παιδιά, «τὰ ἀδιαφόρετα», ὁ Γεώργης καὶ ὁ Βασίλης, ἐπνίγησαν βυθισθείσης τῆς βρατσέρας των τὸν χειμῶνα τοῦ ἔτους 186… Ἡ βρατσέρα ἐκείνη ἀπωλέσθη αὔτανδρος, τί φρίκη, τί καημός! Τέτοια τρομάρα καμμιᾶς καλῆς χριστιανῆς νὰ μὴν τῆς μέλλῃ.

---------------------------

Ο/Η Δημήτριος Χατζηνικολάου είπε...

Ὡραιότατον Χριστουγενιάτικον διήγημα! Εὐχαριστοῦμε διά τήν ἀνάρτησίν του.

ΟΜΙΛΙΑ Εις την πρώτην του έτους.

Πως οφείλομεν να διάγωμεν κατά το νέον έτος, ίνα ευτυχίαν και επί γης κατά το δυνατόν απολαύσωμεν.                                                                                             

Ηξίωσεν ημάς, αδελφοί, ο ουράνιος Πατήρ ημών, ίνα και πάλιν εισέλθωμεν εις νέον ενιαυτόν· ο κρατών εν ταις χερσίν Αυτού τους χρόνους δια της χαριτοβρύτου Αυτού δεξιάς δωρείται εισέτι εις ημάς την πολυτίμητον και πολυπόθητον της ζωής δωρεάν. Και ιδού εισερχόμεθα εις το νέον έτος πάντες χαίροντες και αλλήλους συγχαίροντες και τα βέλτιστα επευχόμενοι. Κατά το μεσονύκτιον της παρελθούσης νυκτός έληξε το παλαιόν έτος, ήρξατο δε το νέον. Και δη κατά την πρώτην ταύτην ημέραν του νέου έτους πας λογικός σκέπτεται, πως θα διέλθη αυτό, αν ο Θεός εν τη ζωή ταύτη αφήση αυτόν.

ΕΚΤΑΚΤΟ! ΚΑΤΗΓΟΡΟΥΜΕΝΟΙ στο Διεθνές Ποινικό Δικαστήριο της Χάγης Φάουτσι, Γκέιτς, ΠΟΥ και οι Big Pharma…


 Στις 6 Δεκεμβρίου 2021, μια γενναία δικηγόρος, η Hannah Rose, ο Dr. Mike Yeadon και άλλοι 5 προσφεύγοντες, κατέθεσαν στο Διεθνές Ποινικό Δικαστήριο (ICC / ΔΠΔ), μια εντυπωσιακή αγωγή 46 σελίδων, με την οποία κατηγορούν τους William Gates III, Melinda Gates, Anthony Fauci, Peter Daszak και άλλα 12 άτομα  για κατά συρροή εγκλήματα σε βάρος της ανθρωπότητας, για γενοκτονία, για εγκλήματα πολέμου και για πολυάριθμες παραβιάσεις του Κώδικα της Νυρεμβέργης, όπως αυτά ορίζονται στα άρθρα 6, 7, 8, 15, 21 και 53 του Καταστατικού της Ρώμης. Μεταξύ αυτών που κατηγορούνται περιλαμβάνονται διευθύνοντες σύμβουλοι (CEO) των κορυφαίων εταιρειών πληροφορικής και εμβολίων, διευθυντές «φιλανθρωπικών» ιδρυμάτων, ο διευθυντής του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας (ΠΟΥ), ο διευθυντής του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ (WEF, Davos) και ηγέτες στον τομέα της υγείας του Ηνωμένου Βασιλείου.

William Gates: συμπρόεδρος του Ιδρύματος Bill & Melinda Gates
Melinda Gates: συμπρόεδρος του Ιδρύματος Bill & Melinda Gates
Anthony Fauci: διευθυντής του Εθνικού Ινστιτούτου Αλλεργίας & Λοιμωδών Νόσων
Klaus Schwab: Πρόεδρος του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ
Peter Daszak: CEO της ΜΚΟ EchoHealth,
Albert Bourla: CEO της Pfizer
Stephane Bancel: CEO της AstraZeneca
Pascal Soriot: CEO της Moderna
Alex Gorsky: CEO της Johnson and Johnson
Tedros Adhanhom Ghebreyesus, Γενικός Διευθυντής του ΠΟΥ
Boris Johnson: Πρωθυπουργός του Ηνωμένου Βασιλείου

-----------------------------

Ο/Η Δημήτριος Χατζηνικολάου είπε...

Μπράβο! Μία ἀκόμη ἐλπίς διά τήν ἀποτίναξιν τοῦ ζυγοῦ πού ἔχουν ἐπιβάλει οἱ παγκοσμιοποιηταί (=Σατανισταί) διεθνῶς, προκειμένου νά τρομοκρατήσουν τούς λαούς καί νά τούς ἐξαθλιώσουν οἰκονομικῶς, ὥστε νά δεχθοῦν τήν δαιμονικήν «Μεγάλην Ἐπανεκκίνησιν» πού ἑτοιμάζουν, μέσῳ τῆς καταργήσεως θεμελιωδῶν ἐλευθεριῶν καί τῆς οἰκονομικῆς καταστροφῆς πού προκαλοῦν τά «μέτρα κατά τοῦ κοροναϊοῦ». Ἐναπόκειται σέ ὅλους μας ν' ἀξιοποιήσουμε αὐτήν τήν μήνυσιν, ὅπως βεβαίως καί τίς ἄκρως τεκμηριωμένες μηνύσεις τοῦ Δικηγόρου Ἀθηνῶν κ. Νικολάου Ἀντωνιάδου, ἡ κυριωτέρα ἐκ τῶν ὁποίων (αὐτή πού ὑπεβλήθη τήν 19-7-2021) ἀποτελεῖται ἀπό 4311 σελίδες!

ΚΑΘΕ ΠΡΩΤΟΧΡΟΝΙΑ ΕΙΝΑΙ συμβατική αφετηρία μιας νέας προσπάθειας.

Κανείς ασφαλώς δεν θέλει να ζη σ' ένα κόσμο παρακμής, αντιφάσεων, αλληλοσυγκρουομένων συμφερόντων, αδικίας και αμοραλισμού. Η κατάσταση δεν αλλάζει μαγικά και μηχανικά. Χρειάζονται να πολλαπλασιασθούν οι άνθρωποι που κάνουν Αντίσταση. Που παραμένουν πιστοί στις Ορθόδοξες παραδόσεις μας, στις αξίες μας, στην ιστορία μας και στους αγώνες μας.

Reading from the Synaxarion:

Melania the Younger, Nun of Rome

Saint Melania the Younger, who was born in 388, was the grand-daughter of Saint Melania the Elder (see June 8). Her father Publicola was an Eparch of Rome. She was joined in wedlock to a husband and became the mother of two children, both of which she lost shortly thereafter. Thus, having agreed with her husband to pass the rest of their lives in abstinence and chastity, and taking her mother Albina with her, she went off to Africa. They ransomed 8,000 captives; furthermore, they built two monasteries - one for men and one for women - in the city of Tagaste, which was in the district of Tunis. After seven years they moved to Jerusalem. Thereafter Melania shut herself up in a small and narrow hermitage by the Mount of Olives, and wearing away her body with fasting and vigil, she reposed in 434.

Ο λαὸς τὸ ἀπαίτησε καὶ πάλι δυναμικὰ καὶ πολλάκις.

Ἐπὶ Πατριάρχου, Κων/πόλεως Τιμοθέου τοῦ Α΄ (511–518) ὁ λαὸς τῆς Κων/πόλεως διέκοψε την εκκλησιαστική κοινωνία με αυτόν καὶ ἔμενε ἀκοινώνητος τῶν Θ. μυστηρίων γιὰ πολλὰ χρόνια, διότι ὁ Πατριάρχης Τιμόθεος δὲν ἤθελε νὰ ἀποδεχθῆ τὴν Δ΄ ἐν Χαλκηδόνι Οἰκουμενικὴ Σύνοδο.

Ὅταν ἀνῆλθε στὸν θρόνο ὁ διάδοχός του, ἅγιος Ἰωάννης ὁ Καππαδόκης (518–520), ὁ λαὸς μέσα στὴν Ἐκκλησία ἀπαίτησε κατὰ τὴν ὥρα τῆς Θ. Λατρείας νὰ ἀναγνωσθεῖ στὰ δίπτυχα ἡ Δ΄ Οἰκουμενικὴ Σύνοδος καὶ κατόπιν νὰ μεταλάβει ἀπὸ τὰ χέρια τοῦ νέου Πατριάρχη.

Ὁ νέος Ὀρθόδοξος Πατριάρχης γιὰ κάποιους λόγους ἐδίσταζε νὰ πραγματοποιήσει τὴν ἀπαίτηση τοῦ λαοῦ, ἀλλὰ οἱ πιστοὶ ἔμεναν ἀνένδοτοι καὶ ἀπαιτοῦσαν τὸ θέμα νὰ τακτοποιηθεῖ ἀμέσως. Στὴν προσπάθεια τοῦ Πατριάρχη νὰ ἀναβληθεῖ γιὰ λίγο αὐτὴ ἡ ἀναγνώριση, ὁ λαὸς τὸ ἀπαίτησε καὶ πάλι δυναμικὰ καὶ πολλάκις.

Tελικά, μετὰ ἀπὸ αὐτὴ τὴν σταθερὴ στάση τοῦ λαοῦ καὶ τὴν ἔντονη διαμαρτυρία, ὑποχρεώθηκε ὁ Πατριάρχης, τὴν ὥρα τῆς μνημονεύσεως κατὰ τὴν Θ. Λειτουργία, νὰ ἀναγνώσει στὰ δίπτυχα τὴν Δ΄ Οἰκουμενικὴ Σύνοδο. Τότε σταμάτησε καὶ ἡ ἀκοινωνησία τῶν Θ. Μυστηρίων, ἀφοῦ, μὲ τὴν ἀνάγνωση τῶν Διπτύχων, ἀποκαταστάθηκε ἡ Ὀρθόδοξη Πίστη.

------------------------------

Ο/Η Δημήτριος Χατζηνικολάου είπε...

Ὄντως, ἔτσι ἔγινε! Ποῦ τέτοια πίστις καί τέτοια εὐσέβεια σήμερον, πού ὅλα πωλοῦνται καί ἀγοράζονται! Διό καί τό ἔθνος τῶν Ἑλλήνων Ὀρθοδόξων ἐπεβίωσεν ἀνά τούς αἰῶνας, παρά τούς ἀπείρους ἐχθρούς του, ἀλλά μέ σύμμαχον τόν Θεόν, τήν Κυρίαν Θεοτόκον καί τούς Ἁγίους. Σήμερον, λόγῳ τῆς φοβερᾶς ἀποστασἰας λαοῦ καί «ποιμένων», τό μέλλον τοῦ ἔθνους διαγράφεται ζοφερόν!

 

(T.L.G., Concilia Oecumenica (ACO): Synodus Constantinopolitana et Hierosolymitana anno 536: Tome 3, page 72, line 4 Ἔκθεσις πίστεως κατὰ ἀποκάλυψιν Γρηγορίου ἐπισκόπου Νεοκαισαρείας. Καὶ Πρακτικὰ Συνόδων, τόμος Β΄, σελ. 333).

π. Θεόδωρος Ζήσης:

…ο Άγιος Γρηγόριος Παλαμάς, μας δείχνει τον δρόμο· να δυναμώσουμε την πίστη, τις παραδόσεις, να διατρανώσουμε και να προβάλουμε την ορθόδοξη πνευματικότητα και να στείλουμε τους νέους Βαρλαάμ, δικούς μας και ξένους, εκεί που ανήκουν και τους ταιριάζει, εκεί που πήγε ντροπιασμένος ο Βαρλαάμ και διωγμένος από την Ανατολή· να προσκυνήσει τον Πάπα, όπως λέγει ο άγιος Γρηγόριος Παλαμάς: «προσφύσας μεν εκείνω τα χείλη και το γόνυ μεθ΄ ηδονής, ως έοικε, και σεβάσματος ασπασάμενος, την δε κεφαλήν υποθείς ταις εκείνου χερσί και την εκείθεν σφραγίδα χαίρων δεξάμενος». Εμείς ούτε γόνυ θα κλίνουμε ούτε χρειαζόμαστε την ευλογία του, και λυπούμαστε, γιατί οι ηγέτες μας αποδεικνύονται μικροί μπροστά σε τόσο μεγάλα θέματα. Όσοι σέβονται τον Πάπα, ας πάνε να τον επισκεφθούν στο Βατικανό, στη Ρώμη. Στην Ορθόδοξη Ελλάδα από αιώνων είναι πρόσωπο ανεπιθύμητο· persona non grata. Ποιος θα αλλάξει την ιστορία και θα ασεβήσει εις τους αγίους και εις τα άγια; 

Αν υπάρχει κάτι στη ζωή μας που δεν τιθασσεύεται, αυτό είναι η αέναη κίνηση του χρόνου.

Το σήμερα γίνεται χθες εν ριπή οφθαλμού, και το αύριο σήμερα και χθες. Κι εμείς παρασυρόμεθα προς το τέρμα της πορείας μας, εκόντες άκοντες, παρακολουθούντες τα γεγονότα που περνούν από μπροστά μας, χωρίς αναστρέψιμη ελπίδα. Αυτή είναι η μοίρα των θνητών. Κι αλλοίμονο σ' εκείνους που δεν έχουν ακόμη βρη την απάντηση στο πρόβλημα του θανάτου. Την απάντηση τη δίδει μόνο η Χριστιανική πίστη.

Tη ΛΑ΄ (31η) Δεκεμβρίου, μνήμη της Οσίας ΜΕΛΑΝΗΣ της Ρωμαίας.

Μελάνη η μακαρία μήτηρ ημών η σήμερον εορταζομένη ήτο γέννημα και θρέμμα της περιφήμου μεγαλοπόλεως Ρώμης, εις την οποίαν εγεννήθη κατά το έτος τπγ΄ (383), καταγομένη από γένος περιφανέστατον. Οι γονείς της ήσαν οι πρώτοι της βουλής και από όλους τους άρχοντας πλουσιώτεροι, ευσεβείς και αυτοί και ενάρετοι. Όταν δε έφθασεν η κόρη εις ηλικίαν νόμιμον και οι γονείς της εβούλοντο να την υπανδρεύσουν, τους παρεκάλεσε να μη της αναφέρουν πλέον υπόθεσιν γάμων. Αυτοί όμως είχον πόθον να κάμουν απόγονον, δια να κληρονομήση τον πλούτον των. Όθεν και μη θέλουσαν την υπάνδρευσαν, όταν ήτο εις το δέκατον τέταρτον έτος της ηλικίας της. Ο δε νυμφίος ήτο ετών δεκαεπτά, Απελλιανός ονομαζόμενος, καταγόμενος και αυτός από γένος των υπάτων ευγενικώτατον. Η δε θαυμασία Μελάνη και μετά τους γάμους είχεν όλον τον νουν της εις την παρθενίαν και επεθύμει πάρα πολύ να φέρη εις αυτήν την σώφρονα γνώμην και τον νυμφίον της και πολλά τον παρεκάλεσε, λέγουσα προς αυτόν τοιαύτα με θερμότατα δάκρυα:

Ο υπαρξιακός χαρακτήρ των Δογμάτων -- Του αειμνήστου Ιωάννου Κορναράκη, Ομοτ. Καθηγητού Πανεπιστημίου Αθηνών

Πολύς λόγος γίνεται συχνά από θεολογικούς νόες, που στέκονται με σκεπτικισμό ή με έκδηλο αρνητισμό, μπροστά στις έννοιες «παράδοση» και «παρελθόν» της Εκκλησίας, για την ανάγκη μιας αναδείξεως ή προβολής του υπαρξιακού χαρακτήρος των δογμάτων της Εκκλησίας σε κάθε συγκεκριμένη «μεταγενέστερη» από μια «παλαιότερη» εποχή. «Τα δόγματα στην ορθόδοξη Εκκλησία είναι ζωή και συνεπώς πρέπει να έχουν άμεσες και αποφασιστικές επιπτώσεις στην ύπαρξή μας, να είναι αποκάλυψη της Αληθείας, δηλαδή φανέρωση καίριων και ακραίων, μεθοριακών καταστάσεων της ύπαρξης»(1). Αλλά ποιος άραγε θα πρέπει να παρουσιάζει στον εκάστοτε «σύγχρονο» κόσμο την αλήθεια, ότι τα δόγματα είναι ζωή και έχουν άμεσες και αποφασιστικές επιπτώσεις στην ύπαρξή μας; Η απάντηση σε μια τέτοια ερώτηση είναι συχνά μονολεκτική· η θεολογία. «Η θεολογία έχει καθήκον να ερμηνεύει τα δόγματα, ώστε να φανεί πως και γιατί εξαρτάται από αυτά η ύπαρξή μας»(2).

Αυτά ανέφερε ο Οικουμενικός Πατριάρχης στην θρονική εορτή του 1998:

«Οι κληροδοτήσαντες εις ημάς την διάσπασιν προπάτορες ημών υπήρξαν ατυχή θύματα του αρχεκάκου όφεως και ευρίσκονται ήδη εις χείρας του δικαιοκρίτου Θεού. Αιτούμεθα υπέρ αυτών το έλεος του Θεού, αλλ’ οφείλομεν ενώπιον Αυτού όπως επανορθώσωμεν τα σφάλματα εκείνων» (!!!),

Θλίβεται κανείς και σπαράσσει μέχρι βαθέων, αναλογιζόμενος και μόνο την πατριαρχική ρήση, που θεωρεί τους Αγίους Πατέρες, οι οποίοι αγωνίσθηκαν εναντίον του Πάπα ως θύματα του Διαβόλου και αξίους της συγχωρήσεως και του ελέους του Θεού .

Αν όμως, ο Μέγας Φώτιος, ο Άγιος Γρηγόριος Παλαμάς, ο Άγιος Μάρκος Ευγενικός, ο Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός, ο Άγιος Νικόδημος Αγιορείτης και πλείστοι άλλοι πολέμιοι των αιρέσεων του Παπισμού, είναι όργανα και θύματα του Διαβόλου, πρέπει να τους διαγράψουμε από τις δέλτους των Αγίων, να καταργήσουμε τις εορτές και τις ακολουθίες, και αντί να επικαλούμεθα τις πρεσβείες και την βοήθειά τους, να τους κάνουμε μνημόσυνα και τρισάγια, για να τους συγχωρήσει ο Θεός.

---------------------------

Ο/Η Δημήτριος Χατζηνικολάου είπε...

Θῦμα τοῦ ἀρχεκάκου ὄφεως εἶναι ὁ ἴδιος ὁ Βαρθολομαῖος καί οἱ ὁμόφρονές του. Αὐτούς δέν τούς λυποῦμαι. Δυστυχῶς, ὅμως, συμπαρασύρουν μαζί τους εἰς τήν αἰωνίαν Κόλασιν καί ὅσους τούς ἀκολουθοῦν ἐν γνώσει των ὅτι εἶναι λύκοι βαρεῖς, ἀλλά παραμένουν εἰς κοινωνίαν μετ' αὐτῶν γιά διαφόρους λόγους, «προφάσεις ἐν ἁμαρτίαις», ὅπως «ν' ἀποτειχισθοῦμε, ἀλλά ποῦ νά πᾶμε;» Τά ἴδια αὐτά ἐρωτήματα ἀπησχόλησαν καί τόν ὑποφαινόμενον τό 1997-1999, περίοδος κατά τήν ὁποίαν ἐμελέτησα βιβλία ὅπως «Τά Δύο Ἄκρα», «Τό Ἀντίδοτον», «Διάλογοι τῆς Ἐρήμου περί Οἰκουμενισμοῦ» κ.ἄ.

Reading from the Synaxarion:

Anysia the Virgin-martyr of Thessaloniki

This Saint, who was from Thessalonica, was the daughter of pious and wealthy parents, After their death, she passed her life in virginity, serving God by means of good deeds. One day, as she was on her way to church, a pagan soldier approached her and asked her to accompany him to the temple of the idols, but she refused. When he began to drag her with him, she spit in his face and confessed Christ. Filled with anger, he thrust his sword into her side and slew her, in the year 299, during the reign of Maximian.

Πρωτοπρ. Γεώργιος Μεταλληνός, «Ἅγιος Κοσμᾶς ὁ Αἰτωλὸς καὶ ὁ ὁραματισμὸς του γιὰ τὸ ἑλληνικὸ ἔθνος»

«Ὁ Πατροκοσμᾶς1 εἶναι ἀπό τις γνωστότερες ἐκκλησιαστικές μορφές τῶν προεπαναστατικῶν χρόνων, ἀκόμη καί στό χῶρο τῆς ἐπιστημονικῆς ἔρευνας2, μολονότι ἡ δράση καί προσφορά του δέν ἀνήκουν κυρίως στόν χῶρο τῆς ἐπιστήμης. Αὐτό ἔχει μέ ἔμφαση ὑπογραμμίσει ὁ καθηγητής Gerhard Podskalsky, πού συμπεριέλαβε και τόν Πατροκοσμᾶ σέ καθαρά ἐπιστημονικό ἔργο του, ὡς μοναδική ἐξαίρεση.

Ἀρκοῦν δέ πρός διακρίβωση τῆς σημασίας του γιά το ὑπόδουλο Γένος, ὅσα ἐγκωμιαστικά λέγει γι’ αὐτόν ὁ ἴδιος ὁ γερμανός ἐρευνητής: «Ἐξαιρετικά δημοφιλής ἱεραπόστολος καί ἐθνοδιδάσκαλος». Χαρακτηριστικό παράδειγμα λαϊκοῦ ἱεροκήρυκα, πού «διέθετε μιά θρησκευτική εὐσέβεια ξένη πρός τήν ἀκαδημαϊκή θεολογία»--«Τά κηρύγματά του συγκλόνισαν τό Λαό τόσο ἀπό ἐθνική, ὅσο καί ἀπό θρησκευτική ἄποψη»--γι’ αὐτό ἐθεωροῦντο «ἀπό κοινωνικοπολιτική ἄποψη ἀνατρεπτικά»3. Καί εἶναι γεγονός, ὅτι στό στόμα τοῦ Λαοῦ καί τῶν Τραγουδιῶν του σώθηκε ὁ ἀπόηχος τῶν κηρυγμάτων αὐτοῦ τοῦ μεγάλου διδάχου τοῦ Γένους.

Κάθε Πέμπτη ο ΠΑΡΑΚΛΗΤΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΑΣ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ


Ὁ Ἅγιος Νικόλαος διακρίθηκε γιὰ τὴν σταθερή του πίστη, διακήρυξε καὶ ὑποστήριξε σταθερὰ τὶς ἀρχὲς τῆς Ὀρθοδοξίας στὴν πρώτη Οἰκουμενικὴ Σύνοδο. Διαπνεόταν ἀπ᾽ τὴ ζωὴ τοῦ Ἁγίου Πνεύματος καὶ γι᾽ αὐτὸ ἀνεδείχθη κανόνας πίστεως, ἐνῶ παράλληλα ὑπῆρξε μιμητὴς τοῦ Χριστοῦ μας προσφέροντας ἀγάπη στοὺς συνανθρώπους μας,  Ἅγιος δὲν εἶχε περγαμηνὲς σπουδῶν, δὲν ἦταν ἀπόφοιτος Πανεπιστημίων τῆς ἐποχῆς, δὲν εἶχε μεταπτυχιακά, δὲν εἶχε τὴν κοσμικὴ σοφία τῆς ἐποχῆς, εἶχε ὅμως μέσα του τὴν ζέση τοῦ Ἁγίου Πνεύματος, ὁποία τοῦ ἔδωσε τὴν δύναμη νὰ ὑποστηρίξει τὴν πίστη! Ἔτσι ἀναδείχθηκε Κανόνας Πίστεως, τηρητὴς ἐπακριβῶς τῆς πίστεώς του.

Ἐπιστολὴ διαμαρτυρίας Ἁγιορειτῶν Πατέρων Κατὰ τῆς βλασφημίας τοῦ Ἠλία Μόσιαλου, Ἀντιπροσώπου τῆς Ἑλληνικῆς Δημοκρατίας σὲ Διεθνεῖς Ὀργανισμοὺς γιὰ τὸν κορονοϊό.

Kαὶ στὸ Ἀνακοινωθὲν τοῦ Γραφείου Τύπου τῆς Ἱερᾶς Συνόδου τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος. (Ἅγιον Ὄρος 14/27 Δεκεμβρίου 2021).

Ἄν καὶ εἴμαστε σίγουροι, ὅτι μιλᾶμε σὲ ὦτα μή ἀκουόντων, καὶ εἴμαστε μία «φωνὴ βοῶντος ἐν ἐρήμῳ», ὅμως ἐμεῖς θεωροῦμε, ὡς στοιχειῶδες χρέος μας νὰ ὑψώσουμε τὴν φωνὴ μας, γιὰ νὰ ὑπερασπίσουμε καὶ νὰ ὁμολογήσουμε τὴν Ὀρθόδοξη πίστι μας, κάθε φορὰ, ποὺ κάποια ἀνθρωπάκια, τολμοῦν καὶ σηκώνουν τὸ μικροσκοπικό τους ἀνάστημα καὶ ἀνοίγουν τὸ βλάσφημο στόμα τους καὶ βλασφημοῦν ὅ,τι πιὸ Ἅγιο, Ἱερὸ καὶ Ὅσιο ἔχουμε, τὴν Ὑπεραγία Θεοτόκον, τὴν Μεγάλη μας Μητέρα, καθὼς καὶ τὸ ἀκατάληπτο μυστήριο τῆς σωτηρίας μας, ποὺ εἶναι ἡ Ἐνανθρώπησις τοῦ Σωτῆρος μας, ἡ κοσμοχαρμόσυνη Γέννησις τοῦ Χριστοῦ μας, τὰ Χριστούγεννα, τὰ ὁποῖα με τὸση λαχτάρα γιορτάζουμε κάθε χρόνο, σὰν Ὀρθόδοξοι Χριστιανοί. Ἐμεῖς οἱ Ὀρθόδοξοι Χριστιανοὶ πιστεύουμε σὲ δὺο μεγάλα καὶ ἀκατάληπτα μυστήρια στὸ μυστήριο τῆς Ἁγίας Τριάδος καὶ στὸ μυστήριο τῆς Ἐνανθρωπήσεεως τοῦ Υἱοῦ καὶ Λόγου τοῦ Θεοῦ Πατρὸς.

-----------------------------

Ο/Η Δημήτριος Χατζηνικολάου είπε...

Εἰς τό διαδίκτυον, τό κείμενον αὐτό φέρεται νά εἶναι ὄχι τῶν Ἁγιορειτῶν μνημονευτῶν τοῦ Βαρθολομαίου, ἀλλά τῶν ἀποτειχισμένων Κελλιωτῶν Πατέρων. Ἄλλωστε, τό ἱστολόγιον «Ἀγκαλιά τῆς Παναγίας», πού ἐδημοσίευσε τό κείμενον, φαίνεται νά ἐλέγχεται ἀπό Ὀρθοδόξους Κελλιώτας, καί ὄχι ἀπό οἱκουμενιστάς μνημονευτάς, ἐφόσον προβάλλει κείμενα καί θέσεις τῆς ἀληθινῆς Ἱ. Μ. Ἐσφιγμένου, δημοσιεύει τεύχη τοῦ ἀγωνιστικοῦ περιοδικοῦ «Ἅγιος Ἀγαθάγγελος Ἐσφιγμενίτης» καί, ἐξ ὅσων γνωρίζω, εἶναι τό μόνον πού ἐλέγχει δριμέως τούς ψευδεπισκόπους τῆς «Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος», διότι εἰς τόν ἀνακοινωθέν των δείχνουν ὅτι δῆθεν ὁ Μόσιαλος προσέβαλε μόνον αὐτούς καί τούς πιστούς, ὑποβιβάζοντας ἔτσι τήν μεγίστην βλασφημίαν κατά τοῦ Χριστοῦ καί τῆς Ὑπεραγίας Θεοτόκου, τοῦ εὔχονται μάλιστα καί «Καλά Χριστούγεννα»!!! Σχεδόν ὅλες οἱ ἄλλες ἀναρτήσεις πού εἶδα ἔκαναν λόγον γιά «ὠργισμένην ἀντίδρασιν τῆς Ἐκκλησίας», ὅπερ ψευδές. Ἄν σφάλλω, ἄς μέ διορθώσῃ κάποιος πού γνωρίζει καλύτερα τά πράγματα.

---------------------

Ο/Η Vg είπε...

Είναι οι αποτειχισμένοι Αγιορείτες όπως είπατε. Τους γνωρίζουμε προσωπικά και μας το έστειλαν και σε mail

---------------------

Ο/Η Δημήτριος Χατζηνικολάου είπε...

@ Vg Σᾶς εὐχαριστῶ πολύ διά τήν ἐπιβεβαίωσιν.

Αγία Ανυσία --- Της Λαμπρινής Ιω. Μαστρογιάννη, Εκπαιδευτικός – Θεολόγος.

Μεταπτυχιακά: α) στην Θρησκειολογία με ειδίκευση στη Φιλοσοφία και β) στην Χριστιανική Αγωγή, Ποιμαντική και Επικοινωνία με ειδίκευση στην Επικοινωνιακή Θεολογία.

 

         Στα χρόνια που αυτοκράτορας ήταν ο Μαξιμιλιανός έζησε στη Θεσσαλονίκη η αγία Ανυσία. Οι γονείς της ήταν πολύ πιστοί, ελεήμονες, φιλάνθρωποι και ταπεινόφρονες. Πίστευαν στον Ιησού Χριστό και διαπαιδαγώγησαν με τα νάματα τής ορθοδοξίας. Είχε πολλές αρετές, ήταν εσωτερικά και εξωτερικά όμορφη. Προσευχόταν συχνά και έπαιρνε δύναμη για τον μάταιο αυτό κόσμο. Η δόξα και τα χρήματα δεν τη συγκινούσαν. Παρ΄ όλο ότι ήταν πολύ μικρή είχε ωριμότητα και ολοκληρωμένη προσωπικότητα. Μετά τον θάνατο των γονιών της μοίρασε την περιουσία της στους φτωχούς, στις χήρες και στα ορφανά, αλλά και σε αρρώστους. Ζούσε μονήρη και εγκρατή βίο. Ο Ιησούς Χριστός την ενίσχυε και την ενθάρρυνε σε όλους τους αγώνες που έκανε, αλλά αυτή συνεχώς προσευχόταν. Πολλές φορές ασθένησε, αλλά ποτέ δεν κάμφθηκε η πίστη της. Ήθελε να βρεθεί όσο γρήγορα μπορούσε κοντά στον Ιησού Χριστό στη χορεία τών παρθένων. Πήγαινε και επισκεπτόταν όσους είχαν φυλακισθεί για την πίστη τους στον Χριστό. Έδινε χρήματα στους φύλακες και της επέτρεπαν να τους βλέπει. Όσο χρόνο έμενε στις φυλακές τούς ενθάρρυνε και τους εμψύχωνε. Τους συμβούλευε να μη λιποψυχήσουν.

ΜΙΑ ΜΟΝΟ ΕΥΧΗ!!!

Χριστούγεννα και 20.292 χιλιάδες σπίτια των μαυροντυμένων και απρόθυμων  νοικοκυριών δεν άνοιξαν την πόρτα τους να ακούσουν το «καλήν ημέραν άρχοντες», όχι λόγω φόβου αλλά λόγω πένθους

Η κυβέρνηση, έβαλε τους τηλε-επιστήμονες να τετραγωνίζουν τον κύκλο. Το αποτέλεσμα τραγικό.

Στεκόμαστε απέναντι σε όσους, στο όνομα του δικαιώματος, επιχειρούν να λογοκρίνουν οποιαδήποτε διαφορετική φωνή. Ο καθένας κάνει τις επιλογές του!!!

Μία μόνο ευχή βγαλμένη από την διαυγή σκέψη του μεγάλου μας Κώστα Παλαμά:

 

Πατρίδα μου, τί θες να σου χαρίσω

με τον καινούριο χρόνο που θα ρθή;

«Παιδί μου!

Το κορμί το λιονταρίσιο

το παλικαρίσιο το σπαθί!

Και την νεραϊδογέννητη την Χώρα

με τον δικέφαλο Αητό.

Δεν θέλω εγώ

δικά σου ή ξένα δώρα.

Τα δικά μου πλούτη τα κλεμμένα,

να φέρεις πίσω σου ζητώ»

Ευχές βγαλμένες από την μαγική διάσταση της καρδιάς μας και την δόνηση του πνεύματός μας γιά ένα διαφορετικό, ξεχωριστό και ευτυχισμένο  2022, γιά μία πλήρως δημιουργική χρονιά.

Στην αέναη σπείρα του χρόνου, ο χρονικός σταθμός 2022 να ευθυγραμμίσει τον άνθρωπο με το υψηλό του πεπρωμένο, διανοίγοντας τις πύλες της Αλήθειας, της Γνώσης και της Δύναμης.

Για την ΠΑΤΡΙΩΤΙΚΗ ΕΝΩΣΗ-ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΙΣ «Ε.ΛΑ.Σ»

ΕΚ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ

Οδυσσέας Τηλιγάδας      Στέργιος Σμυρλής

210 3250220                    6944325056